Ook voor mij is er nog hoopquote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:01 schreef nozem het volgende:
[..]
Ik blijf het trouwens altijd fascinerend vinden hoe een dodelijk verlegen jongeman die tijdens zijn jeugd amper zijn kamer uitkwam en opgesloten zat tussen de boeken ineens uitgroeide tot een waar podiumbeest c.q. sekssymbool.
Jij bent al jaren een podiumbeest...quote:
Maar geen sekssymboolquote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:26 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Jij bent al jaren een podiumbeest...
Nick Hornby heeft daar in High Fidelity een werkelijk fantastische passage over geschreven. Ik zal eens kijken of ik hem kan vinden. Please hold.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:34 schreef Frollo het volgende:
Het is me trouwens opgevallen dat als je een jaar of tien verder bent en inmiddels wél een fijne relatie hebt (en binnenkort gaat trouwen zelfs), je toch ineens een stuk minder hebt met nummers als 'I know it's over', 'You just haven't earned it yet baby' en 'Never had no one ever'
Misschien ben ik wel de doelgroep van 'Rubber ring'
We houden er ook niet van als iemand zegt hoe we moeten zijn, wél hóe we zijn. Dat eerste is natuurlijk erg moralistisch. De tekst van Meat is Murder:quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:41 schreef nozem het volgende:
Het enige nummer dat ik er eigenlijk niet zo goed aan vind is het melodramatische titelnummer, de regelrechte klaagzang aan alle mensen die graag een biefstukje eten. :
Het schijnt ook dat Morrissey niet op een festival wilde optreden als er hamburgers op het terrein werden verkocht. Allegedly dus.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:52 schreef Tup het volgende:
[..]
Het schijnt dat ten tijde van MiM significant veel mensen vegetarier zijn geworden in de UK.
Dan zal hij wel niet op veel festivals hebben opgetreden.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:44 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Het schijnt ook dat Morrissey niet op een festival wilde optreden als er hamburgers op het terrein werden verkocht. Allegedly dus.![]()
Ik heb hem een keer bijna zien optreden, in het voorprogramma van David Bowie in Utrecht. Maar hij kwam nietquote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:21 schreef Bombie het volgende:
[..]
Dan zal hij wel niet op veel festivals hebben opgetreden.
Hier nog een geinig (doch kort) video-interview met de man.
Zijn werk is nogal breed: Hij heeft samengewerkt met The Pretenders, The The, Bryan Ferry, Electronic, Talking Heads en hij heeft zijn eigen band The Healers.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:42 schreef Kolkus het volgende:
Het gaat bijna alleen over Morrissey, maar laten we Marr niet vergeten!
Wat is van zijn werk na The Smiths de moeite waard?!
Boomslang is een heerlijke plaat. Het nadert in geen enkel geval het werk van The Smiths of Morrissey, maar desondanks is het erg lekker. Er komt binnenkort een tweede album uit.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:42 schreef Kolkus het volgende:
Het gaat bijna alleen over Morrissey, maar laten we Marr niet vergeten!
Wat is van zijn werk na The Smiths de moeite waard?!
Yep. Het hele album Dusk is geweldig, mede dankzij Marrquote:Op zondag 22 januari 2006 19:45 schreef Bombie het volgende:
[..]
Marr heeft oa ook nog gespeeld met The The. Vooral Slow Emotion Replay is echt briljant. Een subliem melodieuze gitaarlijn, zoals alleen Marr dat kan (denk bijv. aan "Still Ill").
Marr en Summer samen in een project; op papier zou dat een instant-klassieker moeten zijn!quote:Op zondag 22 januari 2006 18:52 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
over Electronic hoor je wel goeie verhalen. heb er zelf nog nooit naar geluisterd moet ik zeggen. Was een projectje van marr met summer van joy division/new order
Ze hadden een hitje met 'Get The Message'. Ook de Pet Shop Boys zaten in het project, trouwens.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:51 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Marr en Summer samen in een project; op papier zou dat een instant-klassieker moeten zijn!
Snel uitchecken dus![]()
Geslaagd project wat jou betreft?!quote:Op zondag 22 januari 2006 19:54 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Ze hadden een hitje met 'Get The Message'. Ook de Pet Shop Boys zaten in het project, trouwens.
Neuj, ik vond het teveel Pet Shop Boys en te weinig Marr/ Summer.quote:
Dat verhaal ken ik ook. Ik heb jaren terug ook wel gezocht, maar niet gevonden. Nu het Smiths- vuur door dit topic weer is aangewakkerd, ga ik nog maar weer eens zoeken. Ik herinner me nog wel 'Jack The Ripper', wat ik niet eerder als Smiths nummer gehoord had. Misschien is het van Moz solo? Tijd om Google te activeren.quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:32 schreef Kolkus het volgende:
Ik las ergens dat het debuut-album TheSmiths heropgenomen was en dat de door de band afgekeurde originele opnames op bootles verkrijgbaar zijn.
Volgens de ingewijden zijn de originele opnames een stuk beter dan de "vlakke" productie van de uitgebrachte versie.
Heeft iemand deze opnames wel een gehoord en zo ja, wat vond je ervan??
Ben ik wel benieuwd naar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |