abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 januari 2006 @ 11:49:27 #101
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_34115834
Zoveel invloed heeft het publiek nou ook weer niet hoor .

HIj zal het niet leuk vinden, maar een ECHTE prof wordt er alleen maar gedrevener van en zal zich extra willen bewijzen..
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_34115888
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:49 schreef HeatWave het volgende:
Zoveel invloed heeft het publiek nou ook weer niet hoor .

HIj zal het niet leuk vinden, maar een ECHTE prof wordt er alleen maar gedrevener van en zal zich extra willen bewijzen..
40000 fluitende mensen kunnen een trainer wegfluiten, dus invloed hebben ze wel degelijk.
Daarbij gaat het geen enkele prof in de koude kleren zitten als je door je THUISpubliek wordt uitgefloten..

Hij wil zich nu juist te veel bewijzen, wil constant de beslissende pass geven.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_34115920
wachten tot na het WK en dan Van Basten terug
  maandag 16 januari 2006 @ 11:52:48 #104
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_34115926
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:51 schreef aldostuta het volgende:

[..]

40000 fluitende mensen kunnen een trainer wegfluiten, dus invloed hebben ze wel degelijk.
Daarbij gaat het geen enkele prof in de koude kleren zitten als je door je THUISpubliek wordt uitgefloten..

Hij wil zich nu juist te veel bewijzen, wil constant de beslissende pass geven.
Tja, 40000 altijd fluitende supporters tijdens een slecht seizoen waarin alles misloopt. Zou het misschien kunnen dat dat fluiten nou niet DE reden van ontslag is? .
Get woke, go broke!
pi_34115932
Hij wil zich altidj bewijzen. En als hij zich bewezen heeft, wel hij nog even laten zien dat hij even technisch is als Zidane en Ronaldinho bij elkaar!
pi_34115954
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:49 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Dat zegt iedereen, dat over dat inzicht. Maar waarom moest Chivu veel vaker aan de noodrem trekken dan?

Ik blijf erbij dat SQD nooit een eerlijke kans heeft gehad.
kwam omdat hij een broekie naast zich had... (heitinga?)
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_34115964
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:52 schreef jimjim1983 het volgende:
wachten tot na het WK en dan Van Basten terug
Vergeet het maar, die gaat naar AC MILAAN.

Hiddink lijkt mij wel een interessante optie.
  maandag 16 januari 2006 @ 11:54:44 #108
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_34115993
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:54 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Held Ron Jans.
pi_34116012
quote:

[..]

Heeft aangegeven niet meer op het veld te willen staan. Liever technisch directeur.
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_34116020
quote:

[..]

ik denk nog eerder dat Van Basten terugkomt dan dat we Hiddink krijgen
pi_34116051
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:52 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Tja, 40000 altijd fluitende supporters tijdens een slecht seizoen waarin alles misloopt. Zou het misschien kunnen dat dat fluiten nou niet DE reden van ontslag is? .
Je weet best hoe het werkt: zodra de zakdoekjes er komen heeft een trainer zijn langste tijd gehad . Trouwens, je hoort mij nergens zeggen dat supporters DE reden zijn; ik zeg alleen dat ze een belangrijke factor zijn.

Fluiten bij wanprestatie is tereceht, maar dan wel na de wedstrijd en nooit gericht op een speler. Die gaat er alleen maar slechter van presteren, en supporters zijn er, zoals de naam al zegt, om de club en spelers te steunen lijkt mij....
pi_34116074
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:54 schreef pfaf het volgende:

[..]

Held Ron Jans.
Nee. Ajax moet een trainer willen die al eens met succes een topclub getrained heeft. Veel te veel trainers die het geweldig deden bij een subtopper zakken bij Ajax genadeloos door het ijs. Jans zou kunnen slagen, maar waarom de gok nemen?

Sven Goran wordt binnenkort ontslagen bij Engeland...

Enne..Hiddink heeft wel ooit aangegeven in Ajax een geweldige uitdaging te zien.
pi_34116082
quote:

En dan triest afbraakvoetbal gaan spelen zeker? Nee, dan heb ik nog liever Blind
  maandag 16 januari 2006 @ 11:57:30 #114
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34116088
Van Basten kan Ajax er toch bijnemen, net als Guus Hiddink met PSV en Australië? Eigenlijk vind ik San Marco ook niet de ideale man voor Ajax, die heeft met Oranje alleen nog maar geluk gehad.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_34116128
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:57 schreef aldostuta het volgende:

[..]

En dan triest afbraakvoetbal gaan spelen zeker? Nee, dan heb ik nog liever Blind
Dat ligt aan het spelersmateriaal bij PSV hoor. BIj Madrid was het wel aardig
  maandag 16 januari 2006 @ 12:00:14 #116
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_34116200
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:57 schreef M0NTANA het volgende:
Van Basten kan Ajax er toch bijnemen, net als Guus Hiddink met PSV en Australië? Eigenlijk vind ik San Marco ook niet de ideale man voor Ajax, die heeft met Oranje alleen nog maar geluk gehad.
Precies, die heeft toch ook nog neits bewezen. Krijgen we weer een Wouters, Koeman, Blind....
Ron Jans deze zomer naar Ajax, en Marco na het WK naar Heracles om een paar jaar te wennen aan het echte trainersschap en dan na het behalen van Europees voetbal in Almelo het gespreide bedje van Jans overnemen, zodat de 5e EC1 een feit is.

pi_34116213
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:58 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Dat ligt aan het spelersmateriaal bij PSV hoor. BIj Madrid was het wel aardig
Dat lag aan het spelersmateriaal bij Madrid
pi_34116254
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:00 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Dat lag aan het spelersmateriaal bij Madrid
Dat zeg ik toch

Bij Ajax zal het dan ook aardig zijn. Aardiger dan bij PSV in ieder geval.
pi_34116296
Ik zie liever Laudrup dan Hiddink, en ik zie liever Neeskens dan San Marco... het alle liefst zie ik van Gaal...
pi_34116329
Laudrup? Wat heeft die als trainer klaargespeeld dan?
  maandag 16 januari 2006 @ 12:04:52 #121
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_34116344
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:03 schreef Mangoworks2002 het volgende:
het alle liefst zie ik van Gaal...
Wat hebben we dan? 2 rondjes of een achtje?
pi_34116375
"Het is een acht, daar waar ik wacht."
pi_34116388
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:04 schreef Tobbes het volgende:
Laudrup? Wat heeft die als trainer klaargespeeld dan?
Aanvallend voetbal met een matig elftal...
  maandag 16 januari 2006 @ 12:06:58 #124
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34116408
Misschien Co Adriaanse terughalen uit Portugal?
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_34116432
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:06 schreef M0NTANA het volgende:
Misschien Co Adriaanse terughalen uit Portugal?
Weer sarcasme
pi_34116516
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:06 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

Aanvallend voetbal met een matig elftal...
Precies!

En dus weer het risico nemen dat iemand de druk bij een club als Ajax niet aan kan. En dus weer het risico nemen op een kut seizoen waarna we weer een nieuwe trainer moeten zoeken. Ajax is het beste. En dus wil ik de beste trainer. Die zich bewezen heeft bij een club die que ambiance en druk met Ajax te vergelijken is. Martin Jol....type Ron Jans, maar dan mét ervaring.
  maandag 16 januari 2006 @ 12:11:24 #127
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_34116551
Ervaring, inzicht en als het kan toch wel een beetje Ajax inzich.... Is nogal lastig... .
Get woke, go broke!
pi_34116561
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:01 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch

Bij Ajax zal het dan ook aardig zijn. Aardiger dan bij PSV in ieder geval.
Ik vind Hiddink een behoudende trainer, dankzij het spelersmateriaal bij Madrid speelde hij minder behoudend.....
  maandag 16 januari 2006 @ 12:12:00 #129
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_34116574
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:11 schreef HeatWave het volgende:
Ervaring, inzicht en als het kan toch wel een beetje Ajax inzich.... Is nogal lastig... .
Rijkaard en Ten Cate wegkopen is ook nog een optie.
  maandag 16 januari 2006 @ 12:12:34 #130
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_34116595
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:12 schreef pfaf het volgende:

[..]

Rijkaard en Ten Cate wegkopen is ook nog een optie.
Ja, want geld hebben we .
Get woke, go broke!
pi_34116604
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:10 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Precies!

En dus weer het risico nemen dat iemand de druk bij een club als Ajax niet aan kan. En dus weer het risico nemen op een kut seizoen waarna we weer een nieuwe trainer moeten zoeken. Ajax is het beste. En dus wil ik de beste trainer. Die zich bewezen heeft bij een club die que ambiance en druk met Ajax te vergelijken is. Martin Jol....type Ron Jans, maar dan mét ervaring.
Martin Jol wil niet... Ron Jans, wil ik niet, matige trainer.

1. Van Gaal
2. Laudrup
3. Rijkaard / Ten Cate
4. Neeskens / Krol
pi_34117349
We hadden Ten Cate moeten halen toen hij nog wilde...nu is het te laat, die gaat echt niet meer weg uit Barcelona
Houd van een lijntje.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 januari 2006 @ 12:37:11 #133
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_34117355
Ik heb het idee dat Danny Blind af en toe eigenlijk niet weet wat-ie nou eigenlijk doet ...

Je hebt trainers met een diepgravend analytisch inzicht in het spel (Benitez) of trainers die puur op charisma/uitstraling heel ver komen (Hiddink) en natuurlijk trainers die daar tussen in zitten. Maar ook trainers die gewoon beiden te weinig hebben om het te redden. Die geen duidelijke visie hebben en naar mijn gevoel maar wat doen. Daar lopen er heel wat van rond, en helaas heeft Ajax de laatste jaren daar te veel van gehad. Ik heb het idee dat Martin van Geel wel een visie heeft, maar om nu een haalbare trainer te verzinnen die echt wat kan doen wordt lastig.

Ik denk ook dat Ajax als gehele organisatie eens doorgelicht moet worden. Ik heb het gevoel dat daar op bestuurlijk niveau ook van alles niet klopt. En die onzekerheid en met mede als gevolg het niet aanwillen trekken van een echt sterke trainer zit ik ook als probleem. Ik zie dan ook niet snel enorme veranderingen. En het uitfluitend publiek helpt daar ook echt niet mee ...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  maandag 16 januari 2006 @ 12:52:53 #134
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34117886
Het moment waarop Danny Blind moest instappen bij Ajax is natuurlijk niet erg gelukkig geweest, maar je moet - hoe hoog je deze Ajacied ook hebt zitten - eerlijk kunnen toegeven dat het niet loopt. Danny Blind is nu ruim tien maanden eindverantwoordelijke, heeft ruim 20 miljoen Euro uitgegeven aan nieuwe spelers en Ajax speelt zo mogelijk nog slechter dan onder Ronald Koeman. Het seizoen is inmiddels verloren (kampioen worden we niet, de Gatorade Cup is niet meer dan een troostprijs en hoever we ook komen in de CL, we zullen hem nooit winnen) en dus moeten we kijken naar de toekomst. Stel alvast een trainer aan voor het nieuwe seizoen, desnoods per direct en laat hem alvast de balans opmaken. Wie mogen er weg en wie wil hij erbij hebben? Want Ajax moet minimaal éénmaal in de twee seizoenen de landstitel winnen en daarbij ook in de CL af en toe een goed jaar hebben, maar de huidige situatie is Ajax-onwaardig!
pi_34117958
Speculeren over een nieuwe Ajaxtrainer is best, zolang er maar niet gesproken wordt over Laudrup. Herinneren we ons nog die voorrondewedstrijden voor de CL tegen Brondby? Die Denen speelden een soort veredeld boerenkoolvoetbal en daar zit ik wat betreft Ajax niet op te wachten. Liever een trainer die een beetje lijn in een ploeg kan brengen.
pi_34118032
quote:
Danny Blind lijkt ook zijn krediet bij de supporters van Ajax te hebben verspeeld. Met daarbij de dramatische prestaties van zijn ploeg, wordt de positie van de Zeeuw steeds zwakker. Ajax staat op een beschamende zesde plaats, wat op het einde van de rit slechts play-offs om UEFA Cup-voetbal betekent.

De Zeeuw snapt niets van het uitfluiten van Nourdin Boukhari van afgelopen zondagmiddag. De middenvelder speelde voor tegen NEC (1-1) de zoveelste keer een hele slechte wedstrijd.

Dat laatste lijkt Blind zich niet gerealiseerd te hebben. Hij vindt dat Boukhari ondanks alles de volle steun verdient. "Het is schandelijk. Dat helpt op geen enkele manier naar de speler en ook op het elftal slaat dat terug. Dit is geen excuus voor de matige prestatie van Ajax, maar het helpt ook niet."

"Er waren veel spelers die onnodig veel balverlies leden of onnodig veel fouten maakten, of het nu gaat om positiespel, de tweede bal of het nakomen van afspraken in het veld. Kortom, dit is een ploeg die geen vertrouwen heeft", zei de oefenmeester, die met zijn ploeg op de play-offs moet gaan gokken.

Klaas Jan Huntelaar was samen met Markus Rosenberg een van de weinige spelers aan Ajax-zijde die een voldoende haalde. "Klaas Jan heeft weinig fouten gemaakt en was steeds aanspeelbaar. Hij had leuker kunnen debuteren, maar de teamprestatie was er vandaag niet naar om hem te laten excelleren."
Laat het zagen maar beginnen
pi_34118051
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:52 schreef M0NTANA het volgende:
Stel alvast een trainer aan voor het nieuwe seizoen, desnoods per direct en laat hem alvast de balans opmaken. Wie mogen er weg en wie wil hij erbij hebben?
Precies datgene deden we vorig jaar ook met Koeman en Blind. Het blijkt niet veel te helpen.
  maandag 16 januari 2006 @ 12:59:10 #138
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34118058
Michael Laudrup wordt door Ajax achteraf genaaid door een naheffing van de Belastingdienst, ik denk niet dat hij daarom weer bij Ajax aan de slag wilt. Daarbij vind ik hem ook niet ervaren, het blijft een trainer zoals Jan Wouters, Ronald Koeman en Danny Blind. Ik wil juist een autoritaire, ervaren trainer, die de bezem er keihard doorheen haalt!
  maandag 16 januari 2006 @ 13:00:05 #139
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34118085
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:58 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

Precies datgene deden we vorig jaar ook met Koeman en Blind. Het blijkt niet veel te helpen.
Danny Blind kwam en Louis van Gaal was al weg, nu hebben we tenminste Martin van Geel nog erboven.
pi_34118095
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:55 schreef Beschouw het volgende:
Speculeren over een nieuwe Ajaxtrainer is best, zolang er maar niet gesproken wordt over Laudrup. Herinneren we ons nog die voorrondewedstrijden voor de CL tegen Brondby? Die Denen speelden een soort veredeld boerenkoolvoetbal en daar zit ik wat betreft Ajax niet op te wachten. Liever een trainer die een beetje lijn in een ploeg kan brengen.
Laudrup bracht geen lijn aan in Brondby? Daarom doet die ploeg het ook zo goed zeker.
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:58 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

Laat het zagen maar beginnen
Bah, vreselijke opmerking.
pi_34118179
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:00 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Danny Blind kwam en Louis van Gaal was al weg, nu hebben we tenminste Martin van Geel nog erboven.
Eigenlijk zou je Van Geel dan een nieuwe coach moeten laten kiezen. In dat geval laat men bij Ajax duidelijk zien wie er meer vertrouwen geniet. Vreemd of grappig genoeg is dat dan weer dezelfde situatie als vorig jaar, toen Van Gaal werd geslachtofferd voor Koeman.
pi_34118221
[/quote]Ik heb het idee dat Danny Blind af en toe eigenlijk niet weet wat-ie nou eigenlijk doet ...
[quote]

Precies, net als Wouters destijds. Haarlem liep niet, dus weer wat verzinnen. Hij verzint maar raak en weet het gewoon niet meer. Tuurlijk uitfluiten is niet leuk, maar mogen we? Als we uit bij twente verliezen kun je maar zo 8e staan. Mogen we fluiten? Al jaren lang ploeteren we aan. Beseffen ze wel wat het de werkende mens kost om elke week je club te volgen? Ik herrinner me het eerste jaar onder Olssen. Dat is het laatste jaar dat we goed voetbal speelde.

Blind is een groot Ajacied, maar snapt van trainen geen pepernoot. Ach alles is al gezegd.
Ajax!!
pi_34118266
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:59 schreef M0NTANA het volgende:
... een autoritaire, ervaren trainer!
Inderdaad! Maar wie?
  maandag 16 januari 2006 @ 13:06:01 #144
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34118290
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:02 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

Eigenlijk zou je Van Geel dan een nieuwe coach moeten laten kiezen. In dat geval laat men bij Ajax duidelijk zien wie er meer vertrouwen geniet. Vreemd of grappig genoeg is dat dan weer dezelfde situatie als vorig jaar, toen Van Gaal werd geslachtofferd voor Koeman.
Martin van Geel blijft nog wel even, dus ik denk dat hij de keuze voor de nieuwe trainer/coah zal moeten maken, maar met wie hij op de proppen komt? Co Adriaanse?
pi_34118291
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:00 schreef Roeni3 het volgende:
Bah, vreselijke opmerking.
Het is helaas de realiteit...
  maandag 16 januari 2006 @ 13:07:31 #146
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34118332
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:05 schreef Speerik het volgende:

[..]

Inderdaad! Maar wie?
Giovanni Trappatoni? Dromen mag, toch?
pi_34118369
Ferguson komt ook nog vrij
pi_34118392
Houd van een lijntje.
  maandag 16 januari 2006 @ 13:17:59 #149
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34118688
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:08 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Ferguson komt ook nog vrij
Sinds hij zichzelf Sir Alex Ferguson mag noemen, presteert hij niets meer en heeft hij de spelersgroep van Manchester United totaal niet meer in de hand. Niets voor Ajax dus.
pi_34118826
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:09 schreef Erwtensoep het volgende:
Mooi artikel

Beleid Blind helpt Ajax niet verder
quote:
Beleid Blind helpt Ajax niet verder
Van onze verslaggever Charles Bromet

AMSTERDAM - Verbijsterd en gedesillusioneerd verliet Danny Blind op 6 november 2005 stadion De Goffert in Nijmegen. De trainer van Ajax had zijn ploeg zojuist in de tot op dat moment slechtste wedstrijd van het seizoen met 1-0 zien verliezen van NEC, een middelmatige tegenstander die niet eens het eigen niveau had gehaald.

Nu, twee maanden later, is het de vraag hoeveel progressie Ajax heeft geboekt in dat tijdsbestek. Aan het bezoek aan Amsterdam hield NEC een punt over (1-1), en dat hadden er zelfs drie kunnen zijn als invaller Rutger Worm in blessuretijd vrij voor doelman Stekelenburg wat koeler was geweest. De grensrechter zag hem buitenspel staan. Ten onrechte.

Dit leed bleef Ajax bespaard. Maar op de dag dat de club Klaas-Jan Huntelaar, de spits die voor een recordbedrag van negen miljoen euro werd overgenomen van Heerenveen, aan het eigen publiek presenteerde, leek Ajax nauwelijks verder te zijn dan destijds in De Goffert.

Wielaert zette NEC al na zes minuten op voorsprong, nadat hij een hoekschop van Tininho vrij kon inkoppen. Na twaalf minuten maakte Rosenberg gelijk, na een misser van NEC-doelman Babos. De enerverende openingsfase bleek echter niet maatgevend voor de rest van de wedstrijd.

Alhoewel Huntelaar het enige nieuwe gezicht in de basisploeg was, wekten de meeste Ajacieden de indruk voor het eerst met elkaar samen te spelen. Dat lag deels aan hun eigen onkunde, maar toch zeker ook aan het beleid van de coach die meende zijn spelsysteem weer te moeten aanpassen.

Blind koos voor een driemansdefensie met Grygera, Heitinga en Vermaelen. Op het middenveld (gevormd door Maduro, Galasek, Boukhari en Juanfran) nam Boukhari de plek in van de geschorste Sneijder. En voorin flankeerden Rosales (rechts) en Rosenberg (links) spits Huntelaar.

Aangezien Rosales slechts zeer zelden een bruikbare voorzet gaf en Rosenberg nog moest wennen aan zijn nieuwe rol, was het niet zo verwonderlijk dat Huntelaar van de flanken vrij weinig aanvoer hoefde te verwachten.

Maar ook het middenveld bleef ernstig in gebreke. De woede van de aanhang richtte zich echter alleen op Boukhari, die vanaf de eerste minuut werd geconfronteerd met striemende fluitconcerten.

Blind noemde dit gedrag van de aanhang ‘schandelijk’. Maar hij verloor daarbij even uit het oog dat Boukhari, afgezien van het duel om de Johan Cruijff Schaal tegen PSV (2-1 winst op 5 augustus 2005), nauwelijks een fatsoenlijke wedstrijd heeft gespeeld.

Het gefluit van de supporters had zich dan ook beter kunnen richten op Blind, de coach die weigert in te zien dat Boukhari domweg kwaliteit te kort komt voor het vereiste niveau. Maar Blind zei gisteren dat Boukhari, vanwege de schorsing van Sneijder en de blessure van Pienaar, zijn derde keuze was op de bewuste positie.

Dat wekte bevreemding. Zeker in de wetenschap dat Emanuelson – een sierlijke speler die als een van de weinige Ajacieden met gemak een directe tegenstander kan uitspelen en bovendien van origine middenvelder is – op de reservebank moest plaatsnemen.

Lindenbergh, een haast vergeten aankoop die eerst door Blind werd opgehemeld, maar met wie de coach nog nauwelijks communiceert, lijkt uit beeld te zijn. En dat terwijl de van AZ overgenomen speler toch echt niet hoeft onder te doen voor huurling Juanfran.

Maar zelfs toen centrale verdediger Vermaelen uitviel, koos Blind voor De Jong. En die leek tijdens zijn invalbeurt met van alles bezig, behalve met het teambelang. Ook dat was niet voor het eerst. Wat dat betreft lijkt Blind zijn eigen selectie bijzonder matig te kennen.

Bovendien blijft het vreemd dat Ajax wel negen miljoen euro neertelt voor een spits, terwijl Rosenberg en Charisteas in samenspel makkelijk scoorden. Kennelijk heeft de club geen oog voor een ervaren speler in de as van het elftal.

Inmiddels is het aantal verliespunten gegroeid tot 26, hetgeen heeft geleid tot een val naar de zesde plaats op de ranglijst. Met wedstrijden tegen Twente (uit), Utrecht (thuis) en Feyenoord (uit) op het programma zou Blind er dan ook verstandig aan doen te kiezen voor een vast systeem, waarin de spelers zich het beste thuisvoelen.

Het geforceerde gezoek naar steeds weer nieuwe spelers op de flanken heeft zijn team nu immers al ver genoeg teruggeworpen. Kenmerkend in dat opzicht is ook de enorme terugval van international Maduro, die steeds fletser voor de dag komt, mede omdat ook steeds met hem wordt geschoven.

Als Blind dus constateert dat zijn ploeg geen enkel vertrouwen uitstraalt, zal hij toch eerst eens bij zichzelf te rade moeten gaan. Want zijn wispelturige beleid kan niet worden los gezien van de matige prestaties van Ajax.
pi_34119110
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:06 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Martin van Geel blijft nog wel even, dus ik denk dat hij de keuze voor de nieuwe trainer/coah zal moeten maken, maar met wie hij op de proppen komt? Co Adriaanse?
zou zo maar is kunnen gebeuren
Ajax!!
  maandag 16 januari 2006 @ 13:33:03 #152
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34119160
quote:
2005 - ???? Danny Blind (Na één jaar alweer ontslagen?)
2001 - 2005 Ronald Koeman (Halverwege het seizoen 2001-2002, op 3 december 2001, aangesteld als hoofdtrainer. Opgestapt op 25 februarii 2005 na slecht resultaat in de UEFA-Cup. Zijn taken worden overgenomen door Ruud Krol en Tonny Bruins Slot.)
2000 - 2001 Co Adriaanse (Op 29 november 2001 ontslagen.)
1998 - 2000 Jan Wouters (Op non-acief gesteld op dinsdag 21 maart. Zijn taken werden tot het eind van het seizoen waargenomen door Hans Westerhof, tevens directeur opleidingen.)
1997 - 1998 Morten Olsen (Halverwege seizoen op non-actief gesteld, na enige teleurstellende resultaten.)
Sinds het vertrek van Louis van Gaal in 1997 is iedere trainer/coach van Ajax ontslagen, Ajax moet weer toe naar een absolute topper, waar iedere Ajacied respect voor heeft. Ikzelf heb een uitgesproken favoriet, Giovanni Trappatoni. Deze ervaren Italiaan hielp ook Benfica na jaren weer eens aan de titel en zit - naar mijn weten - op dit moment zonder club, werd eerder dit seizoen in verband gebracht met de functie van bondscoach bij België.
pi_34119570
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:33 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Sinds het vertrek van Louis van Gaal in 1997 is iedere trainer/coach van Ajax ontslagen, Ajax moet weer toe naar een absolute topper, waar iedere Ajacied respect voor heeft. Ikzelf heb een uitgesproken favoriet, Giovanni Trappatoni. Deze ervaren Italiaan hielp ook Benfica na jaren weer eens aan de titel en zit - naar mijn weten - op dit moment zonder club, werd eerder dit seizoen in verband gebracht met de functie van bondscoach bij België.
Zou trappatoni Ajax willen leiden dan?
  maandag 16 januari 2006 @ 13:47:48 #154
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_34119708
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:44 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

Zou trappatoni Ajax willen leiden dan?
Willen, misschien maar die kunnen we niet betalen denk ik .
Get woke, go broke!
  maandag 16 januari 2006 @ 13:47:58 #155
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_34119713
waarom niet?
  maandag 16 januari 2006 @ 13:51:06 #156
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34119824
Ajax is en blijft een naam in het Europese voetbal, misschien vindt Giovanni Trappatoni het wel een uitdaging om het grote Ajax weer naar successen te leiden. Zijn salaris moet het probleem niet zijn, Nigel de Jong, Hans Vonk, Hatem Trabelsi, Maxwell en Steven Pienaar vertrekken transfervrij en ook Yannis Anastasiou, Bogdan Lobont, Julien Escudé en Nourdin Boukhari mogen weg, dat scheelt toch aanzienlijk in salaris.
pi_34119853
wat heeft het voor zin om weer allemaal namen te noemen. Feit is dat het erg beroerd loopt en we uit naar Twente moeten.

4-4-2 of 3-4-3 of 4-5-1 of 5-3-2 wat zou die nu weer verzinnen. 1 naam weet ik al. Jullie?
Ajax!!
  maandag 16 januari 2006 @ 13:52:25 #158
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_34119866
Ja, dat is zo opzich. Maar Ajax is nogal moeilijk met salarissen enzo .

Opzich kunnen "we" iedereen wel betalen, zelfs Ronaldiho ofzo, maar dat werkt gewoon niet zo bij Ajax. Niemand mag echt heel erg veel meer verdienen dan de rest ofzoiets..
Get woke, go broke!
pi_34119869
Trappatoni die komt echt dus niet naar ajax.
"I felt guilty once......but she woke up halfway through."
pi_34119905
Luxemburgo?
pi_34120104
Ik ben voor Trappatoni..als hij Seedorf maar niet haalt
pi_34120752
quote:
'Blind moet bij zichzelf te rade'

De ochtendkranten halen ongenadig hard uit naar Ajax-trainer Danny Blind. De coach snapt niet dat het eigen publiek een deel van zijn spelers niet meer steunt, maar de ochtendbladen vinden het gefluit van de tribunes meer dan logisch. "Blind moet bij zichzelf te rade gaan."

"Als Blind dus constateert dat zijn ploeg geen enkel vertrouwen uitstraalt, zal hij toch eerst eens bij zichzelf te rade moeten gaan. Want zijn wispelturige beleid kan niet worden los gezien van de matige prestaties van Ajax", verklaart journalist Charles Bromet van De Volkskrant.

De Telegraaf noemde de prestatie van Ajax ten hemel schreiend. Vooral over het tactische aspect was de krant niet te spreken. "Een achterhoede die door één blessure op alle posities gewijzigd wordt, drie centrumspitsen in de voorhoede en een nummer 9 die eindigt op 10", zegt Yoeri van den Busken.

Het Algemeen Dagblad oordeelde precies hetzelfde als de concurrent. Sjoerd Mossou vindt Blind onnavolgbaar. "Ajax is zó in de war dat elke verschuiving in het elftal tot meer wanorde en vertwijfeling leidt." Gedoeld wordt op de schommelingen tussen 4-4-2, 4-3-3 en 3-4-3.

De grootste krant van Nederland constateert dat ook Blind deze selectie niet aan de praat krijgt. "Selectieleden die Ajax gaan verlaten omdat ze vinden dat ze in de basis moeten staan, geven blijk van een stuitend gebrek aan zelfkritiek", zo wordt er over onder andere Pienaar, De Jong en Trabelsi gesproken.

Vooral het egoïstische spel van vertrekkende mannen als Nigel de Jong, die op een belabberde manier inviel, was De Telegraaf niet te spreken. "Tegenwoordig is het lastig te peilen in hoeverre trainers verantwoordelijk zijn voor het mentale verval van spelers die geen volgelingen meer zijn, maar egocentrische eenmansbedrijven met een management."

Blind noemde het 'schandelijk' dat de Ajax-supporters Nourdin Boukhari uitfloten. "Maar hij verloor daarbij even uit het oog dat Boukhari dit seizoen nauwelijks een fatsoenlijke wedstrijd heeft gespeeld", vond De Volkskrant echter. "Ze hadden zich beter kunnen richten op Blind, die weigert in te zien dat Boukhari kwaliteit te kort komt voor het vereiste niveau."
  maandag 16 januari 2006 @ 14:23:15 #163
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34120925
quote:
Ze hadden zich beter kunnen richten op Blind, die weigert in te zien dat Boukhari kwaliteit te kort komt voor het vereiste niveau.
Ik ben sowieso tegen uitfluiten, want wanneer het goed gaat, juichen dezelfde mensen weer net zo hard. Maar wat betreft Danny Blind kan ik duidelijk zijn, hij mist gewoon overduidelijk de kwaliteiten. De ASD kom continue met het statement dat men achter deze échte Ajacied staat, maar volgens mij is dit meer uit medelijden. Een verlies bij FCT, gelijkspel thuis tegen FCU en een verlies bij Feyenoord acht ik niet eens zo onwaarschijnlijk, gezien de huidige vorm.
pi_34121189
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:23 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Ik ben sowieso tegen uitfluiten, want wanneer het goed gaat, juichen dezelfde mensen weer net zo hard. Maar wat betreft Danny Blind kan ik duidelijk zijn, hij mist gewoon overduidelijk de kwaliteiten. De ASD kom continue met het statement dat men achter deze échte Ajacied staat, maar volgens mij is dit meer uit medelijden. Een verlies bij FCT, gelijkspel thuis tegen FCU en een verlies bij Feyenoord acht ik niet eens zo onwaarschijnlijk, gezien de huidige vorm.
dan zal ie er na feyenoord uitliggen...
  maandag 16 januari 2006 @ 14:35:56 #165
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34121305
Liever vóór Feyenoord al, maar ik verwacht niet dat dat zal gebeuren. Ik geloof wel dat er veel trainers in het verleden zijn gesneuveld na een ontmoeting met FCT, dus wellicht nu weer?
pi_34121320
zou wel vroeg zijn... Waren er al zakdoekjes gesignaleerd?
pi_34121383
Paar maanden geleden al
pi_34121434
Het is al zovaak langsgekomen, maar waarom Emanuelson niet op de linkerflank ?

Vind juanfran het goed doen linksback, en emanuelson heeft de snelheid en de voorzet om daar goed uit de voeten te komen, bovendien is het belachelijk dat hij nog steeds op de bank moet plaatsnemen na een geweldige 1e seizoenshelft.. met Huntelaar in de spits en rosales op rechts zou dat best wel eens uit kunnen pakken..
Brett Holman
pi_34121446
quote:
Het begrip uitlooptraining werd maandagochtend wel heel letterlijk genomen door de Ajacieden op het trainingsveld plus de begeleidende trainers René Wormhoudt en Fred Grim. De teleurstelling na het gelijkspel tegen NEC werd letterlijk (uit)lopend verwerkt. Tussen de teleurgestelde blikken dook zowaar ook nog een zonnige glimlach op.

De dag na een niet-gewonnen wedstrijd, is steevast een moeizame in de Amsterdamse gelederen. Punten verliezen went nooit voor de club die onverminderd wilskrachtig met mooi voetbal klinkende resultaten probeert af te dwingen. Aan de overtuiging dat het beter moet, én ook beter kan, zal het niet liggen. Thuis gelijk spelen tegen - met alle respect - NEC doet het Amsterdamse gemoed weinig goed. De uitlooptraining na Ajax - NEC was daarvan een treffende illustratie.
De trainers Wormhoudt en Grim hadden veertien spelers tot hun beschikking voor de uitlooptraining. De overige spelers en trainers verrichtten hun werkzaamheden in de ArenA. Nourdin Boukhari en Wesley Sneijder vertoefden slechts kort op het kunstgrasperk. Boukhari zocht de beschutting van het stadion na een kwartiertje op vanwege een elleboogblessure. De middenvelder deed tegen de Nijmegenaren alles wat in zijn vermogen lag, maar speelde een ongelukkige partij. Met een gekwetste elleboog als de ultieme pech. Fluitconcerten vanaf de tribunes zullen de Marokkaanse international ook niet bepaald hebben gesterkt in zijn spel.
Na een reeks looprondes werd uitgebreid de tijd genomen voor de broodnodige rek- en strekoefeningen. Ajacieden namen elkaar op de rug, schudden een andere keer de spieren flink los, of werkten een grondoefening af.
Toen alle loopparcourtjes waren afgewerkt en de laatste restjes ‘wedstrijd’ definitief uit de benen waren verdwenen, trok het merendeel van de groep zich terug. Maarten Stekelenburg, ook de keeper liep zijn rondes lustig mee,, Angelos Charisteas, Yannis Anastasiou en Julien Escudé behoorden tot de volhouders; zij bleven achter op het trainingsveld. Stekelenburg polijstte zijn traptechniek (met links en rechts) door de twee spitsen van bruikbare voorzetten te voorzien. De Franse Ajacied voltooide zijn revalidatieproces onder goedkeurend toezicht van Wormhoudt.

Dat de spaarzame lach (een zonnige glimlach zelfs) op het trainingsveld, kwam van het gezicht van Escudé zal weinigen verbazen. De verdediger stapte na een uur durende looptraining redelijk voldaan van het veld. De Ajacied voelt zich na weken vol blessuremisère eindelijk weer fit. Wellicht gloren ook voor Escudé nieuwe heldendaden in het Ajax-shirt.
pi_34121514
Escude

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2006 14:43:01 ]
  maandag 16 januari 2006 @ 14:43:14 #171
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34121545
Wat er ook gebeurt, de volgende trainer moet minstens 3 jaar blijven zitten.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  maandag 16 januari 2006 @ 14:44:20 #172
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_34121578
Ik snap niet waarom Blind, als voormalige jeugdtrainer van Ajax, zo weinig eigen jeugd in zijn elftal betrekt. Zijn key players lijken allemaal spelers te zijn die juist niet met de Ajax school zijn opgeleid

Blind weet gewoon niet waar hij mee bezig is
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
pi_34121585
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:43 schreef ErikT het volgende:
Wat er ook gebeurt, de volgende trainer moet minstens 3 jaar blijven zitten.
  maandag 16 januari 2006 @ 14:45:58 #174
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34121635
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:44 schreef Tobbes het volgende:

[..]

O nee sorry, dat is niet volgens jullie beleid. Er moet meteen resultaat zijn, en zo niet, dan zet je er gewoon weer een andere incapabele trainer neer
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_34121648
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:44 schreef BennyNL het volgende:
Ik snap niet waarom Blind, als voormalige jeugdtrainer van Ajax, zo weinig eigen jeugd in zijn elftal betrekt. Zijn key players lijken allemaal spelers te zijn die juist niet met de Ajax school zijn opgeleid
True that.
pi_34121685
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:45 schreef ErikT het volgende:

[..]

O nee sorry, dat is niet volgens jullie beleid. Er moet meteen resultaat zijn, en zo niet, dan zet je er gewoon weer een andere incapabele trainer neer
Er moet in ieder geval vooruitgang in zitten en zie jij dat? Dat steeds de verkeerde trainers aangesteld worden kunnen de supporters ook weinig aan doen he
pi_34121718
Hoe erger de crisis in snavel-city, hoe groter de vermakelijke onzin. Als je als Ajacied zijnde om Trapatoni gaat roepen dan kun je je beter laten opnemen in een kliniek. De koning van het lelijke anti-voetbal in de Arena halen, dat is als de bijl aan de Ajax-wortel.

Jullie sporen kennelijk echt niet meer van alle ellende, en zijn collectief in de war.
pi_34121925
ach, dat is maar een naam die zomaar even voorbij kwam lijkt me...

maar ja, het vertoonde spel kan mij onderhand echt helemaal gestolen worden, want het is nu gewoon echt dramatisch qua puntverlies...en - zoals eerder ook al genoemd in dit topic - je kijkt er niet eens meer van op...de speelstijl vind ik in de huidige situatie echt compleet ondergeschikt, als Ajax dik bovenaan had gestaan kan men eens gaan praten over 'totaalvoetbal', '4-3-3' of 'wie er op 10 staat', het enige wat nu gewoon moet gebeuren is punten pakken, met wat voor voetbal dan ook...maar in ieder geval met een duidelijke lijn en de keuze voor een vast basiselftal...en ik begin mij steeds meer af te vragen of Blind zelfs in staat is om dat voor elkaar te krijgen...

om maar niet te spreken over 'mooi, goed en dwingend voetbal' wat hij zelf voor ogen heeft
Jack does it in real time...
pi_34121982
Dat gezeur om Blind elke keer slaat ook nergens op. Als er iemand is die weet hij het Ajax-systeem in elkaar zit, dan is hij het wel, of hij nou verdediger was of niet.
Echter is de spelersgroep niet in staat om het Ajax-systeem uit te voeren, door gebrek aan ervaring kwam Blind daar helaas te laat achter (dat kun je hem inderdaad aanrekenen).
Maar ik heb nogsteeds vertrouwen in hem!
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  maandag 16 januari 2006 @ 14:59:46 #180
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34122097
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:48 schreef LuukBes het volgende:
Hoe erger de crisis in snavel-city, hoe groter de vermakelijke onzin. Als je als Ajacied zijnde om Trapatoni gaat roepen dan kun je je beter laten opnemen in een kliniek. De koning van het lelijke anti-voetbal in de Arena halen, dat is als de bijl aan de Ajax-wortel.

Jullie sporen kennelijk echt niet meer van alle ellende, en zijn collectief in de war.
Ajax speelde gisteren 3-4-3 onder Danny Blind, speelde gelijk tegen NEC en staat op dit moment op een beschamende zesde plaats. Resultaat boven alles, dus liever 5-4-1 onder Giovanni Trappatoni en dan drie jaar achter elkaar landskampioen worden. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.
pi_34122147
@Shreyas: daar zit misschien wel wat in, dat de spelers niet de meest geschikte zijn om dat systeem te spelen en dan wil ik ook nog wel geloven dat hij dat niet gelijk ziet als relatief 'jonge' trainer: maar waarom haakt hij hier dan niet op in en bedenkt een ander systeem waarin spelers wel renderen?

nee, dan wordt er een beetje halfslachtig aan het originele systeem vastgehouden wat niet blijkt te werken en worden er nóg meer spelers gekocht om maar dat systeem te laten werken...

er zit absoluut geen visie achter lijkt het wel, het is steeds meer alsof hij maar wat doet gewoon...

@Montana: nu de resultaten zo tegenvallen begin ik er ook steeds meer zo over te denken...het hoort bij Ajax om goed en mooi te voetballen...maar als het er gewoon even niet inzit moet het ook anders kunnen en daar willen ze maar niet aan, met deze resultaten als gevolg...
Jack does it in real time...
  maandag 16 januari 2006 @ 15:02:58 #182
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34122185
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:56 schreef Shreyas het volgende:
Dat gezeur om Blind elke keer slaat ook nergens op. Als er iemand is die weet hij het Ajax-systeem in elkaar zit, dan is hij het wel, of hij nou verdediger was of niet.
Echter is de spelersgroep niet in staat om het Ajax-systeem uit te voeren, door gebrek aan ervaring kwam Blind daar helaas te laat achter (dat kun je hem inderdaad aanrekenen).
Maar ik heb nogsteeds vertrouwen in hem!
Je zou verwachten dat DB weet hoe een Ajax-systeem in elkaar zit, maar gisteren stelde hij een linksback (Juanfran) op als linkshalf, een spits (Markus Rosenberg) als linksbuiten en een straatvoetballer als tien. Keer op keer stellen de tactische keuzes van DB mij teleur, hoe goed hij ook was als voetballer, hoe slecht als trainer. Uit medelijden is er echter nog maar weinig kritiek.
pi_34122412
Ajax heeft een selectie die gericht is op aanvallend voetbal, als je daar een trainer bijzet zoals Trap, dan heb je niks van voetbal begrepen en ben je binnen 2 jaar degradatiekandaat, met een selectie die elk voetbalplezier heeft verloren onder een trainer die als hoofddoel heeft zo weinig mogelijk mensen te vermaken. Jullie zeiken nu al veel op PSV wegens behoudende voetbalstijl, wat die bejaarde Italiaan jullie echter gaat voorschotelen qua stijl is een factor 10 erger.

Andere trainer dan Blind, oke ( helpt toch niks), maar dan kom je uit bij Adriaanse, van Gaal, ten Cate en Jol. Alle 4 geen trek in Ajax, dus Blind is nog steeds de beste optie.
  maandag 16 januari 2006 @ 15:13:30 #184
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34122513
quote:
Op maandag 16 januari 2006 15:10 schreef LuukBes het volgende:
Ajax heeft een selectie die gericht is op aanvallend voetbal, als je daar een trainer bijzet zoals Trap, dan heb je niks van voetbal begrepen en ben je binnen 2 jaar degradatiekandaat, met een selectie die elk voetbalplezier heeft verloren onder een trainer die als hoofddoel heeft zo weinig mogelijk mensen te vermaken.

Andere trainer dan Blind, oke, helpt toch niks, maar dan kom je uit bij Adriaanse, van Gaal, ten Cate en Jol. Alle 4 geen trek in Ajax, dus Blind is nog steeds de beste optie.
Wat dat laatste betreft, ben ik het met je eens. Alle vier de namen die jij noemt zouden bij Ajax passen, maar willen (waarschijnlijk) niet. Dan maar de bezem door de selectie en een iets behoudendere trainer/coach, Ajax moet jaarlijks voor de prijzen spelen en de manier waarop is minder belangrijk.
pi_34122623
quote:
Tomás Galásek blijft twijfelen over zijn toekomst bij Ajax. Aan het einde van dit seizoen is zijn contract afgelopen, eerst leken de Amsterdammers niet met hem door te willen en mede daarom begon hij dit seizoen op de bank. Maar trainer Danny Blind doet nu weer een beroep op hem. Technisch directeur Martin van Geel liet eerder al weten dat een verlenging van zijn contract zeer welkom is.

"Ik heb nog een half jaar te gaan en ik wil, als ik misschien niet bij Ajax blijf, een goed afscheid van de club. Terug naar Willem II? Dat is moeilijk te zeggen. Ik blijf toch ambities houden. Met alle respect voor Willem II, maar het is te vroeg om te gaan afbouwen," aldus Galásek.

“Ik kan ze nu niet helpen om ze uit het slop te halen, tot het einde van de competitie moeten ze het zelf kunnen redden. Maar ik weet dat ik er altijd welkom ben en dat kan ik meenemen in mijn beslissing."

Ook praat de middenvelder nog even over het uitfluiten van zijn medespelers De Jong en Boukhari door de eigen aanhang. "Ik heb zelf ook een tijd geleden meegemaakt dat veertigduizend mensen begonnen te fluiten als mijn naam op het scherm verscheen.".

"Dat heb ik overleefd en kom ik nu niet zo vaak tegen. Maar het is triest als het eigen publiek de spelers met ironische gedachten benadert. Over De Jong zijn ze negatief omdat hij weggaat, dat hebben we vandaag ook gezien," vervolgt de 33-jarige Tsjechische international.
pi_34122940
quote:
Op maandag 16 januari 2006 15:13 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Wat dat laatste betreft, ben ik het met je eens. Alle vier de namen die jij noemt zouden bij Ajax passen, maar willen (waarschijnlijk) niet. Dan maar de bezem door de selectie en een iets behoudendere trainer/coach, Ajax moet jaarlijks voor de prijzen spelen en de manier waarop is minder belangrijk.
Vergeet het maar. Van Geel haalt geen behoudende trainer in huis, en is qua aankoopbeleid juist heel gericht bezig te kopen op 4-3-3 positie's. Daar komt echt geen catanaccio-geval binnen onder hem.

En het blijft voetbal, als Ajax de komende weken weer wint inclusief Feyenoord, en Inter pakt, is Blind weer een wereldtrainer en heeft iedereen het hier altijd al gezegd dat het allemaal goed zou komen.
pi_34122986
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:49 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Dat zegt iedereen, dat over dat inzicht. Maar waarom moest Chivu veel vaker aan de noodrem trekken dan?

Ik blijf erbij dat SQD nooit een eerlijke kans heeft gehad.
2 hele seizoenen heeft ie gespeeld, maar hij heeft gewoon een probleem met Blind heb ik het gevoel, misschien nu Vermaelen geblesseert is dat hij een kans krijgt.
pi_34123009
Dan zeg ik Booy halen :d
pi_34123131
quote:
Op maandag 16 januari 2006 15:13 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Ajax gaat met dit team toch niet beter spelen, ik verwacht volgende week bij Twente gewoon een 4-4-2 met:

Stekelenburg, Heitinga, Grygera, Escude(Maduro liever niet achterin), Juanfran, Rosales, Galasek(als verdedigende middenvelder), Sneijder( nummer 10), Urby, KJH en Rosenberg.

Dat is denk ik het beste wat je kan doen, Maduro moet er dan maar uit ofzo Of toch maar achterin, al is dat niet het sterkste wat hij
pi_34123189
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:47 schreef devv05 het volgende:

[..]

Er moet in ieder geval vooruitgang in zitten en zie jij dat? Dat steeds de verkeerde trainers aangesteld worden kunnen de supporters ook weinig aan doen he
Misschien zou het feit dat kennelijk geen enkele trainer voldoet de laatste jaren, mensen aan het denken moeten zetten. Volgens mij ligt het probleem niet zozeer bij de trainers, maar veel meer bij de club zelf.... als dat zo is, kan je aanstellen wie je wil, maar zal het altijd ploeteren blijven.
  maandag 16 januari 2006 @ 15:36:04 #191
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34123354
quote:
Op maandag 16 januari 2006 15:25 schreef LuukBes het volgende:

[..]

Vergeet het maar. Van Geel haalt geen behoudende trainer in huis, en is qua aankoopbeleid juist heel gericht bezig te kopen op 4-3-3 positie's. Daar komt echt geen catanaccio-geval binnen onder hem.

En het blijft voetbal, als Ajax de komende weken weer wint inclusief Feyenoord, en Inter pakt, is Blind weer een wereldtrainer en heeft iedereen het hier altijd al gezegd dat het allemaal goed zou komen.
Ik hoop dat Ajax nu een wereldreeks neerzet, maar dat is hetzelfde als hopen dat de paus zich bekeert tot de Islam. Vanaf zijn aanstelling ben ik al negatief, Danny Blind is op het verkeerde moment voor de leeuwen gegooid. Ajax heeft behoefte aan een autoritaire trainer, die de club weer zal leiden in plaats van lijden.
pi_34124832
Wat er gisteren met Boukhari gebeurde is gewoon triest, ik ben ook geen fan van hem, maar zoiets verdient niemand in een Ajax-shirt.

Verder is Blind gewoon er nog niet aan toe, dat begint steeds pijnlijk duidelijker te worden.
  maandag 16 januari 2006 @ 16:20:29 #193
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_34124969
Wat had men zich een ellende kunnen besparen zo na Bayern Munchen uit vorig jaar. Koeman weg, Van Gaal op de bank. Maar nee...
pi_34125043
quote:
Op maandag 16 januari 2006 15:36 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Ik hoop dat Ajax nu een wereldreeks neerzet, maar dat is hetzelfde als hopen dat de paus zich bekeert tot de Islam. Vanaf zijn aanstelling ben ik al negatief, Danny Blind is op het verkeerde moment voor de leeuwen gegooid. Ajax heeft behoefte aan een autoritaire trainer, die de club weer zal leiden in plaats van lijden.
Het ligt gewoon aan de selectie en spelers. Jullie missen buitenspelers en NL'ers voor de sfeer, en hadden allang Jenner, Maachi, Elia en Rojer moeten vastleggen. Wellicht dat nog iemand het licht ziet voor 30 januari in de staf. Verder heeft Galasek, Rosales, Rosenberg, Ananas, Charisteas, de Jong, Vermaelen, Boukhari, Juanfran, SQD en Grygera om allerlei redenen niks meer te zoeken of toe te voegen bij Ajax. Dat zijn geen topspelers die bij Ajax passen, en die een training op hoog niveau garanderen waar iedereen beter van wordt. Ze halen het niveau alleen maar omlaag.

Jullie hebben er een zooitje van gemaakt en het is net een vuilstort van net-niet spelers. Zelfs een genetisch gemanipuleerde trainer met het beste van Cruijff, Mourihno, Adriaanse, van Basten en van Gaal verenigd in 1 persoon zou deze groep niet aan het voetballen krijgen op structureel hoog niveau. Het blijft bij incidenten-succesjes.
pi_34125251
quote:
Op maandag 16 januari 2006 16:22 schreef LuukBes het volgende:
Verder heeft Galasek, [...], Rosenberg, [...], de Jong, Vermaelen, [...], Juanfran, [...] Grygera om allerlei redenen niks meer te zoeken of toe te voegen bij Ajax. Dat zijn geen topspelers die bij Ajax passen, en die een training op hoog niveau garanderen waar iedereen beter van wordt. Ze halen het niveau alleen maar omlaag.
Laat jij je eens nakijken.
quote:
Jullie hebben er een zooitje van gemaakt en het is net een vuilstort van net-niet spelers. Zelfs een genetisch gemanipuleerde trainer met het beste van Cruijff, Mourihno, Adriaanse, van Basten en van Gaal verenigd in 1 persoon zou deze groep niet aan het voetballen krijgen op structureel hoog niveau.
Wat een opmerking.
pi_34125306
EDIT
pi_34125320
Het Ajax publiek moet klappen voor Blind en respect hebben voor wat ie heeft geprobeerd en Danny moet lekker iets anders gaan doen bij Ajax. Het blijft een Ajacied.

Roeni3 niet op reageren.
pi_34125369
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:59 schreef M0NTANA het volgende:
Michael Laudrup wordt door Ajax achteraf genaaid door een naheffing van de Belastingdienst, ik denk niet dat hij daarom weer bij Ajax aan de slag wilt. Daarbij vind ik hem ook niet ervaren, het blijft een trainer zoals Jan Wouters, Ronald Koeman en Danny Blind. Ik wil juist een autoritaire, ervaren trainer, die de bezem er keihard doorheen haalt!
Adriaanse zeker
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_34125384
quote:

[..]

Het ligt gewoon aan de selectie en spelers. Jullie missen buitenspelers en NL'ers voor de sfeer, en hadden allang Jenner, Maachi, Elia en Rojer moeten vastleggen. Wellicht dat nog iemand het licht ziet voor 30 januari in de staf. Verder heeft Galasek, Rosales, Rosenberg, Ananas, Charisteas, de Jong, Vermaelen, Boukhari, Juanfran, SQD en Grygera om allerlei redenen niks meer te zoeken of toe te voegen bij Ajax. Dat zijn geen topspelers die bij Ajax passen, en die een training op hoog niveau garanderen waar iedereen beter van wordt. Ze halen het niveau alleen maar omlaag.

PS. JuanFran is in mijn ogen de aankoop die zich het snelst en best heeft gemanifesteert bij Ajax, van uhmz..de afgelopen 8 jaar.
pi_34125435
ga vooral serieus reageren op die luukbes
Houd van een lijntje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')