abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 april 2006 @ 18:03:51 #201
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_37102008
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:48 schreef Mirri het volgende:
Met relatief wil ik vooral zeggen dat alle formules die hier op Aarde gelden wat bertreft tijd, snelheid etc, niet meer gelden als we het over de snelheid van het licht hebben.
Je bedoelt: de Wetten van Newton gelden niet meer als je de snelheid van het licht nadert. Dat is toch iets subtiel anders, en daarom bedacht Einstein destijds de Relativiteitstheorie.
quote:
Bedoel jij met heen-en-weer reizen in de tijd van rondgaande naar lineaire tijd gaan? Want dat is namelijk iets best wel onbekends, wat alles te maken heeft met andere dimensies, waar je maar in moet geloven.
Ik bedoel dat ik terug kan reizen naar bijvoorbeeld gister, of 2000 jaar geleden. Dat kan gewoon nog steeds niet, en ook theoretisch heeft het teveel haken en ogen om -naar de huidige inzichten- ooit wél mogelijk te worden.

Wat betreft die dimensies: wat bedoel je daarmee, en waarom 'moet je daar maar in geloven'?
quote:
Trouwens, ook een zeer leuk boek die gaat over dit soort dingen is "Het leven op de Nieuwe Aarde", van Steve Rother. De informatie in dat boek is voor een groot deel gechanneld van een Groep Engelen.
Lijkt me meer iets voor TRU
'Nuff said
  zondag 23 april 2006 @ 21:49:25 #202
121009 elke_82
ow jeeah!
pi_37227762
wat dacht je ervan dat als je door de tijd gaat je gewoon verdwenen bent, je bent immers niet meer te zien. Zou het dus zo zijn dat tijdreizen zowieso niet werkt?
  maandag 24 april 2006 @ 01:35:01 #203
40111 TheWilliedockSaints
The Taxman Cometh
pi_37233700
quote:
Op woensdag 19 april 2006 13:53 schreef Mirri het volgende:

[..]

Precies, daar gaat het om! Dat is dus het reizen in de tijd. Anders zou dit (topic) allemaal voor niets zijn, als het net zoiets is als met de auto ergens heen rijden, maar tijd is raar, het is relatief. Je weet toch wel dat als je bij een zwart gat in de buurt komt, dat de tijd dan steeds langzamer gaat lopen en op een gegeven moment stil gaat staan als je bij het wormgat komt?

Stel nou dat je samen met het licht reist, dan zou je voor je gevoel veel sneller op de plaats van bestemming zijn. Tijd is een relatief begrip he? Tijd is rondgaand hier, maar het kan ook lineair zijn. Maar dat heeft weer te maken met andere dimensies, en niet met reizen door de tijd.
wtf
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  maandag 24 april 2006 @ 01:39:21 #204
40111 TheWilliedockSaints
The Taxman Cometh
pi_37233786
quote:
Op zondag 23 april 2006 21:49 schreef elke_82 het volgende:
wat dacht je ervan dat als je door de tijd gaat je gewoon verdwenen bent, je bent immers niet meer te zien. Zou het dus zo zijn dat tijdreizen zowieso niet werkt?
ik denk niet dat dat zo werkt. als tijdreizen mogelijk is, zal het meer iets visueels zijn ofzo, ik denk niet dat je echt 'kan deelnemen' aan hetgeen je ziet
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')