abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34280398
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:01 schreef nozem het volgende:

[..]

Ik blijf het trouwens altijd fascinerend vinden hoe een dodelijk verlegen jongeman die tijdens zijn jeugd amper zijn kamer uitkwam en opgesloten zat tussen de boeken ineens uitgroeide tot een waar podiumbeest c.q. sekssymbool.
Ook voor mij is er nog hoop
pi_34280499
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:23 schreef ThomYorke het volgende:

[..]

Ook voor mij is er nog hoop
Jij bent al jaren een podiumbeest...
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_34280514
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:26 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

Jij bent al jaren een podiumbeest...
Maar geen sekssymbool
  vrijdag 20 januari 2006 @ 15:34:24 #129
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_34280763
Het is me trouwens opgevallen dat als je een jaar of tien verder bent en inmiddels wél een fijne relatie hebt (en binnenkort gaat trouwen zelfs), je toch ineens een stuk minder hebt met nummers als 'I know it's over', 'You just haven't earned it yet baby' en 'Never had no one ever'

Misschien ben ik wel de doelgroep van 'Rubber ring'
  vrijdag 20 januari 2006 @ 19:18:14 #130
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_34287774
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:34 schreef Frollo het volgende:
Het is me trouwens opgevallen dat als je een jaar of tien verder bent en inmiddels wél een fijne relatie hebt (en binnenkort gaat trouwen zelfs), je toch ineens een stuk minder hebt met nummers als 'I know it's over', 'You just haven't earned it yet baby' en 'Never had no one ever'

Misschien ben ik wel de doelgroep van 'Rubber ring'
Nick Hornby heeft daar in High Fidelity een werkelijk fantastische passage over geschreven. Ik zal eens kijken of ik hem kan vinden. Please hold.
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
  vrijdag 20 januari 2006 @ 19:21:21 #131
135281 Brahimov
pi_34287859
OK, het was in een iets andere context, maar wel bijzonder mooi:

Some of my favorite songs: "Only Love Can Break Your Heart" by Neil Young; "Last Night I Dreamed That Somebody Loved Me" by The Smiths; "Call Me" by Aretha Franklin; "I Don't Want to Talk About It" by anybody. And then there's "Love Hurts" and "When Love Breaks Down" and "How Can You Mend a Broken Heart" and "The Speed of the Sound of Loneliness" and "She's Gone" and "I just Don't Know What to Do with Myself "and ... some of these songs I have listened to around once a week, on average (three hundred times in the first month, every now and again thereafter), since I was sixteen or nineteen or twenty-one. How can that not leave you bruised somewhere? How can that not turn you into the sort of person liable to break into little bits when your first love goes all wrong? What came first, the music or the misery? Did I listen to music because I was miserable? Or was I miserable because I listened to music? Do all those records turn you into a melancholy person?

People worry about kids playing with guns, and teenagers watching violent videos; we are scared that some sort of culture of violence will take them over. Nobody worries about kids listening to thousands-literally thousands-of songs about broken hearts and rejection and pain and misery and loss. The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most; and I don't know whether pop music has caused this unhappiness, but I do know that they've been listening to the sad songs longer than they've been living the unhappy lives.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 12:52:39 #132
99433 Tup
Tupperwaar
pi_34306450
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 13:41 schreef nozem het volgende:
Het enige nummer dat ik er eigenlijk niet zo goed aan vind is het melodramatische titelnummer, de regelrechte klaagzang aan alle mensen die graag een biefstukje eten. :
We houden er ook niet van als iemand zegt hoe we moeten zijn, wél hóe we zijn. Dat eerste is natuurlijk erg moralistisch. De tekst van Meat is Murder:
"A death for no reason, and a death for no reason is Murder '
"And the flesh you so fancily fry, it's not succulent tasty orkind (?)"
Ook pure poezie...en dan eet ik gewoon nog vlees. Het schijnt dat ten tijde van MiM significant veel mensen vegetarier zijn geworden in de UK.
Wasserwunderland
  zaterdag 21 januari 2006 @ 19:44:52 #133
135281 Brahimov
pi_34320031
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 12:52 schreef Tup het volgende:

[..]
Het schijnt dat ten tijde van MiM significant veel mensen vegetarier zijn geworden in de UK.
Het schijnt ook dat Morrissey niet op een festival wilde optreden als er hamburgers op het terrein werden verkocht. Allegedly dus.
pi_34321462
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:44 schreef Brahimov het volgende:

[..]

Het schijnt ook dat Morrissey niet op een festival wilde optreden als er hamburgers op het terrein werden verkocht. Allegedly dus.
Dan zal hij wel niet op veel festivals hebben opgetreden.

Hier nog een geinig (doch kort) video-interview met de man.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 20:41:44 #135
135281 Brahimov
pi_34322385
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 20:21 schreef Bombie het volgende:

[..]

Dan zal hij wel niet op veel festivals hebben opgetreden.

Hier nog een geinig (doch kort) video-interview met de man.
Ik heb hem een keer bijna zien optreden, in het voorprogramma van David Bowie in Utrecht. Maar hij kwam niet .
Ook hamburgers, waarschijnlijk
pi_34351212
Het gaat bijna alleen over Morrissey, maar laten we Marr niet vergeten!

Wat is van zijn werk na The Smiths de moeite waard?!
pi_34351501
over Electronic hoor je wel goeie verhalen. heb er zelf nog nooit naar geluisterd moet ik zeggen. Was een projectje van marr met summer van joy division/new order
You ask me the time
But I sense something more
And I would like to give
What I think you're asking for
  zondag 22 januari 2006 @ 19:06:45 #138
135281 Brahimov
pi_34352056
quote:
Op zondag 22 januari 2006 18:42 schreef Kolkus het volgende:

Zijn werk is nogal breed: Hij heeft samengewerkt met The Pretenders, The The, Bryan Ferry, Electronic, Talking Heads en hij heeft zijn eigen band The Healers.
pi_34353496
quote:
Op zondag 22 januari 2006 18:42 schreef Kolkus het volgende:

Boomslang is een heerlijke plaat. Het nadert in geen enkel geval het werk van The Smiths of Morrissey, maar desondanks is het erg lekker. Er komt binnenkort een tweede album uit.

Het is waar dat veel van The Smiths wordt toegeschreven aan Morrissey, maar zonder het melodieuze gitaarwerk van Marr zouden The Smiths toch heel anders geweest zijn, vermoed ik. Toch is het wel zo dat het solowerk van Morrissey het werk van The Smiths veel meer nadert dan het solowerk van Marr dat doet, dus dat geeft toch wat twijfels.

Marr heeft oa ook nog gespeeld met The The. Vooral Slow Emotion Replay is echt briljant. Een subliem melodieuze gitaarlijn, zoals alleen Marr dat kan (denk bijv. aan "Still Ill").
  zondag 22 januari 2006 @ 19:48:11 #140
135281 Brahimov
pi_34353598
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:45 schreef Bombie het volgende:

[..]

Marr heeft oa ook nog gespeeld met The The. Vooral Slow Emotion Replay is echt briljant. Een subliem melodieuze gitaarlijn, zoals alleen Marr dat kan (denk bijv. aan "Still Ill").
Yep. Het hele album Dusk is geweldig, mede dankzij Marr
pi_34353712
quote:
Op zondag 22 januari 2006 18:52 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
over Electronic hoor je wel goeie verhalen. heb er zelf nog nooit naar geluisterd moet ik zeggen. Was een projectje van marr met summer van joy division/new order
Marr en Summer samen in een project; op papier zou dat een instant-klassieker moeten zijn!

Snel uitchecken dus
  zondag 22 januari 2006 @ 19:54:03 #142
135281 Brahimov
pi_34353826
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:51 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Marr en Summer samen in een project; op papier zou dat een instant-klassieker moeten zijn!

Snel uitchecken dus
Ze hadden een hitje met 'Get The Message'. Ook de Pet Shop Boys zaten in het project, trouwens.
pi_34354321
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:54 schreef Brahimov het volgende:

[..]

Ze hadden een hitje met 'Get The Message'. Ook de Pet Shop Boys zaten in het project, trouwens.
Geslaagd project wat jou betreft?!
  zondag 22 januari 2006 @ 20:08:15 #144
135281 Brahimov
pi_34354493
quote:
Op zondag 22 januari 2006 20:04 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Geslaagd project wat jou betreft?!
Neuj, ik vond het teveel Pet Shop Boys en te weinig Marr/ Summer.
Dat geldt trouwens voor het debuut. De overige platen van Electronic ken ik niet. Volgens AMG is iig de derde plaat beter.

[ Bericht 8% gewijzigd door Brahimov op 22-01-2006 20:55:25 ]
  maandag 23 januari 2006 @ 10:50:38 #145
99433 Tup
Tupperwaar
pi_34371146
Mooie Smithis achtig nummer: Babyshambles - Back from the Dead
Wasserwunderland
pi_34416813
Marr was inderdaad zeer belangrijk voor het geluid van The Smiths. Wat mij betreft de beste indie-gitarist allertijden. (Al doet J. Mascis het ook leuk)
Als ik naar het gitaarwerk van The Smiths luister valt me altijd het gemak en de nonchalance op waarmee Marr er de ene na de andere melodieuze 'lick' uit weet te persen.

Vanmiddag heb ik meerdere malen naar "The Draize Train" geluisterd. Een instrumentaaltje van het live-album "Rank". Het samenspel van Marr en de tweede (gelegenheids) gitarist is ongeëvenaard, en maakt dit nummer tot één van de betere op het album. (Ik weet het, dat zijn heel veel mensen vast niet met me eens)
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_34418682
tvp
pi_34454865
Ik las ergens dat het debuut-album TheSmiths heropgenomen was en dat de door de band afgekeurde originele opnames op bootles verkrijgbaar zijn.

Volgens de ingewijden zijn de originele opnames een stuk beter dan de "vlakke" productie van de uitgebrachte versie.

Heeft iemand deze opnames wel een gehoord en zo ja, wat vond je ervan??
Ben ik wel benieuwd naar.
  woensdag 25 januari 2006 @ 19:01:05 #149
135281 Brahimov
pi_34455686
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:32 schreef Kolkus het volgende:
Ik las ergens dat het debuut-album TheSmiths heropgenomen was en dat de door de band afgekeurde originele opnames op bootles verkrijgbaar zijn.

Volgens de ingewijden zijn de originele opnames een stuk beter dan de "vlakke" productie van de uitgebrachte versie.

Heeft iemand deze opnames wel een gehoord en zo ja, wat vond je ervan??
Ben ik wel benieuwd naar.
Dat verhaal ken ik ook. Ik heb jaren terug ook wel gezocht, maar niet gevonden. Nu het Smiths- vuur door dit topic weer is aangewakkerd, ga ik nog maar weer eens zoeken. Ik herinner me nog wel 'Jack The Ripper', wat ik niet eerder als Smiths nummer gehoord had. Misschien is het van Moz solo? Tijd om Google te activeren.
pi_34551284
De akkoorden van There is a Light that never goes out zijn trouwens echt 1 van de meest prachtige wisselingen die er zijn.

Capo op 4:

am-g-am-g
f------c-g
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')