Dat is toch juist mijn punt?quote:Op zondag 15 januari 2006 00:01 schreef Alicey het volgende:
Maar is iets juist niet traumatiserend omdat het niet als normaal beschouwd wordt?
Dat dat niet schadelijk zou zijn als het niet als fout geldt? Ik weet wel dat er kinderen zijn die opgroeien met incest binnen het gezin alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Die kinderen zien dat op dat moment dus niet als abnormaal en initiëren het soms zelfs... Dat betekent uiteraard niet dat dat misbruik okay is, maar het slachtofferschap en trauma komt dan dus blijkbaar later...quote:Je zou dit namelijk op dezelfde manier kunnen verleggen naar situaties waar vast staat dat er sprake van misbruik is.
Over wie heb je het nu?quote:Op zondag 15 januari 2006 00:02 schreef cultheld het volgende:
Best grappig dat homo's altijd in de bres springen voor nuances omtrent pedo's. Zijn ze soms bang voor iets?
Uhuh. Maar ik verleg het toch even naar groepsverkrachtingen. Het lijkt mij niet dat je een betere wereld krijgt wanneer dat normaal is..quote:Op zondag 15 januari 2006 00:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat is toch juist mijn punt?
[..]
Dat dat niet schadelijk zou zijn als het niet als fout geldt? Ik weet wel dat er kinderen zijn die opgroeien met incest binnen het gezin alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Die kinderen zien dat op dat moment dus niet als abnormaal en initiëren het soms zelfs... Dat betekent uiteraard niet dat dat misbruik okay is, maar het slachtofferschap en trauma komt dan dus blijkbaar later...
Ach....mensen die hun hele leven hun sexualiteit verbergen uit 'liefde' voor het kind zullen dat ook echt blijven doen als er mensen begrip gaan tonen voor hun situatie. Dat verbergen an sich lijkt me al een onmogelijke opgave laat staan in combinatie met het begrip.quote:Op zondag 15 januari 2006 00:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik beweer toch niet dat het de waarheid is?Ik vermoed het. Het is dus een mening.
Ook niet wanneer incest normaal is.quote:Op zondag 15 januari 2006 00:08 schreef Alicey het volgende:
Uhuh. Maar ik verleg het toch even naar groepsverkrachtingen. Het lijkt mij niet dat je een betere wereld krijgt wanneer dat normaal is..
ik snap op zich dit punt, want bij epdos weet je op welk gebied het fout kan gaan. aan de andere kant: verdient een mens niet de kans om te laten zien da het ook goed kan gaan?! ik bedoel: als je weet dat iemand een potentiele morodenaar is, omdat het ene uiterst labiel persoon is bijvoorbeeld, zou je die persoon dan ook uit de maatschappij kicken omdat het mis kan gaan? DAT is waa rik over twijfel, en mijn vraag wat dit betreft is:quote:Op zondag 15 januari 2006 00:02 schreef wonko het volgende:
[..]
Nee, dat mag pas als het fout gaat. Wat voorkomen had kunnen worden als men hulp had gezocht.
Ah, jij denkt dat een tolerante houding zorgt dat zij zich eerder zullen misdragen?quote:Op zondag 15 januari 2006 00:08 schreef wonko het volgende:
Ach....mensen die hun hele leven hun sexualiteit verbergen uit 'liefde' voor het kind zullen dat ook echt blijven doen als er mensen begrip gaan tonen voor hun situatie. Dat verbergen an sich lijkt me al een onmogelijke opgave laat staan in combinatie met het begrip.
Het is zeker arbitrair. Ik vraag me alleen af of je praktisch gezien iets hebt aan het feit dat iets traumatiserend werkt doordat het als niet normaal wordt beschouwd...quote:Op zondag 15 januari 2006 00:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ook niet wanneer incest normaal is.
Grenzen leggen blijft een vrij arbitrair iets...
Niet specifiek over een user, maar het valt me op dat homo's altijd op hun pik getrapt zijn als je ongenuanceerd af geeft op pedoseksualiteit. Zie Henk Krol en Pim Fortuyn.quote:
Nah. Het is alleen wel een interessant gegeven / discussiepunt.quote:Op zondag 15 januari 2006 00:11 schreef Alicey het volgende:
Het is zeker arbitrair. Ik vraag me alleen af of je praktisch gezien iets hebt aan het feit dat iets traumatiserend werkt doordat het als niet normaal wordt beschouwd...
Wel te begrijpen op zich.quote:Op zondag 15 januari 2006 00:13 schreef cultheld het volgende:
Niet specifiek over een user, maar het valt me op dat homo's altijd op hun pik getrapt zijn als je ongenuanceerd af geeft op pedoseksualiteit. Zie Henk Krol en Pim Fortuyn.
ik vond het een redelijk uit de lucht vallende opmerking, vooral omdat ie net na mij kwam...quote:Op zondag 15 januari 2006 00:13 schreef cultheld het volgende:
[..]
Niet specifiek over een user, maar het valt me op dat homo's altijd op hun pik getrapt zijn als je ongenuanceerd af geeft op pedoseksualiteit. Zie Henk Krol en Pim Fortuyn.
quote:Op zondag 15 januari 2006 00:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is zeker arbitrair. Ik vraag me alleen af of je praktisch gezien iets hebt aan het feit dat iets traumatiserend werkt doordat het als niet normaal wordt beschouwd...
Niet gelezen en ik ben niet op de hoogte van homo's op fok eerlijk gezegd.quote:Op zondag 15 januari 2006 00:15 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ik vond het een redelijk uit de lucht vallende opmerking, vooral omdat ie net na mij kwam...
en ik weet niet of je mijn post nog had kunnen lezen voordat ie werd ge-edit, want dan werd er meer duidelijk voor je.
Erg interessante vraag (moet dit topic intussen niet naar WFL?quote:Op zondag 15 januari 2006 00:17 schreef Jerruh het volgende:
dan vraag ik me af: is iets meteen traumatiserend als het niet maatschappelijk gezien als normaal wordt beschouwd? Immers: meervoudig huwelijk wordt ook niet als normaal gezien, maar het is niet een traumatische ervaring voor diegenen die het ondergaan: wat zorgt dan bij pedofilie dat het een trauma kan veroorzaken bij kinderen en wat juist niets te maken heeft met het feit of het maatschappelijk normaal is of niet?
Dat bedoelde ik dus met mijn opmerking Lupa ....quote:Op zondag 15 januari 2006 00:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het tegenovergestelde kan net zo goed het geval zijn. Ze worden toch al uitgekotst, dus wat hebben ze te verliezen?
Snap ik idd nu.quote:Op zondag 15 januari 2006 00:24 schreef Tarot het volgende:
Dat bedoelde ik dus met mijn opmerking Lupa ....
Misshcien heeft het er eerder mee te maken dat je een probleem wordt aangepraat wanneer je met zo'n ervaring naar buiten treedt.quote:Op zondag 15 januari 2006 00:17 schreef Jerruh het volgende:
[..]superstelling...
dan vraag ik me af: is iets meteen traumatiserend als het niet maatschappelijk gezien als normaal wordt beschouwd?
Als je het daarvoor niet had, lijkt me dat idd het geval. Om een voorbeeld te noemen: soms proberen mensen je een schuldgevoel aan te praten omdat je bepaalde gevoelens die je 'zou moeten hebben' niet hebt. Je bent bv niet verdrietig om iemand die dood is. Je medemensen zouden blij voor je moeten zijn, maar nee, je moet en zal die put in.quote:Op zondag 15 januari 2006 00:26 schreef Alicey het volgende:
Misshcien heeft het er eerder mee te maken dat je een probleem wordt aangepraat wanneer je met zo'n ervaring naar buiten treedt.
ok, dan trek ik even mijn nijd terug en bied ik mijn excuses aan.quote:Op zondag 15 januari 2006 00:18 schreef cultheld het volgende:
[..]
Niet gelezen en ik ben niet op de hoogte van homo's op fok eerlijk gezegd.
Dat lijkt me wel weer iets heel anders. Ik zou ook zo niet weten waar dit precies uit voorkomt. Jaloezie, geldingsdrang, conformisme zie ik allemaal al smogelijkheden..quote:Op zondag 15 januari 2006 00:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Als je het daarvoor niet had, lijkt me dat idd het geval. Om een voorbeeld te noemen: soms proberen mensen je een schuldgevoel aan te praten omdat je bepaalde gevoelens die je 'zou moeten hebben' niet hebt. Je bent bv niet verdrietig om iemand die dood is. Je medemensen zouden blij voor je moeten zijn, maar nee, je moet en zal die put in.
dus je bedoelt dat je als kind geen notie hebt van of het goed is of fout, totdat bekend wordt wat er is gebeurd en dat daarna de traumavorming pas begint?quote:Op zondag 15 januari 2006 00:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Misshcien heeft het er eerder mee te maken dat je een probleem wordt aangepraat wanneer je met zo'n ervaring naar buiten treedt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |