BloodhoundFromHell | zaterdag 14 januari 2006 @ 12:03 |
Dit is de V6 uit de alfa 147 GTA: (de echte alfa V6 dus)![]() en het meest verschrikkelijke! De V6 uit de alfa 159 en Brera: ![]() ![]() ![]() ![]() Laten ze dan in ieder geval estetisch proberen er nog wat van te maken!! Ik zou die niet willen kopen, laten ze dan tenminste nog de oude V6 ernaast leveren! | |
vosss | zaterdag 14 januari 2006 @ 12:05 |
Stuur ze eens een mailtje; misschien willen ze jouw wel de ouwe verkopen? Nee heb je, ja kan je krijgen, en waar je voor kan lullen hoef je niet voor te werken ![]() | |
BloodhoundFromHell | zaterdag 14 januari 2006 @ 12:07 |
de topictitel mag veranderd worden overigens, het gebruik van slopel is een beetje flauw geef ik toe. ![]() | |
MrDrako | zaterdag 14 januari 2006 @ 12:44 |
Ok, hij zit er anders uit, leg eens uit voor de noobs onder ons wat het technische verschil is ![]() | |
wh00t | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:21 |
Op zich staat het wel mooi zo'n glimmende motor maar hij is binnen de kortste keren toch ranzig vies en daarnaast; Hoe vaak doe jij je motorkap open? Eens in de 5000km om je oliepeil te checken... | |
Muertez | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:24 |
Een motorblok beoordelen op het uiterlijk lijkt me niet het meest nuttige dat je kan doen.. | |
M5 | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:25 |
Je maakt je druk over het gemis van een paar chromen luchtinlaatpijpjes? ![]() Die 'slopel' GM-V6 is anders een prima motor. | |
BloodhoundFromHell | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:25 |
Met de eerste mooie motor zou ik iedereen die naar mn auto komt kijken ook onder de motorkap laten kijken, terwijl ik bij de tweede het niet meer zou durven uit schaamte! ![]() | |
Jimmie | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:26 |
Volgens testen maakt dit blok ook het kenmerkende Alfa geluid..... en dat is imo het enige waar het om draait ![]() | |
M5 | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:26 |
quote:Wel eens bij een willekeurige andere auto de kap open getrokken? Dat ziet er soms nog veel duffer uit. | |
Alexxxxx | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:28 |
Alfa is een dochter van de FIAT groep De FIAT groep heeft nauwe banden met General motors. Opel is een dochter van General Motors. Door een Opel blok te gebruiken bespaart alfa juist veel geld. | |
wh00t | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:35 |
quote:Ja, 1 keer dus. Nu kan je het schitterende interieur van de Brera laten zien waarbij je de motor eigenlijk vergeet... ![]() | |
PsychoDude_666 | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:52 |
quote:Inderdaad, je ziet steeds meer die plastic kappen die eroverheen zitten zodat die prutsers er iig niet meer aan kunnen zitten. | |
M5 | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:54 |
quote:Die is er overigens vrij makkelijk af te halen, dus dan kun je naar hartelust prutsen ![]() | |
BloodhoundFromHell | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:54 |
nouja, normaal gesproken deed ik altijd zelf het onderhoud en reparaties (mits het simpel genoeg was, dus vervangen van een slang, bougies, kabeltjes etc..) ), belachelijk vind ik dat dat nu niet meer kan . is pure diefstal als je de garagerekeningen ziet en ziet wat ze rekenen om de auto even aan de computer te hangen, of een filtertje te wisselen. (wat je niet eens meer kan controleren of het wel gedaan is!) | |
Frezer | zaterdag 14 januari 2006 @ 14:59 |
Het is uit esthetisch oogpunt inderdaad erg jammer dat nu bij de Italiaanse "massa" merken ook de laatste mooie motor vervangen is door een blok met lompe plastic kap. Echter, uit kosten oogpunt kan ik het goed begrijpen, een geheel eigen ontwikkeling is op dit moment helaas te kostbaar. Verder is de nieuwe motor technisch gewoon een stuk beter. Bovendien, als je het vergelijkt met Duitse producten valt het optisch nog alleszins mee. | |
Repeat | zaterdag 14 januari 2006 @ 15:55 |
wat zal mij het boeien hoe mn motor eruit ziet. Als het maar werkt. | |
Repeat | zaterdag 14 januari 2006 @ 15:57 |
Tis trouwens wel een fantastisch blok hoor, 3,2 liter, 260pk.![]() | |
Zhukov | zaterdag 14 januari 2006 @ 17:02 |
En toch blijven die ouwe echt supermooi, die doe je dus echt vaker open om eronder te kijken en de boel schoon te houden!!![]() ![]() | |
HansvanOchten | zaterdag 14 januari 2006 @ 17:38 |
Een alfa met een opel moter = geen alfa meer ![]() | |
M5 | zaterdag 14 januari 2006 @ 17:40 |
quote:dan kun je alleen nog dieselen in de 159. ![]() | |
Frezer | zaterdag 14 januari 2006 @ 17:45 |
quote:Ach, daar zit een Fiat motor in, ![]() | |
Pietverdriet | zaterdag 14 januari 2006 @ 17:49 |
Wat is er mis met die V6 van GM? | |
Frezer | zaterdag 14 januari 2006 @ 17:55 |
quote:Behalve het uiterlijk niet veel, ![]() | |
Pietverdriet | zaterdag 14 januari 2006 @ 18:08 |
quote:Boeie Beetje naar een moter zitten kijken, krijg je daar een nat vachtje van? Of een harde plasser? Van een motor is het belangrijker hoe die klinkt dan dat ie eruit ziet. Maar het enige wat echt belangrijk is, is dat ie power leveren doet | |
Frezer | zaterdag 14 januari 2006 @ 19:44 |
quote:Een harde plasser, ![]() ![]() Als je zo gaat redeneren zou zelfs het uiterlijk van een auto niet uitmaken, als 'i maar functioneerd. In tegenstelling tot veel andere auto's speeld bij italiaanse autos de gevoelsfactor een grote rol, het is heel wat anders als de onpersoonlijke massa die uit het oosten tot ons komt. Daar passen details als een mooie motorruimte goed bij. ![]() | |
Pietverdriet | zaterdag 14 januari 2006 @ 20:09 |
quote:We hebben het hier niet over een ferrari, we hebben het over een alfa, en de motor zit daar gewoon onder de kap. Maar ik snap wel dat oude alfa rijders een mooie motor moesten hebben, ze moesten er immers zo vaak naar kijken als ze er weer eens aan het sleutelen waren omdat ie het niet deed ![]() | |
yup | zondag 15 januari 2006 @ 00:07 |
Als die motor er niet zo uitzag zou Alfa binnenkort niet bestaan. Fiat/Alfa whatever moet gewoon mega kosten besparingen doen om te overleven... En als er een GM blokje in moet, so be it... | |
PNG | zondag 15 januari 2006 @ 00:30 |
Eindelijk een betrouwbare 6 cylinder. Idd Diesels zijn Fiat. | |
Herr.Flick | zondag 15 januari 2006 @ 01:40 |
Wat is nu het probleem? Opel heeft motoren van Fiat, en nu ook andersom. Mercedes heeft ook de V6 van VW gebruikt, dus wat maakt het uit.... | |
Hyperdude | zondag 15 januari 2006 @ 12:28 |
quote:Welke V6 is dat dan, of zit die in één of ander luuks bouwvakkersbusje? [ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 15-01-2006 12:38:23 ] | |
Herr.Flick | zondag 15 januari 2006 @ 23:28 |
quote:In de Vito, V280 (het heet dan officieel geen vito maar V-serie) ![]() | |
yup | zondag 15 januari 2006 @ 23:29 |
In een bouwvakkersbusje maakt het niet uit wat er inzit. Al doen ze er een Lada V6 in (als die bestaat ![]() ![]() | |
Herr.Flick | zondag 15 januari 2006 @ 23:35 |
quote:Noem dat maar een bouwvakkersbusje, zo'n auto heeft lederen bekleding, climat control, luchtvering, elek ramen, elek. spiegels, ect ect ect... en stoelen, stoelen en nog eens stoelen! | |
ButcherBird | zondag 15 januari 2006 @ 23:52 |
Inderdaad jammer dat dat prachtige spaghetti-spruitstuk er niet meer opzit. Maar het is maar staal. Waar het om gaat is dat de ingenieurs van Alfa er het juiste karakter uit weten te halen. En ik heb gelezen dat dat wel goed zit. Bovendien is deze motor een stuk zuiniger dan het oude Alfa-blok. | |
Oosthoek | maandag 16 januari 2006 @ 00:36 |
Waar zie jij spaghetti? Of mis ik iets... | |
FunnyName | maandag 16 januari 2006 @ 07:23 |
Wat zijn de specs. van beide motoren? Is de Ople motor echt zo slecht dan? (als deze maar sportief genoeg, lijkt me niets aan de hand) | |
Tarado | maandag 16 januari 2006 @ 07:30 |
Alfa had wat mij betreft al hun doodvonnis getekend door van achterwiel naar voorwiel aandrijving te gaan.Ik meen dat de Alfetta de laatste met achterwiel aandrijving was, maar er zijn op dit Forum uiteraard mensen die dat exact weten. Die oude V6 is inderdaad een plaatje. Jammer dat het financieel niet meer haalbaar is betaalbare auto's te maken die een beetje anders zijn. | |
BloodhoundFromHell | maandag 16 januari 2006 @ 07:44 |
de 75 had ook nog achterwielaandrijving. (en ook de daarvan afgeleide RZ en SZ natuurlijk) Denk hierbij aan Rolf Wouters die de RZ bekend maakte in Nederland met zijn programma.![]() Zit overigens ook de op het eerste plaatje staande V6 in (in 3 liter uitvoering) | |
StefanP | maandag 16 januari 2006 @ 07:52 |
Het zal me een worst zijn welke motor er in ligt, maar hij moet als het even kan wel mooi zijn... en dat mis ik bij alle auto's tegenwoordig, zelfs sportauto's. Die plastic kappen man ![]() | |
Metro2005 | maandag 16 januari 2006 @ 09:29 |
quote:Wat zit de dynamo handig geplaatst ![]() Wordt nog leuk als je die moet vervangen ![]() | |
Googolplexian | maandag 16 januari 2006 @ 09:59 |
quote: ![]() | |
Metro2005 | maandag 16 januari 2006 @ 10:10 |
quote:Denk dat daar wel eea in de weg zit ![]() | |
Frezer | maandag 16 januari 2006 @ 10:15 |
quote:Dat valt over het algemeen wel mee hoor. Je hebt geen zee van ruimte maar het is wel goed te doen bij de 4/5 cilinders tenminste, maar het ding zit op de zelfde plek. | |
Googolplexian | maandag 16 januari 2006 @ 10:17 |
quote:He'k zelf geen problemen mee. Bij mij zittie rechts van een dwarsgeplaatste vierpitter in een ieniemienie motorruimtetje. Bovendien loopt de wielophanging toch niet onder de motor door? Aandrijving is één stang per kant of een cardan naar achteren. Niet echt een groot probleem. | |
Herr.Flick | maandag 16 januari 2006 @ 10:29 |
quote:Nee hoor, is geen enkel probleem. (alleen zijn de distributie's reet-te-duur... ![]() | |
Metro2005 | maandag 16 januari 2006 @ 10:39 |
Bij mijn auto is de distributie ook enorm duur ![]() ![]() | |
Wimo. | maandag 16 januari 2006 @ 18:28 |
In de nieuwe opel JTD's zitten toch ook fiat/alfa motoren ? Omgekeerde wereld ![]() | |
StefanP | dinsdag 17 januari 2006 @ 04:00 |
Semi ontopic... of Kan iemand me uitleggen waar die kappen nou eigenlijk voor zijn, behalve om stof weg te houden? Zit er soms een slotje op zodat je je eigen eigendom niet eens meer mag servicen (dat zou wel heel ![]() | |
Geqxon | dinsdag 17 januari 2006 @ 08:50 |
Voor de luchtstroming en voor de sier? | |
Jimmie | dinsdag 17 januari 2006 @ 13:25 |
quote:Heb iemand is horen zeggen dat het geluidsdemping is van de luchtfilters die er zitten, bij zo'n versie zoals de M5 heeft (andere geeft Tripod plaatje). | |
Frezer | dinsdag 17 januari 2006 @ 14:20 |
quote:In elk geval aanzuig"buizen" tussen inlaatsysteem en luchtfilters, maar alleen daarvoor zouden ze niet zo groot voor hoeven zijn. Wat Jimmeh zegt kan er ook nog eens inzitten, dat is een soort dynamische demper (het geluid wordt gedempt door het geluid zelf ![]() Ze hebben dus een aantal functies gecombineerd ![]() | |
Alfa_Boy | donderdag 19 januari 2006 @ 20:36 |
Bloodhound, ik ga mijn 24 kleppig 2959cc blokje in ere houden ![]() Maar wat zou ik volgend jaar graag een 159 sportwagon 3,2 willen hebben.....en die gaat er komen ![]() ![]() | |
BloodhoundFromHell | donderdag 19 januari 2006 @ 22:51 |
in de 159 zit wel de opel motor.. ![]() | |
yup | donderdag 19 januari 2006 @ 23:08 |
quote:Luchtfilterhuizen hebben toch bijna altijd de functie om lucht te dempen? Want waarom maakt een openluchtfilter dan meer lawaai (word minder gedempt).... | |
Frezer | donderdag 19 januari 2006 @ 23:15 |
quote:Klopt, maar de luchtfilter huizen zitten bij die BMW ( ![]() | |
Alfa_Boy | donderdag 19 januari 2006 @ 23:42 |
quote:K weet ut ![]() | |
PeuRac | vrijdag 20 januari 2006 @ 00:35 |
Ik ben het een keer met je een BHFH ![]() | |
Wimo. | vrijdag 20 januari 2006 @ 01:20 |
quote:Misschien dat ze dan wat betrouwbaarder worden? | |
Alfa_Boy | vrijdag 20 januari 2006 @ 10:17 |
K heb nog geen grote problemen gehad ofzo. Tot nu toe elke keer gestart. Dus die betrouwbaarheid is bij mijn 166 wel in orde ![]() | |
Wimo. | vrijdag 20 januari 2006 @ 15:56 |
Bij mijn 156 niet ..maar dat wist ik toen ik hem kocht. | |
Jimmie | vrijdag 20 januari 2006 @ 17:40 |
Italiaanse blokken zijn anders echt wel betrouwbaar, ze kunnen alleen niet goed tegen lage oliepeilen en weet ik veel wat voor achterstalligonderhoud sommige gebruikers hun motorblok en auto aandoen... | |
dnzl | vrijdag 20 januari 2006 @ 18:40 |
Hoe zit het met de betrouwbaarheid als je elke dag kleine (in-town) stukjes met een 2.0 156/147 rijdt? | |
Wimo. | vrijdag 20 januari 2006 @ 22:19 |
quote:Ja, lekker betrouwbaar my ass! Weleens op het alfa forum gekeken ? GTA bakken die in de soep lopen, LMM en Termosstaten en de gebruikelijke turbo's die kaduuk gaan. En dan uiteraard iedere week iemand met een compleet in de soep gelopen motor .. ga nou niet zeggen dat ze betrouwbaar zijn. | |
Wimo. | vrijdag 20 januari 2006 @ 22:20 |
quote:Mijne loopt (nog) 1.8 in de stad doet al 1:8 . .dus een 2.0 ga je helemaal leuk vinden. | |
BloodhoundFromHell | vrijdag 20 januari 2006 @ 22:25 |
ik heb 3 alfas 33 gehad en 1 alfa guilia , nooit motor problemen, mits je goed warm rijdt . Alfa motoren zijn topkwaliteit! ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Scrutinizer | vrijdag 20 januari 2006 @ 22:26 |
quote:Ik heb een 2 liter 156. Met koude motor rijdt die niet echt lekker en kun je het beter rustigaan doen. Ik gebruik zowieso zelden of nooit de auto in de stad. Wil je veel Alfa-plezier hebben, moet je toch zo boven de 4000 toeren blijven en dat is in de stad een beetje teveel van het goede. Hij heeft trouwens ook een achterlijk grote draaicirkel, dat wil ook nog wel eens onpraktisch zijn. De motor is trouwens, bij goed onderhod zéér betrouwbaar. | |
Wimo. | vrijdag 20 januari 2006 @ 22:28 |
quote:Dat van die draaicirkel klopt, de omega van mn vader keert met een kleinere cirkel ![]() | |
Repeat | vrijdag 20 januari 2006 @ 22:32 |
in de 156 hadden ze niet eens een optie voor een net navigatiesysteem ![]() | |
Scrutinizer | vrijdag 20 januari 2006 @ 22:34 |
quote:Een echte man heeft geen navigatiesysteem nodig ![]() | |
Repeat | vrijdag 20 januari 2006 @ 22:36 |
zoek jij de weg maar es in, ik noem maar wat, milaan, zonder 40 scooters te scheppen ![]() | |
Alfa_Boy | zaterdag 21 januari 2006 @ 02:05 |
166 is als een vis in het water in milano ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 21 januari 2006 @ 09:00 |
quote:Ook al komt ie uit Turijn? ![]() maar on-topic, misschien had ie geen navigatie, maar Alfa heeft met de 156 wel de verwarming met draai-drukknoppen bedacht die je ook steeds meer bij andere merken ziet. De E46 BMW, die net iets eerder op de markt kwam dan de 156 heeft trouwens wel een ingebouwde navigatie, dus dat heeft Alfa idd net gemist. Of het geld was weer eens op ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 21-01-2006 09:11:42 ] | |
Hyperdude | zaterdag 21 januari 2006 @ 09:02 |
quote:Daar is geen enkele grotere motor echt geschikt voor, duurt nl. principieel langer om warm te worden dan een klein blokkie Koop een Fiat of Polo met een paar parkeerdeuken, is nog goedkoper ook. | |
Hyperdude | zaterdag 21 januari 2006 @ 09:11 |
quote:Afgezien van dei GTA kan je de overige problemen bij iedere BMW/VW/Mercedes (meestal diesel) terugvinden.(En vast ook wel bij Franse en Japanse otoos, maar daar weet ik niks van.) Bij de VW dealer liggen de LMM ook klaar onder de balie, schaduwzijde van de "moderne diesel techniek" ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 21-01-2006 10:11:06 (speciaal voor BHFH ;-)) ] | |
BloodhoundFromHell | zaterdag 21 januari 2006 @ 09:59 |
LLM? | |
BloodhoundFromHell | zaterdag 21 januari 2006 @ 10:08 |
lucht massa meter? lmm ? | |
yup | zaterdag 21 januari 2006 @ 10:18 |
quote:Right Alfa betrouwbaarder dan Opel. Doe die oogkleppen eens af dude. quote:De Omega van je pa is een RWD, vrijwel de meeste RWD wagens hebben een korte draaicirkel, want de wielen kunnen veel meer insturen juist omdat ze aan de voorkant geen aandrijfassen etc. hebben. Ook RWD bestelwagens hebben soms voor hun formaat belachelijk kleine draaicirkels... | |
Five_Aces | zaterdag 21 januari 2006 @ 12:03 |
quote:Dat zijn de airboxen, met daaronder de individuele gaskleppen (niet zichtbaar dus) Grootte & vorm van de Airbox zijn bij N/A motoren heel erg belangrijk. Grotere airboxen geven meer vermogen als het toerental omhoog gaat. En bij 8250 RPM en een 5L V10 mag je best een aardige airbox hebben ![]() | |
Giem | zaterdag 21 januari 2006 @ 12:10 |
Ach alfa heeft ook al eens met opel onderstellen gewerkt. | |
Hyperdude | zaterdag 21 januari 2006 @ 13:00 |
quote:Wanneer was dat dan? edit: Of is de 159 eigenlijk een Vectra? [ Bericht 9% gewijzigd door Hyperdude op 21-01-2006 13:01:32 (laat maar) ] | |
Giem | zaterdag 21 januari 2006 @ 13:55 |
quote:Weet ik niet, heb het ergens een keer in de autoweek gelezen, dat alfa de opel onderstellen ging gebruiken voor een bepaald model i.v.m. productie kosten enzo. | |
Frezer | zaterdag 21 januari 2006 @ 14:03 |
quote:Het huidige 159 platform zou ook door GM (=Opel/Saab) gebruikt gaan worden, maar die zijn uit het project gestapt ![]() ![]() | |
M5 | zaterdag 21 januari 2006 @ 14:04 |
quote:De nieuwe Fiat Punto staat op het zelfde platform (onderstel) als de nieuwe Corsa (die moet nog komen) Dat onderstellen verhaal hoort bij het verhaal dat Opel Fiat/Alfa diesels mag gebruiken. ![]() | |
Pietverdriet | zaterdag 21 januari 2006 @ 14:05 |
quote:Ach, Saab bestaat ook grotendeels uit opel onderdelen, de peugeot 407 staat op het onderstel van citroen, en de diesel motoren komen van Renault. De hele europese autoindustrie werkt samen in de ontwikkeling van onderstellen, motoren, boordcomputers, etc etc. De autoindustrie is daar niet anders als bv de electronica industrie, in een Philips cd speler zitten ook niet alleen maar philipsonderdelen. Mensen die denken dat BMW, Mercedes, Saab, Volvo, VW, Renault, Peugeot, Audi, Alfa Romeo, Fiat etc etc alles zelf ontwikkelen mogen lekker verder dromen, dat was mischien tot in de 50 er jaren zo, maar tegenwoordig echt niet meer. | |
BloodhoundFromHell | zaterdag 21 januari 2006 @ 14:06 |
de vorige generatie fiat croma, alfa164 en lacia thema en de saab 9000 staan ook op hetzelfde onderstel, dus dat uitwisselen van onderstellen gebeurde al eerder inderdaad. maargoed ik vind het gebruiken van een opel motor in een alfa toch zoiets als vloeken in de kerk. | |
M5 | zaterdag 21 januari 2006 @ 14:08 |
quote:De Diesel van Peugeot zijn niet de motoren die Renault heeft. Ford/PSA/Jaguar/Volvo/Mazda gebruiken dezelfde diesels, net als Renault/Nissan | |
Pietverdriet | zaterdag 21 januari 2006 @ 14:13 |
quote:Whatever, het punt is dat de autoindustrie al jaaaren samenwerkt, en dat is goed, want waarom voor iedere auto alles zelf uit gaan vinden, dat maakt de boel alleen maar duur. Als die Alfa V6 zo goed was, dan had alfa die aan vele andere merken kunnen verkopen. Maar de opel (GM) moter is schijnbaar beter voor de knaken, dus... | |
Hyperdude | zaterdag 21 januari 2006 @ 18:56 |
quote:BMW is de laatste die nog wel uniek is. ![]() Alleen de Opel Omega en Landrover met een BMW diesel blok en de McLaren/Rolls met BMW benzine blok zijn mij bekend. Er zitten tenminste geen vreemde onderdelen in mijn BMW. Mercedes valt ook wel mee, maar daar zie je wel meer overeenkomsten onstaan met Chrysler. Alfa is trouwens al geen Alfa meer sinds de achterwielaandrijviung de deur uit is gegooid. ![]() | |
M5 | zaterdag 21 januari 2006 @ 19:34 |
quote:BMW/Peugeot hebben samen en 1.6 blok gemaakt (al dan niet geblazen) voor de nieuwe Mini en 207. ![]() | |
Wimo. | zaterdag 21 januari 2006 @ 19:35 |
quote:De nieuwe JTD's van opel komen van Fiat/alfa vandaan .. 1 groot incest verhaal. | |
Hyperdude | zaterdag 21 januari 2006 @ 19:48 |
quote:Dan zit er BMW troep in een 207, maar gelukkig geen Peugeot troep in een BMW ![]() | |
Frezer | zaterdag 21 januari 2006 @ 21:19 |
quote:Maar BMW's worden/werden in elkaar gezet door robots afkomstig van de Fiat-group! ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 21 januari 2006 @ 21:38 |
quote:SHIT Kan ik net zo goed een Alfa kopen, die zijn nog mooier ook ![]() | |
Pietverdriet | zaterdag 21 januari 2006 @ 22:43 |
quote:gelukkig weet ik wel beter.. | |
BloodhoundFromHell | zaterdag 21 januari 2006 @ 22:48 |
alf is een merk dat altijd bijzondere autos gemaakt heeft, als de autos steeds minder bijzonder worden is dat een gevaarlijke koers die men vaart vind ik. Ik ben van mening dat Alfa aan haar eigen motoren vast zou moeten houden.. de V6 was zon beetje het laatste bolwerk. Maar de twinspark motoren klonken in ieder geval nog als een alfa motor (al waren het in feite aangepaste fiat motoren) , dit laatste beetje nostalgie is met de opel derrivaten wel helemaal afgelopen.. heel erg jammer wat mij betreft!! en niet de goede koers.. hoe mooi de 159 is, een opel motor maakt hem toch minder aantrekkelijk! | |
Herr.Flick | zondag 22 januari 2006 @ 13:29 |
quote:Als ze dit niet zouden doen dan is het vlug afgelopen met de sportieve tak van fiat. ![]() | |
Hyperdude | zondag 22 januari 2006 @ 13:32 |
quote:Verttel maar dan ![]() | |
Pietverdriet | zondag 22 januari 2006 @ 13:44 |
quote:moter management systeem van de dieselmotoren komt van Bosch Transmissie bij Getrag vandaan, om er maar 2 te noemen.. | |
M5 | zondag 22 januari 2006 @ 13:45 |
quote:oh.. wat erg. Dat is bij vrijwel élk merk. | |
Pietverdriet | zondag 22 januari 2006 @ 13:46 |
quote:Dat zei ik al, de autoindustrie is net als bv de audioindustrie. | |
Hyperdude | zondag 22 januari 2006 @ 13:48 |
quote:Dat weet ik ook wel, maar dat is mi. wat anders dan dat hele onderstellen of motoren worden uitgewisseld. | |
Pietverdriet | zondag 22 januari 2006 @ 13:56 |
quote:Dat is niet het punt dat ik maakte, Ik zei dat het 50 jaar geleden misschien nog zo was dat een autofabrikant de auto´s volledig zelf maakte, tegenwoordig word technologie en onderdelen ingekocht. Dat dit bij de één meer is als bij de ander is logisch. Er is ook niets tegen, integendeel, het bespaart geld, ook voor de consument. | |
Hyperdude | vrijdag 27 januari 2006 @ 15:26 |
Nou is hoofd-ontwerper Busso van de V6 ook nog overleden te Arese ![]() http://www.italiaspeed.co(...)o/01/busso/2601.html | |
yeroen1979 | dinsdag 31 januari 2006 @ 14:03 |
Wat is dat steeds voor gelul dat Alfa motoren onbetrouwbaar zouden zijn? Wij hebben thuis al heel wat Alfa's gehad, zowel diesel als benzine en nooit problemen. Het is gewoon een auto waarbij je zelf wat meer op moet letten. Dus: goed warm rijden, olie, water en temps goed in de gaten houden en op je juiste momenten (preventief) onderhoud plegen. De meeste mensen die kritiek hebben op Alfa hebben die mening uit boekjes of van verjaardagen en hebben zelf weinig ervaring met Alfa. Daarnaast zijn er mensen die gewoon niet goed op hun auto passen en die verpletteren alles. En een Alfa is daarbij wat meer gevoelig, dat moet ik bekennen. Dat ze nu andere motoren gebruiken is niet vreemd in autoland. Volvo met een Ford Focus onderstel en een Mondeo motor..... | |
PeuRac | dinsdag 31 januari 2006 @ 14:05 |
De motoren waren bij Alfa altijd het meeste betrouwbare deel, roest (vanaf '91 niet meer) en electronica waren altijd wat minder van kwaliteit bij AR | |
HassieBassie | dinsdag 31 januari 2006 @ 15:41 |
De Brera verdient overigens een dikke V8 ipv welke V6 dan ook. Hopen dat de GTA versie er gaat komen ![]() | |
M5 | dinsdag 31 januari 2006 @ 15:42 |
quote:Dan wordt dat waarschijnlijk dezelfde motor als in de nog te verschijnen 159 GTA, een V6 met 2 Turbo's. En wel een V6 van GM. | |
HassieBassie | dinsdag 31 januari 2006 @ 15:43 |
quote:Als dat zo is moet Alfa Maserati maar es heeeel snel gaan verkopen. De Brera verdient gewoon een dikke V8.. | |
Alfa_Boy | dinsdag 31 januari 2006 @ 16:41 |
V6 met 2 turbo's gaat niet door. Ik had ergens gelezen dat ze problemen hadden om de temperatuur onder controle te houden ![]() | |
M5 | dinsdag 31 januari 2006 @ 16:45 |
quote:Dan zijn ze niet zo snugger bij Alfa, Audi deed dat jaren terug al met de RS4 (2.7l V6 met 2 turbo's en 380 pk er uit halen zonder probelemen of grove aanpassingen voor koeling). Ik denk dat die gewoon komt. | |
yoshimurak5 | dinsdag 31 januari 2006 @ 16:47 |
Ben altijd Alfa rijder geweest (33, 155, 145 en nu een 156) maar ik ga toch echt geen alfa kopen met een opel blok. Wat een doodzonde is dit! ![]() ![]() | |
Jimmie | dinsdag 31 januari 2006 @ 18:31 |
quote:Dat waren slechts geruchten, het gerucht is ook dat er een V8 in de GTA's zou komen en dat is lang geen gekke move, want de concurrentie zoals BMW, Audi etc stopt tegenwoordig ook overal V8'en (en zelfs meer cilinder gekte) in. | |
M5 | dinsdag 31 januari 2006 @ 19:03 |
quote:Dan is het in dat geval alleen de vraag welke V8 dat wordt dan, een helemaal nieuwe V8, de 4.2 van Maserati, of ergens anders vandaan. | |
Googolplexian | dinsdag 31 januari 2006 @ 19:05 |
quote:gedowntunede Ferrari 2,4 liter V8 uit de F1? ![]() | |
M5 | dinsdag 31 januari 2006 @ 19:08 |
quote:Jammer dat het blok dan maar een paar 1000 km mee gaat. alles is flinterdun en ultralight, kleppen werken pneumatisch... Net zo waarschijnlijk als dat de nieuwe Honda NSX een gedowntunede F1 V10 van vorig jaar krijgt. ![]() ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 31 januari 2006 @ 19:11 |
quote:Of een M5 een gedowntunede V10 ![]() |