wel leuke ervaring, maar veel heb je er niet aanquote:Op vrijdag 13 januari 2006 08:06 schreef Xebrozius het volgende:
Survivalcursus (waarvan de 2e periode in Schotland in the middle of nowhere)
wel leuke ervaring, maar veel heb je er niet aanquote:Reis naar Alaska
mja, je hebt er toch één?quote:Nieuwe computer
wel leuke ervaring, maar veel heb je er niet aanquote:Duiklessen
verrek, dat is handig voor de rest van je leven!quote:Rijbewijs
Ik vind dat je zoiets niet kunt uitstellen. Mensen die geen rijbewijs hebben vind ik net zo raar als geen zwemdiploma.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 08:12 schreef Xebrozius het volgende:
Okay om de situatie van het rijbewijs even te verduidelijken... Ik ben 24 jaar en heb er nog steeds geen een. Doe alles op de fiets en studeer nog, woont praktisch in het centrum en heb een OV. Verder hebben mijn ouders wel de beschikking over vervoer maar hebben die zelf nodig doordeweeks én vaak in de weekenden. Oh ja, en ze wonen 30 kilometer hier vandaan...
Rijbewijs!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 08:06 schreef Xebrozius het volgende:
Ik heb geld terug gekregen van de belasting aangezien ik enkele maanden geleden pas 2002, 2003, & 2004 heb opgegeven... Daardoor heb ik nu een leuk bedrag maar zit ik een beetje in dubio wat ik er het beste mee kan doen. Er zijn een aantal dingen die ik er graag mee wil doen:
Reis naar Alaska
Nieuwe computer
Duiklessen
Rijbewijs
Ik kom er persoonlijk echt niet uit omdat ik alle dingen wel belangrijk vind of een toegevoegde waarde vind hebben. Wat zou jij kiezen? De meerderheid wint...
Dude, je bent 24, het zou toch langzaam tijd wordenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 08:24 schreef Xebrozius het volgende:
Ik ben van mening dat ik rijbewijs niet in het rijtje had moeten zetten.
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 08:26 schreef milagro het volgende:
Ga gewoon naar Alaska, man!
Is toch leuk
[afbeelding]
Want...? Als je het niet hebt vallen je benen er af, wordt je fiets gejat en goochelt hans kazan al het openbaar vervoer wegquote:Op vrijdag 13 januari 2006 08:27 schreef BlueEyed het volgende:
[..]
Dude, je bent 24, het zou toch langzaam tijd worden![]()
In willekeurige volgorde uiteraard!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 08:29 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Want...? Als je het niet hebt vallen je benen er af, wordt je fiets gejat en goochelt hans kazan al het openbaar vervoer weg
Dat is voor mij juist de reden om eerst andere dingen te gaan doen omdat als je eenmaal werk hebt er helemaal geen reet van terechtkomt.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 08:34 schreef El_Psycho het volgende:
En als je een goede baan hebt kan je vanzelf meer sparen zodat je die andere dingen altijd nog eens kan doen.
Luxeprobleem is ook een probleem... En dus klaagbaakwaardigquote:Op vrijdag 13 januari 2006 08:38 schreef twisteddlogic het volgende:
Topic in Klaagbaak openen over dat je geld over heb
Niet belangrijk inzake deze kwestie. Het gaat me meer om wat ik er mee kan doen... Vind ik persoonlijk veel belangrijker. Maar goed, vrienden en familie zeggen ook allemaal wat anders en ik vind het allemaal wel noodzakelijk...quote:Op vrijdag 13 januari 2006 08:40 schreef twisteddlogic het volgende:
Hoeveel heb je teruggehad dan?
Nee absoluut niet... Ik heb nu al wel de optie nieuwe pc in de koelkast gezet. Maar dat is dan ook het enige.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 08:46 schreef Vipers het volgende:
TS weet volgens mij allang wat hij met het geld gaat doen..
Erg nuttige toevoeging zo vroeg op de dagquote:Op vrijdag 13 januari 2006 08:45 schreef mighty_myte het volgende:
ik studeer, jij studeert. stam + t, groep 8 stof.
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 09:09 schreef rashudo het volgende:
.. maar ik zou toch voor de duiklessen gaan, dat is echt tof.
Daarom dus.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 08:16 schreef Xebrozius het volgende:
De reis naar Alaska, okay dat is gewoon voor de leukheid. Maar goed wel een leuke ervaring. De kans dat ik overlijd in een auto is groter dan in een vliegtuigEn zonder rijbewijs minimaliseer ik de risico's.
Nieuwe computer kun je altijd nog een keer kopen, en is toch alweer verouderd zodra je hem koopt. Die valt dus al af voor mij.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 08:06 schreef Xebrozius het volgende:
Ik heb geld terug gekregen van de belasting aangezien ik enkele maanden geleden pas 2002, 2003, & 2004 heb opgegeven... Daardoor heb ik nu een leuk bedrag maar zit ik een beetje in dubio wat ik er het beste mee kan doen. Er zijn een aantal dingen die ik er graag mee wil doen:
Reis naar Alaska
Nieuwe computer
Duiklessen
Rijbewijs
Ik kom er persoonlijk echt niet uit omdat ik alle dingen wel belangrijk vind of een toegevoegde waarde vind hebben. Wat zou jij kiezen? De meerderheid wint...
Dat is inderdaad een goed punt, weet ik uit ervaring... Dus:ga reizen!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 08:36 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Dat is voor mij juist de reden om eerst andere dingen te gaan doen omdat als je eenmaal werk hebt er helemaal geen reet van terechtkomt.
Duiken. Hou je ook nog een goed deel van je geld aan over. Tenzij je natuurlijk je gear al gaat aanschaffen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 08:06 schreef Xebrozius het volgende:
Reis naar Alaska
Nieuwe computer
Duiklessen
Rijbewijs
Wat een clichematige onzin-bewering .... dat is een uitspraak die je eerder zou verwachten van zo'n truttig mavo-miepje, dat eerst helemaal lekker erop losneukt, omdat ze straks toch met een duffe accountant gaat trouwen ...quote:Op vrijdag 13 januari 2006 08:36 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Dat is voor mij juist de reden om eerst andere dingen te gaan doen omdat als je eenmaal werk hebt er helemaal geen reet van terechtkomt.
Dat laatste dusquote:Op vrijdag 13 januari 2006 16:54 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Wat een clichematige onzin-bewering .... dat is een uitspraak die je eerder zou verwachten van zo'n truttig mavo-miepje, dat eerst helemaal lekker erop losneukt, omdat ze straks toch met een duffe accountant gaat trouwen ...
Of van die vroegkalende grijze muizen die nu al hard op weg zijn naar een of andere vertegenwoordigersfunctie bij een grote multinational in de zakelijke dienstverlening ... maar die denken dat ze eenmaal in hun leven iets 'geks' moeten doen en op de bonnefoi naar een aziatisch land reizen (en dan twee weken later al terugzijn omdat ze heimwee hadden) ....
welke bewijzen heb je ervoor dat de TS géén truttig mavo-miepje is?omdat hij beweert 'man' te zijn in zn Fok!-profiel?quote:
schaam je manquote:Op vrijdag 13 januari 2006 08:06 schreef Xebrozius het volgende:
Reis naar Alaska
Nieuwe computer
Duiklessen
Rijbewijs
Oostvoornse Meer is behoorlijk populair, ook bij buitenlanders.. Maar je zal er geen tropische vissen vinden, dat klopt.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:30 schreef Marruk het volgende:
Rijbewijs = leuk, erg nuttig, maar je kunt hem nog altijd halen
Computer, ach, die heb je al.
Reizen, je bent nu nog jong(ig) en je houdt er waarschijnlijk leuke herinneringen aan over die je over jaren nog aanhaalt. Dat doe je niet over een nieuwe computer.
Duikles is leuk, alleen het is in Nederland zo dat je het enkel alleen voor je brevet doet en voor de rest vrijwel nooit meer. Zijn niet veel duikplekken hier.
Mijn advies, doe een reis.
Hij is altijd bloedserieus.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:42 schreef piere het volgende:
Ik betwijfel of TS überhaupt zijn beslissing gaat baseren op wat hier het meeste voorbij komt...
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 18:11 schreef Dirktator het volgende:
Wat is hier nu de klacht? Je kunt niet kiezen? Je bent incompetent en wilt daar bevestiging voor? Bij deze.
Dat misschien?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 08:06 schreef Xebrozius het volgende:
Dit lijkt me een geniale optie.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 16:23 schreef boebiedoe het volgende:
Ga een half jaar (half jaar voor je rijbewijs) naar het buitenland (bijv. curacao). Dan haal je daar je rijbewijs (voor omgerekend circa 300 euro) en kun je je padi (open water brevet) duiken halen voor ongeveer 400 gulden. Daarna betaal je 300 gulden voor je advanced en je instructeur & rescue brevet kost vervolgens helemaal geen drol. Vervolgens kun je in de bergen hier en in de omliggende eilanden genoeg survivalcursussen volgen. Daarbij kun je een beetje in de horeca oid bijwerken en heb je een ideale vakantie met bijna al je bovengenoemde punten.
Ja mits je 6 maanden op de antillen verblijft. Vroeger vlogen mensen voor hun rijbewijs naar de Antillen toe om binnen een week het roze papiertje te halen en een flinke vakantie te vieren. En dan was je nog steeds goedkoper uit.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 19:23 schreef Koewam het volgende:
Is Antilliaans rijbewijs hier geldig?
Survival dus.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 08:16 schreef Xebrozius het volgende:
De andere dingen zijn niet alleen een ervaring maar hebben ook een praktische kant.
De duiklessen stellen me in staat om in het buitenland ook als assistent duikinstructeur aan de slag te kunnen.
De survivallessen zijn ervoor omdat ik nog steeds van plan ben eens een hele zomervakantie in de rimboe te verblijven.
Oja, en een rijbewijs van de ABC-eilanden,... daar heb je in NL volgens mij geen donder aan. Dan moet je hier alsnog examen doen voordat je mag rijden.quote:De reis naar Alaska, okay dat is gewoon voor de leukheid. Maar goed wel een leuke ervaring. De kans dat ik overlijd in een auto is groter dan in een vliegtuigEn zonder rijbewijs minimaliseer ik de risico's.
Nieuwe pc staat nu al in de koelkast... daar spaar ik wel voor.
Rijbewijs is net al uitgelegd
Oh, okay. Raar eigenlijk. Dan doe je een stage in de Antillen, bijvoorbeeld, je haalt voor n paar gulden je rijbewijs en bij thuiskomst heb je n rijbewijs.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 19:25 schreef boebiedoe het volgende:
[..]
Ja mits je 6 maanden op de antillen verblijft. Vroeger vlogen mensen voor hun rijbewijs naar de Antillen toe om binnen een week het roze papiertje te halen en een flinke vakantie te vieren. En dan was je nog steeds goedkoper uit.
Maar ja, de overheid vond dat toch niet zo leuk..
Ik ben d'r geweest. Het is echt een geweldige ervaring! Heb je zoveel geld dat ik mee mag? Heb wel een aantal slaapplaatsen daar!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 08:53 schreef omapietje het volgende:
Alaska ben er geweest en je zal het je hele verdere leven als het mooiste wat je is overkomen is ervaren.
Een rijbewijs is zo ouderwets man ... helemaal uit.
Iedereen heeft dat toch ?
Noem eens een aantal mensen die in Alaska zijn geweest ?
Inderdaad een zootje ingeslapen conservatievelingen hier.....
Met als nadeel dat je dan niet kan autorijden.quote:
Correct. Helaas verblijf ik hier maar vijf maanden maar je kunt sowieso ook gewoon goedkoop lessen nemen mocht je er een keer op vakantie heengaan. Scheelt in Nederland weer doekies.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 19:28 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Oh, okay. Raar eigenlijk. Dan doe je een stage in de Antillen, bijvoorbeeld, je haalt voor n paar gulden je rijbewijs en bij thuiskomst heb je n rijbewijs.
Wat een onzin. Als jij een half jaar op de Antillen verblijft dan kun je heus wel fatsoenlijk auto rijden. Mits je 'm uiteraard in de eerste maanden haalt en een auto huurt/koopt. De regel is dat je 6 maanden blijft en dan maakt het niet uit of je je rijbewijs in de eerste of de laatste week haalt.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 19:35 schreef ErikT het volgende:
[..]
Met als nadeel dat je dan niet kan autorijden.
Nee, maar die gaat ie daar halenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 19:35 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik bedoel als je daat je rijbewijs haalt kan je niet autorijden. (Automaat, amper verkeerssituaties enz)quote:Op vrijdag 13 januari 2006 19:51 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Nee, maar die gaat ie daar halen![]()
Moet ie wel 6 maanden blijven![]()
gedverdemme, verstandige adviezen , brrrrrrrrrquote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:03 schreef bolletje_25 het volgende:
Ik zie allemaal mensen die posten dat je maar een rijbewijs moet halen omdat je het geld toch over hebt, aangezien je nix beters weet 'moet dat dan maar'.
Ook zie ik veel reacties die een alternatief verzinnen voor rijbewijs, en tegelijkertijd volledig de mist in gaan door een duurzaam iets proberen te verzinnen waar je eigenlijk geen hol aan hebt.
Conclusie, je hebt je geld later een keer nodig. Zet het aan de kant en geef het later uit.
Het is ONZ nietquote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:07 schreef milagro het volgende:
[..]
gedverdemme, verstandige adviezen , brrrrrrrrr![]()
over de balk ermee, en lekker gaan hengelen in een wak![]()
Nee hoor, je krijgt echt geen baan omdat je in Afrika bent geweest.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:27 schreef Alcatraz het volgende:
Zelf zou ik gaan reizen. Nieuwe gebieden ontdekken, nieuwe mensen ontmoeten. Dat télt ook voor je CV.
nee, en toch moet Xeb lekker naar Alaska gaanquote:
Reizen is ok, maar ga dan niet naar Alaskaquote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:12 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, en toch moet Xeb lekker naar Alaska gaan
je leeft maar 1 keer en alleen God weet hoe lang!
ja en Joost, maar daar wil het nu niet over hebben, die lul
Xebro gaat naar Alaska
En dat er geen guldens meer bestaan.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 19:35 schreef ErikT het volgende:
[..]
En dat je geen verstand van zaken hebt.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:24 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
En dat er geen guldens meer bestaan.
Anders kick je ff een 2 weken oud topic, sl*t.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:02 schreef Biancavia het volgende:
Je kunt beter herinneringen kopen dan materiële zaken.
Slsterretjet?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Anders kick je ff een 2 weken oud topic, sl*t.
Dan had je dat moeten posten, ipv wat er nu staat!quote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:05 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Slsterretjet?
Misschien ben ik wel benieuwd naar wat TS met zijn geld gedaan heeft.
quote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan had je dat moeten posten, ipv wat er nu staat!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |