abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 januari 2006 @ 12:03:24 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_34042990
Dit is de V6 uit de alfa 147 GTA: (de echte alfa V6 dus)



en het meest verschrikkelijke! De V6 uit de alfa 159 en Brera:



Laten ze dan in ieder geval estetisch proberen er nog wat van te maken!! Ik zou die niet willen kopen, laten ze dan tenminste nog de oude V6 ernaast leveren!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_34043044
Stuur ze eens een mailtje; misschien willen ze jouw wel de ouwe verkopen?
Nee heb je, ja kan je krijgen, en waar je voor kan lullen hoef je niet voor te werken
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 12:07:42 #3
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_34043120
de topictitel mag veranderd worden overigens, het gebruik van slopel is een beetje flauw geef ik toe.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_34044181
Ok, hij zit er anders uit, leg eens uit voor de noobs onder ons wat het technische verschil is
pi_34045323
Op zich staat het wel mooi zo'n glimmende motor maar hij is binnen de kortste keren toch ranzig vies en daarnaast; Hoe vaak doe jij je motorkap open? Eens in de 5000km om je oliepeil te checken...
pi_34045381
Een motorblok beoordelen op het uiterlijk lijkt me niet het meest nuttige dat je kan doen..
pi_34045411
Je maakt je druk over het gemis van een paar chromen luchtinlaatpijpjes? Dat je daar een heel topic aan moet verspillen.
Die 'slopel' GM-V6 is anders een prima motor.
V10
  zaterdag 14 januari 2006 @ 13:25:31 #8
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_34045419
Met de eerste mooie motor zou ik iedereen die naar mn auto komt kijken ook onder de motorkap laten kijken, terwijl ik bij de tweede het niet meer zou durven uit schaamte!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_34045461
Volgens testen maakt dit blok ook het kenmerkende Alfa geluid..... en dat is imo het enige waar het om draait
pi_34045463
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 13:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Met de eerste mooie motor zou ik iedereen die naar mn auto komt kijken ook onder de motorkap laten kijken, terwijl ik bij de tweede het niet meer zou durven uit schaamte!
Wel eens bij een willekeurige andere auto de kap open getrokken? Dat ziet er soms nog veel duffer uit.
V10
pi_34045518
Alfa is een dochter van de FIAT groep
De FIAT groep heeft nauwe banden met General motors.
Opel is een dochter van General Motors.

Door een Opel blok te gebruiken bespaart alfa juist veel geld.
pi_34045707
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 13:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Met de eerste mooie motor zou ik iedereen die naar mn auto komt kijken ook onder de motorkap laten kijken, terwijl ik bij de tweede het niet meer zou durven uit schaamte!
Ja, 1 keer dus. Nu kan je het schitterende interieur van de Brera laten zien waarbij je de motor eigenlijk vergeet...
pi_34046185
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 13:26 schreef M5 het volgende:

[..]

Wel eens bij een willekeurige andere auto de kap open getrokken? Dat ziet er soms nog veel duffer uit.
Inderdaad, je ziet steeds meer die plastic kappen die eroverheen zitten zodat die prutsers er iig niet meer aan kunnen zitten.
pi_34046234
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 13:52 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

Inderdaad, je ziet steeds meer die plastic kappen die eroverheen zitten zodat die prutsers er iig niet meer aan kunnen zitten.
Die is er overigens vrij makkelijk af te halen, dus dan kun je naar hartelust prutsen . Wat Alfa nu heeft is minder dan bij de vorige V6 blokken, maar altijd nog mooier dan wat andere massa-merken laten zien.
V10
  zaterdag 14 januari 2006 @ 13:54:51 #15
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_34046243
nouja, normaal gesproken deed ik altijd zelf het onderhoud en reparaties (mits het simpel genoeg was, dus vervangen van een slang, bougies, kabeltjes etc..) ), belachelijk vind ik dat dat nu niet meer kan . is pure diefstal als je de garagerekeningen ziet en ziet wat ze rekenen om de auto even aan de computer te hangen, of een filtertje te wisselen. (wat je niet eens meer kan controleren of het wel gedaan is!)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_34048157
Het is uit esthetisch oogpunt inderdaad erg jammer dat nu bij de Italiaanse "massa" merken ook de laatste mooie motor vervangen is door een blok met lompe plastic kap. Echter, uit kosten oogpunt kan ik het goed begrijpen, een geheel eigen ontwikkeling is op dit moment helaas te kostbaar. Verder is de nieuwe motor technisch gewoon een stuk beter.

Bovendien, als je het vergelijkt met Duitse producten valt het optisch nog alleszins mee.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_34049795
wat zal mij het boeien hoe mn motor eruit ziet. Als het maar werkt.
pi_34049835
Tis trouwens wel een fantastisch blok hoor, 3,2 liter, 260pk.

pi_34051802
En toch blijven die ouwe echt supermooi, die doe je dus echt vaker open om eronder te kijken en de boel schoon te houden!!



Вместе мы непобедимы
Alfa Romeo GT 1600 Junior
Disegno di Bertone
pi_34052972
Een alfa met een opel moter = geen alfa meer
Built for Speed
pi_34053030
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:38 schreef HansvanOchten het volgende:
Een alfa met een opel moter = geen alfa meer
dan kun je alleen nog dieselen in de 159.
V10
pi_34053239
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:40 schreef M5 het volgende:

[..]

dan kun je alleen nog dieselen in de 159.
Ach, daar zit een Fiat motor in, . Zonder gebruik te maken van technologieën van andere merken was Alfa (en vele andere merken) al lang verdwenen.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  zaterdag 14 januari 2006 @ 17:49:10 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34053355
Wat is er mis met die V6 van GM?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_34053569
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is er mis met die V6 van GM?
Behalve het uiterlijk niet veel, .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  zaterdag 14 januari 2006 @ 18:08:29 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34054060
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:55 schreef Frezer het volgende:

[..]

Behalve het uiterlijk niet veel, .
Boeie
Beetje naar een moter zitten kijken, krijg je daar een nat vachtje van? Of een harde plasser?
Van een motor is het belangrijker hoe die klinkt dan dat ie eruit ziet.
Maar het enige wat echt belangrijk is, is dat ie power leveren doet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_34058001
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 18:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Boeie
Beetje naar een moter zitten kijken, krijg je daar een nat vachtje van? Of een harde plasser?
Van een motor is het belangrijker hoe die klinkt dan dat ie eruit ziet.
Maar het enige wat echt belangrijk is, is dat ie power leveren doet
Een harde plasser, .

Als je zo gaat redeneren zou zelfs het uiterlijk van een auto niet uitmaken, als 'i maar functioneerd. In tegenstelling tot veel andere auto's speeld bij italiaanse autos de gevoelsfactor een grote rol, het is heel wat anders als de onpersoonlijke massa die uit het oosten tot ons komt. Daar passen details als een mooie motorruimte goed bij. . Om een stapje verder te gaan, ik denk dat de bekende sportwagenmerken als Ferrari een behoorlijke deuk in hun imago zouden oplopen als ze ook zouden besluiten niets meer aan afwerking van de motor te doen en er in plaats daarvan een grote plastic kap overheen flikkeren.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  zaterdag 14 januari 2006 @ 20:09:20 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34058965
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 19:44 schreef Frezer het volgende:

[..]

Een harde plasser, .

Als je zo gaat redeneren zou zelfs het uiterlijk van een auto niet uitmaken, als 'i maar functioneerd. In tegenstelling tot veel andere auto's speeld bij italiaanse autos de gevoelsfactor een grote rol, het is heel wat anders als de onpersoonlijke massa die uit het oosten tot ons komt. Daar passen details als een mooie motorruimte goed bij. . Om een stapje verder te gaan, ik denk dat de bekende sportwagenmerken als Ferrari een behoorlijke deuk in hun imago zouden oplopen als ze ook zouden besluiten niets meer aan afwerking van de motor te doen en er in plaats daarvan een grote plastic kap overheen flikkeren.
We hebben het hier niet over een ferrari, we hebben het over een alfa, en de motor zit daar gewoon onder de kap.
Maar ik snap wel dat oude alfa rijders een mooie motor moesten hebben, ze moesten er immers zo vaak naar kijken als ze er weer eens aan het sleutelen waren omdat ie het niet deed
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_34068676
Als die motor er niet zo uitzag zou Alfa binnenkort niet bestaan.

Fiat/Alfa whatever moet gewoon mega kosten besparingen doen om te overleven... En als er een GM blokje in moet, so be it...
pi_34069533
Eindelijk een betrouwbare 6 cylinder.

Idd Diesels zijn Fiat.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  zondag 15 januari 2006 @ 01:40:16 #30
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_34071753
Wat is nu het probleem? Opel heeft motoren van Fiat, en nu ook andersom. Mercedes heeft ook de V6 van VW gebruikt, dus wat maakt het uit....
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  zondag 15 januari 2006 @ 12:28:04 #31
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34079132
quote:
Op zondag 15 januari 2006 01:40 schreef Herr.Flick het volgende:
Wat is nu het probleem? Opel heeft motoren van Fiat, en nu ook andersom. Mercedes heeft ook de V6 van VW gebruikt, dus wat maakt het uit....
Welke V6 is dat dan, of zit die in één of ander luuks bouwvakkersbusje?

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 15-01-2006 12:38:23 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 15 januari 2006 @ 23:28:54 #32
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_34105786
quote:
Op zondag 15 januari 2006 12:28 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Welke V6 is dat dan, of zit die in één of ander luuks bouwvakkersbusje?
In de Vito, V280 (het heet dan officieel geen vito maar V-serie)

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_34105813
In een bouwvakkersbusje maakt het niet uit wat er inzit.

Al doen ze er een Lada V6 in (als die bestaat )
  zondag 15 januari 2006 @ 23:35:40 #34
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_34106058
quote:
Op zondag 15 januari 2006 23:29 schreef yup het volgende:
In een bouwvakkersbusje maakt het niet uit wat er inzit.

Al doen ze er een Lada V6 in (als die bestaat )
Noem dat maar een bouwvakkersbusje, zo'n auto heeft lederen bekleding, climat control, luchtvering, elek ramen, elek. spiegels, ect ect ect... en stoelen, stoelen en nog eens stoelen!
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_34106725
Inderdaad jammer dat dat prachtige spaghetti-spruitstuk er niet meer opzit. Maar het is maar staal. Waar het om gaat is dat de ingenieurs van Alfa er het juiste karakter uit weten te halen. En ik heb gelezen dat dat wel goed zit. Bovendien is deze motor een stuk zuiniger dan het oude Alfa-blok.
Be careful what you wish...You just might get it.
  maandag 16 januari 2006 @ 00:36:22 #36
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_34108392
Waar zie jij spaghetti? Of mis ik iets...
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_34111866
Wat zijn de specs. van beide motoren?
Is de Ople motor echt zo slecht dan? (als deze maar sportief genoeg, lijkt me niets aan de hand)
  maandag 16 januari 2006 @ 07:30:04 #38
131800 Tarado
capô de fusca
pi_34111894
Alfa had wat mij betreft al hun doodvonnis getekend door van achterwiel naar voorwiel aandrijving te gaan.Ik meen dat de Alfetta de laatste met achterwiel aandrijving was, maar er zijn op dit Forum uiteraard mensen die dat exact weten. Die oude V6 is inderdaad een plaatje. Jammer dat het financieel niet meer haalbaar is betaalbare auto's te maken die een beetje anders zijn.
  maandag 16 januari 2006 @ 07:44:02 #39
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_34111940
de 75 had ook nog achterwielaandrijving. (en ook de daarvan afgeleide RZ en SZ natuurlijk) Denk hierbij aan Rolf Wouters die de RZ bekend maakte in Nederland met zijn programma.

Zit overigens ook de op het eerste plaatje staande V6 in (in 3 liter uitvoering)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_34111981
Het zal me een worst zijn welke motor er in ligt, maar hij moet als het even kan wel mooi zijn... en dat mis ik bij alle auto's tegenwoordig, zelfs sportauto's. Die plastic kappen man Ik ben in staat om zo'n auto gewoon niet te kopen, alleen daarom.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 16 januari 2006 @ 09:29:44 #41
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_34112782
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 12:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Dit is de V6 uit de alfa 147 GTA: (de echte alfa V6 dus)
[afbeelding]


en het meest verschrikkelijke! De V6 uit de alfa 159 en Brera:
[afbeelding]


Laten ze dan in ieder geval estetisch proberen er nog wat van te maken!! Ik zou die niet willen kopen, laten ze dan tenminste nog de oude V6 ernaast leveren!
Wat zit de dynamo handig geplaatst
Wordt nog leuk als je die moet vervangen
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_34113286
quote:
Op maandag 16 januari 2006 09:29 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Wat zit de dynamo handig geplaatst
Wordt nog leuk als je die moet vervangen
gewoon van onderaf?
Calm down, please!
  maandag 16 januari 2006 @ 10:10:46 #43
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_34113491
quote:
Op maandag 16 januari 2006 09:59 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

gewoon van onderaf?
Denk dat daar wel eea in de weg zit wielophanging, aandrijving etc.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_34113573
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:10 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Denk dat daar wel eea in de weg zit wielophanging, aandrijving etc.
Dat valt over het algemeen wel mee hoor. Je hebt geen zee van ruimte maar het is wel goed te doen bij de 4/5 cilinders tenminste, maar het ding zit op de zelfde plek.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_34113614
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:10 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Denk dat daar wel eea in de weg zit wielophanging, aandrijving etc.
He'k zelf geen problemen mee. Bij mij zittie rechts van een dwarsgeplaatste vierpitter in een ieniemienie motorruimtetje. Bovendien loopt de wielophanging toch niet onder de motor door? Aandrijving is één stang per kant of een cardan naar achteren. Niet echt een groot probleem.
Calm down, please!
  maandag 16 januari 2006 @ 10:29:40 #46
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_34113838
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:10 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Denk dat daar wel eea in de weg zit wielophanging, aandrijving etc.
Nee hoor, is geen enkel probleem.

(alleen zijn de distributie's reet-te-duur... )
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  maandag 16 januari 2006 @ 10:39:07 #47
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_34114058
Bij mijn auto is de distributie ook enorm duur en die moet binnenkort weer eens
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_34129260
In de nieuwe opel JTD's zitten toch ook fiat/alfa motoren ? Omgekeerde wereld
pi_34148676
Semi ontopic...



of



Kan iemand me uitleggen waar die kappen nou eigenlijk voor zijn, behalve om stof weg te houden? Zit er soms een slotje op zodat je je eigen eigendom niet eens meer mag servicen (dat zou wel heel zijn)?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_34149902
Voor de luchtstroming en voor de sier?
pi_34157186
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 04:00 schreef StefanP het volgende:
Semi ontopic...

[afbeelding]

of

[afbeelding]

Kan iemand me uitleggen waar die kappen nou eigenlijk voor zijn, behalve om stof weg te houden? Zit er soms een slotje op zodat je je eigen eigendom niet eens meer mag servicen (dat zou wel heel zijn)?
Heb iemand is horen zeggen dat het geluidsdemping is van de luchtfilters die er zitten, bij zo'n versie zoals de M5 heeft (andere geeft Tripod plaatje).
pi_34158995
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 04:00 schreef StefanP het volgende:
Semi ontopic...

[afbeelding]

of

[afbeelding]

Kan iemand me uitleggen waar die kappen nou eigenlijk voor zijn, behalve om stof weg te houden? Zit er soms een slotje op zodat je je eigen eigendom niet eens meer mag servicen (dat zou wel heel zijn)?
In elk geval aanzuig"buizen" tussen inlaatsysteem en luchtfilters, maar alleen daarvoor zouden ze niet zo groot voor hoeven zijn. Wat Jimmeh zegt kan er ook nog eens inzitten, dat is een soort dynamische demper (het geluid wordt gedempt door het geluid zelf ), wordt wel vaker toegepast om het aanzuiggeluid te dempen. Maar omdat ze zo idioot groot zijn dienen ze zeker ook om de zooi er onder af te dekken.

Ze hebben dus een aantal functies gecombineerd .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_34253563
Bloodhound, ik ga mijn 24 kleppig 2959cc blokje in ere houden
Maar wat zou ik volgend jaar graag een 159 sportwagon 3,2 willen hebben.....en die gaat er komen


  donderdag 19 januari 2006 @ 22:51:34 #54
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_34259631
in de 159 zit wel de opel motor..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_34260477
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 14:20 schreef Frezer het volgende:

[..]

In elk geval aanzuig"buizen" tussen inlaatsysteem en luchtfilters, maar alleen daarvoor zouden ze niet zo groot voor hoeven zijn. Wat Jimmeh zegt kan er ook nog eens inzitten, dat is een soort dynamische demper (het geluid wordt gedempt door het geluid zelf ), wordt wel vaker toegepast om het aanzuiggeluid te dempen. Maar omdat ze zo idioot groot zijn dienen ze zeker ook om de zooi er onder af te dekken.

Ze hebben dus een aantal functies gecombineerd .
Luchtfilterhuizen hebben toch bijna altijd de functie om lucht te dempen? Want waarom maakt een openluchtfilter dan meer lawaai (word minder gedempt)....
pi_34260841
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:08 schreef yup het volgende:

[..]

Luchtfilterhuizen hebben toch bijna altijd de functie om lucht te dempen? Want waarom maakt een openluchtfilter dan meer lawaai (word minder gedempt)....
Klopt, maar de luchtfilter huizen zitten bij die BMW ( wat offtopic) links en rechts tegen de spatborden neem ik aan. Waar ik het over heb is een extra demping dmv een kamer die aangesloten is op het inlaat kanaal.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_34262137
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
in de 159 zit wel de opel motor..
K weet ut
pi_34264270
Ik ben het een keer met je een BHFH
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_34265535
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:42 schreef Alfa_Boy het volgende:

[..]

K weet ut
Misschien dat ze dan wat betrouwbaarder worden?
pi_34270317
K heb nog geen grote problemen gehad ofzo. Tot nu toe elke keer gestart. Dus die betrouwbaarheid is bij mijn 166 wel in orde
pi_34281529
Bij mijn 156 niet ..maar dat wist ik toen ik hem kocht.
pi_34284819
Italiaanse blokken zijn anders echt wel betrouwbaar, ze kunnen alleen niet goed tegen lage oliepeilen en weet ik veel wat voor achterstalligonderhoud sommige gebruikers hun motorblok en auto aandoen...
  vrijdag 20 januari 2006 @ 18:40:23 #63
73209 dnzl
Minimalist.
pi_34286553
Hoe zit het met de betrouwbaarheid als je elke dag kleine (in-town) stukjes met een 2.0 156/147 rijdt?
pi_34293722
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 17:40 schreef Jimmeh het volgende:
Italiaanse blokken zijn anders echt wel betrouwbaar, ze kunnen alleen niet goed tegen lage oliepeilen en weet ik veel wat voor achterstalligonderhoud sommige gebruikers hun motorblok en auto aandoen...
Ja, lekker betrouwbaar my ass! Weleens op het alfa forum gekeken ? GTA bakken die in de soep lopen, LMM en Termosstaten en de gebruikelijke turbo's die kaduuk gaan. En dan uiteraard iedere week iemand met een compleet in de soep gelopen motor .. ga nou niet zeggen dat ze betrouwbaar zijn.
pi_34293741
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 18:40 schreef dnzl het volgende:
Hoe zit het met de betrouwbaarheid als je elke dag kleine (in-town) stukjes met een 2.0 156/147 rijdt?
Mijne loopt (nog) 1.8 in de stad doet al 1:8 . .dus een 2.0 ga je helemaal leuk vinden.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 22:25:15 #66
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_34293901
ik heb 3 alfas 33 gehad en 1 alfa guilia , nooit motor problemen, mits je goed warm rijdt . Alfa motoren zijn topkwaliteit! Dat is met de opel motoren nog maar af te wachen (opels staan bekend om lekkende koppakingen enzo ) Ik vind het toch het te grabbel gooien van je merk, het is echt vloeken, waar is de echte alfa gebleven als er God verhoede een opel motor inzit.. Hoe goed de motor ook is, het is toch het te grabbel gooien van het echte alfa gevoel... de bekende dubbelnokkers uit de Guilia , de boxers uit de alfasud/33/145/6 en ook de 2500 en 2959 /3.2 V6 uit de alfetta's, 155's, 164's etc.. dat zijn monumenten!! die doe je niet zomaar overboord! Het is toch een beetje de dood van de laatste ECHTE alfa motor. dat is toch een beetje triest!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_34293956
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 18:40 schreef dnzl het volgende:
Hoe zit het met de betrouwbaarheid als je elke dag kleine (in-town) stukjes met een 2.0 156/147 rijdt?
Ik heb een 2 liter 156. Met koude motor rijdt die niet echt lekker en kun je het beter rustigaan doen. Ik gebruik zowieso zelden of nooit de auto in de stad. Wil je veel Alfa-plezier hebben, moet je toch zo boven de 4000 toeren blijven en dat is in de stad een beetje teveel van het goede. Hij heeft trouwens ook een achterlijk grote draaicirkel, dat wil ook nog wel eens onpraktisch zijn. De motor is trouwens, bij goed onderhod zéér betrouwbaar.
pi_34294009
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 22:26 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ik heb een 2 liter 156. Met koude motor rijdt die niet echt lekker en kun je het beter rustigaan doen. Ik gebruik zowieso zelden of nooit de auto in de stad. Wil je veel Alfa-plezier hebben, moet je toch zo boven de 4000 toeren blijven en dat is in de stad een beetje teveel van het goede. Hij heeft trouwens ook een achterlijk grote draaicirkel, dat wil ook nog wel eens onpraktisch zijn. De motor is trouwens, bij goed onderhod zéér betrouwbaar.
Dat van die draaicirkel klopt, de omega van mn vader keert met een kleinere cirkel
pi_34294172
in de 156 hadden ze niet eens een optie voor een net navigatiesysteem kutauto.
pi_34294230
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 22:32 schreef Repeat het volgende:
in de 156 hadden ze niet eens een optie voor een net navigatiesysteem kutauto.
Een echte man heeft geen navigatiesysteem nodig
pi_34294286
zoek jij de weg maar es in, ik noem maar wat, milaan, zonder 40 scooters te scheppen
pi_34300620
166 is als een vis in het water in milano
  zaterdag 21 januari 2006 @ 09:00:58 #73
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34302622
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 02:05 schreef Alfa_Boy het volgende:
166 is als een vis in het water in milano
Ook al komt ie uit Turijn?


maar on-topic, misschien had ie geen navigatie, maar Alfa heeft met de 156 wel de verwarming met draai-drukknoppen bedacht die je ook steeds meer bij andere merken ziet.

De E46 BMW, die net iets eerder op de markt kwam dan de 156 heeft trouwens wel een ingebouwde navigatie, dus dat heeft Alfa idd net gemist. Of het geld was weer eens op

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 21-01-2006 09:11:42 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 21 januari 2006 @ 09:02:43 #74
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34302627
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 18:40 schreef dnzl het volgende:
Hoe zit het met de betrouwbaarheid als je elke dag kleine (in-town) stukjes met een 2.0 156/147 rijdt?
Daar is geen enkele grotere motor echt geschikt voor, duurt nl. principieel langer om warm te worden dan een klein blokkie Koop een Fiat of Polo met een paar parkeerdeuken, is nog goedkoper ook.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 21 januari 2006 @ 09:11:02 #75
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34302652
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 22:19 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Ja, lekker betrouwbaar my ass! Weleens op het alfa forum gekeken ? GTA bakken die in de soep lopen, LMM en Termosstaten en de gebruikelijke turbo's die kaduuk gaan. En dan uiteraard iedere week iemand met een compleet in de soep gelopen motor .. ga nou niet zeggen dat ze betrouwbaar zijn.
Afgezien van dei GTA kan je de overige problemen bij iedere BMW/VW/Mercedes (meestal diesel) terugvinden.(En vast ook wel bij Franse en Japanse otoos, maar daar weet ik niks van.)
Bij de VW dealer liggen de LMM ook klaar onder de balie, schaduwzijde van de "moderne diesel techniek"

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 21-01-2006 10:11:06 (speciaal voor BHFH ;-)) ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 21 januari 2006 @ 09:59:15 #76
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_34302948
LLM?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 21 januari 2006 @ 10:08:52 #77
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_34303035
lucht massa meter? lmm ?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_34303127
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 22:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb 3 alfas 33 gehad en 1 alfa guilia , nooit motor problemen, mits je goed warm rijdt . Alfa motoren zijn topkwaliteit! Dat is met de opel motoren nog maar af te wachen (opels staan bekend om lekkende koppakingen enzo ) Ik vind het toch het te grabbel gooien van je merk, het is echt vloeken, waar is de echte alfa gebleven als er God verhoede een opel motor inzit.. Hoe goed de motor ook is, het is toch het te grabbel gooien van het echte alfa gevoel... de bekende dubbelnokkers uit de Guilia , de boxers uit de alfasud/33/145/6 en ook de 2500 en 2959 /3.2 V6 uit de alfetta's, 155's, 164's etc.. dat zijn monumenten!! die doe je niet zomaar overboord! Het is toch een beetje de dood van de laatste ECHTE alfa motor. dat is toch een beetje triest!
Right Alfa betrouwbaarder dan Opel. Doe die oogkleppen eens af dude.
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 22:28 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Dat van die draaicirkel klopt, de omega van mn vader keert met een kleinere cirkel
De Omega van je pa is een RWD, vrijwel de meeste RWD wagens hebben een korte draaicirkel, want de wielen kunnen veel meer insturen juist omdat ze aan de voorkant geen aandrijfassen etc. hebben. Ook RWD bestelwagens hebben soms voor hun formaat belachelijk kleine draaicirkels...
  zaterdag 21 januari 2006 @ 12:03:18 #79
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34305150
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 04:00 schreef StefanP het volgende:
Semi ontopic...

[afbeelding]

of

[afbeelding]

Kan iemand me uitleggen waar die kappen nou eigenlijk voor zijn, behalve om stof weg te houden? Zit er soms een slotje op zodat je je eigen eigendom niet eens meer mag servicen (dat zou wel heel zijn)?
Dat zijn de airboxen, met daaronder de individuele gaskleppen (niet zichtbaar dus) Grootte & vorm van de Airbox zijn bij N/A motoren heel erg belangrijk. Grotere airboxen geven meer vermogen als het toerental omhoog gaat. En bij 8250 RPM en een 5L V10 mag je best een aardige airbox hebben
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_34305342
Ach alfa heeft ook al eens met opel onderstellen gewerkt.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 13:00:40 #81
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34306705
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 12:10 schreef Giem het volgende:
Ach alfa heeft ook al eens met opel onderstellen gewerkt.
Wanneer was dat dan?

edit:

Of is de 159 eigenlijk een Vectra?

[ Bericht 9% gewijzigd door Hyperdude op 21-01-2006 13:01:32 (laat maar) ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_34308564
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 13:00 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Wanneer was dat dan?

edit:

Of is de 159 eigenlijk een Vectra?
Weet ik niet, heb het ergens een keer in de autoweek gelezen, dat alfa de opel onderstellen ging gebruiken voor een bepaald model i.v.m. productie kosten enzo.
pi_34308824
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 13:55 schreef Giem het volgende:

[..]

Weet ik niet, heb het ergens een keer in de autoweek gelezen, dat alfa de opel onderstellen ging gebruiken voor een bepaald model i.v.m. productie kosten enzo.
Het huidige 159 platform zou ook door GM (=Opel/Saab) gebruikt gaan worden, maar die zijn uit het project gestapt . Ook is er in het verleden gespeculeerd dat de 159 op een ander GM platform zou komen. Maar uiteindelijk zijn het dus alleen de Fiat Croma en Grande Punto geweest die hun platform met Opel delen .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_34308837
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 13:55 schreef Giem het volgende:

[..]

Weet ik niet, heb het ergens een keer in de autoweek gelezen, dat alfa de opel onderstellen ging gebruiken voor een bepaald model i.v.m. productie kosten enzo.
De nieuwe Fiat Punto staat op het zelfde platform (onderstel) als de nieuwe Corsa (die moet nog komen) Dat onderstellen verhaal hoort bij het verhaal dat Opel Fiat/Alfa diesels mag gebruiken.
V10
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:05:25 #85
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34308869
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 13:55 schreef Giem het volgende:

[..]

Weet ik niet, heb het ergens een keer in de autoweek gelezen, dat alfa de opel onderstellen ging gebruiken voor een bepaald model i.v.m. productie kosten enzo.
Ach, Saab bestaat ook grotendeels uit opel onderdelen, de peugeot 407 staat op het onderstel van citroen, en de diesel motoren komen van Renault. De hele europese autoindustrie werkt samen in de ontwikkeling van onderstellen, motoren, boordcomputers, etc etc.
De autoindustrie is daar niet anders als bv de electronica industrie, in een Philips cd speler zitten ook niet alleen maar philipsonderdelen. Mensen die denken dat BMW, Mercedes, Saab, Volvo, VW, Renault, Peugeot, Audi, Alfa Romeo, Fiat etc etc alles zelf ontwikkelen mogen lekker verder dromen, dat was mischien tot in de 50 er jaren zo, maar tegenwoordig echt niet meer.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:06:20 #86
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_34308898
de vorige generatie fiat croma, alfa164 en lacia thema en de saab 9000 staan ook op hetzelfde onderstel, dus dat uitwisselen van onderstellen gebeurde al eerder inderdaad. maargoed ik vind het gebruiken van een opel motor in een alfa toch zoiets als vloeken in de kerk.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_34308949
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De peugeot 407 staat op het onderstel van citroen, en de diesel motoren komen van Renault. De hele europese autoindustrie werkt samen in de ontwikkeling van onderstellen, motoren, boordcomputers, etc etc.
De Diesel van Peugeot zijn niet de motoren die Renault heeft. Ford/PSA/Jaguar/Volvo/Mazda gebruiken dezelfde diesels, net als Renault/Nissan
V10
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:13:16 #88
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34309096
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:08 schreef M5 het volgende:

[..]

De Diesel van Peugeot zijn niet de motoren die Renault heeft. Ford/PSA/Jaguar/Volvo/Mazda gebruiken dezelfde diesels, net als Renault/Nissan
Whatever, het punt is dat de autoindustrie al jaaaren samenwerkt, en dat is goed, want waarom voor iedere auto alles zelf uit gaan vinden, dat maakt de boel alleen maar duur.
Als die Alfa V6 zo goed was, dan had alfa die aan vele andere merken kunnen verkopen. Maar de opel (GM) moter is schijnbaar beter voor de knaken, dus...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 18:56:56 #89
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34318199
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ach, Saab bestaat ook grotendeels uit opel onderdelen, de peugeot 407 staat op het onderstel van citroen, en de diesel motoren komen van Renault. De hele europese autoindustrie werkt samen in de ontwikkeling van onderstellen, motoren, boordcomputers, etc etc.
De autoindustrie is daar niet anders als bv de electronica industrie, in een Philips cd speler zitten ook niet alleen maar philipsonderdelen. Mensen die denken dat BMW, Mercedes, Saab, Volvo, VW, Renault, Peugeot, Audi, Alfa Romeo, Fiat etc etc alles zelf ontwikkelen mogen lekker verder dromen, dat was mischien tot in de 50 er jaren zo, maar tegenwoordig echt niet meer.
BMW is de laatste die nog wel uniek is.

Alleen de Opel Omega en Landrover met een BMW diesel blok en de McLaren/Rolls met BMW benzine blok zijn mij bekend. Er zitten tenminste geen vreemde onderdelen in mijn BMW.
Mercedes valt ook wel mee, maar daar zie je wel meer overeenkomsten onstaan met Chrysler.

Alfa is trouwens al geen Alfa meer sinds de achterwielaandrijviung de deur uit is gegooid.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_34319561
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 18:56 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

BMW is de laatste die nog wel uniek is.

Alleen de Opel Omega en Landrover met een BMW diesel blok en de McLaren/Rolls met BMW benzine blok zijn mij bekend. Er zitten tenminste geen vreemde onderdelen in mijn BMW.
Mercedes valt ook wel mee, maar daar zie je wel meer overeenkomsten onstaan met Chrysler.

Alfa is trouwens al geen Alfa meer sinds de achterwielaandrijviung de deur uit is gegooid.
BMW/Peugeot hebben samen en 1.6 blok gemaakt (al dan niet geblazen) voor de nieuwe Mini en 207.
V10
pi_34319625
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Whatever, het punt is dat de autoindustrie al jaaaren samenwerkt, en dat is goed, want waarom voor iedere auto alles zelf uit gaan vinden, dat maakt de boel alleen maar duur.
Als die Alfa V6 zo goed was, dan had alfa die aan vele andere merken kunnen verkopen. Maar de opel (GM) moter is schijnbaar beter voor de knaken, dus...
De nieuwe JTD's van opel komen van Fiat/alfa vandaan .. 1 groot incest verhaal.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 19:48:18 #92
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34320176
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:34 schreef M5 het volgende:

[..]

BMW/Peugeot hebben samen en 1.6 blok gemaakt (al dan niet geblazen) voor de nieuwe Mini en 207.
Dan zit er BMW troep in een 207, maar gelukkig geen Peugeot troep in een BMW
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_34323948
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 18:56 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

BMW is de laatste die nog wel uniek is.
Maar BMW's worden/werden in elkaar gezet door robots afkomstig van de Fiat-group!
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  zaterdag 21 januari 2006 @ 21:38:59 #94
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34324677
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 21:19 schreef Frezer het volgende:

[..]

Maar BMW's worden/werden in elkaar gezet door robots afkomstig van de Fiat-group!
SHIT

Kan ik net zo goed een Alfa kopen, die zijn nog mooier ook
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 21 januari 2006 @ 22:43:46 #95
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34327253
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 18:56 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

BMW is de laatste die nog wel uniek is.
gelukkig weet ik wel beter..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 22:48:33 #96
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_34327439
alf is een merk dat altijd bijzondere autos gemaakt heeft, als de autos steeds minder bijzonder worden is dat een gevaarlijke koers die men vaart vind ik. Ik ben van mening dat Alfa aan haar eigen motoren vast zou moeten houden.. de V6 was zon beetje het laatste bolwerk. Maar de twinspark motoren klonken in ieder geval nog als een alfa motor (al waren het in feite aangepaste fiat motoren) , dit laatste beetje nostalgie is met de opel derrivaten wel helemaal afgelopen.. heel erg jammer wat mij betreft!! en niet de goede koers.. hoe mooi de 159 is, een opel motor maakt hem toch minder aantrekkelijk!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 22 januari 2006 @ 13:29:38 #97
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_34341197
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 22:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
alf is een merk dat altijd bijzondere autos gemaakt heeft, als de autos steeds minder bijzonder worden is dat een gevaarlijke koers die men vaart vind ik. Ik ben van mening dat Alfa aan haar eigen motoren vast zou moeten houden.. de V6 was zon beetje het laatste bolwerk. Maar de twinspark motoren klonken in ieder geval nog als een alfa motor (al waren het in feite aangepaste fiat motoren) , dit laatste beetje nostalgie is met de opel derrivaten wel helemaal afgelopen.. heel erg jammer wat mij betreft!! en niet de goede koers.. hoe mooi de 159 is, een opel motor maakt hem toch minder aantrekkelijk!
Als ze dit niet zouden doen dan is het vlug afgelopen met de sportieve tak van fiat.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  zondag 22 januari 2006 @ 13:32:59 #98
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34341277
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 22:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

gelukkig weet ik wel beter..
Verttel maar dan
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 22 januari 2006 @ 13:44:19 #99
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34341650
quote:
Op zondag 22 januari 2006 13:32 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Verttel maar dan
moter management systeem van de dieselmotoren komt van Bosch
Transmissie bij Getrag vandaan,
om er maar 2 te noemen..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_34341694
quote:
Op zondag 22 januari 2006 13:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

moter management systeem van de dieselmotoren komt van Bosch
Transmissie bij Getrag vandaan,
om er maar 2 te noemen..
oh.. wat erg. Dat is bij vrijwel élk merk.
V10
  zondag 22 januari 2006 @ 13:46:35 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34341750
quote:
Op zondag 22 januari 2006 13:45 schreef M5 het volgende:

[..]

oh.. wat erg. Dat is bij vrijwel élk merk.
Dat zei ik al, de autoindustrie is net als bv de audioindustrie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 22 januari 2006 @ 13:48:08 #102
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34341814
quote:
Op zondag 22 januari 2006 13:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

moter management systeem van de dieselmotoren komt van Bosch
Transmissie bij Getrag vandaan,
om er maar 2 te noemen..
Dat weet ik ook wel, maar dat is mi. wat anders dan dat hele onderstellen of motoren worden uitgewisseld.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 22 januari 2006 @ 13:56:57 #103
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34342119
quote:
Op zondag 22 januari 2006 13:48 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat weet ik ook wel, maar dat is mi. wat anders dan dat hele onderstellen of motoren worden uitgewisseld.
Dat is niet het punt dat ik maakte,
Ik zei dat het 50 jaar geleden misschien nog zo was dat een autofabrikant de auto´s volledig zelf maakte, tegenwoordig word technologie en onderdelen ingekocht. Dat dit bij de één meer is als bij de ander is logisch.
Er is ook niets tegen, integendeel, het bespaart geld, ook voor de consument.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 15:26:35 #104
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34518966
Nou is hoofd-ontwerper Busso van de V6 ook nog overleden te Arese

http://www.italiaspeed.co(...)o/01/busso/2601.html
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_34646348
Wat is dat steeds voor gelul dat Alfa motoren onbetrouwbaar zouden zijn? Wij hebben thuis al heel wat Alfa's gehad, zowel diesel als benzine en nooit problemen. Het is gewoon een auto waarbij je zelf wat meer op moet letten. Dus: goed warm rijden, olie, water en temps goed in de gaten houden en op je juiste momenten (preventief) onderhoud plegen.

De meeste mensen die kritiek hebben op Alfa hebben die mening uit boekjes of van verjaardagen en hebben zelf weinig ervaring met Alfa. Daarnaast zijn er mensen die gewoon niet goed op hun auto passen en die verpletteren alles. En een Alfa is daarbij wat meer gevoelig, dat moet ik bekennen.

Dat ze nu andere motoren gebruiken is niet vreemd in autoland. Volvo met een Ford Focus onderstel en een Mondeo motor.....
pi_34646427
De motoren waren bij Alfa altijd het meeste betrouwbare deel, roest (vanaf '91 niet meer) en electronica waren altijd wat minder van kwaliteit bij AR
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_34649373
De Brera verdient overigens een dikke V8 ipv welke V6 dan ook. Hopen dat de GTA versie er gaat komen
Big dick.
pi_34649409
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:41 schreef HassieBassie het volgende:
De Brera verdient overigens een dikke V8 ipv welke V6 dan ook. Hopen dat de GTA versie er gaat komen
Dan wordt dat waarschijnlijk dezelfde motor als in de nog te verschijnen 159 GTA, een V6 met 2 Turbo's. En wel een V6 van GM.
V10
pi_34649459
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:42 schreef M5 het volgende:

[..]

Dan wordt dat waarschijnlijk dezelfde motor als in de nog te verschijnen 159 GTA, een V6 met 2 Turbo's. En wel een V6 van GM.
Als dat zo is moet Alfa Maserati maar es heeeel snel gaan verkopen. De Brera verdient gewoon een dikke V8..
Big dick.
pi_34651205
V6 met 2 turbo's gaat niet door. Ik had ergens gelezen dat ze problemen hadden om de temperatuur onder controle te houden
pi_34651333
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:41 schreef Alfa_Boy het volgende:
V6 met 2 turbo's gaat niet door. Ik had ergens gelezen dat ze problemen hadden om de temperatuur onder controle te houden
Dan zijn ze niet zo snugger bij Alfa, Audi deed dat jaren terug al met de RS4 (2.7l V6 met 2 turbo's en 380 pk er uit halen zonder probelemen of grove aanpassingen voor koeling). Ik denk dat die gewoon komt.
V10
pi_34651410
Ben altijd Alfa rijder geweest (33, 155, 145 en nu een 156) maar ik ga toch echt geen alfa kopen met een opel blok.

Wat een doodzonde is dit!
“Islam is a backward culture.”
“You can’t base a society on religion. The bible is no cookery book.”
www.supportdenmark.com
pi_34654406
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:42 schreef M5 het volgende:

[..]

Dan wordt dat waarschijnlijk dezelfde motor als in de nog te verschijnen 159 GTA, een V6 met 2 Turbo's. En wel een V6 van GM.
Dat waren slechts geruchten, het gerucht is ook dat er een V8 in de GTA's zou komen en dat is lang geen gekke move, want de concurrentie zoals BMW, Audi etc stopt tegenwoordig ook overal V8'en (en zelfs meer cilinder gekte) in.
pi_34655604
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:31 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

Dat waren slechts geruchten, het gerucht is ook dat er een V8 in de GTA's zou komen en dat is lang geen gekke move, want de concurrentie zoals BMW, Audi etc stopt tegenwoordig ook overal V8'en (en zelfs meer cilinder gekte) in.
Dan is het in dat geval alleen de vraag welke V8 dat wordt dan, een helemaal nieuwe V8, de 4.2 van Maserati, of ergens anders vandaan.
V10
pi_34655719
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:03 schreef M5 het volgende:

[..]

Dan is het in dat geval alleen de vraag welke V8 dat wordt dan, een helemaal nieuwe V8, de 4.2 van Maserati, of ergens anders vandaan.
gedowntunede Ferrari 2,4 liter V8 uit de F1?
Calm down, please!
pi_34655832
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:05 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

gedowntunede Ferrari 2,4 liter V8 uit de F1?
Jammer dat het blok dan maar een paar 1000 km mee gaat. alles is flinterdun en ultralight, kleppen werken pneumatisch... Net zo waarschijnlijk als dat de nieuwe Honda NSX een gedowntunede F1 V10 van vorig jaar krijgt.

V10
pi_34655934
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:08 schreef M5 het volgende:

[..]

Jammer dat het blok dan maar een paar 1000 km mee gaat. alles is flinterdun en ultralight, kleppen werken pneumatisch... Net zo waarschijnlijk als dat de nieuwe Honda NSX een gedowntunede F1 V10 van vorig jaar krijgt.

Of een M5 een gedowntunede V10
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')