Ik zal een aanzet voor een nieuw verhaal in de volgende post geven.quote:Welkom bij het Fok!verhalen topic. In dit topic is het de bedoeling dat we samen een verhaal schrijven.Zo kan iedereen zijn eigen stijlen mengen in één (kort) verhaal, en het wordt vast een leuk verhaal. Ik wil nog wel even zeggen dat er het liefst niet gelet moet worden op spelfouten (behalve in extreme mate ) zoals d en dt en dergelijks. Post lekker mee en blijf bij het onderwerp.
De bedoeling
De bedoeling is dat we samen een verhaal creëren. Iedereen schrijft één alinea per keer en iedereen kan het verhaal zijn eigen draai geven. Belangrijk is wel dat je moet letten op de andere posts, zodat je niet opeens met een heel ander verhaal begint. Houdt je dus aan wat iemand anders heeft gezegd (dus niet opeens het gesprek op een boot in de zee verhuizen naar een gesprek in de alpen waardoor het verhaal niet meer klopt.).
Maar er moet toch iets veranderen in het verhaal om het goed te laten lopen met wat ik in gedachten heb
Dit kan natuurlijk. Ik zeg een voorbeeld: Iemand met blond haar kan beter rood haar hebben omdat dit staat voor speelser gedrag. Dan noteer je dat zo:
[..]
Zet de reden waarom je het wilt veranderen tussen blokhaken. Ga ook gewoon verder met het verhaal, zodat je geen nieuwe post maakt om deze verandering te zeggen en een andere post om iets met de verandering te doen. Dus gewoon in dezelfde post doorschrijven.
Ook moeten het geen belangrijke veranderingen zijn. Als dit voorbeeld in een tijd speelt dat Hitler aan de macht is en de jongen is een voorbeeld voor de Ariërs in Nederland (bijvoorbeeld) dan klopt het verhaal niet meer als je het veranderd in rood haar.
Verder nog iets?
Volgens mij niet, veel plezier met het schrijven.![]()
Het vliegtuig reed steeds sneller over de startbaan. Wouter ziet de wind om de vleugels heen slaan, naarate het vliegtuig meer vaart krijgt. In het midden van het gangpad staat een stewardess hevige gebaren te maken met een reddingsvest. Wouter had er geen oog voor. Door de mist kon hij niet zien of het vliegtuig al was opgestegen. Hij staarde in de mist, verzonken in zijn gedachtes.quote:Een dik wolkendek ontneemt hem het zicht op de zich daar beneden uitstrekkende wereld die langzaam voorbij glijdt. andere vliegtuigen. De mist bedekte zelfs de grond onder hem [Later taxied het vliegtuig naar de startbaan]
ze waren al aan het vliegenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:30 schreef Tha_Erik het volgende:
Zelfs nu het vliegtuig op het punt staat om op te stijgen heeft Wouter niet het gevoel alsof hij ook maar iets achterlaat.
quote:
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:48 schreef Tha_Erik het volgende:
He-le-maal overheen gelezen... sorry
![]()
wauw, lil, wat kan je mooi schrijvenquote:Op zondag 15 januari 2006 19:37 schreef Chowi het volgende:
Alex is toch een jongensnaam? Nouja, het kan net zogoed een meisjesnaam zijn, en het was ook een vrouw in het begin, dus is het gewoon een 'zij'.
Ze keek hem toch enigszins argwanend aan. Wouter voelde zijn hart in zijn keel kloppen, en slikte even, alsof het daarmee weg zou gaan. "Wel toevallig dat ik je hier tegenkom. Wat moet jij nou in Down Under?"
"Ik heb er een familielid wonen die ik graag eens wil ontmoeten. Een oom, ja, dat is het. Mijn oom is er gaan wonen toen zijn vrouw overleed, en heeft daar een heel nieuw leven opgebouwd met een nieuw gezin en een nieuwe baan. Sindsdien heb ik hem niet meer gesproken."
Zijn hart maakte een sprongetje toen de vrouw die hij zo verafschuwde, en nu zelfs nog meer, voorzichtig knikte en zich weer in haar stoel liet zakken. "Nou, veel succes, dan maar."
Opgelucht liep Wouter terug naar zijn stoel. De theevlek op zijn broek was inmiddels afgekoeld, en plakte aan zijn benen. Hij had haar eigenlijk nog willen vragen wat zij in Australië te zoeken had, gewoon uit fatsoen, maar hij overwoog het niet om terug te gaan. Hij was te bang om ernstige fouten te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |