Ja, duh.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:27 schreef Megumi het volgende:
Nee erotiek en naaktbeelden zijn al zo een jaar 30.000 jaar oud. De Chinezen bijvoorbeeld kennen al erotiek van zo een jaar of duizend voor christus Het zelfde geld voor Japan.
[afbeelding]
Nee dus. Meer als een gelijkwaardig object. Maar begeef me dan denk ik wel op glad ijs.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ook in erotische zin? De vrouw als seksobject zeg maar?
Je maakt toch een kleine denkfout. Waarom mogem wij mannen jou als sexoibject zien. Maar jij ons niet. ?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ook in erotische zin? De vrouw als seksobject zeg maar?
In die eerste bron staat niks over vrouwen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:14 schreef Megumi het volgende:
Dit is in elk geval een bron http://nl.wikipedia.org/wiki/Mino%C3%AFsche_beschaving
En vrouwen in het oude Egypte
http://www.egypt-tehuti.org/dutch/articles/dt-women.html
Idd toen vonden ze dat juist heel normaal en juist erg bevoorderlijk voor het kind, omdat zo'n oude man als beschermheer voor het kind kon dienen en hem veel kon leren enz.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 17:21 schreef BennyNL het volgende:
het was normaal dat Romeinse jongetjes werden ontmaagd door oude ooms/kennissen/leraren
Vanuit jouw referentiekader (onze huidige maatschappij) is dat ziek. Vanuit het referentiekader van die mensen (inclusief die jongens) niet. Als jij toen had geleefd, zou je het heel gewoon vinden.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:49 schreef Brunette het volgende:
Idd toen vonden ze dat juist heel normaal en juist erg bevoorderlijk voor het kind, omdat zo'n oude man als beschermheer voor het kind kon dienen en hem veel kon leren enz.
Eigenlijk was dat best ziek imo![]()
Wat dacht je van de uitdrukking 'op z'n Grieks?'quote:Op zaterdag 14 januari 2006 17:21 schreef electricity het volgende:
waar denk je dat het woord anaalridder vandaan komt?
Het was niet wijdverbreid, maar het is een tijdlang 'hip' geweest in navolging van de Grieken. Er was ook een keizer die een schandknaapje had, ik weet alleen even niet meer welke keizer...quote:Op zondag 15 januari 2006 02:02 schreef Steeven het volgende:
Naar mijn weten deden Romeinen het niet met minderjarigen, net zo min als barbaarse stammen dat deden.
Aan wie is die vraag gericht?quote:Verder doen de huidige soldaten het ook met elkaar als ze lang op missie zitten, ik neem aan dat je daarop doelt?
Nou ja, het is in ieder geval niet verstandig met al die ziekten dus in die zin is het verkeerd. Kun je wel aankomen met voorbehoedsmiddelen, maar dat is natuurlijk niet juist. Als een bepaalde seksuele moraal, waarbij hulpstukken (condooms enz.) niet worden gebruikt, leidt tot een snelle verspreiding van bepaalde ziekten, dan vind ik dat reden genoeg om te concluderen dat een dergelijke seksuele moraal niet wenselijk is.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 18:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De seksuele moraal was bij de Romeinen een heel andere dan de onze, maar maakt dat hun vorm van moraal meteen verkeerd?
Condooms hadden ze toen ook al hoor.quote:Op zondag 15 januari 2006 12:06 schreef FuifDuif het volgende:
Nou ja, het is in ieder geval niet verstandig met al die ziekten dus in die zin is het verkeerd. Kun je wel aankomen met voorbehoedsmiddelen, maar dat is natuurlijk niet juist. Als een bepaalde seksuele moraal, waarbij hulpstukken (condooms enz.) niet worden gebruikt, leidt tot een snelle verspreiding van bepaalde ziekten, dan vind ik dat reden genoeg om te concluderen dat een dergelijke seksuele moraal niet wenselijk is.
Jij hebt blijkbaar geen idee wat een rijkdom aan bronnen er bestaat uit de Griekse en Romeinse tijd, inclusief vele geschriften. Niks speculatie, we weten heel erg veel over die perioden.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:25 schreef licker het volgende:
wel knap dat de meeste reacties komen van mensen die normaal gesproken de meest ranzige reacties posten .... we zijn er allemaal niet bij geweest , dus alles is speculatie, het is maar net wat voor invulling je geeft aan de restanten die gevonden zijn.
'Moeder natuur' bedoelt helemaal niks.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:27 schreef FuifDuif het volgende:
@Lupa
Nou dat weet ik niet. Zorg voor de zieken komt voort uit naastenliefde en is alleen al om die reden moreel naar mijn mening. Het is een volkomen andere context. Maar zelf de 'problemen opzoeken' door *hem* in een bron vol ziekten te hangen is vragen om problemen. Als je daarmee alleen jezelf hebt, dan is dat je eigen verantwoordelijkheid en zou het verder geen punt van moraal zijn. Het feit daarnaast is echter: het wordt een maatschappelijk probleem, omdat de ziekte zich door dat gedrag verspreidt en dat een ongezonde samenleving oplevert op den duur en ook de ziektekosten moeten door het collectief worden gedragen.
En dat er nu toevallig hulpmiddelen zijn vind ik geen geldig argument. Het gaat om hoe moeder natuur het heeft bedoeld en zij houdt nooit rekening met kunstmatige hulpmiddelen.
Niet in de letterlijke zin van het woord natuurlijkquote:Op zondag 15 januari 2006 13:38 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
'Moeder natuur' bedoelt helemaal niks.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |