abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36887327
Reizen terug in de tijd zal nooit kunnen volgens mij, als je met een enorme snelheid door de ruimte reist. (sneller dan het ligt)
Kun je terug in de tijd kijken, de klok tikt op aarde echter normaal door. De klok van de reiziger verandert wel iets, gaat onder de reis trager lopen.
Je kunt dan terug in de tijd kijken omdat je het licht gepasseert bent.
Met de terugreis gebeurt hetzelfde maar dan andersom, onder die reis tikt je klok weer trager dan op aarde.
Zo reis je zelfs iets in de toekomst... Wat het werkelijke effect is weet volgens mij nietmand.

Een wormgat lijkt me handig tijdens het reizen maar hoe die werken weet ik niet echt.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2006 14:42:23 ]
pi_36905871
We reizen nu al door de tijd, namelijk van verleden via heden naar de toekomst.
Is dat probleem eigenlijk al opgelost?
In wezen zitten we in het eeuwig NU, een soort trein die de seconden verslindt in plaats van kilometers.
Morgen bestaat (nog) niet, in een cafe in Engeland zag ik een bordje: Tomorrow all drinks free.
Morgen blijven we voor ons uitschuiven, net als gisteren dat slepen we achter ons aan.
Vandaag is morgen gisteren.
pi_36937085
- edit: ga weer eens terug naar je eigen forum

[ Bericht 92% gewijzigd door Doffy op 13-04-2006 22:24:38 ]
pi_36980999
de aarde zendt geen licht uit
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  zondag 16 april 2006 @ 00:35:25 #180
137975 Twpk
We are muppets
pi_36995039
quote:
Op zondag 9 april 2006 17:39 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Voor licht schijnbaar wel, het komt op hetzelde moment aan als dat het vertrok..
nee
pi_37003629
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 15:00 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
Waarom kan je de aarde dan wel zien?
  zondag 16 april 2006 @ 13:38:12 #182
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_37003652
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 15:00 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
wel eens snachts buiten geweest?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_37003774
quote:
Op zondag 16 april 2006 13:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

wel eens snachts buiten geweest?
Zelfs dan kun je toch nog iets waarnemen.
pi_37012436
Het albedo van de Aarde is vrij laag. En de Aarde zelf zendt geen licht uit, ze is natuurlijk geen ster ofzo. Ze weerkaatst alleen maar licht, da's iets anders.
  zondag 16 april 2006 @ 18:44:59 #185
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_37012579
quote:
Op zondag 16 april 2006 18:39 schreef Haushofer het volgende:
Het albedo van de Aarde is vrij laag. En de Aarde zelf zendt geen licht uit, ze is natuurlijk geen ster ofzo. Ze weerkaatst alleen maar licht, da's iets anders.
de aarde straalt veel kunstlicht uit
Bekijk westeuropa eens snachts vanuit de lucht of ruimte.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_37012615
quote:
Op zondag 16 april 2006 18:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, ik heb het nou over de Aarde als zijnde planeet. Al die steden ed, dat snap ik ook wel.
  zondag 16 april 2006 @ 20:24:29 #187
40111 TheWilliedockSaints
The Taxman Cometh
pi_37015108
quote:
Op zondag 16 april 2006 18:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

dat doen de mensen die erop wonen, niet de aarde

edit: inderdaad, haufhofer
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  zondag 16 april 2006 @ 20:28:40 #188
40111 TheWilliedockSaints
The Taxman Cometh
pi_37015205
quote:
Op zondag 16 april 2006 13:37 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Waarom kan je de aarde dan wel zien?
wellicht is de lichtsnelheid op aarde wél nihil
pi_37040585
-- edit: hardleers?

[ Bericht 91% gewijzigd door Doffy op 17-04-2006 19:59:40 ]
pi_37042408
Ik reageer gewoon op een reactie van een andere gebruiker op dit forum. Was mijn tekst zo schokkend?
  dinsdag 18 april 2006 @ 17:11:33 #191
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_37066616
Stephen Hawking heeft er een boek over geschreven: een korte geschiedenis van de tijd. Dat gaat over tijdreizen en dat soort dingen.

Mijn visie is: stel nou, dat je een beetje antimaterie zou gebruiken, dat levert zoveel energie, waardoor het mogelijk is om bijna de snelheid van het licht te halen. Sneller kan natuurlijk niet. Je zou na een paar uur bijv. op Sirius aankomen. Ondertussen is op Aarde dan al 8 jaar verstreken, want Sirius staat 8 lichtjaar van ons vandaan.

Tegen de tijd dat je dus weer terug op Aarde bent, is iedereen 16 jaar ouder, maar jij bent slechts een paar uur ouder. Reizen in de tijd IS mogelijk. Waarom niet?
pi_37067077
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:11 schreef Mirri het volgende:

Tegen de tijd dat je dus weer terug op Aarde bent, is iedereen 16 jaar ouder, maar jij bent slechts een paar uur ouder. Reizen in de tijd IS mogelijk. Waarom niet?
Ook dan is de pijl van de tijd voorwaarts.
pi_37070670
quote:
Stephen Hawking heeft er een boek over geschreven: een korte geschiedenis van de tijd. Dat gaat over tijdreizen en dat soort dingen.

Mijn visie is: stel nou, dat je een beetje antimaterie zou gebruiken, dat levert zoveel energie, waardoor het mogelijk is om bijna de snelheid van het licht te halen. Sneller kan natuurlijk niet. Je zou na een paar uur bijv. op Sirius aankomen. Ondertussen is op Aarde dan al 8 jaar verstreken, want Sirius staat 8 lichtjaar van ons vandaan.

En hier is iedereen het mee eens? Jij een paar uur ouder en de mensen op aarde 16 jaar?

( ik ben het er mee eens..)
pi_37077299
Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat je nooit in een uur of wat kunt versnellen tot de lichtsnelheid, je wordt in je stoel tot moes gedrukt.
Wat heb je trouwens bij Sirius te zoeken?
  woensdag 19 april 2006 @ 10:10:17 #195
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_37088406
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 21:55 schreef Schonedal het volgende:
Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat je nooit in een uur of wat kunt versnellen tot de lichtsnelheid, je wordt in je stoel tot moes gedrukt.
Wat heb je trouwens bij Sirius te zoeken?
Pff... het was even de enige ster waarvan ik op dat moment het aantal lichtjaren uit mijn hoofd wist. Ik noemde maar een voorbeeld, wat maakt dat nou uit. Dan neem jij Rigel of Betelgeuze van Orion.

Ask Stephen Hawking, of lees zijn boeken. Hij is de Einstein van deze tijd.
pi_37088829
quote:

Hoe kan je met de snelheid van het licht binnen een paar uur ergens zijn als het 8 lichtjaar verderop is, je bent dan toch 8 jaar onderweg of zie ik iets over het hoofd?
pi_37088893
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:10 schreef Mirri het volgende:

[..]

Pff... het was even de enige ster waarvan ik op dat moment het aantal lichtjaren uit mijn hoofd wist. Ik noemde maar een voorbeeld, wat maakt dat nou uit. Dan neem jij Rigel of Betelgeuze van Orion.

Ask Stephen Hawking, of lees zijn boeken. Hij is de Einstein van deze tijd.
Nou....Stephen Hawking is natuurlijk lichtelijk briljant, maar wordt wetenschappelijk denk ik wel eens overschat door zijn populaire literatuur.
  woensdag 19 april 2006 @ 13:53:21 #198
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_37094088
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:28 schreef Ivo1986 het volgende:

[..]

Hoe kan je met de snelheid van het licht binnen een paar uur ergens zijn als het 8 lichtjaar verderop is, je bent dan toch 8 jaar onderweg of zie ik iets over het hoofd?
Precies, daar gaat het om! Dat is dus het reizen in de tijd. Anders zou dit (topic) allemaal voor niets zijn, als het net zoiets is als met de auto ergens heen rijden, maar tijd is raar, het is relatief. Je weet toch wel dat als je bij een zwart gat in de buurt komt, dat de tijd dan steeds langzamer gaat lopen en op een gegeven moment stil gaat staan als je bij het wormgat komt?

Stel nou dat je samen met het licht reist, dan zou je voor je gevoel veel sneller op de plaats van bestemming zijn. Tijd is een relatief begrip he? Tijd is rondgaand hier, maar het kan ook lineair zijn. Maar dat heeft weer te maken met andere dimensies, en niet met reizen door de tijd.
  woensdag 19 april 2006 @ 13:55:55 #199
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_37094163
Tijdreizen impliceert wat mij betreft toch vooral het naar believen heen-en-weer kunnen gaan in de tijd, niet het relativistische effect op zich.
'Nuff said
  woensdag 19 april 2006 @ 17:48:47 #200
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_37101577
quote:
Op woensdag 19 april 2006 13:55 schreef Doffy het volgende:
Tijdreizen impliceert wat mij betreft toch vooral het naar believen heen-en-weer kunnen gaan in de tijd, niet het relativistische effect op zich.
Met relatief wil ik vooral zeggen dat alle formules die hier op Aarde gelden wat bertreft tijd, snelheid etc, niet meer gelden als we het over de snelheid van het licht hebben.

Bedoel jij met heen-en-weer reizen in de tijd van rondgaande naar lineaire tijd gaan? Want dat is namelijk iets best wel onbekends, wat alles te maken heeft met andere dimensies, waar je maar in moet geloven. Trouwens, ook een zeer leuk boek die gaat over dit soort dingen is "Het leven op de Nieuwe Aarde", van Steve Rother. De informatie in dat boek is voor een groot deel gechanneld van een Groep Engelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')