Nou ik ook zeg! Sorry hoor maar ik vind het belachelijk om nu al, op deze leeftijd, te gaan toetsen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:39 schreef livelink het volgende:
Toch heb ik er wel moeite mee dat daar nu al allerlei toetsen aan ten grondslag liggen.
De borrel was leuk, het was voor mij zelf wel even pijnlijk om Katja zo in haar element te zien. Ze ging meteen met de andere kinderen spelen en rennen en was gewoon weer helemaal thuis leek het wel. Maar ze is daar natuurlijk ook bijna 4 jaar lang 3 dagen per week geweest.quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:03 schreef jessie het volgende:
Livelink wat leuk dat Katja zo trots met dr werkje kwamWat klinkt dat ook leuk he als ze het over hun werkjes hebben.
Hoe is die borrel op de peuterspeelzaal afgelopen?
Ik vind het nog altijd moeilijk om de kinderen in te schatten hoor. Zo dacht ik dat René nog wel wilde trakteren met afscheid van de psz, maar dat wilde ze helemaal niet, ze wilde helemaal niet meer terugquote:Op donderdag 19 januari 2006 23:49 schreef livelink het volgende:
Ja, achteraf denk ik dat je gelijk hebt, maar op dat moment dacht ik dat ze dat niet zou kunnen bevatten en wilde ik haar in bescherming nemen daartegen.
ja echt hoor, zoals ik al zei, René heeft een toetsweek achter de rug... ik vind het te triest voor woordenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:21 schreef Brighteyes het volgende:
Krijgen de kleuters echt toetsen joh!Jemig!
Ik heb géén idee. Ik weet wel dat de toetsen in aparte lokalen worden afgenomen. René zat met nog 3 kinderen in een leeg lokaal tijdens een aantal toetsen. Maar ook bij de begeleider van school op kantoorquote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:29 schreef Brighteyes het volgende:
Een hele week idd!![]()
Wat toetsen ze dan in vredesnaam een hele week?
Inderdaad Poemojn, ik zie dat je je ook daar al in verdiept hebt?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 00:37 schreef poemojn het volgende:
Gaan ze doortesten tot C-niveau Grijs? Wel fijn verder!
ten eerste, ik heb geen kinderen dus wat ik zeg kan mischien compleet verkeerd zijn.quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:39 schreef livelink het volgende:
Toch heb ik er wel moeite mee dat daar nu al allerlei toetsen aan ten grondslag liggen.
Yup, lijkt me inderdaad heel belangrijk dat er niet zo jong al de druk van 'toets' op gelegd wordt. Maar als je er spelenderwijs mee bekend wordt, kan ik me voorstellen dat de overgang naar regelmatig repetities en toetsen ook niet zo groot is. Ligt er dus idd aan hoe het gebracht wordt.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:40 schreef daniman het volgende:
een goede toetsleider maakt het voor kinderen op jonge leeftijd ook niet zo toetsachtig maar meer als een educatief spel voor het kind, waardoor het kind enthousiast is, en zodoende getoetst kan worden.
De juf van Daan heeft niet tegen de kinderen gezegd dat het een toets was. Daan kwam heel enthousiast thuis dat ze in een heel leuk boekje gewerkt hadden, dat hij niet mee naar huis mocht nemen. Dat vond hij heel erg jammer. Ik heb hem uitgelegd dat het een test was en dat het daarom om school moet blijven. Vind ik prima zo, hij hoeft vantevoren niet per se te weten dat hij getest wordt, maar als hij dat nu wel doorheeft, vindt hij het testen waarschijnlijk niet vervelend. Ik heb hem trouwens niet uitgelegd waarvoor dat testen nodig is (heeft hij ook nog niet gevraagd).quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:55 schreef Rewimo het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat wij vroeger ook getoetst werden. Alleen dan niet onder de zware noemer 'toets' maar op een andere manier. Als het goed is kan een leerkracht aan je manier van werken en de resultaten ook zien hoe je het er vanaf brengt op bepaalde vlakken. Nog afgezien van het observeren tijdens de lessen.
Het is misschien wel makkelijker dat er nu standaardtoetsen zijn waardoor bepaalde (leer)resultaten objectiever getoetst kunnen worden. Het lijkt me echter dat de observatie door de leerkracht ook een heel belangrijke factor is.
quote:Beste Katja,
Ik was met mijn mama in de winkel en ik zag allemaal lekkere snoepjes. Maar... geen schapensnoepjes. En ik houd zo van schaapjes. Dus wil ik heel graag dat jullie schapensnoepjes gaan maken. Want die zijn vast heel erg lekker. Ik heb een heleboel schaapjes en ook een hele grote die altijd in mijn bed ligt. Dat is net een lekker zacht kussen. En ik zou het leuk vinden als er ook lekkere zachte schapensnoepjes waren!
Groetjes van Christan
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:58 schreef Rewimo het volgende:
Christan heeft net een e-mail verstuurd naar snoepfabrikant Katja vanwege een groot probleem dat we in de supermarkt tegenkwamen:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |