quote:
wie bepaalt uiteindelijk of iemand een persoonlijkheidstoornis heeft? een doktertje/shrinkje?
en komt een dokter of shrink tot die conclusie omdat hij dit zo geleerd heeft met zijn studie?
we moeten toch allemaal in hokjes worden onderverdeeld is het niet? zo houdt men de controle/overzicht.
wat is dan normaal?, iedereen en alles wordt gedwongen om in "de maat" te lopen die men heeft bedacht om het etiketje "normaal" te kunnen krijgen.
doe maar liever normaal, steek je kop niet boven het maaiveld, nee vertrouw liever politici of anderen die het denken te weten.
dan komt alles goed beloven zij. zij weten wat het beste voor ons is.
jij, meneer haushofer en bijna iedereen doen hier aan mee soulsurvivor..de mensen die het bepalen voor ons zien jullie soort types graag...doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.
zo blijft de controle en macht instant.
quote:
vraag 2: is dit een onzin topic of denk je werkelijk een orakel te zijn?
smaken verschillen, een onzin topic vind ik dit zeker niet..mocht jij dat vinden dan lees je het toch niet.
een orakel is baaj niet, hij is net zo'n orakel als jij of ik dat zijn.
Hoi Baaj.
je bent lekker bezig zo en de antwoorden komen vrij snel bij je wanneer iemand iets vraagt.
toch ben ik het met niet alles wat je als antwoord geeft eens, en dat hoeft ook niet.
zolang jij voor jezelf weet dat het goed is is het goed.
ik kan wel alles wat jij als antwoord geeft onder de loep leggen en mijn visie geven maar daar schieten we toch niets mee op..het wordt dan jouw antwoorden tegen de mijne of die van andere users die er anders over denken...krijg je vanzelf wel weer een soort welles/nietes..
het is goed dat je de users niet wilt overtuigen net zoals ik dat niet ga doen...mensen moeten er zelf achterkomen en hun eigen waarheid vinden...je kunt ze alleen maar op weg helpen of inzichten geven die ze daarvoor nog niet wisten..wat zij er vervolgens mee doen is aan hunzelf...misschien is alles wel onzin wat men hoort of leest buiten het systeem...prima toch? dromen we gewoon verder.
ik heb een vraag voor je baaj..
dit spel op ons aarbolleke wat we aan het doen zijn heet "leven"..zie het als een cd rom spel met allerlei mogelijkheden.(illusies) om te ervaren.
de cd rom wordt afgespeeld (geboorte) en je begint te spelen (ervaren), je kijkt wat de mogelijkheden zijn...alle mogelijkheden die je kan bedenken zijn aanwezig op het spel..alles alles en alles wat je maar kunt bedenken bestaat al in het spel of is aanwezig...je moet het natuurlijk wel zien en wanneer je bewust bent laat je je door niemand afstoppen (autoriteiten) om te gaan waar je wilt zijn...jij hebt de keuzes..
alles wat in jouw mogelijkheden ligt staat op die cd rom en nog veel meer, je ontdekt steeds meer wat er mogelijk is..alle zetten zijn al gezet alleen weet je dat niet (meer) alles is nieuw voor je..
ga tot het uiterste om te kunnen 'zijn' wie je bent..daar kom je achter dmv ervaring en ontwikkeling.
het spel stopt wanneer je 'dood'gaat.
vervolgens treed je uit je lichaam (ziel) en gaat je weer terug naar het "al wat is" (hemel) en er wordt duidelijk dat je zojuist een spel hebt gespeeld.
toen je op jouw eigen verzoek op de aarde werd geplaatst kon je het je niet meer herinneren wat je kwam doen en begon je onbewust je spel te spelen.
je liet je leiden door een groep meneren die de macht hebben en braaf deed je wat je werd opgedraagt, iedereen deed en doet het zo dus waarom zou jij het niet zo doen? stel je eens voor dat je boven het maaiveld uitkwam..nee terug jij met je hoofd..wij (autoriteiten) bepalen het systeem, wat je mag doen en wat goed voor je is.
we zijn niets anders dan slaven in een systeem maar dat mag je niet zeggen van die haushofer typjes, want zo is het helemaal niet denken de meeste mensen...het gaat toch goed? veel centjes verdienen, je kunt jezelf scholen, educatie, wat wil je nog meer?
zucht...welterusten..ik ga naar de beach.
ps: oh ja, ik had een vraag..mijn vraag is: wat klopt er niet aan en hoe zit het dan?
[ Bericht 0% gewijzigd door JoZzephus op 15-01-2006 13:19:54 ]