quote:
Op zondag 10 juli 2005 09:42 schreef Rian_ het volgende:Anders,
De één kan goed rekenen,
De ander kan goed tekenen.
De één leest goed,
De ander weet hoe voetballen moet.
De één kan lekker swingen,
De ander kan goed zingen.
Anders zijn we allemaal,
Dat is toch heel normaal.
Want stel je voor dat op een dag,
Iedereen er hetzelfde uit zag.
De zelfde kleren, het zelfde haar,
Vind je dat niet raar ?
Wat is het toch fijn,
Dat ik gewoon mezelf kan zijn.
Rianne.
Beetje Kinderen voor Kinderen-stijl.
Zulke gedichten schreef ik ook, en eigenlijk is het wel raar, maar het was voor mij ineens niet meer afdoende. Ik vind het mooi trouwens als je dit voor jezelf kunt schrijven en er echt iets bij voelt, maar het is in mijn ogen een heel standaard gedichtje. Iedereen is natuurlijk blij dat we niet allemaal hetzelfde zijn.
Zelf schrijf ik wel, maar vaak ook op een manier die niet aanspreekt.
Een beetje iets zoals dit..
"Het is al tien jaar geleden
dat jij bent overleden
maar ik mis je elke dag.
Ik hoop dan en ik bid
als ik alleen op mijn kamer zit
dat ik je nog eens zien mag."
Maargoed, dit soort dingen zie ik meer als iets persoonlijks (dit is overigens niets wat ik eerder echt heb geschreven of zo voel).
Daarom heb ik geprobeerd iets meer poëtische, misschien meer moderne en mysterieuze dingen te schrijven. Daar kwamen verhalen uit over bevroren handen en dergelijke onzin, het las lekker weg en kon naar mijn idee zo in een dichtbundel, maar betekende voor mij niets.
En zou het niet eens altijd zo kunnen zijn? Als je iets schrijft waar je heel je gevoel in legt is het niet direct mooi, behalve als je er uren aan gaat schaven en vooral schrapt. Waardoor de emotionele lading bijna weg is, maar mensen zullen denken: dit is nu poëzie. Dit zijn nou nog eens woorden. Wat een pracht, wat een gedicht.
Dat geeft me het gevoel dat het allemaal zo nep is.