Ja, ach... laat ze maar lullen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 23:53 schreef nozem het volgende:
[..]
Om het maar weer eens even naar boven te halen. Wist jij dat hij begin jaren '90 beticht werd van onverbloemd nationalisme?
Bepaalde teksten uit de volgende nummers zouden boekdelen spreken:
- The national front disco
- Bengali in platforms
- Asian Rut
- We'll let you know
http://motorcycleaupairboy.com/interviews/1992/caucasian.htm
Leuk leesvoer. Hilarisch ook als je het mij vraagt.![]()
En ook...quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:51 schreef Brahimov het volgende:
[..]
I Know It's Over is ook een waarheen-waarvoor-kandidaat:
"O mother, I can feel the soil falling over my head..."
De hele tekst van dit nummer is geweldig. Niet meteen geschikt om de polonaise te starten, maar zo ongeveer elke zin is raak:
'If you're so funny, why are you on your own tonight?
If you're so very good-looking, why do you sleep alone tonight?
I know, 'cause tonight is just like any other night'
en:
'It's so easy to laugh, it's so easy to hate,
it take guts to be gentle and kind'
Prachtig!
Sixteen, clumsy and shyquote:Op donderdag 19 januari 2006 21:36 schreef Bombie het volgende:
[..]
En ook...
and do you have a vacancy.... for a back-scrubber.
Ik heb ooit bijna moeten janken om dat nummer.quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:51 schreef Brahimov het volgende:
[..]
I Know It's Over is ook een waarheen-waarvoor-kandidaat:
"O mother, I can feel the soil falling over my head..."
De hele tekst van dit nummer is geweldig. Niet meteen geschikt om de polonaise te starten, maar zo ongeveer elke zin is raak:
'If you're so funny, why are you on your own tonight?
If you're so very good-looking, why do you sleep alone tonight?
I know, 'cause tonight is just like any other night'
en:
'It's so easy to laugh, it's so easy to hate,
it take guts to be gentle and kind'
Prachtig!
Hij heeft het naderhand ontkracht in één van zijn legendarische interviews. Ik kan zo even niet vinden welk interview dat is. Feit is dat hij gefascineerd was/is door hooligans en skinheads en zich in hun denkwereld probeerde in te leven.quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:33 schreef Bombie het volgende:
[..]
Ja, ach... laat ze maar lullen.
En ook al was dat zo geweest... pff.![]()
Je mag je eigen mening hebben.
Dat bedoel ik.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:42 schreef nozem het volgende:
I'd like to drop my trousers to the world
[plus de rest van de tekst van Nowhere fast]
Ge-ni-aal!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:49 schreef nozem het volgende:
Morrissey is de enige persoon die ik ken in de muziekwereld die een nummer heeft geschreven dat speciaal gericht is aan hen die over zijn muziek heen zijn gegroeid
Muziekmaken is wat lastig op een forumquote:Op vrijdag 20 januari 2006 09:42 schreef kamagurka het volgende:
Zijn we nou alleen nog maar teksten aan het reciteren...?
Nee, daar is dit topic natuurlijk niet alleen maar voor bedoeld. Af en toe moet het kunnen toch? De man heeft zoveel goede teksten geschreven.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 09:42 schreef kamagurka het volgende:
Zijn we nou alleen nog maar teksten aan het reciteren...?
Nee. Het is niet van zijn solowerk, het is van The Smiths. Rubber Ring heet het nummer. Staat naar mijn weten in ieder geval op "Louder than Bombs" en "The world won't listen". Twee min of meer vergelijkbare compilaties. ("Louder than Bombs" was volgens mij voor de Amerikaanse markt bedoeld) Ik heb ze nooit allebei aangeschaft omdat de beide tracklists niet significant van elkaar verschillen, maar echte freaks doen dat wellicht wel. (Zie ook www.allmusic.com)quote:Op vrijdag 20 januari 2006 09:40 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ge-ni-aal!
Waar staat dat op? Ik ken z'n solowerk niet zo goed.
Dat meen je niet!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:20 schreef nozem het volgende:
[..]
Nee. Het is niet van zijn solowerk, het is van The Smiths. Rubber Ring heet het nummer.
Tja, wat moet ik daar nu op zeggen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:33 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat meen je niet!
Euh, in dat geval lijkt eensmiley me wel op z'n plaats. Ik ken Louder than bombs al jaren en heb Rubber ring waarschijnlijk vele tientallen keren gehoord, maar de tekst is kennelijk nooit echt tot me doorgedrongen...
En ik wist dan weer niet dat Morrissey met een hoortoestel rondliep. Eerlijk waar niet.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:33 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat meen je niet!
Euh, in dat geval lijkt eensmiley me wel op z'n plaats. Ik ken Louder than bombs al jaren en heb Rubber ring waarschijnlijk vele tientallen keren gehoord, maar de tekst is kennelijk nooit echt tot me doorgedrongen...
Als verdediging voer ik aan dat ik enigszins slechthorend ben en bij muziek vaker let op de melodieën en de stem dan op de teksten, want die versta ik gewoon nauwelijks. Best lastig natuurlijk, maar ik loop dus wel mooi met een hoortoestel, gelijk onze held Morrissey!
Nou ja, of ie er nu nog steeds zo mee loopt te pronken weet ik niet, maar in de begindagen van de Smiths was het toch een behoorlijk prominent kenmerk.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:42 schreef nozem het volgende:
[..]
En ik wist dan weer niet dat Morrissey met een hoortoestel rondliep. Eerlijk waar niet.
Natuurlijk, je hebt gelijk. Wellicht lette ik meer op die gigantische bril en de lelies in zijn hand. (En dan vraag ik me nu ineens af of hij daadwerkelijk slecht hoorde en slecht zag, of dat het gewoon accesoires waren..)quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:46 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nou ja, of ie er nu nog steeds zo mee loopt te pronken weet ik niet, maar in de begindagen van de Smiths was het toch een behoorlijk prominent kenmerk.
En natuurlijk verwijst hij ernaar in Bigmouth
En die lelies daar kwam ik dan weer vele jaren later achterquote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:50 schreef nozem het volgende:
[..]
Natuurlijk, je hebt gelijk. Wellicht lette ik meer op die gigantische bril en de lelies in zijn hand.
Het was tijdens optredens ook gemeengoed dat het publiek massaal bloemen naar hem toegooide. Vaak was het hele podium bezaaid met lelies. Heb je de clip van 'This Charming Man' wel eens gezien? De lelies zijn er niet van de lucht.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:55 schreef Frollo het volgende:
[..]
En die lelies daar kwam ik dan weer vele jaren later achter
In de tijd zelf waren er nog geen clipzenders, dus zeker van zo'n weinig hitgevoelige act was er gewoon nauwelijks beeldmateriaal voorhanden. Pas een jaar geleden of zo zag ik in een documentaire dat Morrissey altijd met een bos bloemen in z'n kontzak optrad
Nope, helemaal niets van meegrkregen dusquote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:01 schreef nozem het volgende:
[..]
Het was tijdens optredens ook gemeengoed dat het publiek massaal bloemen naar hem toegooide. Vaak was het hele podium bezaaid met lelies.
Ik heb volgens mij überhaupt nog nooit een clip van ze gezienquote:Heb je de clip van 'This Charming Man' wel eens gezien? De lelies zijn er niet van de lucht.
Fascinerend en voor velen vooral ook hoopgevendquote:Ik blijf het trouwens altijd fascinerend vinden hoe een dodelijk verlegen jongeman die tijdens zijn jeugd amper zijn kamer uitkwam en opgesloten zat tussen de boeken ineens uitgroeide tot een waar podiumbeest c.q. sekssymbool.
Het is dat ik er niet van houd, maar als ik zou willen zou ik elke keer dat ik dat nummer draai wel kunnen janken.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:31 schreef nozem het volgende:
[..]
Ik heb ooit bijna moeten janken om dat nummer.![]()
De live-versie op Rank gaat dan ook zo ontzettend diep.
Ook voor mij is er nog hoopquote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:01 schreef nozem het volgende:
[..]
Ik blijf het trouwens altijd fascinerend vinden hoe een dodelijk verlegen jongeman die tijdens zijn jeugd amper zijn kamer uitkwam en opgesloten zat tussen de boeken ineens uitgroeide tot een waar podiumbeest c.q. sekssymbool.
Jij bent al jaren een podiumbeest...quote:
Maar geen sekssymboolquote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:26 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Jij bent al jaren een podiumbeest...
Nick Hornby heeft daar in High Fidelity een werkelijk fantastische passage over geschreven. Ik zal eens kijken of ik hem kan vinden. Please hold.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:34 schreef Frollo het volgende:
Het is me trouwens opgevallen dat als je een jaar of tien verder bent en inmiddels wél een fijne relatie hebt (en binnenkort gaat trouwen zelfs), je toch ineens een stuk minder hebt met nummers als 'I know it's over', 'You just haven't earned it yet baby' en 'Never had no one ever'
Misschien ben ik wel de doelgroep van 'Rubber ring'
We houden er ook niet van als iemand zegt hoe we moeten zijn, wél hóe we zijn. Dat eerste is natuurlijk erg moralistisch. De tekst van Meat is Murder:quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:41 schreef nozem het volgende:
Het enige nummer dat ik er eigenlijk niet zo goed aan vind is het melodramatische titelnummer, de regelrechte klaagzang aan alle mensen die graag een biefstukje eten. :
Het schijnt ook dat Morrissey niet op een festival wilde optreden als er hamburgers op het terrein werden verkocht. Allegedly dus.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:52 schreef Tup het volgende:
[..]
Het schijnt dat ten tijde van MiM significant veel mensen vegetarier zijn geworden in de UK.
Dan zal hij wel niet op veel festivals hebben opgetreden.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:44 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Het schijnt ook dat Morrissey niet op een festival wilde optreden als er hamburgers op het terrein werden verkocht. Allegedly dus.![]()
Ik heb hem een keer bijna zien optreden, in het voorprogramma van David Bowie in Utrecht. Maar hij kwam nietquote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:21 schreef Bombie het volgende:
[..]
Dan zal hij wel niet op veel festivals hebben opgetreden.
Hier nog een geinig (doch kort) video-interview met de man.
Zijn werk is nogal breed: Hij heeft samengewerkt met The Pretenders, The The, Bryan Ferry, Electronic, Talking Heads en hij heeft zijn eigen band The Healers.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:42 schreef Kolkus het volgende:
Het gaat bijna alleen over Morrissey, maar laten we Marr niet vergeten!
Wat is van zijn werk na The Smiths de moeite waard?!
Boomslang is een heerlijke plaat. Het nadert in geen enkel geval het werk van The Smiths of Morrissey, maar desondanks is het erg lekker. Er komt binnenkort een tweede album uit.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:42 schreef Kolkus het volgende:
Het gaat bijna alleen over Morrissey, maar laten we Marr niet vergeten!
Wat is van zijn werk na The Smiths de moeite waard?!
Yep. Het hele album Dusk is geweldig, mede dankzij Marrquote:Op zondag 22 januari 2006 19:45 schreef Bombie het volgende:
[..]
Marr heeft oa ook nog gespeeld met The The. Vooral Slow Emotion Replay is echt briljant. Een subliem melodieuze gitaarlijn, zoals alleen Marr dat kan (denk bijv. aan "Still Ill").
Marr en Summer samen in een project; op papier zou dat een instant-klassieker moeten zijn!quote:Op zondag 22 januari 2006 18:52 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
over Electronic hoor je wel goeie verhalen. heb er zelf nog nooit naar geluisterd moet ik zeggen. Was een projectje van marr met summer van joy division/new order
Ze hadden een hitje met 'Get The Message'. Ook de Pet Shop Boys zaten in het project, trouwens.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:51 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Marr en Summer samen in een project; op papier zou dat een instant-klassieker moeten zijn!
Snel uitchecken dus![]()
Geslaagd project wat jou betreft?!quote:Op zondag 22 januari 2006 19:54 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Ze hadden een hitje met 'Get The Message'. Ook de Pet Shop Boys zaten in het project, trouwens.
Neuj, ik vond het teveel Pet Shop Boys en te weinig Marr/ Summer.quote:
Dat verhaal ken ik ook. Ik heb jaren terug ook wel gezocht, maar niet gevonden. Nu het Smiths- vuur door dit topic weer is aangewakkerd, ga ik nog maar weer eens zoeken. Ik herinner me nog wel 'Jack The Ripper', wat ik niet eerder als Smiths nummer gehoord had. Misschien is het van Moz solo? Tijd om Google te activeren.quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:32 schreef Kolkus het volgende:
Ik las ergens dat het debuut-album TheSmiths heropgenomen was en dat de door de band afgekeurde originele opnames op bootles verkrijgbaar zijn.
Volgens de ingewijden zijn de originele opnames een stuk beter dan de "vlakke" productie van de uitgebrachte versie.
Heeft iemand deze opnames wel een gehoord en zo ja, wat vond je ervan??
Ben ik wel benieuwd naar.
Ik kijk naar je signature en bedenk me ineens dat "Still Ill" (en dan vooral als live-versie) toch wel een van de beste Smiths-nummers is.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:41 schreef Bombie het volgende:
Iemand eigenlijk al opgevallen hoe briljant de eerste akkoorden van het nummer The Queen is Dead wel niet zijn?
Kom er maar eens op.
Dat verdient wel een bloemetje.
Yes! Heineken Musichall is wat minder, ik zou hem liever in Paradiso zien, maar och..quote:Op zondag 29 januari 2006 02:14 schreef Enzo500 het volgende:
Morrissey komt naar Nederland:
http://true-to-you.net/morrissey_events
Goed album. Al schijnt er behoorlijk in geknipt te zijn. Er stonden nog een aantal andere nummers op de officiele bootleg van dat concert. Jammer, want daar hoorden nummers bij als: "How soon is now" en "There's a light that never goes out"quote:Op zondag 29 januari 2006 15:16 schreef IdlersDream het volgende:
JAAAAAA ik ga absoluut!!
Over Rank gesproken, draai die best vaak de laatste tijd. Had hem al wel een jaartje ofzo, maar pas de laatste tijd draai ik hem pas
*kuch* this charming man *kuch*quote:Op zondag 29 januari 2006 15:20 schreef nozem het volgende:
[..]
Goed album. Al schijnt er behoorlijk in geknipt te zijn. Er stonden nog een aantal andere nummers op de officiele bootleg van dat concert. Jammer, want daar hoorden nummers bij als: "How soon is now" en "There's a light that never goes out"
quote:Op zondag 29 januari 2006 13:49 schreef nozem het volgende:
[..]
Yes! Heineken Musichall is wat minder, ik zou hem liever in Paradiso zien, maar och..
Wie gaat?![]()
Dat is wel te hopen. Heb het niet zo op zijn solo werk. Nouja, sommige nummers dan. Ik heb zo'n DVD "morrissey, live in Dallas" Dat is een ronduit afgrijselijk concert. Niet om aan te zien.quote:Op zondag 29 januari 2006 18:46 schreef Kolkus het volgende:
Jammer dat het niet bv. in Paradiso is, maar toch zie ik het wel zitten![]()
Speelt 'ie eigenlijk nog Smiths-nummers?!
Kaartje is gesjeft!quote:
Live at Earls Courtquote:Op donderdag 16 februari 2006 22:09 schreef IdlersDream het volgende:
dan heb ik een andere live cd ( Who put the m in manchester)
Ben je vegetariër?quote:Op zondag 19 februari 2006 22:59 schreef nozem het volgende:
Hij wordt enorm stijlvol oud, die Morrissey. Ik teken voor een dusdanig uiterlijk op mijn 46e.
eigenlijk welquote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:54 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ah, The Smiths.
Ik ben helemaal in de ban, sinds een week of twee. Eigenlijk zou ik dan ook wel naar Morrissey moeten dan, he ?
http://www.kissthisguy.com/quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:06 schreef Sasandra het volgende:
Duh, ik kom er van de week opeens achter dat de tekst van You just haven't earned it yet, baby luidt:
All I wanted from life was to be famous
en niet::
All I wanted from life was it to be painless
Met dank aan Kirsty Macoll.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |