abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34288218
vorig jaar in de HMH geweest bij het optreden.

de mix van Computerworld-Numbers vind ik erg lekker. Werd door Carl Craig gedraaid in de Escape. Hele dansvloer leeg

Ooit een keer een docu gezien over Kraftwerk waarin ook wat Detroit techno mensjes rondliepen en aangaven dat Kraftwerk een grote inspiratiebron was.
pi_34288590
Ah, komt Michael Rother van Kraftwerk? Dat wist ik niet. Solo is hij ook bepaald niet onproductief, hij heeft in de periode 1976-1993 8 albums (7 studioalbums en een compilatie box) op zijn conto geschreven met een heel ander geluid als dat van Kraftwerk. Ook zeer interessant werk.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_34289216
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 19:24 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

ok

Niet ook van kraftwerk
H & M Band - Popcorn: Sometimes credited as Kraftwerk or Jean Michel Jarre on the P2P networks
  vrijdag 20 januari 2006 @ 20:17:25 #29
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_34289633
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 19:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[...]
Maar over kraftwerk, zijn idd te gek en ongelofelijk dat ze al in 1970 begonnen zijn, toen de rest van de wereld nog op de kampvuurliedjes van de beatles lag te blowen.
Men heeft het in allerlei muziekprogramma´s altijd over de VS en UK als men het over de moderne muziek heeft, maar Kraftwerk en Deutsch Amerikanische Freundschaft om nog maar wat te noemen, zijn heel invloedrijk geweest.
Kom kom, de Beatles hebben grondwerk gelegd met retestrakke albums (Rubber soul) en trippy melodieën -- 'She said, she said' is m.i. druggier dan het overschatte 'A day in the life'

Met de rest van je post: absoluut eensch
  vrijdag 20 januari 2006 @ 20:24:17 #30
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_34289869
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 19:32 schreef het_fokschaap het volgende:
vorig jaar in de HMH geweest bij het optreden.
Tijd vliegt, het is alweer bijna 2 jaar geleden dat ze in HMH waren. Vorig jaar waren ze in 013. Ik was er ook bij toen in de HMH.

En vorig jaar in Januari heb ik Karl Bartos live gezien, is ook wel cool. Hij komt dit jaar weer naar NL. Helaas ben ik in het buitenland dan.

Beathoven, ik had je nog gequoted boven, kijk ff wil je
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_34289956
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 20:24 schreef Lone_Gunman het volgende:

[..]

Tijd vliegt, het is alweer bijna 2 jaar geleden dat ze in HMH waren. Vorig jaar waren ze in 013. Ik was er ook bij toen in de HMH.
dan was het Underworld vorig jaar, Kraftwerk 2 jaar terug
pi_34290026
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 20:17 schreef Frollo het volgende:

[..]

Kom kom, de Beatles hebben grondwerk gelegd met retestrakke albums (Rubber soul) en trippy melodieën -- 'She said, she said' is m.i. druggier dan het overschatte 'A day in the life'

Met de rest van je post: absoluut eensch [afbeelding]
Ach, met de strekking van zijn post ben ik het wel eens... de gevestigde muziekpers loopt altijd luidkeels te krakelen over hoe vooruitstrevend allerlei behoudende bluesrock bands als led zeppelin of fleetwood mac wel niet waren, terwijl de écht vooruitstrevende bands vaak amper worden genoemd. Kraftwerk was haar tijd behoorlijk vooruit..
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  vrijdag 20 januari 2006 @ 20:33:44 #33
15967 Frollo
pi_34290193
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 20:28 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Kraftwerk was haar tijd behoorlijk vooruit..
Zeker, die hebben met terugwerkende kracht veel verdiende credits gekregen
pi_34290974
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 16:31 schreef Lone_Gunman het volgende:

[..]

Heb jij toevallig niet een liveset van Karl Bartos beluisterd, want daar heb ik bij 'The Model' ervaren wat jij beschreef, dus dat er een verkeerde toets werd aangeslagen, echt jammer was dat.
Goed mogelijk,

Hoe zit het eigenlijk met Kraftwerk tegenwoordig... spelen ze nog in de oude bezetting?
  vrijdag 20 januari 2006 @ 21:08:55 #35
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_34291408
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 20:56 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Goed mogelijk,

Hoe zit het eigenlijk met Kraftwerk tegenwoordig... spelen ze nog in de oude bezetting?
De 'oude' , laten we zeggen succesvolle bezetting bestond uit Ralf Hutter, Florian Schneider, Wolfgang Flur en Karl Bartos.

Enige tijd na de release van Electric Cafe stapte Wolfgang Flur op. De voornaamste reden was het feit dat Kraftwerk omwijs langzaam bezig was volgens hem. Klopt wel ongeveer want Electric Cafe kwam 5 jaar na Computerwelt uit en daarna werd het erg stil. Ralf en Florian trokken zich terug en sloten zich op in hun studio. Ik denk dat het was mede vanwege het feit dat rond deze tijd de muzikale wereld Kraftwerk als het ware aan het inhalen was en ze waren niet meer alleen.

Vanaf 1990 kwam studio engineer Fritz Hilpert in de plaats van Wolfgang Flur.

Na de tour in 1991 ging ook Karl Bartos weg en hij werd vervangen door studio engineer Fernando Abrantes, een Portugeze vriend en collega van Fritz Hilpert. Ik weet niet zeker, maar volgens mij heeft Karl de tour niet afgemaakt en is hij halverwege de tour vervangen.

Hij bleef niet lang omdat hij niet zo goed kon opschieten met de 2 masterminds en werd vervangen door Henning Schmitz, een studio engineer.

Dit is tot heden de huidige bezetting: Ralf, Florian, Fritz en Henning.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 21:17:44 #36
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_34291676
Concert in HMH was idd in 2004
Ma 29-03-2004 20.00 uur volgens mijn concertkaartje
pi_34296174
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 19:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Popcorn is van Gershon Kingsley
Hot Butter ?

2 jaar geleden in de HMH gezien, en vorig jaar op herhaling op Werchter.
Zelden gebeurd dat ik ruim 2 uur (HMH) geboeid ben geweest tijdens een concert waar eigenlijk bitter weinig gebeurd.
pi_34296529
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 21:08 schreef Lone_Gunman het volgende:

[..]
Bedankt voor de info.

Electric Cafe vond ik maar slap vergeleken met het eerdere werk, de inspiratie leek in ieder geval op. Computerwelt was nog net de grote klapper die het einde van een tijdperk inluidde
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 23:32 schreef nr.126 het volgende:

[..]

Hot Butter ?
De versie van Hot Butter kwam 2 jaar later, Kingsley bracht het uit in 1969

Kingsley versie

[ Bericht 37% gewijzigd door Beathoven op 21-01-2006 00:13:17 ]
  zaterdag 21 januari 2006 @ 16:21:20 #39
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_34313082
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 20:56 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Goed mogelijk,
Ik kon het niet laten, hier een fragmentje:

Rightclick&Save

Is dit wat je bedoelde Beathoven?
pi_34324855
ja, vreselijk!
pi_34327907
Kraftwerk, leuk! Ik zou graag wat van ze op elpee hebben, maar da's zo veel werk om aan te komen dat ik het nog niet heb.
Autobahn, Trans Europe Express, Tour de France en Electric Cafe luister ik graag.
pi_34330202
Al hun werk is onderhand op cd verschene hoor. Inderdaad echt de moeite waard.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_34330586
Fantastisch muziek. Erg zijn tijd vooruit.

Kraftwerk heeft ook aan de basis gestaan van de house + techno door de sound van Kraftwerk te combineren met nieuwe technologieën en de sound van de Amerikaanse funk en disco. Eeuwig respect dus.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_34331895
Kraftwerk, gadverdamme!

Goedbedoelende mensen proberen me altijd uit te leggen dat het bewust zielloze muziek is. Alsof het dan minder zielloos is

En dan altijd dat 'respect' omdat ze zo revolutionair bezig waren..... als je iets wil horen dat echt revolutionair met synthesizers was én ook nog eens muzikaal en expressief is, luister dan naar de jaren '70 platen van Stevie Wonder ipv naar die Duitse robots.
  zondag 22 januari 2006 @ 01:34:00 #45
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_34333279
quote:
Op zondag 22 januari 2006 00:46 schreef Soul79 het volgende:
Kraftwerk, gadverdamme!

Goedbedoelende mensen proberen me altijd uit te leggen dat het bewust zielloze muziek is. Alsof het dan minder zielloos is

En dan altijd dat 'respect' omdat ze zo revolutionair bezig waren..... als je iets wil horen dat echt revolutionair met synthesizers was én ook nog eens muzikaal en expressief is, luister dan naar de jaren '70 platen van Stevie Wonder ipv naar die Duitse robots.
Ik vind het een mening, ik vind kraftwerk niet zielloos. En ja als je het tegenover een Soul artiest zet kan het misschien wat magertjes overkomen.

Er zijn zat kraftwerk nummers die een bepaald gevoel bij je oproepen, tenminste bij mij zeker
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_34336219
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 23:56 schreef buitenbeentje het volgende:
Al hun werk is onderhand op cd verschene hoor. Inderdaad echt de moeite waard.
Ja dat weet ik wel, maar ik zou het graag op vinyl hebben (en heb niet de financiële middelen om eerst alle cd's te kopen en later ook nog eens de elpees als ik er tegenaan loop).
  zondag 22 januari 2006 @ 10:54:27 #47
139705 Agency
The Agency
pi_34336970
Beste Kraftwerk fans.

Hier is een update omtrent Kraftwerk.

Kraftwerk genomineerd voor Grammy Award op 8 Februari in Staple Centre, Los Angeles.
Dit voor beste album...??? andere genomineerde zijn Daft Punk en Chemical Brothers.

De Agency heeft zich maanden ingezet om EINDELIJK Kraftwerk te shoppen voor een Grammy LIFETIME ACHIEVEMENT LEGEND AWARD. Kraftwerk is al meer dan 30 jaar bezig, en men heeft hen nooit erkend, omtrent de invloed die zij hebben gehad op andere artiesten zoals Madonna, U2, Depeche Mode, New Order en duizenden andere groepen en bands.

ZONDER kraftwerk bestonden deze groepen waarschijnlijk niet....

Omtrent jullie reactie wat betreft de eerste electronische muziek, dat was wel Kraftwerk [het commerciele aspect van electronische muziek], maar ik moet jullie teleurstellen omtrent dit.

De allereerste electronische houseplaat op vinyl is uitgebracht door een NEDERLANDER welke NU 75 jaar is. Hij heeft bij Philips NatLAb gewerkt en in opdracht van Philips heeft hij samen met TOm Dissevelt de allereerste electronische plaat opgenomen, en dit alles in.......1956.
Zijn naam: Dick Raaijmakers Nederlands meest invloedrijkste en nog steeds levende icoon....

Dick Raaijmakers is ook door de Agency geshopt voor een Grammy Lifetime Achievement Legend Award. Dick Raaijmakers heeft de SAMPLE, CHORUS, DELAY, REVERB, ECHO's en vele andere dingen uitgevonden.

Wat betreft Kraftwerk:
De Agency was geeerd nadat ex Kraftwerk member KARL BARTOS [lid van Kraftwerk geweest van 1975 tot 1991] heeft gevraagd om hem te vertegenwoordigen / promoten in het buitenland.
Binnenkort zal Karl dan ook in Eindhoven spelen, iets wat je niet mag missen.

Wanneer: 23 Maart 21.00 uur Eindhoven. [STRP Festival]

Meer over de Agency vind men op: [url=http://www.industryvendingmachine.com ]www.industryvendingmachine.com [/url]

Wat betreft dit Kraftwerk topic.
Op foto's van Kraftwerk etc, staan copyrights en mogen eigenlijk NIET zonder toestemming gebruikt worden. Ik vind het geen probleem, maar er kunnen natuurlijk problemen komen voor dit forum. Het is dat jullie het weten.

Ruige Minimum Maximum Laptop trouwens.

Will the Agency get Kraftwerk their recognition they deserve for so long?
Nobody ever cared about this, we do.

Will it happen? February 8th will be the day......

The CEO
A Journey Of A Thousand Miles, Begins With One Step...
pi_34647755

Wat een supergoede plaat is dit, qua geluid lijkt het helemaal niet op het bekende werk van kraftwerk maar ik zit hier naar het openingsnummer Klingklang te luisteren en de 'groove' die in deze track zit doet me erg denken aan het werk van Acid Mothers Temple. Jammer dat ze hier niet mee doorgegaan zijn naast het electronische werk.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:56:26 #49
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_34647965
Ik geloof dat Ralf + Florian zelf altijd erg ontevreden waren over de eerste paar albums en "Autobahn" eigenlijk als het eerste echte Kraftwerk-album beschouwen. Die eerste albums zijn jarenlang ook niet op cd uitgebracht omdat de heren dit zelf tegenhielden.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  dinsdag 31 januari 2006 @ 15:12:28 #50
15967 Frollo
pi_34648464
Dat hele oude Kraftwerk, waar valt dat mee te vergelijken? Met Neu?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')