het zijn belgenquote:Op donderdag 19 januari 2006 15:53 schreef KoudeVrouw het volgende:
Zijn ze Vlaams of Waals?
Neequote:Op donderdag 19 januari 2006 15:54 schreef Bushmaster het volgende:
Laten we het maar even niet over jouw 'accent' hebben![]()
dat zeg ik.. blijf daar!quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:58 schreef Forcefuzz het volgende:
Wat heeft het voor zin om een uitwisselings student uit België te laten komen? Het is toch bijna dezelfde cultuur dus lijkt mij vrij zinloos...
Eensch.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:56 schreef Poncho het volgende:
Vlaams accent![]()
En dan vooral het West-Vlaamse![]()
Zich aansluit...quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:59 schreef LostFormat het volgende:
Ik vind dat accentje toch wel zo geil.
quote:
quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:00 schreef Poncho het volgende:
[..]
?
Ik ga verhuizen naar Antwerpen.
Probleem is dat je ze gewoonweg niet verstaat. Ik heb een Belgische vriendin en als die praat kijk ik haar gewoon lief aan en knik ik maar. Wat ze zegt? Geen idee, kan me ook niet schelen; het is zo geil.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:07 schreef nietzman het volgende:
Vlaams is zo fakking botergeil.
Een Vlaamse hijglijn hier in Nederland zou een gat in de markt zijn.
Ze had een mooi blond, krullend achterwerk?quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:20 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik heb dat ook eens meegemaakt dat ik spontaan verliefd werd op een Vlaamse meid o.a. vanwege dat mooie accent. Hoewel haar mooie blonde krullen en dito ronde achtwerk ook een rol speelden.Helaas is Vlaanderen te ver weg.
![]()
tonks!quote:
Ik ben er ook bang voor.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:33 schreef Martijn_fijn het volgende:
Volgens mij zijn dit niet de reacties waar de TS op gehoopt had.![]()
Hehe ik moest lachenquote:Op donderdag 19 januari 2006 15:50 schreef Flyga het volgende:
- conversatie -
Man jij woont in Belgie.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 02:09 schreef Maikuuul het volgende:
Hahahaik zou vet lachen als zoiets gebeurde
zo lache
Soms als ik sta bij te vullen en ik check de winkel en denk: dies belgisch. 9 van de 10 keer is dat ook zo. Ze zien er veel beter verzorgd uit als je nederlanders ziet
Laat ik nu net een West-Vlaamse vriendin hebbenquote:Op donderdag 19 januari 2006 15:56 schreef Poncho het volgende:
Vlaams accent![]()
En dan vooral het West-Vlaamse![]()
Wat stond er eerst dan ?quote:
Whah Gertje, wat is er zooo opgeneukt???quote:
hoe kom je daar aan?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:18 schreef Wacka het volgende:
Laatste dinnetje was belgisch. Zij gek op mijn accent en ik op het hare
Maar je mag ook 'je' gebruiken om de Belgische reputatie *niet* te verpesten.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:44 schreef Sebasser het volgende:
amai Zeg he,
wij belgen zijn leuke mensen,
kijk.. gij moet om ons lachen,
maar wij kijken vaak naar nederlanders en gaan jullie dan uit lachen
quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:50 schreef Flyga het volgende:
Komen 2 belgische meisjes de klas binnen, ( kon je meteen zien; bleek, donkerhaar, uitgedroogt)
Stellen ze zich voor omdat het uitwisselingsstudenten zijn of wat dan ook,
begint die ene; Amai ik ben Geneve en ik kom uit belgie dit is mijn vriendin Pascalle en zij kan nog niet zo goed nederlands,....
...stilte...
Pascalle: Ik ben Pascalle en ik ben 19 jaar oud,
Geneve: Zij is pascalle en ze is 19 jaar oud
Docent; Oke welkom
Geneve: Pascalle hij noemt je welkom
Pascalle: Bedankt
Geneve: Ze zei bedankt
ik: OMG WTF waarom heb je een tolk nodig we verstaan helaas al wat je zei... echt zo'n hoerenkots accent![]()
![]()
![]()
"Belgisch".quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:22 schreef Shapeshifter het volgende:
Belgisch is inderdaad maar een of ander verkapte / verneukte offspin van het Nederlands.
Helaas gaat het Nederlands ook achteruit
je lult een beetje slap uit je nek...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:18 schreef Relneger18 het volgende:
En owee voor diegene die zegt dat belgische meisjes knapper zijn dan de nederlandse want, 1 op de 5 belgische meisjes die ik op de universiteit zie zijn knap en dat zijn meestal nederlanders![]()
Ik krijg vaak te neiging om te zeggen; nou weten we wel dat je ergens anders vandaan komt, praat nou maar weer normaal of zo.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 19:02 schreef tonks het volgende:
Het klinkt ook een beetje alsof ze allemaal het downsyndroom hebben
Nou, dan zoek je toch echt de verkeerde Belgische meisjes opquote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:18 schreef Relneger18 het volgende:
En owee voor diegene die zegt dat belgische meisjes knapper zijn dan de nederlandse want, 1 op de 5 belgische meisjes die ik op de universiteit zie zijn knap en dat zijn meestal nederlanders![]()
Wat was ook al weer de betekenis van 'poepen' in het Vlaams?? Net zo banaal als 'brommers kieken'quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:29 schreef Camplo het volgende:
Allez les belges, moet ge poepen ofzo?
'Ga eens allemaal op je poep zitten!'quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:39 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Wat was ook al weer de betekenis van 'poepen' in het Vlaams?? Net zo banaal als 'brommers kieken'
De laatste keer dat jullie dat probeerden is het nogal misgelopen...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:18 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
ik heb bijna de neiging om midden tussen die belgen te zeggen dat het tijd is dat Nederland , Belgie moet veroveren
Brommers kieken komt uit Holland en betekend "tongen draaien"quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:43 schreef Paltos het volgende:
[..]
'Ga eens allemaal op je poep zitten!'
Bijvoorbeeld in de kleuterschool wanneer de jochies op het achterste moeten gaan zitten.
'Hé, wil je poepen?'
Neuken, vrijen, sex, ...
![]()
'Brommers kieken', komt dat uit België?
naft wordt hier bij Gent ook gebruikt en nog een ganse hoop andere dialect woorden. Toen ik naar Nederland ging voor mini meet moest ik ook alles herhalen in het ANquote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:16 schreef sjippen het volgende:
Puree fieu, wa een gekoos over ons mooie Belgische taaltje. Al die accenten, zo mooi... Persoonlijk ga ik voor Antwaarps en vooral noordwest van de provincie. En sommige soorten West-Vloms.En Brussels en alle gemeenten onder Brussel natuurlijk.
![]()
Zo wordt het keurige Nederlandse woordje "benzine" of "brandstof" in Antwerpen "naft" en onder Brussel "essence". Mooi toch!![]()
Het komt toch meer uit het Oosten des lands?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:59 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
Brommers kieken komt uit Holland en betekend "tongen draaien"
newbie baggeraar alertquote:Op zaterdag 21 januari 2006 03:33 schreef ikzelluf het volgende:
belgen ,.. in belgen op zoom ,.. woei:O
Zeg dan alsjeblieft niksquote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:44 schreef Sebasser het volgende:
amai Zeg he,
wij belgen zijn leuke mensen,
kijk.. gij moet om ons lachen,
maar wij kijken vaak naar nederlanders en gaan jullie dan uit lachen
Tukkerland.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 02:34 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Het komt toch meer uit het Oosten des lands?
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:17 schreef stukovich het volgende:
[..]
Whah Gertje, wat is er zooo opgeneukt???
Neeee, samson, OPGELEUKT, dat betekent dat je iets mooier maakt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |