abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33997904
Ik betrek mijn energie van Oxxio. Sinds het begin heeft Oxxio gewerkt met automatische incasso. Echter, de bedragen worden op verschillende tijdstippen afgeschreven of ze worden niet afgeschreven. Ook zijn de bedragen niet altijd hetzelfde. Iig ben ik niet blij met de automatische incasso (ook om nog andere redenen).
Nu heb ik de 'rode kaart 'in gestuurd en meld Oxxio nu terug dat dat niet kan. Ik heb die incasso maar te accepteren en anders heb ik kans om afgesloten te worden. Dat staat in de voorwaarden. Maar zo lees ik de voorwaarden niet! Ik denk dat het ook mag van hun met een factuur.
Maar eigenlijk is mijn vraag: Mag Oxxio eisen dat betaling alleen via incasso gaat, en mogen zij zomaar weigeren gehoor te geven aan een 'rode kaart'?
Inspiratieloos!
pi_33998345
Die weigering gehoor te geven aan de rode kaart moet je bij de bank melden.

Ze staan uiteraard wel in hun recht om in een overeenkomst een bepaalde manier van betalen te eisen.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_33998762
'' Klant dient leverancier binnen tien dagen na uitvoering vna een automatische incasso dan wel na ontvangst van een factuur........''
Ze bieden in hun voorwaarden in een artikel allebei de mogelijkheden. Wat is het probleem als ik gewoon netjes op tijd betaal? Waarom moet ik die incasso houden?
Inspiratieloos!
pi_33998811
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 00:13 schreef _-rally-_ het volgende:
Ik ga iig met een copie van die brief naar de bank was ik zelf nog niet op gekomen
Inspiratieloos!
  vrijdag 13 januari 2006 @ 10:41:15 #5
37248 BertV
Klei indiaan
pi_34006060
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 00:23 schreef it_was_me het volgende:

[..]

Ik ga iig met een copie van die brief naar de bank was ik zelf nog niet op gekomen
k, maar als in de voorwaarden van Oxxio staat dat er alleen met automatische incasso betaald kan worden heb je geen Oxxio meer.

( * BertV betaald de huur al tijden zonder automatische incasso vanwege dubbele afschrijvingen)
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_34006093
Oxxio aansmeerders

Nog een Oxxio topic!
  Moderator vrijdag 13 januari 2006 @ 10:46:27 #7
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_34006164
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 00:13 schreef _-rally-_ het volgende:
En wat moet de bank er dan aan doen? Die kunnen er een incasso blokkade opzetten, maar daar worden ze bij Oxxio dus boos van. En dan krijg je misschien gezeik met een deurwaarder.

Ik vind het maar een vreemde zaak dat het per se automatisch afgeschreven moet worden...veel mensen hebben een rekening waarbij dat niet eens kan.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_34006197
'' Klant dient leverancier binnen tien dagen na uitvoering van een automatische incasso dan wel na ontvangst van een factuur........'' (stukje uit de voorwaarden)

Het kan dus wel! Met een factuur! Dus zolang ik netjes zelf betaal kan Oxxio mij toch niets maken? Ik laat dan iedere keer het bedrag storneren en laat de automatisch overboeking die ik heb ingesteld zijn werk doen! En uiteraard met de brief naar de bank.
Mijn hypotheek moet ook met een automatische incasso en die betaal ik ook al 10 jaar zonder! Geen problemen mee.
Inspiratieloos!
  Moderator vrijdag 13 januari 2006 @ 10:49:05 #9
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_34006232
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 10:47 schreef it_was_me het volgende:
'' Klant dient leverancier binnen tien dagen na uitvoering van een automatische incasso dan wel na ontvangst van een factuur........'' (stukje uit de voorwaarden)

Het kan dus wel! Met een factuur! Dus zolang ik netjes zelf betaal kan Oxxio mij toch niets maken? Ik laat dan iedere keer het bedrag storneren en laat de automatisch overboeking die ik heb ingesteld zijn werk doen! En uiteraard met de brief naar de bank.
Volgens mij moet het zo geen problemen opleveren.

Ik ben dus alleen wel benieuwd wat je op de bank wil gaan doen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_34006253
Als dat in hun voorwaarden staat, kan je vragen om via een factuur te betalen. Wellicht zullen ze je dan wel pesten met wat 'administratieve' kosten ter vergoeding van het papier, envelop, postzegel en handeling.
pi_34006451
het mag dan misschien niet van oxxio, maar ze kunnen er verder niets tegen doen als jij hun automatische incasso stopzet bij de bank.

dus; ga naar bank, blokkeer hun (en alleen die van hun) automatische incasso en maak gewoon zelf het factuurbedrag (op tijd !!!) over.
pi_34006552
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 10:49 schreef Mike het volgende:

[..]

Volgens mij moet het zo geen problemen opleveren.

Ik ben dus alleen wel benieuwd wat je op de bank wil gaan doen.
Ik heb nu de bank aan de telefoon en die beginnen te lachen.
''Maar dat gebeurt zomaar niet. Daar gaan wij eens een selectieve blokkade op zetten.''
Blokkade gezet voor Oxxio
En nu ben ik benieuwd wat ze gaan doen aan het feit dat ik zelf netjes betaal?
Moraal van het verhaal en mijn antwoord : Jij bepaald of een incasso mag worden uitgevoerd en niet bedrijf die de incasso uit wil voeren. De rode kaart werkt! Alleen moet je er soms iets meer voor doen.
Inspiratieloos!
pi_34006796
Nu ik er iets langer over nadenk valt het me op dat de bank wel heel snel zo reageert. Ik heb nu wel een beetje het vermoeden dat dit dus vaker gebeurt! Het is dat ik daar mijn energie goedkoper heb. Verder zijn het maar amateurs!
Inspiratieloos!
  Moderator vrijdag 13 januari 2006 @ 11:11:16 #14
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_34006842
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 11:09 schreef it_was_me het volgende:
Nu ik er iets langer over nadenk valt het me op dat de bank wel heel snel zo reageert. Ik heb nu wel een beetje het vermoeden dat dit dus vaker gebeurt! Het is dat ik daar mijn energie goedkoper heb. Verder zijn het maar amateurs!
Het gebeurt erg vaak, maar dat geldt natuurlijk niet alleen voor Oxxio...ook veel andere energiebedrijven maken er een puinhoop van. Net als bv. telecommaatschappijen en verzekeringsmaatschappijen.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 13:42:41 #15
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_34011929
Let alleen wel op met blokkades, die worden gezet op tegenrekening, bedrag en dacht ik ook datum. Oftewel, als ze via een andere tegenrekening, of een cent meer of minder, incasseren heb je kans dat ze alsnog aan je centen zitten. Geen probleem, moet je alleen ff wat meer doen. Bank bellen, misbruik incasso melden en dan gaat de bank zich met Oxxio bezighouden.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  Moderator vrijdag 13 januari 2006 @ 13:45:49 #16
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_34012045
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 13:42 schreef stinkie het volgende:
Let alleen wel op met blokkades, die worden gezet op tegenrekening, bedrag en dacht ik ook datum. Oftewel, als ze via een andere tegenrekening, of een cent meer of minder, incasseren heb je kans dat ze alsnog aan je centen zitten. Geen probleem, moet je alleen ff wat meer doen. Bank bellen, misbruik incasso melden en dan gaat de bank zich met Oxxio bezighouden.
De blokkade gaat alleen over de tegenrekening. Het eerste probleem wat je noemt, het innen via een andere tegenrekening, is dus inderdaad aanwezig en dan is het inderdaad even zaak de bank te bellen.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 13:49:41 #17
19297 stinkie
pi_34012177
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 13:45 schreef Mike het volgende:

[..]

De blokkade gaat alleen over de tegenrekening. Het eerste probleem wat je noemt, het innen via een andere tegenrekening, is dus inderdaad aanwezig en dan is het inderdaad even zaak de bank te bellen.
nee, het is een combinatie, tenminste, dat is wat Postbank mij vertelde toen ik genoeg had van UPC. En idd werd daar wel eens een ander bedrag geind....
pi_34012338
Ik ga die laatste opmerkingen wel in de gaten houden!
Inspiratieloos!
  Moderator vrijdag 13 januari 2006 @ 14:10:25 #19
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_34012797
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 13:49 schreef stinkie het volgende:

[..]

nee, het is een combinatie, tenminste, dat is wat Postbank mij vertelde toen ik genoeg had van UPC. En idd werd daar wel eens een ander bedrag geind....
Dat zou betekenen dat een bedrijf dat kwaad wil gewoon elke maand het bedrag kan veranderen om zo onder de blokkade uit te komen. Voor zover mij bekend is er gewoon geen enkel bedrag te incasseren bij een incassoblokkade...de naam zegt het eigenlijk al.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 14:13:52 #20
19297 stinkie
pi_34012907
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:10 schreef Mike het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat een bedrijf dat kwaad wil gewoon elke maand het bedrag kan veranderen om zo onder de blokkade uit te komen. Voor zover mij bekend is er gewoon geen enkel bedrag te incasseren bij een incassoblokkade...de naam zegt het eigenlijk al.
het zou me iig niet verbazen, gezien de hoeveelheid misbruik die er de afgelopen jaren met incasso's zijn gemaakt
  Moderator vrijdag 13 januari 2006 @ 14:15:49 #21
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_34012975
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:13 schreef stinkie het volgende:

[..]

het zou me iig niet verbazen, gezien de hoeveelheid misbruik die er de afgelopen jaren met incasso's zijn gemaakt
Ok, laat ik het dan anders zeggen: ik vraag als bankmedewerker bijna elke dag een incassoblokkade aan en ik heb nog nooit meegemaakt dat er daarna nog wat werd afgeschreven (behalve dan als er een andere tegenrekening gebruikt werd).
  vrijdag 13 januari 2006 @ 22:37:43 #22
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_34030713
Let wel op met oxxio!!
Wij moesten ook betalen via automatische incasso,dat hebben we geweigerd,elke maand gewoon netjes het termijn bedrag overgemaakt,maar toch hebben ze ons eruit gegooid.
We zijn niet afgesloten geweest ofzo,ze hebben "netjes" een andere leverancier voor ons gezocht die wel via acceptgiro`s wil werken,dat werd Energiedirect...nou laat maar,die staan nog slechter aangeschreven.
We zijn weer terug gegaan naar Nuon.
pi_34033410
Ik heb vandaag nog met een andere ook bij Oxxio betrokken partij gesproken! Hij is ook heel benieuwd hoe dit gaat lopen. Ik ook! Maar een incasso krijgen ze niet meer.
Inspiratieloos!
pi_34040427
Ze moeten de AI intrekken als jij dat aangeeft. Het kan echter wel zo dat ze alleen betaling via AI accepteren. Dat is begrijpelijk en er zijn meer bedrijven waar je slechts middels een AI kunt betalen. Dat bespaart een hoop administratieve rompslomp.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 29 juni 2006 @ 18:55:21 #25
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_39363863
Even een vette topic-kick, maar ik moet het kwijt.

Dat is wel zo'n gore smerige tyfusbende, Oxxio. Het enige waar die mafiose lijers goed in zijn, is reclame maken. En mensen geld aftroggelen. Nu ik dit (maanden oude) topic doorlees, begin ik hun praktijken door te krijgen.

Dat daar nog geen steen door de ruit is gegaan, mag een wonder heten.

Nee dit is geen KLB maar toch.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 29 juni 2006 @ 22:46:45 #26
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_39372718
L E E S dan ook de Algemene Voorwaarden als je iets tekent of afneemt (internet, gas/water/licht etc)

Dit soort zaken komen wel vaker voor. Facturen en/of acceptgiro's versturen is prijzig dus sommige bedrijven willen dat niet.TS dacht lekker goedkoop uit te zijn maar snapt nu waarom. En dat Oxxio een puinhoop is had je met 3 seconden googlen ook kunnen leren.

Hint: je kan automatische incasso's tot 1 maand laten stoneren (terugstorten). Gewoon gebruik van maken
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_39373128
in de algemene voorwaarden stond toch duidelijk " factuur" , L E E S eerst voordat je een opmerking plaatst. Verder is het storneren in plaats van stoneren
pi_39376327
IK zie in mijn AT ineens dat dit topic is gekickt.

Ik heb via de bank dus geregeld dat Oxxio niet meer kan incasseren. Ik betaal zelf iedere maand mijn maandelijkse termijn. Ik heb totaal niets meer van oxxio gehoord. Ik krijg gewoon mijn stroom, geen vervelende brieven of iets in die trant. Wel heb ik laats op de radio gehoord dat een bedrijf meerdere mogelijkheden moet bieden aan hun afnemers om te betalen. De regel dat een automatische incasso de enige mogelijkheid is, wordt niet als zodanig geaccepteerd.

Tot zover!
Inspiratieloos!
  vrijdag 30 juni 2006 @ 08:36:57 #29
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_39381270
Om welke reden zit je bij Oxxio? Ik krijg zelf altijd een beetje kriebels van een bedrijf dat per se wil incasseren, en zou voor mij voldoende motivatie zijn om een andere leverancier te zoeken..
  vrijdag 30 juni 2006 @ 08:45:49 #30
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_39381423
Als je goedkoop wilt werken, als bedrijf, ben al snel aangewezen op automatische incasso. Dat scheelt een boel administratie(kosten). Dat zij automatisch betalen verplicht stellen kan ik daarom wel begrijpen, alleen dan moeten ze het wel goed uitvoeren, en een oplossing bieden als ze dat niet voor elkaar krijgen.

Dit is trouwens precies de reden waarom ik maar blijf zitten bij NUON, KPN ed. Als het éénmaal werkt heb ik geen zin in veel gezeik (voor weinig geld). Daar kan een nieuw kabinet mooi eens wat aan doen! (Maar dat gebeurt toch niet )
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 6 juli 2006 @ 01:45:01 #31
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_39561825
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 22:46 schreef kwib het volgende:
L E E S dan ook de Algemene Voorwaarden als je iets tekent of afneemt (internet, gas/water/licht etc)

Dit soort zaken komen wel vaker voor. Facturen en/of acceptgiro's versturen is prijzig dus sommige bedrijven willen dat niet.TS dacht lekker goedkoop uit te zijn maar snapt nu waarom. En dat Oxxio een puinhoop is had je met 3 seconden googlen ook kunnen leren.

Hint: je kan automatische incasso's tot 1 maand laten stoneren (terugstorten). Gewoon gebruik van maken
Dan nog. Oxxio is maffia. Ik heb gelukkig alleen professioneel met ze te maken maar ik krijg steeds vaker het idee dat het niet alleen een administratieve puinhoop is daar, maar dat die puinhoop zelfs een strategie is, dwz dat ze expres hun klanten het geld uit de zakken kloppen dmv foutieve en/of dubbele incasso's.

Echt, ga nooit bij Oxxio, dat bedrijf verdient maar één ding: de definitieve doodschop. Low-budget bagger tot de laatste druppel.
pi_39581425
ik begrijp dat er wat niet goed gaat met jou facturatie kan je aangeven wat er niet goed gaat.
  donderdag 6 juli 2006 @ 20:05:51 #33
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_39582369
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 19:33 schreef dewaal het volgende:
ik begrijp dat er wat niet goed gaat met jou facturatie kan je aangeven wat er niet goed gaat.
Niet met mijn facturatie, maar met de facturaties die ik onder ogen krijg. Oxxio klooit maar wat aan: spookincasso's, te hoge incasso's, dubbele incasso's, noem maar op. En als een klant verhaal komt halen, geven ze niet thuis, en spelen ze de bal door naar derden, of ze doen valse beloftes, bedoeld om de klant te lijmen, die die derde partij vervolgens weer niet in kan lossen.

Ongediplomeerde cowboys.
pi_39582654
krijg je maandelijks een papieren factuur of jaarlijks. Dus ben je grootzakelijk klant of kleinzakelijke klant bij hun.
  donderdag 6 juli 2006 @ 20:28:39 #35
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_39583101
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 20:15 schreef dewaal het volgende:
krijg je maandelijks een papieren factuur of jaarlijks. Dus ben je grootzakelijk klant of kleinzakelijke klant bij hun.
Oxxio doet niet aan papieren facturen. Sowieso niet aan 'papieren rompslomp': ze bellen je op om te vragen of je hun klant wilt worden, als je ja zegt, hebben ze dat op tape, dat ze gebruiken als mondelinge toezegging. Daarna geef je je rekeningnummer en dan begint de heisa. Storneer je hun incasso's, dan schakelen ze een incassobureau in.
pi_39583375
maar hoezo dubbele incasso's of spook incasso's kan je dit uitleggen.
pi_39587237
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 20:35 schreef dewaal het volgende:
maar hoezo dubbele incasso's of spook incasso's kan je dit uitleggen.
Oxxio vermeld in de jaarafrekening het maandelijkse voorschotbedrag. Alleen ze veranderen dat bedrag te pas en te onpas, of ze boeken het een maand niet af. Je moet zelf heel erg opletten wat er afgeboekt wordt met een automatische incasso. Ik wilde die incasso niet meer om dat ze weigerde op een heel snelle manier mijn teveel betaalde voorschot van 2 jaar eerder te te storten. Ik heb toen gemeld dat ik niets meer betaalde eer ik dat bedrag terug had. En het ging over de helft van het betaalde voorschot van dat betreffende jaar. Toen het eindelijk terug geboekt was werden er steeds verschillende bedragen afgeboekt. Toen heb ik besloten dat ik het zelf beter kan en heb dus die incasso stopgezet. En vanaf dat moment wordt er iedere maand hetzelfde bedrag betaald. Het bedrag wat zij vinden dat ik als voorschot per maand moet betalen. Tot op heden hebben ze nog geen maatregelen genomen ofzo.
Ik ben naar oxxio gegaan vanwege een collectieve inkoop.
Inspiratieloos!
pi_39587383
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 20:28 schreef Ringo het volgende:

Storneer je hun incasso's, dan schakelen ze een incassobureau in.
En welk incassobureau ziet er heil in zo'n zaak? .
pi_39587772
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 22:17 schreef it_was_me het volgende:

Oxxio vermeld in de jaarafrekening het maandelijkse voorschotbedrag.[knip] Toen het eindelijk terug geboekt was werden er steeds verschillende bedragen afgeboekt. Toen heb ik besloten dat ik het zelf beter kan en heb dus die incasso stopgezet. En vanaf dat moment wordt er iedere maand hetzelfde bedrag betaald.
Dat maandelijkse voorschotbedrag is natuurlijk wel gebasseerd op de dan geldende prijzen.
En wanneer je geen vaste stroomprijs hebt, dan zou het kunnen dat ze elke maand het voorschot veranderen met de procentuele verandering is stroomprijs.
Iets waar jij nu geen rekening mee houdt.
  donderdag 6 juli 2006 @ 22:38:01 #40
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_39588024
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 22:21 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

En welk incassobureau ziet er heil in zo'n zaak? .
Met een klantenbestand van zo'n 500.000 wil je ook met deze krakkemikkige methode nog wel eens een visje aan de haak slaan. Een heleboel visjes bij elkaar, enzovoort.
pi_39612807
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 22:17 schreef it_was_me het volgende:

[..]

Oxxio vermeld in de jaarafrekening het maandelijkse voorschotbedrag. Alleen ze veranderen dat bedrag te pas en te onpas, of ze boeken het een maand niet af. Je moet zelf heel erg opletten wat er afgeboekt wordt met een automatische incasso. Ik wilde die incasso niet meer om dat ze weigerde op een heel snelle manier mijn teveel betaalde voorschot van 2 jaar eerder te te storten. Ik heb toen gemeld dat ik niets meer betaalde eer ik dat bedrag terug had. En het ging over de helft van het betaalde voorschot van dat betreffende jaar. Toen het eindelijk terug geboekt was werden er steeds verschillende bedragen afgeboekt. Toen heb ik besloten dat ik het zelf beter kan en heb dus die incasso stopgezet. En vanaf dat moment wordt er iedere maand hetzelfde bedrag betaald. Het bedrag wat zij vinden dat ik als voorschot per maand moet betalen. Tot op heden hebben ze nog geen maatregelen genomen ofzo.
Ik ben naar oxxio gegaan vanwege een collectieve inkoop.
Bovenstaande is geen dubbele incasso. Een voorschot kan maar 1x worden geincasseerd. Daarna staat het voorschot geblokkeerd voor verdere incasso.
pi_39621290
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 22:31 schreef frederik het volgende:

[..]

Dat maandelijkse voorschotbedrag is natuurlijk wel gebasseerd op de dan geldende prijzen.
En wanneer je geen vaste stroomprijs hebt, dan zou het kunnen dat ze elke maand het voorschot veranderen met de procentuele verandering is stroomprijs.
Iets waar jij nu geen rekening mee houdt.
Ik heb een vaste stroomprijs. Dus in feite ook een vast voorschotbedrag!
Inspiratieloos!
pi_39621360
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 00:03 schreef it_was_me het volgende:
Ik betrek mijn energie van Oxxio. Sinds het begin heeft Oxxio gewerkt met automatische incasso. Echter, de bedragen worden op verschillende tijdstippen afgeschreven of ze worden niet afgeschreven. Ook zijn de bedragen niet altijd hetzelfde. Iig ben ik niet blij met de automatische incasso (ook om nog andere redenen).
Nu heb ik de 'rode kaart 'in gestuurd en meld Oxxio nu terug dat dat niet kan. Ik heb die incasso maar te accepteren en anders heb ik kans om afgesloten te worden. Dat staat in de voorwaarden. Maar zo lees ik de voorwaarden niet! Ik denk dat het ook mag van hun met een factuur.
Maar eigenlijk is mijn vraag: Mag Oxxio eisen dat betaling alleen via incasso gaat, en mogen zij zomaar weigeren gehoor te geven aan een 'rode kaart'?
Ben bij Oxxio weggegaan omdat ik maandelijks 2 rekeningen kreeg, die ze afschreven op het moment dat het hun uitkwam.
Ik zit nu bij Greenchoice, en het is prima geregeld allemaal!
Oxxio doet erg moeilijk over hun incasso's dat klopt .
Love is a dream, within the dream, within the dream...
I dream to much, i like that!
  vrijdag 7 juli 2006 @ 23:30:41 #44
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_39621688
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 17:58 schreef dewaal het volgende:

[..]

Bovenstaande is geen dubbele incasso. Een voorschot kan maar 1x worden geincasseerd. Daarna staat het voorschot geblokkeerd voor verdere incasso.
Nee, dan is het wellicht slechts één keer geboekt in de systemen van Oxxio, maar als zij de incassobestanden bijvoorbeeld tweemaal aanbieden aan hun bank, dan wordt er gewoon tweemaal afgeschreven. Een bank weet alleen dat een bepaalde partij een x-bedrag van van een bepaalde rekening mag halen, maar houdt niet bij hoe vaak dat gebeurt. Oxxio heeft in dit geval van haar klanten een zogenaamde doorlopende machtiging gekregen. Als ze het willen kunnen ze elke dag wel incasseren van die rekeningen. Schering en inslag bij sommige slecht georganiseerde bedrijven, doe maar eens navraag bij Interpay.
Een pauw is een kip die in bloei staat
pi_39639366
toch is oxxio goed op weg
  zaterdag 8 juli 2006 @ 19:34:40 #46
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_39639408
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 19:32 schreef dewaal het volgende:
Goed op weg naar wat? De grootste energieleverancier van NL te worden, of heb je het over hun niveau van dienstverlening?
  zaterdag 8 juli 2006 @ 19:35:18 #47
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_39639428
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 23:30 schreef Hihat het volgende:

[..]

Nee, dan is het wellicht slechts één keer geboekt in de systemen van Oxxio, maar als zij de incassobestanden bijvoorbeeld tweemaal aanbieden aan hun bank, dan wordt er gewoon tweemaal afgeschreven. Een bank weet alleen dat een bepaalde partij een x-bedrag van van een bepaalde rekening mag halen
Zelfs dat weet een bank niet.
pi_39664020
ik heb het over de niveau van dienstverlening.
  Redactie Frontpage zondag 9 juli 2006 @ 18:06:40 #49
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_39664244
is er uberhaupt (verzin het trema er maar bij ) een elektriciteitsbedrijf dat wél goed is en waarbij je géén gezeik hebt?
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  zondag 9 juli 2006 @ 18:22:38 #50
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_39664637
quote:
Op zondag 9 juli 2006 18:06 schreef Etcetera het volgende:
is er uberhaupt (verzin het trema er maar bij ) een elektriciteitsbedrijf dat wél goed is en waarbij je géén gezeik hebt?
Nadat Eneco eenmaal begreep dat het niet de bedoeling was dat er afgesloten was (Ongeveer 10 maanden nadien) geen problemen meer gehad met Eneco.
pi_39664640
Nee, door de concurrentie op de energiemarkt en doordat er winsten aan aandeelhouders moeten worden betaald, moeten de kosten zoveel mogelijk gedrukt, fusies, schaalgrootte, etc. Men zal proberen om met minimale klantenservice toch klanten te behouden. Klanten moeten nét niet weglopen. Bovendien heeft het overstappen naar een andere leverancier zoveel voeten in de aarde, dat je het wel heel bont moet maken voordat klanten weglopen.

Leve de liberalisering van de energiemarkt! .
pi_39665368
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 19:32 schreef dewaal het volgende:
Ik heb al een tijdje het idee dat je voor/bij/met oxxio werkt!
Enne oxxio is niet goed op weg. Ze geven een (half) jaar stroom weg, gratis en voor niets! En de klanten dan die al langer bij oxxio zitten? Wat mogen die ontvangen van oxxio?
Inspiratieloos!
  zondag 9 juli 2006 @ 18:57:49 #53
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_39665575
quote:
Op zondag 9 juli 2006 18:51 schreef it_was_me het volgende:

[..]

Enne oxxio is niet goed op weg. Ze geven een (half) jaar stroom weg, gratis en voor niets! En de klanten dan die al langer bij oxxio zitten? Wat mogen die ontvangen van oxxio?
Die trappen er hopelijk niet in. Meerjarige contracten zijn negen van de tien keer onvoordelig.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 10 juli 2006 @ 00:15:33 #54
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_39677585
quote:
Op zondag 9 juli 2006 17:57 schreef dewaal het volgende:
ik heb het over de niveau van dienstverlening.
Leg dat dan maar eens uit ipv in tienlettergreepzinnen te spreken.
pi_39698962
als je op de site van oxxio hebt gezien is er een service monitor waarop je kan zien hoe hun service verlening is. Bovendien kan je ook zien of er administratieve achterstsanden zijn hiervoor hebben we de DTE scorecard. Hiervoor kan je terrecht op de site van de DTE.
pi_39698995
quote:
Op zondag 9 juli 2006 18:51 schreef it_was_me het volgende:

[..]

Hoezo denk je dat ik voor Oxxio werk?
pi_39699090
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:31 schreef dewaal het volgende:

hiervoor hebben we de DTE scorecard
quote:
.
pi_39700005
omdat ik in die context praat. Nogmaals er bestaat een DTE scorecard die door alle energiebedrijven inzichtelijk wordt gemaakt wat de stand van hun dienstverlening is.
  maandag 10 juli 2006 @ 20:21:29 #59
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_39700723
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:00 schreef dewaal het volgende:
omdat ik in die context praat. Nogmaals er bestaat een DTE scorecard die door alle energiebedrijven inzichtelijk wordt gemaakt wat de stand van hun dienstverlening is.
Wat een wollig managersjargon.

Praat eens duidelijke taal man.
pi_39701107
En die DTE scorecard zal wel gebaseerd zijn op cijfers die door de betreffende energiebedrijven worden aangeleverd? Hoe betrouwbaar is dat dan nog?
pi_39701140
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:32 schreef dewaal het volgende:

[..]

Omdat je aardig pro-oxxio reageert?
Omdat ieder negatief woord over oxxio door jou geexcuseerd wordt?
Omdat je redelijk gerichte vragen stelt?
Nog meer?
Inspiratieloos!
pi_39702213
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:32 schreef DennisMoore het volgende:
En die DTE scorecard zal wel gebaseerd zijn op cijfers die door de betreffende energiebedrijven worden aangeleverd? Hoe betrouwbaar is dat dan nog?
De aangeleverde cijfers worden gecontroloeerd door de DTE. De dte neemt steekproeven bij energiebedrijven en lichten dus ook de administratie door van de betreffende energiebedrijven. Voldoen ze er niet aan dan hangt er een dwangsom boven hun hoofd. In het allerlaatste geval kan de vergunning worden ingetrokken.
pi_39702241
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:33 schreef it_was_me het volgende:

[..]

Omdat je aardig pro-oxxio reageert?
Omdat ieder negatief woord over oxxio door jou geexcuseerd wordt?
Omdat je redelijk gerichte vragen stelt?
Nog meer?
ik werk wel in de energie branch.
  maandag 10 juli 2006 @ 22:56:41 #64
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_39706786
In je postings steek je in ieder geval niet al te veel energie.

Ik verdenk je in ieder geval ook van betrokkenheid bij de Oxxio-organisatie.
pi_39708475
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:05 schreef dewaal het volgende:

[..]

De aangeleverde cijfers worden gecontroloeerd door de DTE. De dte neemt steekproeven bij energiebedrijven en lichten dus ook de administratie door van de betreffende energiebedrijven. Voldoen ze er niet aan dan hangt er een dwangsom boven hun hoofd. In het allerlaatste geval kan de vergunning worden ingetrokken.
En raad eens! Dit hebben ze noodgedwongen in het leven moeten roepen omdat de energiebedrijven er zo'n zooitje van hebben gemaakt.
Inspiratieloos!
pi_39729006
quote:
Op maandag 10 juli 2006 23:42 schreef it_was_me het volgende:

[..]

En raad eens! Dit hebben ze noodgedwongen in het leven moeten roepen omdat de energiebedrijven er zo'n zooitje van hebben gemaakt.
Zie maar aan de telecom sector die hebben ook een waakhond zoals de opta.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 19:03:07 #67
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_39729566
quote:
Niet echt, de NMa heeft het toezicht gekregen in de Elektriciteitswet 1998, ver voordat de vrije consumenten-energiemarkt los kwam. (De DTe is gewoon een onderdeel van de NMa.)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_39731852
tvp
pi_39740026
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 19:03 schreef soylent het volgende:

[..]

Niet echt, de NMa heeft het toezicht gekregen in de Elektriciteitswet 1998, ver voordat de vrije consumenten-energiemarkt los kwam. (De DTe is gewoon een onderdeel van de NMa.)
Ik heb 3 jaar geleden in verband met de jaarafrekening kontakt gehad met een overkoepelend orgaan. Zij hebben gekeken op die DTE site. En raad eens? Zelfs die site was nog een zooitje want ze kregen het zelfs niet voor elkaar om daar de gegevns goed te vermelden. Sterker : Wij hadden helemaal geen aansluiting maar we kregen wel een naheffing van bijna ¤10.000,-. We konden het allemaal nakijken op die site! Jaja!
Maar daar ging het allemaal niet om! Ik heb met succes mijn automatische incasso stopgezet en ik heb nog steeds geen problemen/brieven/telefoontjes van Oxxio gehad!
Inspiratieloos!
pi_39762319
wat is de reden waarom je je auto matische incasso stop hebt gezet bij oxxio?
pi_39762846
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:02 schreef dewaal het volgende:

Lees de OP?
pi_39765660
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:02 schreef dewaal het volgende:
Vanwege de malafide aanpak die Oxxio hanteerd. Iedere Nederlander zou moeten weten dat jullie bedrijf op het randje balanceerd van de wet.

Uit eigen kring heb ik de ervaring van een familielid dat zijn ouders met een Oxxio opzadelt. Hoe kan een niet-huiseigenaar de huiseigenaar met een andere leverancier opzadelen. Bij Oxxio kan dat
Wartaal.
pi_39766810
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 20:39 schreef Billy_daKid het volgende:

[..]

Vanwege de malafide aanpak die Oxxio hanteerd. Iedere Nederlander zou moeten weten dat jullie bedrijf op het randje balanceerd van de wet.

Uit eigen kring heb ik de ervaring van een familielid dat zijn ouders met een Oxxio opzadelt. Hoe kan een niet-huiseigenaar de huiseigenaar met een andere leverancier opzadelen. Bij Oxxio kan dat
De gene die een all in-clusive huur heeft moet bij zich zelf nagaan dat hij energie bij de huurprijs erbij in heeft zitten en dat het dus geen zin heeft om een overeenkomst aan te gaan met enige energie leverancier omdat de huurder zich zelf in de vingers snijd.
pi_39771039
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 21:16 schreef dewaal het volgende:

[..]

De gene die een all in-clusive huur heeft moet bij zich zelf nagaan dat hij energie bij de huurprijs erbij in heeft zitten en dat het dus geen zin heeft om een overeenkomst aan te gaan met enige energie leverancier omdat de huurder zich zelf in de vingers snijd.
Het betrof een koop huis, waarbij degene die tekende meerderjarig was, maar niet huiseigenaar.

Eigenaardig niet
Wartaal.
pi_39771321
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:34 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

[..]

.
ook ik moet lachen
ik kreeg vandaag na maanden ineens een rekening van Oxxio, ik moet nog 40 euro betalen voor februari oid
Ben nu al 4 maand bij ze weg NB
Love is a dream, within the dream, within the dream...
I dream to much, i like that!
pi_39775141
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 22:57 schreef Billy_daKid het volgende:

[..]

Het betrof een koop huis, waarbij degene die tekende meerderjarig was, maar niet huiseigenaar.

Eigenaardig niet
He, dat kan mooi niet naar Nederlands recht. Misschien wel naar Somalisch recht, dat weet ik niet.
pi_39778219
quote:
Op zondag 9 juli 2006 18:22 schreef DennisMoore het volgende:
Nee, door de concurrentie op de energiemarkt en doordat er winsten aan aandeelhouders moeten worden betaald, moeten de kosten zoveel mogelijk gedrukt, fusies, schaalgrootte, etc. Men zal proberen om met minimale klantenservice toch klanten te behouden. Klanten moeten nét niet weglopen. Bovendien heeft het overstappen naar een andere leverancier zoveel voeten in de aarde, dat je het wel heel bont moet maken voordat klanten weglopen.

Leve de liberalisering van de energiemarkt! .
En lang leve de overheid die dit allemaal toestaat en 'hun' burgers onwetend een doolhof inleiden!
  donderdag 13 juli 2006 @ 23:55:23 #78
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_39806028
Oxxio bash topic!
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  vrijdag 14 juli 2006 @ 00:34:31 #79
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_39807259
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 23:55 schreef mazaru het volgende:
Oxxio bash topic!
Puik idee!
pi_39830006
wat is volgens jullie wel de beste energie maatschappij.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 21:22:45 #81
38396 mazaru
pi_39832950
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 19:38 schreef dewaal het volgende:
wat is volgens jullie wel de beste energie maatschappij.
Oxxio natuurlijk!!
pi_39949009
en wat is de 2e keus
  dinsdag 18 juli 2006 @ 20:27:25 #83
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_39949711
OOK Oxxio!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 18 juli 2006 @ 20:28:24 #84
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_39949745
Oxxio moet dood. DOOD!!!
pi_39973745
Journalist zoekt mensen die weigeren om extra te betalen voor acceptgiro bij energiebedrijven of kabelmaatschappijen. Nuon vraagt per 1 mei namelijk extra geld voor betalen per acceptgiro in plaats van automatische incasso.
Graag contact opnemen met Guido: queedo@gmail.com

Dank!
pi_39973898
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:56 schreef queedo het volgende:
Journalist zoekt mensen die weigeren om extra te betalen voor acceptgiro bij energiebedrijven of kabelmaatschappijen. Nuon vraagt per 1 mei namelijk extra geld voor betalen per acceptgiro in plaats van automatische incasso.
Graag contact opnemen met Guido: queedo@gmail.com

Dank!
Nuon vraagt extra geld, Eneco doet dat ook al geruime tijd.
Ook niet energie maatschappijen als bv kabelaanbieders flikken dit geintje al geruime tijd. Ik ken er 1 die 1,25 per keer er op doet. Ook diverse financiele bedrijven doen dit, a 1,50 vanwege de 'gestegen' bank kosten. Serieus dat ik deze niet betaal. Alles doe ik via het internet, dat schijnt goedkoper te zijn, dus moeten ze niet zeiken ook. Ik vraag niet om een acceptgiro. Mn rekeningen komen toch online binnen.

aan die onzinnge toeslag
I went from England to Holland, for a vacation. But I got arrested because I spoke English.
pi_39986394
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:28 schreef Ringo het volgende:
Oxxio moet dood. DOOD!!!
waarom dood zo erg is oxxio niet.
  donderdag 20 juli 2006 @ 00:54:45 #88
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_39996274
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 20:25 schreef dewaal het volgende:

[..]

Nou ja, failliet dan.
  donderdag 20 juli 2006 @ 11:05:44 #89
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_40004630
quote:

[..]

Goed onderbouwd hoor! Je moeder is trots op je.
Ga nu maar weer verder met kolen in de oven van de energiecentrale scheppen.
Ik heb al een boek.
  donderdag 20 juli 2006 @ 13:38:41 #90
38396 mazaru
pi_40009588
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 11:05 schreef Rio het volgende:

[..]

Goed onderbouwd hoor! Je moeder is trots op je.
Ga nu maar weer verder met kolen in de oven van de energiecentrale scheppen.
Nee, dit is hoogstaand
pi_40011694
quote:

[..]

Oxxio sterf!

Laatst ook zo'n sukkel aan de deur. Ik heb hem uitgelegd dat ik graag veel te veel aan de Nuon betaal, dat ik dat een heerlijk gevoel vind. Prettige avond!

donderdag 20 juli 2006 @ 14:46:54 #92
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_40012221
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 14:33 schreef Serinde het volgende:

Oxxio sterf!

Laatst ook zo'n sukkel aan de deur. Ik heb hem uitgelegd dat ik graag veel te veel aan de Nuon betaal, dat ik dat een heerlijk gevoel vind. Prettige avond!

Nu begrijp ik wel dat je Oxxio dood wil. Het zal je maar gebeuren zeg. Heel veel sterkte.
pi_40012251
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 14:46 schreef soylent het volgende:

[..]

Nu begrijp ik wel dat je Oxxio dood wil. Het zal je maar gebeuren zeg. Heel veel sterkte.
Dank, ik heb het nodig
  donderdag 20 juli 2006 @ 17:46:16 #94
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40019005
De heer Dewaal schijnt hier vooral te willen beweren dat het allemaal meevalt, maar dat is natuurlijk gelogen. Ik mag me gelukkig elke dag bezighouden met het puinruimen van die Oxxio-bende. Wat een troep mafiosen. Totaal incapabel, die firma.

Spooknota's, valse beloften, huichelachtige klantenwerfacties, dubbele afspraken, wanordelijke administratie, beroerde communicatie: OXXIO HEEFT HET ALLEMAAL.

Niet intrappen dus. Dat bedrijf verdient een lading hagel in de donder.

Je moest je schamen, om hun gebrek aan beleid te verdedigen.

Disgrace.
pi_40019276
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 17:46 schreef Ringo het volgende:

Ik mag me gelukkig elke dag bezighouden met het puinruimen van die Oxxio-bende.
In welke hoedanigheid?
pi_40019593
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 22:57 schreef Billy_daKid het volgende:
[..]
Eigenaardig niet
Nee, helemaal niet.

Op de eerste plaats gaat het niet om de huiseigenaar, maar om de hoofdbewoner (kan ook een huurhuis zijn, dan is het de huurder).
Ten tweede heeft een energiebedrijf niet de mogelijkheid om te controleren of de contractant de hoofdbewoner is. Dit zal meestal afgedekt zijn in het contract (kleine lettertjes), waar de contractant door ondertekening aangeeft hiertoe gerechtigd te zijn. Hoe dat precies in de Oxxio-contracten staat weet ik niet, want daar heb ik gelukkig niet mee te maken.

In dit geval is het dus een conflict tussen de huiseigenaar en de medebewoner die het contract heeft getekend. Strikt genomen heeft deze laatste dus gefraudeerd.
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:11:54 #97
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40019658
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 17:57 schreef DennisMoore het volgende:

In welke hoedanigheid?
Oxxio besteedt in feite een deel van zijn administratie uit aan derden. Een van die 'derden', daar werk ik voor.
Pappen en nathouden, dat is wat Oxxio doet, en ondertussen hun eigen klanten op kosten jagen.
pi_40023456
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:11 schreef Ringo het volgende:

[..]

Oxxio besteedt in feite een deel van zijn administratie uit aan derden. Een van die 'derden', daar werk ik voor.
Pappen en nathouden, dat is wat Oxxio doet, en ondertussen hun eigen klanten op kosten jagen.
mag ik weten voor welke derde je werkt?
  donderdag 20 juli 2006 @ 20:51:23 #99
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40023777
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:39 schreef dewaal het volgende:

[..]

mag ik weten voor welke derde je werkt?
nee
pi_40026004
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:51 schreef Ringo het volgende:

[..]

nee
Blijkbaar is er dus niets aan de hand en heb je geen problemen met het bedrijf oxxio
pi_40026064
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 22:02 schreef dewaal het volgende:

Blijkbaar is er dus niets aan de hand en heb je geen problemen met het bedrijf oxxio
Wat is dat nou weer voor rare logica.
Hij wil gewoon niet vertellen bij welk bedrijf hij werkt, so what?
Oxxio blijft daardoor nog net zo kut.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 00:53:33 #102
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40032590
  vrijdag 21 juli 2006 @ 09:30:18 #103
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_40039258
quote:
Sjongejonge, ik heb die hele klaagzang gelezen. De tranen springen je in de ogen als je leest hoe Oxxio omgaat met haar klanten.
pi_40109722
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 09:30 schreef Hihat het volgende:

[..]

Sjongejonge, ik heb die hele klaagzang gelezen. De tranen springen je in de ogen als je leest hoe Oxxio omgaat met haar klanten.
is dit niet meer achterhaald
pi_40109790
Gewoon bij de bank aangeven dat het NIET mag. via automatische incasso.
Ze blokkeren het dan, oxxio mag jou niet afsluiten als je gewoon netjes betaal optijd.

waarschijnlijk zeggen ze het gewoon ivm de handling kosten.
Acceptgiro sturen enzo kost hun geld
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_40111493
wat is er mis met een automatische machtiging binnen 30 dagen kan je altijd stoneren en ben je baas over je eigen geld.
  zondag 23 juli 2006 @ 21:16:59 #107
38396 mazaru
pi_40113308
quote:
Op zondag 23 juli 2006 19:07 schreef dewaal het volgende:

[..]

is dit niet meer achterhaald
Behoorlijk.
Aan de data te zien zijn de meeste klachten uit 2005
pi_40114070
quote:
Op zondag 23 juli 2006 21:16 schreef mazaru het volgende:

[..]

Behoorlijk.
Aan de data te zien zijn de meeste klachten uit 2005
mm zie ook nog zat klachten uit 2006 Oxxio heeft gewoon slechte naam net zoals UPC. Tuurlijk er zullen veel mensen tevreden zijn over ze, maar ze hebben veel dingen fout gedaan en het zal nu een poos duren voordat ze die slechte naam kwijt zijn. Geld ook voor UPC trouwens
  zondag 23 juli 2006 @ 23:21:17 #109
38396 mazaru
pi_40117447
quote:
Op zondag 23 juli 2006 21:41 schreef Evertjan het volgende:

[..]

mm zie ook nog zat klachten uit 2006 Oxxio heeft gewoon slechte naam net zoals UPC. Tuurlijk er zullen veel mensen tevreden zijn over ze, maar ze hebben veel dingen fout gedaan en het zal nu een poos duren voordat ze die slechte naam kwijt zijn. Geld ook voor UPC trouwens
De klachten die daar staan met een recente datum, die gaan over het algemeen over contracten die afgesloten zijn in de jaren 2003,04 en 05.
Ik heb toch het idee dat het toen een groter zooitje was dan dat het nu is.
Er zullen nu best nog wel problemen zijn, maar volgens mij doen ze toch echt hun best om een solide bedrijf te worden.
  maandag 24 juli 2006 @ 00:17:52 #110
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40119142
quote:
Op zondag 23 juli 2006 23:21 schreef mazaru het volgende:

[..]

De klachten die daar staan met een recente datum, die gaan over het algemeen over contracten die afgesloten zijn in de jaren 2003,04 en 05.
Ik heb toch het idee dat het toen een groter zooitje was dan dat het nu is.
Er zullen nu best nog wel problemen zijn, maar volgens mij doen ze toch echt hun best om een solide bedrijf te worden.
Ga toch weg, het enige waar dat bedrijf geld in steekt, is marketing. Zoveel mogelijk klantjes binnenhalen. Liefdeloos en laf bedrijf.

Opdoeken die hap, asap.
pi_40124050
Ga gewoon over naar de vereniging http://www.devastelastenbond.nl.
quote:
Wij hebben voor u onderzocht wat de beste leveranciers zijn op het gebied van energie, vaste telefonie, brandstof en de nieuwe zorgverzekering. Met deze leveranciers hebben we een collectief contract gesloten. Dit houdt in dat we gezamenlijk met alle leden van de Vastelastenbond een voordelige prijs bedingen. Samen staan we dus veel sterker. We bestaan nog niet zo lang maar we zijn nu al het voordeligste collectief voor consumenten in Nederland.
Door op de knop Aanmelden te klikken, kunt u gratis meedoen met de gezamenlijke inkoop van energie en/of vaste telefonie. Door op de knop Uw besparing te klikken kunt u berekenen wat u gaat besparen ten opzichte van uw huidige leverancier.

Vereniging de Vastelastenbond in het kort
• Een vereniging die mensen bij elkaar brengt om samen te besparen en problemen centraal op te lossen.
• Door goed onderzoek te doen bieden we voor elke vaste last een goede, betrouwbare aanbieder.
• Door het overaanbod aan producten en diensten wordt een goede keuze maken steeds moeilijker, wij doen feitelijk onderzoek en maken de juiste keuze.
• Indien er een probleem is staan wij voor u klaar.
Zij kiezen elk jaar de beste energieleverancier voor je. Als de huidige niet voldoet gaan ze over op een andere leverancier. Nu werken ze samen met greenchoice.
Mijn ervaring met hun is op dit moment prima. Mailtjes worden snel beantwoord en ze hebben een normaal telefoonnummer (geen 0900 of iets dergelijks). Dus geen Nuon meer voor mij.
  maandag 24 juli 2006 @ 08:50:05 #112
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_40124465
quote:
Op maandag 24 juli 2006 00:17 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ga toch weg, het enige waar dat bedrijf geld in steekt, is marketing. Zoveel mogelijk klantjes binnenhalen. Liefdeloos en laf bedrijf.

Opdoeken die hap, asap.

Oxxio is onderdeel van een van de grootste energiebedrijven van europa..alleen zijn ze in nederland nog niet zo heel groot..
maarja.... het imago is slecht.... en dan krijg je dit soort onzin reacties.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_40140347
quote:
Op maandag 24 juli 2006 08:50 schreef avotar het volgende:

[..]

Oxxio is onderdeel van een van de grootste energiebedrijven van europa..alleen zijn ze in nederland nog niet zo heel groot..
maarja.... het imago is slecht.... en dan krijg je dit soort onzin reacties.
wat ook meetelt je hoort altijd alleen de klagers en dat is maar 2% van alle klanten van oxxio. De rest is tevreden over de dienst verlening.

Tevreden mensen hoor je niet op internet klagers daarin tegen wel kijk maar naar elke forum de klagers heb je aan de overhand de mensen die tevreden zijn hoor je zelden. Moet je daar uit afleiden dat een producht of dienst altijd erg slecht is?
  maandag 24 juli 2006 @ 18:55:58 #114
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40140530
quote:
Op maandag 24 juli 2006 18:46 schreef dewaal het volgende:

[..]

wat ook meetelt je hoort altijd alleen de klagers en dat is maar 2% van alle klanten van oxxio. De rest is tevreden over de dienst verlening.

Tevreden mensen hoor je niet op internet klagers daarin tegen wel kijk maar naar elke forum de klagers heb je aan de overhand de mensen die tevreden zijn hoor je zelden. Moet je daar uit afleiden dat een producht of dienst altijd erg slecht is?
Wanneer het aantal klachten zo groot is, en er een duidelijk patroon in het soort klachten is te herkennen: JA.
In dit geval: het product Oxxio is een SLECHT product.

Bovendien: bij een goed product of een goede dienstverlening, hoor je de mensen juist wél. Jouw opmerking is een zwaktebod van een partij die weet dat zijn service ver onder de maat is en dan maar roept: zwijgen is instemmen.
pi_40141704
quote:
Op maandag 24 juli 2006 18:55 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wanneer het aantal klachten zo groot is, en er een duidelijk patroon in het soort klachten is te herkennen: JA.

Bovendien: bij een goed product of een goede dienstverlening, hoor je de mensen juist wél. Jouw opmerking is een zwaktebod van een partij die weet dat zijn service ver onder de maat is en dan maar roept: zwijgen is instemmen.
Wist je dat oxxio het eerste energiebedrijf is met een ITO certificaat. zie http://www.bereikbaarheid.nl/

Daar kan je ook zien waaraan je moet voldoen voor zo'n certificaat.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 08:52:12 #116
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_40157528
quote:
Op maandag 24 juli 2006 18:55 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nee hoor, dat zie je dan weer helemaal verkeerd.
Op het moment dat iemand een beeld heeft van een imago, zoals jij dat van Oxxio hebt, ga je zoeken naar dingen die dat bevestigen. En dat heb je gevonden.

Lees de posts om je heen anders eens.

Maar verder, als jij Oxxio een slecht bedrijf vindt, moet je dat vooral doen. Ik ben het alleen niet met je eens.
Zwijgen is inderdaad gewoon tevreden zijn over het algemeen. Waarom klagen over iets waar je tevreden over bent?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 25 juli 2006 @ 17:45:25 #117
81831 Capa
is cool.
pi_40173178
handig zo'n kloon
Maar ik wil nog wel es van gedachten veranderen.
You are a legend in a lovely game
  dinsdag 25 juli 2006 @ 17:47:22 #118
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40173209
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 08:52 schreef avotar het volgende:

[..]

Nee hoor, dat zie je dan weer helemaal verkeerd.
Op het moment dat iemand een beeld heeft van een imago, zoals jij dat van Oxxio hebt, ga je zoeken naar dingen die dat bevestigen. En dat heb je gevonden.

Lees de posts om je heen anders eens.
Lees mijn post anders eens.

Ik ben geen klant van fucking Oxxio en had eigenlijk nauwelijks van die paupers gehoord voordat ik professioneel met ze te maken kreeg. Het gaat niet om een imago via een reclamecampagne, het gaat om de zaken die ik telkens weer onder ogen krijg, en het beeld dat ik dáárdoor van Oxxio heb gekregen. Gewoon harde feiten.

Oxxio's dienstverlening zuigt, en hun administratie is een klerezooi. Dat is wat ik ZIE, wat ik MEEMAAK. En reken maar dat ik vergelijkingsmateriaal heb.

Dus kappen met die schijnheilige goedpraterij.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 17:53:55 #119
38396 mazaru
pi_40173336
Eneco kan er ook een lekker potje van maken:

Eneco stuurt man rekening van 2 miljoen euro
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2542

Vooral die rekening van twee miljoen vind ik geniaal.

Toen de man lichtelijk in paniek het call-center belde, werd hem door een telefonist te verstaan gegeven dat hij eerst de nota van ruim 2 miljoen euro moest voldoen, en dat er daarna naar de klacht zou worden gekeken. De telefonist zei nog dat er zonodig een betalingsregeling getroffen kon worden.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 18:09:24 #120
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40173758
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 17:53 schreef mazaru het volgende:
Toen de man lichtelijk in paniek het call-center belde, werd hem door een telefonist te verstaan gegeven dat hij eerst de nota van ruim 2 miljoen euro moest voldoen, en dat er daarna naar de klacht zou worden gekeken. De telefonist zei nog dat er zonodig een betalingsregeling getroffen kon worden.

Tamelijk briljante zo-staat-het-toch-in-het-script-actie.
pi_40175893
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 17:47 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik ben geen klant van fucking Oxxio en had eigenlijk nauwelijks van die paupers gehoord voordat ik professioneel met ze te maken kreeg. Het gaat niet om een imago via een reclamecampagne, het gaat om de zaken die ik telkens weer onder ogen krijg, en het beeld dat ik dáárdoor van Oxxio heb gekregen. Gewoon harde feiten.

Oxxio's dienstverlening zuigt, en hun administratie is een klerezooi. Dat is wat ik ZIE, wat ik MEEMAAK. En reken maar dat ik vergelijkingsmateriaal heb.

Nogmaals krijg je jaarlijks een afrekening of maandelijks. En dan bedoel ik de papieren factuur.
pi_40176387
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 19:24 schreef dewaal het volgende:

Nogmaals krijg je jaarlijks een afrekening of maandelijks. En dan bedoel ik de papieren factuur.
Wat heeft jouw reactie te maken met zijn post?
  dinsdag 25 juli 2006 @ 19:50:43 #123
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40176700
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 19:24 schreef dewaal het volgende:

[..]

Jouw reacties passen precies in het Oxxio-profiel. Nietszeggende oneliners, ongewenste zoethoudertjes, marketingtechnisch geouwehoer.

En ondertussen fout op fout, vergissing op vergissing, de ene misstap na de andere misstap, Klanten benadelen, dubbele incasso's, dreigbrieven, deurwaarders op ze af sturen, een helpdesk als een firewall.

Ga zo door.
pi_40176744
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 19:50 schreef Ringo het volgende:

[..]

Jouw reacties passen precies in het Oxxio-profiel. Nietszeggende oneliners, ongewenste zoethoudertjes, marketingtechnisch geouwehoer.

En ondertussen fout op fout, vergissing op vergissing, de ene misstap na de andere misstap, Klanten benadelen, dubbele incasso's, dreigbrieven, deurwaarders op ze af sturen, een helpdesk als een firewall.

Ga zo door. [afbeelding]
Blijkbaar kan je alleen maar afzeiken tegen een organisatie ook als ze het willen verbeteren en geef je hun geen kans.
pi_40176834
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 10:46 schreef Mike het volgende:

[..]

En wat moet de bank er dan aan doen? Die kunnen er een incasso blokkade opzetten, maar daar worden ze bij Oxxio dus boos van. En dan krijg je misschien gezeik met een deurwaarder.
Dat lijkt mij sterk, als hij direct begint met handmatige overboekingen zodat de betalingen maandelijks op tijd binnen zijn...
quote:
Ik vind het maar een vreemde zaak dat het per se automatisch afgeschreven moet worden...veel mensen hebben een rekening waarbij dat niet eens kan.
Ik heb het wel gedaan.
Ander bedrijf, maar ze schreven soms niets af en de maand erna in eens 2 bedragen, die ook nog eens afweken van wat zou moeten.

Alles stop gezet.

Ik krijg geen acceptgiro's, maar ook geen herinnering.
Alleen iedere maand een melding "automatische incasso is niet gelukt. maak binnen x dagen zelf het bedrag over anders extra kosten"

Die gaat gelijk weg, want ik heb dan altijd al voldaan.
Geamuseerde arrogantie en BReeZaH en emancipatorisch zwijn
door nokwanda
pi_40177078
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 19:52 schreef dewaal het volgende:

Blijkbaar kan je alleen maar afzeiken tegen een organisatie ook als ze het willen verbeteren en geef je hun geen kans.
Ach gossie... doen ze gemeen tegen dat arme Oxxio? .
  dinsdag 25 juli 2006 @ 20:02:15 #127
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40177085
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 19:52 schreef dewaal het volgende:

[..]

Verbeteren? Een tweede kans? Dat bedrijf is alleen maar bezig om op slinkse wijze zoveel mogelijk klantjes binnen te halen, terwijl hun administratie en organisatie daar helemaal niet op berekend is. Ze klojen maar wat aan en elke keer als het goed mis gaat, zeggen ze: "ja maar we zijn echt bezig om de boel te verbeteren."

Leuk voor al die mensen die al sinds 2003, 2004 een hoop geshit en gedonder hebben omtrent hun energielevering, die ondanks alle cheape beloften met torenhoge rekeningen worden geconfronteerd; onbetrouwbare incasso's, dreigbrieven na storneringen en een bureaucratische mist waar je misselijk van wordt. En dat omdat Oxxio zijn zaken niet op orde heeft.

Een goede voorbereiding is het halve werk.
Dienstbaar zijn aan je klanten.
Hebben jullie daar wel eens van gehoord?

Zelfs al mag het zo zijn dat dat bedrijf over een jaar wél een redelijke service kan verlenen, dan nog hebben ze zich volkomen uit de markt geprezen met hun valse beloften & hun mafiose cowboypraktijken. Eerst denken, dan doen.

Geen mededogen dus. Ik wacht met smart op de genadeklap.
pi_40177281
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 20:02 schreef Ringo het volgende:

[..]

Verbeteren? Een tweede kans? Dat bedrijf is alleen maar bezig om op slinkse wijze zoveel mogelijk klantjes binnen te halen, terwijl hun administratie en organisatie daar helemaal niet op berekend is. Ze klojen maar wat aan en elke keer als het goed mis gaat, zeggen ze: "ja maar we zijn echt bezig om de boel te verbeteren."

Leuk voor al die mensen die al sinds 2003, 2004 een hoop geshit en gedonder hebben omtrent hun energielevering, die ondanks alle cheape beloften met torenhoge rekeningen worden geconfronteerd; onbetrouwbare incasso's, dreigbrieven na storneringen en een bureaucratische mist waar je misselijk van wordt. En dat omdat Oxxio zijn zaken niet op orde heeft.

Een goede voorbereiding is het halve werk.
Dienstbaar zijn aan je klanten.
Hebben jullie daar wel eens van gehoord?

Zelfs al mag het zo zijn dat dat bedrijf over een jaar wél een redelijke service kan verlenen, dan nog hebben ze zich volkomen uit de markt geprezen met hun valse beloften & hun mafiose cowboypraktijken. Eerst denken, dan doen.

Geen mededogen dus. Ik wacht met smart op de genadeklap.
Die genade klap volgens jou kan je voorlopig vergeten. In het begin was de dienst verlening niet correct ben ik met je eens. Maar door druk vanuit de klanten en de DTE. gebeuren er veel verbeteringen. Ze moeten wel anders kost het hun klanten en dus omzet verlies.
pi_40177519
'k Heb als student eens een bijbaantje gehad bij de 'klantenservice' van Dutchtone, in de tijd dat die nieuwe providers net begonnen en zoveel mogelijk klanten aan 't lokken waren met valse beloftes. Sindsdien hoop ik nog steeds dat ze harstikke dood gaan. Misdadige oplichterij...
  dinsdag 25 juli 2006 @ 20:16:10 #130
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40177571
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 20:07 schreef dewaal het volgende:
Die genade klap volgens jou kan je voorlopig vergeten. In het begin was de dienst verlening niet correct ben ik met je eens. Maar door druk vanuit de klanten en de DTE. gebeuren er veel verbeteringen. Ze moeten wel anders kost het hun klanten en dus omzet verlies.
Goh?

En nu nog weten hoeveel moeite het kost om van Oxxio af te komen. Het lijkt Hotel California wel: you can check out any time you like but you can never leave.

Ik wil je (helaas) best geloven dat Oxxio een grote speler zal worden/blijven, en ik help het je hopen dat ze hun werkwijze zullen oppoetsen, maar wat mij betreft is dat mosterd na de maaltijd. Sommige fouten zijn (in een rechtvaardige wereld) niet meer te herstellen.

Maar goed, gooi er maar genoeg hersenverwekende reclamespotjes tegenaan en de goegemeente zal er wel intrappen. De duistere kant van marktwerking.
pi_40177660
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 20:16 schreef Ringo het volgende:

[..]

Goh?

En nu nog weten hoeveel moeite het kost om van Oxxio af te komen. Het lijkt Hotel California wel: you can check out any time you like but you can never leave.

Ik wil je (helaas) best geloven dat Oxxio een grote speler zal worden/blijven, en ik help het je hopen dat ze hun werkwijze zullen oppoetsen, maar wat mij betreft is dat mosterd na de maaltijd. Sommige fouten zijn (in een rechtvaardige wereld) niet meer te herstellen.

Maar goed, gooi er maar genoeg hersenverwekende reclamespotjes tegenaan en de goegemeente zal er wel intrappen. De duistere kant van marktwerking.
Ik weet precies wat er namelijk bij oxxio zelf gebeurt. Vandaar dat ik er over kan praten.
pi_40177901
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 20:19 schreef dewaal het volgende:

Ik weet precies wat er namelijk bij oxxio zelf gebeurt. Vandaar dat ik er over kan praten.
Je werkt er op de marketing-afdeling?
pi_40178425
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 20:27 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Je werkt er op de marketing-afdeling?
nee dat niet.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 23:35:31 #134
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_40184569
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 20:19 schreef dewaal het volgende:

[..]

Nou eigenlijk praat je er niet over...
Je stelt alleen vragen in zo weinig mogelijk woorden, maar geeft nauwelijks feedback.

Als je het allemaal weet, kun je dan misschien aangeven waaróm het allemaal zo mis gaat, wát ze er aan gaan doen en wannéér dat geregeld moet zijn?

Dat er op diverse internetsites hele lijsten van klachten gepubliceerd worden over Oxxio moet dan toch zeker een signaal zijn? Of reageert Oxxio in de trant van 'Ja maar het meeste gaat goed'?
  woensdag 26 juli 2006 @ 10:04:51 #135
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_40193415
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 17:47 schreef Ringo het volgende:

[..]

Vertel me dan eens waar je die wijsheid vandaan haalt Ringo, want daar ben ik wel heel nieuwsgierig naar.

Nogmaals, mijn ervaringen zijn heel anders.

En ik heb het niet over een reclamecampagne.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 22:22:24 #136
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_49284469
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 17:46 schreef Ringo het volgende:
De heer Dewaal schijnt hier vooral te willen beweren dat het allemaal meevalt, maar dat is natuurlijk gelogen. Ik mag me gelukkig elke dag bezighouden met het puinruimen van die Oxxio-bende. Wat een troep mafiosen. Totaal incapabel, die firma.

Spooknota's, valse beloften, huichelachtige klantenwerfacties, dubbele afspraken, wanordelijke administratie, beroerde communicatie: OXXIO HEEFT HET ALLEMAAL.

Niet intrappen dus. Dat bedrijf verdient een lading hagel in de donder.

Je moest je schamen, om hun gebrek aan beleid te verdedigen.

Disgrace. [afbeelding]
Rotschop!

Er is niet veel eranderd RIngo

Ik ben zooooo kwaad! Ik heb ook helaas OXXIO gehad, en woon dus inmiddels bijna twee jaar in Ierland. Wij hebben nog wel een nederlandse bankrekening waar wat geld op staat voor als we in Nederland zijn. Wat denk je?? OXXIO heeft op 27.04.2007 eventjes geld afgeschreven wegens 'jaarafrekening'. Ik neem al twee jaar niet meer af daar! Slimme jongens hoor, ik had namelijk de automatische incasso al stop laten zetten wegens eerdere 'probleempjes'. Nu hebben ze gewoon een ander rekeningnummer gebruikt en daarmee vrolijk afgeschreven. Gelukkig kun je tegenwoordig online storneren. Maar nu hoop ik maar dat de ABN AMRO ook dat nieuwe rekeningnummer wil blokkeren dat ze gebruiken, en dat ze daarvoor een mailtje accepteren om dat aan te vragen, want ik kan niet 'even' naar de bank.

Ongelooflijke oplichters bij OXXIO!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 11 mei 2007 @ 22:26:34 #137
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_49284626
Ow sorry, ik zie nu dat er een nieuwe topic is, gooi deze maar dicht, post ik daar wel in
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')