Het is een mentaal denkbeeld na lange tijd zo ontstaan, door erover na te denken, op basis van een intuitie, erover te lezen, te filosoferen, te wikken en te wegen , aan te kijken op een ervaren ervaring ....het is iets in de eerste plaats voor mijzelf , voor mijn overleven , voor mijn incarnatie belangrijk ......en niet om anderen kost wat kost mee te overtuigen, want elkeen bepaalt zelf wat hij /zij wil aannemen, of hoever ie wil gaan buiten het rationele denken , daarvoor is er ook vrije wil aan de mens gegeven door het 'hogere' ...quote:
ben jij fuitduif nr 2 ....op de brandstapel , jullie ketters ....quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:07 schreef 1ofthefew het volgende:
ze mogen wel eens regels opstellen voor dit soort mensen.
met psychologie en een paar handige handjes kun je heel veel leuke dingen doen maar ook mensen ontzettend naaien. hoop dat die robbert ook aangeklaagd gaat worden
volgens mij werkt de communicatie tussen jouw beide hersenhelften niet meer goed zodat info over wat je ziet niet meer goed doorkomt.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:08 schreef pikki het volgende:
[..]
ben jij fuitduif nr 2 ....op de brandstapel , jullie ketters ....![]()
![]()
![]()
lalalaquote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:18 schreef pikki het volgende:
[..]
Ik zie geen e-mail adres in je profiel , ....
Zo gemakkelijk gaat dat echt niet hoor. Bezoekjes gaan meestal naar mensen en geesten waar ik een band mee heb, op wat voor wijze dan ook.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:15 schreef footballmanager11 het volgende:
Beste Stenny,
Ik wordt zo langzamerhand een beetje moe van al dit gelul. Vroeger ( 3 maanden geleden ) geloofde ik een heleboel. Robbert char etc. Nu begin ik toch erg te twijfelen aan het paranormale. Robbert blijkt een psychopaat, char vraagt 5 euro per minuut voor een concult, en nu hangen jullie een lul verhaal op. Alsof je s'avonds uit je lichaam kan treden en dan naar Robbert kan "vliegen". Ik zou het heel graag willen geloven, maar kan het niet gewoon een droom zijn, of verbeelding. Je kan het namelijk ook een natuurlijke verklaring geven. Hoe weet je zo zeker, dat het geen verbeelding is of een droom? En als het dan toch waar is kom mij dan maar vannacht ophalen om een reisje naar Robbert te maken of naar George
bush.
Groeten Football manager 11
Ik blijf erbij dat JULLIE degenen zijn die het niet (willwn) snappen. Ik heb ook zo'n extreem rationele vriend die uiteraard ook nergens in gelooft. Altijd zit hij gelovige mensen aan de kop te zaniken hoe dom een geloof wel niet is en dat het nergens op gebaseerd is en bla bla bla. Wat hij met zijn botte kop maar niet wil begrijpen is dat dat nou juist de essentie van geloven is: je neemt iets wat niet te bewijzen is voor waar aan. Als het immers wel bewezen kon worden is het geen geloof meer.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:56 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Precies Netel. Je kunt geen rationele vragen stellen aan een irrationeel persoon. Dat is zoiets als Frans praten tegen een Chinees, it's not gonna work.
Maar soulsurvivor, ik snap je frustratie heel goed, geloof me. Een dierbaar persoon van me houdt er een gelijksoortige denkwijze op na als pikki. Ik heb deze persoon al duizenden keren de vragen gesteld die jij nu stelt, op precies dezelfde manier, vooralsnog zonder resultaat. Dat is erg moeilijk en frustrerend, vooral als die persoon je dierbaar is.
Ik ben het maar gaan zien als een soort religie. Hoe het kan dat iemand in God gelooft snap ik als atheist namelijk ook niet, maar ik weet intussen wel dat veel mensen graag in iets willen geloven, en dat die wil al het andere kan overstijgen. Maar de ambitie om dat proces precies te doorgronden heb ik helaas moeten opgeven, onmogelijk.
Indirah, ...ik heb een e-mail adres van mij aan Mirage opgegeven, zij zal wel doorsturen, oki ...quote:
Maar de vraag is ook niet om je geloof te Bewijzen.. de vraag is nou juist.. of je weet WAAROM je iets bent gaan geloven. Of je je bewust bent WAAROM iets jou aanspreekt. Het is juist een heel respectvolle geinteresseerde vraag. Maar goed.. dat is weer een heel ander topic geloof ik.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:23 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat JULLIE degenen zijn die het niet (willwn) snappen. Ik heb ook zo'n extreem rationele vriend die uiteraard ook nergens in gelooft. Altijd zit hij gelovige mensen aan de kop te zaniken hoe dom een geloof wel niet is en dat het nergens op gebaseerd is en bla bla bla. Wat hij met zijn botte kop maar niet wil begrijpen is dat dat nou juist de essentie van geloven is: je neemt iets wat niet te bewijzen is voor waar aan. Als het immers wel bewezen kon worden is het geen geloof meer.
Maar op de een of andere manier dringt dat dus niet door.
He blerbek, doe het eens na dan! Eerst het zelf met de juiste resultaten nadoen, daarna mag je die bek van je opentrekken.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:07 schreef 1ofthefew het volgende:
ze mogen wel eens regels opstellen voor dit soort mensen.
met psychologie en een paar handige handjes kun je heel veel leuke dingen doen maar ook mensen ontzettend naaien. hoop dat die robbert ook aangeklaagd gaat worden
Waarom?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:17 schreef Indirah het volgende:
Truth gaat zo wel enorm achteruit!
Sommige mensen hebben daar geen behoefte aan M_Schtoppel, om zomaar een willekeurig verhaal als geloof aan te nemen. Dat zul je moeten accepteren, net zoals ik accepteer dat er mensen zijn die dat wel doen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:23 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat JULLIE degenen zijn die het niet (willwn) snappen. Ik heb ook zo'n extreem rationele vriend die uiteraard ook nergens in gelooft. Altijd zit hij gelovige mensen aan de kop te zaniken hoe dom een geloof wel niet is en dat het nergens op gebaseerd is en bla bla bla. Wat hij met zijn botte kop maar niet wil begrijpen is dat dat nou juist de essentie van geloven is: je neemt iets wat niet te bewijzen is voor waar aan. Als het immers wel bewezen kon worden is het geen geloof meer.
Maar op de een of andere manier dringt dat dus niet door.
maar weer wel heel slecht voor je cholesterolquote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:27 schreef Netel het volgende:
[..]
koffie? iemand? ik geloof STERK in koffie. Dat is gekomen.. hej.. dat weet ik niet meer, maar het bewijst zich iedere dag weer.. koffie is GOED voor mij.
Je bent anders wel voortdurend ontzettend agressief en respectloos in je taalgebruik naar mensen die niet denken zoals jij op dit forum.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:31 schreef M_Schtoppel het volgende:
En nogmaals, ik heb niets tegen ongelovige mensen zolang ze mij maar niet bashen of aan de kop lopen te zaniken hoe dom ik wel niet ben dat ik ergens in geloof. Ik loop andersom ook niet met een spandoek rond waarop staat hoe zielig ik hen vind omdat ze alleen dat geloven wat hun oogjes ze vertellen!
Haha ok dan is het goed.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:36 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ach dat is mijn bekende Schtoppeliaanse schrijfstijl. Ik het echt ben ik een lieffie...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |