Ik heb me ook al laten vangen met een gebruikte machine en ik zou het niet opnieuw doen. Het kan op het eerste zicht goedkoop lijken maar als de week erna de boiler stuk gaat omdat die vol kalk zit kan je weinig doen dan hem laten maken... In een winkel heb je dan tenminste nog garantie.quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:50 schreef gamgra het volgende:
@ Maulibu
Ik stel voor dat je gaat beginnen met een gebruikte machine, er staan er honderden op de Marktplaats en Ebay, geef vooral niet te veel geld uit voor je eerste machine.
Ga de machine bij de verkoper proberen, dan weet je zeker dat het allemaal werkt.
Misschien bij een van je vrienden of buren ook eens kijken wat zij voor spullen gebruiken, ik zou zeggen laat je eens uitnodigen voor een lekker bakkie.
Dan weet je dus waar je de volgende keer op moet letten. Als je er (nog) niet zo veel verstand van hebt is zoiets altijd lastig lastig. Vraag daarom hulp en tips van de kenners, in dit topic bijvoorbeeldquote:Op woensdag 8 maart 2006 22:32 schreef timpie82 het volgende:
[..]
Ik heb me ook al laten vangen met een gebruikte machine en ik zou het niet opnieuw doen. Het kan op het eerste zicht goedkoop lijken maar als de week erna de boiler stuk gaat omdat die vol kalk zit kan je weinig doen dan hem laten maken... In een winkel heb je dan tenminste nog garantie.
hehehe, spartamet ... vroem vroem vroemquote:Op donderdag 9 maart 2006 13:23 schreef Pietverdriet het volgende:
@ malibu
JE moet het je ongeveer zo voorstellen. We hebben het over espresso machines die je moet vergelijken met een motor, de een hier rijdt Harley, de ander een racejapanner. Het apparaat waar je het over hebt is meer een spartamet, een prima ding in zijn klasse, maar een geheel andere klasse van gemotoriseerde tweewieler.
In frankrijk bestel je cappuccino, je krijgt koffie met melk, slagroom en cacao erbovenop. Dat is onzin!quote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:06 schreef Richie_Rich het volgende:
Ik was gisteren even in Milaan en zat dara in de ochtend ook even een cappuccino naar binnen te werken. Latte-art is daar helemaal ingeburged volgens mij. Met het grootste gemak tovert zo'n barista een mooi vormpje.
Persoonlijk vind ik het maar onzin
Spanje krijg je ook koffie met slagroom, gewoon vermelden dat je opgeschuimd melk wilt en geen slagroomquote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:08 schreef faberic het volgende:
[..]
In frankrijk bestel je cappuccino, je krijgt koffie met melk, slagroom en cacao erbovenop. Dat is onzin!
zit je op een plek waar je het goed krijgt, is het weer niet goed...
tchibo heeft een goedkope maler waarbij je de maalgraad in kan stellen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 08:44 schreef faberic het volgende:
Ik moet echt een maler gaan aanschaffen, want om goede 1mL/s shots te maken moet ik m'n filter helemaal volproppen, niet echt gezond voor het apparaat, en de koffie wordt er niet beter van. Heeft iemand tips voor een maler voor een beginner? Hij moet echt zeer fijn kunnen malen, echt superfijn, want dat heeft mijn apparaat nodig. Moet ik met een dure Mazzer Mini beginnen of kan het ook met een goedkopere? Als ik een maler heb ga ik ook proberen te branden met zo'n popcorn-machine, is dat ding niet met hete-lucht? Dat is dan precies hetzelfde als professionele branders....
Faberic.
Hoe smaakt het? Welke soorten heb je besteld en welke melanges ben je aan het uitproberen? Ben benieuwd.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:58 schreef timpie82 het volgende:
@gamgra: bedankt voor de tip van mengeling. Ik heb bij Ongebrand 5 soorten koffie besteld en ben volop aan het branden. Op dit moment krijg ik alweer bijna een vinger crèma op de shots, daarvoor doe je het uiteindelijk toch
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |