quote:Op vrijdag 13 januari 2006 01:18 schreef Janena het volgende:
Ons 'doosje'...
Ik moet hem nog plat inscannen voor de tekst.
*voor en achter: Nieuw!, logo Dialo, sind 12 december 2005
*onder: , logo en barcode met datum en geboortetijd
*boven: logo
*rechts: gedichtje
Zo bijzonder, zo apart....
Stukje van ons eigen hart...
4 foto's: de test.....3d echo....de buik...dialo....
*links:
ingredienten:
50% Janine Makkinga
50% Mamoudou Ka
huishoudelijke mededelingen blabla (adres, etc)
Tenminste houdbaar tot: 12 december 2105
3480 g E
We hebben dit niet zelf bedacht trouwens, ik vond het idee op internet...ben vervolgens wel maanden op zoek geweest naar een drukker die ze kon maken.
de geboorteadvertentie in de krant:
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:52 schreef ray_nl het volgende:
Hoi!
Leuke kaartjes allemaal
WIlde even ons kaartje laten zien, 24 december is ons oogappeltje geboren, Liam Gabriel!![]()
[edit] FF geresized [/edit]![]()
Eigenlijk heb je daar best wel gelijk in!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 16:18 schreef nebelung het volgende:
Joh 20 jaar geleden waren dergelijke kaartjes er al. Erg moeilijk vinden wie een oorspronkelijke bedenker is, lijkt me.
Uiteindelijk wordt er ook gebruik gemaakt van een bestaand logo, ge-ent op een merk dat al sinds 1860 bestaat
wij hebben idd al een concertkaartje als geboortekaartje gehad omdat wij elkaar via concerten hebben leren kennenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:55 schreef ray_nl het volgende:
En ik dacht dat we origineel waren maar er is al iemand eerder geweest
Heel mooi stijlvol kaartje Igraine!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 19:33 schreef Igraine het volgende:
Dit was ons geboortekaartje
[afbeelding]
[afbeelding]
De lila tekst binnenin is een stuk tekst van "Enjoy the silence" van Depeche Mode
Dank je!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 21:21 schreef lcicle het volgende:
[..]
Heel mooi stijlvol kaartje Igraine!
En Depeche ModeIk heb onze weblog naar hun nummer 'Somebody" vernoemd (werd ook op onze trouwceremonie gedraaid). In aug. 2005 heb ik kaartjes gekocht voor hun concert 26 maart 2006. Maar ik ben 15 mei uitgeteld dus ik ben bang dat dat niet zo verstandig is om er heen te gaan
![]()
Moet er wat voor over hebben he
Omdat je a) heel de avond moet staanquote:Op vrijdag 13 januari 2006 21:36 schreef Sugar het volgende:
Huh? Waarom kun je niet naar een concert als je (hoog)zwanger bent?
In mijn geval, omdat het een festival is wat heel de dag duurt en het die dag 30 graden was. Ik was achteraf dus heel erg blij dat ik toch geen kaartje had gekocht.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 21:36 schreef Sugar het volgende:
Huh? Waarom kun je niet naar een concert als je (hoog)zwanger bent?
Je kan maximaal 24 of 48 uur wijzigen, dus dat klopt wel.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:24 schreef Janena het volgende:
(sorry voor het maken van een nieuw bericht, kan mijn andere op 1 of andere manier niet wijzigen!)
Ik spaar trouwens ook andere geboortekaartjes (het liefst van december 2002 en 2005 of mooie/aparte geboortekaartjes) dus als er nog iemand is die er een overheeft dan wil ik hem graag hebben...verzendkosten wil ik natuurlijk vergoeden.
Ja ben je er eindelijk toch nog uitgekomen?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:22 schreef Girly het volgende:
wij hebben nu ook hele leuke geboortekaartjes , wacht nu op het proefmodel, nog fftjes geduld tot die kleine eris ,dan kan ik m ook hier showen
Same here...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:22 schreef Girly het volgende:
wij hebben nu ook hele leuke geboortekaartjes , wacht nu op het proefmodel, nog fftjes geduld tot die kleine eris ,dan kan ik m ook hier showen
janena, ik kwam toevallig dit bericht tegen (klik op het toegevoegde plaatje). daar heeft iemand hetzelfde idee gebruikt voor trakaties van het oudste kindje op het kinderdagverblijf. doosje is dan de omhulsel van een pakje drinken geworden, en helemaal zelf gemaakt. grappig he.quote:Op zondag 15 januari 2006 01:10 schreef Janena het volgende:
mocht er iemand hier nog geboortedoosjes (over) hebben zoals die van Dialo dan hou ik me aanbevolen!
ik wil ze gaan sparen voor mijn zoontje...
Week 30 of zo.quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:39 schreef lcicle het volgende:
Bij hoeveel weken hebben jullie het geboortekaartje 'geregeld' eigenlijk...?
en dan heb je er natuurlijk ook wel eentje ingescand of gefotografeerd die je met ons wilt delen natuurlijk..quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:07 schreef Yekx het volgende:
OK, ik ga 's ff spammen, doe ik normaal niet maar wij hadden nu eens een zeer goede ervaring met aankopen via het internet, 's ook wel goed om te noemen/bespreken.
Wij hebben onze kaartjes besteld bij Kaartmix(htttp://www.kaartmix.nl). Veel keuze uit verschillende mooie originele kaartjes.
Erg te spreken over de service/helpdesk/kwaliteit en vooral de snelheid, ons kindje was maandag geboren en dinsdag voor 12 uur de kaartjes netjes geleverd. Onze eigen ideeen en foto zijn opgenomen/gecombineerd met een kaart van Kaartmix. Snel, leuk en niets op aan te merken...rekening hoef je pas te betalen na ontvangst van de kaarten.
OK nu stop ik met deze reclame, maar het was dan ook echt gemeend!
Ik heb geen scanner maar wellicht kan ik van het weekend een foto maken.quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:17 schreef E.T. het volgende:
[..]
en dan heb je er natuurlijk ook wel eentje ingescand of gefotografeerd die je met ons wilt delen natuurlijk..![]()
Met 20 weken een kaart uitgezocht.quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:39 schreef lcicle het volgende:
Volgens mij klopt de zin niet helemaalquote:Op woensdag 15 maart 2006 22:08 schreef BubbleBabe het volgende:
als Giulia een meisje was geweest dan had ze ook max gehetenMaximilliano Enrico
![]()
Maandag 12 juli rond 10 uur... Isa werd overigens dinsdag 13 juli rond 10 uur geborenquote:Op donderdag 9 februari 2006 14:39 schreef lcicle het volgende:
Die naar personeelszaken is vanwege bepaling van officiële einde van verlof, maar natuurlijk krijgen m'n directe collega's ook een kaartje.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:08 schreef bixister het volgende:
wow sjeen, dat was nipt.![]()
en marieik had 't niet gezien.
lishe, slim die extra kaartjes voor de grootouders. bij mij kwamen ze er uit zichzelf wel een paar keer een paar vragen. en verder weet ik ook geen andere tips dan die al gegeven zijn tamea. alleen zou ik 't niet naar personeelszaken van je werk sturen maar gewoon naar je werk zelf, of gericht aan je directe collega's.
ik snap die capsule niet op het onderste blauwe kaartjequote:
mijn eerste idee is een pil (als in pijnstiller ofzo, of slaappil). Of anders een misvormd flesje ofzo.quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:05 schreef Stiekemurd het volgende:
Volgens mij moet dat een veiligheidspeld voorstellen
Jawellllll, hier istie dan!quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:37 schreef pinquit het volgende:
er zijn wel een hoop moeders bijgekomen maar ngo geen nieuwe kaartjes te zien!
fotografeer.. hmm, toch geen famile van??quote:Op vrijdag 2 juni 2006 08:43 schreef lcicle het volgende:
Mijn achternaam is algemeen bekend op internet doordat ik fotografeer onder die naam. Ik heb geen eigen site dus m'n adres via internet achterhalen is behoorlijk moeilijk. Ik zou het knap vinden zelfs.
Maargoed, die taart staat, en dit topic gaat niet over prive gegevens maar geboortekaartjes
Sugarquote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:50 schreef Sugar het volgende:
Oh, ik ben vandaag ook helemaal bezig met het kaartje. Nog niks echt gevonden (nou ja, wel een tekstje!), maar het is zo leuk om ermee bezig te zijn!
![]()
http://www.geboortekaartjes.nl/quote:Op zondag 4 juni 2006 09:42 schreef Sugar het volgende:
Sjak, hoe duur zijn (zeg 100) kant-en-klare kaartjes uit van die kaartjesboeken dan met envelop gemiddeld? Ik heb geen idee.
Ik ook, zou er bijna gewoon een kindje bijmaken. Alleen maar om dat kaartje te kunnen versturen.quote:Op zondag 4 juni 2006 09:51 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik vind die bovenste wel héél erg schattig, Sjak!
Ja, die werkt gewoonquote:Op zondag 4 juni 2006 13:07 schreef owlet het volgende:
Icicle: ik wil je graag mailen, kan ik het mailadres in je profiel gebruiken (ookal staat daar MSN bij?)
Stuitendquote:Op zaterdag 10 juni 2006 22:16 schreef Ireth het volgende:
Vandaag elders gelezen, tekst op/in geboortekaartje: "ZO WIJ HEBBEN ER WEER EEN OPVRETER BIJ EN HIJ HEET LULHANNES"
![]()
![]()
(en op de achterkant van het kaartje stond: "hij heet [echte naam kindje] hoor" )
Uhm..............quote:Op zaterdag 10 juni 2006 22:16 schreef Ireth het volgende:
Vandaag elders gelezen, tekst op/in geboortekaartje: "ZO WIJ HEBBEN ER WEER EEN OPVRETER BIJ EN HIJ HEET LULHANNES"
![]()
![]()
(en op de achterkant van het kaartje stond: "hij heet [echte naam kindje] hoor" )
hmm...daar ben je je ouders echt dankbaar voor als je dat kaartje ziet als je ouder bent...quote:Op zaterdag 10 juni 2006 22:16 schreef Ireth het volgende:
Ja? Enig idee waar je voorbeelden van zoiets kan vinden?quote:
Mijn ervaring uit de kraam is helaas dat het (te) vaak voor mensen niet zo vanzelfsprekend is. Ik heb nog getwijfeld of we het er op moesten zetten omdat we de tekst zo veel mogelijk wilden beperken, maar de gedachten aan de vermoeide kraamvrouwen die op bepaalde dagen bergen bezoek moesten trotseren was nog te versquote:Op donderdag 15 juni 2006 12:03 schreef bixister het volgende:
bellen voor bezoek spreekt toch voor zich lijkt me? dat vind ik altijd zo'n overbodig verzoekje.
Oh, dat heb ik al jaren. Al die onzin.quote:Op donderdag 15 juni 2006 12:30 schreef Lishe het volgende:
Het eerste kaartje wat ik van die angelique in de bus kreeg vond ik wel leuk.... Maar op het moment heb ik er al zoveel gehad dat juist dat 'originele' me een beetje teveel is. Boekwerkjes, slingers. Dan liever een gewoon lief kaartje.
Enig idee hoe je zoiets zoekt met google?quote:Op donderdag 15 juni 2006 12:33 schreef Sugar het volgende:
Oh dat is ook leuk. Ik weet wat je bedoelt.![]()
Je hebt toevallig geen kaartjes over van angelique lemmens? Die spaar ik nlquote:Op donderdag 15 juni 2006 12:30 schreef Lishe het volgende:
Dat was ik dus....
Het eerste kaartje wat ik van die angelique in de bus kreeg vond ik wel leuk.... Maar op het moment heb ik er al zoveel gehad dat juist dat 'originele' me een beetje teveel is. Boekwerkjes, slingers. Dan liever een gewoon lief kaartje.
Wij hadden een doosje, hieer (overijssel, christelijk stadje) zie je juist alleen de gewone kaartjes.quote:Op donderdag 15 juni 2006 12:32 schreef Sugar het volgende:
[..]
Oh, dat heb ik al jaren. Al die onzin.
Gewoon een kaartje met een mededeling. Geen toeters met namen erop, geen vouwwerkjes of andere voorwerpen voor mij.![]()
Geen idee waar je zo een prenten kan vinden? Of die een naam hebben of zo?quote:Op donderdag 15 juni 2006 12:52 schreef Lishe het volgende:
Ooo, die van Nutricia... Mijn moeder heeft op zolder nog van zulke tekeningen die op mijn babykamer hingen. Van die hollands glorie-rose wangen, blauwe ogen baby's. Als er nog een kindje komt hier komen die op zijn/haar slaapkamer. Zo lief.
Ja, doe maar hoor, hoe meer hoe beter!quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:30 schreef Sugar het volgende:
Ja, ik vind gewoon leuk om dingen te plaatsen die ermee te maken hebben.![]()
[afbeelding]
Ik ook vroeger, maar op deze computer staat alleen maar zo een flutversie van paint waar je niks mee kunt doen.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:19 schreef Sugar het volgende:
Moet ik helpen?Nee, hoor, ik kan dat ook niet, ik doe alles stiekem in paint.
![]()
quote:Op vrijdag 16 juni 2006 15:14 schreef Saffier het volgende:
Onze namen stonden niet eens op het kaartje! In het ziekenhuis heb ik de tekst gemaakt en niemand had door dat onze namen er niet bij stonden toen die tekst naar de drukker is gebracht.
Ik vond het achteraf ook wel erg jammer. Nergens staan de namen van de trotse ouders vermeld. Er staat ook een drukfout in, twee keer het woordje 'even' achterelkaar, het is ons écht niet opgevallen met de drukproef, sterker nog, pas 2 maanden later zagen we het zelf! Ach, hopelijk de volgende keer beterquote:Op vrijdag 16 juni 2006 15:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]![]()
Wel slordig dat het de drukker ook niet is opgevallen
Ik dacht echt dat er een taalfiguur nog even naar je geboortekaartje keek en fouten eruithaalde/ keek of er niets ontbrakquote:Op vrijdag 16 juni 2006 18:57 schreef Saffier het volgende:
[..]
Ik vond het achteraf ook wel erg jammer. Nergens staan de namen van de trotse ouders vermeld. Er staat ook een drukfout in, twee keer het woordje 'even' achterelkaar, het is ons écht niet opgevallen met de drukproef, sterker nog, pas 2 maanden later zagen we het zelf! Ach, hopelijk de volgende keer beter
Oh jee en ik ben al de purist! Wie doet het dan?!quote:Op vrijdag 16 juni 2006 21:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik dacht echt dat er een taalfiguur nog even naar je geboortekaartje keek en fouten eruithaalde/ keek of er niets ontbrakEn ach, een wereldramp is het niet, maar kan me wel voorstellen dat je het jammer vindt...
Dat is wel heeeel origineel... Leuk!quote:Op vrijdag 16 juni 2006 23:56 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Een collega ontving laatst een geboortekaarte van een Charlotte.
De voorkant was net als dit boekje van Rie Cramer.
[afbeelding]
* Sjeekie_Beekie] had dit boekje ook en kende het hele [url=http://home.planet.nl/~lind0399/aiseenaapje.html]versje[/url van buiten.
Die is leuk!quote:Op vrijdag 16 juni 2006 23:56 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Een collega ontving laatst een geboortekaarte van een Charlotte.
De voorkant was net als dit boekje van Rie Cramer.
[afbeelding]
* Sjeekie_Beekie] had dit boekje ook en kende het hele [url=http://home.planet.nl/~lind0399/aiseenaapje.html]versje[/url van buiten.
Ja, ik heb het ontvangen, dank je wel!quote:Op maandag 19 juni 2006 19:46 schreef lcicle het volgende:
Heb je m'n mailtje nog ontvangen Troel?
Niet aan gedacht, sorryquote:Op zondag 9 juli 2006 23:47 schreef lcicle het volgende:
Het was netjes geweest me gewoon een mailtje terug te sturen voor de moeite die ik gedaan heb en zodat ik weet dat je de informatie ontvangen hebt en er blijkbaar iets mee kunt..
heb je m'n kaartjes nog gekregen eigenlijk?quote:Op maandag 10 juli 2006 11:12 schreef Janena het volgende:
Inderdaad een vreemde manier van werken.
Wij hadden een jongensvariant en een meisjesvariant muisjesdoosje, daar werd niks extra voor gerekend.
kan het kloppen dat ik dit kaartje bij de DA drogist in de achtse barrier heb zien hangen????quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:45 schreef lcicle het volgende:
[..]
Jawellllll, hier istie dan!
[afbeelding]
ik woon denk ik aan de andere kant. Ik woon (tot 1 september nog) vlakbij de edah. Maar ik moest toevallig bij de DA zijn.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:23 schreef lcicle het volgende:
Ja! Dat kloptBij inlevering kreeg ik een cadeautje.
Wij zijn dus buurtgenoten neem ik aan?..
Grappig.. ik zag jouw naam bij dit topic staan en dacht meteen: die heeft mijn kaartje gezien! Ik wist dat je Eindhovense bent.
[kbot]Probeer nog es owlet??[/kbot]quote:Op zondag 23 juli 2006 09:12 schreef owlet het volgende:
Dat ziet er leuk uit!
Helaas kan ik de binnenkant niet bekijken, ik krijg een foutmelding...
[kbot]Aangepast..quote:Op zondag 23 juli 2006 09:53 schreef poemojn het volgende:
alleen kan ik je adres nog wel lezen..
quote:Op zondag 23 juli 2006 09:08 schreef Belana het volgende:
het tekstje heeft voor onze extra betekenis, omdat toen Nick en ik de eerste dag "officieel" samen waren we naar een concert in het Vondelpark van Acda en de Munnik zijn geweest
Ik ookquote:Op zondag 23 juli 2006 20:28 schreef m@x het volgende:
Ik vind die regel tekst heel erg mooi.
Ik volgens mij ookquote:
Ik wil wel hoorquote:Op maandag 24 juli 2006 21:59 schreef Bass-Miss het volgende:
Pfff, niemand zin om een geboortekaartje te ontwerpen? Ik vind echt mijn goesting niet.![]()
Hehe, je mag altijd een poging doen, als je niet weet wat doen.quote:Op maandag 24 juli 2006 22:57 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik wil wel hoorleuke bezigheid om nog wat nuttigs met gerammel te doen
heh.
Volgens mij is dat normaal.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 08:32 schreef PM-girl het volgende:
Vraagje, de proefdrukken die julli krijgen, is dat het echte kaartje, of een printje van de binnenzijde (waar dus de tekst kan varieren?) wij kregen alleen een printje, vonden we een beetje vreemd?
Als je je kaartje echt laat drukken (met een drukpers dus), en niet laat printen, krijg je altijd een computer uitdraai van de te drukken tekst. Anders zou de drukker al een drukplaat moeten maken en dat is veel te kostbaar.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 08:32 schreef PM-girl het volgende:
Vraagje, de proefdrukken die julli krijgen, is dat het echte kaartje, of een printje van de binnenzijde (waar dus de tekst kan varieren?) wij kregen alleen een printje, vonden we een beetje vreemd?
Als ik je ergens mee kan helpen?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 08:27 schreef YPPY het volgende:
Schattig kaartje Tazzen wat ontzettend leuk dat zelfgemaakte kaartje Belana!
Ik heb de enveloppen nu bijna allemaal geschreven gelukkig. Op de proefdruk hebben we nog een 'gedicht-regeltje', maar dat vind ik nu stom.Ws geen gedichtje voor ons dus.
Volgens mij kan je nooit kaartjes teveel hebbenquote:Op woensdag 26 juli 2006 09:32 schreef YPPY het volgende:
Troel, ik heb gereageerd in het speeltuinbankje, het wordt wel erg nu.
Ik ben trouwens wel bij dat ik toch maar 20 kaartjes extra heb besteld. Acht daarvan zijn nu ook verdeeld en m'n moeder en schoonmoeder riepen al dat ze extra kaartjes willen. Mijn vader ook, als bewijs aan z'n collega's dat hij echt als eerste opa is geworden.
Nou... ik moest met Freek moeite doen om nog een kaartje achter te houden voor zijn baby boek, dus had ik voor Dreumes meer besteld. Waarvan er nu 10 in een la liggen te verstoffenquote:Op woensdag 26 juli 2006 09:33 schreef Troel het volgende:
[..]
Volgens mij kan je nooit kaartjes teveel hebben
wat leuk! Ik vind het ook een erg leuke naamquote:Op woensdag 26 juli 2006 23:03 schreef sjak het volgende:
Wij kenden al wat Jetske's en vonden het een erg mooie naam. Toen we zagen dat het afgeleid was van Hendrika werd het steeds leuker, dat is namelijk een van mijn oma's. En tenslotte hebben we ook wat Jitske's in de familie. Het is een naam die langzaam gegroeid is bij ons. Julia vonden we leuk omdat ze in juli geboren zou worden (en nee, het zou geen augusta geworden zijn als ze in augustus was uitgerekend)
Ja, de jongensversie was ook zo leukquote:Op donderdag 27 juli 2006 15:19 schreef PM-girl het volgende:
Erg leuk kaartje idd. Ik neem aan dat jullie voor een jongen een andere bedacht hadden?
Dan schrijf ik wel weer wat anders hoorquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |