quote:De Atlantisring is één van de oudste en meest geheimzinnige voorwerpen uit de geschiedenis van Egypte en zelfs van de hele mensheid. Hij zou tenminste 5.000 jaar geleden zijn gesculpteerd uit donkere zandsteen in de groeven van Assouan.
De vondst van de atlantisring
Vermoedelijk werd hij vervaardigd door de bewoners van het legendarische rijk van Atlantis, lang voor de periode van de farao's. Het geheim ervan werd doorgegeven aan de hogepriesters, magiërs en bouwers van de piramiden in de vlakte van Gizeh.
Per toeval ontdekten wij in de Egyptische 'zaal' van het Amerikaanse Tigertail Virtual Museum een afbeelding van enkele juwelen van de allereerste Egyptische farao uit de Vroeg-Dynastieke Periode (3050 - circa 2890 v.Chr., koning Aha, ook wel Hor-Aha, Narmer of Menes genoemd. Volgens de Griekse geschiedschrijver Herodotos was koning Aha, afkomstig van het zuidelijke Thebe (Thys) de stichter van Memphis, aan de ingang van de Nijl-delta. Dat was gedurende de Vroeg-Dynastieke Periode en het Oude Rijk, de hoofdstad en residentie van Egypte én bleef zelfs het religieuze centrum van het land tot in de 4de eeuw n.Chr. Het sieraad van koning Aha werd in 1901ontdekt door de Britse archeoloog Flinders Petrie. Het sieraad lag onder het zand verborgen, vlakbij een leeggeroofd koningsgraf op een heuvel in de Midden-Egyptische plaats Abydos, waar ook andere Egyptische vorsten van het Archaïsche Tijdperk begraven werden.
Pas later zou de begraafplaats van de Egyptische koningen worden verplaatst van Abydos naar de omgeving van de trappenpyramiden in Sakkara/Memphis, aan de ingang van deNijldelta en vervolgens naar de "Vallei der Koningen" in Luxor.
Zonder overdrijving kunnen we hier gewag maken van een spectaculaire "Aha-Erlebnis". Deze 5.000 jaar oude armband zou wel eens de ontbrekende schakel kunnen zijn tussen het oeroude Atlantische Tijdperk in het Neolithicum-Tijdperk (9.500-3000 v.Chr.) en de ons bekende Egyptische beschaving. Een van de juwelen is een hals- of armband, samengesteld uit een rij van ronde gouden kralen met een Horus-afbeelding waarin duidelijk telkens het Atlantis-motief is afgebeeld! Tot dusver hebben de archeologen en amulet-deskundigen geen enkele afbeelding kunnen vinden die enige verwantschap vertoont met het Atlantis-motief. Als je goed kijkt. merk je ongetwijfeld ook de frappante overeenkomst tussen de raadselachtige decoratieve vormen op de Atlantis ring en die op het hieronder getoonde snoer.
[img2]
De oorspronkelijke ring werd in 1860 ontdekt door de befaamde Egyptoloog, de Franse Markies d'Angrain, in een graftombe van een Egyptische hogepriester. Dit was tijdens opgravingen in de Vallei der Koningen in Luxor, aan de linkeroever van de Nijl. Het kostbare sieraad kwam in de vorige eeuw in bezit van de kleindochter van Markies d'Agrain, de vrouw van Arnold de Bélizal. Deze laatste was een bekend archeoloog en tegelijk een radiësthesist. Dat is iemand die, bijvoorbeeld met een wichelroede, stralingen opspoort die uitgaan van de aarde, alle voorwerpen en van mensen (aura). De Bélizal was ook een van de pioniers van de radionica, de wetenschap over stralingen die afkomstig zijn van de vormen van voorwerpen.
Beschrijving Atlantis ring
In de ronde Atlantis ring, oorspronkelijk in zandsteen uit de groeven van Assouan, zijn een aantal geometrische figuren gegraveerd volgens een bepaalde esoterische orde dat een harmonisch geheel vormt en eigenlijk heel "tijdloos" oogt.
In het middengedeelte lopen drie lange parallelle rechthoeken, niet plat, maar in de vorm van een halve cilinder. Bij nadere beschouwing steekt de middelste iets boven de 2 andere uit. In het verlengde van de lange rechthoeken zijn aan beide zijden drie, in totaal dus 6 kleine rechthoeken, gegraveerd. Aan beide uiteinden is een gelijkbenige driehoek (piramidevorm), waarvan de punt is afgeplat. In het midden van die driehoeken is een klein, nauwelijks zichtbaar, putje. De groef langs de beide driehoeken loopt nog wat door tot voorbij een geperforeerd gaatje. De twee gaatjes zijn dwars door de ring heen geboord en langs de binnenkant met elkaar verbonden door een groef. Men zou de Atlantis ring daarmee de eerste ring met airconditioning kunnen noemen!
Geheime krachten van de Atlantis ring
De meest spectaculaire archeologische ontdekking van deze eeuw is zonder twijfel die van het graf van jonge Egyptische farao Toetanchamon, van de 18de Dynastie, die regeerde tussen 1345 en 1335 voor Christus. Na ruim 7 jaar graven in het Dal der Koningen in Luxor stonden de twee Britse archeologen Howard Carter en Lord Carnarvon, op 26 november 1922 voor de ingang van het vrijwel ongeschonden grafcomplex van Toetanchamon, waarin zich de meest fabelachtige schat aller tijden bevond.
Vreemd is dat in de daaropvolgende jaren minstens 17 leden van de oudheidkundige expeditie in mysterieuze omstandigheden stierven. Het bekendste slachtoffer was Lord Carnarvon die op 6 maart 1924 overleed aan een mysterieuze ziekte. Volgens de geneesheren had de archeoloog een dodelijke infectie opgelopen door een muggenbeet, maar die uitleg volstond niet. Volgens velen waren zij slachtoffer geworden van de 'vloek der farao's' wegens grafschennis. De kranten verwezen daarbij naar een tekst op een kleitablet boven de verzegelde ingangsdeur van de grafkamer: "De dood zal met zijn vleugels treffen alwie de eeuwige slaap van de farao verstoort". Volgens anderen waren de wanden of de voorwerpen in de graftombe ingesmeerd met een langzaam werkende dodelijke gifstof.
Bepaalde wetenschappers achten het mogelijk dat na 3.500 jaar, door het binnendringen van vochtige buitenlucht bepaalde gevaarlijke virussen of bacteriën vrijkwamen uit de voedingswaren die in het graf lagen opgeslagen. Sommigen achten het mogelijk dat de oude Egyptenaren vertrouwd waren met de geheimen van kernenergie en dat ze die toepasten op de graven van hun farao's om indringers af te schrikken of te straffen.
Howard Carter en de Atlantis ring
Het meest merkwaardig is dat de verantwoordelijke van de expeditie, Howard Carter, ontsnapte aan de fameuze 'vloek der farao's'. Carter leidde de opgravingswerkzaamheden in het graf van Toetanchamon van heel dichtbij, inventariseerde alle voorwerpen, assisteerde bij de studie van de mummie en hielp bij het inpakken en verhuizen van de schat naar het Egyptisch Nationaal Museum van Caïro. Carter werd 66 jaar en overleed in 1939 in zijn woning in Londen.
Op de vraag van een Belgisch diplomaat in Caïro waarom hij 17 jaar na de opzienbarende ontdekking van het graf van Toetanchamon ongedeerd was, antwoordde Carter dat hij een talisman bezat die een absoluut beschermingsmiddel was tegen alle mogelijke schadelijke invloeden. Meer bijzonderheden daarover vertelde hij niet.
Pas in 1940 vond men daarover meer bij het bestuderen van zijn omvangrijke persoonlijke archief dat zich in enkele tientallen kisten in het British Museum in Londen bevindt. Daarin verwijst Carter naar een ring, die hij had gevonden in de Vallei der Koningen bij het begin van zijn verblijf als archeoloog in Egypte. De ring lag in de dodenkamer van opperpriester Jua en zijn vrouw. Beide mummies bevonden zich nog in een perfecte staat van bewaring. Volgens Carter lag de ring daar om de beide lichamen immuun te houden tegen verval en ontbinding. Tot aan zijn dood droeg Carter deze Atlantis-ring bij zich om zichzelf te beschermen tegen elke kwalijke invloed van buitenaf.
Uitzonderlijke eigenschappen van de Atlantisring
Arnold de Bélizal en andere radiësthesisten zoals Roger de Lafforest, hebben de speciale invloed van de Atlantis-ring onderzocht die zich in drie domeinen uit:
1 Bescherming
De Atlantis-ring schept een soort beschermend harnas rond het menselijk lichaam tegen alle mogelijke gevaren van buitenaf. Hij maakt het lichaam immuun tegen elke vorm van agressie of alle mogelijke vormen van onheil (aardstralen, milieuverontreiniging, elektrische storingen, enz.). Wie een Atlantisring draagt, kan volgens de Lafforest geen slachtoffer worden van een auto-ongeval als hij/zij het tenminste niet zelf uitlokt.
2 Genezing
De Atlantis-ring handhaaft het evenwicht van de energetische stralingen van het lichaam waardoor het bestand is tegen 'aanvallen' van buitenaf. Hij draagt dus bij tot het in stand houden van de algemene gezondheidstoestand van de drager. Natuurlijk maakt hij geen organische letsels of ziekten ongedaan, maar hij kan bepaalde lichaamsfuncties herstellen die toevallig zijn verstoord door onbekende uitwendige factoren die men niet ziet of voelt. Gedragen aan de linkerhand vormt hij een bescherming tegen aardstoringen en occulte invloeden. Tijdens de slaap aan de middenvinger bevordert hij het psychische contact. Aan de rechterhand filtert en concentreert hij de vibraties van het eigen lichaam. Is ook geschikt (aan de middenvinger) om iemand te overtuigen van uw mening of om te slagen in moeizaam verlopende onderhandelingen.
3 Krachtig telepathisch vermogen
Deze eigenschap van de ring is de meest mysterieuze. De drager krijgt toegang tot het domein van de intuïtie en telepathie. Niet alleen de intuïtie wordt versterkt, maar ook de geestelijke en paranormale gaven (helderziendheid, telepathie). Er komt gemakkelijker contact met andere personen en (zelfs overleden) wezens.
ja ja bla bla schrijf de hele wereld maar af als één grote commerciele quest. De topicstarter vraagt om ervaringen, niet om dit soort sh*t.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:44 schreef Prst_ het volgende:
Laat me raden:
'Ook u kunt nu dit prachtige heilzame sieraad in uw bezit krijgen. Vanaf het moment dat u de ring draagt, zult u zich beter voelen. Werkt ook tegen migraine/overgewicht/...vul hier uw klacht in../etc.
Slechts 300 euro (zilver) of 400 euro (goud met groeibriljantje)'
Zoek en vervang het woordje 'ring' eens door 'hypnotherapie', 'homeopathie', 'reiki', 'Jezus', 'koran', 'zen-meditatie', 'acunpunctuur', 'bach bloesemtherapie', 'magneettherapie', 'astrologie' etc.quote:Op woensdag 18 januari 2006 10:37 schreef RickySway het volgende:
Ongeveer 8 maanden later had ik mijn doelen bereikt.
Ik was erg blij en ik moet zeggen dat ik nog steeds mij afvraag of dit was gelukt zonder de ring.
jeezus fokking kristus... lees me stukje nou eens goed voordat je bijdehand gaat doen man!quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:13 schreef onemangang het volgende:
[..]
Zoek en vervang het woordje 'ring' eens door 'hypnotherapie', 'homeopathie', 'reiki', 'Jezus', 'koran', 'zen-meditatie', 'acunpunctuur', 'bach bloesemtherapie', 'magneettherapie', 'astrologie' etc.
Is het die ring die ervoor heeft gezorgd dat je die doelen hebt bereikt of ben jij dat gewoon zelf omdat je in die ring gelooft?
bijna elke New Age shop kan deze ring wel leverenquote:Op woensdag 18 januari 2006 10:38 schreef BarraCupraCuda het volgende:
cool waar kan je zon ring halen ... vind hem wel sexy
www.atlantisring.nlquote:Op woensdag 18 januari 2006 10:38 schreef BarraCupraCuda het volgende:
cool waar kan je zon ring halen ... vind hem wel sexy
quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:13 schreef onemangang het volgende:
[..]
Zoek en vervang het woordje 'ring' eens door 'hypnotherapie', 'homeopathie', 'reiki', 'Jezus', 'koran', 'zen-meditatie', 'acunpunctuur', 'bach bloesemtherapie', 'magneettherapie', 'astrologie' etc.
Is het die ring die ervoor heeft gezorgd dat je die doelen hebt bereikt of ben jij dat gewoon zelf omdat je in die ring gelooft?
Wat is het verschil? Iemand die aan Jezus denkt ziet daarin ook een positieve kracht op het moment dat deze daaraan denkt. Je hebt alleen geen Jezus of ring nodig om positief te kunnen denken hoor. Je hebt aan jezelf al meer dan genoeg.quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:28 schreef RickySway het volgende:
[..]
jeezus fokking kristus... lees me stukje nou eens goed voordat je bijdehand gaat doen man!![]()
ik quote mijzelf:
Maar ik zie de ring als een object met symbolische kracht. Net zoals je van Peter Pan een 'happy thought' in gedachte moet houden om te kunnen vliegen, zie ik de kracht van de ring als een object waar je positieve kracht in ziet doordat je er aan denkt.
Maar zou ieder ander object wat je bij je zou hebben dat ook niet gedaan hebben?quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:28 schreef RickySway het volgende:
[..]
Echter weerhield de ring mij van het oppakken van die sigaret, doordat ik mijzelf herinnerde aan mijn keuzes.
Ach, als je dat beter lukt met een talisman, dan moet je daar gewoon gebruik van maken. En in het geval van een sieraad kan het nog leuk staan ook. Ik zou er alleen niet teveel voor betalen.quote:Je hebt alleen geen Jezus of ring nodig om positief te kunnen denken hoor. Je hebt aan jezelf al meer dan genoeg.
de eerste 2 weken voel je hem ... daarna voelt het raar als je hem afdoet...quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:31 schreef Sight_key het volgende:
Ik geloof niet zo in ringen. Sowieso gaat me dat irriteren. Als iets afknelt dan gaat dat storen.
Een ketting om de nek tot daaraan toe als er een helende diamant aan zou hangen of edelsteen. Maar een ring, die zit helemaal om je vinger heen. Of voel je dat niet zitten? Heb nog nooit een ring om gehad.
Ik geloof best dat een bepaald sierraad kan helpen om beter in evenwicht te staan. Vooral stenen of edelstenen. Maar dat weet ik niet zeker.
Mocht ik ooit iets gebruiken dan zou het wel precies de edelsteen moeten zijn die dus echt kracht uitoefent. Maar dan moeten het krachten zijn die ik niet zelf als mens kan aanmaken.
En niet die ene biostabiel dus. Geen massaproductie ding.
Dus dan valt het wel meequote:Op woensdag 18 januari 2006 13:35 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
de eerste 2 weken voel je hem ... daarna voelt het raar als je hem afdoet...
net als met een horloge
Nee.quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:27 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar zou ieder ander object wat je bij je zou hebben dat ook niet gedaan hebben?
Hoe weet jij dat Atlantis niet echt bestaan heeft ? Bewijzen !!!! ???quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:13 schreef Prst_ het volgende:
Ik zie een doodnormale ring met een bepaald design. Zijn er echt mensen bereid om speciaal voor dit design extra te betalen in verband met een mooi verhaal over Atlantis en heilzame werkingen?
Volgens mij trap je dan met open ogen in een dood-ordinaire marketingtruuc. Prima, want zo werkt dat in onze consumptiemaatschappij, maar dan moet je niet pretenderen daarboven te staan.
Ik ookquote:Op woensdag 18 januari 2006 14:16 schreef Integrity het volgende:
Ik wil een atlantis ring
Heb ik dat gezegd? Geloof jij dat Atlantisringen rechtstreeks uit Atlantis komen dan?quote:Hoe weet jij dat Atlantis niet echt bestaan heeft ? Bewijzen !!!! ???
lees eerst eens even wat over het topic voordat je dit soort dingen gaat roepen. De originele Atlantisring heeft toch echt wel wat echte historie hoor!!!quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:07 schreef Genverbrander het volgende:
lijkt me uit de duim gezogen door een slimme verkoper, dat hele atlantisverhaal.
Nogmaals: Atlantisring -> oude zandstenen ring uit valley of kings. gevonden door groepje stofhappers. 1 draagde 'm en is tevens de enige overlevende van die expeditie. Ring is nu in handen van z'n wijffie en blijft in de familie. (dit is de 'sort-of in a nutshell' versie van 't complete verhaal)quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:13 schreef Prst_ het volgende:
Ik zie een doodnormale ring met een bepaald design. Zijn er echt mensen bereid om speciaal voor dit design extra te betalen in verband met een mooi verhaal over Atlantis en heilzame werkingen?
Volgens mij trap je dan met open ogen in een dood-ordinaire marketingtruuc. Prima, want zo werkt dat in onze consumptiemaatschappij, maar dan moet je niet pretenderen daarboven te staan.
Ten westen van Gibraltar ligt geen verzonken eiland.quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:14 schreef pikki het volgende:
et
[..]
Hoe weet jij dat Atlantis niet echt bestaan heeft ? Bewijzen !!!! ???
uhm.... das niet waar.quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:50 schreef onemangang het volgende:
[..]
Ten westen van Gibraltar ligt geen verzonken eiland.
Ik heb begrepen dat die dingen inmiddels in de winkels liggen en worden aangeprezen als heilzaam vanwege het 'design'.quote:de verhalen rondom heilzame werkingen komt door dat gedoe met de expeditieteam als je 't mij vraagt, maar goed..... het is geen doodnormale commerciele marketingstruc.
off topic:quote:
kijk. aangezien IK geen aura's kan zien en geen tests kan bedenken waarmee ik een invloed door de ring op mijn aura kan onderzoeken, lees ik daar dus gewoon over heen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 15:02 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat die dingen inmiddels in de winkels liggen en worden aangeprezen als heilzaam vanwege het 'design'.
'De door het symbool aangetrokken energiegolven vormen een beschermend schild om het lichaam dat positieve invloeden toelaat en negatieve invloeden afweert. De ring is absoluut geen talisman of fetisj. Zij ontleent haar doeltreffendheid noch aan het materiaal waarvan zij gemaakt is, noch aan het geloof dat de drager eraan hecht. De verhouding der symbolen heeft "eenvoudigweg" positieve invloed op de aura van de drager.'
Voor slechts 275 euro kunt ook u de heilzame werking van de Atlantisring ervaren!
quote:kijk. aangezien IK geen aura's kan zien en geen tests kan bedenken waarmee ik een invloed door de ring op mijn aura kan onderzoeken, lees ik daar dus gewoon over heen.
maar 't feit blijft dat ik niet weet of dat zo is of niet. jij zal dat ook wel niet weten?
Waarom vind jij 't dan zo belangrijk om het hele produkt af te kraken zonder er verder ook maar eventjes dieper op in te gaan? (Komt een beetje closeminded over, no offence intended)
het kan best zijn dat de vorm van de ring een energiekanaal vormt. Zodoende zal het dan inderdaad een effect hebben op de aura van de drager, maar behalve mijn eigen 'testje' met de plasmalamp heb ik geen resultaten gezien rondom het effect dat de ring heeft op energie.
A jou auto is rood dus alle auto's zijn rood.quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:32 schreef Prst_ het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ken dit soort geweldige producten wel. Ze werken allemaal stuk voor stuk echt!
Ik heb een andere account aangemaakt. Toevallig nieuwe provider gekregen ( versatel) en toen kreeg ik een nieuw email adres, van versatel dus uiteraard, die hier nog geaccepteerd werdquote:Op woensdag 18 januari 2006 15:56 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
off topic:
hoe verander jij je username dromenvanger?
Of is dit een ander account?
Het zal wel aan mij liggen dat ik overeenkomsten zie met de Biostabiel en al dat soort overprijsde producten.quote:A jou auto is rood dus alle auto's zijn rood.
Ja sublieme logica
okay, I get your point.quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:32 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Ik ken dit soort geweldige producten wel. Ze werken allemaal stuk voor stuk echt!
gelijk heb je, zou ik ook doen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:47 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Het zal wel aan mij liggen dat ik overeenkomsten zie met de Biostabiel en al dat soort overprijsde producten.
Ja, misschien werkt deze wel echt......wie weet.
Ik weet alleen wel dat ik er mijn zuurverdiende geld niet op zou stuk slaan. Als je het gewoon een mooi ontwerp vind, fine, maar als je extra wilt betalen voor zogenaamde heilzame werkingen zou ik even achter mijn oor krabben.
Ik geloof best dat er daadwerkelijk een ring gevonden is met dit ontwerp (dat ik zelf best mooi vind overigens).quote:Je kan niet een archeologische vondst vergelijken met dergelijke zooi....... dat is onrespectvol.
Op deze website staat denk ik zo ongeveer elk feitje rondom de atlantisring.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:05 schreef jpg97 het volgende:
Heeft hier iemand ervaring met atlantis ringen ( of andere atlantis juwelen )?
Deze zouden een goede werking hebben op de je karaktereigenschappen.
Ik vind de ringen gewoon redelijk mooi, omdat ze een aparte vorm hebben.
Ik hecht geen waarde aan eventuele spirituele, paranormale krachten van zo'n ring, maar vind het wel interessant om hier over te lezen.
Iemand zo'n ring, of ervaring hiermee?
275 euro........quote:Op donderdag 26 januari 2006 19:43 schreef sweetgirly het volgende:
Zo'n ring heb ik van mijn tante i/h buitenland gehad
Had ze er ook één voor haarzelf, symbolisch ofzo. Ze had er ook nog een verhaaltje bij en op internet besteld. Maar volgens mij was die echt geen 275 euro hoor. Damn.
hehe ... ik heb mijn relatie ring een keer gewogen en de prijs van zilver opgezocht en toen kwam ik alleen al aan de 3 tientjes aan zilver.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 09:14 schreef RickySway het volgende:
[..]
275 euro........
ja ik weet dat er ENKELE sites zijn die de ring in puur goud met diamanten verkoopt, maar de normale sterling zilveren versie kost toch echt gewoon 3 tientjes hoor.
Ik ga niet in op de (al dan niet aanwezige) werking van de ring, maar op de door jou geposte site vallen me een aantal dingen op, vooral over de oorsprong. Het wordt echter wel een wat langer verhaal, maar als je wat wilt weten over de achtergrond, lees vooral mee. Het staat in ieder geval vol met plaatjesquote:Op donderdag 26 januari 2006 15:29 schreef RickySway het volgende:
[..]
Op deze website staat denk ik zo ongeveer elk feitje rondom de atlantisring.
zeer informatief en met veel plaatjes![]()
Wat weten we nu over de armband?quote:From his tomb we find an arm which wore the earliest surviving royal jewelry, four gold and turquoise bracelets.
Er wordt duidelijk een groot belang aan deze armband gehecht, echter de site staat dus vol fouten over deze armband, zelfs in de quote gaat men de fout in. Aan de vindplaats (een vergane arm) is al te zien dat het geen ketting is en het overduidelijke atlantis motief is dus een (veelgebruikt) symbool voor de naamgeving van de beste farao. (paleisfacade)quote:Zonder overdrijving kunnen we hier gewag maken van een spectaculaire "Aha-Erlebnis". Deze 5000 jaar oude armband zou wel eens de ontbrekende schakel kunnen zijn tussen het oeroude Atlantische Tijdperk in het Neolithicum-Tijdperk (9.500-3000 vr Christus) en de ons bekende Egyptische beschaving. Een van de juwelen is een hals- of armband, samengesteld uit een rij van ronde gouden kralen met een Horus-afbeelding, waarin duidelijk telkens het Atlantis-motief is afgebeeld!
Dit is de grootste vorm van onzin, zelfs ik met mijn gelimiteerde kennis van de Egyptische geschiedenis, herkende het motief, laat staan een (goede) egyptoloog. Deze armband past prima in de overige vondsten die gedaan zijn, er is geen enkele reden voor twijfel.quote:Tot dusver hebben de archeologen en amulet-deskundigen geen enkele afbeelding kunnen vinden die enige verwantschap vertoont met het Atlantis-motief.
Hier komt de link met de ring. Ze zien overeenkomsten tussen de patronen op de ring en de armband.quote:Als U goed kijkt dan merkt U ongetwijfeld ook de frappante overeenkomst tussen de raadselachtige decoratieve vormen op de Atlantisring en die op het hier vertoonde snoer.
Met mijn allerbeste fantasie zie ik, en ik neem aan dat je het daarmee eens bent, weinig echte overeenkomsten.quote:-In het middengedeelte lopen drie lange parallelle rechthoeken, niet plat, maar in de vorm van een halve cilinder. Bij nader toekijken steekt de middelste iets boven de 2 andere uit.
-In het verlengde van de lange rechthoeken zijn aan beide zijden drie, in totaal dus 6 kleine rechthoeken, gegraveerd.
-Aan beide uiteinden is een gelijkbenige driehoek (piramidevorm), waarvan de punt is afgeplat. In het midden van die driehoeken is een klein, nauwelijks zichtbaar, putje. De groef langs de beide driehoeken loopt nog wat door, tot voorbij een geperforeerd gaatje.
Ik nam aan dat er toch wel informatie over de Franse egyptoloog te vinden zou zijn, zo befaamd als hij is/was. Ik wam echter van een koude kermis thuis, er is niets te vinden wat met hem te maken heeft, afgezien van de al eerder genoemde, precies gelijke, paginas over de atlantis ring.quote:De oorspronkelijke ring werd in 1860 ontdekt door de befaamde Egyptoloog, de Franse Markies d'Angrain, in een graftombe van een Egyptische hogepriester.
Ik wil verder niemand overtuigen, maar vast staat is dat de herkomst van de ring niet bewezen kan worden. Tot nu toe kan zelfs niet bewezen worden dat deze ring niet totaal aan de fantasie is ontsproten va de eerste commercieel ingestelde persoon die de ring ging verkopen.quote:Op donderdag 28 september 2006 10:52 schreef Queen_Bee het volgende:
En over het verhaal van the_stranger,
Het is vast wel zo dat een groot gedeelte gelul is, maar ook al zijn er nog geen harde feiten, ik schrijf het toch niet compleet af
Nee die bedoel ik niet.quote:Op donderdag 28 september 2006 11:08 schreef Ashavan het volgende:
Er zijn verscheidene mensen die in het verleden Atlantis gevonden dachten te hebben. Verscheidene onderzoekers die hints uit de werken van Plato hanteerden en uiteindelijk niets vonden. Maar dit is waarschijnlijk het nieuwsbericht dat je zocht. Diezelfde archeologen zijn nu nog bezig.
Ik zeg ook dat ook niet. Zeg alleen hoe ik er nu tegen aan kijk. Ik wilde al wel langer zo een ring, maar echt niet voor 200 euroquote:Op donderdag 28 september 2006 11:21 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik wil verder niemand overtuigen, maar vast staat is dat de herkomst van de ring niet bewezen kan worden. Tot nu toe kan zelfs niet bewezen worden dat deze ring niet totaal aan de fantasie is ontsproten va de eerste commercieel ingestelde persoon die de ring ging verkopen.
Als je de ring koopt omdat je hem leuk vind, of omdat je denkt dat er een kracht vanuit gaat, wie ben ik omdat af te keuren.
Maar als je de ring koopt omdat er zo'n mooie historie aan hangt (en die historie wordt door die site aangevoerd als bewijs van zijn kracht), dan vertel ik je dat die historie uiterst vaag is, waarschijnlijk onbestaand. (en dan heb ik het alleen nog maar over de werkelijke historie van de ring, niet de link met een mythisch, nu niet meer bestaand eiland)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |