Als je bedoelt met handmatig: "hendel omhoog totdat het kopje vol is en dan hendel omlaag".quote:Op maandag 7 augustus 2006 10:39 schreef faberic het volgende:
[..]
Is dat niet zo'n handmatig espresso-apparaat? Ik heb daar nog nooit mee gewerkt, maar er is wel wat over te vinden denk ik.
Ik had dus exact hetzelfde met mijn apparaat, nu heb ik ook een molen en dat is leuk.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:13 schreef ultratech het volgende:
Ik denk dat je gelijk hebt mirugai. De druk wordt automatisch geregeld. is inderdaad een machtig apparaat. Druk is alleen extreem groot. Kan alleen hele fijne maling aan. De meeste koffiewinkels kunnen de fijne maling die ik nodig heb niet leveren. Heb dus ook maar een molen aangeschaft. Vrouw niet blijwant nu is het aanrecht nog voller, maar de espresso is super!!!!
![]()
Dat de klep versleten is kan ik me ook niet voorstellen.Apparaat is pas een paar maanden oud. Moet er eigenlijk mee terug naar de winkel, maar dat is weer 100km rijden en als het dus eenvoudig op te lossen is, scheelt me dat weer 200 km rijden... als er echter niets anders opzit toch maar de reis aanvaarden en het blok beton van 25 kilo in de auto tillen....
![]()
Ha leuk, een pro! Wat voor activiteiten onderneem je met je eigen bedrijf?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:20 schreef moniekbarista het volgende:
Keep the crema high!
www.moniekbarista.blogspot.com
Zo'n ding heb ikquote:Op maandag 7 augustus 2006 11:03 schreef mirugai het volgende:
faberic bedoelt waarschijnlijk een handlevermachine, dat zijn machines waarbij je met de hand de druk regelt (zoals bij een fietspomp), maar dat is de ECM Giotto niet, dat is een gewone piston pompmachine (wel erg mooi & goed ding trouwens).
De hendel die je bedoelt regelt de klep die de watertoevoer naar de zetkop regelt neem ik aan. Dus of er zit een schroefje oid. niet goed vast of de klep is versleten, maar dat kan ik me haast niet voorstellen.
edit: handlevermachine:
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |