Een kort rokje met laarzen dragen en dus verkracht worden.. Dat is eerder A en dan als reactie Z..quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:32 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Simpele actie = reactie. Waarom wel A, maar niet B?
Ja, ik weet dat ze daar schijt aan hebben, maar daar hoef ik het niet mee eens te zijn he? Ik vind het nogal een debiele reacte als je zegt: als een vrouw als hoer over straat loopt verdient ze het verkracht te worden. Een vrouw verdient het nóóit om verkracht te worden.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:33 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat is een keuze, sommigen kiezen echter voor het echte werk. Dat jij daar anders over denkt is je vrije keuze, maar daar hebben die mannen schijt aan.
Dat geldt ook voor deze post dus.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:34 schreef 14.gif het volgende:
[..]
Maar wat nou als hij daar anders over denkt? Wie ben jij om te vinden dat hij jouw meningen en principes maar moet overnemen in plaats van andersom?
Dat is een mening, geen argumentatie...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:36 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Een kort rokje met laarzen dragen en dus verkracht worden.. Dat is eerder A en dan als reactie Z..
Sowieso als een man een vrouw verkracht en zich dus niet in kan houden is het al een héél ongezonde reactie maar ook dus nogal overdreven bij het zien van een stukje bloot been.
Zie dan in dat je keer op keer dezelfde fout maakt met deze redenering. JIJ ziet het als een actie A met reactie Z, maar dat is slechts JOUW visie. JIJvindt verkrachting een ongezonde reactie. Een verkrachter en mensen die inzien hoe moraal werkt (zoals 14.gif en ik) zien in, dat het van de andere kant gezien net zo 'rechtvaardig' en juist is.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:36 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Een kort rokje met laarzen dragen en dus verkracht worden.. Dat is eerder A en dan als reactie Z..
Sowieso als een man een vrouw verkracht en zich dus niet in kan houden is het al een héél ongezonde reactie maar ook dus nogal overdreven bij het zien van een stukje bloot been.
De in de wet staande normen zijn gebaseerd op subjectief gedachtegoed....quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:37 schreef Neutrino het volgende:
Goed en slecht zijn idd subjectieve begrippen. Daarom hebben we de wet die het subjectieve uit onze samenleving moet halen.
Dit is dus een grote misvatting. Wetten bepalen niet de objectiviteit. Wetten representeren niet de werkelijkheid. Het zijn slechts geïnstitionaliseerde normen. Niets meer dan dat.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:37 schreef Neutrino het volgende:
Goed en slecht zijn idd subjectieve begrippen. Daarom hebben we de wet die het subjectieve uit onze samenleving moet halen.
Waarom moet ik nog beargumenteren dat verkrachten not done is?? Het levert trauma's op en weet ik veel wat nog meer, alleen problemen dus. Oh ja, voor de man 5 minuten genot, jippie ja jeequote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:38 schreef 14.gif het volgende:
[..]
Dat is een mening, geen argumentatie...
Nogmaals, dat is jouw mening.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:38 schreef MissBliss het volgende:
Ja, ik weet dat ze daar schijt aan hebben, maar daar hoef ik het niet mee eens te zijn he? Ik vind het nogal een debiele reacte als je zegt: als een vrouw als hoer over straat loopt verdient ze het verkracht te worden. Een vrouw verdient het nóóit om verkracht te worden.
Dank jequote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:38 schreef Neutrino het volgende:
Hey MissBliss... je doet me een beetje aan Holly marie combs denken...
Mooie foto's..
Jij ziet dus goede kanten aan een verkrachting?? leg uit, ik zou de voordelen (voor de vrouw) dan wel eens willen weten.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:38 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Zie dan in dat je keer op keer dezelfde fout maakt met deze redenering. JIJ ziet het als een actie A met reactie Z, maar dat is slechts JOUW visie. JIJvindt verkrachting een ongezonde reactie. Een verkrachter en mensen die inzien hoe moraal werkt (zoals 14.gif en ik) zien in, dat het van de andere kant gezien net zo 'rechtvaardig' en juist is.
Ja maar wat maken die trauma's uit voor de verkrachter? Wat maakt een mensenleven uit voor de natuur? Voor de natuur gaan de zaken zoals ze gaan volgens bepaalde mechanismen. Die mechanismen dicteren de moraal en niet andersom.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:40 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Waarom moet ik nog beargumenteren dat verkrachten not done is?? Het levert trauma's op en weet ik veel wat nog meer, alleen problemen dus. Oh ja, voor de man 5 minuten genot, jippie ja jee
Mn timing is zoals gewoonlijk weer perfect..quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:40 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Dank je
Leuke reactie in dit topic
Voor de vrouw zijn er geen voordelen te halen uit een verkrachting. Voor de man wel. Het heeft niets met goed of fout te maken. Het *is* gewoon. Zoals ik al zei: goed en fout hebben geen betekenis in de natuur.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:41 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Jij ziet dus goede kanten aan een verkrachting?? leg uit, ik zou de voordelen (voor de vrouw) dan wel eens willen weten.
De voordelen voor de man zijn genoeg, de man is immers degene die de keuze maakt in dit verhaal.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:41 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Jij ziet dus goede kanten aan een verkrachting?? leg uit, ik zou de voordelen (voor de vrouw) dan wel eens willen weten.
Nee, ze zullen wel niks uitmaken voor de verkrachter. Nou je hebt me helemaal overtuigd hoor! Verkracht alle vrouwen maar die met een kort rokje over straat lopen, heel logisch en rechtvaardig, want hoe durft ze een stukje van dr been te laten zien en dan tegelijkertijd niet met jan en alleman het bed in te willen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:42 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja maar wat maken die trauma's uit voor de verkrachter? Wat maakt een mensenleven uit voor de natuur? Voor de natuur gaan de zaken zoals ze gaan volgens bepaalde mechanismen. Die mechanismen dicteren de moraal en niet andersom.
Maar ze wil natuurlijk wel dat iedereen ziet hoe lekker ze is...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:45 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Nee, ze zullen wel niks uitmaken voor de verkrachter. Nou je hebt me helemaal overtuigd hoor! Verkracht alle vrouwen maar die met een kort rokje over straat lopen, heel logisch en rechtvaardig, want hoe durft ze een stukje van dr been te laten zien en dan tegelijkertijd niet met jan en alleman het bed in te willen.
Nee.quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:08 schreef Kleintje het volgende:
Zelf willen ze ook een vriendin die er geil uitziet, geil is, zich geil kleedt en die het liefst iedere dag wil neuken.
De natuur is gericht op overleving. Soms is verkrachten idd een noodzaak.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:42 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja maar wat maken die trauma's uit voor de verkrachter? Wat maakt een mensenleven uit voor de natuur? Voor de natuur gaan de zaken zoals ze gaan volgens bepaalde mechanismen. Die mechanismen dicteren de moraal en niet andersom.
Jij komt anders wel met de fantastische post: 'ja dan verdient ze het om verkracht te worden'... Jij keurt dat dus goed.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:43 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Voor de vrouw zijn er geen voordelen te halen uit een verkrachting. Voor de man wel. Het heeft niets met goed of fout te maken. Het *is* gewoon. Zoals ik al zei: goed en fout hebben geen betekenis in de natuur.
Of misschien wil ze in de zomer een beetje een luchtige outfit aan, maar oh je dat kan niet, want dat is uitlokkingquote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:45 schreef 14.gif het volgende:
[..]
Maar ze wil natuurlijk wel dat iedereen ziet hoe lekker ze is...
Mensen zijn absoluut geen kudde dieren. Mensen zijn de meeste eogistische wezens die je maar kunt verzinnen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:45 schreef Neutrino het volgende:
[..]
De natuur is gericht op overleving. Soms is verkrachten idd een noodzaak.
Vaak is verkrachten een manier van macht. Het heeft dus niets met korte rokjes of sex te maken.
Wij zijn kudde dieren. Sociale wezens die het niet pikken als een ander wordt verkracht van onze groep. Dus verkrachten gaat tegen een bep. natuur in bij het overleving in een groep.
Lieve MB, je mist de essentie. Rechtvaardigheid, logisch, "hoe durft ze" en al dat soort zaken zijn subjectieve en romantische voorstellingen van hoe de wereld in elkaar zou moeten zitten. Dergelijke zaken krijgen enkel vorm binnen een samenleving doormiddel van waarden en normen en uiteindelijk wetgeving. Maar het punt is: in de natuur, buiten die kaders van het subjectieve, hebben ze geen enkele waarde. Ze betekenen niets. Buiten die kaders kun je doen en laten wat je wilt... alles om je eigen genot te maximaliseren. Als dat betekent dat je een vrouw tegen haar wil in neemt, of zelfs een kind, dan zij het zo. De natuur zal het een rotzorg zijn.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:45 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Nee, ze zullen wel niks uitmaken voor de verkrachter. Nou je hebt me helemaal overtuigd hoor! Verkracht alle vrouwen maar die met een kort rokje over straat lopen, heel logisch en rechtvaardig, want hoe durft ze een stukje van dr been te laten zien en dan tegelijkertijd niet met jan en alleman het bed in te willen.
Daarom zit jij in een door anderen gebouwd huis gezellig op een forum te chatten ?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:46 schreef 14.gif het volgende:
[..]
Mensen zijn absoluut geen kudde dieren.
Het is duidelijk dat je mijn post niet leest om je eigen verkrachtingsdrang te vergoedelijken.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:48 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Lieve MB, je mist de essentie. Rechtvaardigheid, logisch, "hoe durft ze" en al dat soort zaken zijn subjectieve en romantische voorstellingen van hoe de wereld in elkaar zou moeten zitten. Dergelijke zaken krijgen enkel vorm binnen een samenleving doormiddel van waarden en normen en uiteindelijk wetgeving. Maar het punt is: in de natuur, buiten die kaders van het subjectieve, hebben ze geen enkele waarde. Ze betekenen niets. Buiten die kaders kun je doen en laten wat je wilt... alles om je eigen genot te maximaliseren. Als dat betekent dat je een vrouw tegen haar wil in neemt, of zelfs een kind, dan zij het zo. De natuur zal het een rotzorg zijn.
Niet iedereen heeft zich ontwikkeld als een groepsdier. Sommige mensen zijn van nature vooral egoïstisch geörienteerd. Puur je eigen winsten nastreven is ook een manier van overleven.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:45 schreef Neutrino het volgende:
[..]
De natuur is gericht op overleving. Soms is verkrachten idd een noodzaak.
Vaak is verkrachten een manier van macht. Het heeft dus niets met korte rokjes of sex te maken.
Wij zijn kudde dieren. Sociale wezens die het niet pikken als een ander wordt verkracht van onze groep. Dus verkrachten gaat tegen een bep. natuur in bij het overleven in een groep.
En je hebt nou eenmaal mannen die geen zin hebben in het hele versierspel en nemen wat ze lekker vinden. Ik snap ook nooit waarom er altijd zo panisch gereageerd wordt door vrouwen als je zegt dat vrouwen zelf ook de kans op verkrachting kunnen vergroten. Sexy kleding, flirten, maar zodra een man handtastelijk wordt is de verbazing enorm.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:45 schreef 14.gif het volgende:
[..]
Maar ze wil natuurlijk wel dat iedereen ziet hoe lekker ze is...
Oke, dat was, binnen de context van mijn moraal, misschien een wat overdreven reactie. En bovendien: verdienen is ook een subjectief begrip. Laat ik het dan anders zeggen: ik kan het mij voorstellen dat het verkracht worden als gevolg van het dragen van een kort rokje (die met opzet seksueel prikkelend is) voortkomt uit een biologisch mechanisme.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:45 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Jij komt anders wel met de fantastische post: 'ja dan verdient ze het om verkracht te worden'... Jij keurt dat dus goed.
Je hebt verschillende soorten rokjes, die echt wel prijsgeven met welk doel ze zijn aangetrokken.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:46 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Of misschien wil ze in de zomer een beetje een luchtige outfit aan, maar oh je dat kan niet, want dat is uitlokking!
Zucht... dat maakt een mens geen kuddedier.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:48 schreef Neutrino het volgende:
[..]
Daarom zit jij in een door anderen gebouwd huis gezellig op een forum te chatten ?
Nee.. mensen zijn geen kudde dieren. Je praat hier met allemaal bots![]()
Ik geloof dat je mijn essentie ook een beetje mist en ik ga hem niet nog een keer uitleggen. En nee, je kan het allemaal heel leuk afschuiven op de natuur, maar dat gaat er bij mij niet in. Verkrachting is niet goed te praten en kan niet worden uitgelokt.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:48 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Lieve MB, je mist de essentie. Rechtvaardigheid, logisch, "hoe durft ze" en al dat soort zaken zijn subjectieve en romantische voorstellingen van hoe de wereld in elkaar zou moeten zitten. Dergelijke zaken krijgen enkel vorm binnen een samenleving doormiddel van waarden en normen en uiteindelijk wetgeving. Maar het punt is: in de natuur, buiten die kaders van het subjectieve, hebben ze geen enkele waarde. Ze betekenen niets. Buiten die kaders kun je doen en laten wat je wilt... alles om je eigen genot te maximaliseren. Als dat betekent dat je een vrouw tegen haar wil in neemt, of zelfs een kind, dan zij het zo. De natuur zal het een rotzorg zijn.
Daarom worden er natuurlijk ook kinderen, oma's en jongens verkracht.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:51 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Oke, dat was, binnen de context van mijn moraal, misschien een wat overdreven reactie. En bovendien: verdienen is ook een subjectief begrip. Laat ik het dan anders zeggen: ik kan het mij voorstellen dat het verkracht worden als gevolg van het dragen van een kort rokje (die met opzet seksueel prikkelend is) voortkomt uit een biologisch mechanisme.
Geen idee waaraan je refereert. Maslow heeft het toch redelijk uitgesplitst wat een mens nodig heeft. Daarin zit ook het verlangen om bij een groep te horen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:50 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft zich ontwikkeld als een groepsdier. Sommige mensen zijn van nature vooral egoïstisch geörienteerd. Puur je eigen winsten nastreven is ook een manier van overleven.
http://www.over-maslow.com/quote:Mensen worden gedreven door innerlijke behoeften. Ondanks de grote verschillen tussen culturen zijn menselijke behoeftes vrij aardig gelijk. De uiting ervan kan door cultuurverschillen variëren. Aanzien verwerven door de beste jager te zijn bij primitieve volkeren lijkt ogenschijnlijk veel te verschillen met wereldkampioen willen worden, maar achter beiden zit veel drang naar aandacht en het streven naar respect krijgen. Zoals Maslow ook zegt, mensen lijken meer op elkaar dan op het eerste gezicht lijkt
Ja en het grappige is: men ziet niet in dat de verworven vrijheid van de vrouw om dergelijke kleding te dragen in feite tot dezelfde categorie behoort als het wel of niet normaal vinden om een vrouw te verkrachten... het draait uiteindelijk allemaal om de huidige moraal.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:50 schreef gelly het volgende:
[..]
En je hebt nou eenmaal mannen die geen zin hebben in het hele versierspel en nemen wat ze lekker vinden. Ik snap ook nooit waarom er altijd zo panisch gereageerd wordt door vrouwen als je zegt dat vrouwen zelf ook de kans op verkrachting kunnen vergroten. Sexy kleding, flirten, maar zodra een man handtastelijk wordt is de verbazing enorm.
Regels zijn er omdat mensen bang zijn dat de dingen die verboden worden, henzelf kunnen overkomen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:48 schreef Neutrino het volgende:
[..]
Daarom zit jij in een door anderen gebouwd huis gezellig op een forum te chatten ?
Nee.. mensen zijn geen kudde dieren. Je praat hier met allemaal bots![]()
Er liggen inderdaad meer oorzaken ten grondslag aan verkrachting. Het uit zijn op macht is reeds genoemd.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:54 schreef Aventura het volgende:
[..]
Daarom worden er natuurlijk ook kinderen, oma's en jongens verkracht.
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:53 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik geloof dat je mijn essentie ook een beetje mist en ik ga hem niet nog een keer uitleggen. En nee, je kan het allemaal heel leuk afschuiven op de natuur, maar dat gaat er bij mij niet in. Verkrachting is niet goed te praten en kan niet worden uitgelokt. idd
En nu ga ik slapen en hopen dat ik jullie nooit tegenkom als ik een rokje aanheb
Om nu te zeggen dat ik je wel graag tegen zou willen komen is in dit topic zo een
verkeerde opmerking..
En wie is Maslow? Gaat hij nu de absolute waarheid omtrent de menselijke natuur bepalen? Andere vooraanstaande wetenschappers hebben bijvoorbeeld ontdekt dat psychopathie niet een ziekte is, maar een daadwerkelijke eigen genetische lijn met betrekking tot overlevingsstrategieën! Sociaal zijn is inderdaad een effectieve manier om te overleven, maar het is niet de enige manier.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:54 schreef Neutrino het volgende:
Geen idee waaraan je refereert. Maslow heeft het toch redelijk uitgesplitst wat een mens nodig heeft. Daarin zit ook het verlangen om bij een groep te horen.
En we zijn allemaal hetzelfde:
[..]
http://www.over-maslow.com/
Je hoeft niet bang voor mij te zijn hoorquote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:53 schreef MissBliss het volgende:En nu ga ik slapen en hopen dat ik jullie nooit tegenkom als ik een rokje aanheb
De behoefte tot het verwerven van respect zou ik toch als redelijk egoistisch, en op z'n minst egocentrisch willen bestempelen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:54 schreef Neutrino het volgende:
[..]
Geen idee waaraan je refereert. Maslow heeft het toch redelijk uitgesplitst wat een mens nodig heeft. Daarin zit ook het verlangen om bij een groep te horen.
En we zijn allemaal hetzelfde:
[..]
http://www.over-maslow.com/
Toch voelen mensen altijd weer de behoefte om iemand die ook maar iets relativerends durft te zeggen over iets als verkrachting de grond in te trappen. Hoe komt dat toch? Je zegt nu zelf dat het een subjectief onderwerp is en voor deze post probeerde je nog je gelijk te halen... nu dat niet lukt zeg je dit en ga je pittenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 02:00 schreef Neutrino het volgende:
Gezien het feit dat ik er totaal anders over denk zullen we niet uit deze discussie komen.
Discussieren over zaken die subjectief en niet meetbaar zijn is zinloos..
Ik ga dus mr pitten..
Voor deze post haalde ik ook een wetenschapper aan. Als die dan ook in twijfel worden getrokken kan ik nooit gelijk halen. Tevens meld men ook dat de mens geen kudde dier is. Zonder enige bewijs voor te leggen dat dat zo is. Een samenleving lijkt mij voldoende bewijs om aan te tonen dat we kudde dieren zijn..quote:Op zaterdag 21 januari 2006 02:02 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Toch voelen mensen altijd weer de behoefte om iemand die ook maar iets relativerends durft te zeggen over iets als verkrachting de grond in te trappen. Hoe komt dat toch? Je zegt nu zelf dat het een subjectief onderwerp is en voor deze post probeerde je nog je gelijk te halen... nu dat niet lukt zeg je dit en ga je pitten.
Nee, een samenleving biedt een zeer goede garantie op overleven. Dat heeft niets met kuddegedrag te maken, maar met calculerend gedrag waaruit voortkomt dat het conformeren aan een groep meer voordeel oplevert dan je er tegen afzetten. Echter, er zijn andere overlevingsstrategieën die daar niets om geven en waarbij anti-sociaal gedrag een rol gaat spelen. Wij, de 'kuddedieren', vinden dat maar vreemd en afwijkend, maar dat is het niet.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 02:06 schreef Neutrino het volgende:
[..]
Voor deze post haalde ik ook een wetenschapper aan. Als die dan ook in twijfel worden getrokken kan ik nooit gelijk halen. Tevens meld men ook dat de mens geen kudde dier is. Zonder enige bewijs voor te leggen dat dat zo is. Een samenleving lijkt mij voldoende bewijs om aan te tonen dat we kudde dieren zijn..
Waarom niet? Het gaat om de afweging van kosten en baten. Sommige mensen berekenen dat de baten van het verkrachten zwaarder wegen dan de eventuele kosten. Als je kans ziet om een vrouw te verkrachten voor seksueel genot en eventuele voortplanting (baten) en je ziet tegelijkertijd kans om dat zodanig te doet dat je vrijwel niet opgepakt zult worden (kosten) dan ben je toch behoorlijk natuurlijk bezig vanuit de overlevingsdrang gezien.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 02:09 schreef Neutrino het volgende:
Als jij een vriendin van mij verkracht zie ik jou als een bedreiging.
Immers kan je mijn vriendin ook verkrachten. Dus ruim ik je uit de weg.
Aangezien niemand een bedreiging wil vormen (dwz zo lang mogelijk overleven) kan verkrachten niet natuurlijk zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |