quote:De strip Scribbly speelt zich af in de Inrichting Voor Aparte Gestoorden. Hoofdpersoon Scribbly is een schizofreen mannetje. Andere bewoners in deze inrichting, zoals Quibus (een velletje papier), Doe-ran (een zwevend masker), Zark (een ruimte augurk met een antenne op z'n kop) en draakje (draak met hondentrekjes), belanden samen met Scribbly in de meest absurde avonturen. Dokter Psilo probeert dit stelletje ongeregeld een beetje bijeen te houden, maar laat ze over het algemeen hun gang gaan. Door hun levendige fantasie veranderen de meest dagelijkse bezigheden voor de bewoners dan ook steeds in een nieuw avontuur. Dankzij de toverkrachten van Doe-ran maken zij geregeld uitstapjes naar exotische plekken en af en toe komt Kraz, de broer van Zark, op bezoek om ze vervolgens mee te nemen naar Zortian 2, de thuisplaneet van Zark. Scribbly is cynisch, ironisch en soms zelfs vertederend.
Scribbly verschijnt iedere werkdag in de METRO krant.
Ik snap uberhaupt niet dat mensen brieven sturen naar een krant.quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:04 schreef Toeps het volgende:
Meesterlijk idd! Dat er nog mensen zijn die klágen over Scribbly...
Geen idee, mensen kijken me altijd wel raar aanquote:Op woensdag 18 januari 2006 16:04 schreef kikoooooo het volgende:
Kijken mensen jou ook vaak raar aan als je lacht om de krant?
quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:08 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Geen idee, mensen kijken me altijd wel raar aan
quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:17 schreef T1andonly het volgende:
Ik ben ook 'n fan, het is dat ik nog net niet naar school ga om dat te lezen, maar elke morgen moet ik wel de Metro gelezen hebben
Die waren geniaal iddquote:Op woensdag 18 januari 2006 20:21 schreef Dizer het volgende:
Toen met kerst... ik kwam niet meer bij
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]![]()
![]()
![]()
Schrijf er een brief over.quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:27 schreef SkaterSam het volgende:
Dit zijn echt strips voor zwakzinnigen, dat mensen hier om kunnen lachen, het is elke morgen weer een nieuw laagtepunt als dit gedrocht onder mijn ogen komt. Zelfde geldt trouwens voor Koots in de Spits.
Het niveau is echt zo laag, en de strips zijn té voorspelbaar (een beetje voorspelbaar moet nog kunnen). Nee dit is echt zo'n nietszeggende strip. Maar ja, nou vind ik de Metro en de Spits qua niveau toch al laag, dus wat wil je.
Hey! Hou je mond 'ns!quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:27 schreef SkaterSam het volgende:
Dit zijn echt strips voor zwakzinnigen, dat mensen hier om kunnen lachen, het is elke morgen weer een nieuw laagtepunt als dit gedrocht onder mijn ogen komt. Zelfde geldt trouwens voor Koots in de Spits.
Het niveau is echt zo laag, en de strips zijn té voorspelbaar (een beetje voorspelbaar moet nog kunnen). Nee dit is echt zo'n nietszeggende strip. Maar ja, nou vind ik de Metro en de Spits qua niveau toch al laag, dus wat wil je.
Sorry, ik wist niet dat strips van een hoog niveau moesten zijnquote:Op woensdag 18 januari 2006 20:27 schreef SkaterSam het volgende:
Klopt Souvlaki, dr kwamen allemaal gloeiende bulten op zn lijf als ie een kat aanraakte, dus versiering was niet nodig.quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:22 schreef Souvlaki het volgende:
Was dat ding niet allergisch voor katten?
quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:54 schreef Pilstonnetje het volgende:
[..]
Klopt Souvlaki, dr kwamen allemaal gloeiende bulten op zn lijf als ie een kat aanraakte, dus versiering was niet nodig.![]()
Nee dit is briljant juist!quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:09 schreef Piej het volgende:
Vind het wel irritant dat het laatste vakje zogenaamd reclame is in de Metro... Eerst vond ik hem leuker
Is het niet waardquote:Op woensdag 18 januari 2006 20:28 schreef Toeps het volgende:
Schrijf er een brief over.
Oneens. De onvoorspelbaarheid maakt het juist zo goed. Het brengt me wel op een leuk idee. Zeg jij maar wat er bij deze 2 strips zal gebeuren. Dan zullen we zien of jij een Robert van den Broeke bent of dat je écht kan voorspellen hoe de strips aflopen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:27 schreef SkaterSam het volgende:
quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:51 schreef Honky het volgende:
[..]
Oneens. De onvoorspelbaarheid maakt het juist zo goed. Het brengt me wel op een leuk idee. Zeg jij maar wat er bij deze 2 strips zal gebeuren. Dan zullen we zien of jij een Robert van den Broeke bent of dat je écht kan voorspellen hoe de strips aflopen.
[afbeelding]
Met die pollepelquote:Op woensdag 18 januari 2006 20:55 schreef ioor het volgende:
Ik lees altijd als eerste scribly in de metro. De laatste tijd met die gratis reclame enzo vind ik iets minder, maar die met die zuster en haar pollepel vond ik echt meesterlijk
Peerquote:Op woensdag 18 januari 2006 20:56 schreef __Saviour__ het volgende:
Wel een grappige strip.
Een stuk beter dan die stomme rascistische kabouter die eerst ook in de Metro stond.
9milimeterquote:Op woensdag 18 januari 2006 21:57 schreef Dizer het volgende:
[..]
Met die pollepel
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Met als uitschieter:
[afbeelding]
En toen een paar weken later:
[afbeelding]Geniaal
quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:21 schreef Dizer het volgende:
Toen met kerst... ik kwam niet meer bij
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]![]()
![]()
![]()
Alle ingezonden brieven over Scribbly komen er inquote:Op donderdag 19 januari 2006 00:12 schreef ThE_ED het volgende:
Lekker absurde humor, dat is wel mooi.
In het eerste album staat op pagina 1 ook zo'n uitgeknipt krantestukje met een ingezonden brief waarin iemand Scribbly komt afzeiken
Misschien moet ik dan maar eens een brief sturen...quote:Op donderdag 19 januari 2006 09:48 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Alle ingezonden brieven over Scribbly komen er in
plus het daaropvolgende album koppenquote:Op donderdag 19 januari 2006 10:33 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Misschien moet ik dan maar eens een brief sturen...
Omdat de metro hoofdredacteur 50 euro voor een stripstrookje te duur vindquote:
haha ja echt meesterlijkquote:Op woensdag 18 januari 2006 21:57 schreef Dizer het volgende:
[..]
Met die pollepel
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Met als uitschieter:
[afbeelding]
En toen een paar weken later:
[afbeelding]Geniaal
Krijgt de maker maar 250 euro per week, voor werk dat massaal gepubliceerd wordt, en min of meer toch ook verkocht (reclames in de metro ipv geld voor de krant vragen) wordt?quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:10 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Omdat de metro hoofdredacteur 50 euro voor een stripstrookje te duur vind
Hij heeft GEEN idee hoeveel werk er in zo'n strookje zit
Mail Metro maar met een klacht. JP wordt er idd niet rijk van terwijl Scribbly al vanaf het begin in dat vod staat. Striptekenaars die zelf om verhoging durven vragen worden er nogal makkelijk uitgewipt...quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Krijgt de maker maar 250 euro per week, voor werk dat massaal gepubliceerd wordt, en min of meer toch ook verkocht (reclames in de metro ipv geld voor de krant vragen) wordt?
dat weet ik niet.. Ik weet alleen dat de makers van de dagstrookjes 50 euro kregen, en die publiceerden maar eens per weekquote:Op donderdag 19 januari 2006 15:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Krijgt de maker maar 250 euro per week, voor werk dat massaal gepubliceerd wordt, en min of meer toch ook verkocht (reclames in de metro ipv geld voor de krant vragen) wordt?
Die 2equote:Op donderdag 19 januari 2006 15:11 schreef _Michael_Jackson_ het volgende:
Scribbly![]()
Enkele oudere:
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Zo dusquote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:15 schreef Sickert het volgende:
naja je moet het zien...
ik snap het ook niet echtquote:Op woensdag 18 januari 2006 20:27 schreef SkaterSam het volgende:
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 02:24 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
ik snap het ook niet echt
wat een kutstrip
humorlozequote:Op vrijdag 17 februari 2006 02:24 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
ik snap het ook niet echt
wat een kutstrip
Hij was toffer geweest als ie had gezegd: Doe je ogen open als ik tegen je praatquote:
Hahahahaha ja die was ook gaafquote:Op donderdag 30 maart 2006 20:58 schreef Dizer het volgende:
Die van de garnaal (van een maand geleden of zo) die was echt ijzersterk inderdaad
quote:Op woensdag 21 juni 2006 11:41 schreef __Saviour__ het volgende:
Prison Break
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
JP is een zak hooiquote:Op donderdag 19 januari 2006 10:44 schreef beestjuh het volgende:
Ik heb meegeholpen aan 'De Verzonken Stad van Zahn-Luac'. JP is tof.
Swamp Thingquote:Op donderdag 7 mei 2009 09:25 schreef kikoooooo het volgende:
Ik vind trouwens Swamp Thing uit De Pers ook geniaal
Zelfs dan zijn ze niet zo heel boeiend...quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:51 schreef Twoflower het volgende:
Mutts is typische amerikaanse humor (soms heel subtiel), die niet altijd te vertalen is. Dat probleem hou je altijd met strips die niet van nederlandse bodem zijn.
Waarom ze dan toch vertalen?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:51 schreef Twoflower het volgende:
Mutts is typische amerikaanse humor (soms heel subtiel), die niet altijd te vertalen is. Dat probleem hou je altijd met strips die niet van nederlandse bodem zijn.
En toen was de Pers alleen nog maar in de randstad beschikbaarquote:
Hij is al oud, maar toch: heerlijk.quote:Op zondag 10 december 2006 07:17 schreef Dizer het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kwam echt niet meer bij. Ik was keihard aan het lachen in de trein vrijdag![]()
!
Ja, dat was even een onaangename verrassing toen ik dat vorig weekend op Teletekst las. Tegen beter weten in op maandag kijken:quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:05 schreef kikoooooo het volgende:
En toen was de Pers alleen nog maar in de randstad beschikbaar
Mijn favoriete krant, wat doe je?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |