Dat magquote:Op zondag 19 februari 2006 12:19 schreef Hik het volgende:
Gio, als ik vragen mag: waar ben je geweest en nam jij wel medicijnen of was je ze vergeten (of nam je ze helemaal niet?) ?
Niets aan toe te voegen. Ik vind bovenstaande berichten in de trant van 'ik ben heel stoer want ik heb niets ingenomen en ik leef nog' erg dom. Je speelt met je leven/gezondheid wanneer je bewust geen maatregelen treft tegen bep. ziektes die veel voorkomen in te bezoeken gebieden. Moet iedereen natuurlijk zelf weten, maar goed.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:37 schreef Gio het volgende:
Ik kan niet spreken wat betreft andere ziektes, maar wat betreft malaria: neem alsjeblieft de pillen en vergeet ze niet. Ik heb zelf Malaria Tropica gehad, en afgezien van het feit dat ik er bijna aan ben doodgegaan kan ik zeggen dat ik me nog nooit zo rot heb gevoeld, en het koste mijn lichaam nog een paar maanden voor ik compleet hersteld was.
Wat zijn de symptomen eigenlijkquote:Op zondag 19 februari 2006 22:55 schreef Wakey het volgende:
Mijn geluk was dat ik als kind in tropisch gebied heb gewoond en dat ik de symptomen snel herkende, anders was ik er wellicht niet meer geweest.
Hangt dus van jouw leeftijd af en wanneer jij de laatste DKTP prik heb gehad in de kinderjaren. Ik geloof dat de laatste op 9 jarige leeftijd word gegeven.quote:Op donderdag 13 april 2006 11:27 schreef Blik het volgende:
Ik heb even een vraagje, ik ga van de zomer voor 4 weken naar Thailand, vaccinatie advies is Hep. A en DTP.
Hepatitis A moet ik sowieso, geen twijfel over mogelijk. Maar nu twijfel ik of ik DTP moet hebben, ik heb in mijn kinderjaren 3 of 4 keer een DTP-prik gehad. Ook ben ik 7 jaar geleden naar Indonesië geweest en heb ik geen DTP gehad. Zou het nu dan wel moeten?
Ok, dat is duidelijkquote:Op donderdag 13 april 2006 11:54 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik de DTP prik wel halen. Je bent ook al 7 jaar naar Indonesië geweest. Dan schat ik dat het zeker minimaal 10 jaar geleden is dat je de D(K)TP heb gehad.
Neem het zekere voor het onzekere. Een vaccinatie advies is er niet voor niets.
Overigens kun je niet voor TBC ingeënt worden. De vaccinatie die je krijgt voorkomt alleen de nare verschijnselen TBC.quote:Op donderdag 13 april 2006 13:56 schreef Libris het volgende:
Daarnaast heb ik TBC ingeent gekregen, omdat ik veel met kinderen werk. Singapore zelf is geen probleem, geen malaria en alles wel goed schoon. Alleen als ik op vakantie ga (in september naar Vietnam waarschijnlijk) komt het misschien wel van pas.
Hm, ik had behoorlijke buikkrampen, behoorlijke diaree en 's middas kwam er een behoorlijke hoofdpijn opzetten. Verder iets verhoging, maar niet om over naar huis te schrijven. Voelde me verder ook niet beroerd, en na 3 dagen was het wel over. Had ik de dokter moeten bellen?quote:Op woensdag 12 april 2006 19:54 schreef Wakey het volgende:
Er zijn verschillende soorten malaria, met verschillende symptomen.
Het venijnige aan Malaria Tropica is, dat het in de eerste instantie op griep lijkt: buikpijn met diarree, gewrichts/spierpijn en hoofdpijn gevolgd door onregelmatige, hoge koorts (rond 40°C) met pieken en dalen. De koorts komt dus pas na die andere verschijnselen.
Klopt inderdaad.quote:Op donderdag 13 april 2006 14:45 schreef Hik het volgende:
[..]
Overigens kun je niet voor TBC ingeënt worden. De vaccinatie die je krijgt voorkomt alleen de nare verschijnselen TBC.
Had gekund, maar als het malaria was geweest had je echt wel flinke koorts gehad, evenals spier- en gewrichtspijnquote:
De Twinrix is een combinatieprik van Hep. A & B. Deze bestaan uit 3 prikken die ingespoten worden volgens een traject; -zie hieronder-quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:27 schreef boeiuh het volgende:
over de twinrix:
Ik heb een half jaar in ZuidAfrika gezeten. Vooraf heb ik tweemaal de twinrix ingespoten gekregen. ER staat mij vaag iets van bij dat ik achteraf ook zo'n spuit moest gaan halen. Nu ben ik alweer 3 maanden terug en heb dat niet gedaan.
Kan/moet dat nog?
Zou kunnen, weet het niet 100% zeker. Als ik jou was zou ik even informeren bij de GGD waar je gevaccineerd bent.quote:Op zondag 16 april 2006 12:03 schreef jojomen4 het volgende:
Vraagje: Als je je in het verleden bij de GGD hebt laten prikken.. hebben ze daar nu nog gegevens van? Ik ben namelijk vergeten wat ik voor prikken ik heb gehad.
tnx Anneke!quote:Op vrijdag 14 april 2006 21:02 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
De Twinrix is een combinatieprik van Hep. A & B. Deze bestaan uit 3 prikken die ingespoten worden volgens een traject; -zie hieronder-
Ik zou als ik jou was naar de GGD gaan en snel de 3e halen. Evt. nog een 4e halen en hierna een titerbepaling of je genoeg antistoffen hebt opgebouwd voor Hep. B.
Ik had na 3 prikken Hep. B geen antistoffen opgebouwd, waarna nog 3 prikken volgden. Gelukkig daarna nčt genoeg voor voldoende bescherming.
Hoe te gebruiken?
* Twinrix AdultŽ (EU): Gebruik
o Dit vaccin wordt door een arts of verpleegkundige bereid en toegediend.
o Na de 1e inenting (= vaccinatie) vindt 1 maand later een 2e inenting plaats, na 6 maanden een 3e inenting en na 12 maanden bij voorkeur nog een vierde inenting.
o Na inenting duurt de bescherming (= afweer, immunisatie) ca. 10 jaar.
Weer even gekeken. Ja, voor die prik zul je weer moeten betalen.quote:Op zondag 16 april 2006 20:04 schreef boeiuh het volgende:
[..]
tnx Anneke!
Nog 1 vraagje: moet je voor elke prik weer die 67 (?) euro betalen?
Die is gestolen.quote:Op zondag 16 april 2006 15:44 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Zou kunnen, weet het niet 100% zeker. Als ik jou was zou ik even informeren bij de GGD waar je gevaccineerd bent.
Geen vaccinatiepaspoort gekregen bij de GGD?
Ik kende iemand die is overleden door een steek in Afrika ergens.quote:Op maandag 17 april 2006 12:57 schreef JoPiDo het volgende:
mijn tip is: neem géén malaria-pillen
je wordt er alleen maar ziek van, je kunt veel beter je goed beschermen tegen muggen en een beetje hopen dat áls je gestoken wordt het niet een besmette mug ismijn zus woont een jaar in Zuid-Afrika en is gekapt met de pillen omdat ze er ziek van werd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |