abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 januari 2006 @ 14:01:21 #201
111528 Viajero
Who dares wins
pi_34239657
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:04 schreef Jazoist het volgende:

[..]

Ik bedoel een wederzijdse dialoog. Vooral het groteske en verongelijkte element in de 'persoonlijke recensies' omtrent het onderwerp zie ik als een soort van verspilling van energie. Met ernstig psychisch gestoorde of zwakbegaafde mensen kun je niet op normale wijze praten. Met een Marokkaans-Nederlandse persoon wel, al vergt het wat energie. Met pubers en delinquenten kun je ook niet normaal praten, maar daarom kun je er nog wel op zinnige manier op reageren, in plaats van te vinden dat 'het land gegijzeld wordt'.
Het probleem dat Nederlanders zich bij iets dat gebeurt in het openbaar geen adequate oplossing weten is ook iets om aan te werken. Als er iets gebeurt houdt men zich stil en verwerkt het door op de achtergrond zijn gal te spuwen. Je moet er omwille van integratie ook zelf wat voor doen, lang niet alles is een levensbedreigende situatie die te gevaarlijk is om in te grijpen of simpelweg je mond open te trekken.
Ooit geprobeerd kritiek te leveren op Marokkanen tegen Marokkanen?
Ik vaak genoeg, maar dat eindigt altijd in ontkenningen van het probleem en het benoemen van ondergetekende als "razzizzt"
quote:
En de houding 'het zit me tot hier' vind ik voor een groot deel een kenmerk van een te verwende bevolking waarmee het zo goed gaat dat er een uitweg nodig is om nog eens ergens over te kunnen klagen.
Wil je hiermee zeggen dat er geen problemen zijn?
quote:
Je gaat toch niet omdat er wat ongeregeldheden zijn er een soort 'arena' van maken waarin 'bloed moet vloeien' ? Ga rugby kijken ofzo als je kickt op georganiseerd geweld. Problematiek van Marokkaanse randgroepjongeren is voornamelijk een zaak van die personen zelf en mensen die begeleiding (lees: met inbegrip van strafrechtelijke maatregelen).
Het omgaan met de zeg 96% van de overige, benaderbare Marokkaanse jongeren is iets waarvan ik vind dat je als ingeburgerde autochtoon in evenredige mate bezig zou kunnen zijn als met het spreken van schande.
96%?
quote:
En aan die kant van jezelf verdiepen in de maatschapij ontbreekt het nog al, tenminste, in hoe er op op fok! gediscussieerd wordt. Je op normale wijze bezighouden met mensen met een Marokkaanse culturele achtergrond. Niet uit relatie-oogpunt, gewoon uit (minder selectieve) algemene interresse.
Ik vind het soort discussies zoals deze topic daarom ook te eenzijdig, niet zozeer dat er geen Marokkanen aan deelnemen, maar meer omdat de feeling met respectabele Marokkaanse Nederlanders ontbreekt. En die zijn toch echt veruit in de meerderheid binnen de bevolkingsgroep naar mijn idee
Die zijn niet in de meerderheid. Ze zijn er wel, maar er valt niet mee te praten over deze problematiek. Ik ben nog niet één geintegreede Marokkaan tegengekomen die toegeeft dat er een probleem is.
Aan de andere kant, alle half NL/half Maroc mensen die ik ken haten Marokkanen omdat ze hun een slechte naam geven.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_34240249
Misschien goed om op te merken dat het merendeel van de rotterdamse allochtonen op Leefbaar Rotterdam stemden ten tijde van Pim. Zegt denk ik genoeg hoe het merendeel van deze groep over het beleid denkt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_34240319
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:18 schreef raptorix het volgende:
Misschien goed om op te merken dat het merendeel van de rotterdamse allochtonen op Leefbaar Rotterdam stemden ten tijde van Pim. Zegt denk ik genoeg hoe het merendeel van deze groep over het beleid denkt.
Merendeel nog wel - sorry, ik houd er niet van maar hier willen wij van de linksche kerk toch graag een bron van zien!
  donderdag 19 januari 2006 @ 14:22:14 #204
111528 Viajero
Who dares wins
pi_34240369
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:18 schreef raptorix het volgende:
Verwar alsjeblieft niet allochtonen met Marokkanen. Ik denk dat Pim's uitspraken over Marokkanen juist de reden zijn dat andere allochtonen op LR stemden.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_34240374
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:01 schreef Viajero het volgende:
Ik ben nog niet één geintegreede Marokkaan tegengekomen die toegeeft dat er een probleem is.
Dan vraag ik me echt af met hoeveel mensen je spreekt en wat voor soort gesprekken je dan voert.

Ik kom nauwelijks een geintegreerde Marokkaan tegen, en ik spreek er behoorlijk wat, die zal zeggen dat er geen probleem is!!!
  donderdag 19 januari 2006 @ 14:23:48 #206
111528 Viajero
Who dares wins
pi_34240433
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan vraag ik me echt af met hoeveel mensen je spreekt en wat voor soort gesprekken je dan voert.

Ik kom nauwelijks een geintegreerde Marokkaan tegen, en ik spreek er behoorlijk wat, die zal zeggen dat er geen probleem is!!!
Ik bedoel een probleem met criminele Marokkanen die anderen lastigvallen, niet een probleem met Marokkanen die gedizzcrimineerd worden.
pi_34240520
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:23 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik bedoel een probleem met criminele Marokkanen die anderen lastigvallen, niet een probleem met Marokkanen die gedizzcrimineerd worden.
Dat bedoel ik ook. Denk je nou echt dat Marokkanen dat probleem zelf niet zien??????
  donderdag 19 januari 2006 @ 14:32:41 #208
111528 Viajero
Who dares wins
pi_34240763
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook. Denk je nou echt dat Marokkanen dat probleem zelf niet zien??????
Of ze het niet zien? Geen idee. Ik vraag me altijd af of het nou misplaatste trots is of volslagen domheid. Ze geven het iig nooit toe.

Ik heb nog nooit een Marokkaan horen toegeven dat er een probleem is met Marokkaanse criminelen zonder direct aan te geven dat de rest net zo erg of erger is, en de schuld door te schuiven naar bij voorkeur de blanke Nederlanders.

Ik geloof ook absoluut niet dat dat jou "altijd" overkomt. Ik vindt het al moeilijk te geloven dat er één uitzondering op de regel is, laat staan dat er veel zouden zijn.
pi_34240804
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:32 schreef Viajero het volgende:

[..]

Of ze het niet zien? Geen idee. Ik vraag me altijd af of het nou misplaatste trots is of volslagen domheid. Ze geven het iig nooit toe.

Ik heb nog nooit een Marokkaan horen toegeven dat er een probleem is met Marokkaanse criminelen zonder direct aan te geven dat de rest net zo erg of erger is, en de schuld door te schuiven naar bij voorkeur de blanke Nederlanders.

Ik geloof ook absoluut niet dat dat jou "altijd" overkomt. Ik vindt het al moeilijk te geloven dat er één uitzondering op de regel is, laat staan dat er veel zouden zijn.
Hoe vaak spreek je een Marokkaan over dit soort zaken?
  donderdag 19 januari 2006 @ 14:39:40 #210
111528 Viajero
Who dares wins
pi_34241024
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe vaak spreek je een Marokkaan over dit soort zaken?
Sinds een jaar of twee niet meer, ik heb het opgegeven. Daarvoor vele tientallen.
Ik zeg niet dat ze niet vriendelijk zijn of zo, en ik ga nog steeds om met Marokkanen, maar ik heb het niet meer met ze over relMarokkanen omdat dat helemaal geen zin heeft.
pi_34241058
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:39 schreef Viajero het volgende:

[..]

Sinds een jaar of twee niet meer, ik heb het opgegeven. Daarvoor vele tientallen.
Ik zeg niet dat ze niet vriendelijk zijn of zo, en ik ga nog steeds om met Marokkanen, maar ik heb het niet meer met ze over relMarokkanen omdat dat helemaal geen zin heeft.
Zou dat ook aan jezelf kunnen liggen?
pi_34241117
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 00:00 schreef raptorix het volgende:

[..]

LOL, en je denkt dat dat nu niet gebeurd? weleens van leerplicht gehoord? En dan gaan ze naar school, ik zag in me oude buurt regelmatig hele hordes kinderen van een jaar of 12 om half 1 snachts over straat darren. Dit halfzachte beleid vind al 30 jaar plaats in nederland, en het heeft niets als ellende gebracht. Bovendien vind ik het onzin om nog verder belastinggeld te gaan steken in dit soort loosers. Harde aanpak is misschien ook niet het ideaal, maar in ieder geval wel goedkoper, en het proberen waard.
ja duh leerplicht. Maar weet je soepel ze daar mee om springen? Dat gaan ze dus aanpakken dus wat je punt nu is...
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_34241190
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:01 schreef Dr.Nikita het volgende:
@Zemi77

Flink betoog maar wat ik mis en waar je hele betoog een prullebakwaardering van mij voor krijgt is dat je verhaal mank loopt door eenzijdige belichting. In principe lees ik tussen de regels een flinke portie verwijt richting de autochtone werkgever en de grijze volksmassa. Over huilie gesproken.
Laatst zag ik een programma op TV over dit probleem, neem me niet kwalijk, die gastjes die geïntervieuwd werden van de derde generatie marokjes, daar zakte werkelijk m'n broek van de kont. Perfecte taalverneuking, uiterlijke verzorging en kleding om te schieten bezien naar algemeen aanvaarde NL normen. En maar roepen "se dizkriemieneren onz" en meer van dat gejank. Maar is dat volk nu werkelijk zó verschrikkelijk dom dat ze als geboren Nederlander niet begrijpen dat geen enkele werkgever op dergelijke figuren, ook al hadden ze titels van hier tot Tokyo zit te wachten.
Er zal nu toch een keer na zoveel pappen en nathouden toch enige initiatief uit die gelederen moeten komen. De bal ligt al jaren in die hoek en het wordt toch eens hoog tijd dat men zich serieus af gaat vragen wat men wil.
Mijn betoog is absoluut wat eenzijdig het is dan ook een reactie op een eerdere posts, die ik wat eenzijdig vond. Vandaar dat ik de andere kant wat meer belicht heb.

Punt dat ik in ieder geval wil aansnijden is dat roepen dat die allochtonen zo onaangepast zijn even deconstructief is als allochtonen die roepen dat ze zo gediscrimineerd worden. We zijn sinds Pim nu al vijf jaar aan het roepen en het "beestje bij zijn naam" aan het noemen. Misschien dat dat even nodig was, maar ik denk dat het nu tijd is om het huilen (aan beide kanten dus) te stoppen en weer eens te gaan werken. De praatsessie is voorbij!
  donderdag 19 januari 2006 @ 14:45:31 #214
111528 Viajero
Who dares wins
pi_34241225
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Zou dat ook aan jezelf kunnen liggen?
Sterker nog, dat ligt aan mezelf. Ik ben dom genoeg om kritiek te leveren op Arabieren/Islamieten, en dat is in hun cultuur een belediging. Dat is mij door verschillende Marokkanen uitgelegd. Op de vraag hoe ik dergelijke problemen wel ter sprake kan brengen komt geen antwoord.

Let wel: of kritiek nu gerechtvaardigd is of niet, het is altijd een belediging.

Disclaimer: zowel deze als voorgaande posts gaan exclusief over mannelijke Marokkanen. Vrouwelijke Marokkanen kunnen zolang er geen mannelijke Marokkanen in de buurt zijn wel heel redelijk zijn.
pi_34241314
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:45 schreef Viajero het volgende:
Sterker nog, dat ligt aan mezelf.
pi_34241390
quote:

[..]

Dat is 1 van de verwijten die jij krijgt. ( en ik ook). Dat we het probleemm zouden negeren. tuurlijk moet er wat aan gedaan worden maar als wij hier alleen gaan lopen schelden en roepen het is jullie iegen schuld weet je zeker dat er niks terecht komt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 19 januari 2006 @ 14:50:04 #217
111528 Viajero
Who dares wins
pi_34241392
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Jou lukt het kennelijk wel om dit ter sprake te brengen zonder ze te beledigen. Hoe doe je dat?
pi_34241437
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:50 schreef Viajero het volgende:

[..]

Jou lukt het kennelijk wel om dit ter sprake te brengen zonder ze te beledigen. Hoe doe je dat?
Gewoon, open en eerlijk over het onderwerp praten en vooral benieuwd zijn naar hun mening en opvatting. Als je begint met een storm van kritiek is een defensieve houding een hele menselijke reflex.
  donderdag 19 januari 2006 @ 14:57:40 #219
111528 Viajero
Who dares wins
pi_34241696
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Gewoon, open en eerlijk over het onderwerp praten en vooral benieuwd zijn naar hun mening en opvatting. Als je begint met een storm van kritiek is een defensieve houding een hele menselijke reflex.
Dat lukt me echt met iedereen, behalve met Arabieren/Islamieten. Ik weiger dus te geloven dat het aan mij ligt.
pi_34242079
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:57 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dat lukt me echt met iedereen, behalve met Arabieren/Islamieten. Ik weiger dus te geloven dat het aan mij ligt.
Ik denk dat je hiermee toch wel je kortzichtigheid aantoont. En kan het daarom goed begrijpen dat de betreffende marokkanen of arabieren waar jij mee praat niets met je te maken willen hebben als het gaat om gesprekken over relmarokkanen. De nuancering is ver te zoeken, de generalisering is heel dichtbij. Je kennis over marokkanen is overigens onder gemiddeld, ik gok dat 90% van de marokkanen in Nederland bijv. geen arabier is. Daarnaast zeg je dat je geen "problemen hebt met andere allochtonen". Hoe zit dat met Indonesiers en Turken e.d. Dat zijn immers moslims. Dan blijft er wel een erg kleine groep over waarmee je kan praten.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 19 januari 2006 @ 15:22:22 #221
111528 Viajero
Who dares wins
pi_34242585
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 15:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik denk dat je hiermee toch wel je kortzichtigheid aantoont.
Nee, ik denk dat het eerder de kortzichtigheid van mannelijke Marokkanen aantoont.
Waarom kan ik met vrouwelijke Marokkanen wel makkelijk zo'n gesprek hebben? (alleen als er geen mannelijke Marokkanen bijzijn, dat zegt ook iets over de cultuur)
quote:
En kan het daarom goed begrijpen dat de betreffende marokkanen of arabieren waar jij mee praat niets met je te maken willen hebben als het gaat om gesprekken over relmarokkanen. De nuancering is ver te zoeken, de generalisering is heel dichtbij. Je kennis over marokkanen is overigens onder gemiddeld, ik gok dat 90% van de marokkanen in Nederland bijv. geen arabier is.
Vandaar dat ik zeg Arabieren/Islamieten. de enige niet-Islamitische Marokkanen die ik ken wonen in Israel, dus dat is een heel ander verhaal.
quote:
Daarnaast zeg je dat je geen "problemen hebt met andere allochtonen". Hoe zit dat met Indonesiers en Turken e.d. Dat zijn immers moslims. Dan blijft er wel een erg kleine groep over waarmee je kan praten.
Met Turken en Indonezen valt het idd ook wel mee. Misschien ligt het dan toch echt aan de Berbers. Zou kunnen. Hoewel ik de Palestijnen, Egyptenaren, Syriers en Jemenieten waar ik mee heb gepraat nou ook niet bepaald een open houding vond hebben. Grote uitzondering: Sudanezen. De tofste Arabieren die er zijn.
En verder kan ik met Japanners, Chinezen, Israelis, Congolezen, Ruandezen, ZuidAfrikanen, Amerikanen, Canadezen, Italianen, Spanjaarden, Colombianen, Antilianen, etc etc over alle problemen, inclusief eventuele problemen met hun bevolkingsgroep, wel goed praten.

Het grote probleem is volgens mij niet zozeer de relMarokkanen, maar de ontkenMarokkanen.

Misschien heb ik ook wel pech gehad en in mijn hele leven in Nederland alleen maar Marokkanen uit die groep van 4% rotte appels ontmoet. Statistisch niet onmogelijk...
pi_34242923
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:57 schreef Viajero het volgende:

[..]

Viajero, vuile racist die je er bent, heb je al lidmaatschap bij het stormfront aangevraagd. Hoe durf jij het in je achterlijke rechtse hoofd te halen dat het aan die goed nederlandssprekende 2e 3e generatie aanhangers van de meest vredelievende religie ter wereld is. Deze mensen zijn zo voor gelijkheid en emancipatie en hebben nog zoveel respekt voor mensen zoals jij die hen niet serieus nemen. Dat terwijl ze hun kenderen zo goed opvoeden en op het rechte pad proberen te houden.

SCH, mijn held, heeft me de ogen geopend, het ligt aan de manier waarop je met deze mensen praat:
quote:

[..]
Ik kom nauwelijks een geintegreerde Marokkaan tegen, en ik spreek er behoorlijk wat, ...
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  donderdag 19 januari 2006 @ 15:37:01 #223
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_34243078
quote:

Let wel: of kritiek nu gerechtvaardigd is of niet, het is altijd een belediging.
Wat een nonsens zeg, hoe kom je aan deze onzin?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_34243485
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 15:22 schreef Viajero het volgende:
Nee, ik denk dat het eerder de kortzichtigheid van mannelijke Marokkanen aantoont.
Waarom kan ik met vrouwelijke Marokkanen wel makkelijk zo'n gesprek hebben? (alleen als er geen mannelijke Marokkanen bijzijn, dat zegt ook iets over de cultuur)
Oh dus het ligt niet aan Marokkanen of Islamieten.
quote:
Vandaar dat ik zeg Arabieren/Islamieten. de enige niet-Islamitische Marokkanen die ik ken wonen in Israel, dus dat is een heel ander verhaal.
Oh dus het ligt wel aan arabieren/islamieten. (overigens zijn dat ook gewoon arabieren hoor, die niet-islamitische marokkanen)
quote:
Met Turken en Indonezen valt het idd ook wel mee. Misschien ligt het dan toch echt aan de Berbers. Zou kunnen. Hoewel ik de Palestijnen, Egyptenaren, Syriers en Jemenieten waar ik mee heb gepraat nou ook niet bepaald een open houding vond hebben. Grote uitzondering: Sudanezen. De tofste Arabieren die er zijn.
Dus het ligt niet aan Islamieten en ook niet aan Arabieren.
quote:
En verder kan ik met Japanners, Chinezen, Israelis, Congolezen, Ruandezen, ZuidAfrikanen, Amerikanen, Canadezen, Italianen, Spanjaarden, Colombianen, Antilianen, etc etc over alle problemen, inclusief eventuele problemen met hun bevolkingsgroep, wel goed praten.
Dus dan ligt het toch aan de Marokkanen en Islamieten.
quote:
Het grote probleem is volgens mij niet zozeer de relMarokkanen, maar de ontkenMarokkanen.
Nu is het weer een andere groep.
quote:
Misschien heb ik ook wel pech gehad en in mijn hele leven in Nederland alleen maar Marokkanen uit die groep van 4% rotte appels ontmoet. Statistisch niet onmogelijk...
Begrijp er niks meer van.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34243944
quote:

[..]

quote:
Op donderdag 19 januari 2006 15:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wat een nonsens zeg, hoe kom je aan deze onzin?

²
Geef je hem een voorbeeld, :
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 15:40 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Islam is in de moderne westerse samenleving een achterhaald geloof(?)
Blijkt dat hij het verschil tussen kritiek en feit niet kent met zijn oliebollen reactie.
  donderdag 19 januari 2006 @ 16:05:26 #226
111528 Viajero
Who dares wins
pi_34244127
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 15:49 schreef Mutant01 het volgende:

(overigens zijn dat ook gewoon arabieren hoor, die niet-islamitische marokkanen)
Je kennis van Marokko ligt ver beneden het gemiddelde, lang niet alle Marokkanen zijn Arabieren..

En deze Joodse Marokkanen die in Israel wonen zouden hartelijk lachen als je ze Arabieren noemt..

Verder heb ik het idee dat je me niet wilt begrijpen..
pi_34244220
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:05 schreef Viajero het volgende:
Je kennis van Marokko ligt ver beneden het gemiddelde, lang niet alle Marokkanen zijn arabieren..
Je had het over Israelische Marokkanen, dat zijn gewoon arabieren en worden door de statistieken ook gewoon aangeduid als arabier.
quote:
En deze Joodse Marokkanen die in Israel wonen zouden hartelijk lachen als je ze Arabieren noemt..
Dat verklaart waarom ze ieder jaar naar Marokko op vakantie gaan, omdat ze hun Arabische roots haten.
quote:
Verder heb ik het idee dat je me niet wilt begrijpen..
Het wordt me ook erg moeilijk gemaakt gezien de rare posts die je plaatst. Aan wie ligt het? Aan Marokkanen, aan Arabieren of aan moslims? De ene keer die en de ene keer die, maar het zou eens nooit aan jezelf kunnen liggen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34244265
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus het is wel kritiek en geen feit. Bedankt dat je even helderheid brengt.
1) bansheeboy beweerde dat kritiek niet altijd beledigend was
2) Ik geef mijn kritiek, die overigens als feit beschouwd kan worden, maar die om de tere moslimzieltjes niet te beledigen als stelling neerschrijf.
3) Bansheeboy heeft honger of het moslim nieuwjaar begint op 12 januari, begint ineens over oliebollen

Kortom Kritiek is altijd kwetsend voor de bekritiseerde partij....
  donderdag 19 januari 2006 @ 16:13:07 #229
13462 BansheeBoy
pi_34244422
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:09 schreef desiredbard het volgende:

[..]

1) bansheeboy beweerde dat kritiek niet altijd beledigend was
Ja, dit klopt. Dat heb ik gezegd.
quote:
2) Ik geef mijn kritiek, die overigens als feit beschouwd kan worden, maar die om de tere moslimzieltjes niet te beledigen als stelling neerschrijf.
Je maakte er een vraag van, die overigens heel onduidelijk was, je quote mij en begint over een heel ander onderwerp. Leg dan uit WAAROM je die stelling deponeert.
quote:
3) Bansheeboy heeft honger of het moslim nieuwjaar begint op 12 januari, begint ineens over oliebollen
Ik begon net als jij ineens over iets anders, en ik heb best wel trek ja.
quote:
Kortom Kritiek is altijd kwetsend voor de bekritiseerde partij....
Dit is echt onzin. Het hang van de persoon/groep zelf af, het hangt er vanaf op welke manier dit gebeurd, en wie dit doet. Met opbouwende kritiek is niets mis.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  donderdag 19 januari 2006 @ 16:14:19 #230
111528 Viajero
Who dares wins
pi_34244457
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je had het over Israelische Marokkanen, dat zijn gewoon arabieren en worden door de statistieken ook gewoon aangeduid als arabier.
[..]
Volgens mij verschijnen ze in de statistieken als Jood..
quote:
Dat verklaart waarom ze ieder jaar naar Marokko op vakantie gaan, omdat ze hun Arabische roots haten.
[..]
Nee hoor, helemaal niet. Ze zijn er vaak erg trots op. Toch beschouwen ze zichzelf als Jood, niet als Arabier.
quote:
Het wordt me ook erg moeilijk gemaakt gezien de rare posts die je plaatst. Aan wie ligt het? Aan Marokkanen, aan Arabieren of aan moslims? De ene keer die en de ene keer die, maar het zou eens nooit aan jezelf kunnen liggen.
Dat is de grote vraag.. ik ben er ook nog niet helemaal uit. Ik geef wel een heleboel extra informatie, die je voor het gemak negeert. En nee, als ik met alle andere groepen prima overweg kan dan ligt het idd niet aan mij
pi_34244680
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:14 schreef Viajero het volgende:

Volgens mij verschijnen ze in de statistieken als Jood..
Volgens mij niet. Overigens raken ze het Marokkaans paspoort niet kwijt, dat weet je.
quote:
Nee hoor, helemaal niet. Ze zijn er vaak erg trots op. Toch beschouwen ze zichzelf als Jood, niet als Arabier.
Jood en arabier sluiten elkaar niet uit Bovendien hoor ik hele andere verhalen. Ze praten wel sneller hebreeuws dat heb ik van de zomer gemerkt in Fes.
[..]
quote:
Dat is de grote vraag.. ik ben er ook nog niet helemaal uit. Ik geef wel een heleboel extra informatie, die je voor het gemak negeert. En nee, als ik met alle andere groepen prima overweg kan dan ligt het idd niet aan mij
Of het heet last van selectiviteit. Ik kan namelijk zeer slecht overweg met antillianen die op straat hangen, terwijl ik weer heel goed om kan gaan met mijn antilliaanse buurvrouw. Alleen al vanwege dat verschil zie ik antillianen niet als 1 geheel. Zo heb ik ook een aantal autochtonen die ik niet uit kan staan en die zeer dom en kortzichtig antwoorden op bepaalde vragen, mavo-ers meetal (no offence). En dan is er een groep waar ik wel mee overweg kan.

Kennelijk ben ik bereid die nuance te maken, kennelijk jij niet. Dus het probleem ligt weldegelijk bij jou en bij kut-marokkaantjes of kut-turken, kut-antillianen en kut-surinamers.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34245241
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:13 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, dit klopt. Dat heb ik gezegd.
Mutant bel de delegraaf deze kut-marokkaan en dit stormfront lid zijn het al twee keer eens op op een dag. Bel Cohen ook effe ...we komen op de thee
quote:
Je maakte er een vraag van, die overigens heel onduidelijk was, je quote mij en begint over een heel ander onderwerp. Leg dan uit WAAROM je die stelling deponeert.
Islam, als in strak de Koran aanhouden is nog net effe een strukje erger dan de meest erge zwartekousen figuur di met bijbelverzen gooit. Religie als in Koran/Nijbel omschreven is gebaseerd op verouderde waarden aangaande gezondheid sterfte en oude dag voorziening.
Kortom dat kritiek zijnde .... er zijn genoeg gelovigen (we ziullen het soort er effe buitenhouden) die mijn stelling/kritiek beledigd zijn
quote:
Ik begon net als jij ineens over iets anders, en ik heb best wel trek ja.
maar er zit bier in?
quote:
Dit is echt onzin. Het hang van de persoon/groep zelf af, het hangt er vanaf op welke manier dit gebeurd, en wie dit doet. Met opbouwende kritiek is niets mis.
Opbouwende kritiek
je bedoelt iemand beledigen en ze dan de wet voorschrijven hoe ze het wel moeten doen (op een beleefde manier)?
  zaterdag 21 januari 2006 @ 09:06:15 #233
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34302634
We zullen eens kijken of een doorstart werkt
Iets van 25 offtopic reakties eruit gehaald, zowel boven als onder de streep voordat de discussie plat was geslagen.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 09:46:04 #234
272 R@b
No-nonsens
pi_34302833
quote:

Lieden zoals Aboutaleb? Want die ziet het probleem heel helder

Aboutaleb moedeloos van laten lopen banen

Wethouder Ahmed Aboutaleb vreest dat begeleiding van sommige werkloze Amsterdamse jongeren nauwelijks zin heeft. Een aantal kreeg persoonlijke begeleiding van Aboutaleb, maar liet de aangeboden banen gewoon lopen. „Ik word er zo moedeloos van.”
Trekken aan een dood paard lijkt het wel, zei hij in een besloten bijeenkomst met bedrijven en topambtenaren. De wethouder vraagt zich af of de gemeente zich nog met deze jongeren moet bemoeien.
Aboutaleb: „Als je zúlke kansen voorgeschoteld krijgt, en je totaal niet reageert, dan houdt de bemoeienis van de overheid wat mij betreft toch echt eens ergens op hoor.”
De PvdA-wethouder voor werk en inkomen gaf in enkele emotionele uitroepen te kennen dat het lijkt alsof elke begeleiding voor deze jongeren naar eenvoudig werk nutteloos is. „Het lukt niet, zo langzamerhand weet ik het niet meer”, biechtte hij op. „Ik wil een debat in de stad hoe we dit probleem gaan oplossen. Ligt het aan de vacatures, is de baan te zwaar of trekken we aan een dood paard?”
De aanpak van deze werkloze jongeren vergeleek hij met een vast te pakken aal. „Hoe meer je erin knijpt, hoe meer die uit je vingers glipt. We krijgen geen grip op ze.”
Naast de 92.000 vacatures die de gemeente in 2005 wel kon vervullen, blijven er enkele duizenden liggen. Bedrijven met banen klopten vergeefs aan bij de gemeente. Haar werkbemiddelaars wisten niets van de vraag van deze bedrijven, constateert het Centrum voor Werk en Inkomen.

Misselijk
Een aantal jongeren laat alle kansen lopen, maar klaagt vervolgens wel overal dat ze geen kansen krijgen.
Aboutaleb: „Ik ben op bezoek geweest bij een moskee om met mijn medewerkers in onze vrije tijd jongeren op vacatures te wijzen. Heel concreet, direct beginnen. Een aantal konden we direct matchen. Maar als ik dan later van hen hoor dat ze niet naar vervolgafspraken zijn gegaan, alles lieten schieten, dan weet ik het niet meer. Als vervolgens zo’n jongedame op tv zegt dat allochtone jongeren niet genegeerd moeten worden, dan word je daar kotsmisselijk van. Dan denk ik: de steun houdt eens op.”
De wethouder krijgt veel klaagbrieven, bijvoorbeeld van langdurig werklozen die een baan in de landbouw weigeren. Soms zou Aboutaleb zo’n werkloze „het liefst thuis opzoeken en hem helemaal de huid vol schelden. Wat denken ze wel. Maar dat doet een wethouder natuurlijk niet”.

http://telegraaf-i.telegr(...)0060120_1/pagina.php
-
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 13:53:39 #235
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_34308507
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 09:46 schreef R@b het volgende:

[..]

Aboutaleb is al sinds het moment dat hij wethouder is bezig met het probleem, en geeft ook toe dat er een probleem is. Wat dat betreft ben ik blij dat Oudkerk zichzelf onmogelijk heeft gemaakt destijds
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_34309094
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 09:46 schreef R@b het volgende:

[..]

Onder andere al vind ik hem soms wat al te cynisch en negatief, zeker in het stukje dat je plaatst, maar zo is hij niet altijd. Maar ook iemand als Ahmed Marcouch bv.
pi_34310219
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Onder andere al vind ik hem soms wat al te cynisch en negatief, zeker in het stukje dat je plaatst, maar zo is hij niet altijd. Maar ook iemand als Ahmed Marcouch bv.
Als hij de pijp aan Maarten geeft wegens uitzichtlozigheid lijkt mij dit al dat het een enorm signaal afgeeft.

Maar wat moet hij volgens jou meer doen? Nog jaren leuteren of op de knieën gaan smeken om alsjeblief?
pi_34310461
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:46 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Als hij de pijp aan Maarten geeft wegens uitzichtlozigheid lijkt mij dit al dat het een enorm signaal afgeeft.

Maar wat moet hij volgens jou meer doen? Nog jaren leuteren of op de knieën gaan smeken om alsjeblief?
Ik ken ook heel veel andere uitspraken en gesprekken met Aboutaleb die qua toon wat positiever en anders zijn dan dit Telegraaf-stukje.
pi_34310735
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ken ook heel veel andere uitspraken en gesprekken met Aboutaleb die qua toon wat positiever en anders zijn dan dit Telegraaf-stukje.
Maar dit is geen antwoord op mijn vraag.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 15:09:02 #240
13462 BansheeBoy
pi_34311000
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:01 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wat moet ik dan antwoorden? Zo is mijn visie, niet meer niet minder.

²
pi_34311316
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:09 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wat moet ik dan antwoorden? Zo is mijn visie, niet meer niet minder.

²
Heet jij ook SCH?
pi_34311632
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:01 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Mijn antwoord is dat ik het vermoeden heb dat hij niet de pijp aan maarten geeft en dat dit een opsomming van wat negatieve uitspraken is. Aboutaleb is er de man niet naar om bij de pakken neer te gaan zitten. Hij weet ook dat het iets van de lange adem is.
pi_34316207
Cohen is blijkbaar dommer dan ik dacht door deze uitspraak op deze wijze te formuleren, helaas is onze politiek te gecorrumpeerd om hem hiermee om de oren te slaan en hem per drect te ontheffen uit zijn functie.
Verder is Cohen een prima man, maar laat hem aub buiten verantwoordelijkheden werken en geef hem een gemeente als Schubbekuttenveen.
Yeah baby Yeah!
pi_34372974
quote:
Op maandag 23 januari 2006 09:44 schreef Pietverdriet het volgende:
De regering gaat meer geld ter beschikking stellen voor de harde aanpak van veelplegers. Het blijkt namelijk erg goed te werken. Dit melde Radio 1 vanmorgen.
Fijn, dat men bij de overheid er eindelijk achterkomt dat straffen werkt. Het jarenlang knuffelen, en hooguit eens foei zeggen tegen veelplegers om hun vooral niet te kwetsen is een doodgeboren kindje. Kei en keihard aanpakken. Wat mij betreft mag 3 keer veroordelen voor een misdrijf levenslang betekenen. Indien iemand het dan nog niet geleerd heeft te laten wat niet mag, zal die persoon het nooit leren en is het geen kwestie meer van straffen, maar van de maatschappij in bescherming nemen.
En de kosten? Kwestie van gevangenissen privatiseren en als industrie goedkoper kan produceren in oosteuropa, dan waarom de private gevangenissen niet.
Goh men wordt wakker
  maandag 23 januari 2006 @ 12:09:19 #245
272 R@b
No-nonsens
pi_34373362
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:19 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Heet jij ook SCH?
SCH vergat zeker dat hij nog stond ingelogd onder de naam BansheeBoy?

maandag 23 januari 2006 @ 12:11:11 #246
272 R@b
No-nonsens
pi_34373413
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:29 schreef SCH het volgende:

. Aboutaleb is er de man niet naar om bij de pakken neer te gaan zitten. Hij weet ook dat het iets van de lange adem is.
Het duurt drie generaties van 30 jaar zei hij gisteren in Netwerk, voordat de integratie voltooid is.

http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=netwerk&a=210598
-

Ik weet overigens niet of de Nederlandse samenleving nog 90 jaar zulke grote problemen met Marokkaanse jeugd zal tolereren.
pi_34374080
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:09 schreef R@b het volgende:

[..]

SCH vergat zeker dat hij nog stond ingelogd onder de naam BansheeBoy?

Oh, een vergislamiet..........
  maandag 23 januari 2006 @ 14:42:05 #248
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34377997
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:36 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Oh, een vergislamiet..........
Qua inhoud een tien, qua originaliteit een 1.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_34378438
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:11 schreef R@b het volgende:

Ik weet overigens niet of de Nederlandse samenleving nog 90 jaar zulke grote problemen met Marokkaanse jeugd zal tolereren.
Dat gaat er vanuit dat er twee groepen lijnrecht tegen over elkaar staan en dat is denk ik niet zo, dat moeten we ook niet in stand houden. Bovendien is de uitspraak niet zo bedoeld, in mijn ogen, dat de problemen zo lang blijven bestaan.

De uitspraak vat ik eerder op als steun van mijn eigen overtuiging in deze kwestie: dat we niet moeten denken dat de problemen morgen zijn opgelost of volgend jaar en dat zowel autochtonen als allochtonen nog lange tijd nodig hebben om samen een betere samenleving te vormen en dat is ook helemaal geen schande en ook helemaal niet erg. Maar als we steeds de nadruk leggen op het feit dat het niet lukt, dan wordt het ingewikkeld.

Dit soort dingen kost vooral veel tijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')