mmm ok, en hoe ga ik dat doen dan?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 21:53 schreef whoops het volgende:
Misschien werkt het als je grub als user root uitvoert? Anders zou ik het echt niet meer weten...
Maar hd2 is je 3e harde schijf. Heb je zoveel schijven in je pc?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 21:46 schreef marc1982 het volgende:
ik kan in grub niet het " root (hd2,x)" commando uitvoeren,
hij kent de schijf niet..
Ik ken knoppix niet zo goed, ik weet dus niet of het gebruik maakt van sudo, maar probeer maar eens:quote:Op vrijdag 13 januari 2006 21:54 schreef marc1982 het volgende:
[..]
mmm ok, en hoe ga ik dat doen dan?
ok stapje verder, denk ik..quote:Op vrijdag 13 januari 2006 21:56 schreef whoops het volgende:
[..]
Ik ken knoppix niet zo goed, ik weet dus niet of het gebruik maakt van sudo, maar probeer maar eens:
$ sudo grub
1 2 3 4 | Possible partitions are: Partition num: 0, Filesystem type is ext2fs, partition type 0x83 Partition num: 4, Filesystem type unknown, partition type 0x82 |
Die eerste moet je hebben!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 22:01 schreef marc1982 het volgende:
[..]
ok stapje verder, denk ik..
alhoewel het niet echt logisch is
[ code verwijderd ]
met *tab* dus
Yep, nu verder met setup (hd0) en als dat goed is gegaan quit.... rebootski en cross your fingers....quote:
nee, want je mbr is gewoon de eerste 512kb van je harde schijf (of zo iets). De windows-bootloader (ntldr) en de linux bootloaders (lilo + grub) gebruiken hetzelfde stuk harde schijf. Als je schijf ter plaatse van je mbr corrupt zou zijn kan je windows ook niet inkomen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 23:23 schreef marc1982 het volgende:
morgen maar kubuntu proberen (net gedownload)
ik laat het wel horen wat het word..
of kan er 'gewoon' iets heel erg mis zijn met het mbr van deze 40 gig schijf?
Ow, naast dat ik geen trema's boven letters krijg: "e, maar in rest van Suse wel, doet ctrl-A het opeens ook weer niet (alles selecteren). Ctrl c en v doen het wel.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 21:11 schreef the_disheaver het volgende:
Het probleem is nu alleen in Opera nog maar... (het was in iedergeval overal) Bedankt in ieder geval, zal de opera instellingen ff bekijken.
net toegelichtquote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:47 schreef AtraBilis het volgende:
Ik heb niet zo veel verstand meer van nieuwe PC hardware; maar kan het zijn dat je BIOS zo is ingesteld dat deze van SATA of CD wil booten en niet van een normale IDE schijf? gokje hoor Dus dat 't nieteens kijkt of het überhaupt wel kan booten van die schijf?
tja, dat is wel waar ja, het gaat vrij rap,quote:Op zondag 15 januari 2006 13:28 schreef CarpeNoctem het volgende:
Over dat hele schijf wissen,, ik doe dat wel altijd, maaaaaar ik vind het beetje apart dat dat formatteren zo ontiegelijk snel gaat. Toen ik win xp er nog op had staan, en ik de boel ging formatteren duurde dat nog niet eens 2 seconde. En de pc is toch echt helemaal leeg.
dit idee had ik ook al,quote:Op zondag 15 januari 2006 14:11 schreef CarpeNoctem het volgende:
Marc1982, ik snap je vraag niet echt goed eigelijk, maar afgaande op wat ik heb:
Ik heb 2 maal dezelfde optie, maar een keer staat dit er in het Engels en een keer in het Nederlands. Dus een maal Erase entire harddisk en een keer, schijf formatteren, als je dit ook bedoeld, welke je ook kiest maakt geen zak uit. Tis beide hetzelfde.
Aangezien het probleem zich alleen voordoet in Unix en niet onder WinXP lijkt het mij toch weldegelijk een probleem waar meer mensen last van kunnen hebben,, en in het boekje staat niets over vdcquote:Op zondag 15 januari 2006 14:36 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Dat lijkt me meer iets om in de handleiding van je mp3-speler te zoeken dan in een Unix topic.
1 |
1 2 | sudo alien -d gtkpod-0.99.2-1.1.fc3.rf.i386.rpm |
1 2 3 | sudo dpkg -i libgpod_0.3.0-2.1_i386.deb sudo apt-get install libmp4v2-0 |
1 |
Kost dat niet dubbel zoveel geheugen dan? Heb niet zo'n inmens grote geheugencapaciteit op deze pc. Maar heb het idee dat Kubuntu wat gebruikersvriendelijker is dan Ubuntu, alles wat makkelijker is te vinden etc.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:
KDE ipv Gnome. En je hoeft niet apart Kubuntu te installeren, KDE en Gnome kunnen prima naast elkaar in 1 installatie.
[ code verwijderd ]
En bij inloggen bij session voor KDE kiezen.
Met als reden?quote:Op zondag 15 januari 2006 17:24 schreef Angel_of_Dth het volgende:
En het kost ook niet veel tijd. In 10 minuten is het geinstalleerd en ben je ingelogd in KDE. En ik denk dat ik toch de voorkeur geef aan Gnome.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |