quote:
Friese burgemeesters vragen aandacht voor huiselijk geweld
Friese burgemeesters vinden dat er meer aandacht moet komen voor de aanpak van huiselijk geweld. Zij gaven dit aan tijdens de vergadering van het Regionaal College van de Friese politie, dat bestaat uit 31 burgemeesters en de hoofdofficier van het openbaar ministerie in Leewarden.In de Leeuwarder Courant vertellen burgemeester B. Smidt van Achtkarspelen en R. Cazemier van Dongeradeel dat de politie volgens hen meer initiatieven moeten nemen om huiselijk geweld tegen te gaan. Volgens het tweetal zou door het terugdringen van huiselijk geweld de totale criminaliteit kunnen afnemen. "Geweld is aan de orde op straat, in scholen, horecagelegenheden maar ook thuis. Juist daar wordt de printplaat van de kinderen gevormd. Daar moet het geweld bestreden worden. Nu doen we alleen aan symptoombestrijding", aldus Schmidt.
Ook hoofdofficier L. Den Hollander van het openbaar ministerie in Leeuwarden is zich bewust van de problematiek. "Het probleem is waarschijnlijk veel groter in omvang dan we denken. Politie en justitie zien en horen lang niet alles. Soms stuiten we op huiselijk geweld na een incident. De overheden kunnen moeilijk in iedere huiskamer kijken."
In het district Midden-Friesland geven politie en justitie extra aandacht aan huiselijk geweld tegen vrouwen. "Als blijkt dat dit project aanslaat, wordt het in 2002 in heel Friesland ingevoerd", aldus Den Hollander.
* links234 pleit voor een Nederlanderschaps examen voor ze.
quote:Tjah, misschien dat ze voorrang kunnen krijgen op die wachtlijsten voor andere probleemgroepen in Nederland?
Op donderdag 22 november 2001 11:58 schreef links234 het volgende:
Ja ja, en maar subsidies trekken voor hun eigen taal. Bah. Laat ze eerst eens fatsoenlijk integreren.
quote:Je kunt je beter de nieuwe Seth Gaaikema noemen, gij woordspelert.
Op donderdag 22 november 2001 11:59 schreef Koekepan het volgende:
Een goede Fries is een dooie vries.
quote:Precies, het probleem is veel groter dan ze denken, dus hoeveel verdwijnt er in de doofpot? Ik denk dat vrijwel alle friezen toch wel geweld gebruiken.
Op donderdag 22 november 2001 12:01 schreef Loedertje het volgende:[..]
Tjah, misschien dat ze voorrang kunnen krijgen op die wachtlijsten voor andere probleemgroepen in Nederland?
quote:Dat zeg ik al jaren.
"Het probleem is waarschijnlijk veel groter in omvang dan we denken. Politie en justitie zien en horen lang niet alles."
quote:het zijn net marok..
Op donderdag 22 november 2001 12:02 schreef links234 het volgende:[..]
Precies, het probleem is veel groter dan ze denken, dus hoeveel verdwijnt er in de doofpot? Ik denk dat vrijwel alle friezen toch wel geweld gebruiken.
eh lamaar
quote:Zou dit er iets mee te maken hebben?
Op donderdag 22 november 2001 12:03 schreef Smike het volgende:[..]
Dat zeg ik al jaren.
.
quote:Noodkreet van 1 burgemeester
Wat moet je doen als je door je vrouw geterroriseerd wordt?
Onderwerp: Mijn vrouw heeft me al twee keer met een mes bedreigd, wil me het huis uitzetten, en zegt dat ze me gaat vermoorden. Dit is geen grap, wat moet ik doen? Ik heb geen andere woonruimte. http://www.minjust.nl/b_organ/nhg/forum/wat_moet_je_doen_als_je_vrouw.htm#grens
quote:Nu je het zegt, er zijn een aantal overeenkomsten tussen allochtonen en Friezen..de overeenkomsten overstijgen zelfs de gemiddelde cijfers die bekend zijn van de allochtonen..
Op donderdag 22 november 2001 12:05 schreef crackmonkey het volgende:[..]
het zijn net marok..
eh lamaar
Domme vooroordelen
Verder komt geweld overal voor... dus waarom alleen deze mooie provincie naar voren halen
quote:ken je nagaan wat voor een barbaren marokaanse friezen dan wel niet moeten zijn
Op donderdag 22 november 2001 12:09 schreef Loedertje het volgende:[..]
Nu je het zegt, er zijn een aantal overeenkomsten tussen allochtonen en Friezen..de overeenkomsten overstijgen zelfs de gemiddelde cijfers die bekend zijn van de allochtonen..
quote:Ja steek jij je hoofd maar in dat weiland
Op donderdag 22 november 2001 12:10 schreef Madbull het volgende:
Laat ik maar niet op Links234 reagerenDomme vooroordelen
Verder komt geweld overal voor... dus waarom alleen deze mooie provincie naar voren halen
quote:De Frieze Marokkanen zijn nog veel erger..
Op donderdag 22 november 2001 12:10 schreef crackmonkey het volgende:[..]
ken je nagaan wat voor een barbaren marokaanse friezen dan wel niet moeten zijn
quote:De getallen spreken voor zich. Huiselijk geweld is schering en inslag in Friesland. Met Brabant op de tweede plaats. De overige provincies volgen op noemenswaardige afstand.
Op donderdag 22 november 2001 12:10 schreef Madbull het volgende:
quote:het z@u verb@den m@eten w@rden
Op donderdag 22 november 2001 12:12 schreef Loedertje het volgende:[..]
De Frieze Marokkanen zijn nog veel erger..
quote:Arcee-Undercover
Op donderdag 22 november 2001 12:14 schreef Madbull het volgende:
Een getallenfreak
quote:
Op donderdag 22 november 2001 12:13 schreef Smike het volgende:[..]
De getallen spreken voor zich. Huiselijk geweld is schering en inslag in Friesland. Met Brabant op de tweede plaats. De overige provincies volgen op noemenswaardige afstand.
quote:
Tilburg krijgt project huiselijk geweld
De gemeente Tilburg heeft geld toegezegd voor het opzetten van een project huiselijk geweld. Het initiatief voor dit project is afkomstig van De Bocht, centrum voor hulpverlening aan vrouwen en hun kinderen. Het project moet de opvang van vrouwen en kinderen die in de regio Tilburg slachtoffer zijn van huiselijk geweld verbeteren.Uit landelijk onderzoek blijkt dat een op de vier vrouwen te maken heeft met een vorm van huiselijk geweld. Volgens de staffunctionaris van De Bocht is het belangrijk dat de politie op een andere manier gaat registreren. "Zo kunnen we een duidelijker beeld krijgen. Huiselijk geweld komt nu in het rijtje van geweldsdelicten terecht. Een uitsplitsing tussen op straat of thuis is er niet."
quote:Hier, in het mooie westen valt het heel erg mee. Maar weten dat we omsingeld zijn door Brabanders in het zuiden, Friezen in het noorden, en Tukkers in het oosten(en da's erg. 100% van de Tukkers bestaat uit doodrijders en snelheidsmaniakken) is natuurlijk geen prettig gevoel.
Op donderdag 22 november 2001 12:13 schreef Smike het volgende:[..]
De getallen spreken voor zich. Huiselijk geweld is schering en inslag in Friesland. Met Brabant op de tweede plaats. De overige provincies volgen op noemenswaardige afstand.
quote:
Op donderdag 22 november 2001 12:19 schreef links234 het volgende:[..]
Hier, in het mooie westen valt het heel erg mee. Maar weten dat we omsingeld zijn door Brabanders in het zuiden,
quote:Ja, geweld is schering en inslag in Brabant en Friesland, terwijl het hier wel meevalt.
Op donderdag 22 november 2001 12:23 schreef Madbull het volgende:
Het mooie westenDoe je ogen eens open zou ik zeggen
Lees anders dit topic even door:
Zijn Brabanders gewelddadiger?
of deze:
Brabanders vallen politie aan na wildplassen!
Weliswaar gesloten door zo'n politiek correct figuur, want over die reserve belgen mag je niets onaardigs zeggen.
quote:Steeds minder helaas, maar dat komt natuurlijk door de migratie van Friezen en Brabanders, maar daar mag je dan weer niks over zeggen.
Op donderdag 22 november 2001 12:30 schreef Madbull het volgende:
Ahum mensen voelen zich in het westen vast allemaal zeeeeeeer veilig
quote:Thuis wel, en dat schijnt in Friesland en Brabant wel anders te zijn.
Op donderdag 22 november 2001 12:30 schreef Madbull het volgende:
Ahum mensen voelen zich in het westen vast allemaal zeeeeeeer veilig
quote:Tuurlijk joh
Op donderdag 22 november 2001 12:32 schreef Smike het volgende:[..]
Steeds minder helaas, maar dat komt natuurlijk door de migratie van Friezen en Brabanders, maar daar mag je dan weer niks over zeggen.
.
Droom lekker verder
quote:Precies schijnt
Op donderdag 22 november 2001 12:32 schreef links234 het volgende:[..]
Thuis wel, en dat schijnt in Friesland en Brabant wel anders te zijn.
Je kunt niet alles over 1 kam scheren
quote:Ow nee? Moet je eens opletten! Het is natuurlijk gewoon toeval dat het juist in die provincies zo erg is met het huiselijk geweld? Bah, struisvogelgedoe van politiek correcte linkse angsthazen, dat is het gewoon.
Op donderdag 22 november 2001 12:34 schreef Madbull het volgende:[..]
Precies schijnt
Je kunt niet alles over 1 kam scheren
Pim for President!
quote:De cijfers liegen er anders niet om!
Op donderdag 22 november 2001 12:34 schreef Madbull het volgende:
Precies schijntJe kunt niet alles over 1 kam scheren
quote:Toch apart dat er veel westerlingen opaf komen
Op donderdag 22 november 2001 12:43 schreef dwerg het volgende:
Ze moeten al die Friezen in een lekke boot de Waddenzee opsturen!
Als het binnenkort twee nachten op rij vriest beginnen ze natuurlijk ook weer te zeuren over de Elfstedentocht.
Zouden de friezen toch nederlanders zijn?
quote:Lijkt me niet. Ik versta geen woord van dat wokkiewokkie-taaltje van ze. Laat ze eens integreren en fatsoenlijk Nederlands praten.
Op donderdag 22 november 2001 12:53 schreef kurkdroog het volgende:
Zouden de friezen toch nederlanders zijn?
quote:En dat alleen maar om overheidssubsidie in hun eigen zak te steken.
Op donderdag 22 november 2001 12:43 schreef dwerg het volgende:
Als het binnenkort twee nachten op rij vriest beginnen ze natuurlijk ook weer te zeuren over de Elfstedentocht.
quote:Ik vind je echt enorm dom, je bent Janmaat waardig.
Op donderdag 22 november 2001 12:36 schreef links234 het volgende:[..]
Ow nee? Moet je eens opletten! Het is natuurlijk gewoon toeval dat het juist in die provincies zo erg is met het huiselijk geweld? Bah, struisvogelgedoe van politiek correcte linkse angsthazen, dat is het gewoon.
Pim for President!
quote:*helemaal mee eens is*
Op donderdag 22 november 2001 13:05 schreef ManTra het volgende:[..]
Ik vind je echt enorm dom, je bent Janmaat waardig.
Iedereen heeft recht op een mening, jammer dat de jouwe op deze manier op mij overkomt als troll/flamebait.
Mocht dit onverhoopt toch niet zo zijn, verwijs ik je alsnog een keer naar m'n eerste opmerking in deze post.
alleen niet deze bewoordingen gebruikt
friezen kunnen heus wel ABN niets mis mee!
quote:Wat nou? Die cijfers en nieuwsberichten liegen toch niet? Ik ben voor openheid, en het beschermen van hele provincies onder het mom van politiek correcte bullshit mag nou wel eens over zijn.
Op donderdag 22 november 2001 13:05 schreef ManTra het volgende:[..]
Ik vind je echt enorm dom, je bent Janmaat waardig.
Iedereen heeft recht op een mening, jammer dat de jouwe op deze manier op mij overkomt als troll/flamebait.
Mocht dit onverhoopt toch niet zo zijn, verwijs ik je alsnog een keer naar m'n eerste opmerking in deze post.
Die brabanders zijn allemaal katholiek bijvoorbeeld, dus trouw aan de paus en niet aan de nederlandse staat. En die Friezen hebben nooit bij nederland willen horen. Die koning Radboud van hun heeft heel wat goede nederlanders over de kling gejaagd. Zelf Bonifacius was niet veilig voor dat tuig.
quote:Ik dacht dat jij links was? (gezien je naam...)
Op donderdag 22 november 2001 12:36 schreef links234 het volgende:[..]
Ow nee? Moet je eens opletten! Het is natuurlijk gewoon toeval dat het juist in die provincies zo erg is met het huiselijk geweld? Bah, struisvogelgedoe van politiek correcte linkse angsthazen, dat is het gewoon.
Pim for President!
En huiselijk geweld kan dan wel weer hoger zijn in Friesland maar allerlei vormen van ander geweld zijn misschien wel weer hoger in de Randstad. Ik zou me veiliger voelen in Friesland dan hier in Utrecht eerlijk gezegd
quote:* Juan Zueco is van Dokkum
Op donderdag 22 november 2001 13:42 schreef links234 het volgende:[..]
Wat nou? Die cijfers en nieuwsberichten liegen toch niet? Ik ben voor openheid, en het beschermen van hele provincies onder het mom van politiek correcte bullshit mag nou wel eens over zijn.
Die brabanders zijn allemaal katholiek bijvoorbeeld, dus trouw aan de paus en niet aan de nederlandse staat. En die Friezen hebben nooit bij nederland willen horen. Die koning Radboud van hun heeft heel wat goede nederlanders over de kling gejaagd. Zelf Bonifacius was niet veilig voor dat tuig.
Binnenkort eens een biertje drinken Links234?
J.
quote:
Op donderdag 22 november 2001 12:19 schreef links234 het volgende:[..]
Hier, in het mooie westen valt het heel erg mee. Maar weten dat we omsingeld zijn door Brabanders in het zuiden, Friezen in het noorden, en Tukkers in het oosten(en da's erg. 100% van de Tukkers bestaat uit doodrijders en snelheidsmaniakken) is natuurlijk geen prettig gevoel.
quote:Leuk zo'n cursus die direct aanzet tot geweld
zeeland:Er zijn meer hulpverleners nodig die zich richten op mannelijk slachtoffers van seksueel en fysiek geweld in de huiselijke krijg. Tot nu toe worden mannelijke slachtoffers nauwelijks gesignaleerd, terwijl uit onderzoek blijkt dat die er wel zijn. [/b]Slachtoffers van seksueel en fysiek geweld komen volgens onderzoekster Ankie Smit vaak met andere klachten in het hulpverleningscircuit terecht. Hulpverleners herkennen vaak de signalen bij mannen niet. Zij beleven hun klachten volgens Smit anders dan vrouwen en lossen deze vaak op een andere manier op.
Volgens het onderzoek zijn er te weinig hulpverleners die verdekte signalen van mannen oppikken, terwijl vroegtijdige signalering en behandeling kunnen voorkomen dat slachtoffers vervallen in de daderrol. Uit onderzoek blijkt dat mannen, wanneer ze zich niet erkend en gerespecteerd voelen, vaak trachten met geweld erkenning en eigenwaarde af te dwingen.
Een specifiek op de verschillende seksen gerichte benadering is volgens Smit nodig om de signalen wel op te vangen. Gedacht wordt bijvoorbeeld aan bijscholing van hulpverleners, zoals huisartsen. Deze opereert in de frontlinie maar koppelt klachten, met name van mannen, zelden aan een voorgeschiedenis van huiselijk geweld. Verder aarzelen veel hulpverleners om zich te bemoeien met "geweld achter de voordeur"
Het Zeeuwse onderzoek wordt op korte termijn gevolgd door een eveneens door Scoop uitgevoerd onderzoek naar de hulpvraag in de provincie[/b]
[quote]Cursus "Agressie de baas" in Vlaardingen
Binnenkort start in Vlaardingen een cursus voor mannen die moeite hebben om hun agressie in de hand te houden en daar wat aan willen doen. Dit kan omdat zij er zelf last van hebben of dat hun omgeving aangeeft dat er grenzen overschreden zijn. Het zal met name gaan om huiselijk geweld.De cursus is bedoeld voor mannen die onvoldoende controle hebben over hun agressieve impulsen. De bijeenkomsten zijn bedoeld als een eerste aanzet om deze impulsen beter te leren beheersen. Om de vaardigheid onder de knie te krijgen is er veel oefening nodig. Huiswerkopdrachten vormen daarom een belangrijk onderdeel van de oefenstof.
quote:Blijkbaar is dat gedrag nog besmettelijk ook, Zeeland heeft er nu ook al last van. Persoonlijk denk ik dat het komt omdat er veel Brabanders vakantiehuisjes hebben in de provincie Zeeland..
Op donderdag 22 november 2001 12:53 schreef kurkdroog het volgende:
heeft niemand nu door dat dit onderzoek ook gehouden is in de rest van de provincies? En dat de uitslagen ongeveer overal het zelfde zijn?
quote:daarom ga ik ook elk jaar naar zeeland op vakantie. niks zo lekker als verkracht worden door zo`n dom zeeuws wijf
Op vrijdag 23 november 2001 12:15 schreef Loedertje het volgende:[..]
[..]Leuk zo'n cursus die direct aanzet tot geweld
[..]Blijkbaar is dat gedrag nog besmettelijk ook, Zeeland heeft er nu ook al last van. Persoonlijk denk ik dat het komt omdat er veel Brabanders vakantiehuisjes hebben in de provincie Zeeland..
quote:Zeeuws meisje als glijmiddel
Op vrijdag 23 november 2001 12:22 schreef crackmonkey het volgende:[..]
daarom ga ik ook elk jaar naar zeeland op vakantie. niks zo lekker als verkracht worden door zo`n dom zeeuws wijf
Echter: BigBrother Willem heeft de ogen geopend: Friezen zijn niet aardig en gemoedelijk maar akelige berekende opportunisten! En nu dan dat huiselijk geweld, seriemoordenaars en pedofielen ! Ze zijn helemaal niet zielig, het is eerder een soort Afghanistan.
Misschien is dat ook wel de reden dat ze zo arm zijn..
quote:Friese BB deelnemers per definitie schijnheilig?
Op vrijdag 23 november 2001 12:30 schreef BenKetting het volgende:
Echter: BigBrother Willem heeft de ogen geopend: Friezen zijn niet aardig en gemoedelijk maar akelige berekende opportunisten!
En weer vergooit een Friese BB'er zijn kansen!
quote:Say what??? Een Fries spreekt vaker beter nederlands dan een hollander.
Op donderdag 22 november 2001 11:58 schreef links234 het volgende:
Ja ja, en maar subsidies trekken voor hun eigen taal. Bah. Laat ze eerst eens fatsoenlijk integreren.* links234 pleit voor een Nederlanderschaps examen voor ze.
quote:Je ziet het meteen bij jou aan je eerste twee woorden.
Op vrijdag 23 november 2001 12:34 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Say what??? Een Fries spreekt vaker beter nederlands dan een hollander.
quote:hek erom, afsteken, naar de noordzee latn drijven en verzuipen dus
Het was natuurlijk lang zo dat Friezen en andere noorderlingen een beetje meewarig werden bekeken, zeg maar als het debiele broertje, het hoort bij de familie maar wordt niet serieus genomen. Telt in landelijk opzicht nauwelijks mee, en als je kijkt naar bijvoorbeeld het gemiddelde inkomen, dan is dat in de noordelijke provincies veel en veel lager dan in de rest van NederlandEchter: BigBrother Willem heeft de ogen geopend: Friezen zijn niet aardig en gemoedelijk maar akelige berekende opportunisten! En nu dan dat huiselijk geweld, seriemoordenaars en pedofielen ! Ze zijn helemaal niet zielig, het is eerder een soort Afghanistan.
Misschien is dat ook wel de reden dat ze zo arm zijn..
quote:multi culti he.
Op vrijdag 23 november 2001 12:34 schreef Mike het volgende:[..]
Je ziet het meteen bij jou aan je eerste twee woorden.
quote:Met andere woorden geen elfstedentocht meer. ( best bekeken programma op de ned. tv.
Op vrijdag 23 november 2001 12:35 schreef crackmonkey het volgende:[..]
hek erom, afsteken, naar de noordzee latn drijven en verzuipen dus
IS er nog een leven zonder Fryslan?
quote:Hmmmmm, is het je weleens opgevallen dat als je daar in zo'n achterstandsdorpje rondloopt, iedereen op elkaar lijkt?
Het was natuurlijk lang zo dat Friezen en andere noorderlingen een beetje meewarig werden bekeken, zeg maar als het debiele broertje,
Kan 2 dingen betekenen, Of het is een mislukt kloonexperiment van de overheid Of vanwege de incestieuze praktijken is gewoon iedereen heel dichtbij familie van elkaar..
quote:klopt. Je had het nu over urk toch?
Op vrijdag 23 november 2001 12:40 schreef Loedertje het volgende:[..]
Hmmmmm, is het je weleens opgevallen dat als je daar in zo'n achterstandsdorpje rondloopt, iedereen op elkaar lijkt?
Kan 2 dingen betekenen, Of het is een mislukt kloonexperiment van de overheid Of vanwege de incestieuze praktijken is gewoon iedereen heel dichtbij familie van elkaar..
quote:
Op vrijdag 23 november 2001 12:34 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Say what??? Een Fries spreekt vaker beter nederlands dan een hollander.
*meuh*
quote:nog meer argumenten om ze te verzuipen. Ik wordt kotsmisselijk als ik ze weer als manische schapen in een kudde over een dijk zie klunen. Ik hoop altijd dat ze in een wak donderen en niet meer boeven komen. helaas.
Op vrijdag 23 november 2001 12:38 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Met andere woorden geen elfstedentocht meer. ( best bekeken programma op de ned. tv.
Geen SC Heerenveen meer de club die iedereen respecteert.IS er nog een leven zonder Fryslan?
quote:Midden in de winter het best bekeken, 1 keer in de tien jaar. Nee, dan al die Friezen die naar Amsterdam trekken om Koninginnedag te vieren. Moeten laat op de avond allemaal de trein terug weer halen, en als die niet snel genoeg komt, lopen ze over de rails terug. We hebben allemaal de beelden gezien.
Op vrijdag 23 november 2001 12:38 schreef GizartFRL het volgende:
Met andere woorden geen elfstedentocht meer. ( best bekeken programma op de ned. tv.
quote:die inteelt bende is later en in een ander topic aan de beurt, we hebben het nu over de friese inteeltbende.
Op vrijdag 23 november 2001 12:41 schreef GizartFRL het volgende:[..]
klopt. Je had het nu over urk toch?
quote:Elke provincie heeft zijn eigen accent/ dialect. Het Fries daarintegen is een taal.
Op vrijdag 23 november 2001 12:41 schreef Loedertje het volgende:[..]
Hou toch op joh, zet honderd Nederlanders op een rijtje en je kan aan het accent precies horen wie er Fries is van origine*meuh*
quote:Nee sorry, ik ben écht bloedserieus, ik liep eens door Kootstertille en dacht werkelijk dat ik in een open inrichtng voor idioten tercht was gekomen. Al die mensen daar leken op elkaar en maakte het geluid van *meuh* als ze praten..
Op vrijdag 23 november 2001 12:41 schreef GizartFRL het volgende:[..]
klopt. Je had het nu over urk toch?
quote:net zo levendig als latijn ook
Op vrijdag 23 november 2001 12:45 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Elke provincie heeft zijn eigen accent/ dialect. Het Fries daarintegen is een taal.
quote:Ja de Jostiband trekt ook kijkers
Op vrijdag 23 november 2001 12:38 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Geen SC Heerenveen meer de club die iedereen respecteert.IS er nog een leven zonder Fryslan?
quote:er is maar 1 inteeltbende in Ned. en die is op Urk.
Op vrijdag 23 november 2001 12:43 schreef crackmonkey het volgende:[..]
die inteelt bende is later en in een ander topic aan de beurt, we hebben het nu over de friese inteeltbende.
leuk woord voor scrabble trouwens : inteeltbende
quote:we hebben het onderwerp inteelt en friezen al gehad.
Op vrijdag 23 november 2001 12:47 schreef Loedertje het volgende:[..]
Ja de Jostiband trekt ook kijkers
en trekken levert geen inteelt op, alleen plakkerige friezen
quote:
Op vrijdag 23 november 2001 12:43 schreef dwerg het volgende:[..]
Midden in de winter het best bekeken, 1 keer in de tien jaar. Nee, dan al die Friezen die naar Amsterdam trekken om Koninginnedag te vieren. Moeten laat op de avond allemaal de trein terug weer halen, en als die niet snel genoeg komt, lopen ze over de rails terug. We hebben allemaal de beelden gezien.
quote:je hebt helemaal gelijk, in friesland noemen we het inteeltmassa cq volk
Op vrijdag 23 november 2001 12:48 schreef GizartFRL het volgende:[..]
er is maar 1 inteeltbende in Ned. en die is op Urk.
leuk woord voor scrabble trouwens : inteeltbende
quote:Miljoenen mensen hebben die taal ook gekend/kennen die taal.
Op vrijdag 23 november 2001 12:47 schreef crackmonkey het volgende:[..]
net zo levendig als latijn ook
quote:spreek je uit ervaring?
Op vrijdag 23 november 2001 12:49 schreef crackmonkey het volgende:[..]
we hebben het onderwerp inteelt en friezen al gehad.
en trekken levert geen inteelt op, alleen plakkerige friezen
quote:taal??
Op vrijdag 23 november 2001 12:51 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Miljoenen mensen hebben die taal ook gekend/kennen die taal.
quote:dat zou dus betekenen dat al die friese ellende niet door inteelt is veroorzaakt...! Kijk, met inteelt hebben ze nog een excuus, maar als dat dan niet zo zou zijn en er wel degelijk voldoende genetische variatie, dan is het echt tijd om ons zorgen te maken. Als we niet oppassen krijgen wij het ook....Hek eromheen derhalve.
Op vrijdag 23 november 2001 12:48 schreef GizartFRL het volgende:[..]
er is maar 1 inteeltbende in Ned. en die is op Urk.
quote:Maar goed dat ik daar niet woon. Wel eens gehoord van adreswisseling??? of woon jij je hele leven in het zelfde plaggehutje op de drentse heide??
Op vrijdag 23 november 2001 12:46 schreef Loedertje het volgende:[..]
Nee sorry, ik ben écht bloedserieus, ik liep eens door Kootstertille en dacht werkelijk dat ik in een open inrichtng voor idioten tercht was gekomen. Al die mensen daar leken op elkaar en maakte het geluid van *meuh* als ze praten..
quote:Latijn en Fries zijn talen net als het Nederlands btw.
Op vrijdag 23 november 2001 12:53 schreef crackmonkey het volgende:[..]
taal??
quote:Klopt en ze zijn allemaal dood. Nu de friezen nog.
Op vrijdag 23 november 2001 12:51 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Miljoenen mensen hebben die taal ook gekend/kennen die taal.
quote:is het vervoersverboed dan niet meer van kracht??
Op vrijdag 23 november 2001 12:54 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Maar goed dat ik daar niet woon. Wel eens gehoord van adreswisseling???
quote:Wat heeft adreswisseling (raar woord btw) nu te maken met mijn bezoekje aan een achterstandsdorp in Friesland
Op vrijdag 23 november 2001 12:54 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Maar goed dat ik daar niet woon. Wel eens gehoord van adreswisseling???
quote:
of woon jij je hele leven in het zelfde plaggehutje op de drentse heide??
quote:Wat voor taal gebruiken ze in de medische wereld dan??? Latijn is niet dood...
Op vrijdag 23 november 2001 12:56 schreef BenKetting het volgende:[..]
Klopt en ze zijn allemaal dood. Nu de friezen nog.
quote:nee, is al opgeheven bij ons. Bij jullie dan nog niet??
Op vrijdag 23 november 2001 12:56 schreef crackmonkey het volgende:[..]
is het vervoersverboed dan niet meer van kracht??
quote:ik zie ander weinig romeinen meer rondlopen vandaag de dag.
Op vrijdag 23 november 2001 12:58 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Latijn is niet dood...
quote:Oké, klein testje, in je nickname staat [FRL] dus ga ik er gemakshalve vanuit dat je waarschijnlijk een Fries bent, zou je de proef op de som willen nemen en deze text willen vertalen in het Fries? Bedoel..als je toch zo trots bent op je Taal dan mag ik aannemen dat je die taal op schrift ook machtig bent toch?
Op vrijdag 23 november 2001 12:56 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Latijn en Fries zijn talen net als het Nederlands btw.
Succes!
quote:kijk even goed naar mijn post.! Medische wereld.????
Op vrijdag 23 november 2001 13:00 schreef crackmonkey het volgende:[..]
ik zie ander weinig romeinen meer rondlopen vandaag de dag.
quote:Mooh, mooh boe, boe moeeh meuh mooooh baaa [MELKTIJD] mooh mooh mooh, mooh boeh boooooh boeh beuuuh meuh, moeh meuh moeh booooo boeee Boeh? Boeeeeh.. meuh meuh mooh Mooh boe boe boe ?
Op vrijdag 23 november 2001 13:01 schreef Loedertje het volgende:[..]
Oké, klein testje, in je nickname staat [FRL] dus ga ik er gemakshalve vanuit dat je waarschijnlijk een Fries bent, zou je de proef op de som willen nemen en deze text willen vertalen in het Fries? Bedoel..als je toch zo trots bent op je Taal dan mag ik aannemen dat je die taal op schrift ook machtig bent toch?
Succes!
Moooooooh!
quote:Latijn is een dode taal, het wordt niet meer gesproken. Er worden in de medische wereld wel termen uit het latijn gebruikt, maar men spreekt het niet.
Op vrijdag 23 november 2001 12:58 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Wat voor taal gebruiken ze in de medische wereld dan??? Latijn is niet dood...
quote:ja daar heb je gelijk in. veeartsen kennen ook latijn.
Op vrijdag 23 november 2001 13:02 schreef GizartFRL het volgende:[..]
kijk even goed naar mijn post.! Medische wereld.????
DAT valt me dus wel vaker op, ze schrijven zoals ze praten en veel Friezen eindigen hun spreek- en schrijftaal met juhhhhh..
(*klinkt als: *MEUHH*)
Waar blijft die Frieze vertaling btw?
quote:http://nijefurd.net/strontrace/index.html
Op vrijdag 23 november 2001 13:06 schreef Loedertje het volgende:
Wiebe hier aan deze kant , nou moet je eens goed naar me luisteren juh...
quote:Hast dyn nocht fan us geeamel ?
Op vrijdag 23 november 2001 13:02 schreef GizartFRL het volgende:[..]
kijk even goed naar mijn post juh...
quote:Die link is gewoon te goed; ze vragen iemand die op zijn computer kan typen; blijkbaar is dat geen gemeengoed in friesland dat je en een computer hebt, maar dat niet alleen, nee, dat je er ook nog eens op kan typen. Mijn conclusie: er zijn veel friezen met computer die niet kunnen typen. Die dachten waarschijnlijk dat ze een tv hadden gekocht. 'hee, wa moe'k nou met 'n'n toets'nbord aan mien teevee?'.
Op vrijdag 23 november 2001 13:09 schreef Loedertje het volgende:[..]
http://nijefurd.net/strontrace/index.html
Die vertaling schiet ook niet op dus dat bevestigt mijn conclusie.
Als je nou eens net zo te keer ging tegen de Maro****** ik zal het maar niet zeggen.....dan bleef je tenminste geloofwaardig. Nu ben je al net zo rasistisch bezig als al jou opponenten hier. Och och och, Loedertje waar moet dat heen met jou. Het past nu in jou straatje en de Friezen zijn nu aan de beurt!!!
K, volgend plan in het kader van de Loedertje gedachte. Friezen het land uit trappen en er vervolgens een Moslim staat van maken.
Dat is toch wat je wil???
Geweldige post, goed onderbouwd, uitstekende conclusies, en dit allemaal zonder een persoonlijke aanval!
Je bent werkelijk geniaal Achja.
quote:Neem aan dat de Friese volkssport plompzakken door jou is uitgevonden? ( plompzakken!!! )
Op zaterdag 24 november 2001 03:42 schreef AchJa het volgende:
Hey, Loedertje het zit je wel hoog he? dat Fries......ben je een keer te hard geneukt door een Frieze boerenzoon die zijn sloopkogel ff hard en ongenadig in je geduwd heeft????
quote:Psies, waarom altijd over Marokkanen gaan schrijven terwijl er over andere medelanders ook nog genoeg te typen valt
Als je nou eens net zo te keer ging tegen de Maro****** ik zal het maar niet zeggen.....dan bleef je tenminste geloofwaardig. Nu ben je al net zo rasistisch bezig als al jou opponenten hier. Och och och, Loedertje waar moet dat heen met jou. Het past nu in jou straatje en de Friezen zijn nu aan de beurt!!!
quote:Neen, de Friezen willen zich ZELF afzonderen van de rest van Nederland, eigen taal, eigen cultuur, zij weigeren zich aan te passen en hebben alleen niet door dat zij het zonder de steun van Den-Haag absoluut niet redden. Van mij mogen ze zelfstandig verder (hek eromheen en er een open inrichting van maken..)
K, volgend plan in het kader van de Loedertje gedachte. Friezen het land uit trappen en er vervolgens een Moslim staat van maken.Dat is toch wat je wil???
[Dit bericht is gewijzigd door j.snelbinders op 24-11-2001 19:08]
quote:Wat een armzalige poging tot grappig zijn. Ga terug naar start.
Op zaterdag 24 november 2001 18:50 schreef j.snelbinders het volgende:*knip*
quote:Ja, dat kan.
Op zaterdag 24 november 2001 18:55 schreef Sniper het volgende:
Kan dit wantopic naar Onzin.
quote:Wat is het GWP?
Op zaterdag 24 november 2001 18:50 schreef j.snelbinders het volgende:
GWP.
quote:Blijf jij nu maar fijn in het BB3 forum .
Op zaterdag 24 november 2001 19:14 schreef Cynix ® het volgende:[..]
Ja, dat kan.
Klaagbaak zou trouwens een goeie tweede keuze zijn.
Wij hebben op dit moment nog geen vacature. Deze komt echter binnen afzienbare tijd vrij. U kunt zich aanmelden bij het bureau personeelswerving. Wij stellen echter wel dat wij u zullen screenen op eventueel Fries verwantschap. U zult begrijpen dat wij geen moeilijke mensen in onze gelederen kunnen tolereren. Wij stellen uw toenadering overigens bijzonder op prijs.
quote:Hoe valt de vermeende dierenliefde te rijmen met het feit dat u de honden bedorven Friezen gaat voorschotelen?
Op zaterdag 24 november 2001 19:37 schreef j.snelbinders het volgende:
Wij stimuleren de Amelandse werkgelegenheid door daar een hondenkoekjesfabriek te bouwen die uit de voorraad Friezen een smakelijke hap bereiden voor menig trouwe natneuzige viervoeter. Want wij zijn dierenvrienden in tegenstelling tot die vermaledijde Friezen.
Riekt dit niet naar dierenmishandeling? De gevolgen van het consumeren van Friezen en de mogelijke lichamelijk en/of geestelijk gevolgen zijn niet te overzien, aangezien het vooralsnog nog niet mogelijk is om deze dieren aan een test te onderwerpen inzake hun gezondheid. Zij kunnen verbaal en schriftelijk niet kenbaar maken hoe hun gemoedstoestand is na het eten van deze brokken.
quote:Het zou correct zijn als u in uw voorlopige afwijzing ook een adres had achtergelaten van uw kantoor. Of is het zo dat uw kantoor zich gevestigd heeft in de UndergroundScene en daardoor niet traceerbaar mag zijn voor mogelijke pottenkijkers.
Wij hebben op dit moment nog geen vacature. Deze komt echter binnen afzienbare tijd vrij. U kunt zich aanmelden bij het bureau personeelswerving. Wij stellen echter wel dat wij u zullen screenen op eventueel Fries verwantschap. U zult begrijpen dat wij geen moeilijke mensen in onze gelederen kunnen tolereren. Wij stellen uw toenadering overigens bijzonder op prijs.
p.s: Moeilijk ben ik absoluut niet , dit kan dus geen reden zijn voor een afwijzing.
quote:Mag ik u, geheel vrijblijvend , een tip geven?
Op zaterdag 24 november 2001 19:42 schreef j.snelbinders het volgende:
Betreft de seriemoordenaars heb ik mijn mond voorbij gepraat. Wij hebben hier inderdaad meerdere seriemoordenaars. Wij achtten het op dit moment niet wijs om dit naar buiten te brengen.
Voordeel 2 is: De provincie Groningen zal er uiteindelijk dubbel plezier aan kunnen beleven, mensen zijn nu eenmaal van nature erg nieuwsgierig naar de oorspronkelijke woonplaats van zo'n seriemoordenaar en u kunt van zijn oude woonplaats een toeristische attractie maken ( brengt $$ in de lade en schept weer nieuwe banen in zo'n dorp vanwege de dagjes-toeristen! )
U bent een kritisch mens, dat zijn graag geziene mensen binnen de GWP gelederen, gezien ook uw nuttige adviezen inzake de inzet van seriemoordenaars in de monitoring van het Fries gedrag nadat de muur rond Friesland is voltooid. Het is hierom dat ik een positief advies uitbracht aan de wervingscommissie. Tezijnertijd zullen we contact met u opnemen. U hoeft niets te doen, wij zijn op de hoogte.
Ik vrees echter dat wij niet veel zien in stimulering van de toeristenindustrie. Mogelijkerwijs kunnen wij seriemoordenaars leveren aan bevriende strijdmachten in zekere delen van de wereld (wij moeten helaas voorzichtig zijn met het geven van gevoelige informatie) die met ons zullen strijden tegen onze tweede voornaamste globalistische opponent, te weten het toekomstig voormalig Amerika.
Laten wij vooraleer nu verstandig zijn en onze missie in stilte ten uitvoer brengen.
quote:Deze is uit den pen van Loedertje gekomen, ik hoop dat U haar gaat ontmaskeren als de nieuwe Mata Hari.
als geboren fries en nu reeds sedert 13 jaar wonende in noord-holland en
als startende internetter ben ik benieuwd of er mensen op het net zitten
uit mijn oude woonomgeving.
quote:
Op zondag 25 november 2001 03:21 schreef AchJa het volgende:
Den persoon Loedertje wil toe treden aan het GWP, hierbij voel ik mij geroepen om het een en ander even uit den doeken te doen. U spreekt over mensen die een Frieze achterban danwel Frieze achtergronden hebben, nu voel ik mij dus genoodzaakt om u uit te leggen dat Loedertje de nieuwe Mata Hari is, die in uw partij probeert te infiltreren. De persoon Loedertje heeft wel degelijk Frieze achtergronden, en ik denk dat zij probeert om uw partij in het verderf te storten, hierbij een kleine quote:
[..]Deze is uit den pen van Loedertje gekomen, ik hoop dat U haar gaat ontmaskeren als de nieuwe Mata Hari.
quote:Als ik jullie was dan zou ik toch echt octrooi aan gaan vragen op dat Ontdorvingsproces!
Op zondag 25 november 2001 02:10 schreef j.snelbinders het volgende:
Onze wetenschappers hebben een verfijnd productieproces op kunnen stellen waarin de Friezen eerst ontdorven worden (dit is een geheim procede) en daarna gefriesdroogd, waarna ze door de breker gaan en waarna ze in bassins met klotswormmixers opgelost worden in Beerenburg (wij lusten slechts jenever), daarna laten we hun zonden bezinken en scheppen de drijvende laag af die we vervolgens filteren. De filterkoek wordt gedroogd en in mallen geperst, die daarna de oven in gaan. Vervolgens krijgen ze nog een extra antisceptische behandeling en worden ze onder een beschermende atmosfeer verpakt. We hebben natuurlijk de consumptie uitvoerig getest op Friezen zelf en zijn er gezien hun fysionomische overeenkomsten met de honden volkomen gerust op dat er geen noemenswaardige problemen zullen ontstaan.
schitterend!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |