Ik ga iig met een copie van die brief naar de bank was ik zelf nog niet op gekomenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:13 schreef _-rally-_ het volgende:
Die weigering gehoor te geven aan de rode kaart moet je bij de bank melden.
k, maar als in de voorwaarden van Oxxio staat dat er alleen met automatische incasso betaald kan worden heb je geen Oxxio meer.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:23 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Ik ga iig met een copie van die brief naar de bank was ik zelf nog niet op gekomen
En wat moet de bank er dan aan doen? Die kunnen er een incasso blokkade opzetten, maar daar worden ze bij Oxxio dus boos van. En dan krijg je misschien gezeik met een deurwaarder.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:13 schreef _-rally-_ het volgende:
Die weigering gehoor te geven aan de rode kaart moet je bij de bank melden.
Volgens mij moet het zo geen problemen opleveren.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:47 schreef it_was_me het volgende:
'' Klant dient leverancier binnen tien dagen na uitvoering van een automatische incasso dan wel na ontvangst van een factuur........'' (stukje uit de voorwaarden)
Het kan dus wel! Met een factuur! Dus zolang ik netjes zelf betaal kan Oxxio mij toch niets maken? Ik laat dan iedere keer het bedrag storneren en laat de automatisch overboeking die ik heb ingesteld zijn werk doen! En uiteraard met de brief naar de bank.
Ik heb nu de bank aan de telefoon en die beginnen te lachen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:49 schreef Mike het volgende:
[..]
Volgens mij moet het zo geen problemen opleveren.
Ik ben dus alleen wel benieuwd wat je op de bank wil gaan doen.
Het gebeurt erg vaak, maar dat geldt natuurlijk niet alleen voor Oxxio...ook veel andere energiebedrijven maken er een puinhoop van. Net als bv. telecommaatschappijen en verzekeringsmaatschappijen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:09 schreef it_was_me het volgende:
Nu ik er iets langer over nadenk valt het me op dat de bank wel heel snel zo reageert. Ik heb nu wel een beetje het vermoeden dat dit dus vaker gebeurt! Het is dat ik daar mijn energie goedkoper heb. Verder zijn het maar amateurs!
De blokkade gaat alleen over de tegenrekening. Het eerste probleem wat je noemt, het innen via een andere tegenrekening, is dus inderdaad aanwezig en dan is het inderdaad even zaak de bank te bellen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:42 schreef stinkie het volgende:
Let alleen wel op met blokkades, die worden gezet op tegenrekening, bedrag en dacht ik ook datum. Oftewel, als ze via een andere tegenrekening, of een cent meer of minder, incasseren heb je kans dat ze alsnog aan je centen zitten. Geen probleem, moet je alleen ff wat meer doen. Bank bellen, misbruik incasso melden en dan gaat de bank zich met Oxxio bezighouden.
nee, het is een combinatie, tenminste, dat is wat Postbank mij vertelde toen ik genoeg had van UPC. En idd werd daar wel eens een ander bedrag geind....quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:45 schreef Mike het volgende:
[..]
De blokkade gaat alleen over de tegenrekening. Het eerste probleem wat je noemt, het innen via een andere tegenrekening, is dus inderdaad aanwezig en dan is het inderdaad even zaak de bank te bellen.
Dat zou betekenen dat een bedrijf dat kwaad wil gewoon elke maand het bedrag kan veranderen om zo onder de blokkade uit te komen. Voor zover mij bekend is er gewoon geen enkel bedrag te incasseren bij een incassoblokkade...de naam zegt het eigenlijk al.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:49 schreef stinkie het volgende:
[..]
nee, het is een combinatie, tenminste, dat is wat Postbank mij vertelde toen ik genoeg had van UPC. En idd werd daar wel eens een ander bedrag geind....
het zou me iig niet verbazen, gezien de hoeveelheid misbruik die er de afgelopen jaren met incasso's zijn gemaaktquote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:10 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat een bedrijf dat kwaad wil gewoon elke maand het bedrag kan veranderen om zo onder de blokkade uit te komen. Voor zover mij bekend is er gewoon geen enkel bedrag te incasseren bij een incassoblokkade...de naam zegt het eigenlijk al.
Ok, laat ik het dan anders zeggen: ik vraag als bankmedewerker bijna elke dag een incassoblokkade aan en ik heb nog nooit meegemaakt dat er daarna nog wat werd afgeschreven (behalve dan als er een andere tegenrekening gebruikt werd).quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:13 schreef stinkie het volgende:
[..]
het zou me iig niet verbazen, gezien de hoeveelheid misbruik die er de afgelopen jaren met incasso's zijn gemaakt
Dan nog. Oxxio is maffia. Ik heb gelukkig alleen professioneel met ze te maken maar ik krijg steeds vaker het idee dat het niet alleen een administratieve puinhoop is daar, maar dat die puinhoop zelfs een strategie is, dwz dat ze expres hun klanten het geld uit de zakken kloppen dmv foutieve en/of dubbele incasso's.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:46 schreef kwib het volgende:
L E E S dan ook de Algemene Voorwaarden als je iets tekent of afneemt (internet, gas/water/licht etc)
Dit soort zaken komen wel vaker voor. Facturen en/of acceptgiro's versturen is prijzig dus sommige bedrijven willen dat niet.TS dacht lekker goedkoop uit te zijn maar snapt nu waarom. En dat Oxxio een puinhoop is had je met 3 seconden googlen ook kunnen leren.
Hint: je kan automatische incasso's tot 1 maand laten stoneren (terugstorten). Gewoon gebruik van maken
Niet met mijn facturatie, maar met de facturaties die ik onder ogen krijg. Oxxio klooit maar wat aan: spookincasso's, te hoge incasso's, dubbele incasso's, noem maar op. En als een klant verhaal komt halen, geven ze niet thuis, en spelen ze de bal door naar derden, of ze doen valse beloftes, bedoeld om de klant te lijmen, die die derde partij vervolgens weer niet in kan lossen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:33 schreef dewaal het volgende:
ik begrijp dat er wat niet goed gaat met jou facturatie kan je aangeven wat er niet goed gaat.
Oxxio doet niet aan papieren facturen. Sowieso niet aan 'papieren rompslomp': ze bellen je op om te vragen of je hun klant wilt worden, als je ja zegt, hebben ze dat op tape, dat ze gebruiken als mondelinge toezegging. Daarna geef je je rekeningnummer en dan begint de heisa. Storneer je hun incasso's, dan schakelen ze een incassobureau in.quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:15 schreef dewaal het volgende:
krijg je maandelijks een papieren factuur of jaarlijks. Dus ben je grootzakelijk klant of kleinzakelijke klant bij hun.
Oxxio vermeld in de jaarafrekening het maandelijkse voorschotbedrag. Alleen ze veranderen dat bedrag te pas en te onpas, of ze boeken het een maand niet af. Je moet zelf heel erg opletten wat er afgeboekt wordt met een automatische incasso. Ik wilde die incasso niet meer om dat ze weigerde op een heel snelle manier mijn teveel betaalde voorschot van 2 jaar eerder te te storten. Ik heb toen gemeld dat ik niets meer betaalde eer ik dat bedrag terug had. En het ging over de helft van het betaalde voorschot van dat betreffende jaar. Toen het eindelijk terug geboekt was werden er steeds verschillende bedragen afgeboekt. Toen heb ik besloten dat ik het zelf beter kan en heb dus die incasso stopgezet. En vanaf dat moment wordt er iedere maand hetzelfde bedrag betaald. Het bedrag wat zij vinden dat ik als voorschot per maand moet betalen. Tot op heden hebben ze nog geen maatregelen genomen ofzo.quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:35 schreef dewaal het volgende:
maar hoezo dubbele incasso's of spook incasso's kan je dit uitleggen.
En welk incassobureau ziet er heil in zo'n zaak?quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:28 schreef Ringo het volgende:
Storneer je hun incasso's, dan schakelen ze een incassobureau in.
Dat maandelijkse voorschotbedrag is natuurlijk wel gebasseerd op de dan geldende prijzen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:17 schreef it_was_me het volgende:
Oxxio vermeld in de jaarafrekening het maandelijkse voorschotbedrag.[knip] Toen het eindelijk terug geboekt was werden er steeds verschillende bedragen afgeboekt. Toen heb ik besloten dat ik het zelf beter kan en heb dus die incasso stopgezet. En vanaf dat moment wordt er iedere maand hetzelfde bedrag betaald.
Met een klantenbestand van zo'n 500.000 wil je ook met deze krakkemikkige methode nog wel eens een visje aan de haak slaan. Een heleboel visjes bij elkaar, enzovoort.quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:21 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En welk incassobureau ziet er heil in zo'n zaak?.
Bovenstaande is geen dubbele incasso. Een voorschot kan maar 1x worden geincasseerd. Daarna staat het voorschot geblokkeerd voor verdere incasso.quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:17 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Oxxio vermeld in de jaarafrekening het maandelijkse voorschotbedrag. Alleen ze veranderen dat bedrag te pas en te onpas, of ze boeken het een maand niet af. Je moet zelf heel erg opletten wat er afgeboekt wordt met een automatische incasso. Ik wilde die incasso niet meer om dat ze weigerde op een heel snelle manier mijn teveel betaalde voorschot van 2 jaar eerder te te storten. Ik heb toen gemeld dat ik niets meer betaalde eer ik dat bedrag terug had. En het ging over de helft van het betaalde voorschot van dat betreffende jaar. Toen het eindelijk terug geboekt was werden er steeds verschillende bedragen afgeboekt. Toen heb ik besloten dat ik het zelf beter kan en heb dus die incasso stopgezet. En vanaf dat moment wordt er iedere maand hetzelfde bedrag betaald. Het bedrag wat zij vinden dat ik als voorschot per maand moet betalen. Tot op heden hebben ze nog geen maatregelen genomen ofzo.
Ik ben naar oxxio gegaan vanwege een collectieve inkoop.
Ik heb een vaste stroomprijs. Dus in feite ook een vast voorschotbedrag!quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:31 schreef frederik het volgende:
[..]
Dat maandelijkse voorschotbedrag is natuurlijk wel gebasseerd op de dan geldende prijzen.
En wanneer je geen vaste stroomprijs hebt, dan zou het kunnen dat ze elke maand het voorschot veranderen met de procentuele verandering is stroomprijs.
Iets waar jij nu geen rekening mee houdt.
Ben bij Oxxio weggegaan omdat ik maandelijks 2 rekeningen kreeg, die ze afschreven op het moment dat het hun uitkwam.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:03 schreef it_was_me het volgende:
Ik betrek mijn energie van Oxxio. Sinds het begin heeft Oxxio gewerkt met automatische incasso. Echter, de bedragen worden op verschillende tijdstippen afgeschreven of ze worden niet afgeschreven. Ook zijn de bedragen niet altijd hetzelfde. Iig ben ik niet blij met de automatische incasso (ook om nog andere redenen).
Nu heb ik de 'rode kaart 'in gestuurd en meld Oxxio nu terug dat dat niet kan. Ik heb die incasso maar te accepteren en anders heb ik kans om afgesloten te worden. Dat staat in de voorwaarden. Maar zo lees ik de voorwaarden niet! Ik denk dat het ook mag van hun met een factuur.
Maar eigenlijk is mijn vraag: Mag Oxxio eisen dat betaling alleen via incasso gaat, en mogen zij zomaar weigeren gehoor te geven aan een 'rode kaart'?
Nee, dan is het wellicht slechts één keer geboekt in de systemen van Oxxio, maar als zij de incassobestanden bijvoorbeeld tweemaal aanbieden aan hun bank, dan wordt er gewoon tweemaal afgeschreven. Een bank weet alleen dat een bepaalde partij een x-bedrag van van een bepaalde rekening mag halen, maar houdt niet bij hoe vaak dat gebeurt. Oxxio heeft in dit geval van haar klanten een zogenaamde doorlopende machtiging gekregen. Als ze het willen kunnen ze elke dag wel incasseren van die rekeningen. Schering en inslag bij sommige slecht georganiseerde bedrijven, doe maar eens navraag bij Interpay.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:58 schreef dewaal het volgende:
[..]
Bovenstaande is geen dubbele incasso. Een voorschot kan maar 1x worden geincasseerd. Daarna staat het voorschot geblokkeerd voor verdere incasso.
Goed op weg naar wat? De grootste energieleverancier van NL te worden, of heb je het over hun niveau van dienstverlening?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:32 schreef dewaal het volgende:
toch is oxxio goed op weg
Zelfs dat weet een bank niet.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:30 schreef Hihat het volgende:
[..]
Nee, dan is het wellicht slechts één keer geboekt in de systemen van Oxxio, maar als zij de incassobestanden bijvoorbeeld tweemaal aanbieden aan hun bank, dan wordt er gewoon tweemaal afgeschreven. Een bank weet alleen dat een bepaalde partij een x-bedrag van van een bepaalde rekening mag halen
Nadat Eneco eenmaal begreep dat het niet de bedoeling was dat er afgesloten was (Ongeveer 10 maanden nadien) geen problemen meer gehad met Eneco.quote:Op zondag 9 juli 2006 18:06 schreef Etcetera het volgende:
is er uberhaupt (verzin het trema er maar bij) een elektriciteitsbedrijf dat wél goed is en waarbij je géén gezeik hebt?
Ik heb al een tijdje het idee dat je voor/bij/met oxxio werkt!quote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:32 schreef dewaal het volgende:
toch is oxxio goed op weg
Die trappen er hopelijk niet in. Meerjarige contracten zijn negen van de tien keer onvoordelig.quote:Op zondag 9 juli 2006 18:51 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Ik heb al een tijdje het idee dat je voor/bij/met oxxio werkt!
Enne oxxio is niet goed op weg. Ze geven een (half) jaar stroom weg, gratis en voor niets! En de klanten dan die al langer bij oxxio zitten? Wat mogen die ontvangen van oxxio?
Leg dat dan maar eens uit ipv in tienlettergreepzinnen te spreken.quote:Op zondag 9 juli 2006 17:57 schreef dewaal het volgende:
ik heb het over de niveau van dienstverlening.
Hoezo denk je dat ik voor Oxxio werk?quote:Op zondag 9 juli 2006 18:51 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Ik heb al een tijdje het idee dat je voor/bij/met oxxio werkt!
Enne oxxio is niet goed op weg. Ze geven een (half) jaar stroom weg, gratis en voor niets! En de klanten dan die al langer bij oxxio zitten? Wat mogen die ontvangen van oxxio?
Wat een wollig managersjargon.quote:Op maandag 10 juli 2006 20:00 schreef dewaal het volgende:
omdat ik in die context praat. Nogmaals er bestaat een DTE scorecard die door alle energiebedrijven inzichtelijk wordt gemaakt wat de stand van hun dienstverlening is.
Omdat je aardig pro-oxxio reageert?quote:
De aangeleverde cijfers worden gecontroloeerd door de DTE. De dte neemt steekproeven bij energiebedrijven en lichten dus ook de administratie door van de betreffende energiebedrijven. Voldoen ze er niet aan dan hangt er een dwangsom boven hun hoofd. In het allerlaatste geval kan de vergunning worden ingetrokken.quote:Op maandag 10 juli 2006 20:32 schreef DennisMoore het volgende:
En die DTE scorecard zal wel gebaseerd zijn op cijfers die door de betreffende energiebedrijven worden aangeleverd? Hoe betrouwbaar is dat dan nog?
ik werk wel in de energie branch.quote:Op maandag 10 juli 2006 20:33 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Omdat je aardig pro-oxxio reageert?
Omdat ieder negatief woord over oxxio door jou geexcuseerd wordt?
Omdat je redelijk gerichte vragen stelt?
Nog meer?
En raad eens! Dit hebben ze noodgedwongen in het leven moeten roepen omdat de energiebedrijven er zo'n zooitje van hebben gemaakt.quote:Op maandag 10 juli 2006 21:05 schreef dewaal het volgende:
[..]
De aangeleverde cijfers worden gecontroloeerd door de DTE. De dte neemt steekproeven bij energiebedrijven en lichten dus ook de administratie door van de betreffende energiebedrijven. Voldoen ze er niet aan dan hangt er een dwangsom boven hun hoofd. In het allerlaatste geval kan de vergunning worden ingetrokken.
Zie maar aan de telecom sector die hebben ook een waakhond zoals de opta.quote:Op maandag 10 juli 2006 23:42 schreef it_was_me het volgende:
[..]
En raad eens! Dit hebben ze noodgedwongen in het leven moeten roepen omdat de energiebedrijven er zo'n zooitje van hebben gemaakt.
Niet echt, de NMa heeft het toezicht gekregen in de Elektriciteitswet 1998, ver voordat de vrije consumenten-energiemarkt los kwam. (De DTe is gewoon een onderdeel van de NMa.)quote:En raad eens! Dit hebben ze noodgedwongen in het leven moeten roepen omdat de energiebedrijven er zo'n zooitje van hebben gemaakt.
Ik heb 3 jaar geleden in verband met de jaarafrekening kontakt gehad met een overkoepelend orgaan. Zij hebben gekeken op die DTE site. En raad eens? Zelfs die site was nog een zooitje want ze kregen het zelfs niet voor elkaar om daar de gegevns goed te vermelden. Sterker : Wij hadden helemaal geen aansluiting maar we kregen wel een naheffing van bijna ¤10.000,-. We konden het allemaal nakijken op die site! Jaja!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:03 schreef soylent het volgende:
[..]
Niet echt, de NMa heeft het toezicht gekregen in de Elektriciteitswet 1998, ver voordat de vrije consumenten-energiemarkt los kwam. (De DTe is gewoon een onderdeel van de NMa.)
Lees de OP?quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:02 schreef dewaal het volgende:
wat is de reden waarom je je auto matische incasso stop hebt gezet bij oxxio?
Vanwege de malafide aanpak die Oxxio hanteerd. Iedere Nederlander zou moeten weten dat jullie bedrijf op het randje balanceerd van de wet.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:02 schreef dewaal het volgende:
wat is de reden waarom je je auto matische incasso stop hebt gezet bij oxxio?
De gene die een all in-clusive huur heeft moet bij zich zelf nagaan dat hij energie bij de huurprijs erbij in heeft zitten en dat het dus geen zin heeft om een overeenkomst aan te gaan met enige energie leverancier omdat de huurder zich zelf in de vingers snijd.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:39 schreef Billy_daKid het volgende:
[..]
Vanwege de malafide aanpak die Oxxio hanteerd. Iedere Nederlander zou moeten weten dat jullie bedrijf op het randje balanceerd van de wet.
Uit eigen kring heb ik de ervaring van een familielid dat zijn ouders met een Oxxio opzadelt. Hoe kan een niet-huiseigenaar de huiseigenaar met een andere leverancier opzadelen. Bij Oxxio kan dat![]()
Het betrof een koop huis, waarbij degene die tekende meerderjarig was, maar niet huiseigenaar.quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:16 schreef dewaal het volgende:
[..]
De gene die een all in-clusive huur heeft moet bij zich zelf nagaan dat hij energie bij de huurprijs erbij in heeft zitten en dat het dus geen zin heeft om een overeenkomst aan te gaan met enige energie leverancier omdat de huurder zich zelf in de vingers snijd.
ook ik moet lachenquote:
He, dat kan mooi niet naar Nederlands recht. Misschien wel naar Somalisch recht, dat weet ik niet.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:57 schreef Billy_daKid het volgende:
[..]
Het betrof een koop huis, waarbij degene die tekende meerderjarig was, maar niet huiseigenaar.
Eigenaardig niet![]()
En lang leve de overheid die dit allemaal toestaat en 'hun' burgers onwetend een doolhof inleiden!quote:Op zondag 9 juli 2006 18:22 schreef DennisMoore het volgende:
Nee, door de concurrentie op de energiemarkt en doordat er winsten aan aandeelhouders moeten worden betaald, moeten de kosten zoveel mogelijk gedrukt, fusies, schaalgrootte, etc. Men zal proberen om met minimale klantenservice toch klanten te behouden. Klanten moeten nét niet weglopen. Bovendien heeft het overstappen naar een andere leverancier zoveel voeten in de aarde, dat je het wel heel bont moet maken voordat klanten weglopen.
Leve de liberalisering van de energiemarkt!.
Oxxio natuurlijk!!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:38 schreef dewaal het volgende:
wat is volgens jullie wel de beste energie maatschappij.
Nuon vraagt extra geld, Eneco doet dat ook al geruime tijd.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:56 schreef queedo het volgende:
Journalist zoekt mensen die weigeren om extra te betalen voor acceptgiro bij energiebedrijven of kabelmaatschappijen. Nuon vraagt per 1 mei namelijk extra geld voor betalen per acceptgiro in plaats van automatische incasso.
Graag contact opnemen met Guido: queedo@gmail.com
Dank!
waarom dood zo erg is oxxio niet.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:28 schreef Ringo het volgende:
Oxxio moet dood. DOOD!!!
Goed onderbouwd hoor! Je moeder is trots op je.quote:
Nee, dit is hoogstaandquote:Op donderdag 20 juli 2006 11:05 schreef Rio het volgende:
[..]
Goed onderbouwd hoor! Je moeder is trots op je.
Ga nu maar weer verder met kolen in de oven van de energiecentrale scheppen.![]()
Oxxio sterf!quote:
Nu begrijp ik wel dat je Oxxio dood wil. Het zal je maar gebeuren zeg. Heel veel sterkte.quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:33 schreef Serinde het volgende:
Oxxio sterf!
Laatst ook zo'n sukkel aan de deur. Ik heb hem uitgelegd dat ik graag veel te veel aan de Nuon betaal, dat ik dat een heerlijk gevoel vind. Prettige avond!
Dank, ik heb het nodigquote:Op donderdag 20 juli 2006 14:46 schreef soylent het volgende:
[..]
Nu begrijp ik wel dat je Oxxio dood wil. Het zal je maar gebeuren zeg. Heel veel sterkte.
In welke hoedanigheid?quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:46 schreef Ringo het volgende:
Ik mag me gelukkig elke dag bezighouden met het puinruimen van die Oxxio-bende.
Nee, helemaal niet.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:57 schreef Billy_daKid het volgende:
[..]
Het betrof een koop huis, waarbij degene die tekende meerderjarig was, maar niet huiseigenaar.
Eigenaardig niet![]()
Oxxio besteedt in feite een deel van zijn administratie uit aan derden. Een van die 'derden', daar werk ik voor.quote:
mag ik weten voor welke derde je werkt?quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:11 schreef Ringo het volgende:
[..]
Oxxio besteedt in feite een deel van zijn administratie uit aan derden. Een van die 'derden', daar werk ik voor.
Pappen en nathouden, dat is wat Oxxio doet, en ondertussen hun eigen klanten op kosten jagen.
neequote:Op donderdag 20 juli 2006 20:39 schreef dewaal het volgende:
[..]
mag ik weten voor welke derde je werkt?
Wat is dat nou weer voor rare logica.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:02 schreef dewaal het volgende:
Blijkbaar is er dus niets aan de hand en heb je geen problemen met het bedrijf oxxio
Sjongejonge, ik heb die hele klaagzang gelezen. De tranen springen je in de ogen als je leest hoe Oxxio omgaat met haar klanten.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:53 schreef Ringo het volgende:
Lees hier waarom Oxxio zo'n schijtreputatie heeft.![]()
.
is dit niet meer achterhaaldquote:Op vrijdag 21 juli 2006 09:30 schreef Hihat het volgende:
[..]
Sjongejonge, ik heb die hele klaagzang gelezen. De tranen springen je in de ogen als je leest hoe Oxxio omgaat met haar klanten.
Behoorlijk.quote:
mm zie ook nog zat klachten uit 2006 Oxxio heeft gewoon slechte naam net zoals UPC. Tuurlijk er zullen veel mensen tevreden zijn over ze, maar ze hebben veel dingen fout gedaan en het zal nu een poos duren voordat ze die slechte naam kwijt zijn. Geld ook voor UPC trouwensquote:Op zondag 23 juli 2006 21:16 schreef mazaru het volgende:
[..]
Behoorlijk.
Aan de data te zien zijn de meeste klachten uit 2005
De klachten die daar staan met een recente datum, die gaan over het algemeen over contracten die afgesloten zijn in de jaren 2003,04 en 05.quote:Op zondag 23 juli 2006 21:41 schreef Evertjan het volgende:
[..]
mm zie ook nog zat klachten uit 2006 Oxxio heeft gewoon slechte naam net zoals UPC. Tuurlijk er zullen veel mensen tevreden zijn over ze, maar ze hebben veel dingen fout gedaan en het zal nu een poos duren voordat ze die slechte naam kwijt zijn. Geld ook voor UPC trouwens
Ga toch weg, het enige waar dat bedrijf geld in steekt, is marketing. Zoveel mogelijk klantjes binnenhalen. Liefdeloos en laf bedrijf.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:21 schreef mazaru het volgende:
[..]
De klachten die daar staan met een recente datum, die gaan over het algemeen over contracten die afgesloten zijn in de jaren 2003,04 en 05.
Ik heb toch het idee dat het toen een groter zooitje was dan dat het nu is.
Er zullen nu best nog wel problemen zijn, maar volgens mij doen ze toch echt hun best om een solide bedrijf te worden.
Zij kiezen elk jaar de beste energieleverancier voor je. Als de huidige niet voldoet gaan ze over op een andere leverancier. Nu werken ze samen met greenchoice.quote:Wij hebben voor u onderzocht wat de beste leveranciers zijn op het gebied van energie, vaste telefonie, brandstof en de nieuwe zorgverzekering. Met deze leveranciers hebben we een collectief contract gesloten. Dit houdt in dat we gezamenlijk met alle leden van de Vastelastenbond een voordelige prijs bedingen. Samen staan we dus veel sterker. We bestaan nog niet zo lang maar we zijn nu al het voordeligste collectief voor consumenten in Nederland.
Door op de knop Aanmelden te klikken, kunt u gratis meedoen met de gezamenlijke inkoop van energie en/of vaste telefonie. Door op de knop Uw besparing te klikken kunt u berekenen wat u gaat besparen ten opzichte van uw huidige leverancier.
Vereniging de Vastelastenbond in het kort
• Een vereniging die mensen bij elkaar brengt om samen te besparen en problemen centraal op te lossen.
• Door goed onderzoek te doen bieden we voor elke vaste last een goede, betrouwbare aanbieder.
• Door het overaanbod aan producten en diensten wordt een goede keuze maken steeds moeilijker, wij doen feitelijk onderzoek en maken de juiste keuze.
• Indien er een probleem is staan wij voor u klaar.
quote:Op maandag 24 juli 2006 00:17 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ga toch weg, het enige waar dat bedrijf geld in steekt, is marketing. Zoveel mogelijk klantjes binnenhalen. Liefdeloos en laf bedrijf.
Opdoeken die hap, asap.
wat ook meetelt je hoort altijd alleen de klagers en dat is maar 2% van alle klanten van oxxio. De rest is tevreden over de dienst verlening.quote:Op maandag 24 juli 2006 08:50 schreef avotar het volgende:
[..]
Oxxio is onderdeel van een van de grootste energiebedrijven van europa..alleen zijn ze in nederland nog niet zo heel groot..
maarja.... het imago is slecht.... en dan krijg je dit soort onzin reacties.
Wanneer het aantal klachten zo groot is, en er een duidelijk patroon in het soort klachten is te herkennen: JA.quote:Op maandag 24 juli 2006 18:46 schreef dewaal het volgende:
[..]
wat ook meetelt je hoort altijd alleen de klagers en dat is maar 2% van alle klanten van oxxio. De rest is tevreden over de dienst verlening.
Tevreden mensen hoor je niet op internet klagers daarin tegen wel kijk maar naar elke forum de klagers heb je aan de overhand de mensen die tevreden zijn hoor je zelden. Moet je daar uit afleiden dat een producht of dienst altijd erg slecht is?
Wist je dat oxxio het eerste energiebedrijf is met een ITO certificaat. zie http://www.bereikbaarheid.nl/quote:Op maandag 24 juli 2006 18:55 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wanneer het aantal klachten zo groot is, en er een duidelijk patroon in het soort klachten is te herkennen: JA.
In dit geval: het product Oxxio is een SLECHT product.
Bovendien: bij een goed product of een goede dienstverlening, hoor je de mensen juist wél. Jouw opmerking is een zwaktebod van een partij die weet dat zijn service ver onder de maat is en dan maar roept: zwijgen is instemmen.
Nee hoor, dat zie je dan weer helemaal verkeerd.quote:Op maandag 24 juli 2006 18:55 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wanneer het aantal klachten zo groot is, en er een duidelijk patroon in het soort klachten is te herkennen: JA.
In dit geval: het product Oxxio is een SLECHT product.
Bovendien: bij een goed product of een goede dienstverlening, hoor je de mensen juist wél. Jouw opmerking is een zwaktebod van een partij die weet dat zijn service ver onder de maat is en dan maar roept: zwijgen is instemmen.
Lees mijn post anders eens.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 08:52 schreef avotar het volgende:
[..]
Nee hoor, dat zie je dan weer helemaal verkeerd.
Op het moment dat iemand een beeld heeft van een imago, zoals jij dat van Oxxio hebt, ga je zoeken naar dingen die dat bevestigen. En dat heb je gevonden.
Lees de posts om je heen anders eens.
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 17:53 schreef mazaru het volgende:
Toen de man lichtelijk in paniek het call-center belde, werd hem door een telefonist te verstaan gegeven dat hij eerst de nota van ruim 2 miljoen euro moest voldoen, en dat er daarna naar de klacht zou worden gekeken. De telefonist zei nog dat er zonodig een betalingsregeling getroffen kon worden.![]()
Nogmaals krijg je jaarlijks een afrekening of maandelijks. En dan bedoel ik de papieren factuur.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 17:47 schreef Ringo het volgende:
[..]
Lees mijn post anders eens.
Ik ben geen klant van fucking Oxxio en had eigenlijk nauwelijks van die paupers gehoord voordat ik professioneel met ze te maken kreeg. Het gaat niet om een imago via een reclamecampagne, het gaat om de zaken die ik telkens weer onder ogen krijg, en het beeld dat ik dáárdoor van Oxxio heb gekregen. Gewoon harde feiten.
Oxxio's dienstverlening zuigt, en hun administratie is een klerezooi. Dat is wat ik ZIE, wat ik MEEMAAK. En reken maar dat ik vergelijkingsmateriaal heb.
Dus kappen met die schijnheilige goedpraterij.
Wat heeft jouw reactie te maken met zijn post?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:24 schreef dewaal het volgende:
Nogmaals krijg je jaarlijks een afrekening of maandelijks. En dan bedoel ik de papieren factuur.
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:24 schreef dewaal het volgende:
[..]
Nogmaals krijg je jaarlijks een afrekening of maandelijks. En dan bedoel ik de papieren factuur.
Blijkbaar kan je alleen maar afzeiken tegen een organisatie ook als ze het willen verbeteren en geef je hun geen kans.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:50 schreef Ringo het volgende:
[..]
Jouw reacties passen precies in het Oxxio-profiel. Nietszeggende oneliners, ongewenste zoethoudertjes, marketingtechnisch geouwehoer.
En ondertussen fout op fout, vergissing op vergissing, de ene misstap na de andere misstap, Klanten benadelen, dubbele incasso's, dreigbrieven, deurwaarders op ze af sturen, een helpdesk als een firewall.
Ga zo door. [afbeelding]
Dat lijkt mij sterk, als hij direct begint met handmatige overboekingen zodat de betalingen maandelijks op tijd binnen zijn...quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:46 schreef Mike het volgende:
[..]
En wat moet de bank er dan aan doen? Die kunnen er een incasso blokkade opzetten, maar daar worden ze bij Oxxio dus boos van. En dan krijg je misschien gezeik met een deurwaarder.
Ik heb het wel gedaan.quote:Ik vind het maar een vreemde zaak dat het per se automatisch afgeschreven moet worden...veel mensen hebben een rekening waarbij dat niet eens kan.
Ach gossie... doen ze gemeen tegen dat arme Oxxio?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:52 schreef dewaal het volgende:
Blijkbaar kan je alleen maar afzeiken tegen een organisatie ook als ze het willen verbeteren en geef je hun geen kans.
Verbeteren? Een tweede kans? Dat bedrijf is alleen maar bezig om op slinkse wijze zoveel mogelijk klantjes binnen te halen, terwijl hun administratie en organisatie daar helemaal niet op berekend is. Ze klojen maar wat aan en elke keer als het goed mis gaat, zeggen ze: "ja maar we zijn echt bezig om de boel te verbeteren."quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:52 schreef dewaal het volgende:
[..]
Blijkbaar kan je alleen maar afzeiken tegen een organisatie ook als ze het willen verbeteren en geef je hun geen kans.
Die genade klap volgens jou kan je voorlopig vergeten. In het begin was de dienst verlening niet correct ben ik met je eens. Maar door druk vanuit de klanten en de DTE. gebeuren er veel verbeteringen. Ze moeten wel anders kost het hun klanten en dus omzet verlies.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:02 schreef Ringo het volgende:
[..]
Verbeteren? Een tweede kans? Dat bedrijf is alleen maar bezig om op slinkse wijze zoveel mogelijk klantjes binnen te halen, terwijl hun administratie en organisatie daar helemaal niet op berekend is. Ze klojen maar wat aan en elke keer als het goed mis gaat, zeggen ze: "ja maar we zijn echt bezig om de boel te verbeteren."
Leuk voor al die mensen die al sinds 2003, 2004 een hoop geshit en gedonder hebben omtrent hun energielevering, die ondanks alle cheape beloften met torenhoge rekeningen worden geconfronteerd; onbetrouwbare incasso's, dreigbrieven na storneringen en een bureaucratische mist waar je misselijk van wordt. En dat omdat Oxxio zijn zaken niet op orde heeft.
Een goede voorbereiding is het halve werk.
Dienstbaar zijn aan je klanten.
Hebben jullie daar wel eens van gehoord?
Zelfs al mag het zo zijn dat dat bedrijf over een jaar wél een redelijke service kan verlenen, dan nog hebben ze zich volkomen uit de markt geprezen met hun valse beloften & hun mafiose cowboypraktijken. Eerst denken, dan doen.
Geen mededogen dus. Ik wacht met smart op de genadeklap.![]()
Goh?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:07 schreef dewaal het volgende:
Die genade klap volgens jou kan je voorlopig vergeten. In het begin was de dienst verlening niet correct ben ik met je eens. Maar door druk vanuit de klanten en de DTE. gebeuren er veel verbeteringen. Ze moeten wel anders kost het hun klanten en dus omzet verlies.
Ik weet precies wat er namelijk bij oxxio zelf gebeurt. Vandaar dat ik er over kan praten.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:16 schreef Ringo het volgende:
[..]
Goh?
En nu nog weten hoeveel moeite het kost om van Oxxio af te komen. Het lijkt Hotel California wel: you can check out any time you like but you can never leave.
Ik wil je (helaas) best geloven dat Oxxio een grote speler zal worden/blijven, en ik help het je hopen dat ze hun werkwijze zullen oppoetsen, maar wat mij betreft is dat mosterd na de maaltijd. Sommige fouten zijn (in een rechtvaardige wereld) niet meer te herstellen.
Maar goed, gooi er maar genoeg hersenverwekende reclamespotjes tegenaan en de goegemeente zal er wel intrappen. De duistere kant van marktwerking.![]()
![]()
Je werkt er op de marketing-afdeling?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:19 schreef dewaal het volgende:
Ik weet precies wat er namelijk bij oxxio zelf gebeurt. Vandaar dat ik er over kan praten.
nee dat niet.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:27 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Je werkt er op de marketing-afdeling?
Nou eigenlijk praat je er niet over...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:19 schreef dewaal het volgende:
[..]
Ik weet precies wat er namelijk bij oxxio zelf gebeurt. Vandaar dat ik er over kan praten.
Vertel me dan eens waar je die wijsheid vandaan haalt Ringo, want daar ben ik wel heel nieuwsgierig naar.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 17:47 schreef Ringo het volgende:
[..]
Lees mijn post anders eens.
Ik ben geen klant van fucking Oxxio en had eigenlijk nauwelijks van die paupers gehoord voordat ik professioneel met ze te maken kreeg. Het gaat niet om een imago via een reclamecampagne, het gaat om de zaken die ik telkens weer onder ogen krijg, en het beeld dat ik dáárdoor van Oxxio heb gekregen. Gewoon harde feiten.
Oxxio's dienstverlening zuigt, en hun administratie is een klerezooi. Dat is wat ik ZIE, wat ik MEEMAAK. En reken maar dat ik vergelijkingsmateriaal heb.
Dus kappen met die schijnheilige goedpraterij.
Rotschop!quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:46 schreef Ringo het volgende:
De heer Dewaal schijnt hier vooral te willen beweren dat het allemaal meevalt, maar dat is natuurlijk gelogen. Ik mag me gelukkig elke dag bezighouden met het puinruimen van die Oxxio-bende. Wat een troep mafiosen. Totaal incapabel, die firma.
Spooknota's, valse beloften, huichelachtige klantenwerfacties, dubbele afspraken, wanordelijke administratie, beroerde communicatie: OXXIO HEEFT HET ALLEMAAL.
Niet intrappen dus. Dat bedrijf verdient een lading hagel in de donder.
Je moest je schamen, om hun gebrek aan beleid te verdedigen.
Disgrace. [afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |