neequote:Op zondag 9 april 2006 17:39 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Voor licht schijnbaar wel, het komt op hetzelde moment aan als dat het vertrok..
Waarom kan je de aarde dan wel zien?quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:00 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
de aarde zendt geen licht uit
wel eens snachts buiten geweest?quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:00 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
de aarde zendt geen licht uit
Zelfs dan kun je toch nog iets waarnemen.quote:Op zondag 16 april 2006 13:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
wel eens snachts buiten geweest?
de aarde straalt veel kunstlicht uitquote:Op zondag 16 april 2006 18:39 schreef Haushofer het volgende:
Het albedo van de Aarde is vrij laag. En de Aarde zelf zendt geen licht uit, ze is natuurlijk geen ster ofzo. Ze weerkaatst alleen maar licht, da's iets anders.
Ja, ik heb het nou over de Aarde als zijnde planeet. Al die steden ed, dat snap ik ook wel.quote:Op zondag 16 april 2006 18:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
de aarde straalt veel kunstlicht uit
Bekijk westeuropa eens snachts vanuit de lucht of ruimte.
dat doen de mensen die erop wonen, niet de aardequote:Op zondag 16 april 2006 18:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
de aarde straalt veel kunstlicht uit
Bekijk westeuropa eens snachts vanuit de lucht of ruimte.
wellicht is de lichtsnelheid op aarde wél nihilquote:Op zondag 16 april 2006 13:37 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Waarom kan je de aarde dan wel zien?
Ook dan is de pijl van de tijd voorwaarts.quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:11 schreef Mirri het volgende:
Tegen de tijd dat je dus weer terug op Aarde bent, is iedereen 16 jaar ouder, maar jij bent slechts een paar uur ouder. Reizen in de tijd IS mogelijk. Waarom niet?![]()
En hier is iedereen het mee eens? Jij een paar uur ouder en de mensen op aarde 16 jaar?quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:11 schreef Mirri het volgende:
Stephen Hawking heeft er een boek over geschreven: een korte geschiedenis van de tijd. Dat gaat over tijdreizen en dat soort dingen.
Mijn visie is: stel nou, dat je een beetje antimaterie zou gebruiken, dat levert zoveel energie, waardoor het mogelijk is om bijna de snelheid van het licht te halen. Sneller kan natuurlijk niet. Je zou na een paar uur bijv. op Sirius aankomen. Ondertussen is op Aarde dan al 8 jaar verstreken, want Sirius staat 8 lichtjaar van ons vandaan.
Tegen de tijd dat je dus weer terug op Aarde bent, is iedereen 16 jaar ouder, maar jij bent slechts een paar uur ouder. Reizen in de tijd IS mogelijk. Waarom niet?![]()
Pff... het was even de enige ster waarvan ik op dat moment het aantal lichtjaren uit mijn hoofd wist. Ik noemde maar een voorbeeld, wat maakt dat nou uit. Dan neem jij Rigel of Betelgeuze van Orion.quote:Op dinsdag 18 april 2006 21:55 schreef Schonedal het volgende:
Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat je nooit in een uur of wat kunt versnellen tot de lichtsnelheid, je wordt in je stoel tot moes gedrukt.
Wat heb je trouwens bij Sirius te zoeken?
Hoe kan je met de snelheid van het licht binnen een paar uur ergens zijn als het 8 lichtjaar verderop is, je bent dan toch 8 jaar onderweg of zie ik iets over het hoofd?quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:11 schreef Mirri het volgende:
Stephen Hawking heeft er een boek over geschreven: een korte geschiedenis van de tijd. Dat gaat over tijdreizen en dat soort dingen.
Mijn visie is: stel nou, dat je een beetje antimaterie zou gebruiken, dat levert zoveel energie, waardoor het mogelijk is om bijna de snelheid van het licht te halen. Sneller kan natuurlijk niet. Je zou na een paar uur bijv. op Sirius aankomen. Ondertussen is op Aarde dan al 8 jaar verstreken, want Sirius staat 8 lichtjaar van ons vandaan.
Nou....Stephen Hawking is natuurlijk lichtelijk briljant, maar wordt wetenschappelijk denk ik wel eens overschat door zijn populaire literatuur.quote:Op woensdag 19 april 2006 10:10 schreef Mirri het volgende:
[..]
Pff... het was even de enige ster waarvan ik op dat moment het aantal lichtjaren uit mijn hoofd wist. Ik noemde maar een voorbeeld, wat maakt dat nou uit. Dan neem jij Rigel of Betelgeuze van Orion.
Ask Stephen Hawking, of lees zijn boeken. Hij is de Einstein van deze tijd.![]()
Precies, daar gaat het om!quote:Op woensdag 19 april 2006 10:28 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Hoe kan je met de snelheid van het licht binnen een paar uur ergens zijn als het 8 lichtjaar verderop is, je bent dan toch 8 jaar onderweg of zie ik iets over het hoofd?
Met relatief wil ik vooral zeggen dat alle formules die hier op Aarde gelden wat bertreft tijd, snelheid etc, niet meer gelden als we het over de snelheid van het licht hebben.quote:Op woensdag 19 april 2006 13:55 schreef Doffy het volgende:
Tijdreizen impliceert wat mij betreft toch vooral het naar believen heen-en-weer kunnen gaan in de tijd, niet het relativistische effect op zich.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |