abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34210230
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:14 schreef Jazoist het volgende:

[..]

Nee, rellen doen het hem vooral, dacht ik.
Het idee dat je tegenover een groep komt te staan en het maar moet zien te klaren.
Als je dat als agent herhaaldelijk meemaakt dan bestaat de kans dat je er zwaar genoeg van krijgt geloof ik.
Maar dit is mijn (niet geboekstaafde) mening.
Kan ik me voorstellen,
zeker als het niet tot een veroordeling komt van de overtreders,
dat moet zwaar demotiverend zijn.
Er was een tijd dat een agent gerespecteerd werd....

Maar we gaan hier OT....
er is namelijk wel respekt als dan niet met een "z" voor een tomfa:

"bó le bata is capall le ceansact"

En Cohen maar lopen zeiken dat de politie ook aanwakkert:
quote:
Volgens Cohen waren er veel meer incidenten "die de pers niet hebben gehaald" waarbij ook groepen autochtone raddraaiers waren betrokken. Zo waren er in stadsdeel Westerpark jongeren die voor overlast zorgden. De politie speelt een rol bij de aanjaging van de problematiek, aldus de burgemeester.
Waar gaat cohen te keer tegen het gedrag tov het blauw
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 18 januari 2006 @ 18:39:06 #152
124312 Jazoist
schone schijn
pi_34210356
Wat ik tot nu toe opmerkte is dacht ik OT. Het harde straffen lost niks op, het is de onderlinge loyaliteit waar iets fout aan is. Voor wat vernielingen en bedreiging hoef je niet de strafregisters voluit open te gooien, ook al komt het iedere dag in de media. Er zijn volgens mij intelligentere oplossingen denkbaar, en tot nu toe heb ik in ieder geval niet het gevoel gehad dat mijn leven op enigerlei manier gedwarsboomd is door allochtone Nederlanders. De verharding van de samenleving en het gebrek aan tolerantie soms wel, maar dat zit in het tijdsgewricht, dus leer ik er maar mee leven.
When Rhythm, Harmony and Melody come together in a happy mix, you just Don't Stop The Feeling
pi_34210840
Ok SCH, zoals beloofd zal ik wat dieper op je argumenten in gaan.
In je eerste stelling beweer je dat hoog opgeleide allochtonen gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt, ik vind dit een beetje een open deur, zoals ik al eerder aangaf wordt iedereen die iets afwijkt van het gemiddelde wel in min of meerdere mate gediscrimineerd. Echter zo slecht als jij het voorstelt is het helemaal niet, er zijn vele redenen waarom hoog opgeleide allochtonen niet aan het werk komen, ik verwijs je graag naar het volgende artikel: http://www.pwnet.nl/rubriek.jsp?art=16782

Een paar quotes uit het bewuste artikel:
quote:
Psychologische tests, assessment centers en selectiegesprekken spiegelen hoogopgeleide allochtonen als dommer en minder gemotiveerd af dan autochtonen. Ook wervings- en selectiebureaus hebben nog te weinig ervaring met deze doelgroep. Hoe de vooroordelen uit de selectie te filteren.
En:
quote:
Belangrijk is het om te beseffen dat gangbare selectiemethoden niet werken bij hoogopgeleide allochtonen. Een hoofddoek, een sollicitant die zijn gesprekspartner niet in de ogen kijkt, één die minder goed Nederlands spreekt (‘die zal dus wel minder slim zijn’) – veel eerste indrukken werken in het nadeel van de sollicitant. “Een sollicitatiegesprek wordt in de eerste tien seconden beslist”, zegt Wies Kalsbeek van Job Support, de ‘banenpoot’ van de Stichting voor vluchteling-studenten UAF. Haar organisatie assisteert jaarlijks 250 tot 300 afstuderenden aan HBO en universiteit en helpt het merendeel ook aan een baan. Tegenwoordig komt negentig procent binnen een jaar aan werk, aldus Kalsbeek.

Ook Soeters geeft aan dat vooroordelen, bewust of onbewust, een rol spelen in selectiegesprekken. “Mensen nemen hun normen en waarden mee in wat zij als ideale kandidaat zien”, vertelt hij. “De voorkeur blijkt uit te gaan naar mensen die op jezelf lijken. Iemand die in Leiden heeft gestudeerd, zal de voorkeur geven aan een kandidaat die ook in Leiden heeft gestudeerd.”
Daarnaast wil ik je nog wijzen op een ander interessant artikel van dezelfde site, het artikel geeft aan dat allochtonen op andere manieren naar werk zoeken als autochtonen, misschien zouden allochtonen die geen werk kunnen vinden eens kritisch moeten kijken naar de manier van solliciteren (uiteraard geld dit ook voor hordes autochtonen).

http://www.pwnet.nl/rubriek.jsp?art=65977

Wederom een paar interessante quote:
quote:
Uitzendbureau
Deze allochtone werkzoekers werd gevraagd of ze, als in een vacature expliciet allochtone kandidaten wordt uitgenodigd om te solliciteren, meer of minder geneigd zijn te reageren. Zo’n 8 procent van de werkgevers zet zo’n zinnetje in advertenties.

Het blijkt verspilde moeite: 40 procent van de onderzochte doelgroep is dan juist minder geneigd te reageren, slechts 20 procent meer. Dat is weer niet zo verwonderlijk, als wordt bedacht dat maar 13 procent van de ondervraagden zich voornamelijk lid van de allochtone groep voelt.
Kortom ik denk dat het best meevalt met de discriminatie van hoogopgeleide allochtonen.
Wat betreft laagopgeleide allochtonen, zijn er ook veel meer redenen te noemen dan discriminatie alleen, in een artikel las ik dat veel ondernemers tegenwoordig liever oosteuropeanen nemen vanwege hun betere werkhouding, daarnaast zitten veel ondernemers niet te wachten op mensen die voor allerlei "gezeik" kunnen zorgen. Ik zou als kleine ondernemer ook wel goed nadenken of ik bijvoorbeeld een moslima zou aannemen. Voordat je het weet gaat ze eisen dat ze gesluierd naar klanten gaat, of dat een mannelijke klant niet mag bezoeken. Dit soort voorbeelden zijn misschien wat over de top, maar deze zaken krijgen wel veel media aandacht. Misschien lullig voor de moslims die wel goed hun werk kunnen doen naast hun geloof, maar dit is nu eenmaal de praktijk.

Daarnaast ben ik het volledig oneens met je volgende stelling:
quote:
en waarom in godsnaam waarom zou je je uitsloven als je weet dat je een verminderde kans hebt om aan het werk te komen.
Sorry hoor maar dan kom je met de volgende quote:
quote:
Dat is een systeem aan het worden en jij raptorix, en anderen met je, werken daar aan mee. En ik voorspel je dat de verdeeldheid alleen nog maar groter wordt. Dus werp die slachtofferrol van je af en kap er mee. Blijf niet tegenover die ander staan maar neem zelf je verantwoordelijkheid en verlang het niet alleen van hen. Het is mooi geweest zo.
Samengevat, je vind het logisch dat hun zich niet uitsloven, en dan moet ik gaan zeggen: goedzo jongens prima!
Om een voorbeeld te noemen de chinezen die in nederland kwamen gedroegen zich zeer voorbeeldig als groep, al snel hadden ze de naam harde werkers te zijn die niet voor rotzooi zorgen.
Begin jaren tachtig werden surinamers nog vaak als 2e rangs nederlanders gezien, die lui en dom waren. De laatste tien jaar is dit enorm verbeterd, je kunt gerust zeggen dat surinamers 100% geaccepteerd zijn, ik denk niet dat er nog veel werknemers ze zullen weigeren vanwege hun afkomst.

Moraal van het verhaal, de marokanen zullen zelf eens moeten gaan werken aan een positief imago, zelf correctie zou daar hoog in het vaandel moeten staan, maar keer op keer zie je het tegenovergestelde. Een paar dagen terug probeert een gast op ze veel te zwaar opgevoerde scooter te vluchten voor een agent. De gast raakt zwaargewond, de agent probeert hem nog te reanimeren, wat gebeurt er? De man wordt in zijn pogingen belemmert door omstanders. Vervolgens slaat men aan het rellen omdat de politie wel weer eens iets fouts heeft gedaan. Zo gaat het maar door, als ze maar negatief in het nieuws blijven komen zal hun positie er niet beter op worden. En natuurlijk weet ik ook wel dat het slechts een klein percentage is, maar daarom zou ik van het merendeel nu eens wat tegengas zien, maar nee, hoe vaak hoor je nou eens zelf kritiek vanuit deze groep?
quote:
Allochtonen, marokkanen en islamieten zijn niet je vijand. Het is misschien veilig en prettig om het zo te beleven en oh ja, er zit nogal wat gespuis tussen. Maar het is niet per definitie gespuis. Maar het wordt het wel als je ze zo blijft benaderne. Als je de Pastors en Wildersen hun gang laat gaan die deze groep niet als mensen ziet maa als een zondebok. Als je wilt dat ons land aan verdeeldheid en segregatie kapot gaat, moet je deze koers blijven varen en dit soort lieden steunen. Als je dat niet wilt: kap dan eens met dat gedemoniseer en gedrein en stop met dat gevoel van superioreit. Het begint zo langzamerhand een strontvervelende riedel te worden. Jouw bovenstaande post barst van de schijnheiligheid en hypocrisie. Wat heb jij godverdomme gedaan de afgelopen 40 jaar raptorix. Wat weet jij nou helemaal van die kansen van allochtonen af behalve dat er wat schoffies voor je deur slenteren en je wel eens uitgescholden wordt.
Laat ik voorop stellen dat ik deze 3 groepen niet als vijand zie, maar wel als een probleemgroep.
Wilders/Pastors spelen idd nogal in op onderbuik gevoelens, maar bedenk wel dat deze onderbuik gevoelens bestaan bij grote groepen mensen. Of deze gevoelens nou terecht zijn of niet, doet niet terzake. Het gaat erom dat er een omslag komt. Ik vind het onnacceptabel dat ik niet meer hand in hand met mijn vriend over straat kan zonder binnen 10 minuten ruzie te krijgen. Jij zal nu wel weer roepen dat ik overdrijf maar ik nodig je graag een keer uit om dit te proberen tussen het leidseplein en de reguliersdwarsstraat.

Je spreekt over verdeeldheid, maar je spreekt niet over de oorzaak, de nederlandse mensen krijgen stil aan het idee dat nederland zich moet gaan aanpassen aan de allochtonen. Neem nu de bouw van een moskee in Osdorp met minaretten van 40 meter! hoog. Sorry hoor maar als ik een dakkapel op me huis wil zetten dan is dat al een aantasting van de horizon. Allochtone winkels? Men schrijft doodleuk de teksten in het arabisch. Nederlandse tradities? Weg ermee, feestdag eruit, suikerfeest erin. Het moet maar eens gezegt worden dat als je de keuze maakt om een bestaan op te bouwen in nederland, dat je je gewoon dient aan te passen naar de nederlandse normen en waarden. Daarnaast biedt de nederlandse maatschappij voldoende ruimte voor persoonlijke beleving van spirualiteit en cultuur. Jij vind het toch ook niet meer als normaal dat als jij in het buitenland komt dat je je aanpast? Als jij naar ik noem een Iran gaat, dan pas je je aan, aan de daar geldende normen. Dat is een kwestie van respect, kan je dat niet op brengen, of maakt je geloofsovertuiging dat onmogelijk: geen probleem, maar dan niet daar heen gaan.

In nederland zijn we zo aan het doorslaan dat we onze hele maatschappij gaan aanpassen om dit soort mensen die zich niet willen aanpassen het hun comfortabel te maken. Volstrekt de omgekeerde wereld natuurlijk.

En och wat ik van kansen afweet van allochtonen? Zoals al eerder uit het artikel blijkt. 90% van de allochtonen met een fatsoenlijke opleiding komen aan het werk, als ze wat effectiever solliciteren waarschijnlijk nog sneller.

Daarnaast kan ik je vertellen dat ik uit een puur arbeidersgezin kom, hoewel we met 5 kinderen thuis waren hebben mijn ouders er altijd op gehamert op een goede studie, omdat dat de enige garantie is voor een succesvolle carriere. En inderdaad, alle kinderen hebben het maatschappelijk redelijk goed gedaan.
Maar goed, als ik niet geslaagt was, had ik dan kunnen roepen dat ik door mijn maatschappelijke achtergrond geen kans heb gehad? Bullshit, initiatief komt van je zelf uit, en als je geen motivatie heb moet je niet de schuld bij externe oorzaken zoeken. In nederland kan iedereen studeren, je kunt relatief makkelijk een baan vinden, en zelfs voor je zelf beginnen is goed te doen als je bereid bent hard te werken.
quote:
De geschiedenis dreigt zich te herhalen jongeman, we hebben een nieuwe zondebok gevonden en blijkbaar gaan we die slachten ook. Ik doe er niet aan mee. Ik behoor ook tot een minderheid, net als jij en ik weiger in dezelfde valkuil te stappen. Ik weiger om mee te doen aan het verketteren van een hele groep mensen, die natuurlijk veel te verwijten valt, want het zijn mensen. Maar als groep moet je ze nooit aanpakken, dat moet je niet willen omdat je van de geschiedenis geleerd moet hebben.

Dus bespaar ons voortaan posts waarin je zegt beter te zijn. Bespaar ons posts over naffers. En vooral: probeer eens echt na te denken en iets te doen in plaats van in hetzelfde cirkeltje te blijven ronddraaien. Ik val je niet op je persoon aan maar ik spreek je op je persoon aan. Omdat ik geloof dat je ook de andere kant kan zien, door je boosheid en teleurstelling heen.
Kijk nou eens wat een onzin, het ene na het andere bericht waarin marokanen zich misdragen in amsterdam, en nu ga je doen alsof ze uitstervende zeehondjes zijn. Ik verwacht nu eindelijk eens massa protesten van marokanen tegen dit soort tuig, dat ze die gasten eens zelf bij hun lurven pakken en inleveren bij de politie. Dat zou nog eens respect afdwingen! Maar nee, de belangen organisaties gaan liever thee drinken bij onze grote vriend Job Cohen, die vervolgens roept dat er geld vrij moet komen. We weten wat de volgende stap is, er worden weer buurthuizen voor het tuig geopend, zodat ze in plaats van in het portiek, daar kunnen blowen.

Moraal van een lang verhaal, men zou elkaar eens wat vaker kunnen corrigeren, alleen dan houden we het leuk. zolang er geen correctie is vanuit eigen hoek, kan het inderdaad wel eens een keer flink uit de klauwen lopen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_34211045
Je reageert nog steeds niet raptorix, je gaat er niet op in. Je ziet je zelf nog steeds als slachtoffer en blijft Marokkanen als een groep beschouwen waarin iedereen verantwoordelijk is voor de ander. Ben jij verantwoordelijk voor het wangedrag van 17-jarige homo's in Leeuwarden?

Dat artikel uit Intermediair is totaal niet relevant want het zegt helemaal niks over discriminatie, louter over omangsvormen bij sollicitaties e.d. Zelfs Verdonk geeft aan dat er stelselmatig sprake is van discriminatie maar de koppige Fok!-vrienden blijven het maar ontkennen

Ik zal later nog wel uitgebreid reageren maar ben erg teleurgesteld in je halsstarrige slachtofferige opstelling en dat stompzinnige gebash van Cohen. Het is zo'n laag glibberig nivo waarop je je begeeft.
  woensdag 18 januari 2006 @ 19:00:46 #155
124312 Jazoist
schone schijn
pi_34211095
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:27 schreef SCH het volgende:

[..]

[quote]
...

Wel vind ik dat het gezeik rond de politie maar eens afgelopen moet zijn. Als je een scooter steelt, je vlucht voor de politie en je knalt tegen een lantaarnpaal dan hoort de omgeving van de overledene verdriet te hebben maar zich niet te uiten in onvrede over de politie. Die deed niks anders dan haar werk. Dat soort slachtofferig gemiespel moeten we niet tolereren en daar gaat Cohen terecht tegen tekeer.
Cohen zei toch 'politie speelt een rol bij het aanjagen' ? Of heb ik dat verkeerd gelezen.
Ik denk dat men rellende jongeren gewoon laat uitrazen, het werkt namelijk spanningsontladend (daar heb ik bestuurders tenminste wel eens aan horen refereren, toen er in Geuzenveld relletjes waren), en die paar ruiten die zijn goedkoper dan een peloton ME inzetten.
Ik denk dat men gewoon degenen die bezig slaan met stenen gooien moet oppakken, maar niet als uitschot moet behandelen (zoals de plan nu ook ongeveer is dacht ik). Groepsdrang doet veel dingen met mensen, dat zegt niet zoveel over of iemand op zichzelf een ontzettende klojo is.
When Rhythm, Harmony and Melody come together in a happy mix, you just Don't Stop The Feeling
pi_34211410
maar het probleem ligt inderdaad in de oh zo slachtofferrol achtige quote van SCH
quote:
en waarom in godsnaam waarom zou je je uitsloven als je weet dat je een verminderde kans hebt om aan het werk te komen.
Nee vooral niets doen om het beter te maken voor jezelf... boehoe wat ben ik zielig
Als ik maar hard gennoeg jammer en huil krijg ik mijn zin wel

Normale mensen nemen cursusen en doen weet ik wat om zichzelf te verbeteren, maar dat mag natuurlijk niet van dit tuig verwacht worden.... het zal wel niet in hun cultuur/opvoeding/iq passen
pi_34211460
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:59 schreef SCH het volgende:

Dat artikel uit Intermediair is totaal niet relevant want het zegt helemaal niks over discriminatie, louter over omangsvormen bij sollicitaties e.d. Zelfs Verdonk geeft aan dat er stelselmatig sprake is van discriminatie maar de koppige Fok!-vrienden blijven het maar ontkennen
Jawel SCH...namelijk dat er gediscrimineerd woord op in welke stad je gestudeerd hebt.
pi_34211602
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:59 schreef SCH het volgende:
Je reageert nog steeds niet raptorix, je gaat er niet op in. Je ziet je zelf nog steeds als slachtoffer en blijft Marokkanen als een groep beschouwen waarin iedereen verantwoordelijk is voor de ander. Ben jij verantwoordelijk voor het wangedrag van 17-jarige homo's in Leeuwarden?

Ik zal later nog wel uitgebreid reageren maar ben erg teleurgesteld in je halsstarrige slachtofferige opstelling en dat stompzinnige gebash van Cohen. Het is zo'n laag glibberig nivo waarop je je begeeft.
Ok geef maar aan waar ik niet reageer?
Daarnaast vraag ik me af waar jij leest dat ik me slachtoffer voel? OHHHHHHH ik snap hem al, als ik vind dat allochtonen zich gewoon 100% moeten aanpassen, dan ben ik een rechtse hond, en jij houd niet van rechts he? Daarnaast kom je weer met je bijdehante hypothetische tegenvraagjes, in mijn betoog geef ik slechts aan dat het voor de algemene situatie in nederland goed zou zijn als men het probleem van binnen de eigen gemeenschap oppakt in plaats van het door de overheid te laten oplossen, is dat zo een gek idee?

Daarnaast gaat het artikel wel degelijk over discriminatie, kern van het verhaal: ja er is discriminitatie maar dat hoeft geen probleem te zijn. Andere zaken wegen veel zwaarder.
pi_34211687
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 19:00 schreef Jazoist het volgende:

[..]

Cohen zei toch 'politie speelt een rol bij het aanjagen' ? Of heb ik dat verkeerd gelezen.
Ik denk dat men rellende jongeren gewoon laat uitrazen, het werkt namelijk spanningsontladend (daar heb ik bestuurders tenminste wel eens aan horen refereren, toen er in Geuzenveld relletjes waren), en die paar ruiten die zijn goedkoper dan een peloton ME inzetten.
Ik denk dat men gewoon degenen die bezig slaan met stenen gooien moet oppakken, maar niet als uitschot moet behandelen (zoals de plan nu ook ongeveer is dacht ik). Groepsdrang doet veel dingen met mensen, dat zegt niet zoveel over of iemand op zichzelf een ontzettende klojo is.
Je maakt een grap? Mensen slopen moedwillig zaken, en jij vind dat normaal. Niks uitrazen, noodveroordeining afkondigen en het leger erop af. Bij verzet eerst met rubber kogels schieten, en desnoods met scherp op de knieeen. Moet je zien hoe snel de straten schoon zijn.
  woensdag 18 januari 2006 @ 19:22:36 #160
124312 Jazoist
schone schijn
pi_34211958
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 19:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je maakt een grap? Mensen slopen moedwillig zaken, en jij vind dat normaal. Niks uitrazen, noodveroordeining afkondigen en het leger erop af. Bij verzet eerst met rubber kogels schieten, en desnoods met scherp op de knieeen. Moet je zien hoe snel de straten schoon zijn.
Ik zeg niet dat ik het normaal vind (zoals het er ook niet staat). Ik zeg wat naar mijn idee de reactie is van de politie als het om rellen gaat. Het is een soort 'coexistente' situatie, die voor het publiek lijkt op een ongeregeldheid, maar in feite 'geleide ontlading van een boze massa' is.
Genuanceerde mening, ik geef het toe. Maar toch vermeldenswaardig naar mijn idee.
pi_34212023
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:09 schreef SCH het volgende:

[...]

Als je de Pastors en Wildersen hun gang laat gaan die deze groep niet als mensen ziet maa als een zondebok. Als je wilt dat ons land aan verdeeldheid en segregatie kapot gaat, moet je deze koers blijven varen en dit soort lieden steunen.
Ben ik niet helemaal met je eens, om even een mooie opmerking te citeren: "Ik heb niks tegen de Islam, alleen tegen de uitwassen van de Islam." (ofzoiets).

Pastors heeft ook alleen maar gezegd dat sommige mensen de Islam misbruiken om zich achter te verschuilen voor misdrijven die ze hebben gepleegd, dat jij en veel moslims dat opvatten als demoniserend of racistisch is niet zijn schuld.

Wilders:
"Wij willen niet dat het publieke domein wordt bezet door, bijvoorbeeld, intimiderend rondhangende jongeren, of dat onze straten door geweld en diefstal tot één grote no-go-area worden door het toenemende straatterrorisme, vaak (maar niet uitsluitend) gepleegd door personen van Marokkaanse afkomst."

"Een harde aanpak op al deze punten zal niet alleen de Nederlandse samenleving ten goede komen maar ook positieve effecten hebben voor de meerderheid van de in ons land verblijvende moslims die niets met extremisme of terrorisme van doen hebben. "
quote:
[...]
Maar als groep moet je ze nooit aanpakken, dat moet je niet willen omdat je van de geschiedenis geleerd moet hebben.
Gebeurt dus ook niet, er is een simpel feit: In die groep zijn een relatief groot aantal criminelen en extremisten te vinden dus moet er aan die groep extra aandacht worden besteed en tegen die "uitwassen" moet harder worden opgetreden.
Dit kan alleen maar positief zijn voor de sfeer in ons land en de verhoudingen tussen autochtonen en allochtonen en tussen moslims en niet-moslims.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_34212211
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 19:00 schreef Jazoist het volgende:

[..]

Je laat ze lekker "uitrazen"? En de mensen waarvan hun auto of huis vernield is of die zijn bedreigd, weggepest, of mishandeld, die hebben gewoon pech gehad?
Deze criminelen lekker laten "uitrazen" en vooral niet al te hard aanpakken, dat onschuldige mensen honderden of duizenden euro's schade hebben daar letten we maar even niet op want die jongens zijn zo zielig en ze kunnen er niks aan doen want het was "groepsdrang"....
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_34212225
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 19:24 schreef RuL0R het volgende:
Wilders:
"Wij willen niet dat het publieke domein wordt bezet door, bijvoorbeeld, intimiderend rondhangende jongeren, of dat onze straten door geweld en diefstal tot één grote no-go-area worden door het toenemende straatterrorisme, vaak (maar niet uitsluitend) gepleegd door personen van Marokkaanse afkomst."

"Een harde aanpak op al deze punten zal niet alleen de Nederlandse samenleving ten goede komen maar ook positieve effecten hebben voor de meerderheid van de in ons land verblijvende moslims die niets met extremisme of terrorisme van doen hebben. "
Geweldig dit soort dooddoeners en patserige retoriek. Ik ben het er helemaal mee eens, Cohen ook trouwens. En nu?
pi_34212309
quote:

[..]

Ben ik niet helemaal met je eens, om even een mooie opmerking te citeren: "Ik heb niks tegen de Islam, alleen tegen de uitwassen van de Islam." (ofzoiets).
Zo'n soort citaat ken ik ook wel: "Het kabinet gokt erop dat de immigratie op een dag ophoudt, het gokt erop dat de islam op een dag de jihad zal afzweren, het gokt erop dat moslims op een dag zullen kiezen voor integratie" of "De omgang met de islam en moslims moet dus minder vrijblijvend worden" of "we hebben een groot probleem met de islam".
pi_34212416
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 19:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Geweldig dit soort dooddoeners en patserige retoriek. Ik ben het er helemaal mee eens, Cohen ook trouwens. En nu?
Niks "en nu", dit was alleen een reactie op uitspraken dat oa. Wilders alleen maar zoveel mogelijk Marokkanen het land uit willen schoppen omdat het Marokkanen zijn en dat ze alles doen om de hele groep te demoniseren.

En wat is je probleem nou eigenlijk, als je het er helemaal mee eens bent?
  woensdag 18 januari 2006 @ 19:33:35 #166
124312 Jazoist
schone schijn
pi_34212453
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 19:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ok geef maar aan waar ik niet reageer?
Daarnaast vraag ik me af waar jij leest dat ik me slachtoffer voel? OHHHHHHH ik snap hem al, als ik vind dat allochtonen zich gewoon 100% moeten aanpassen, dan ben ik een rechtse hond, en jij houd niet van rechts he? Daarnaast kom je weer met je bijdehante hypothetische tegenvraagjes, in mijn betoog geef ik slechts aan dat het voor de algemene situatie in nederland goed zou zijn als men het probleem van binnen de eigen gemeenschap oppakt in plaats van het door de overheid te laten oplossen, is dat zo een gek idee?

Daarnaast gaat het artikel wel degelijk over discriminatie, kern van het verhaal: ja er is discriminitatie maar dat hoeft geen probleem te zijn. Andere zaken wegen veel zwaarder.
Discriminatie is denk ik een vrij stabiel gegeven. Het laat zich ook moeilijk feitelijk in verband brengen met uitwassen zoals geweldpleging en verhitte jongeren. Daar weegt de perceptie, de persoonlijke ervaring en het denken daaromtrent van de discriminatie veel zwaarder. De vraag is in hoeverre dat een rol speelt, en daarvoor moet je de mensen ondervragen die zich (blijkbaar van toepassing) gediscrimineerd voelen. Het is mij dus nog niet duidelijk hoe een Marokkaanse allochtoon er toe komt om aandacht te trekken met ontoelaatbaar gedrag. Puur en alleen te weten waar dat om gaat kan je los zien van het uitzoeken van wie er wel/niet gediscrimineerd voelt. Maar het ontkennen van de invloed discriminatie lijkt me op zijn minst voorbarig. Het zou wel eens de tamelijk geraffineerde vorm zijn waarop het gebeurt waar men van gaat steigeren op de duur. En de codes en omgangsvormen in het algemeen in de Nederlandse 'clubby' cultuur, of misschien wel iets heel anders. Maar goed, hoe dat ervaren wordt is denk ik dus de andere kant van de zaak. Je kan niet mensen die zich gediscrimineerd voelen gaan vastnagelen op algemene statistieken of onderzoeken als ze iets anders van mening zijn.
pi_34212490
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 19:32 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Niks "en nu", dit was alleen een reactie op uitspraken dat oa. Wilders alleen maar zoveel mogelijk Marokkanen het land uit willen schoppen omdat het Marokkanen zijn en dat ze alles doen om de hele groep te demoniseren.
Oh - en je denkt dat dat idee nu uit de wereld is door 2 citaten te posten?
quote:
En wat is je probleem nou eigenlijk, als je het er helemaal mee eens bent?
De uitwerking he. Beetje vrijblijvend roepen zoals Wilders, dat's niet zo moeilijk.
pi_34212509
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 19:30 schreef Monidique het volgende:

[..]

Zo'n soort citaat ken ik ook wel: "Het kabinet gokt erop dat de immigratie op een dag ophoudt, het gokt erop dat de islam op een dag de jihad zal afzweren, het gokt erop dat moslims op een dag zullen kiezen voor integratie" of "De omgang met de islam en moslims moet dus minder vrijblijvend worden" of "we hebben een groot probleem met de islam".
Als kabinet hoor je niet te gokken op zulke dingen maar hoor je in te grijpen om problemen te voorkomen.
pi_34212707
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 19:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh - en je denkt dat dat idee nu uit de wereld is door 2 citaten te posten?
Een "voorbeeld" heet zoiets, het punt is dat dat idee mi. niet klopt, dat jij daar anders over denkt moet je zelf weten, we wonen nog steeds in een vrij land (ongeveer).
quote:
De uitwerking he. Beetje vrijblijvend roepen zoals Wilders, dat's niet zo moeilijk.
Vrijblijvend? Hij zal zich er aan moeten houden als politicus, wil hij een beetje geloofwaardig zijn.
Als hij zegt dat dit zijn standpunt is en dat dit de manier is waarop hij de genoemde problemen wil aanpakken dan zal hij als minister president (als hij dat ooit in zijn leven gaat worden ) niet opeens alsnog alle allochtonen het land uit flikkeren of in de bak stoppen.

Maar ook daar denk jij natuurlijk anders over...
  woensdag 18 januari 2006 @ 20:06:11 #170
124312 Jazoist
schone schijn
pi_34213872
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 19:28 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Je laat ze lekker "uitrazen"? En de mensen waarvan hun auto of huis vernield is of die zijn bedreigd, weggepest, of mishandeld, die hebben gewoon pech gehad?
Deze criminelen lekker laten "uitrazen" en vooral niet al te hard aanpakken, dat onschuldige mensen honderden of duizenden euro's schade hebben daar letten we maar even niet op want die jongens zijn zo zielig en ze kunnen er niks aan doen want het was "groepsdrang"....
Geeft niet hoor, ik begin er al aan te wennen dat mensen over mijn reactie heenpissen zonder deze te lezen.
  woensdag 18 januari 2006 @ 20:18:05 #171
124312 Jazoist
schone schijn
pi_34214340
quote:

[..]

Pastors heeft ook alleen maar gezegd dat sommige mensen de Islam misbruiken om zich achter te verschuilen voor misdrijven die ze hebben gepleegd, dat jij en veel moslims dat opvatten als demoniserend of racistisch is niet zijn schuld.

Wilders:

[..]

Gebeurt dus ook niet, er is een simpel feit: In die groep zijn een relatief groot aantal criminelen en extremisten te vinden dus moet er aan die groep extra aandacht worden besteed en tegen die "uitwassen" moet harder worden opgetreden.
Dit kan alleen maar positief zijn voor de sfeer in ons land en de verhoudingen tussen autochtonen en allochtonen en tussen moslims en niet-moslims.
'Wij willen niet' en 'harde aanpak' is wat me bijblijft van je citaten. Met andere woorden, geen onderkenning van problematiek. Alleen signalering en direct volgend erop knuppelen, die door een meer wijde achterban wordt opgepikt en geaccepteerd, mensen die niet meedenken over een respectvolle wederzijdse dialoog omdat ze in principe niet maatschappelijk geinterresseerd zijn. Ik verwacht toch meer van een politicus dan wat Wilders aan oplossingen biedt. Om maar niet te zeggen dat ik de denktrant inconsequent vindt ten opzichte van de mensen die de vermeende schuld dragen.
pi_34214982
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 20:18 schreef Jazoist het volgende:

[..]
Alleen signalering en direct volgend erop knuppelen, die door een meer wijde achterban wordt opgepikt en geaccepteerd, mensen die niet meedenken over een respectvolle wederzijdse dialoog omdat ze in principe niet maatschappelijk geinterresseerd zijn.
Alsof "jouw" aanpak de afgelop ~ 20 jaar ergens toe heeft geleid...

Die "respectvolle" wederzijdse dialoog blijkt niet te helpen, en al doet'ie dat wel: Criminelen moet je aanpakken, niet laten lopen omdat ze handelen uit zgn. groepsdrang.

Als jij je auto s'ochtends vernield tegenkomt en de daders komen er met hooguit 20 uurtjes schoffelen vanaf waarna ze weer vrolijk je nieuwe ruiten intikken denk je waarschijnlijk ook niet meteen om er even respectvol over te gaan praten.

edit:
quote:
'Wij willen niet' en 'harde aanpak' is wat me bijblijft van je citaten.
Te lui om verder te lezen dan de eerste 3 woorden?
  woensdag 18 januari 2006 @ 20:45:09 #173
124312 Jazoist
schone schijn
pi_34215526
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 20:33 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Alsof "jouw" aanpak de afgelop ~ 20 jaar ergens toe heeft geleid...
Ik doe er in ieder geval niet overdreven negatief over.
quote:
Die "respectvolle" wederzijdse dialoog blijkt niet te helpen, en al doet'ie dat wel: Criminelen moet je aanpakken, niet laten lopen omdat ze handelen uit zgn. groepsdrang.
Dat is wat anders dan het relateren aan 'Marokkanen'. Je spreekt nu over criminelen. Ik vind ook dat mensen die buiten de pas lopen correctie behoeven.
quote:
Als jij je auto s'ochtends vernield tegenkomt en de daders komen er met hooguit 20 uurtjes schoffelen vanaf waarna ze weer vrolijk je nieuwe ruiten intikken denk je waarschijnlijk ook niet meteen om er even respectvol over te gaan praten.

edit:
[..]
Het huidige strafsysteem voorkomt een hoop. De meeste mensen zullen wel nalaten om een strafblad aan te leggen. En voor jeugdige vandalen in het algemeen geldt, ooit zullen ze wel beter weten.

Dat zijn dingen die los staan van of een bepaalde groep in de samenleving zich opgehitst weet en een vandalistische en intolerante cultuur op na gaat houden, en daar anderen door bedreigt. In zoverre dat nu het geval is, moeten de diepere oorzaken worden bekenen. Voor het welzijn van iedereen. Met straffen en in het verlengde daarvan criminaliseren van problemen die - naar mijn idee - op te lossen zijn blijft wat er aan problematiek speelt onopgelost. Je kan natuurlijk lang doorgaan op deze manier, maar het is voor het meerdendeel niet doelgericht. Zoals ik wel eens denk, ik geloof dat vrijwel alle allochtonen gewoon een normale burger willen zijn in de samenleving maar daar niet in slagen. Ware dit niet zo, dan had ik het ook somber ingezien.
Kwestie van de zaak ten goede keren. Wat overlast van jongeren moet je kunnen tolereren zonder brute vergelding te willen (kwestie van nuchterheid ook enzo), tenzij je vindt dat je zo geweldig bent dat elke tegenslag in je leven een complot persoonlijk gericht op jezelf is natuurlijk. Dat lijkt me ook geen leven, alles zo persoonlijk opvatten. Maar goed, ik ken de neiging daartoe van mezelf.
quote:
Te lui om verder te lezen dan de eerste 3 woorden?
Nee, maar de argumenten en citaten zijn mij reeds bekend, evenzogoed misschien bij anderen niet natuurlijk..

[ Bericht 2% gewijzigd door Jazoist op 18-01-2006 21:01:19 ]
pi_34217134
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 20:45 schreef Jazoist het volgende:

Ik doe er in ieder geval niet overdreven negatief over.
Dus het werkt ook in jouw ogen blijkbaar niet, dat lijkt me een reden om het eens anders aan te pakken.
quote:
Dat is wat anders dan het relateren aan 'Marokkanen'. Je spreekt nu over criminelen. Ik vind ook dat mensen die buiten de pas lopen correctie behoeven.
Je kan niet ontkennen dat er relatief veel criminelen zijn van Marokkaanse afkomst, blijkbaar heeft die groep dus extra aandacht nodig, zowel preventief theedrinken als een harde aanpak, niks doen omdat dat stigmatiseren zou zijn is mi. niet acceptabel.
quote:
Het huidige strafsysteem voorkomt een hoop. De meeste mensen zullen wel nalaten om een strafblad aan te leggen. En voor jeugdige vandalen in het algemeen geldt, ooit zullen ze wel beter weten.
Ik ben het met je eens dat iedereen een tweede kans verdient om zonder strafblad verder te gaan, maar ik heb toevallig eens een middagje (of ochtendje, weet ik niet meer) in een rechtbank gezeten vanwege een project op school. Vrijwel iedereen die daar voorbij kwam (allemaal allochtonen trouwens) had een strafblad van meerdere pagina's, dat komt overeen met tussen de 25 en 50 misdrijven/overtredingen.
quote:
Dat zijn dingen die los staan van of een bepaalde groep in de samenleving zich opgehitst weet en een vandalistische en intolerante cultuur op na gaat houden, en daar anderen door bedreigt. In zoverre dat nu het geval is, moeten de diepere oorzaken worden bekenen. Voor het welzijn van iedereen. Met straffen en in het verlengde daarvan criminaliseren van problemen die - naar mijn idee - op te lossen zijn. Zoals ik wel eens denk, ik geloof dat vrijwel alle allochtonen gewoon een normale burger willen zijn in de samenleving maar daar niet in slagen. Ware dit niet zo, dan had ik het ook somber ingezien.
De grote meerderheid wil dat natuurlijk, daar twijfel ik absoluut niet aan. Het probleem is echter dat er toch een aantal zijn die dat niet willen, die een afkeer hebben tegen de Westerse maatschappij (maar daar wel de voordelen van meepikken) en die dus nooit "normale" burgers zullen worden. Ik heb het dan niet alleen over terroristen, maar ook over ouders die het goed vinden dat hun kinderen dingen slopen omdat ze een hekel hebben aan Nederlanders.

De Nederlandse burger ziet die laatstgenoemde problemen maar al te goed, en jarenlang proberen om respectvol te zijn en "discriminatie" de kop in te drukken lukt blijkbaar niet. Mensen zien nog steeds de problemen en voelen zich belazerd omdat er geen harde aanpak van deze uitwassen komt. Gevolg is dat de hele groep er op wordt aangekeken waardoor het probleem natuurlijk alleen nog maar groter wordt.
quote:
Kwestie van de zaak ten goede keren. Wat overlast van jongeren moet je kunnen tolereren zonder brute vergelding te willen (kwestie van nuchterheid ook enno), tenzij je vindt dat je zo geweldig bent dat elke tegenslag in je leven een complot persoonlijk gericht op jezelf is natuurlijk. Dat lijkt me ook geen leven, alles zo persoonlijk opvatten. Maar goed, ik ken de neiging daartoe van mezelf.
"wat overlast" tolereren lijkt me lastig als bijvoorbeeld je auto is gesloopt en de schade wordt niet vergoed en de dader niet aangepakt.
Als je dit zelf een of meerdere keren hebt meegemaakt, je ziet het in je omgeving gebeuren, je ziet een vriend in het ziekhuis belanden en de politie doet niks, om "spanningen" in de samenleving te voorkomen.
Als je op het nieuws zie je dat een groepsverkrachting niet wordt aangepakt en in de doofpot wordt gestopt omdat men niet wil stigmatiseren, met als gevolg dat een heel gezin voor de rest van hun leven is verziekt.
Als je ziet dat men het probleem niet wil aanpakken omdat er zonodig een respectvolle dialoog moet komen terwijl je zelf hebt meegemaakt dat die dialoog geen resultaat oplevert...

Dan vindt je toch echt dat het tijd wordt om het eens anders te doen.
  woensdag 18 januari 2006 @ 21:17:53 #175
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34217274
ik snap SCH nog niet helemaal.

Iedereen wet dat je in de westerse wereld alleen wat bereikt met een goede opleiding (timmerman tot arts, een diploma/papieren zijn vereist.
dat je hier in nederland de nederlandse taal goed beheerst is ook wel een pre, en ik zou ook niks anders verwachten van mensen die in nederland zijn geboren en opgegroeid.

wat dus blijkt is dat ze de taal niet beheersen en de opleiding niet afmaken.

dus SCH en consorten, wat stellen jullie voor? de opleidingseissen voor allochtonen/marokkanen ontzettend verlagen wat inhoud dat je een universiteitsdiploma met mbo niveau en inzet kunt halen?

Ik neem aan dat marokkanen ook naar een nederlandse basischool gaan, lijkt me dat daar nederlands word onderwezen en geen marokkaans. dus wat kun je er nog meer aan doen om ze een taal te leren?

en dan cultuurverschillen waar veel aandacht aan word besteed in de media....
Ik geef de voorkeur ook voor een nette uitstraling, beschaafd nederlands, goede zakelijke verzorging en een beetje etiquette zou ook leuk zijn.

maar als de marocjes het vertikken om een opleiding af te maken of nederlands te leren dan valt er toch niks met die groep te doen!
De wereld is op hol geslagen
pi_34219615
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:17 schreef 1ofthefew het volgende:

Iedereen wet dat je in de westerse wereld alleen wat bereikt met een goede opleiding (timmerman tot arts, een diploma/papieren zijn vereist.
dat je hier in nederland de nederlandse taal goed beheerst is ook wel een pre, en ik zou ook niks anders verwachten van mensen die in nederland zijn geboren en opgegroeid.

dus SCH en consorten, wat stellen jullie voor? de opleidingseissen voor allochtonen/marokkanen ontzettend verlagen wat inhoud dat je een universiteitsdiploma met mbo niveau en inzet kunt halen?

Ik neem aan dat marokkanen ook naar een nederlandse basischool gaan, lijkt me dat daar nederlands word onderwezen en geen marokkaans. dus wat kun je er nog meer aan doen om ze een taal te leren?

Ik geef de voorkeur ook voor een nette uitstraling, beschaafd nederlands, goede zakelijke verzorging en een beetje etiquette zou ook leuk zijn.

maar als de marocjes het vertikken om een opleiding af te maken of nederlands te leren dan valt er toch niks met die groep te doen!
Tuurlijk is een opleiding een bases tot succes. Volgens mij wordt dat ook niet anders gezegd. Het gaat mij(en SCH denk ik ook) dat we die mensen met respect moeten behandelen. Je moet ze niet alleen afzeiken en wat van ze verwachten maar ze ook helpen bij het halen van een opleidng ofzo. maar je kan ze niet alleen maar in het verdom hoekje plaatsen. En dan roepen dat het hun eigen schuld is.
Daarna ook nog wat van hen verlangen, dat gaat niet samen. Asl je ze hard aanpakt, wat in sommige gevallen ook nodig is, dan moet je ze daarnaast ook kansen bieden en aanreiken. Niet verwachten dat ze de weg zelf vinden maar ze daarin sturen. niet alles voor ze uitzoeken, maar ze erin helpen dat ze zelf de weg vinden.
Je laatste stukje: Daar schiet toch niemand wat mee op. Het is al lang bekend dat onder marrokanen meer uitval is dan bij autotchtonen. Maar kijk hoe je ze benomt, marocjes, en daarna ''dan valt er toch niks te doen met die groep''. dus dan helpen we ze maar niet. En laten we ze zitten. maar ondertussen verlangen we wel dat ze zelf gaan inzien dat het anders moet. Bij een enkeling zal dat gebeuren, maar bij de meeste niet. Door ze zo te benoemen en ze af te schrijven wordt het voor die mensne alleen maar moeilijker om wel alles goed te doen.
Het komt echt niet alleen van die groep mensen af. En wij hoeven ook niet alles te doen zodat zij zonder niks doen het goed hebben. Maar als eerst iedereen een beetje respect heeft ne elkaar wilt helpen ben je al een grote stap verder.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 18 januari 2006 @ 22:02:35 #177
124312 Jazoist
schone schijn
pi_34219874
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:15 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Dus het werkt ook in jouw ogen blijkbaar niet, dat lijkt me een reden om het eens anders aan te pakken.
[..]
In mijn ogen werkt het niet omdat er geen wezenlijke verbetering is met de mate van contact tussen autochtonen en allochtonen. De 'contactkans' is alleen maar afgenomen. Het probleem is te verfijnd om er simpel mee om te gaan, dat is wat mijn mening is. De overheid heeft het geen prioriteit gegeven, om redenen waar ik eigenlijk een goede verklaring over zou horen, kan zijn dat die gegeven is en dat ik die gemist heb. Aan de andere kant kun je ook te veeleisend zijn naar de politiek toe. In ieder geval vind ik niet dat de zaak nu zodanig is verslechterd dat we kunnen spreken van een crisis, op enkele urgente punten na is het gewoon een trage maatschappelijke ontwikkeling naar integratie en een gesmeerde multi-culturele samenleving.
quote:
Je kan niet ontkennen dat er relatief veel criminelen zijn van Marokkaanse afkomst, blijkbaar heeft die groep dus extra aandacht nodig, zowel preventief theedrinken als een harde aanpak, niks doen omdat dat stigmatiseren zou zijn is mi. niet acceptabel.
[..]
Stigmatiseren en een harde aanpak zijn verschillende dingen, je kan ze willekeurig combineren. Politieke correctheid is niet een verstikkende deken alleen. Het is ook een manier om de samenleving te beschermen tegen partijen en individuën die er de voorkeur geven om grondrechten van anderen aan te tasten. Door degenen die een oplossing aandragen (politici en denktanks) werd binnenskamers natuurlijk niet politiek correct gebrainstormd (mijn aanname). De gemiddelde burger zal dat ook niet hebben gedaan, maar wel in politiek correcte situaties zoals een borrel op het bedrijf.
Het verwerpen van politiek correct denken in het openbaar staat nu niet in dienst van het oplossen van het probleem (immers, zowel in de politiek als bij de burger was er een schakelaar 'politiek correct aan/uit'), maar van het kweken van een achterban. Door niet politiek correct te zijn naar het publiek bedrijf je meer open politiek, maar in feite had een politicus als Pim Fortuyn beter eerst het probleem op kunnen lossen alvorens mensen te mobiliseren voor een 'volkse beweging'. Misschien had hij wel een oplossing voor integratie van allochtonen, maar niet voorzover ik weet.
quote:
Ik ben het met je eens dat iedereen een tweede kans verdient om zonder strafblad verder te gaan, maar ik heb toevallig eens een middagje (of ochtendje, weet ik niet meer) in een rechtbank gezeten vanwege een project op school. Vrijwel iedereen die daar voorbij kwam (allemaal allochtonen trouwens) had een strafblad van meerdere pagina's, dat komt overeen met tussen de 25 en 50 misdrijven/overtredingen.
[..]
Ik ken via-via een paar mensen die veroordeeld zijn, en die lijken me inderdaad onverbeterlijk. Maar in het dagelijks leven vindt iedereen het gewoon goeie jongens. Ze hebben alleen manieren die niet deugen, en in wezen ook een armzalig leven. Geen idee wat je er aan kan doen, maar echt wegstoppen zou ik schrijnend vinden, vooral voor de moeders van die (jonge) mensen. Het gaat meestal om diefstal en oplichting denk ik in de veelpleger gevallen, niet om geweldsmisdrijven. Daarvan kan je de kosten op de dader verhalen.
quote:
De grote meerderheid wil dat natuurlijk, daar twijfel ik absoluut niet aan. Het probleem is echter dat er toch een aantal zijn die dat niet willen, die een afkeer hebben tegen de Westerse maatschappij (maar daar wel de voordelen van meepikken) en die dus nooit "normale" burgers zullen worden. Ik heb het dan niet alleen over terroristen, maar ook over ouders die het goed vinden dat hun kinderen dingen slopen omdat ze een hekel hebben aan Nederlanders.
ouders die het goed vinden e.d., er zijn nou eenmaal ouders die niet pluis zijn, net zoals in het algemeen met mensen. Ik weet de houding van gastarbeiders tegenover hun behandeling door Nederlanders. Ze zijn niet gelukkig, maar ze nemen het mensen (autochtonen) niet persoonlijk kwalijk. Ik denk dat je beter dat als gemiddeld afwijzende houding kan zien voor Marokkaanse ouders dan 'goed vinden' dat hun kinderen de voor onraad zorgen.
quote:
De Nederlandse burger ziet die laatstgenoemde problemen maar al te goed, en jarenlang proberen om respectvol te zijn en "discriminatie" de kop in te drukken lukt blijkbaar niet. Mensen zien nog steeds de problemen en voelen zich belazerd omdat er geen harde aanpak van deze uitwassen komt. Gevolg is dat de hele groep er op wordt aangekeken waardoor het probleem natuurlijk alleen nog maar groter wordt.
[..]
het wordt opgeblazen, vooral dat er al jaren problemen waren. Er waren altijd wel problemen, maar je kunt niet eisen dat alles vlekkenloos verloopt zonder dat er eens wat gebeurt. Er zijn heus wel cijfers over, politici proberen dat soort dingen niet overdreven in de doofpot te stoppen. Tenzij ze er betere redenen voor hadden dan simpelweg een intuitief rechtvaardigheidsgevoel ten opzichte van allochtonen.
quote:
"wat overlast" tolereren lijkt me lastig als bijvoorbeeld je auto is gesloopt en de schade wordt niet vergoed en de dader niet aangepakt.
Als je dit zelf een of meerdere keren hebt meegemaakt, je ziet het in je omgeving gebeuren, je ziet een vriend in het ziekhuis belanden en de politie doet niks, om "spanningen" in de samenleving te voorkomen.
Ik kan me dat niet voorstellen, wat je nu noemt met die vriend. Dan zou je zo'n agent minstens een proces aandoen, om gerechtigheid te kunnen vinden. Als inwoner heb je toch rechten op dat gebied ?
quote:
Als je op het nieuws zie je dat een groepsverkrachting niet wordt aangepakt en in de doofpot wordt gestopt omdat men niet wil stigmatiseren, met als gevolg dat een heel gezin voor de rest van hun leven is verziekt.
Als je ziet dat men het probleem niet wil aanpakken omdat er zonodig een respectvolle dialoog moet komen terwijl je zelf hebt meegemaakt dat die dialoog geen resultaat oplevert...

Dan vindt je toch echt dat het tijd wordt om het eens anders te doen.
Er zijn ook dingen die mij bijblijven omdat ze zo schrijnend zijn, maar dan zijn er genoeg voorbeelden te noemen waarbij het onderscheid allochtoon/autochtoon helemaal niet speelt. Ik denk dus niet dat je dat soort nieuwsfeiten tot in den treure moet gaan herhalen en inprenten, de dader(s) heb je er in ieder geval niet mee.
pi_34221929
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 22:02 schreef Jazoist het volgende:

[..]

In mijn ogen werkt het niet omdat er geen wezenlijke verbetering is met de mate van contact tussen autochtonen en allochtonen. De 'contactkans' is alleen maar afgenomen. Het probleem is te verfijnd om er simpel mee om te gaan, dat is wat mijn mening is. De overheid heeft het geen prioriteit gegeven, om redenen waar ik eigenlijk een goede verklaring over zou horen, kan zijn dat die gegeven is en dat ik die gemist heb. Aan de andere kant kun je ook te veeleisend zijn naar de politiek toe. In ieder geval vind ik niet dat de zaak nu zodanig is verslechterd dat we kunnen spreken van een crisis, op enkele urgente punten na is het gewoon een trage maatschappelijke ontwikkeling naar integratie en een gesmeerde multi-culturele samenleving.
Het is inderdaad een ingewikkeld probleem, maar ik blijf erbij dat een hardere aanpak (en vooral meer aanpak) zal helpen.
Als je een mand met appels hebt is er maar 1 manier op de goeie appels goed te houden: de rotte appels er uit halen.
We moeten uiteraard respectvol met elkaar omgaan, maar onnodig criminelen laten lopen uit een vreemde vorm van politieke correctheid of angst zorgt voor frustraties en dat komt niet ten goede aan een dialoog.
Niet alleen in Nederland maar ook bijvoorbeeld in Frankrijk (zie de rellen van 2005) ontspoort de boel een beetje, daarom: Eerst orde, deze gasten goed aanpakken en zorgen dat gewone burgers zich weer veilig voelen en vanuit die stabiele situatie weer verder.
quote:
Stigmatiseren en een harde aanpak zijn verschillende dingen, je kan ze willekeurig combineren. Politieke correctheid is niet een verstikkende deken alleen. Het is ook een manier om de samenleving te beschermen tegen partijen en individuën die er de voorkeur geven om grondrechten van anderen aan te tasten. Door degenen die een oplossing aandragen (politici en denktanks) werd binnenskamers natuurlijk niet politiek correct gebrainstormd (mijn aanname). De gemiddelde burger zal dat ook niet hebben gedaan, maar wel in politiek correcte situaties zoals een borrel op het bedrijf.
Een probleem aanpakken is een probleem benoemen, en blijkbaar hebben veel politici daar moeite mee. Aan de ene kant is het logisch dat ze geen olie op het vuur willen gooien, aan de andere kant is het een kwalijke zaak dat er eigenlijk niet veel wordt gedaan. Met die te voorzichtige houding zijn we van een situatie die toen de gastarbeiders hier kwamen nog OK was terechtgekomen bij waar we nu zijn: onrust, een gevoel van onveiligheid, en intolerantie.
quote:
Het verwerpen van politiek correct denken in het openbaar staat nu niet in dienst van het oplossen van het probleem (immers, zowel in de politiek als bij de burger was er een schakelaar 'politiek correct aan/uit'), maar van het kweken van een achterban. Door niet politiek correct te zijn naar het publiek bedrijf je meer open politiek, maar in feite had een politicus als Pim Fortuyn beter eerst het probleem op kunnen lossen alvorens mensen te mobiliseren voor een 'volkse beweging'. Misschien had hij wel een oplossing voor integratie van allochtonen, maar niet voorzover ik weet.
Dat ben ik niet helemaal met je eens, politiek correct zijn mag niet in de weg staan van het aanpakken van problemen. Blijkbaar hebben veel politici er moeite mee om zowel problemen aan te pakken en er niet omheen te draaien als om mensen niet onnodig te kwetsen of groepen tegen elkaar op te zetten.
Dat kan leiden tot 3 dingen:
1. Je pakt het probleem niet aan maar blijft lief doen.
2. Je pakt het probleem wel aan, maar jaagt daarmee ook meer onrust in bepaalde groepen.
3. Je bent D66 en je doet wat de rest ook doet.
quote:
Ik ken via-via een paar mensen die veroordeeld zijn, en die lijken me inderdaad onverbeterlijk. Maar in het dagelijks leven vindt iedereen het gewoon goeie jongens. Ze hebben alleen manieren die niet deugen, en in wezen ook een armzalig leven. Geen idee wat je er aan kan doen, maar echt wegstoppen zou ik schrijnend vinden, vooral voor de moeders van die (jonge) mensen. Het gaat meestal om diefstal en oplichting denk ik in de veelpleger gevallen, niet om geweldsmisdrijven. Daarvan kan je de kosten op de dader verhalen.
Dan moet de dader wel gepakt worden en dan nog: van een kale kip valt niks te plukken. Een beetje crimineel zegt doodleuk dat je je schadevergoeding ergens mag stoppen waar de zon niet schijnt en daar blijft het vaak bij.
En dat mensen die gasten in het dagelijks leven goeie jongens vind zal best, maar als iemand een strafbaar feit pleegt moet hij daarvoor worden aangepakt. "Het is zo'n lieve jongen" is ook niet iets waar je bij de slachtoffers mee moet aankomen.
quote:
ouders die het goed vinden e.d., er zijn nou eenmaal ouders die niet pluis zijn, net zoals in het algemeen met mensen. Ik weet de houding van gastarbeiders tegenover hun behandeling door Nederlanders. Ze zijn niet gelukkig, maar ze nemen het mensen (autochtonen) niet persoonlijk kwalijk. Ik denk dat je beter dat als gemiddeld afwijzende houding kan zien voor Marokkaanse ouders dan 'goed vinden' dat hun kinderen de voor onraad zorgen.
Als ze het niemand persoonlijk kwalijk nemen lijkt het mij dat ze wel tegen hun kinderen zeggen dat ze geen auto's van onschuldige mensen mogen slopen.
Maar er zijn inderdaad nou eenmaal ouders die niet deugen.
quote:
het wordt opgeblazen, vooral dat er al jaren problemen waren. Er waren altijd wel problemen, maar je kunt niet eisen dat alles vlekkenloos verloopt zonder dat er eens wat gebeurt. Er zijn heus wel cijfers over, politici proberen dat soort dingen niet overdreven in de doofpot te stoppen. Tenzij ze er betere redenen voor hadden dan simpelweg een intuitief rechtvaardigheidsgevoel ten opzichte van allochtonen.
Dit bijvoorbeeld:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Overleg:Anne_Marie_Hoogland
In 2000 werd zij in verlegenheid gebracht toen bleek dat het stadsdeel, waar zij voorzitter van was, de groepsverkrachting van het 13-jarige zwakzinnige meisje Tessa door veertien jongens in de doofpot had gestopt, omdat de daders allochtonen waren geweest. Later bleek eveneens dat twee andere groepsaanrandingen waren verzwegen door het stadsdeel.

Zo zijn er de laatste tijd ook wat dingen de doofpot in gegaan. Politici proberen dit soort dingen dus wel degelijk opzettelijk in de doofpot te stoppen.
quote:
Ik kan me dat niet voorstellen, wat je nu noemt met die vriend. Dan zou je zo'n agent minstens een proces aandoen, om gerechtigheid te kunnen vinden. Als inwoner heb je toch rechten op dat gebied ?
Ach, zelf ook eens aangifte gedaan van diefstal (voor meer dan 3000 gulden aan spullen gejat) en dan kom je daar bij een stel ongeinteresseerde koffiezuipers die zeggen dat ze er eigenlijk niks aan kunnen doen en dat je gewoon pech hebt gehad. Ze zouden de gestolen telefoon wel kunnen opsporen als we de IMEI code gaven, maar dat mocht niet omdat ze dan de privacy van de lieve jongen zouden schenden.

Daar kwam het bij hem ook op neer: proces verbaal, en flikker maar weer op, we kunnen toch niks doen en als we het wel kunnen dan lijkt het ons verstandig om dat niet te doen.
Ik geloof dat ze het trouwens ook wel zo tegen hem gezegd hebben over die "spanningen" in de samenleving, of in ieder geval iets in die richting, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
pi_34222369
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:57 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Tuurlijk is een opleiding een bases tot succes. Volgens mij wordt dat ook niet anders gezegd. Het gaat mij(en SCH denk ik ook) dat we die mensen met respect moeten behandelen. Je moet ze niet alleen afzeiken en wat van ze verwachten maar ze ook helpen bij het halen van een opleidng ofzo. maar je kan ze niet alleen maar in het verdom hoekje plaatsen. En dan roepen dat het hun eigen schuld is.
Daarna ook nog wat van hen verlangen, dat gaat niet samen. Asl je ze hard aanpakt, wat in sommige gevallen ook nodig is, dan moet je ze daarnaast ook kansen bieden en aanreiken. Niet verwachten dat ze de weg zelf vinden maar ze daarin sturen. niet alles voor ze uitzoeken, maar ze erin helpen dat ze zelf de weg vinden.
Je laatste stukje: Daar schiet toch niemand wat mee op. Het is al lang bekend dat onder marrokanen meer uitval is dan bij autotchtonen. Maar kijk hoe je ze benomt, marocjes, en daarna ''dan valt er toch niks te doen met die groep''. dus dan helpen we ze maar niet. En laten we ze zitten. maar ondertussen verlangen we wel dat ze zelf gaan inzien dat het anders moet. Bij een enkeling zal dat gebeuren, maar bij de meeste niet. Door ze zo te benoemen en ze af te schrijven wordt het voor die mensne alleen maar moeilijker om wel alles goed te doen.
Het komt echt niet alleen van die groep mensen af. En wij hoeven ook niet alles te doen zodat zij zonder niks doen het goed hebben. Maar als eerst iedereen een beetje respect heeft ne elkaar wilt helpen ben je al een grote stap verder.
Wat voor kansen moeten er nog meer geboden worden? Noem maar op, alles is namelijk al geprobeerd.
pi_34224676
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 22:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat voor kansen moeten er nog meer geboden worden? Noem maar op, alles is namelijk al geprobeerd.
Dus is een eenzijdig aggresief beleid het enigste wat rest? Wel heel makkelijk om te zeggen we hebben al veel geprobeerd, het lukt niet. Laat ze maar zitten. dus ze wel afkraken en inplaats van daarna en kans te bieden zeggen we hebben alles al geprobeerd je bent kansloos. Dacht dat jij wilt dat de problemen opgelost worden.

Nieuwe maatregel in amsterdam is wanneer iemand niet op school is er niet alleen een aantekening van wordt gemaakt maar er gelijk bij de ouders langs gegaan wordt.
rotterdam: Dwang tusse kiezen opleiding en werken. jongeren moeten of een opleiding vologen of werken. Het is een harde maatregel maar geeft ze wel een kans om verder te komen en ze worden erop gewezen.
Alles al geprobeerd...
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_34225377
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 23:43 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Dus is een eenzijdig aggresief beleid het enigste wat rest? Wel heel makkelijk om te zeggen we hebben al veel geprobeerd, het lukt niet. Laat ze maar zitten. dus ze wel afkraken en inplaats van daarna en kans te bieden zeggen we hebben alles al geprobeerd je bent kansloos. Dacht dat jij wilt dat de problemen opgelost worden.

Nieuwe maatregel in amsterdam is wanneer iemand niet op school is er niet alleen een aantekening van wordt gemaakt maar er gelijk bij de ouders langs gegaan wordt.
rotterdam: Dwang tusse kiezen opleiding en werken. jongeren moeten of een opleiding vologen of werken. Het is een harde maatregel maar geeft ze wel een kans om verder te komen en ze worden erop gewezen.
Alles al geprobeerd...
LOL, en je denkt dat dat nu niet gebeurd? weleens van leerplicht gehoord? En dan gaan ze naar school, ik zag in me oude buurt regelmatig hele hordes kinderen van een jaar of 12 om half 1 snachts over straat darren. Dit halfzachte beleid vind al 30 jaar plaats in nederland, en het heeft niets als ellende gebracht. Bovendien vind ik het onzin om nog verder belastinggeld te gaan steken in dit soort loosers. Harde aanpak is misschien ook niet het ideaal, maar in ieder geval wel goedkoper, en het proberen waard.

Ik weet in ieder geval al 1 zeer goede maatregel, iedereen dient aan te tonen hoe ie aan ze bezittingen komt, als je ziet dat heel bos en lommer in dikke golfjes rond rijd, zonder ook maar het idee te wekken dat ze werken, dan mogen hun eens gaan aantonen hoe ze dat financieren.
pi_34225403
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:57 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Nogal een lange pleidooi voor vermeende slachtoffers. Er is deccenia lang begrip, hulpprojecten, buurtvaders, buurthuizen, subsidies, cursussen, begeleiding en van alles nog meer geboden, blijkbaar is het nog niet genoeg, nee we geven ze niet voldoende respect........... maar er zijn ook grenzen aan het betuttelen bovendien krijg je respect niet cadeau, die zal je toch eerst moeten VERDIENEN.
  donderdag 19 januari 2006 @ 00:20:04 #183
124312 Jazoist
schone schijn
pi_34226185
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 22:42 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Het is inderdaad een ingewikkeld probleem, maar ik blijf erbij dat een hardere aanpak (en vooral meer aanpak) zal helpen.
Als je een mand met appels hebt is er maar 1 manier op de goeie appels goed te houden: de rotte appels er uit halen.
We moeten uiteraard respectvol met elkaar omgaan, maar onnodig criminelen laten lopen uit een vreemde vorm van politieke correctheid of angst zorgt voor frustraties en dat komt niet ten goede aan een dialoog.
Niet alleen in Nederland maar ook bijvoorbeeld in Frankrijk (zie de rellen van 2005) ontspoort de boel een beetje, daarom: Eerst orde, deze gasten goed aanpakken en zorgen dat gewone burgers zich weer veilig voelen en vanuit die stabiele situatie weer verder.
[..]
Dus je bent het met me eens dat oppakken maar een korte termijn maatregel is. Dat was mijn idee eigenlijk. Verder ben ik toch voor een overleg met bewoners in de buurt, wat willen zij er aan doen ? Het schijnt dat ze er ook wat op te zeggen hadden. Wellicht kan op dit moment ook meer betrokkenheid ontstaat. Hoe is het in Frankrijk eigenlijk afgelopen ? Of is dat niet afgelopen. In ieder geval is dat een andere setting.
quote:
Een probleem aanpakken is een probleem benoemen, en blijkbaar hebben veel politici daar moeite mee. Aan de ene kant is het logisch dat ze geen olie op het vuur willen gooien, aan de andere kant is het een kwalijke zaak dat er eigenlijk niet veel wordt gedaan. Met die te voorzichtige houding zijn we van een situatie die toen de gastarbeiders hier kwamen nog OK was terechtgekomen bij waar we nu zijn: onrust, een gevoel van onveiligheid, en intolerantie.
[..]
ingaande op wat ik hiervoor zei, politieke correctheid is voor overleg binnenskamers (zowel in de politiek als bij de burger, dus niet alleen bij de 'elite') denk ik nooit echt een obstakel probleem geweest. Voor niemand eigenlijk. Alleen voor communicatie met de achterban.
quote:
Dat ben ik niet helemaal met je eens, politiek correct zijn mag niet in de weg staan van het aanpakken van problemen. Blijkbaar hebben veel politici er moeite mee om zowel problemen aan te pakken en er niet omheen te draaien als om mensen niet onnodig te kwetsen of groepen tegen elkaar op te zetten.
Dat kan leiden tot 3 dingen:
1. Je pakt het probleem niet aan maar blijft lief doen.
2. Je pakt het probleem wel aan, maar jaagt daarmee ook meer onrust in bepaalde groepen.
3. Je bent D66 en je doet wat de rest ook doet.
[..]
Er zijn meer scenario's mogelijk als je niet alleen aanpakken van het probleem gelijksteld aan 'met harde hand optreden'. Voor zover ik aan ingrijpen in de situatie denk, zou dat vooral gebaseerd moeten zijn op de mening van mensen die de precieze details van de situatie weten, en die mening pas in tweede instantie afwegen tegen de mening van de gemiddelde stemgerechtigde kiezer die alleen maar van de symptomen van het probleem op de hoogte is (uitzonderingen wellicht mogelijk, je weet nooit wie uiteindelijk een wijs visioen krijgt over het gebeuren)
quote:
Dan moet de dader wel gepakt worden en dan nog: van een kale kip valt niks te plukken. Een beetje crimineel zegt doodleuk dat je je schadevergoeding ergens mag stoppen waar de zon niet schijnt en daar blijft het vaak bij.
En dat mensen die gasten in het dagelijks leven goeie jongens vind zal best, maar als iemand een strafbaar feit pleegt moet hij daarvoor worden aangepakt. "Het is zo'n lieve jongen" is ook niet iets waar je bij de slachtoffers mee moet aankomen.
Ja, maar goed, ze worden aangepakt. Dat valt buiten het topic verder. Mensen met een uitgebreid strafblad gaan gemiddeld niet de straat op in staat van opwinding, tenzij ze onverhoopt stuff nodig hebben ofzo. Een kraak zetten doet men in stilte.
quote:
Als ze het niemand persoonlijk kwalijk nemen lijkt het mij dat ze wel tegen hun kinderen zeggen dat ze geen auto's van onschuldige mensen mogen slopen.
Maar er zijn inderdaad nou eenmaal ouders die niet deugen.
Pubers... en iets ouder is ook nogal recalcitrant van aard. Vergis je niet daarin.
quote:
Dit bijvoorbeeld:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Overleg:Anne_Marie_Hoogland
In 2000 werd zij in verlegenheid gebracht toen bleek dat het stadsdeel, waar zij voorzitter van was, de groepsverkrachting van het 13-jarige zwakzinnige meisje Tessa door veertien jongens in de doofpot had gestopt, omdat de daders allochtonen waren geweest. Later bleek eveneens dat twee andere groepsaanrandingen waren verzwegen door het stadsdeel.
Dat voorbeeld is duidelijk een heel erg afgelikte boterham. Ik ken het uit de krant, maar de overleg-pagina in Wikipedia spreekt boekdelen om te kunnen stellen dat dit een omstreden maar toch vaak aangehaald geval is van doofpotten.
quote:
Zo zijn er de laatste tijd ook wat dingen de doofpot in gegaan. Politici proberen dit soort dingen dus wel degelijk opzettelijk in de doofpot te stoppen.
Cohen zei 'die het nieuws niet gehaald hebben'. Het heeft nut om dit statistisch te bekijken om er algemene uitspraken over te kunnen doen. Getallen zeggen in dit geval meer dan individuele nieuwsberichten.
quote:
Ach, zelf ook eens aangifte gedaan van diefstal (voor meer dan 3000 gulden aan spullen gejat) en dan kom je daar bij een stel ongeinteresseerde koffiezuipers die zeggen dat ze er eigenlijk niks aan kunnen doen en dat je gewoon pech hebt gehad. Ze zouden de gestolen telefoon wel kunnen opsporen als we de IMEI code gaven, maar dat mocht niet omdat ze dan de privacy van de lieve jongen zouden schenden.

Daar kwam het bij hem ook op neer: proces verbaal, en flikker maar weer op, we kunnen toch niks doen en als we het wel kunnen dan lijkt het ons verstandig om dat niet te doen.
Ik geloof dat ze het trouwens ook wel zo tegen hem gezegd hebben over die "spanningen" in de samenleving, of in ieder geval iets in die richting, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Dat is schandalig, ik hoop dat je verzekerd was. Alleen je verklaring dat de politie zegt 'het is ons wat te gevaarlijk om de dader te arresteren' klinkt me heel bizar in de oren. Telefoon opsporen lijkt me een standaard maatregel als ie gejat is (met spullen erbij vooral).

Bedankt voor de toelichting, maar ik blijf er toch bij dat een communicatiestroom tot stand moet komen en aangroeien zodat we beter geïinformeerd zijn dan we nu zijn, met degenen die zich nu afzijdig houden van een discussie over de inrichting van de samenleving. En een werkbare oplossing die van beide kanten komt. Wat dat laatste betreft zijn we het misschien nog het meeste eens.
  donderdag 19 januari 2006 @ 00:27:21 #184
124312 Jazoist
schone schijn
pi_34226437
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 00:00 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Nogal een lange pleidooi voor vermeende slachtoffers. Er is deccenia lang begrip, hulpprojecten, buurtvaders, buurthuizen, subsidies, cursussen, begeleiding en van alles nog meer geboden, blijkbaar is het nog niet genoeg, nee we geven ze niet voldoende respect........... maar er zijn ook grenzen aan het betuttelen bovendien krijg je respect niet cadeau, die zal je toch eerst moeten VERDIENEN.
Ik heb bv. in 1992 nog voor een Poolse vriendin van me geprobeerd een simpele taalcursus te kunnen organiseren. Er was toen een wachtlijst van 9-12 maanden daarvoor voor iedere buitenlander.
Hulp- en ontwikkelingsprojecten en dergelijke zijn volgens mij een vrij recente maatregel, men begon pas zeer laat met institutioneel investeren in die dingen. Misschien is het nodig dat men het complete gebrek aan maatregelen destijds nog eens officieel aangeeft ofzo, om te laten zien dat dat soort initiatieven nog niet in het algemeen een gepasseerd huis is.
  donderdag 19 januari 2006 @ 00:45:08 #185
124312 Jazoist
schone schijn
pi_34227066
Maar goed, ik ben benieuwd wat er nu gaat verenderen, 2 miljoen erbij voor specifieke afwikkeling van de getroffen probleemgebieden in Amsterdam is al wat. Ik woon in de buurt van het Allebé plein en ik heb vrijwel nooit gezeik en zou blij zijn als het nog meer vooruitgaat.
pi_34227876
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 00:20 schreef Jazoist het volgende:

[..]

Dus je bent het met me eens dat oppakken maar een korte termijn maatregel is.
De orde moet worden hersteld, dus een hardere aanpak en even, zoveel als verantwoord, de rem op immigratie. Voor zover er daarna nog problemen zijn verder kijken hoe dat aangepakt moet worden, maar om onrust en criminaliteit te bestrijden moet er gewoon "even" goed ingegrepen worden.
quote:
ingaande op wat ik hiervoor zei, politieke correctheid is voor overleg binnenskamers (zowel in de politiek als bij de burger, dus niet alleen bij de 'elite') denk ik nooit echt een obstakel probleem geweest. Voor niemand eigenlijk. Alleen voor communicatie met de achterban.
Zal best, maar dat zorgt wel voor veel boosheid, onbegrip en frustraties, daardoor weer wat meer discriminatie, daardoor meer criminaliteit, en daardoor weer meer boosheid en zo kan je eindeloos doorgaan.
Het grootste probleem in de ogen van veel autochtonen is volgens mij dat de regering/politie niet genoeg doet. Steeds politiek correct blijven houdt deze cirkel in stand, met maatregelen zorgen dat mensen zich weer veilig voelen (en vooral met veel positieve cijfers op het nieuws komen ) doorbreekt deze cirkel. Mensen zullen minder snel discrimineren of wantrouwend zijn als ze weten dat de kans dat "hun" Marokkaan een crimineel is niet groter is dan bij een autochtoon.
Zo krijgen ze meer kansen en degene die niet in de bak zitten zullen die kansen ook aangrijpen.
Win-win situatie dus.
quote:
Er zijn meer scenario's mogelijk als je niet alleen aanpakken van het probleem gelijksteld aan 'met harde hand optreden'. Voor zover ik aan ingrijpen in de situatie denk, zou dat vooral gebaseerd moeten zijn op de mening van mensen die de precieze details van de situatie weten, en die mening pas in tweede instantie afwegen tegen de mening van de gemiddelde stemgerechtigde kiezer die alleen maar van de symptomen van het probleem op de hoogte is (uitzonderingen wellicht mogelijk, je weet nooit wie uiteindelijk een wijs visioen krijgt over het gebeuren)
Er is een ingewikkelder probleem wat opgelost moet worden, maar op dit moment zitten we (heel kort door de bocht) met het volgende cirkeltje:

criminaliteit>discriminatie>criminaliteit.

Heel simpel gezegd, maar je ziet wel wat ik ongeveer bedoel.
Aangezien je onderbuikgevoelens niet uit mensen weg kan slaan en doofpot "maatregelen" natuurlijk averechts werken als het fout gaat, lijkt het mij logisch om criminaliteit uit die cirkel weg te nemen.
Uiteraard daarna ook nog verder kijken wat er gedaan kan worden om te zorgen dat allochtonen niet deze kant op gaan. Veel mensen zullen zonder symptomen geen probleem meer zien, het is aan de politici om dat probleem wel te zien.
quote:
Dat voorbeeld is duidelijk een heel erg afgelikte boterham. Ik ken het uit de krant, maar de overleg-pagina in Wikipedia spreekt boekdelen om te kunnen stellen dat dit een omstreden maar toch vaak aangehaald geval is van doofpotten.
Zeker een afgelikte boterham, maar het toont wel aan hoe sommige politici denken problemen op te lossen, zoals ik hierboven al zei: dat werkt averechts als je het niet goed doet.
quote:
Cohen zei 'die het nieuws niet gehaald hebben'. Het heeft nut om dit statistisch te bekijken om er algemene uitspraken over te kunnen doen. Getallen zeggen in dit geval meer dan individuele nieuwsberichten.
Dat is zo, hoewel nieuwsberichten natuurlijk wel een beeld geven van hoe de situatie is.
En dat Cohen de hele Rooibosvereniging bij elkaar roept is natuurlijk ook niet voor niks.
quote:
Dat is schandalig, ik hoop dat je verzekerd was. Alleen je verklaring dat de politie zegt 'het is ons wat te gevaarlijk om de dader te arresteren' klinkt me heel bizar in de oren. Telefoon opsporen lijkt me een standaard maatregel als ie gejat is (met spullen erbij vooral).
Misschien tegenwoordig, maar toen mochten ze dat in ieder geval niet doen. Ook lekker motiverend voor die agenten natuurlijk, denk je even een keertje leuk een dief te kunnen vangen met allemaal mooie gadgets... mag het niet.

Enkele weken geleden: er waren hier een paar jongens (geen criminelen ofzo, gewoon rustige jongens) in de buurt, die hadden een radio redelijk hard aanstaan (ik had er geen last van maargoed). Iemand uit de buurt wilde er wat van zeggen maar durfde dat eigenlijk niet. Een kennis van hem is politieagent, dus hij bellen "wat moet ik nou doen?"
Dan hebben we het niet over onrustschoppende,slopende,bedreigende,groepsverkrachtende idioten maar over normale mensen die de muziek iets te hard hebben staan (heeft iedereen toch wel eens gedaan?).
En die agent zegt "Ga er in ieder geval niet naartoe, je weet niet waar die gasten toe in staat zijn.".

En dat met een groepje van een paar man, dus dat een agent bang is voor een groep die 4x zo groot is en allemaal schijt hebben aan de wet en aan onze normen en waarden... Lijkt me niet onwaarschijnlijk.
quote:
Bedankt voor de toelichting, maar ik blijf er toch bij dat een communicatiestroom tot stand moet komen en aangroeien zodat we beter geïinformeerd zijn dan we nu zijn, met degenen die zich nu afzijdig houden van een discussie over de inrichting van de samenleving. En een werkbare oplossing die van beide kanten komt. Wat dat laatste betreft zijn we het misschien nog het meeste eens.
Volgens mij zijn we het wel over meer dingen eens maar kijken we allebei van een wat andere kant tegen het verhaal aan.
pi_34227926
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 00:45 schreef Jazoist het volgende:
Maar goed, ik ben benieuwd wat er nu gaat verenderen, 2 miljoen erbij voor specifieke afwikkeling van de getroffen probleemgebieden in Amsterdam is al wat. Ik woon in de buurt van het Allebé plein en ik heb vrijwel nooit gezeik en zou blij zijn als het nog meer vooruitgaat.
2 miljoen is vrijwel niks, zoals hierboven al gezegd gaat al dat geld op aan het vormen van allerlei commissies en hoge functies en gebeurt er dus op straat helemaal niks.
pi_34232285
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 22:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

pi_34232429
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 10:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Dom kijken kunnen we allemaal
het beantwoordt de vraag niet......... zoals gewoonlijk
pi_34233561
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:17 schreef 1ofthefew het volgende:

Ik ben wel blij dat SCH nog steeds uitgaat van het goede in de mens en samenleving. Ik ben wel blij dat mensen als SCH nog steeds hun menng articileren. Een land zonder SCH´s is een koud rot land.

Ik ben echter ook blij dat SCH tegenwoordig alleen nog maar een minderheid vertegenwoordigt. Een mInderheid die de reden dat marrokanen alle slechte statistieke aanvoeren , niet belangrijk vinden..

Deze minderheid neemt nog steeds het individu als centrum van het denken , en niet een collectiefe groep ( wat een beetje een oxiemorron is , omdat aan de andere kant juiste deze groep uitgaat van een collectief , wanneer het om bijvoorbeeld economische zaken gaat)

Mensen als SCH weigeren het plaatje te zien, wat ons sinds een decenia voor onze ogen ligt., Namenlijk het volledige falen , van deze bevolkinggroep , ondanks de enorme inspanningen van staatswegen.

Dat deze bevolkingsgroep bijna collectief in de fout gaat , is evident. Dat de methodes van de jaren 80 en 90 dus niet functioneren moge hiermee bewezen zijn. Het zachte heelmeester princiepe heeft rotte wonden veroorzaakt.

Dan is het toch niet meer als normaal, dat deze methodes op de vuilnisbuilt van de geschiedenis worden gegooid en men een volledig ander beleid in overweging neemt.

De individuele successtories , die ook hier ond lopen , hebben er ook alleen maar profeit bij , wanneer hun criminele broeders op het recht pad worden gedwongen.
pi_34233638
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 10:55 schreef CANARIS het volgende:
Een land zonder SCH´s is een koud rot land.
quote:
Ik ben echter ook blij dat SCH tegenwoordig alleen nog maar een minderheid vertegenwoordigt. Een mInderheid die de reden dat marrokanen alle slechte statistieke aanvoeren , niet belangrijk vinden..
Bron? Ik denk niet dat ik bij de minderheid hoor - bovendien klopt je aanname niet.
pi_34233673
hier een selectieve bron.

AMSTERDAM - Allochtone jongeren hebben de werkloosheid aan zichzelf te wijten. Vaak willen ze zich niet aanpassen aan onze samenleving (71%), willen ze geen onderwijs volgen (38%) en zijn ze lui (46%). Opvallend is dat 52% van de allochtonen ook vindt dat de bevolkingsgroep zelf de schuld draagt.

Dit harde oordeel velt het merendeel van de 4878 deelnemers aan onze stelling over de enorme werkloosheid onder allochtone jongeren. Daarbij moet worden opgemerkt dat de kritiek zich overwegend richt op Marokkanen en Antillianen. Andere minderheden komen veel positiever uit onze enquête. Welke maatregelen moeten worden genomen om de 'kansarme' allochtoon aan de slag te krijgen? 87% vindt dat gezaghebbende allochtonen in Nederland en hun organisaties veel meer invloed moeten uitoefenen om jongeren aan een baan te helpen. 90% stelt dat jongeren verplicht moeten worden hun school af te maken. Zij die zich niet inspannen om werk te zoeken, moeten volgens 91% geen uitkering krijgen. De deelnemers voelen niets voor een voorkeurbehandeling. Slechts 23% stelt dat werkgevers een bepaald percentage allochtone jongeren in dienst moeten nemen.

Overigens vindt 45% van de ondervraagden dat allochtone vrouwen veel harder werken dan allochtone mannen. 12% denkt dat dit niet het geval is, terwijl 43% geen uitgesproken mening heeft.

Onze enquête werd door bijna 10% (480 respondenten) allochtonen ingevuld. Van deze groep vindt 45% dat allochtonen zich niet willen aanpassen. Het overgrote deel (81%) stelt evenwel dat werkloosheid wordt veroorzaakt door discriminatie. Geboren Nederlanders spreken dit massaal tegen. Niettemin zit er zeker een kern van waarheid in deze beschuldiging. Wij vroegen u namelijk het volgende: stel dat u als werkgever moet kiezen tussen een allochtone en autochtone sollicitant met gelijke bekwaamheden. Wie zou u kiezen? 54% heeft geen speciale voorkeur, 30% kiest voor de autochtoon en slechts 2% voor de allochtoon. Ons onderzoek leert dat er vooral een probleem is met bepaalde Marokkaanse en Antilliaanse jongeren. Zo vroegen wij u welke allochtonen op de werkvloer de meest positieve indruk maken. De uitslag spreekt boekdelen: Europeanen: 57% Aziaten (minus Turkije): 45% Turken: 32% Surinamers: 19% Afrikanen (minus Marokko): 5% Marokkanen: 4% Antillianen: 3% Een deel van de (Marokkaanse) jongeren veroorzaakt veel overlast in de grote steden zoals Amsterdam. Complete buurten worden geterroriseerd. Volgens burgemeester Cohen lost het oppakken van deze criminelen op zich niets op. Van de invullers van deze enquête stelt 74%: heropvoeden in een werk- en onderwijskamp onder een streng regime. Van de deelnemers vindt 1% dat Cohen vooral overleg moet voeren. Vandaag is er weer een stelling.
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:05:31 #193
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34233850
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 10:59 schreef CANARIS het volgende:
[knip]
Van de deelnemers vindt 1% dat Cohen vooral overleg moet voeren.
Dus we kunnen bij [V&A] een theepot verwachten.

Veel cijfers, maar 480 reakties. Is dit een betrouwbare steekproef ?
quote:
Van de invullers van deze enquête stelt 74%: heropvoeden in een werk- en onderwijskamp onder een streng regime.
In mijn optiek een serieuze optie, die vervolging verdient. Want ik sta daar zeker niet negatief tegenover.

[ Bericht 0% gewijzigd door Drugshond op 19-01-2006 11:20:45 ]
pi_34233958
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 11:05 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dus we kunnen bij [V&A] een theepot verwachten.

Veel cijfers, maar 480 reakties. Is dit een betrouwbare steekproef ?
[..]

In mijn optiek een serieuze optie, die vervolging verdient. Want ik sta daar zeker niet negatief tegenover.
bijna 5000 Reacties!

Wanner het demografisch uitgewogen zou zijn, zou het voor bij 99.9% representatief zijn

Het is echter niet demografisch uitgewogen dus moet je er een korrel zout bij doen

[ Bericht 0% gewijzigd door Drugshond op 19-01-2006 11:21:08 ]
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:11:01 #195
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_34233996
Misschien vinden mensen deze column van Sylvain Ephimenco de moeite van het lezen waard. Hij is afkomstig uit Trouw.
quote:
Franse toestanden in Amsterdam? Als ik aan Franse toestanden denk, denk ik aan de péage van de tolweg bij Nancy drie weken geleden. Ik had net mijn creditkaart uit de betaalmachine gegrist en reed van het tolpoortje weg. Waarschijnlijk niet snel genoeg, want enkele tientallen meters verder werd ik door het achterliggende voertuig ingehaald en klemgereden. Ik remde en kwam tot stilstand.

De raampjes van de auto met nummerbord uit het departement Hérault (Montpellier) gingen naar beneden en drie woedende gezichten plus drie halve rompen kwamen uit de raamopeningen te hangen. Drie jonge Noord-Afrikanen met de traditionele petjes en capuchons uit de Franse banlieues. Hoewel ik nieuwsgierig was naar de verwensingen die uit hun door haat verwrongen mond gebruld werden, hield ik wijselijk mijn eigen raampje dicht. Een goede zet, want voor ik het wist werd mijn auto door een vlucht vette fluimen getroffen. Als een Noord-Afrikaan op je spuugt, dan weet je dat hij heel boos moet zijn en hiermee zijn diepste verachting uitdrukt. En terecht. Als vermeende Nederlander rijdend in een auto met Nederlands kenteken kon ik natuurlijk geen haar beter zijn dan al die Franse krijtkoppen die hen dag in dag uit onderdrukken. Mijn trage gang was misschien een bewijs van mijn superioriteitsgevoel dat geen rekening hield met hun achterstandspositie en hun gevoel van uitsluiting. In ieder geval prijsde ik me gelukkig dat mijn autootje alleen maar werd bespuugd en niet door deze boze achtergestelde jongeren in lichterlaaie werd gezet, zoals 45000 voertuigen vorig jaar in Frankrijk.

Nee, ik geloof niet dat we nu al in Nederland die zogenaamde Franse toestanden zijn genaderd. Het smeult en broeit wel, maar de vroegtijdige Nederlandse aanpak en het onderkennen van het probleem door verschillende overheden verschillen wezenlijk met de Franse struisvogelpolitiek. In dat land wordt iedereen die de onrust en onlusten in migrantenbuurten niet door een achterstands- en discriminatiebril bekijkt, onmiddellijk afgeschoten. Een minister van justitie, zoals Donner gisteren deed, die de intolerantie en het geweld van jonge Marokkanen door ’enerzijds sociaal-economische factoren en anderzijds door culturele factoren’ uit zou leggen, zou ongetwijfeld voor fascistoïde Le Pen worden uitgemaakt. Zelfs burgemeester Job Cohen zou door de Franse politiek-correcte gemeente met pek en veren worden besmeurd wegens zijn jongste uitlatingen. Want je kunt het tot nu toe gevoerde beleid van de Amsterdamse burgemeester te week vinden, maar eergisteren leek zijn discours plots te verharden. Vooral bij Nova was het alsof een nieuwe burgervader was opgestaan. Cohen hekelde het slachtofferschap van jonge Marokkanen en hun groeiende intolerantie jegens homo’s, joden en de Nederlandse samenleving in het algemeen. Ook wees hij naar islamitische buitenlandse zenders om deze onverdraagzaamheid en dit antisemitisme te verklaren. Het is al heel wat voor een bestuurder die integratie via religieuze kanalen dacht te bevorderen.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:51:00 #196
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34235116
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 11:11 schreef Dwersdriever het volgende:
Misschien vinden mensen deze column van Sylvain Ephimenco de moeite van het lezen waard. Hij is afkomstig uit Trouw.
Gelezen maar ik kan er niks mee.
Cohen neemt wat andere uitspraken in de mond.
Viele Träume werden tot geboren ! Wieviel Worte sind nur hole Frasen ?

Zoals je zelf al aangaf kom er niet direct een goed plan naar voren of ontbreekt het aan financiele middelen.

Zie je de praktijkuitvoering al voor je. Mensen die langs de deur gaan om te praten over een dak-schotel. ?
Lijkt godverdomme wel een aflevering van Benny Hill.

Probeer het eens van de andere kant.
  • Alle schade door een crimineel feit vergoeden richting slachtoffer [niks verzekering : kosten gemeenschap]. Geen geld = langere opvoeding.
  • Opvoedingskampen. (eng woord trouwens)
  • Discriminatie wetgeving beter toezien.
  • Zorg voor voldoende accomodatie (dat blijft imo nodig).
  • En zorg voor een goede politie instructie. De vandalen/daders uit die bewuste buurt lopen nog steeds vrij rond. Why ?!
  • En vooral niet praten !!!!, gelijk preventief corrigerend optreden.
  • En laat de slachtoffer niet in zijn ellende zitten.
    Hup hup met de spreekwoordelijke geit

[ Bericht 0% gewijzigd door Drugshond op 19-01-2006 12:03:03 ]
  •   donderdag 19 januari 2006 @ 12:11:11 #197
    111528 Viajero
    Who dares wins
    pi_34235801
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 20:18 schreef Jazoist het volgende:

[..]

'Wij willen niet' en 'harde aanpak' is wat me bijblijft van je citaten. Met andere woorden, geen onderkenning van problematiek. Alleen signalering en direct volgend erop knuppelen, die door een meer wijde achterban wordt opgepikt en geaccepteerd, mensen die niet meedenken over een respectvolle wederzijdse dialoog omdat ze in principe niet maatschappelijk geinterresseerd zijn. Ik verwacht toch meer van een politicus dan wat Wilders aan oplossingen biedt. Om maar niet te zeggen dat ik de denktrant inconsequent vindt ten opzichte van de mensen die de vermeende schuld dragen.
    Blij dat je het met me eens bent dat het probleem niet bij de nederlanders, maar bij de Marokkanen ligt. Er zijn honderden gesubsidieerde Nederlandse groepen die proberen vol respect de dialoog aan te gaan, maar waar is het respect van de Marokkanen tov de Nederlanders?

Wederzijds betekent van beide kanten, en viezz hoerr is in nederland geen uiting van respect.
    It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
      donderdag 19 januari 2006 @ 13:04:47 #198
    124312 Jazoist
    schone schijn
    pi_34237503
    quote:
    Op donderdag 19 januari 2006 12:11 schreef Viajero het volgende:

[..]

Blij dat je het met me eens bent dat het probleem niet bij de nederlanders, maar bij de Marokkanen ligt. Er zijn honderden gesubsidieerde Nederlandse groepen die proberen vol respect de dialoog aan te gaan, maar waar is het respect van de Marokkanen tov de Nederlanders?

Wederzijds betekent van beide kanten, en viezz hoerr is in nederland geen uiting van respect.
    Ik bedoel een wederzijdse dialoog. Vooral het groteske en verongelijkte element in de 'persoonlijke recensies' omtrent het onderwerp zie ik als een soort van verspilling van energie. Met ernstig psychisch gestoorde of zwakbegaafde mensen kun je niet op normale wijze praten. Met een Marokkaans-Nederlandse persoon wel, al vergt het wat energie. Met pubers en delinquenten kun je ook niet normaal praten, maar daarom kun je er nog wel op zinnige manier op reageren, in plaats van te vinden dat 'het land gegijzeld wordt'.
    Het probleem dat Nederlanders zich bij iets dat gebeurt in het openbaar geen adequate oplossing weten is ook iets om aan te werken. Als er iets gebeurt houdt men zich stil en verwerkt het door op de achtergrond zijn gal te spuwen. Je moet er omwille van integratie ook zelf wat voor doen, lang niet alles is een levensbedreigende situatie die te gevaarlijk is om in te grijpen of simpelweg je mond open te trekken.
    En de houding 'het zit me tot hier' vind ik voor een groot deel een kenmerk van een te verwende bevolking waarmee het zo goed gaat dat er een uitweg nodig is om nog eens ergens over te kunnen klagen.
    Je gaat toch niet omdat er wat ongeregeldheden zijn er een soort 'arena' van maken waarin 'bloed moet vloeien' ? Ga rugby kijken ofzo als je kickt op georganiseerd geweld. Problematiek van Marokkaanse randgroepjongeren is voornamelijk een zaak van die personen zelf en mensen die begeleiding (lees: met inbegrip van strafrechtelijke maatregelen).
    Het omgaan met de zeg 96% van de overige, benaderbare Marokkaanse jongeren is iets waarvan ik vind dat je als ingeburgerde autochtoon in evenredige mate bezig zou kunnen zijn als met het spreken van schande.
    En aan die kant van jezelf verdiepen in de maatschapij ontbreekt het nog al, tenminste, in hoe er op op fok! gediscussieerd wordt. Je op normale wijze bezighouden met mensen met een Marokkaanse culturele achtergrond. Niet uit relatie-oogpunt, gewoon uit (minder selectieve) algemene interresse.
    Ik vind het soort discussies zoals deze topic daarom ook te eenzijdig, niet zozeer dat er geen Marokkanen aan deelnemen, maar meer omdat de feeling met respectabele Marokkaanse Nederlanders ontbreekt. En die zijn toch echt veruit in de meerderheid binnen de bevolkingsgroep naar mijn idee
    pi_34237803
    Goed, aangezien je zelf aangeeft dat je een vwo diploma hebt en nu een vervolgopleiding doet, mag ik toch wel wat niveau van je verwachten. Helaas ben je qua spelling en grammatica vrij zwak (of erg slordig), een beetje betoog opbouwen is aan de moeilijke kant en het begrijpend lezen is een zware onvoldoende. Ik weet nu voor de volle 100% wat ik vind van de tweede fase.
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 13:46 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

uit onderzoek blijkt dus dat de marokkaanse jeugd een werkloosheidspercentage van 40% heeft.
    zelfde onderzoek geeft de volgende oorzaken:

1) niet afgemaakte of geen opleiding
    2) geen goiede beheersing van nederlandse taal
    3) discriminatie

en dan in die volgorde.

punt 1 en 2 geven dus als feit dat een groot deel van de marokkanen geen goede opleiding heeft en/of de taal niet beheerst.
    Ja, en misschien hebben punt 1 en 2 iets te maken met punt 3? En misschien is dit constateren wel niet genoeg om het probleem op te lossen. Ik denk in ieder geval niet dat hard huilen dat hullie het schuld zijn voor oplossingen zorgt, of denk jij van wel?
    quote:
    leuk als werkgever om steeds marokkanen tijdens je sollicitatie te krijgen maar je wilt liever alleen zoveel mogelijk kandidaten die aan je eissen voldoen dus zul je als marokkaan minder kans maken.
    Als je naar mij een sollicitatiebrief zou schrijven met eisen met dubbele s zou ik je niet eens oproepen voor gesprek. Waar het de laatste tijd in de media over gaat is dat, ook al zijn de opleidingen er en ook al is de brief in goed nederlands geschreven, als er een exotische naam boven staat (bijv. Ali Bouhlarouz) de kans op een uitnodiging voor een gesprek (waar je toch je individuele kwaliteiten en persoonlijkheid kan laten zien) sterk daalt. Wiens schuld dat is, is in wezen niet eens zo interessant. Wel dat dit onwenselijk is.
    quote:
    dan hebben we het nog niet eens over de cultuur verschillen die marokkanen hebben met de westerse cultuur!

Hullie hullie hullie hullie zijn anders en dus vind ik hullie niet lief.
    quote:
    @BSB, gisteren toevallig een carriereblad doorgebladerd tijdens een saai college. stond ervaringen en tips in van hbo/wo -ers bij het solliciteren. kwam duidelijk naar voren dat de meeste bedrijven een bedrijfscultuur hebben waar dus uiterlijke presentatie een visitekaartje is.
    de sollicitante, waarvan de meesten nooit een pak hadden gedragen, kochten er wel een en zagen er verzorgd uit. als je met een mega-baard op je werk komt ziet dat er gewoon onverzorgd uit. kun je dus meteen oprotten. groot gelijk, ik zou het als klant ook niet op prijs stellen als iemand mij zou helpen die verdacht veel op een zwerver zou lijken.
    dus baard er maar af of minder kans bij een sollicitatie, je eigen keus!

daarnaast heb ik vroeger ook "turkenwerk" gedaan, natuurlijk klaagde ik wel eens maar ik had wel geld zelf verdiend wat ik weer verbrasde aan uitgaan en kleding en andere zooi.
    tegenwoordig heb ik met mijn vwo-diploma op zak en als student aan de uni gewoon een iets meer verantwoordelijke bijbaan en zal dus meer eissen stellen.
    zou ik echter turkenwerk moeten doen dan maakt me dat ook niet uit aangezien ik over een paar jaar toch afgestudeerd ben.

ikzelf ga graag uit en ook op diverse plekken, buitenland en binnenland. ik zie de terreur van allochtonen en dan met name van marokkanen en turken wel en dat is niet evenredig met de kaaskoppen....
    Blablablablabla

Twee dingen. Toon eens wat respect voor je docent en let op en ga geen boekjes lezen, die man staat er voor jou! En als je het serieus over Turkenwerk en geen turkenwerk hebt dan heb je mijn punt volledig onderstreept. Dankjewel, ik had het niet beter kunnen doen.
    quote:
    hard studeren en in de schoonmaak. slachtofferrol aan het opzoeken ja?
    ken genoeg allochtonen die gewoon een goede baan hebben en niet in de scgoonmaak.

en daarnaast, als je baas discrimineert, wat je beweert door te zeggen dat je als maroc er al eerste uitvlieft, waarom nam die baas je dan aan? beetje tegenovergestelde van een racist he.

als jij met je exotische kleur en naam maar met een opleiding goed werk verricht en een goede aanwinst voor het bedrijf bent dan zal de werkgever jou, nadat die je heeft aangenomen, ontslaan omdat winst minder belangrijk is dan het uit de laan sturen van een blanke incompetente lul/trut.

zielig reactie van je, dat slachtoffertje spelen werkt niet meer hoor!
    Trieste reactie van iemand die claimt het vwo af te hebben. Ik geloof er niets van om eerlijk te zijn. Misschien moet je toch maar eens wat minder boekjes lezen tijdens colleges, maar eens wat meer opletten. Ik zal het nog een keer opschrijven:

Yep, ze zien dat in de samenleving het rolpatroon bevestigd en een zeker defailtisme sluipt er vanzelf in. Waarom hard studeren als je toch in de schoonmaak terecht komt, waarom altijd braaf zijn als je bij een reorganisatie toch de eerste bent die eruit vliegt? Niet dat het in de werkelijkheid zo hoeft te zijn, maar die signalen worden wel afgegeven en dus ook opgevangen.

Ik schrijf hier vanuit het perspectief van degene die zich kansarm voelt. Ik schrijf er nog duidelijk bij dat het in werkelijkheid niet zo hoeft te zijn, maar dat zij het zo ervaren. Nu kun je erover gaan huilen, dat doe je blijkbaar graag, en gaan roepen dat het een slachtofferrol is waar ze in kruipen. Je kunt ook actief proberen dat beeld de wereld uit te helpen. Wat denk jij dat het beste werkt? Het hebben over Turkenwerk lijkt me in ieder geval niet de oplossing.

@ Drugshond: Ik zal het topic straks doorlezen.

Opm DH : Thx, en een klein opmaakfoutje hersteld.

[ Bericht 1% gewijzigd door Drugshond op 19-01-2006 13:24:49 ]
    pi_34239651
    @Zemi77

Flink betoog maar wat ik mis en waar je hele betoog een prullebakwaardering van mij voor krijgt is dat je verhaal mank loopt door eenzijdige belichting. In principe lees ik tussen de regels een flinke portie verwijt richting de autochtone werkgever en de grijze volksmassa. Over huilie gesproken.
    Laatst zag ik een programma op TV over dit probleem, neem me niet kwalijk, die gastjes die geïntervieuwd werden van de derde generatie marokjes, daar zakte werkelijk m'n broek van de kont. Perfecte taalverneuking, uiterlijke verzorging en kleding om te schieten bezien naar algemeen aanvaarde NL normen. En maar roepen "se dizkriemieneren onz" en meer van dat gejank. Maar is dat volk nu werkelijk zó verschrikkelijk dom dat ze als geboren Nederlander niet begrijpen dat geen enkele werkgever op dergelijke figuren, ook al hadden ze titels van hier tot Tokyo zit te wachten.
    Er zal nu toch een keer na zoveel pappen en nathouden toch enige initiatief uit die gelederen moeten komen. De bal ligt al jaren in die hoek en het wordt toch eens hoog tijd dat men zich serieus af gaat vragen wat men wil.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')