De CIA gelooft dat het wel degelijk Bin Laden is. Nu meen ik hier ergens gelezen te hebben dat Osama al lang dood zou zijn? Graag jullie mening.quote:'Osama bin Laden waarschuwt voor aanslagen'
Gepost door Jorrit (Flem) - Bron: CNN / ANP
Gepubliceerd: donderdag 19 januari 2006 @ 17:27
Aka-Zigor en svenski hadden ons via de nieuws-submit te melden:
Osama bin Laden heeft vermoedelijk weer eens gedreigd met aanslagen. Op een audioboodschap, uitgezonden door de Arabische nieuwszender Al-Jazeera, waarschuwt de terroristenleider voor aanslagen in de Verenigde Staten (VS). Bin Laden zou eveneens een bestand hebben aangeboden om Irak en Afghanistan op te bouwen.
"Wij vinden het niet erg om een bestand aan te bieden dat eerlijk en voor de lange termijn is (...), zo kunnen we Irak en Afghanistan wederopbouwen (...) Er zit geen schande in deze oplossing, omdat we zo voorkomen dat miljarden dollars worden verspeeld (..) aan oorlogsindustrie", zo staat in de boodschap. De voorwaarden voor het bestand worden in het door Al-Jazeera uitgezonden gedeelte van de boodschap niet genoemd.
De verhoogde veiligheid in de VS na de aanslagen op 11 september 2001 zou niet de reden zijn geweest van het feit dat er geen aanslagen meer hebben plaatsgevonden in het land. "Er zijn operaties die meer voorbereiding vereisen, deze worden op dit moment gepland. Jullie zullen ze zien in het hart van jullie land, zoals God het wil."
Er is vooralsnog geen bevestiging dat de stem op de band werkelijk van Osama bin Laden is. De Amerikaanse nieuwszender CNN zegt dat het daar wel heel erg op lijkt.
Het is ook niet precies duidelijk wanneer de opname is gemaakt. Er wordt wel gerefereerd aan de aanslagen in Londen van juli vorig jaar, waardoor de boodschap niet ouder dan een halfjaar kan zijn. De laatste keer dat Bin Laden persoonlijk van zich liet horen, was op 27 december 2004.
Mijn mening is dat Osama zich de afgelopen vijf jaar niet op eigen kracht bewogen heeft.quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:59 schreef Merisse het volgende:
Van de FP:
[..]
De CIA gelooft dat het wel degelijk Bin Laden is. Nu meen ik hier ergens gelezen te hebben dat Osama al lang dood zou zijn? Graag jullie mening.
Conspiracy....leeft ie of leeft ie nou niet? En wat heeft de CIA ermee te maken. Snappie?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 09:14 schreef Genverbrander het volgende:
Wat doet dit in TRU?Is Osama paranormaal begaafd?
Mjah, zolang iets door de mainstreammedia niet tot 'waarheid' is verheven valt het onder het labeltje "conspiracy" en hoort het in TRU.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 09:14 schreef Genverbrander het volgende:
Wat doet dit in TRU?Is Osama paranormaal begaafd?
Dat is ook vreemd en onlogisch.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 09:40 schreef Natalie het volgende:
Wat ik vooral opmerkelijk vindt is dat ze die man nooit te pakken hebben gekregen. Je zou toch denken dat de Amerikaanse overheid hem wel in de kraag had moeten kunnen vatten... àls ie nog leeft, that is.
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:24 schreef Natalie het volgende:
Ik kijk nergens raar meer van op eigenlijk.
Natuurlijk gelooft de CIA dat. Het levert hen meer werk op.quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:59 schreef Merisse het volgende:
Van de FP:
[..]
De CIA gelooft dat het wel degelijk Bin Laden is. Nu meen ik hier ergens gelezen te hebben dat Osama al lang dood zou zijn? Graag jullie mening.
Het lijkt me niet dat de CIA de enige geheime dienst is met geluidsopnames van Bin Laden en dat ze daarom ook niet zomaar roepen dat dit hem is, mocht dat wel zo zijn dan lijkt het me vrij makkelijk prijsschieten op de CIA door rivaliserende diensten vanwege valse informatie.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:39 schreef onemangang het volgende:
[..]
Natuurlijk gelooft de CIA dat. Het levert hen meer werk op.
Zou me niets verbazenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:32 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nu ja.., als het blijkt dat Osama eigenlijk een vrouw is zal je mij toch wel even raar zien kijken hoor... jij niet?
De film werkt niet bij mijquote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:26 schreef OpenYourMind het volgende:
Leuk clipje van een toespraak van President Bush waarbij hij zegt dat ze nog steeds op zoek zijn naar Bin Laden en let vooral op de reactie van Porter Goss.
Filmpje: Bush tells an audience that he's still after Bin Laden and Porter Goss cracks up
Wie is Porter Goss?
Director of Central Intelligence Agency (CIA) from 24 September 2004 until 21 April 2005.
Voor een volledige biografie zie http://www.cia.gov/cia/information/Goss.html
Ik krijg op mijn werk een Access Denied, maar ik werk dan ook bij een aande Bilderberg groep gerelateerd bedrijfquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |