Dat nummer word echt helemaal de grond in geboord door wat hij ermee doet. Echt zonde
quote:Waarom? Vind ik niks mis mee eigenlijk.
Op donderdag 22 november 2001 16:45 schreef Zanderrr het volgende:
Hmm.. ik ga voor It's Raining Men in de uitvoering van Geri Halliwell.
De aller ergste blijft nogwel (en nou ben ik even de naam kwijt) die Phil Collins cover van die onuitstaanbare arrenbie artriesten... help me ff herinneren hoe die ookalweer heette... wat was dat een vreselijke partij herrie zeg
quote:In the air tonight ? met die eh travo?
Op donderdag 22 november 2001 16:50 schreef Vork het volgende:
Alsi moet afgaan op de verhalen in dat Georgina topic ..dan schopt dat nummer het aardig ver, maar ook Jody Bernal heeft 'n nummertje aardig verprutst net als Geri Halliwel.De aller ergste blijft nogwel (en nou ben ik even de naam kwijt) die Phil Collins cover van die onuitstaanbare arrenbie artriesten... help me ff herinneren hoe die ookalweer heette... wat was dat een vreselijke partij herrie zeg
Dat nummer is echt zo ontzettend slecht. Vooral die rap tussendoor, je kunt beter naar ruis gaan luisteren, wat eem a-muzikaal gebeuren.
Niet dat ik zelf muzikaal ben, maar ik kan nog net wel horen dat dat nummer echt heel slecht in elkaar steekt.
quote:jah dat van die rooie molen... voeleevoe koesjee avek mwa enzo..
Op donderdag 22 november 2001 16:52 schreef Zanderrr het volgende:
Which reminds me: Was die waardeloze cover van Lady Marmalade van Christina, Lil Kim en nog een paar andere snollen nou ook van dit jaar?
quote:Die was ik net weer vergeten.
Absoluut mijn kandidaat voor dit jaar.
[Dit bericht is gewijzigd door Jassie op 22-11-2001 16:54]
quote:ah die was ook echt
Op donderdag 22 november 2001 16:52 schreef Zanderrr het volgende:
Which reminds me: Was die waardeloze cover van Lady Marmalade van Christina, Lil Kim en nog een paar andere snollen nou ook van dit jaar?
quote:Absoluut niet mee eens. Dat lijkt zo vanwege die trend van r&b covers van oude hits maar er zijn zat wel goeie covers.
Op donderdag 22 november 2001 16:53 schreef proggy het volgende:
Ik heb eigenlijk een ongeloofelijke hekel aan covers! 9 van de 10 is vreselijk en (nog) slechter dan het origineel
Marilyn Manson - Tainted Love
Hij HAD het goed kunnen coveren, but he fails miserably.
quote:Nee dat was volgens mij met een Phil Collins sample drin.. (ook vreselijk, maar dat reken ik ff niet als cover).
Op donderdag 22 november 2001 16:51 schreef juss het volgende:
In the air tonight ? met die eh travo?
quote:Ja!
Op donderdag 22 november 2001 16:54 schreef Jassie het volgende:
Jody Bernal, Geri Halliwel, Atomic Kitten etc. allemaal takkeherrie.
De enige fatsoenlijke cover was van Alien Ant Farm.
ik vond trouwens dat Lady Marmalade ding eigenlijk best leuk
quote:Nee dat vind ik ook helemaal niks.
De enige fatsoenlijke cover was van Alien Ant Farm.![]()
quote:Zonde, klinkt namelijk wel interessant...
Op donderdag 22 november 2001 16:54 schreef Ceased2Be het volgende:
Na het zojuist gehoord te hebben:Marilyn Manson - Tainted Love
Hij HAD het goed kunnen coveren, but he fails miserably.
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 22-11-2001 16:57]
quote:Dat is er idd eentje die wel in de smaak viel bij mij!
De enige fatsoenlijke cover was van Alien Ant Farm.
quote:Die zijn er idd, maar als je goed leest zeg ik ook dan 9 van de 10 niks is (idd o.a. vanwege al die R&B covers van oude hits) 1 op de 10 dus weer wel!
Op donderdag 22 november 2001 16:54 schreef ranja het volgende:[..]
Absoluut niet mee eens. Dat lijkt zo vanwege die trend van r&b covers van oude hits maar er zijn zat wel goeie covers.
quote:Ik bedoel dus Another day in Paradise...
Op donderdag 22 november 2001 16:50 schreef Vork het volgende:
De aller ergste blijft nogwel (en nou ben ik even de naam kwijt) die Phil Collins cover van die onuitstaanbare arrenbie artriesten... help me ff herinneren hoe die ookalweer heette... wat was dat een vreselijke partij herrie zeg
quote:Ja maar ik vind die '1' dus wat weinig
Op donderdag 22 november 2001 16:58 schreef proggy het volgende:
Die zijn er idd, maar als je goed leest zeg ik ook dan 9 van de 10 niks is (idd o.a. vanwege al die R&B covers van oude hits) 1 op de 10 dus weer wel!
quote:Brandy en Ray j ofzo?
Op donderdag 22 november 2001 17:00 schreef Vork het volgende:[..]
Ik bedoel dus Another day in Paradise...
Maar wie waren de verkrachtende artiesten hiervan ookalweer?
quote:Brandy en Ray J.
En ik vond K-OticBart's Supergirl versie ook heel erg. En Atomic Kitten natuurlijk. Smooth criminal van AAF vind ik mooier dan het origineel. En ook DC's Emotions was wel ok. It's Raining men ging wel(niet super).
quote:Oftie van dit jaar is weet ik niet zeker.. maar die bedoelde ik dus ja.
Op donderdag 22 november 2001 17:07 schreef juss het volgende:
Brandy en Ray j ofzo?
quote:Is volgens mij van dit jaar ja...
Op donderdag 22 november 2001 17:29 schreef Vork het volgende:[..]
Oftie van dit jaar is weet ik niet zeker.. maar die bedoelde ik dus ja.
Ff kijken..
Brandy&broertje - Another Day In Paradise (Origineel: Phil Collins)
Lil Kim - In the air tonight (Origineel: Phil Collins)
Dario G- Dreams (Origineel: Cranberries)
Jody Bernal - Dreams (Origineel: )
Atomic Kitten - Eternal Flame (Origineel: Bangles)
Die iig...
Maar het dieptepunt is toch wel "I Love Rock' en Roll" door Britney Spear
Deze is te horen in de trailer van haar nieuwste film, Crossroads. Watch it at your own risk:
quote:Ow dat is ook al 2596 keer gedaan door jan en allerman.
Op donderdag 22 november 2001 17:30 schreef GroteBroeder het volgende:
Die cover van Wacko Jacko door Alien Ant Farm is best aardig, maar laatst zag en hoorde ik op The Box een totaal verkrachte cover van Pink Floyd's 'Wish you were here.' Wie weet hoe de daders heten?
Normaal vinnik haar wel goed, maar van dat nummer had ze beter af kunnen blijven. Of in ieder geval niet uitbrengen op cd.
Wat ze daar nu heeft neergezet vondt ik ronduit slecht!
quote:Om eerlijk te zijn vind ik dit hele album niet te pruimen. Alle covers halen het origineel bij verre niet
Op donderdag 22 november 2001 20:00 schreef Thorne het volgende:
Ik wil toch graag ook nog even Tori Amos noemen. Ze heeft geprobeerd Enjoy the Silence voor te lezen(!) op haar laatste cd.Normaal vinnik haar wel goed, maar van dat nummer had ze beter af kunnen blijven. Of in ieder geval niet uitbrengen op cd.
Wat ze daar nu heeft neergezet vondt ik ronduit slecht!
Maar de top 5 allerergste kotscovers van 2001 zijn voor mij toch wel:
1-It's raining men-Geri Halliwell (als je niet kunt zingen, hou dan je muil, en ga weer fitnessoefeningen doen. Tot op het bot.)
2-Yo quiero bailar-Georgina Verbaan (weer een voorbeeld van: Als je niet kunt zingen, hou dan je muil.)
3-Dreams-Jody Bernal (Wat is dat een ongelofelijks slijmerig, zeikerig zaadnummer geworden, zeg.)
4-In the air tonight-Lil' Kim (Dit kan iedereen met zo'n Magix music maker: Een muziekje nemen en er dan een beetje overheen rappen. En klaar is de plaat.)
5-Eternal flame-Atomic Kitten (Die uithalen....Iew!)
Mijn lijst is niet orgineel, maar o.k.
Die 'Lady Marmelade' vond ik juist leuk. Ben ik steeds meer gaan waarderen, ondanks het hoge 'hoerige' gehalte van de clip.
quote:Ga je schamen! The Everly Brothers!
Op donderdag 22 november 2001 18:46 schreef RemCow het volgende:
Jody Bernal - Dreams (Origineel:)
Bij mij staat deze op stip op nummer 1. Atomic Kitten kan ik wel vergeven, als je hun koppies wegdenkt zijn het best lekkere meiden om naar te kijken, dat maakt het weer goed. En van de songs van Phil Collins moeten ze afblijven. Echt sneu dat iemand zulke mooie songs zo kan verkrachten.
quote:die waren we niet vergeten, daar proberen we gewoon niet aan te denken zo triest als dat die was
Op donderdag 22 november 2001 21:41 schreef I.R.Baboon het volgende:
Jullie vergeten Paul de leeuw, bassie en adriaan met de Bohemian Rhapsody.
(ik neem maar even de vrijheid om voor iedereen te praten )
quote:We have a winner!
Walgelijk gewoon, hoe ze dat coverden.
ff fonetisch zoals ze het zongen:
Notting rielie metters, enniewon ken sie, notting rielie metters. Notting rielie metters... toe mie.
quote:Ja! Ik heb het gelukkig(?) maar 1x hoeven te horen! Er zijn al een hoop covers de revue gepasseerd, maar deze spant toch echt de kroon.
quote:Nooit gehoord en dus ook niet echt bekend.
Ik vraag me af of jullie aversie tegen Geri niet te maken heeft met haar verleden.... omdat het gewoon 'not done' is om dat leuk of aardig of redelijk te vinden. Of dat jullie het puur objectief gezien echt een slechte versie vinden.
Wat mijn nichtje mee aan kwam kakken: Mariah Carey met Last Night the DJ Saved my Life. Héél naar!
keet niet meer welk nummer of jaar eigenlijk
quote:klopt, iig alle r&b/rap covers zijn
Op donderdag 22 november 2001 16:54 schreef ranja het volgende:[..]
Absoluut niet mee eens. Dat lijkt zo vanwege die trend van r&b covers van oude hits maar er zijn zat wel goeie covers.
D.Rose
quote:die cover is echt al heel oud...
Op vrijdag 23 november 2001 01:38 schreef D.Rose het volgende:[..]
klopt, iig alle r&b/rap covers zijn[afbeelding]
De enige die n beetje klinken zijn de rock covers, al hoorde ik gisteren limp bizkit gearge michael coveren.
Dat hadden ze nu weer net niet moeten doen.D.Rose
quote:vinnik nie...
Op vrijdag 23 november 2001 02:38 schreef BDisOKE het volgende:[..]
EN best wel funny!
quote:ja... ook zo erg idd!
Op vrijdag 23 november 2001 02:42 schreef calvobbes het volgende:
Kane die U2 na wilt doen en dan vervolgens alle U2 nummers door elkaar speelt en het een eigen nummer noemt...
quote:Inderdaad vergeten ja (of bewust verdrongen?). Dan komt die bij mij dus op nr. 1, nog boven Geri Halliwell.
quote:Eindelijk iemand die daar ook zo over denkt!
Op vrijdag 23 november 2001 01:16 schreef goo het volgende:
Geeft niet, dat is een goeie, echte redenHeb ik bij de zanger van Muse, zo irritant... terwijl de muziek niet eens slecht is. Die zanger verknoeit alles.
erhm.. ok.. dat was lichtelijk offtopic
quote:dat gevoel heb ik ook bij Cradle Of Filth.
Op vrijdag 23 november 2001 01:16 schreef ranja het volgende:
Geeft niet, dat is een goeie, echte redenHeb ik bij de zanger van Muse, zo irritant... terwijl de muziek niet eens slecht is. Die zanger verknoeit alles.
quote:Die van Incubus??? Da's een erg mooi nummer vind ik...
Op donderdag 22 november 2001 17:30 schreef GroteBroeder het volgende:
Die cover van Wacko Jacko door Alien Ant Farm is best aardig, maar laatst zag en hoorde ik op The Box een totaal verkrachte cover van Pink Floyd's 'Wish you were here.' Wie weet hoe de daders heten?
quote:Toevallig vind ik dat het enige leuke nummer van LB, scheelt misschein dat ik dat nummer kende voor ik wist wie het was... soort cultuurschok zeg maar toen ik er achter kwam dat het Limp bizkit was die zowaar een goed nummer hadden gemaakt
Op vrijdag 23 november 2001 01:38 schreef D.Rose het volgende:[..]
klopt, iig alle r&b/rap covers zijn
De enige die n beetje klinken zijn de rock covers, al hoorde ik gisteren limp bizkit gearge michael coveren.
Dat hadden ze nu weer net niet moeten doen.D.Rose
quote:Die hadden we net unaniem in de eerste 3 posts uitgeroepen tot allerslechtste!!
Op vrijdag 23 november 2001 15:22 schreef Marble het volgende:
Dat deuntje dat Atomic Kitten aan Eternal Flame heeft toegevoegd rules weer wél![]()
quote:"We"? Speak for yourself. En ik had het over het riedeltje dat erachter zit.
Op vrijdag 23 november 2001 15:36 schreef ranja het volgende:[..]
Die hadden we net unaniem in de eerste 3 posts uitgeroepen tot allerslechtste!!
quote:Maar 'we' zijn er helaas één vergeten: bij deze nomineer ik Westlife met Uptown Girl.
Op vrijdag 23 november 2001 15:36 schreef ranja het volgende:[..]
Die hadden we net unaniem in de eerste 3 posts uitgeroepen tot allerslechtste!!
Liefs,
Helga
quote:Doe ik, ik hoor bij de eerste 3 posts
Op vrijdag 23 november 2001 16:19 schreef Marble het volgende:[..]
"We"? Speak for yourself. En ik had het over het riedeltje dat erachter zit.
quote:idd... het lijkt wel verdacht veel op U2 en dan hebben ze ook nog die CD of DVD met U2 nummers uitgebracht
Op vrijdag 23 november 2001 02:42 schreef calvobbes het volgende:
Kane die U2 na wilt doen en dan vervolgens alle U2 nummers door elkaar speelt en het een eigen nummer noemt...
De slechtste echte cover vond ik wel Westlife met Uptown Girl...
quote:Waar is dat een cover van dan? Wil ik dat weten eigenlijk?
Op vrijdag 23 november 2001 18:39 schreef Jassie het volgende:
En dat nummer van Cooldown Cafe?
Hey baby ofzo..
Ook zo'n rot nummer.
Niet dat het origineel zo goed is maar ja het kan dus altijd slechter.
quote:Ewh ja... Hebben ze die uberhaupt wel gecoverd
Op vrijdag 23 november 2001 18:47 schreef mrcool het volgende:
Ga ik toch voor: Lil Kim - In The Air Tonight.
quote:Dan heb je wel mazzel gehad!!!
Op vrijdag 23 november 2001 18:53 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ewh ja... Hebben ze die uberhaupt wel gecoverd
Hoorde vandaag het nummer maar eik alleen maar de stem van Phil Collins...
quote:Ik sluit me hierbij aan
quote:Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, sorry, atomic kitten is gedegradeerd, we have a winner. Ik krijg iedere keer de kriebels als ik dat hoor, zeker als ik die vieze gladde kerels er bij zie, zwiere zwaaie....
Op vrijdag 23 november 2001 18:39 schreef Jassie het volgende:
En dat nummer van Cooldown Cafe?
Hey baby ofzo..
Ook zo'n rot nummer.
Niet dat het origineel zo goed is maar ja het kan dus altijd slechter.
quote:Ik dacht eerst dat het aan m'n koptelefoon lag. Ik andere koptelefoon gehaald: Zelfde verhaal..
Wyclef Jean - Wish you were here
Waarom proberen mensen in godensnaam Pink Floyd te coveren..
(sommige nummers van The Orb zijn wel aardig trouwens)
Statement :
Als je het niet beter kan als het origineel, of als je er geen leuke eigen draai aan kan geven, blijf er dan met je gore jatten vanaf!
Einde statement.
Ik snap niet dat iemand bijv. die Geri Lellebel versie goed vind. Diegene die dat vind, mag mij eens uitleggen wat er aan haar versie dan beter is dan die van de Weather Girls.
Of Westlife met Uptown girl, of.. ga zo maar door.
quote:Ik heb nog steeds geen noot verschil kunnen ontdekken tussen het origineel van Billy Joel en deze versie. Dus vind ik het niet de slechtste cover van het jaar. Wel de meest inspiratieloze.
Op vrijdag 23 november 2001 18:22 schreef Helga het volgende:[..]
Maar 'we' zijn er helaas één vergeten: bij deze nomineer ik Westlife met Uptown Girl.
Liefs,
Helga
quote:"inspiratieloze"
Op zaterdag 24 november 2001 01:00 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Ik heb nog steeds geen noot verschil kunnen ontdekken tussen het origineel van Billy Joel en deze versie. Dus vind ik het niet de slechtste cover van het jaar. Wel de meest inspiratieloze.
Gemiddelde gedachtengang van dit soort 'artiesten':
Ehm, ehhh, shit. We willen snel geld verdienen. Een goed nummer schrijven duurt te lang, bovendien kunnen we dat niet. Dus laten we dat nummer van die en die nog maar eens dunnetjes overdoen... *burp*
quote:Gelukkig was die cover van Uptown Girl voor het goede doel.
Op zaterdag 24 november 2001 01:08 schreef AcidFog het volgende:[..]
Gemiddelde gedachtengang van dit soort 'artiesten':Ehm, ehhh, shit. We willen snel geld verdienen. Een goed nummer schrijven duurt te lang, bovendien kunnen we dat niet. Dus laten we dat nummer van die en die nog maar eens dunnetjes overdoen... *burp*
Meest waardeloze cover van dit jaar vind ik toch wel die van Jodie Bernal (Dreams). Hij heeft eigenlijk alleen het refrein gejat maar daar had hij al met zijn tengels van af moeten blijven.
Alien Ant Farm - Smooth Criminal is wat mij betreft de beste cover van het jaar.
quote:Niet beter maar het nummer is gewoon sterk, en zij doet er in mijn ogen niks verkeerds mee. Het swingt gewoon wel.
Op zaterdag 24 november 2001 00:52 schreef AcidFog het volgende:
Ik snap niet dat iemand bijv. die Geri Lellebel versie goed vind. Diegene die dat vind, mag mij eens uitleggen wat er aan haar versie dan beter is dan die van de Weather Girls.
quote:Precies zoals het origineel.
Op zaterdag 24 november 2001 04:18 schreef ranja het volgende:
Het swingt gewoon wel.
quote:De meeste bands die Pink Floyd coveren doen dat als een soort van Tribute to.. Maar iuk hbe niet t idee dat dat bij Wyclef Jean het hoofd doel zou zijn geweest. Kan of heb je er niets mee, blijf er dan vanaf!
Op vrijdag 23 november 2001 20:47 schreef dwerg het volgende:
Wyclef Jean - Wish you were here
Bagger...
quote:Precies...
Op zaterdag 24 november 2001 04:20 schreef Cora het volgende:[..]
Precies zoals het origineel.
en alle goede oude rocknummers die door negers en wiggers worden verneukt!
[Dit bericht is gewijzigd door kavorka op 24-11-2001 18:47]
quote:Dus what's the point...?
Op zaterdag 24 november 2001 15:33 schreef ranja het volgende:[..]
Precies...
quote:Sorry, voor mijn tijd
Op donderdag 22 november 2001 21:39 schreef twi het volgende:[..]
Ga je schamen! The Everly Brothers!
quote:En dat mag niet van jou? Jij hoopt ook dat niemand de albums van jou artiesten koopt zodat zij geen geld krijgen? Das onzin, iedereen werkt om geld te verdienen en dit is haar werk. Verder heeft ze ook niet heel veel geld meer nodig lijkt me om redelijk van te kunnen leven...
Op zaterdag 24 november 2001 19:17 schreef AcidFog het volgende:[..]
Dus what's the point...?
Juist : geld verdienen.
Iets anders:
Bovendien, het nummer komt van een soundtrack en daar staan vaak wel een paar covers op. Neem judgement night (slayer & ice t), die op dit forum redelijk hoog staat aangeschreven (en terecht).
Maar de discussie was niet of het coveren wel of niet terecht is maar hoe het er vanaf gebracht wordt. Coveren bestaat al sinds Elvis en nog eerder. Kan geen coverloze bands met meer dan 2 albums opnoemen (uitdaging?).
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 24-11-2001 20:51]
quote:Geld verdienen/in the picture blijven, wat voor reden ze dan ook had om dit te coveren, het blijft een compleet nutteloze cover.
Op zaterdag 24 november 2001 20:41 schreef ranja het volgende:[..]
En dat mag niet van jou? Jij hoopt ook dat niemand de albums van jou artiesten koopt zodat zij geen geld krijgen? Das onzin, iedereen werkt om geld te verdienen en dit is haar werk. Verder heeft ze ook niet heel veel geld meer nodig lijkt me om redelijk van te kunnen leven...
En jaaah, ik ben dan wel 18, maar vindt die top 40 crap vaak toch best wel lollig, tis geen muziek om 35 keer achter elkaar te luisteren maar het is geen slechte muziek ONDANKS dat het geschreven is door een songwriter, geproduceert is door een producer, dat het hippe clipje is geschoten door een hippe clipjesmaker etc. en dat de enige bijdrage van het "showpopje" zingen, spelen in het hippe clipje en 24 uur per dag niet thuis kunnen zijn.
[on topic]
ik vote voor Jody met Dreams
quote:Hahahahaha,
Op zaterdag 24 november 2001 21:29 schreef blieblie het volgende:
In principe is alle muziek waar geld aan verdient wordt commercieel, dus die term die hier in zowat elke muziek topic voorkomt is bullshit...
En ik denk dat die "showpopjes" toch wel ergens goed voor zijn. Kijk maar naar jouw jeugd, heb jij ooit naar muziek van "showpopjes", (fuck vergeten te kijken hoe oud je bent) maar bijv. Britney Spears, Vengaboys, Take That, Spice Girls, of eerder; Rolling Stones, Beatles, Eagles etc.
Maak het de kat niet wijs dat je van af het begin dat je je interreseerde in muziek al luisterde naar de muziek die jij nu geweldig vind.En jaaah, ik ben dan wel 18, maar vindt die top 40 crap vaak toch best wel lollig, tis geen muziek om 35 keer achter elkaar te luisteren maar het is geen slechte muziek ONDANKS dat het geschreven is door een songwriter, geproduceert is door een producer, dat het hippe clipje is geschoten door een hippe clipjesmaker etc. en dat de enige bijdrage van het "showpopje" zingen, spelen in het hippe clipje en 24 uur per dag niet thuis kunnen zijn.
En nee, ik heb muziek van 'showpopjes' nooit goed gevonden. En laten we al helemaal niet beginnen over jouw vergelijking van Britney Spears, Vengaboys, Take That en de Spice Girls met The Rolling Stones, The Beatles en The Eagles. Sjeeeeezus...
Toen ik echt naar muziek ging luisteren waren de eerste bands die ik goed vond Iron Maiden, Metallica, Slayer enz. En ja, die vind ik nog steeds goed.
Het is dat ik geen kat heb, anders kon je eens fijn met hem in discussie...
Oh, ik weet het al: die superslechte cover van Satisfaction op haar vorige cd!
quote:Laat me raden... Je nichtje heeft de CD?
Op zondag 25 november 2001 01:16 schreef Helga het volgende:
Wat heeft Britney met de Rolling Stones te maken?Oh, ik weet het al: die superslechte cover van Satisfaction op haar vorige cd!
quote:Nee die heb ik zelf! Ik krijg al dertig jaar lang alle cd's gratis thuis gestuurd, handig hè? Het levert me elke Koninginnedag bakken met geld op...
Op zondag 25 november 2001 01:29 schreef AcidFog het volgende:[..]
Laat me raden... Je nichtje heeft de CD?
Liefs,
Helga
quote:was dat niet DMX? of vergis ik me nou hevig...?
Trouwens ik vind dat de blije boyband uptown girl cover ook niet veel soeps is. Die van Me First And The Gimme Gimmes was imho veel beter
quote:Wow!
Op zondag 25 november 2001 01:39 schreef Helga het volgende:[..]
Nee die heb ik zelf! Ik krijg al dertig jaar lang alle cd's gratis thuis gestuurd, handig hè?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |