Ik neem aan dat je niet teveel op de graphics afgaat, dat is niet het belangrijkste aan een board.. Bindingen zijn een beetje afhankelijk van het board en de schoenen, als je gaat zou ik de schoenen wel meenemen..quote:Op maandag 23 januari 2006 13:32 schreef superheist het volgende:
Hallo, Ik als semi-gevorderde (offpiste, rode piste snel naar beneden, simpele boardslide op een rail) snowboarder ben op zoek naar een allround snowboard voor dit jaar wintersport/volgend jaar. Het budget ligt rond de 500 euro en ik zoek board + bindingen (schoenen heb ik al, thirtytwo prions) De verkoper bij de Duijvenstein raadde mij een Burton Air aan. Ik zelf vond de Forum RE:MX er wel leuk uit zien:
hebben jullie nog tips qua boards of winkels? Ik ben vaak in: maastricht, amsterdam, den haag. Qua bindingen heb ik geen idee wat ik wil, ik vond de Burtons bij Snowworld wel lekker boarden, maar Flow bindingen zaten ook niet slecht vorig jaar. Wat voor bindingen zouden jullie aanraden?
oja, m'n schoenmaat is 45, bij voorbaat dank
Mooi issie wel, vindt ik danquote:Op maandag 23 januari 2006 13:56 schreef Groenhout het volgende:
Hallo allen,
Graag jullie advies. Ik heb de afgelopen 2 jaar 3 weken geboard en mijn gear gehuurd. Binnenkort ga ik weer een week van de sneeuw genieten en overweeg om mijn eigen spul aan te schaffen. Ik ken de basics van het boarden en kan me goed redden op de pistes. Nu kan ik voor een mooie prijs het volgende board krijgen: http://www.the-house.com/9856rdh6zzridehavoc.html
Is dit een mooi exemplaar om de komende jaren op door te groeien en zijn er misschien ervaringen met dit merk/board?
Alvast bedankt!
Jesse
Ok, dit weekend ga ik dan maar naar Amsterdam ben benieuwd wat ze hebben. Verder zijn graphics uiteraard niet echt belangrijk, maar ik heb liever iets wat er een beetje leuk uit ziet. lengte en gewicht zijn: 1.85m & 75kgquote:Op maandag 23 januari 2006 14:18 schreef Bramvanlith het volgende:
Ik neem aan dat je niet teveel op de graphics afgaat, dat is niet het belangrijkste aan een board.. Bindingen zijn een beetje afhankelijk van het board en de schoenen, als je gaat zou ik de schoenen wel meenemen..
In amsterdam zit the old man (vlakbij de dam), represent en rdlfs skateshop.. Daar hebben ze wel veel te bieden (voor exacte ligging snowboard.pagina.nl). Den Haag is voor mij onbekent en in Maastricht zit voor zover ik weet alleen Gravity zero, maar daar is de keuze toch iet wat beperkter dan bv bij the old man. Daarnaast is het misschien handig om ff je gewicht en lengte erbij te vermelden..
Hehe, dat vond ik ookquote:Mooi issie wel, vindt ik dan , maar als je ook ff gewicht, lengte, schoenmaat en dergelijke vermeld kunnen we er ook iets meer over zeggen...
Veel verstand heb ik er niet van... maar w il toch proberen je te helpen (als er niks van klopt wat ikz eg hoor ik dit graag, want dan kan ik er alleen maar van leren).quote:Op maandag 23 januari 2006 13:56 schreef Groenhout het volgende:
Hallo allen,
Graag jullie advies. Ik heb de afgelopen 2 jaar 3 weken geboard en mijn gear gehuurd. Binnenkort ga ik weer een week van de sneeuw genieten en overweeg om mijn eigen spul aan te schaffen. Ik ken de basics van het boarden en kan me goed redden op de pistes. Nu kan ik voor een mooie prijs het volgende board krijgen: http://www.the-house.com/9856rdh6zzridehavoc.html
Is dit een mooi exemplaar om de komende jaren op door te groeien en zijn er misschien ervaringen met dit merk/board?
Alvast bedankt!
Jesse
Board testen lezen is meestal ook erg leerzaam, weet je tenminste op wat voor punten een board kan verschillen en dergelijke.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:16 schreef Flippe het volgende:
Mooi bijbaantje
Toch is het voor "leken" zoals ik, erg leerzaam!
Waar werk je dude, ik zou graag zo'n stage hebben bij julliequote:Op maandag 23 januari 2006 16:32 schreef Basje_B het volgende:
Jeuh!!!
Zit ik op me werk komt de manager naar me toe.
He jij bent toch een snowboarder? (muur achter me hangt helemaal vol met snowboard posters)
Kan je 6 februari middags met een hele groep nieuwe stagiares (nee ik ben zelf geen stagiare) naar Snowplanet als introductie? Je hoeft alleen maar beetje te boarden en als ze wat vragen iets zeggen.
Word ik eindelijk keer betaald om te boarden. Ben ik nu prof?![]()
ik zat er net aan te denken, toen las ik je post.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:15 schreef -Mzraki- het volgende:
Valt wel op dat er steeds meer om adviezen wordt gevraagd in dit topic, de vaste geezers moeten maar geld gaan vragen als adviseurs ofzo.
Bij ernst & young. Is nog stage voorlichting ook. Meeste komen niet eens in dienstquote:Op maandag 23 januari 2006 16:50 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Waar werk je dude, ik zou graag zo'n stage hebben bij jullie
GMTA bro, GMTA.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:53 schreef Kentaro het volgende:
[..]
ik zat er net aan te denken, toen las ik je post.
de burton air is een super goed allroundboardje. neem dat maar van mij aanquote:Op maandag 23 januari 2006 13:32 schreef superheist het volgende:
Hallo, Ik als semi-gevorderde (offpiste, rode piste snel naar beneden, simpele boardslide op een rail) snowboarder ben op zoek naar een allround snowboard voor dit jaar wintersport/volgend jaar. Het budget ligt rond de 500 euro en ik zoek board + bindingen (schoenen heb ik al, thirtytwo prions) De verkoper bij de Duijvenstein raadde mij een Burton Air aan. Ik zelf vond de Forum RE:MX er wel leuk uit zien:
[afbeelding]
hebben jullie nog tips qua boards of winkels? Ik ben vaak in: maastricht, amsterdam, den haag. Qua bindingen heb ik geen idee wat ik wil, ik vond de Burtons bij Snowworld wel lekker boarden, maar Flow bindingen zaten ook niet slecht vorig jaar. Wat voor bindingen zouden jullie aanraden?
oja, m'n schoenmaat is 45, bij voorbaat dank
edit: gewicht: +- 75 lengte: 1.85
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:30 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
de burton air is een super goed allroundboardje. neem dat maar van mij aan![]()
de graphics zijn misschien niet super, maar daarvoor moet je geen board kopen.
als ik jouw skills zo lees, is het een prima board voor jou. genoeg door groei mogelijkheden
zelfs de jump gaan nog goed met de air (maarja het heet ook niet voor niets een "air")
ik heb zelf ook maat 45 (schoenmaat misschien 46) op een air van 161. nergens last vanquote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:44 schreef Kentaro het volgende:
maat 45 op een Air of Remix is wel wat krap. Het hangt een beetje van de buitenmaat van je schoenen af maar waarschijnlijk ben je beter af met een Burton Royale, dat is een iets bredere Air
Met die breedtes he, moet je dan letten op waist width?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:50 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
ik heb zelf ook maat 45 (schoenmaat misschien 46) op een air van 161. nergens last van
wel dusquote:Op woensdag 25 januari 2006 00:23 schreef superheist het volgende:
ik vraag me dus af of er nou echt veel verschil in zit.. die 1 cm (of 3 mm) kan toch niet zo heel veel uitmaken?
Zoals ik zeg, het ligt vooral aan de buitenmaat van je schoen. Maar ook aan je stance en hoe je board. Je denkt misschien dat je er geen last van hebt maar ik weet zeker dat je schoen met maat 45 redelijk wat uitsteekt op een board met een waist onder de 25. En als je er zo nu en dan een paar flink platte carves uitgooit ga je zeker onderuit. Er worden niet voor niets mid-wide boards gemaakt voor mt 44+. Je had beter een Royale kunnen nemen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:50 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
ik heb zelf ook maat 45 (schoenmaat misschien 46) op een air van 161. nergens last van
Super goede ervaring mee.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:27 schreef superheist het volgende:
wat zijn jullie ervaringen met bestellen via blue-tomato?? want zo te zien is dat een stuk goedkoper (scheelt bv. 60 euro voor een Burton Royale of 40 voor een burton Air)
Zelf heb ik de Burton Royale... heb er nog niet veel op gestaan, maar mijn bevindingen tot nu toe zijn zeer positief!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:44 schreef Kentaro het volgende:
maat 45 op een Air of Remix is wel wat krap. Het hangt een beetje van de buitenmaat van je schoenen af maar waarschijnlijk ben je beter af met een Burton Royale, dat is een iets bredere Air
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |