Yep, 706.2 mijl door Orange II.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:46 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Een catamaran heeft iig nog een 24h record van iets in de 700 nm. Dus eerst die maar
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:35 schreef WEST het volgende:
[..]
was er net al op, Dirk begint een beetje bang te wordenze denken dat het een constructie fout is bij de kiel
![]()
Even checken of ik het goed begrepen hebquote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:40 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
De koers bij de ´ getallen reeks´ (onder elke pagna in de data-deel) onder CMG is een betere: de Course Made Good, de gemiddelde koers van de laatste 6 uur (in feite de richting van positie A om 11h, en positie B om 17h. De afstand gedeeld door de tijd is de SMG > speed made good.
Dus mocht als ze een keer gijpen en daardoor een andere koers nemen, dan kan de SMG best laag zijn terwijl ze toch snel zijn gegaan.
Blauwe wimpel is volgens mij voor de snelste oversteek tussen New York en Groot-Brittanie. Ik dacht Lizard Point in GBR. Volgens mij is er een blauwe wimpel voor motorschepen (de (welke?) Deense ferry) en een voor zeilschepen. Dame Ellen MacArthur heeft geprobeerd het record op deze route op haar naam te krijgen, maar ze heeft drie maanden vergeefs in New York gewacht op een goed moment, dat het weer ok was (een good 'weather window'quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:46 schreef Farr40 het volgende:
Ik maar denken dat een blauwe wimpel alleen voor nederlandse kampioenen is
Het zeil record van Ambrose Light (NY) naar Lizard point (GBR) staat op naam van Playstation. Die grote Catamaran.quote:Op woensdag 18 januari 2006 10:28 schreef JoStro het volgende:
[..]
Blauwe wimpel is volgens mij voor de snelste oversteek tussen New York en Groot-Brittanie. Ik dacht Lizard Point in GBR. Volgens mij is er een blauwe wimpel voor motorschepen (de (welke?) Deense ferry) en een voor zeilschepen. Dame Ellen MacArthur heeft geprobeerd het record op deze route op haar naam te krijgen, maar ze heeft drie maanden vergeefs in New York gewacht op een goed moment, dat het weer ok was (een good 'weather window'
Laat deze route nou net een VOR etappe zijn in het voorjaar....![]()
Crew is safe gelukkig maarquote:Op woensdag 18 januari 2006 11:22 schreef JandeHoop het volgende:
Brasil1 breekt zijn mast !
WTF???? Wat een pech!quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:22 schreef JandeHoop het volgende:
Brasil1 breekt zijn mast !
quote:Torben Grael has issued the following statement directly from the boat, “At 06.30GMT Brasil 1 dismasted in position: 40,47.61S, 89,18.36E. At the time Brasil 1 was sailing downwind in a WNW breeze of about 18 knots under clear sunny skies.
....
“All the crew is safe and sound and we're still in the process of cleaning up and salvaging as much material as possible. Due to the clement weather conditions we are trying to salvage the final top section of the mast from spreader four to the top. If we're successful this would mean that all pieces have been salvaged.
“Once this has been completed we will rig up a jury rig and sail in the direction of Eclipse Island which also happens to be our nearest landfall.
“No decision about retiring from the leg has been taken.
The nearest ship, ironically enough, is carrying Ericsson, in transit to Australia after suffering a keel failure two days into the leg and being shipped from Port Elizabeth, South Africa. As no lives are threatened and the ship, which was 300 miles away at the time of the diamasting, doesn’t have a crane big enough to hoist the Volvo Open 70 onboard, this option was dismissed.
als ik het goed begrepen heb; eerst het laatste stukje mast uit het water te krijgen en daarna doorzeilen naar de Eclipse eilanden, want dat is toevallig ook het dichtsbijzijnde stuk land waar ze aan land kunnen, dan kijken ze of ze doorvaren.quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:43 schreef WEST het volgende:
wat gaan ze nu verder doen?
* WEST zijn engels is niet al te best
Terkaple,quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:54 schreef Da_Sandman het volgende:
Vraagje, Dirk de Ridder van de PotC, waar komt hij vandaan? Ik lees ergens Rotterdam maar het schijnt dat hij uit Zeeland komt? Iemand enig idee?
precies. Doorzeilen met een tijdelijk noodtuig is de beste oplossing. Op de motor duurt het (volgens het nieuwsbericht) 10 dagen voor ze australie bereiken.quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:48 schreef rubbereend het volgende:
[..]
als ik het goed begrepen heb; eerst het laatste stukje mast uit het water te krijgen en daarna doorzeilen naar de Eclipse eilanden, want dat is toevallig ook het dichtsbijzijnde stuk land waar ze aan land kunnen, dan kijken ze of ze doorvaren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |