abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34064324
Op 23 november 2005 opende Ancient het volgende topic: Fok! verhalen topic Omdat er meerdere verhalen door elkaar gingen lopen, en men het overzicht een beetje begon kwijt te raken, is die topic op verzoek gesloten.

Maar.... we gaan het nog een keer proberen. Een nieuwe topic, een nieuw verhaal. Hieronder volgen nog een keer de regels die Ancient heeft bedacht. Het enige dat ik daar nog aan toe te voegen heb, is dat er geen nieuwe verhalen mogen worden gestart voordat het vorige is afgerond. Anders wordt het weer zo'n zooitje.
quote:
Welkom bij het Fok!verhalen topic. In dit topic is het de bedoeling dat we samen een verhaal schrijven. Zo kan iedereen zijn eigen stijlen mengen in één (kort) verhaal, en het wordt vast een leuk verhaal. Ik wil nog wel even zeggen dat er het liefst niet gelet moet worden op spelfouten (behalve in extreme mate ) zoals d en dt en dergelijks. Post lekker mee en blijf bij het onderwerp.

De bedoeling

De bedoeling is dat we samen een verhaal creëren. Iedereen schrijft één alinea per keer en iedereen kan het verhaal zijn eigen draai geven. Belangrijk is wel dat je moet letten op de andere posts, zodat je niet opeens met een heel ander verhaal begint. Houdt je dus aan wat iemand anders heeft gezegd (dus niet opeens het gesprek op een boot in de zee verhuizen naar een gesprek in de alpen waardoor het verhaal niet meer klopt.).

Maar er moet toch iets veranderen in het verhaal om het goed te laten lopen met wat ik in gedachten heb

Dit kan natuurlijk. Ik zeg een voorbeeld: Iemand met blond haar kan beter rood haar hebben omdat dit staat voor speelser gedrag. Dan noteer je dat zo:
[..]

Zet de reden waarom je het wilt veranderen tussen blokhaken. Ga ook gewoon verder met het verhaal, zodat je geen nieuwe post maakt om deze verandering te zeggen en een andere post om iets met de verandering te doen. Dus gewoon in dezelfde post doorschrijven.
Ook moeten het geen belangrijke veranderingen zijn. Als dit voorbeeld in een tijd speelt dat Hitler aan de macht is en de jongen is een voorbeeld voor de Ariërs in Nederland (bijvoorbeeld) dan klopt het verhaal niet meer als je het veranderd in rood haar.

Verder nog iets?
Volgens mij niet, veel plezier met het schrijven.
Ik zal een aanzet voor een nieuw verhaal in de volgende post geven.
pi_34064416
Vlucht voor het verleden

Weemoedig kijkt Wouter naar buiten door het kleine raampje. Een dik wolkendek ontneemt hem het zicht op de zich daar beneden uitstrekkende wereld die langzaam voorbij glijdt. Hij heeft een slap gevoel in zijn benen. Als hij zich wil uitrekken kijkt de man in de stoel voor hem kwaad om. De kwade blik doet hem echter niets. De laatste maanden heeft hij al veel van zulke blikken toegeworpen gekregen, soms door zijn eigen stommiteit, soms omdat anderen hem gewoonweg niet begrepen. De blik van de man herinnert hem aan wat hij achter laat. Zijn vrienden, zijn familie, alles blijft achter in Nederland. Maar hij kon niet anders. Het werd hem te heet onder zijn voeten.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 22:18:43 #3
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_34064543
. Ik zie potentie in dit verhaal.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 22:30:49 #4
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_34064923
Misschien ligt het aan de steeds langer durende winter. Snijdende wind die alle emoties tot ijsklompen transformt. De zomerse liefde is verdwenen. Alleen schaamte blijft over. Weggaan lijkt moeilijk. Zelfs nu het vliegtuig op het punt staat om op te stijgen heeft Wouter niet het gevoel alsof hij ook maar iets achterlaat. Vreemd hoe zelfs afstand sommige dingen toch niet verder weg lijkt te brengen. Het vliegtuig begint naar de startbaan te taxiën. Dit is het, denkt Wouter, nu ben ik vrij. Hij probeert het voor zichzelf te herhalen, in de hoop dat hij er dan iets van gelooft.
'Meneer, u moet uw veiligheidsgordel nu echt vast maken, we kunnen elk moment de lucht in gaan.' De stewardess kijkt met een stalen glimlach in de doffe ogen van Wouter. Hij probeert iets terug te zeggen maar komt niet verder dan een bevestigend knikje. Met trillende handen klikt hij de gordel vast. Waarom wordt hij telkens als hij het gevoel heeft vrij te zijn weer vastgehouden? Laat het verdomde vliegtuig opstijgen, denkt Wouter wanhopig.
Hoogachtend,
Erik.
pi_34065557
quote:
Een dik wolkendek ontneemt hem het zicht op de zich daar beneden uitstrekkende wereld die langzaam voorbij glijdt. andere vliegtuigen. De mist bedekte zelfs de grond onder hem [Later taxied het vliegtuig naar de startbaan]
Het vliegtuig reed steeds sneller over de startbaan. Wouter ziet de wind om de vleugels heen slaan, naarate het vliegtuig meer vaart krijgt. In het midden van het gangpad staat een stewardess hevige gebaren te maken met een reddingsvest. Wouter had er geen oog voor. Door de mist kon hij niet zien of het vliegtuig al was opgestegen. Hij staarde in de mist, verzonken in zijn gedachtes.
Zijn familie zal hij missen, maar kon hij iets anders? Dat hij Nederland verlaat was beter voor iedereen. Een nieuw leven in een nieuw land, hij had er vroeger alleen van kunnen dromen, maar nu, nu het zo dichtbij was, leek het eng
Met een schok bedacht hij zich opeens: "Ik heb mijn hard disk van mijn computer niet vernietigd."
  zaterdag 14 januari 2006 @ 22:48:21 #6
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_34065595
He-le-maal overheen gelezen... sorry
Hoogachtend,
Erik.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 22:55:04 #7
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_34065903
Sorry voor 't andere topic. .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_34067008
In gedachten trokken de mogelijke gevolgen van zijn stommiteit aan hem voorbij. Iemand hoefde zijn computer maar aan te zetten, of ze zouden alles weten. Waar hij naartoe is, wat hij gaat doen. Maar belangrijker nog: waarom hij dit allemaal doet. Hij dacht na. Er moest een mogelijkheid zijn om erger te voorkomen. Moest hij zijn plannen wijzigen en vanaf zijn verre bestemming doorreizen naar een nog verder gelegen plek? Hij bedacht zich dat hij dat niet kon maken. Alles was al geregeld. Zijn huis, zijn werk en zijn nieuwe identiteit. Als hij zijn plannen zou omgooien, zou een half jaar werk voor niets zijn geweest. Hetzelfde half jaar dat nog open en bloot op zijn harde schijf stond. Hij voelde in zijn broekzak en omklemde met zijn hand zijn mobiele telefoon. Hij had hem op het vliegveld weg willen gooien, maar kon het niet. Nu kon dat goed van pas komen. Maar wie kon hij bellen om hem te helpen? Was er uberhaupt nog iemand die hij kon vertrouwen?
pi_34067724
Hij keek door zijn telefoonboek:
Mam, Marleen, MatthijsSjoerd, Thuis, Tim....
Geen van allen kon hij nu nog bellen. Wat was het nummer ook weer van die ene....uh...het begon tenminste met 035....
"Zou U uw telefoon willen uitzetten, meneer?" Het was de stewardess van daarnet. Ze wees naar een bordje, waarop stond dat er geen mobiele telefoons in het vliegtuig gebruikt mogen worden. Binnenmondsvloekend deed hij de telefoon uit en stopte hem weer in zijn jaszak. Hij staarde weer naar beneden. Ze hingen nu al een end boven de mist. Hij kon de mist zien kolken over de grond heen, gebouwen, mensen en bomen inslikkend.
Het enige wat hij kon doen was even diep uitademen met zijn ogen dicht. Nog een paar uur en dan zou hij aankomen op zijn bestemming. Misschien had hij wel geluk en zou niemand zijn wachtwoord vinden. Misschien kwam de computer wel gewoon bij het vuil terecht om gecremeerd te worden met ander afval. Hetzelfde lot als hij zou ondergaan zijn als hij in Nederland was gebleven.

Die cematie hé, dat kan dus als beeldspraak worden opgevat (omdat het te heet onder zijn voeten werd), dus niet dat hij letterlijk gecremeerd zou worden. Even voor de duidelijkheid
  Moderator zaterdag 14 januari 2006 @ 23:56:42 #10
42184 crew  DaMart
pi_34068238
Terwijl Wouter nadacht over wat hij achter liet, waarbij de vergeten harde schijf meerdere malen door zijn hoofd spookte, verstreek de tijd sneller dan hij waarnam. Hij zat nog steeds in gedachten verzonken, toen een stewardess hem aansprak. ‘Mijnheer, wilt u iets drinken?’ Wouter knikte en bestelde een kop thee. Waarom wist hij niet, hij drinkt eigenlijk nooit thee. Toch genoot hij van de drank, die hij als een warme stroom door zijn lichaam voelde vloeien. Even schoot de gedachte door zijn hoofd om dat ene zinnetje uit een reclamespot van de Nederlandse Spoorwegen te roepen. ‘Heeft u ook gevulde koeken?’ In zijn hoofd stelde hij de vraag. Hij besloot echter om hem daar te houden. Toen hij het plastic bekertje van de thee neerzette, keek hij voor het eerst rond door het vliegtuig. Ineens stokte zijn hart in zijn keel. Een paar rijen achter hem, aan de andere kant van het gangpad, zat iemand die hij liever niet in hetzelfde vliegtuig had gehad.
  zondag 15 januari 2006 @ 09:39:04 #11
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_34076261
Voorzichtig keek Wouter tussen de rijen stoelen naar achteren. Heel duidelijk kon hij de vrouw niet zien, aangezien ze over een tijdschrift gebogen zat. Maar ergens wist hij dat ze het was. Zij, de reden dat alles opeens berafwaarts ging sinds de herfst. Zij, de vrouw die Wouter zo hard probeerde te ontlopen en te verge-....
Opeens schudde het vliegtuig heen en weer. De gloeiend hete thee die op het tafeltje aan de stoel voor hem stond viel om en gutste over zijn benen. Terwijl hij een kreet van pijn uitslaakte hoorde hij de gezagsvoerder door de speakers. 'Dames en heren, we hebben last van turbulentie. Ik verzoek u om naar uw plaatsen te gaan en de veiligheidsgordels vast te maken.' Bog navloekend van de pijn zag hij dat er verschillende stewardessen verschenen om iedereen in te snoeren. Het vliegtuig stopte niet met schudden. Wouter probeerde nog een keer naar achter te kijken. Hij zag haar zitten. Lijkbleek staarde ze voor zich uit. Door een schok van het vliegtuig veranderde haar kijkrichting en opeens keek ze recht in de ogen van Wouter. Snel draaide hij zich weer om, maar hij wist dat het te laat was. Ze had hem gezien. Wouter werd bang, en de turbulentie hielp niet mee om dat tegen te gaan.
Hoogachtend,
Erik.
pi_34076505
Enkele minuten later hield de turbulentie op en kon iedereen weer normaal zitten. Wouter wist dat dit het kritieke moment was, waar het hele plan kapot zou vallen. Ze legde al haar handtas van haar schoot om op te staan. Wat zou hij moeten zeggen?
Opeens schalde er door de speakers: "Zou meneer Molendijk naar achter kunnen komen? Hij heeft bij het instappen zijn pinpas verloren. Kom met indentiteitsbewijs om te indentificeren. Bedankt."
Kon het nog erger? Hij moest nu wel opstaan, en dan zou Alex weten dat hij een nieuwe naam had. Maar hij kon niet anders dan opstaan nu.
Wouter liep naar achter en haalde zijn pasje. Toen hij terugkwam was Alex opgestaan.
"Hee, wat grappig je hier te zien, dat is echt toevallig. Maar je heet toch geen Molendijk van je achternaam?"
"Nee, ik moest van mijn thee en door de turbulentie gewoon heel nodig naar het toilet, dus dat heb ik maar snel gedaan."
Zo, dat was nog gered.
pi_34076560
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:30 schreef Tha_Erik het volgende:
Zelfs nu het vliegtuig op het punt staat om op te stijgen heeft Wouter niet het gevoel alsof hij ook maar iets achterlaat.
ze waren al aan het vliegen
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
  zondag 15 januari 2006 @ 10:50:01 #14
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_34076922
quote:
Op zondag 15 januari 2006 10:20 schreef Aarde het volgende:

[..]

ze waren al aan het vliegen
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:48 schreef Tha_Erik het volgende:
He-le-maal overheen gelezen... sorry
Hoogachtend,
Erik.
pi_34094150
TVP.

Let even op de tijdsvorm waarin dingen geschreven worden. Het begin is in de tegenwoordige tijd, en daarna gaat het verder met verleden tijd.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
pi_34095028
Alex is toch een jongensnaam? Nouja, het kan net zogoed een meisjesnaam zijn, en het was ook een vrouw in het begin, dus is het gewoon een 'zij'.

Ze keek hem toch enigszins argwanend aan. Wouter voelde zijn hart in zijn keel kloppen, en slikte even, alsof het daarmee weg zou gaan. "Wel toevallig dat ik je hier tegenkom. Wat moet jij nou in Down Under?"
"Ik heb er een familielid wonen die ik graag eens wil ontmoeten. Een oom, ja, dat is het. Mijn oom is er gaan wonen toen zijn vrouw overleed, en heeft daar een heel nieuw leven opgebouwd met een nieuw gezin en een nieuwe baan. Sindsdien heb ik hem niet meer gesproken."
Zijn hart maakte een sprongetje toen de vrouw die hij zo verafschuwde, en nu zelfs nog meer, voorzichtig knikte en zich weer in haar stoel liet zakken. "Nou, veel succes, dan maar."
Opgelucht liep Wouter terug naar zijn stoel. De theevlek op zijn broek was inmiddels afgekoeld, en plakte aan zijn benen. Hij had haar eigenlijk nog willen vragen wat zij in Australië te zoeken had, gewoon uit fatsoen, maar hij overwoog het niet om terug te gaan. Hij was te bang om ernstige fouten te maken.
pi_34097311
quote:
Op zondag 15 januari 2006 19:37 schreef Chowi het volgende:
Alex is toch een jongensnaam? Nouja, het kan net zogoed een meisjesnaam zijn, en het was ook een vrouw in het begin, dus is het gewoon een 'zij'.

Ze keek hem toch enigszins argwanend aan. Wouter voelde zijn hart in zijn keel kloppen, en slikte even, alsof het daarmee weg zou gaan. "Wel toevallig dat ik je hier tegenkom. Wat moet jij nou in Down Under?"
"Ik heb er een familielid wonen die ik graag eens wil ontmoeten. Een oom, ja, dat is het. Mijn oom is er gaan wonen toen zijn vrouw overleed, en heeft daar een heel nieuw leven opgebouwd met een nieuw gezin en een nieuwe baan. Sindsdien heb ik hem niet meer gesproken."
Zijn hart maakte een sprongetje toen de vrouw die hij zo verafschuwde, en nu zelfs nog meer, voorzichtig knikte en zich weer in haar stoel liet zakken. "Nou, veel succes, dan maar."
Opgelucht liep Wouter terug naar zijn stoel. De theevlek op zijn broek was inmiddels afgekoeld, en plakte aan zijn benen. Hij had haar eigenlijk nog willen vragen wat zij in Australië te zoeken had, gewoon uit fatsoen, maar hij overwoog het niet om terug te gaan. Hij was te bang om ernstige fouten te maken.
wauw, lil, wat kan je mooi schrijven
Don't stop moving baby *wiggle* *wiggle*
  maandag 16 januari 2006 @ 14:59:44 #18
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_34122095
Terwijl het vliegtuig nu kalm door de lucht vloog baalde Wouter van het voorval. Het geluk stond niet aan zijn kant vandaag. Eigenlijk al heel het jaar niet.
Wouter deed zijn ogen even dicht en vond de rust wie hij zo nodig had, tenminste, voor enkele seconden. Opeens tikte er iemandop zijn schouden. Langzaam deed hij zijn ogen open. Het was Alex. Wouters hartslag versnelde en hij voelde zijn hoofd rood worden.
'Wouter, ik baal er van dat onze wegen gescheiden zijn. Aangezien we nu toch dezelfde kant op gaan moeten we misschien proberen om opnieuw te beginnen. Ik heb je nooit uit mijn gedachten kunnen zetten. Ik hou nog van je, Wouter.'
Wouter voelde zich nu knalrood worden. Enkele hoofden in het vliegtuig waren zijn kant opgedraaid en wachtten op een weerwoord.
'Alex, ik... ik weet niet wat ik moet zeggen.' Duizend dingen gingen door Wouters hoofd. Was dit weer een list? Hield ze echt van hem? Wat bedoelde ze precies? Hij wist wel zeker dat hij niet meer van haar hield. Helemaal niet meer.
De kijkende mensen bleven staren met hoopvolle ogen. Waarom precies weet Wouter niet, maar op een hij besloot om te liegen. 'Alex, ik ben je nooit vergeten. Die plaats in mijn hart kan alleen door jou gevuld worden.'
Wouter hoorde een zucht van opluchting van één van de starende mensen. Hij zou willen dat hij zelf een beetje opkluchting zou voelen, maar alles leek met de minuut erger te worden. Hij werd achtervolgd door zijn donkere verleden. En hetverleden kwam steeds dichterbij.
Hoogachtend,
Erik.
pi_34123425
Alex ruilde met de persoon naast hem, zodat ze naast Wouter kwam te zitten.
Ze leunde dichterbij en gaf Wouter een zoen op zijn mond. Natuurlijk zoende Wouter terug, al was het niet vol overtuiging. Alex leek tevreden.
"Waar woont die oom van je eigenlijk, Wout?"
Wouter moest snel iets verzinnen, en herrinerde zich opeens het plaatsje Orange, dat enkele weken geleden in het nieuws was.
"In Orange, dat ligt niet zo ver van Sydney af."
"Oh, ik ga naar Sydney, op vakantie, dan kunnen we elkaar nog elke dag zien, is het niet puur geluk? Wat is het adres van jouw oom?"

maximaal 15 posts per verhaal is mooi? Anders wordt het weer te groot
pi_34126970
Wouter liet zijn hoofd zakken en woelde met zijn hand door zijn haar, terwijl hij zag dat de theevlek er nog steeds zat. Hij had nooit kunnen liegen, en vervloekte zichzelf daarom. Hij had teveel last van schuldgevoel, wat misschien aan de ene kant een hele goede eigenschap was, maar op sommige momenten echt niet te gebruiken. Het zou het beste voor hem zijn als Alex nu gewoon opstond, weg liep, en uit het vliegtuig sprong, of iets dergelijks. Dat ze weg zou zijn. Maar dat was onwaarschijnlijk, en Wouter probeerde snel een oplossing te vinden.
"Alex, ik weet niet of..."
Ze keek hem bedroefd aan, zelfs al voor Wouter zijn punt duidelijk had gemaakt. Ze had bruine glinsterende ogen, mooie ogen. Alex was een mooie vrouw. En hij had een zwak voor de blik die ze soms kon hebben, zo onschuldig of diep betreurd, dat je er wel onder moest bezwijken.
"We moeten dingen niet teveel haasten, vind ik. Misschien kun je me je telefoonnummer geven, of iets dergelijks, dan kan ik je bellen als ik daar klaar voor ben."
Enigszins teleurgesteld haalde ze een papiertje en een pen uit haar tasje - vrouwen leken altijd alles bij zich te hebben wat ze nodig hadden - en schreef haar nummer op.
Wouter twijfelde of hij meende wat hij zojuist had gezegd, maar hij had gewoon tijd nodig.
En het idee dat hij nog ruim 10 uur met deze vrouw in hetzelfde vliegtuig zou zitten, er kon nog zoveel misgaan...
pi_34129676
Wouter wist dat nog een halve dag fantaseren en liegen hem op zou gaan breken en dat hij kapot in Australie aan zou komen. 'Nee', besloot hij. 'Dit doen we helemaal anders'. Hij wist waar Alexandra gevoelig voor was, ze was een echte vrouw en had sterk ontwikkelde voelsprieten voor menselijk leed.
Wouter veinsde opkomende tranen en depte met een hoekje van het KLM-servetje in z'n oog. 'Ik..ik..ik kan het niet meer. Eerst jij, daarna Lucia. Mijn hart stond wijd open en er is zoveel gebeurd. Het zit gewoon op slot. Ik kan nu niet verder gaan met jou. Ik moet weg en helemaal opnieuw beginnen.' Een traan viel op Wouter's schoot. Hij keek Alex aan die naar de stoel voor haar staarde. Hij zag van de zijkant dat haar ogen waterig waren. Hij wist dat dit soort verhalen haar raakten en hij zou nog even door moeten gaan om haar emotioneel te laten knakken.
'Ik zal eerlijk zijn, o.k.?' Het was als retorische vraag bedoeld, maar Alex knikte braaf. 'Jij was mijn alles, ik heb nooit zo van iemand gehouden en god weet waar het verkeerd is gegaan. Je kunt porcelein niet lijmen, je blijft altijd die lelijke breuk zien.'
Dit leek de goede kant op te gaan, want er biggelden al wat tranen langs de wangen van Alex. Ze was zo'n schoonheid, maar het liet hem volledig koud. Sterker nog, hij probeerde z'n traankanalen nog wat te stimuleren om er nog een paar mooie glazen parels uit te laten vloeien.
'Je kwam, je ging en ik ben gebroken geweest. Dat wil ik echt nooit meer voelen. Ik ben er maanden mee bezig geweest. Ik dacht dat het nooit goed zou komen en toen kwam ik Lucia tegen.' Wouter voelde dat de mensen om hem heen meeluisterden, maar het deed hem niks. Hij moest nog een stapje verder. Bij het horen van de naam Lucia had Alex haar hoofd afgewend. Er was duidelijk jaloezie in het spel en dat kwam hem goed van pas bij het verscheuren van Alex' gevoelens. 'Ik was zo gelukkig met haar en dacht dat we voor eeuwig bij elkaar zouden blijven. Niets was minder waar. Ze was notabene zwanger.' Alex draaide haar hoofd met een ruk om. Dat had ze niet geweten. 'Vijf maanden in verwachting was ze. Mijn lieve meisje. Toen is ze ons kind kwijtgeraakt. Zo maar. Ontglipt. Alsof onze liefde verloren ging.' Alex had haar hoofd in haar schoot gelegd en schokte lichtjes op en neer van het huilen. Wouter zag nu dat de mensen die aan de andere kant van het gangpad zaten hem vernederende blikken toewierpen.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_34156660
Maar het deed hem niets, het deed hem echt helemaal niets. Elf uur later kwamen er een aantal stewardessen door het gangpad lopen om iedereen te vertellen dat ze hun "seatbelts" moesten "fastenen". Alexandra was inmiddels weer op haar oude plek achterin het vliegtuig gaan zitten, bedroefd als ze was, en Wouter was in slaap gevallen en had gedroomd over zijn toekomst. Eén van de stewardessen met knalrode lippenstift en strak opgestoken haar had hem lichtjes aangetikt en hem in het Engels verteld dat hij wakker moest worden omdat de landing eraan kwam. Wouter deed het en maakte zijn stoelriemen vast, waarna hij voorzichtig achterom keek om nog één laatste blik te werpen op Alex.
Ze zou geen gevoelens voor hem moeten hebben, hij was nu anders, alles was nu anders. Hij wilde zijn leven veranderen en dankte God even dat zij niet voor eeuwig in Sydney zou blijven, terwijl hij niet eens in God geloofde.
Het vliegtuig was perfect geland, en nu liep Wouter door de slurf die van het vliegtuig naar het vliegveld leidde. Alex liep achter hem, dat wist hij, maar hij negeerde haar volkomen, en zij deed haar best dat ook te doen. Maar ze kon het niet laten hem toch geluk te wensen bij zijn oom, toen hun wegen scheidden.
Wouter realiseerde zich dat zijn echte vlucht van het verleden nu pas was begonnen.
  Moderator zondag 22 januari 2006 @ 21:03:54 #23
42184 crew  DaMart
pi_34357078
Tijd voor een aanvulling op het verhaal, lijkt me.

Toen Wouter na lang wachten eindelijk zijn bagage van de band had kunnen halen -zijn tassen kwamen natuurlijk weer eens als laatste voorbij-, opende hij de rode sporttas. Hij haalde zijn laptop eruit. 'Gelukkig, die is niet beschadigd,' fluisterde hij tegen zichzelf. Terwijl hij de laptop terugstopte in zijn reistas, herinnerde hij zich ineens de achtergebleven harde schijf. Hij pakte zijn telefoon en probeerde weer te bedenken wie hij het beste kon bellen. 'Bianca natuurlijk!' De zus van de vriendin van zijn broer kende hem amper, en zou niet zo snel ergens iets achter zoeken. Hij zocht in het telefoonboek van zijn mobieltje naar haar nummer. Hij slaakte een zucht van opluchting toen hij haar nummer zag staan. Nu was het toch nog goed geweest dat hij het nummer had opgeslagen. Nerveus stond hij met de telefoon aan zijn oor op het vliegveld. In de verte zag hij Alex met haar koffers slepen. Ze liep duidelijk zijn richting uit. Had zijn tactiek niet gewerkt? 'Hallo, met Bianca?' Wouter haalde opgelucht adem. 'Bianca, met Wouter. De broer van...' 'De broer van David, ja ik weet wie je bent. Verdomme man, waar ben jij mee bezig? Heb je enig idee waar je je broer en mijn zus mee hebt opgezadeld? Waar ben je in godsnaam, de politie is op zoek naar je!' Wouter schrok. ‘De politie zoekt me?’ ‘Ja, waar ben je in godsnaam?’ Zonder te antwoorden drukte Wouter zijn telefoon uit. Verslagen staarde hij voor zich uit. Zou het toch nog mis lopen? Zouden ze Lucia gevonden hebben? Een bekende stem haalde hem uit zijn gedachten. ‘Wout, waarom zoekt de politie je?’ Wouter draaide zich om en keek in het gezicht van Alex.
  Moderator dinsdag 24 januari 2006 @ 21:06:15 #24
42184 crew  DaMart
pi_34425683
Subtiel schopje, gaat er nog iemand verder?
pi_34438050
Wouter wilde dat het ophield. Hij had geen zin meer in liegen, tegen wie dan ook, en hij had geen zin meer om de halve waarheid te vertellen. Hij wilde opnieuw beginnen, helemaal opnieuw. Maar waarom liet niemand het toe? Als hij thuis was gaf niemand om hem, althans, niemand liet dat blijken. En nu hij hier zat, op weg naar een nieuw bestaan, was iedereen doodongerust. Zou de politie kunnen traceren waar vandaan Wouter Bianca had opgebeld? Wouter hoopte met heel zijn hart van niet.
Wouter schudde zijn hoofd en rende weg, zo snel als hij kon, van Alex. Ze riep zijn naam nog. Hij had even achterom gekeken en Alexandra stond daar maar, haar tassen had ze uit haar hand laten glijden en ze keek hem vol onbegrip en verslagenheid aan. Maar hij negeerde het.
Dit was immers een kwestie van leven of dood. En dat was geen smoes, dat wist Wouter. Als hij in Nederland was gebleven had hij zichzelf zeker van kant gemaakt, en dat wilde hij de mensen om hem heen niet aandoen. Het was beter zo, beter voor hen. Maar voor Wouter zelf, dood of een nieuw begin in Australië, het maakte hem totaal niets uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chowi op 25-01-2006 09:59:38 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')