Yep, nu verder met setup (hd0) en als dat goed is gegaan quit.... rebootski en cross your fingers....quote:
nee, want je mbr is gewoon de eerste 512kb van je harde schijf (of zo iets). De windows-bootloader (ntldr) en de linux bootloaders (lilo + grub) gebruiken hetzelfde stuk harde schijf. Als je schijf ter plaatse van je mbr corrupt zou zijn kan je windows ook niet inkomen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 23:23 schreef marc1982 het volgende:
morgen maar kubuntu proberen (net gedownload)
ik laat het wel horen wat het word..
of kan er 'gewoon' iets heel erg mis zijn met het mbr van deze 40 gig schijf?
Ow, naast dat ik geen trema's boven letters krijg: "e, maar in rest van Suse wel, doet ctrl-A het opeens ook weer niet (alles selecteren). Ctrl c en v doen het wel.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 21:11 schreef the_disheaver het volgende:
Het probleem is nu alleen in Opera nog maar... (het was in iedergeval overal) Bedankt in ieder geval, zal de opera instellingen ff bekijken.
net toegelichtquote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:47 schreef AtraBilis het volgende:
Ik heb niet zo veel verstand meer van nieuwe PC hardware; maar kan het zijn dat je BIOS zo is ingesteld dat deze van SATA of CD wil booten en niet van een normale IDE schijf? gokje hoor Dus dat 't nieteens kijkt of het überhaupt wel kan booten van die schijf?
tja, dat is wel waar ja, het gaat vrij rap,quote:Op zondag 15 januari 2006 13:28 schreef CarpeNoctem het volgende:
Over dat hele schijf wissen,, ik doe dat wel altijd, maaaaaar ik vind het beetje apart dat dat formatteren zo ontiegelijk snel gaat. Toen ik win xp er nog op had staan, en ik de boel ging formatteren duurde dat nog niet eens 2 seconde. En de pc is toch echt helemaal leeg.
dit idee had ik ook al,quote:Op zondag 15 januari 2006 14:11 schreef CarpeNoctem het volgende:
Marc1982, ik snap je vraag niet echt goed eigelijk, maar afgaande op wat ik heb:
Ik heb 2 maal dezelfde optie, maar een keer staat dit er in het Engels en een keer in het Nederlands. Dus een maal Erase entire harddisk en een keer, schijf formatteren, als je dit ook bedoeld, welke je ook kiest maakt geen zak uit. Tis beide hetzelfde.
Aangezien het probleem zich alleen voordoet in Unix en niet onder WinXP lijkt het mij toch weldegelijk een probleem waar meer mensen last van kunnen hebben,, en in het boekje staat niets over vdcquote:Op zondag 15 januari 2006 14:36 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Dat lijkt me meer iets om in de handleiding van je mp3-speler te zoeken dan in een Unix topic.
1 |
1 2 | sudo alien -d gtkpod-0.99.2-1.1.fc3.rf.i386.rpm |
1 2 3 | sudo dpkg -i libgpod_0.3.0-2.1_i386.deb sudo apt-get install libmp4v2-0 |
1 |
Kost dat niet dubbel zoveel geheugen dan? Heb niet zo'n inmens grote geheugencapaciteit op deze pc. Maar heb het idee dat Kubuntu wat gebruikersvriendelijker is dan Ubuntu, alles wat makkelijker is te vinden etc.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:
KDE ipv Gnome. En je hoeft niet apart Kubuntu te installeren, KDE en Gnome kunnen prima naast elkaar in 1 installatie.
[ code verwijderd ]
En bij inloggen bij session voor KDE kiezen.
Met als reden?quote:Op zondag 15 januari 2006 17:24 schreef Angel_of_Dth het volgende:
En het kost ook niet veel tijd. In 10 minuten is het geinstalleerd en ben je ingelogd in KDE. En ik denk dat ik toch de voorkeur geef aan Gnome.
Ik ga voor KDE. Of het wel of geen windows look heeft boeit mij weinig, als het maar een beetje logisch en makkelijk in elkaar zit. Met 1 klik door de mapppen sufer bv, en niet zoals gnome (misschien kan dit wel ingesteld worden, ongetwijfeld) dubbel klikken (en zoals windows dus)quote:Op zondag 15 januari 2006 17:58 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik vind Gnome veel overzichtelijker. Vooral het menu. Maar ik ben dan ook aan Gnome gewend en weet daar alles gewoon blindelings te vinden inmiddels. Bij KDE blijf ik zoeken. En ik heb geen zin om het allemaal aan te passen aan mijn wensen.
Welcome to the wonderfull world of Linux......quote:Op zondag 15 januari 2006 18:26 schreef CarpeNoctem het volgende:
Word er zo langzamerhand wel schijtziek van dat linux nooit eens gelijk werkt.
Ik weet natuurlijk dat ik een beetje een lul ben door zo te zeiken, maar met deze instelling kom je er niet. Zoals je terecht opmerkt, alles werkt niet gelijk in Linux. Of je concludeert dat en gaat Windows of Mac gebruiken, of je realiseert je dat 't wellicht beter is dat je zelf iets actiever onderzoek doet alvorens je vraagt.quote:Op zondag 15 januari 2006 18:26 schreef CarpeNoctem het volgende:
Word er zo langzamerhand wel schijtziek van dat linux nooit eens gelijk werkt,, ik wil cd branden met GnomeBaker,, krijg ik dit:
Error mounting /media/cdrom0.
umount: /media/cdrom0 is niet aangekoppeld (volgens mtab)
Wat moet ik doen?
konquere (oid...quote:Op zondag 15 januari 2006 20:40 schreef CarpeNoctem het volgende:
Net Kubuntu geinstalleerd, maar krijg nu wel erg vreemde vraag...
Ik wil mijn persoonlijke map openen, en ik krijg de vraag: Openen met...
Nou dit vind ik een erg goede vraag, maar zou niet weten waarmee ie dat moet doen,, iemand?
quote:Op zondag 15 januari 2006 20:54 schreef CarpeNoctem het volgende:
Geen wonder dat ie het dan niet wilde doen, ik heb net konquerer eraf geflikkertDacht dat dit alleen webbrowser was.. dan maar ff re-installen.
Niet ergens in YaST of in het configratiescherm?quote:Op zondag 15 januari 2006 21:15 schreef __Saviour__ het volgende:
Hoe kan ik toegang verkrijgen tot mijn Windows-schijf?
Die is tijdens de installatie gemount als /windows, maar als ik die open is het leeg.
Het is een NTFS-partitie.
edit: nee laat maar, ik ben in de war
wel een andere vraag:
hoe stel ik grub in?
Ik wil dat Windows als eerste opstart als er na 10 secondes geen keus is gemaakt.
Nu is dat ubuntu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |