abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34057485
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 19:27 schreef Megumi het volgende:
Nee erotiek en naaktbeelden zijn al zo een jaar 30.000 jaar oud. De Chinezen bijvoorbeeld kennen al erotiek van zo een jaar of duizend voor christus Het zelfde geld voor Japan.

[afbeelding]
Ja, duh. Ik heb wel enige algemene ontwikkeling. Ik had het over de Grieken versus de Romeinen. Bij mijn weten maakten de Grieken vrijwel alleen beelden van mannen (als je de godinnen niet meetelt), terwijl de Romeinen ook oog kregen voor de schoonheid van het vrouwelijk lichaam en dat gingen afbeelden.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 19:37:19 #52
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_34057733
Onjuist denk ik. En post daarom Athene!

En Afrodite.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_34058178
Ik zei: 'als je de godinnen niet meerekent'. 'Gewone vrouwen' werden (dat is me althans verteld toen ik Klassieke Talen deed) niet of nauwelijks afgebeeld door de Grieken, terwijl de Romeinen dat wel deden.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 19:53:54 #54
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_34058368
Hangt er van af wat je tot de griekse cultuur rekent. Ga je uit van Homerus. En de slag om Troje bestaan er zelfs tot in de Romeinse tijd uitgebreide afbeeldingen van vrouwen.Van 1500 voor Christus om precies te zijn. De Minoïsche cultuur.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_34058434
Ook in erotische zin? De vrouw als seksobject zeg maar?
  zaterdag 14 januari 2006 @ 19:58:40 #56
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_34058523
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 19:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nee dus. Meer als een gelijkwaardig object. Maar begeef me dan denk ik wel op glad ijs. Omdat er bepaalde wetenschappers zijn die het niet met me eens zijn.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 20:08:39 #57
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_34058938
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 19:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Je maakt toch een kleine denkfout. Waarom mogem wij mannen jou als sexoibject zien. Maar jij ons niet. ?
pi_34058941
Heb je ook bronnen hiervoor?
  zaterdag 14 januari 2006 @ 20:14:24 #59
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_34059158
pi_34059633
quote:
In die eerste bron staat niks over vrouwen.
pi_34065627
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:21 schreef BennyNL het volgende:
het was normaal dat Romeinse jongetjes werden ontmaagd door oude ooms/kennissen/leraren
Idd toen vonden ze dat juist heel normaal en juist erg bevoorderlijk voor het kind, omdat zo'n oude man als beschermheer voor het kind kon dienen en hem veel kon leren enz.

Eigenlijk was dat best ziek imo
4
pi_34065921
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:49 schreef Brunette het volgende:
Idd toen vonden ze dat juist heel normaal en juist erg bevoorderlijk voor het kind, omdat zo'n oude man als beschermheer voor het kind kon dienen en hem veel kon leren enz.

Eigenlijk was dat best ziek imo
Vanuit jouw referentiekader (onze huidige maatschappij) is dat ziek. Vanuit het referentiekader van die mensen (inclusief die jongens) niet. Als jij toen had geleefd, zou je het heel gewoon vinden.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 23:56:12 #63
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_34068225
Had het destijds niet iets te maken met dat seks met vrouwen funest zou zijn voor je
als je de volgende dag al moest vechten voor je leven?
En die soldaten trokken veel met andere mannen op idd.
En jonge jongetjes kwamen dan het dichtst bij iets dat vrouwelijk was??????

(anyway ---> iewww.)
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
  zondag 15 januari 2006 @ 00:01:07 #64
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_34068414
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:21 schreef electricity het volgende:
waar denk je dat het woord anaalridder vandaan komt?
Wat dacht je van de uitdrukking 'op z'n Grieks?'

Interessant topic trouwens
pi_34068904
De Romeinen hadden heul geen ridders.
pi_34072376
Naar mijn weten deden Romeinen het niet met minderjarigen, net zo min als barbaarse stammen dat deden. Verder doen de huidige soldaten het ook met elkaar als ze lang op missie zitten, ik neem aan dat je daarop doelt?
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_34076637
quote:
Op zondag 15 januari 2006 02:02 schreef Steeven het volgende:
Naar mijn weten deden Romeinen het niet met minderjarigen, net zo min als barbaarse stammen dat deden.
Het was niet wijdverbreid, maar het is een tijdlang 'hip' geweest in navolging van de Grieken. Er was ook een keizer die een schandknaapje had, ik weet alleen even niet meer welke keizer...
quote:
Verder doen de huidige soldaten het ook met elkaar als ze lang op missie zitten, ik neem aan dat je daarop doelt?
Aan wie is die vraag gericht?
pi_34078539
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 18:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De seksuele moraal was bij de Romeinen een heel andere dan de onze, maar maakt dat hun vorm van moraal meteen verkeerd?
Nou ja, het is in ieder geval niet verstandig met al die ziekten dus in die zin is het verkeerd. Kun je wel aankomen met voorbehoedsmiddelen, maar dat is natuurlijk niet juist. Als een bepaalde seksuele moraal, waarbij hulpstukken (condooms enz.) niet worden gebruikt, leidt tot een snelle verspreiding van bepaalde ziekten, dan vind ik dat reden genoeg om te concluderen dat een dergelijke seksuele moraal niet wenselijk is.
pi_34079210
quote:
Op zondag 15 januari 2006 12:06 schreef FuifDuif het volgende:
Nou ja, het is in ieder geval niet verstandig met al die ziekten dus in die zin is het verkeerd. Kun je wel aankomen met voorbehoedsmiddelen, maar dat is natuurlijk niet juist. Als een bepaalde seksuele moraal, waarbij hulpstukken (condooms enz.) niet worden gebruikt, leidt tot een snelle verspreiding van bepaalde ziekten, dan vind ik dat reden genoeg om te concluderen dat een dergelijke seksuele moraal niet wenselijk is.
Condooms hadden ze toen ook al hoor. Maar zoals je weet vind ik die redenering van jou bedaarlijke onzin. De praktijk is dat we die ziektes gemakkelijk kunnen voorkomen door 'hulpstukken'.

En waar haal jij precies het idee vandaan (dat lees ik althans in je tekst) dat de Romeinen zomaar wat in het rond neukten? Dat is niet het geval namelijk.
pi_34079271
En iets dat risico op besmetting met een ziekte meeneemt, is vanwege die reden immoreel? Ik vind dat echt een vreemde redenering. Dan zouden de priesters die tijdens de pest voor de mensen zorgden ook immoreel bezig zijn geweest. Om maar een voorbeeld te noemen. Geen goed criterium dus.
pi_34080907
wel knap dat de meeste reacties komen van mensen die normaal gesproken de meest ranzige reacties posten .... we zijn er allemaal niet bij geweest , dus alles is speculatie, het is maar net wat voor invulling je geeft aan de restanten die gevonden zijn. En mensen die zeggen dat er te weinig christenen verbrandt zijn, is gewoon dom, als je zulke domme taal durft te gebruiken, ieder mensenleven is een geschenk , waar met met eerbied mee om moet worden gegaan.
likken is een hobby, ik wil er mijn werk van maken, alleen dan heb ik geen hobby meer
pi_34080987
@Lupa

Nou dat weet ik niet. Zorg voor de zieken komt voort uit naastenliefde en is alleen al om die reden moreel naar mijn mening. Het is een volkomen andere context. Maar zelf de 'problemen opzoeken' door *hem* in een bron vol ziekten te hangen is vragen om problemen. Als je daarmee alleen jezelf hebt, dan is dat je eigen verantwoordelijkheid en zou het verder geen punt van moraal zijn. Het feit daarnaast is echter: het wordt een maatschappelijk probleem, omdat de ziekte zich door dat gedrag verspreidt en dat een ongezonde samenleving oplevert op den duur en ook de ziektekosten moeten door het collectief worden gedragen.

En dat er nu toevallig hulpmiddelen zijn vind ik geen geldig argument. Het gaat om hoe moeder natuur het heeft bedoeld en zij houdt nooit rekening met kunstmatige hulpmiddelen.
pi_34081298
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:25 schreef licker het volgende:
wel knap dat de meeste reacties komen van mensen die normaal gesproken de meest ranzige reacties posten .... we zijn er allemaal niet bij geweest , dus alles is speculatie, het is maar net wat voor invulling je geeft aan de restanten die gevonden zijn.
Jij hebt blijkbaar geen idee wat een rijkdom aan bronnen er bestaat uit de Griekse en Romeinse tijd, inclusief vele geschriften. Niks speculatie, we weten heel erg veel over die perioden.
pi_34081313
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:27 schreef FuifDuif het volgende:
@Lupa

Nou dat weet ik niet. Zorg voor de zieken komt voort uit naastenliefde en is alleen al om die reden moreel naar mijn mening. Het is een volkomen andere context. Maar zelf de 'problemen opzoeken' door *hem* in een bron vol ziekten te hangen is vragen om problemen. Als je daarmee alleen jezelf hebt, dan is dat je eigen verantwoordelijkheid en zou het verder geen punt van moraal zijn. Het feit daarnaast is echter: het wordt een maatschappelijk probleem, omdat de ziekte zich door dat gedrag verspreidt en dat een ongezonde samenleving oplevert op den duur en ook de ziektekosten moeten door het collectief worden gedragen.

En dat er nu toevallig hulpmiddelen zijn vind ik geen geldig argument. Het gaat om hoe moeder natuur het heeft bedoeld en zij houdt nooit rekening met kunstmatige hulpmiddelen.
'Moeder natuur' bedoelt helemaal niks.
pi_34081418
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:38 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
'Moeder natuur' bedoelt helemaal niks.
Niet in de letterlijke zin van het woord natuurlijk . Ik bedoel dat je moet kijken naar het verloop der dingen ZONDER hulpmiddelen. Als losbandige seks zonder hulpmiddelen leidt tot de verspreiding van de ergste ziekten, dan is dat voor mij een reden om losbandige seks als immoreel te bestempelen. Of er nu wel of geen hulpmiddelen bestaan die losbandige seks toestaan waarbij het gevaar voor die ziekten kan worden geneutraliseerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')