Ej een rude in WFLquote:Op zondag 9 april 2006 17:39 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Voor licht schijnbaar wel, het komt op hetzelde moment aan als dat het vertrok..
onzin, bewijs het maar.quote:Op zondag 9 april 2006 17:08 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee, sneller dan het licht reizen staat in de relativiteitstheorie gelijk aan " fysiek terug in de tijd reizen". Als je sneller dan het licht reist, kom je op een tijdstip aan dat voor het tijdstip van vertrek ligt. Dat heeft alles te maken met het feit dat de lichtsnelheid een barriere is; alles wat massief is kan niet van een snelheid kleiner dan c versnellen naar een snelheid groter dan c en vice versa.
Als jij dus om 15.00 met een v>c reist naar een plaats, kun je om bijvoorbeeld 14.00 aankomen. Terwijl je toch een afstand hebt afgelegd.
Dat heb ik de afgelope 2 jaar allemaal al gedaan. Kijk maar in je topic historie.quote:
Hoeft niet eng te zijn hoor. Je kunt rustig met 99% van de lichtsnelheid naar andere plaatsen reizen. Merk je helemaal niets van.quote:Op zondag 9 april 2006 19:54 schreef Razz_Gul het volgende:
offtopic: gezien de huidige stand v.d techniek cq. ruimtevaart zijn Startrek taferelen (lees verre werelden verkennen) dan eigenlijk onmogelijk, bedoel probeer maar iets te bouwen dat de lichtsnelheid benadert EN de piloot heel laat. dus ook al zijn we niet alleen, de ''anderen'' bereiken zal niet lukken.... een enge gedachte voor ons als mensheid
Ik kan het niet "praktisch bewijzen" natuurlijk, het rolt rechtstreeks uit de speciale relativiteitstheorie. Als je die begrijpt en aanvaardt ( en dat wil nog al es wat problemen geven bij sommigen hierquote:
Hey, weer een tegenspraak van onze Ruud. In treinen pissen enzo, je weet tochquote:Op zondag 9 april 2006 20:07 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Hoeft niet eng te zijn hoor. Je kunt rustig met 99% van de lichtsnelheid naar andere plaatsen reizen. Merk je helemaal niets van.
Ik ben ook zéér benieuwd, kan ik u mededelenquote:Op zondag 9 april 2006 22:40 schreef Haushofer het volgende:
Verder ben ik benieuwd wanneer je je volgende WFL- ban krijgt, want je bent weer aardig op dreef geloof ik
Nee, je begrijpt me niet. Ik stel, dat volgens de RT sneller dan het licht reizen impliceert dat je terug in de tijd gaat. Of je ook sneller dan het licht ed kan, staat hier los van. Maar da's zeker geen onzin, en "het is gewoon onzin" komt op mij over als een drogreden. Daar is nu een leuk topic over hier in WFLquote:Op maandag 10 april 2006 03:21 schreef BaajGuardian het volgende:
tja in theorie kun je alles wel zeggen, maar in de praktijk is het simpelweg onmogelijk, tijd is non existant, en licht ook maar een materie voor een zintuig (kon even op geen makkelijkere woorden komen want het is al laat, ik kan even niet nadenken over woorden blblablalabl)
het is gewoon onzin, klaar.
Nee. Je haalt hooguit informatie in die al verzonden is. Gerommel in de marge van het verleden.quote:Op maandag 16 januari 2006 11:12 schreef thefunny het volgende:
Als je uitgaat van die theorie, zou je dus door de tijd reizen als je sneller als het licht gaat.
Tja, en nu..quote:Op dinsdag 11 april 2006 06:42 schreef Yosomite het volgende:
Enigszins off-topic:
Afgelopen zaterdag in het NRC, nieuwe ontwikkeling in de theorie omtrent de kosmo-constante. 'Hooft met een promovendus beschouwen symmetrische toestanden rondom de imaginaire as die zouden kunnen leiden tot de conclusie (die ik natuurlijk al lang getrokken heb) dat Cosmo gelijk is aan nul!
eind Enigzins off-topic.
Passen we ons beeld iets aanquote:
Juist, en daarom heet dit nu een tijd paradox!!quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:44 schreef Agiath het volgende:
Ik vraag me wat af [...]
Dus dat kan niet, dus dan zou het moment dat hij in het verleden komt gewoon weer een nieuwe tijd worden...misschien lopen er al duizenden verschillende tijdlijnen... (zijn dat dan die parallelle universums?)
Pfff, krijg echt koppijn als ik daar aan denk...
Lees eerst die artikelen van Van 't Hooft en zijn promovendi maar eens, daar vind je ongetwijfeld alle relevante informatie, én wiskundequote:Op woensdag 12 april 2006 13:00 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Kun je me dat dan ook iets verder toelichten? Met wiskunde b.v..
De ruimtetijdstof (Het lijkt mij dat die term afkomstig is uit en vergelijking van ruimtetijd met bijv. een tafellaken?)quote:Op woensdag 12 april 2006 12:42 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:
of via "vouwen" in "the fabric of space and time" (~> hmm hoe vertaal je dit nu lekker...)
Met wiskunde nog wel...quote:Op woensdag 12 april 2006 13:00 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Kun je me dat dan ook iets verder toelichten? Met wiskunde b.v..
[oftopic]quote:Op woensdag 12 april 2006 13:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
De ruimtetijdstof (Het lijkt mij dat die term afkomstig is uit en vergelijking van ruimtetijd met bijv. een tafellaken?)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |