nie zo mauwen, waarom zo je in godsnaam nie die pillen meenemen, al is het maar als medicijnen voor de plaatselijke bevolking....quote:Op maandag 17 april 2006 13:16 schreef Libris het volgende:
Lekker Nederlands, de verzekering betaalt, dus we gaan lekker slikken...
Neem gewoon een tube mosquito repellent mee...
Maar als er plaatselijk geen malaria is... ach, dan sleep je ze toch gewoon me..quote:Op maandag 17 april 2006 13:17 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
nie zo mauwen, waarom zo je in godsnaam nie die pillen meenemen, al is het maar als medicijnen voor de plaatselijke bevolking....
Juist in die gebieden waar malaria zou voorkomen zijn (de ziekenhuizen) goed voorbereid op deze tropische ziekte...quote:Op maandag 17 april 2006 13:17 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
nie zo mauwen, waarom zo je in godsnaam nie die pillen meenemen, al is het maar als medicijnen voor de plaatselijke bevolking....
En 244 theezakjesquote:Op maandag 17 april 2006 18:05 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Volgens mij heb ik liever malaria dan dat ik 600 van die rare pillen ga slikken...
Afgezien daarvan....neem je ook 120 tubes tandpasta, 86 zeepjes, 48 onderbroeken en 186 tampons mee?
Ze hebben daar ook supermarkten en drogisten hoor !
![]()
verklaar je nader.. hoe ziek?quote:Op maandag 17 april 2006 12:57 schreef JoPiDo het volgende:
mijn tip is: neem géén malaria-pillen
je wordt er alleen maar ziek van
ah joh 1 iemand kent iemand die er ziek van werd en meteen moet heel Nederland geen malariapillen meer slikkenquote:
Ze hebben daar hun natuurlijke immuniteit. Daar hebben ze je pillen niet nodig.quote:Op maandag 17 april 2006 13:17 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Als je niet weet waar je over lult zeg dan niks...quote:Op maandag 17 april 2006 18:26 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
ah joh 1 iemand kent iemand die er ziek van werd en meteen moet heel Nederland geen malariapillen meer slikken![]()
quote:Op maandag 17 april 2006 18:38 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Als je niet weet waar je over lult zeg dan niks...
Er zijn een heleboel mensen die echt ziek worden van malariapillen....misselijkheid, slapeloosheid en nachtmerries zijn een vaak voorkomende bijwerking..
quote:Op maandag 17 april 2006 18:30 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ze hebben daar hun natuurlijke immuniteit. Daar hebben ze je pillen niet nodig.
Dat stuk van Wikipedia ga ik niet eens lezen. Jij mag dan bioinformatica hebben gestudeerd, maar ik neem aan dat je weinig over de klinische kant van malaria hebt geleerd.quote:Op dinsdag 18 april 2006 04:53 schreef Shivo het volgende:
[..]
Jij hebt _echt_ geen idee waar je het over hebt. Jaarlijks gaan er ondanks jouw natuurlijke immuniteit 2 miljoen mensen dood aan malaria. Zie Wiki .
quote:People living in malaria endemic areas tend to be infected repeatedly. Over time, they gradually acquire an immunity to malaria. This immunity includes the development of mechanisms that can kill parasites or inhibit the replication of parasites.
Equally important, however, is the development of another type of immunity: one that will limit the body’s own immune response to the parasite. Without this latter type of immunity, the immune system can go into overdrive in its attempts to kill the parasites, and acute febrile symptoms and severe malaria can result. Children, who have yet to develop this immunity, are thus at greater risk of clinical malaria, severe disease and death than adults.
quote:Immunity to malaria develops very slowly and is quickly lost. Children living in endemic regions (where the disease occurs naturally all year round) develop their own protection against the disease over four to five years if they survive. On average one child dies every 30 seconds from malaria in these countries.
quote:Acquired factors are not present at birth but are those characteristics which people can adaptively develop later, such as the development of acquired immunity. People residing in malaria-endemic regions acquire immunity to malaria through natural exposure to malaria parasites. This naturally acquired malarial immunity that is protective against parasites and clinical disease results only after continued exposure from multiple infections with malaria parasites over time. Clinical immunity generally provides protection against severe effects of malaria but fails to provide strong protection against infection with malaria parasites, and generally develops first. After several years of continued exposure people develop immunity that limits high-density parasitemia; however it does not lead to sterile protection.
Dan moet je je post maar langer maken dan 1 regel. Zoals ik al eerder zei; de medicijnen die wij hier slikken kun je niet langer dan een bepaalde periode gebruiken, vanwege de heftigheid van de middelen maar ook doordat de parasiet (en natuurlijk niet het middel...) resistent wordt en het middel dan dus geen zin meer heeft.quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:57 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat stuk van Wikipedia ga ik niet eens lezen. Jij mag dan bioinformatica hebben gestudeerd, maar ik neem aan dat je weinig over de klinische kant van malaria hebt geleerd.
En ik weet wel waar ik het over heb, want ik heb wel over de klinische kant van malaria geleerd. Vorige maand zelfs nog colleges over gehad.
Verder heb ik ook niet beweerd dat mensen in de endemische gebieden helemaal niet dood gaan aan malaria. Het is wel heel simpel conclusies trekken zo hè?
Het zijn namelijk vooral de zeer jonge kinderen die eraan sterven, en zwangere vrouwen lopen een verhoogd risico.
Maar de meeste mensen die daar wonen hebben geen pilletjes nodig. En zelfs al willen ze wel wat pilletjes, dan is het nog niet verstandig om die daar uit te delen, omdat sommige middelen in bepaalde gebieden resistent zijn, of niet geschikt voor jonge kinderen en zwangere vrouwen.
Ik heb dengue gehad in Guatemala en was er echt heel erg ziek van. Hele pijnlijke spieren en botten, ik kon mijn hoofd bijna niet bewegen van de hoofdpijn etc. Maar het ging vanzelf weer over.quote:Op donderdag 13 april 2006 20:52 schreef Wakey het volgende:
[..]
Dengue is in de meeste gevallen trouwens niet ernstig, je voelt je alleen een tijdje kut en moet veel rusten. Je moet 't alleen niet te vaak oplopen, want bij een tweede infectie kunnen de effecten ernstiger zijn...
Ben net een weekje terug uit Nigeria (was er vijf maanden) en ga volgende week zondag weer terug.quote:Op zondag 4 juni 2006 00:47 schreef static het volgende:
Ik ben me toch een partij ziek geworden hier. Keelontsteking, voorhoofdsholteontsteking, verkouden, kots de hele boel onder, heb om de haverklap een bloedneus dus blood all over the place. Komt denk ik door de temperatuurverschillen; van ~38 naar ~10 in een paar uur.
Prettige vakantie.
Ik ben in Indonesië ziek geworden van die pillen, dus heb ik niet echt zin in die pillen. Tevens moest je die pillen een tijd voordat je aankwam slikken en een tijd nadat je weer uit malariagebied wasquote:Op maandag 12 juni 2006 17:26 schreef k_man het volgende:
Heb je het albesproken met de GGD?
Ik zou niet vertrouwen op DEET. Over het algemeen werkt dat heel goed, maar soms ook niet. In Jemen ben ik, ondanks volledig bedekte kleding én DEET op een nacht totaal lek gestoken. Nou weet ik niet of dat malariamuggen waren, maar toch... Ik zou het risico gewoon zo klein mogelijk willen houden.
Wat heb je tegen op het slikken van die pillen?
Verstandig van wel ja! En tijdig mee beginnen, 2e inenting is een maand na de 1e en de 3e volgt 6 maanden later. Dan titerbepaling of je voldoende antistoffen opgebouwd hebt. Zo niet, dan nog 3 prikken met telkens een maand tussentijd en weer titerbepaling.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 21:41 schreef Dizzee het volgende:
Binnenkort 6 maanden Singapore.
Inenten Hep A en B ?
Oei, ik vertrek al over 2 maandjes.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:32 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Verstandig van wel ja! En tijdig mee beginnen, 2e inenting is een maand na de 1e en de 3e volgt 6 maanden later. Dan titerbepaling of je voldoende antistoffen opgebouwd hebt. Zo niet, dan nog 3 prikken met telkens een maand tussentijd en weer titerbepaling.
Succes!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |