abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34009453
Hallo beste mensen van WGR. Ik zat even met het volgende:

Ik werk bij een bedrijf en heb er sinds kort een contract (daarvoor werkte ik er via het uitzendbureau). Nou heb ik dat contract sinds begin december. Ik heb tot op heden geen salaris ontvangen en nou hoorde ik dat ik pas op de 16e het loon van december krijg. Op 16 februari krijg ik dan loon van de maand januari etc etc...

Kunnen ze dit maken, want nu betalen ze doodleuk even ruim 2 weken later mijn loon?
pi_34009559
Waarom zou het niet kunnen? En ik neem aan dat in je contract ook staat per wanneer het salaris wordt betaald.
pi_34009571
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 12:39 schreef Duiveltja het volgende:

Ik werk bij een bedrijf en heb er sinds kort een contract. Nou heb ik dat contract sinds begin december. Ik heb tot op heden geen salaris ontvangen en nou hoorde ik dat ik pas op de 16e het loon van december krijgen. Op 16 februari krijg ik dan loon van de maand januari etc etc...

Kunnen ze dit maken, want nu betalen ze doodleuk even ruim 2 weken later mijn loon?
Ja dat kan..... ik zie niet waarom dat niet zou kunnen.
Bij partime medewerkers is het zelfs standaard om achteraf te betalen!
pi_34009619
Ik heb het natuurlijk liever aan het eind van de maand, dat is toch niet zo'n rare gedachte.
pi_34009637
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 12:44 schreef Duiveltja het volgende:
Ik heb het natuurlijk liever aan het eind van de maand, dat is toch niet zo'n rare gedachte.
Nee, maar een bedrijf kan moeilijk rekening houden met de individuele wensen van een werknemer.

Bij vorige werkgevers moest ik ook 2 weken wachten.
  Moderator vrijdag 13 januari 2006 @ 12:45:13 #6
9859 crew  Karina
Woman
pi_34009648
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 12:39 schreef Duiveltja het volgende:

Ik werk bij een bedrijf en heb er sinds kort een contract (daarvoor werkte ik er via het uitzendbureau). Nou heb ik dat contract sinds begin december. Ik heb tot op heden geen salaris ontvangen en nou hoorde ik dat ik pas op de 16e het loon van december krijg. Op 16 februari krijg ik dan loon van de maand januari etc etc...

Eigenlijk krijg je alleen de eerste keer je loon laat, daarna is de periode tussen betalingen gewoon weer een maand en maakt het geen verschil meer.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_34009653
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 12:44 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Nee, maar een bedrijf kan moeilijk rekening houden met de individuele wensen van een werknemer.
Ik denk dat iedereen dat liever heeft.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 12:45:25 #8
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_34009655
Dat gebeurt vrij vaak.. vaak zelfs nog 10 dagen later.
Vampire Romance O+
pi_34009682
volgens mij is het wel gebruikelijk om je loon over januari uiterlijk eind januari te ontvangen?

maar op zich maakt het niks uit natuurlijk, alleen op het moment dat je begint zit je met een 'gat' van twee weken lijkt me?...
pi_34009701
Zelfs bij fulltime medewerkers lijkt het me logisch om achteraf te betalen. Je kunt dan ook rekening houden met wachtdagen enzo.
pi_34009719
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 12:45 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen dat liever heeft.
Zoals reeds gezegd, bij een vast maand salaris maakt het niet uit, alleen bij aanvang heb je een gat!
pi_34009731
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 12:45 schreef Xcalibur het volgende:
volgens mij is het wel gebruikelijk om je loon over januari uiterlijk eind januari te ontvangen?

maar op zich maakt het niks uit natuurlijk, alleen op het moment dat je begint zit je met een 'gat' van twee weken lijkt me?...
En dat "gat" blijft ook. Elke 16e krijg je het salaris van de de gehele maand ervoor.
pi_34009784
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 12:47 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

En dat "gat" blijft ook. Elke 16e krijg je het salaris van de de gehele maand ervoor.
Dat zie je verkeerd! Immers precies een maand later krijg je je salaris van de volgende maand.

Geen 2 weken extra dus
  vrijdag 13 januari 2006 @ 12:49:22 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34009816
Staat eea. niet in de CAO, of heb je die niet?

Ik (werkgevertje) betaal altijd rond de 25ste, dus salaris januari wordt 25 jan. overgemaakt. Is redelijk normaal dacht ik. Te laat betalen is onzinnig. Als je geen personeel wilt betalen moet je ze niet aannemen of ontslaan.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_34009841
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 12:48 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Dat zie je verkeerd! Immers precies een maand later krijg je je salaris van de volgende maand.

Geen 2 weken extra dus
Ja klopt in die zin krijg je wel per maand cash, maar dan niet van wat je tot dan hebt gewerkt
pi_34009896
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 12:49 schreef Hyperdude het volgende:
Staat eea. niet in de CAO, of heb je die niet?

Ik (werkgevertje) betaal altijd rond de 25ste, dus salaris januari wordt 25 jan. overgemaakt. Is redelijk normaal dacht ik. Te laat betalen is onzinnig. Als je geen personeel wilt betalen moet je ze niet annemen of ontslaan.
Ik, ook werkgever, betaal wel na afloop maand. (veel partimers e.d.)
Dit heb ik duidelijk aangegeven bij het aannemen van personeel (ook vaste krachten)

Is handig bij wachtdagen e.d. en overwerk e.d.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 12:52:14 #17
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_34009906
quote:
Je zeurt!

of je het nu halverwege, aan het eind of aan het begin krijgt. je werkgever betaalt.
normaal gesproken is het zo dat je salaris krijgt na afloop van de maand omdat er eerst een prestatie geleverd moet worden.

als je dus je salaris halverwege de maand krijgt dan heb je nog niet de hele prestatie geleverd en dat is in jouw voordeel.
Neerkomen wel!
pi_34009915
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 12:50 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Ja klopt in die zin krijg je wel per maand cash, maar dan niet van wat je tot dan hebt gewerkt
Bij vast salaris maakt dat dus niet uit!
pi_34010028
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 12:52 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Bij vast salaris maakt dat dus niet uit!
Heb ik niet Ik werk op zelf aangegeven tijden/dagen.
pi_34010088
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 12:55 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Heb ik niet Ik werk op zelf aangegeven tijden/dagen.
varierende uren per maand?

Dan is het helemaal logisch dat je niet aan het eind van de maand je salaris over die maand al ontvangt natuurlijk
pi_34010108
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 12:57 schreef Rekkie het volgende:

[..]

varierende uren per maand?
Yep.
pi_34010190
quote:
Zoals eerder aangegeven willen ze eerst werk zien voordat ze betalen. Niet zo gek vanuit het bedrijf. maar waarom zie je de nadelen? Als je dr weg gaat, krijg je toch nog mooi een maand langer salaris ?
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_34010325
Burgerlijk Wetboek Boek 7, artikel 623
quote:
1. De werkgever is verplicht het in geld naar tijdruimte vastgestelde loon te voldoen telkens na afloop van het tijdvak waarover het loon op grond van de overeenkomst moet worden berekend, met dien verstande dat het tijdvak voor voldoening niet korter is dan één week en niet langer is dan één maand.

2. Het tijdvak na afloop waarvan het loon moet worden voldaan, kan bij schriftelijke overeenkomst worden verlengd, maar niet langer dan tot een maand wanneer het tijdvak waarover het loon op grond van de overeenkomst moet worden berekend, een week of korter is, en tot niet langer dan tot een kwartaal wanneer het tijdvak waarover het loon op grond van de overeenkomst moet worden berekend, een maand of langer is.

3. Slechts aan de werknemer komt de bevoegdheid toe om ter vernietiging van een beding dat afwijkt van dit artikel, een beroep op de vernietigingsgrond te doen.
Dus het salaris van december moet uiterlijk eind januari betaald zijn, tenzij schriftelijk een langere periode is overeengekomen.
pi_34011465
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 13:04 schreef Light het volgende:
Burgerlijk Wetboek Boek 7, artikel 623
[..]

Dus het salaris van december moet uiterlijk eind januari betaald zijn, tenzij schriftelijk een langere periode is overeengekomen.
Werkgever staat in zijn recht dus!
  vrijdag 13 januari 2006 @ 13:37:58 #25
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_34011744
Ga anders bij je baas een hoop stennis trappen..
Zeker weten dat ze je dan wel series nemen...

Succes.. je hebt in elk geval wel je geld op tijd om Essent te betalen..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_34011789
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 13:37 schreef avotar het volgende:
Ga anders bij je baas een hoop stennis trappen..
Zeker weten dat ze je dan wel series nemen...

Succes.. je hebt in elk geval wel je geld op tijd om Essent te betalen..
Waarom zou ze stennis trappen.
Ik denk dat een vriendelijk verzoek meer effect heeft, immers de werkgever doet niets fout!
pi_34011864
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 13:39 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Waarom zou ze stennis trappen.
Ik denk dat een vriendelijk verzoek meer effect heeft, immers de werkgever doet niets fout!
Dude lees mijn sig
pi_34011911
Wat een probleem!
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_34011933
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 13:41 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Dude lees mijn sig
Waarom zou ik! Je komt gewoon over als een bitch
  vrijdag 13 januari 2006 @ 13:49:56 #30
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_34012189
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 13:00 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

Als je dr weg gaat, krijg je toch nog mooi een maand langer salaris ?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 15 januari 2006 @ 14:13:04 #31
125688 sweet-lady
as sweet as i can be
pi_34082540
k krijg mijn salaris ook een maand later, krijg van januari pas eind februari enz enz. je kan idd ff navragen wanneeer het over word gemaakt op de rekeningen. en officieel mag een baas je 2 weken laten wachten op je salaris na je uitbetaal datum, alles daarna mag niet en moet je actie ondernemen
>>>>>>>SEE YOU AT FOK<<<<<<<<
pi_34093714
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:13 schreef sweet-lady het volgende:
k krijg mijn salaris ook een maand later, krijg van januari pas eind februari enz enz. je kan idd ff navragen wanneeer het over word gemaakt op de rekeningen. en officieel mag een baas je 2 weken laten wachten op je salaris na je uitbetaal datum, alles daarna mag niet en moet je actie ondernemen
Er is aangegeven dat de uitbetaaldatum pas de 16e is ...............

En wat de rest al zegt: alleen de 1e keer is vervelend omdat je dan 2 weken 'langer op je geld moet wachten'. Daarna blijft er een maand tussen de betalingen zitten. Je moet er gewoon wat meer rekening mee houden met je financiėle planning
  zondag 15 januari 2006 @ 19:50:34 #33
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_34095645
quote:
Ja, dat kunnen ze maken.
Volgens het Burgerlijk Wetboek (uit m'n hoofd) gaat het pas bij een week of 5 te laat tellen: en dan heb je recht op 5% extra per dag (met een maximum).

[ Bericht 37% gewijzigd door RemcoDelft op 15-01-2006 22:24:52 ]
censuur :O
pi_34102145
quote:
Op zondag 15 januari 2006 19:50 schreef RemcoDelft het volgende:
Ja, dat kan. Volgens het Burgerlijk Wetboek (uit m'n hoofd) gaat het pas bij een week of 5 te laat tellen: en dan heb je recht op 5% extra per dag (met een maximum).
niet helemaal juist, een bedrijf moet het wel voor een bepaalde tijd storten, maar dat is dan aan het einde van de maand (dus nadat je gewerkt hebt) en dan krijg je per dag dat het langer duurt compensatie, maar dat geld voor deze specifieke situatie dan weer niet.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')