abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 maart 2006 @ 15:40:24 #251
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_35846925
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:13 schreef Carport het volgende:

[..]

Officieel ben je dan ook verplicht om een kennisgeving achter te laten. Probleem is vaak ook dat veel postbodes dat nog wel eens vergeten. Tja, logisch dat je dan reacties van mensen krijgt daarover (waarmee ik overigens niemand persoonlijk wil aanvallen).
Uiteraard.
quote:
Maar vaak moet ik aanbellen omdat dit komt door een te kleine brievenbus en dan mogen ze het wel gelijk gaan afhalen.
Ja. Maar volgens mij is dat ook een regel, toch? En anders doe ik het sowieso, samen met een kennisgeving "te kleine brievenbus".
pi_35847827
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:29 schreef Yeahinho het volgende:
Wij hebben ons met onze vestiging ingeschreven voor het landelijke zaalvoetbaltoernooi van TPG .

Toevallig nog meer hier die meedoen soms?!
Afgelopen zaterdag gespeeld dus, in Zutphen .
We werden 3e in de poule en mogen nu terugkomen voor de finaledag op 1 april .

Gespeeld tegen Duiven, Leeuwarden, Sleen, Hengelo en Ijsselstein. Iemand hier die daar werkt soms?
pi_35847969
officieel mocht ik als postbezorger geen pakjes bij de buren achterlaten.
Langzaam aan leer je dan wel al die mensen kennen in de straat en weet je precies waar je wel en niet bij de buren af kan geven.
Bij de huisarts met gigantisch veel post en een kleine brievenbus mocht ik de pakjes bijv. bij de buurvrouw zo in de bus gooien, zonder kennisgeving.
Alleen kwam de huisarts op een dag onwijs bij me zeiken dat ik zo laat was en de post normaal eerder kwam.
Ze behandelde me echt als een juffrouw die een leerling op d'r kop geeft.
Ik liep al een half jaar in die straat en ik was zelfs wat vroeg voor mijn rooster, vanaf die dag mag ze de pakjes lekker op het postkantoor ophalen.
Al m'n collega's doen er aan mee, hihi
pi_35848591
Moeten jullie als postbezorger nog pakjes bezorgen? Bij ons (Amersfoort) was dat het eerste wat eraf ging voor een postbezorger.
God is gewoon een denkbeeldig vriendje voor volwassenen!
Vakantie
pi_35850059
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:40 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Ja. Maar volgens mij is dat ook een regel, toch? En anders doe ik het sowieso, samen met een kennisgeving "te kleine brievenbus".
Klopt, er zijn wettelijk vastgestelde afmetingen voor een brievenbus. Of je dan direct een afhaalbericht mag uitschrijven of officieel eerst bij de buren langs moet gaan, weet ik even niet.
Ik ben op dit moment wel bezig met een leuk dingetje over een te klein bussenfront bij een nieuwbouwflat, maar dat behandel ik voorlopig nog even niet op het forum hier
  FOK!fotograaf woensdag 8 maart 2006 @ 18:43:46 #256
73911 ultra_ivo
pi_35852564
Kleine brievenbussen, breek me de bek niet over. Meestal spreek ik eerst de mensen erop aan (in m'n vaste wijken dan). Wat ik daarna doe hangt af van hun reactie. Is die gematigd of positief, dan probeer ik 't bij de buren kwijt te raken. Krijg ik een reactie in de trand van 'waar bemoei je je mee' dan gaan de buspakjes die niet passen en als er niemand is direct naar het postkantoor.

Vandaag trouwens vakkennistoets gehad. Kwam er opeens tussendoor op een dag met redelijk wat post, HAH en 's ochtends nog wat extra werk erbij. Resultaat dat ik pas na vijven terug was
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:11:09 #257
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_35853486
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:13 schreef Carport het volgende:

[..]

Officieel ben je dan ook verplicht om een kennisgeving achter te laten. Probleem is vaak ook dat veel postbodes dat nog wel eens vergeten. Tja, logisch dat je dan reacties van mensen krijgt daarover (waarmee ik overigens niemand persoonlijk wil aanvallen).

In de meeste gevallen bel ik overigens niet bij buren aan, maar krijgt men direct een afhaalbericht van mij. Zie ik dan een 'Postbode, bij geen gehoor graag even bellen bij nr."-briefjes, loop ik wel even naar het aangegeven nummer.
Maar vaak moet ik aanbellen omdat dit komt door een te kleine brievenbus en dan mogen ze het wel gelijk gaan afhalen.
Mag je het eigenlijk niet gelijk retour sturen bij een te kleine bus?
Nicht ärgern, nur wundern!
  FOK!fotograaf woensdag 8 maart 2006 @ 19:26:26 #258
73911 ultra_ivo
pi_35854025
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:11 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Mag je het eigenlijk niet gelijk retour sturen bij een te kleine bus?
Alleen als de bus vol is.
pi_35854313
Nee, direct retour sturen mag niet. TPG moet altijd proberen om het pakketje af te leveren door allereerst aan te bellen. Maargoed, officiële regels hierover zijn een beetje vaag. Er wordt nergens echt duidelijk gezegd wat je moet doen, maar het is eigenlijk wel de bedoeling om even aan te bellen.
Zoals Ultra_ivo hierboven zegt, mag er inderdaad wel direct retour gestuurd worden als de brievenbus vol zit.

Overigens misschien iets om eens op te letten tijdens het bestellen van de post:
Brieven en buspakjes hebben een maximaal formaat. De afzender betaalt hooguit ¤3,00 voor een stuk wat zo door de brievenbus past. Probeert men echter een pakketje te versturen wat groter is dan deze afmetingen (past niet door een standaardbrievenbus 38 x 26,5 x 3,2 cm) hoef je officieel niet aan te bellen, maar moet het stuk beport worden. Pakjes die groter zijn dan dat formaat kosten namelijk minimaal ¤5,50. Er gebeurt nogal eens dat afzenders die ¤2,50 willen besparen als het pakje maar net iets groter is. Moet ik er wel bij opmerken dat er natuurlijk niemand is die met een lineaal z'n postronde gaat lopen
  woensdag 8 maart 2006 @ 20:04:37 #260
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_35855520
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:07 schreef spookygirl het volgende:

[..]

Je mag niet bij de buren afgeven heb ik altijd geleerd tenminste juist om dit soort gedonder te voorkomen.
ik moet er niet aan denken om niets bij de buren af te mogen leveren, kwam ik elke dag met een half volle bus weer terug

van de week nog een keer, 100 zendingen, waarvan 39 bij de buren afgeleverd
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_35855799
Binnenkort is het ook mogelijk om pakketten direct naar het postkantoor of business point te laten sturen. Dat zal voor jullie waarschijnlijk ook wel gaan schelen en de ontvangers kunnen hun pakket al vanaf 7:30 ophalen
  woensdag 8 maart 2006 @ 21:02:21 #262
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_35857957
zal voor mij weing uitmaken, heb een wijk met voornamelijk particulieren klanten, en die willen het toch graag thuis hebben.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_35879103
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:11 schreef nixxx het volgende:

[..]

dat is dus helemaal veranderd.. nu moet je je pakjes maar zo snel mogelijk kwijt zijn...
oooh vandaar dat ze altijd in mn portiek staan of bij buren die 4 huizen verderop bezorgt wordt. Heel vervelend. Ik kreeg te horen toen ik kwam dat je het niet bij de buren mag afgeven ik heb er ook geen kennisgeving voor. Nu hoef ik ze ook niet meer te bezorgen alleen nog aangetekende, dus dat is helemaal easy
pi_35888072
Morgen voor de laatste x buslichting...
Maar ze bekijken het maar lekker met opleiding geven etc, ik doe nix, moeten ze mn baantje maar niet opeens afpakken omdat we met de verhuizing andere mensen ervoor hebben.....

Wordt nog leuk, niemand wil opleiding geven, ben benieuwd hoe ze het op gaan lossen
† The 3 Kings †
pi_35889063
Plattegrond kopiëren, routelijst erbij, vooraf een route uitstippelen en het verder op straat maar uitzoeken. Zo is het gegaan toen ik opeens een van de zondaglichtingen (met een stuk of 40 brievenbussen) mocht gaan rijden op een donkere regenachtige dag
  donderdag 9 maart 2006 @ 22:34:48 #266
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_35895439
Dat doe je toch op tijd overigens?
pi_35896240
Jup, elke brievenbus moet gescand worden en die tijd wordt geregistreerd. Bij binnenkomst op kantoor wordt vervolgens de lijst uitgeprint en komt er te staan welke bussen je eventueel gemist of te vroeg/laat gescand hebt. Deze tijden zullen per regio verschillen, hier moeten ze doordeweeks bijvoorbeeld tussen 18:00, en sommige 19:00, en 19:30 worden gescand, op zondag tussen 18:00 en 20:30. Blijkt dat je een brievenbus te vroeg of niet gescand hebt, moet je terug om deze alsnog te legen.
Hetzelfde geldt overigens ook voor de haal- en brengritten bij klanten. Niet elke klant heeft de post op dezelfde tijdstippen klaar en is even lang open. Je moet hierbij dus ook ook op tijd rijden.
pi_35907671
Net weer gebeld....blijkt dat de nieuwe chauffeurs eerst gekeurd moeten worden, en dan hebben ze niemand voor de buslichting... Bussen lichten wil ik nog wel, opleiding geven niet Dus toch weer ff een weekje geld
† The 3 Kings †
pi_36031027
Geen woorden voor de nieuwe locatie....

Wat een ongeregelde bagger Moest dus kennelijk voorlichting doen, niet gebeld, wist van niets.... Had 2 x zoveel post bijna daardoor, en bedankt

Als t zo door gaat, ben ik snel weg bij de TPG, dit schiet niet op.... Ik verlies zowieso al 1,5 uur, 'jaaaa dan geef ik je die er toch bij, ik wil je niet kwijt' ... Ik ben benieuwd hoe het op een zaterdag gaat daar, alles zit op elkaar gestampt en gepropt, zal wel erg gezellig worden
† The 3 Kings †
  donderdag 16 maart 2006 @ 16:18:46 #270
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36089165
Heb ik me toch even een sjieke tostimaker gescoord voor mijn pluspunten-blokkerbonnen!
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_36089779
Zozo, wij krijgen er allemaal een waardebon voor! Is toch weer ¤25,- waar ik niks voor hoef te doen!
Vakantie
  FOK!fotograaf donderdag 16 maart 2006 @ 18:46:52 #272
73911 ultra_ivo
pi_36093339
Wat een ellendige hoop post vandaag. 3 lokale instanties (energiebedrijf, kabelleverancier en woningbouwvereniging) hadden A4 post, van het dikke type. Om een uur of 12 heeft er maar iemand een broodjesdienst gebeld om wat te eten te bestellen, voor de halve groep. Ik ging pas ver na 1 uur uit met een dienst waar ik normaal om 11 uur mee uitkan, en dan nog een extra 2e tranche erbij. Op het laatst extreem laden omdat ik anders na het sluitingsuur van het steunpun m'n laatste zak moest halen. pffft, ben blij dat ik thuis ben.
  donderdag 16 maart 2006 @ 18:49:18 #273
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_36093407
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 18:46 schreef ultra_ivo het volgende:
Wat een ellendige hoop post vandaag. 3 lokale instanties (energiebedrijf, kabelleverancier en woningbouwvereniging) hadden A4 post, van het dikke type. Om een uur of 12 heeft er maar iemand een broodjesdienst gebeld om wat te eten te bestellen, voor de halve groep. Ik ging pas ver na 1 uur uit met een dienst waar ik normaal om 11 uur mee uitkan, en dan nog een extra 2e tranche erbij. Op het laatst extreem laden omdat ik anders na het sluitingsuur van het steunpun m'n laatste zak moest halen. pffft, ben blij dat ik thuis ben.
Veel post meenemen heb ik altijd een bloedhekel aan. Laatst met twee overvolle fietstassen, een volle draagtas, een volle rugzak en nog een postzak op pad mogen gaan.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_36094093
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 18:46 schreef ultra_ivo het volgende:
Wij hadden vandaag zo'n Klingel folder . Allejezus, zware rommel .
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_36115085
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:13 schreef mark_03 het volgende:

[..]

Wij hadden vandaag zo'n Klingel folder . Allejezus, zware rommel .
Zwaar niet, wel gruwelijk onhandelbaar die rotzooi .

Vandaag hadden we tenminste fijne HaH .
  vrijdag 17 maart 2006 @ 13:39:29 #276
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36115164
Morgen een collega 'opleiden' voor mijn wijk! Aangezien het een doodsimpel industrieterreintje is en hij het tweede deel (een woonwijk) eigenlijk al kent, wordt dat dus bijna alles in tweeën splitten. Teamcoach weet uiteraard van niets .
  vrijdag 17 maart 2006 @ 13:40:13 #277
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36115197
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 16:18 schreef JDude het volgende:
Heb ik me toch even een sjieke tostimaker gescoord voor mijn pluspunten-blokkerbonnen!
Net voor het eerst gebruikt, bij deze ben ik toch nog blij over dat suffe puntensysteem .
  vrijdag 17 maart 2006 @ 14:11:45 #278
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_36116283
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:40 schreef JDude het volgende:

[..]

Net voor het eerst gebruikt, bij deze ben ik toch nog blij over dat suffe puntensysteem .
wij hebben die waardebonne nog niet gehad zaterdag maar eens over zeiken
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_36116587
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 14:11 schreef nixxx het volgende:
wij hebben die waardebonne nog niet gehad zaterdag maar eens over zeiken
Wij hebben ze ook nog niet gehad. Maar ze zijn aan ons belooft, ben dus blij als ik ze met de zomert heb
Vakantie
pi_36117798
Ik had in totaal 25 euro aan Blokker-waardebonnen .

Mijn moeder dus blij mee gemaakt met haar verjaardag .
pi_36119177
En weer een week buslichting erbij volgende week, heel de week laag, dus geen 80 x naar binnen lopen bij de DA, en dat als je dan met volle handen staat dat ze de deur niet eens even opendoen.... mofo's!: Anywayz, weer 15 uurtjes erbij dan
† The 3 Kings †
pi_36156735
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:40 schreef JDude het volgende:

[..]

Dat is ook precies wat ik afgelope vrijdag van mn bonnen heb gehaald
Meteen maar uitgetest... is da puntesysteem ook nog ergens goed voor geweest jah... toch 25 euro
  zondag 19 maart 2006 @ 16:23:09 #283
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_36170700
Fuck.. ben ik vergeten over die bonnen te zeuren.. niet dat mijn eigen teamcoach er was
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 19 maart 2006 @ 21:23:50 #284
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_36180861
quote:
Op zondag 19 maart 2006 16:23 schreef nixxx het volgende:
Fuck.. ben ik vergeten over die bonnen te zeuren.. niet dat mijn eigen teamcoach er was
Ik weet niet eens meer wie mijn eigen teamcoach is, dat verandert echt om de haverklap.

Blijkbaar zijn we een moeilijk team.
pi_36227555
Krijgen we nou morgen, of overmorgen loon? Ik d8 de 22ste, maar ik weet t niet meer 100% zeker
† The 3 Kings †
pi_36228250
Never mind, ik heb ffies met mn teamcoach gebeld, en die zei dat t al gestort was, zo niet, dan morgen Het staat er bij mij nog niet op, dus hopelijk morgen
† The 3 Kings †
pi_36239378
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:30 schreef TheSorrow het volgende:
Never mind, ik heb ffies met mn teamcoach gebeld, en die zei dat t al gestort was, zo niet, dan morgen Het staat er bij mij nog niet op, dus hopelijk morgen
Ik heb het ook nog niet, zal dan inderdaad morgen wel komen
  dinsdag 21 maart 2006 @ 18:29:51 #288
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36239502
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:09 schreef TheSorrow het volgende:
Krijgen we nou morgen, of overmorgen loon? Ik d8 de 22ste, maar ik weet t niet meer 100% zeker
Het was heel lang de 23e, maar de laatste maanden de 22e. Dus ik ga er vanuit dat het er morgen is.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 19:09:39 #289
1037 Kaos
see you in 2017
pi_36240543
Het was maar een tijdvak van 4 weken toch?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 19:12:24 #290
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36240614
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:09 schreef Kaos het volgende:
Het was maar een tijdvak van 4 weken toch?
Geen idee. Het salaris komt elke maand op dezelfde dag. Tegenwoordig de 22e geloof ik.
Hoe dat precies met die emolumententijdvakken zit heb ik nooit echt begrepen .
pi_36241943
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:12 schreef JDude het volgende:

[..]

Geen idee. Het salaris komt elke maand op dezelfde dag. Tegenwoordig de 22e geloof ik.
Hoe dat precies met die emolumententijdvakken zit heb ik nooit echt begrepen .
Dat is op zich niet zo heel erg moeilijk hoor. Je hebt een vast maandsalaris, gerelateerd aan je vaste contracturen (eigenlijk domweg je contracturen * je uurloon) Het baissalaris wat je dus straks krijgt bijgeschreven is van de maand maart. Daarnaast zijn er de emolumententijdvakken. Binnen dit tijdvak wordt het salaris berekend waarop variabelen van invloed zijn, zoals tot, meeruren, overwerk e.d. De emolumententijdvakken lopen altijd achter bij het maandsalaris, maar dat komt omdat op moment van uitbetaling natuurlijk nog niet bekend is welke variabelen jij in die lopende maand nog op je rooster krijgt.
what if everything around you, isn't quite as it seems?
what if all the world you think you know, is an elaborate dream?
pi_36282490
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 18:29 schreef JDude het volgende:

[..]

Het was heel lang de 23e, maar de laatste maanden de 22e. Dus ik ga er vanuit dat het er morgen is.
Jah, vandaag wel salaris
Alleen kloppen de uren die zij hebben geboekt niet helemaal met de hoeveelheid die ik gewerkt heb
  donderdag 23 maart 2006 @ 00:15:09 #293
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_36285022
Hoera! Eindelijk mijn vrije uren uitbetaald gekregen. 474,82 euro in de tuk.
  donderdag 23 maart 2006 @ 00:16:35 #294
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_36285055
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 00:15 schreef Hooghoudt het volgende:
Hoera! Eindelijk mijn vrije uren uitbetaald gekregen. 474,82 euro in de tuk.
Mijn loon viel tegen, was minder dan vorig jaar voor een gelijk aantal uren. Januari kon ik niet met vorig jaar vergelijken omdat ik toen veel overgewerkt heb.
  donderdag 23 maart 2006 @ 18:35:32 #295
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_36304574
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 00:16 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Mijn loon viel tegen, was minder dan vorig jaar voor een gelijk aantal uren. Januari kon ik niet met vorig jaar vergelijken omdat ik toen veel overgewerkt heb.
Hier heb ik lekker helemaal niet voor gewerkt, het waren alle vrije uren die ik nog had staan.
pi_36304749
Als t goed is gaan volgende week de nieuwe chauffeurs voor de buslichting beginnen.... Collega vertelde me al dat de chef had gezegd "Dan kan je mooi volgende week opleiding geven!"... Nou dus echt niet, over mn lijk Ze pakken mn baantje af, ik ga geen opleiding geven
† The 3 Kings †
pi_36343917
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 18:41 schreef TheSorrow het volgende:
Als t goed is gaan volgende week de nieuwe chauffeurs voor de buslichting beginnen.... Collega vertelde me al dat de chef had gezegd "Dan kan je mooi volgende week opleiding geven!"... Nou dus echt niet, over mn lijk Ze pakken mn baantje af, ik ga geen opleiding geven
Jah, zo zijn ze hier ook bezig. Ik moet opleiding gaan geven aan de mensen die mijn werk gaan overnemen... Dachutnie!
pi_36343922
En morgen mag ik weer lekker rondjes rijden
  vrijdag 24 maart 2006 @ 23:29:00 #299
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_36343951
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 00:16 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat is raar, eigenlijk...

Morgen om 7 uur beginnen en eigenlijk wil ik niet. Vrolijk mij op.
pi_36344225
Dit topic maar even volmaken, dan kunnen de belevenissen van morgen in een nieuw topic:
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 18
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')