Ik ga iig met een copie van die brief naar de bank was ik zelf nog niet op gekomenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:13 schreef _-rally-_ het volgende:
Die weigering gehoor te geven aan de rode kaart moet je bij de bank melden.
k, maar als in de voorwaarden van Oxxio staat dat er alleen met automatische incasso betaald kan worden heb je geen Oxxio meer.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:23 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Ik ga iig met een copie van die brief naar de bank was ik zelf nog niet op gekomen
En wat moet de bank er dan aan doen? Die kunnen er een incasso blokkade opzetten, maar daar worden ze bij Oxxio dus boos van. En dan krijg je misschien gezeik met een deurwaarder.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:13 schreef _-rally-_ het volgende:
Die weigering gehoor te geven aan de rode kaart moet je bij de bank melden.
Volgens mij moet het zo geen problemen opleveren.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:47 schreef it_was_me het volgende:
'' Klant dient leverancier binnen tien dagen na uitvoering van een automatische incasso dan wel na ontvangst van een factuur........'' (stukje uit de voorwaarden)
Het kan dus wel! Met een factuur! Dus zolang ik netjes zelf betaal kan Oxxio mij toch niets maken? Ik laat dan iedere keer het bedrag storneren en laat de automatisch overboeking die ik heb ingesteld zijn werk doen! En uiteraard met de brief naar de bank.
Ik heb nu de bank aan de telefoon en die beginnen te lachen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:49 schreef Mike het volgende:
[..]
Volgens mij moet het zo geen problemen opleveren.
Ik ben dus alleen wel benieuwd wat je op de bank wil gaan doen.
Het gebeurt erg vaak, maar dat geldt natuurlijk niet alleen voor Oxxio...ook veel andere energiebedrijven maken er een puinhoop van. Net als bv. telecommaatschappijen en verzekeringsmaatschappijen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:09 schreef it_was_me het volgende:
Nu ik er iets langer over nadenk valt het me op dat de bank wel heel snel zo reageert. Ik heb nu wel een beetje het vermoeden dat dit dus vaker gebeurt! Het is dat ik daar mijn energie goedkoper heb. Verder zijn het maar amateurs!
De blokkade gaat alleen over de tegenrekening. Het eerste probleem wat je noemt, het innen via een andere tegenrekening, is dus inderdaad aanwezig en dan is het inderdaad even zaak de bank te bellen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:42 schreef stinkie het volgende:
Let alleen wel op met blokkades, die worden gezet op tegenrekening, bedrag en dacht ik ook datum. Oftewel, als ze via een andere tegenrekening, of een cent meer of minder, incasseren heb je kans dat ze alsnog aan je centen zitten. Geen probleem, moet je alleen ff wat meer doen. Bank bellen, misbruik incasso melden en dan gaat de bank zich met Oxxio bezighouden.
nee, het is een combinatie, tenminste, dat is wat Postbank mij vertelde toen ik genoeg had van UPC. En idd werd daar wel eens een ander bedrag geind....quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:45 schreef Mike het volgende:
[..]
De blokkade gaat alleen over de tegenrekening. Het eerste probleem wat je noemt, het innen via een andere tegenrekening, is dus inderdaad aanwezig en dan is het inderdaad even zaak de bank te bellen.
Dat zou betekenen dat een bedrijf dat kwaad wil gewoon elke maand het bedrag kan veranderen om zo onder de blokkade uit te komen. Voor zover mij bekend is er gewoon geen enkel bedrag te incasseren bij een incassoblokkade...de naam zegt het eigenlijk al.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:49 schreef stinkie het volgende:
[..]
nee, het is een combinatie, tenminste, dat is wat Postbank mij vertelde toen ik genoeg had van UPC. En idd werd daar wel eens een ander bedrag geind....
het zou me iig niet verbazen, gezien de hoeveelheid misbruik die er de afgelopen jaren met incasso's zijn gemaaktquote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:10 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat een bedrijf dat kwaad wil gewoon elke maand het bedrag kan veranderen om zo onder de blokkade uit te komen. Voor zover mij bekend is er gewoon geen enkel bedrag te incasseren bij een incassoblokkade...de naam zegt het eigenlijk al.
Ok, laat ik het dan anders zeggen: ik vraag als bankmedewerker bijna elke dag een incassoblokkade aan en ik heb nog nooit meegemaakt dat er daarna nog wat werd afgeschreven (behalve dan als er een andere tegenrekening gebruikt werd).quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:13 schreef stinkie het volgende:
[..]
het zou me iig niet verbazen, gezien de hoeveelheid misbruik die er de afgelopen jaren met incasso's zijn gemaakt
Dan nog. Oxxio is maffia. Ik heb gelukkig alleen professioneel met ze te maken maar ik krijg steeds vaker het idee dat het niet alleen een administratieve puinhoop is daar, maar dat die puinhoop zelfs een strategie is, dwz dat ze expres hun klanten het geld uit de zakken kloppen dmv foutieve en/of dubbele incasso's.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:46 schreef kwib het volgende:
L E E S dan ook de Algemene Voorwaarden als je iets tekent of afneemt (internet, gas/water/licht etc)
Dit soort zaken komen wel vaker voor. Facturen en/of acceptgiro's versturen is prijzig dus sommige bedrijven willen dat niet.TS dacht lekker goedkoop uit te zijn maar snapt nu waarom. En dat Oxxio een puinhoop is had je met 3 seconden googlen ook kunnen leren.
Hint: je kan automatische incasso's tot 1 maand laten stoneren (terugstorten). Gewoon gebruik van maken
Niet met mijn facturatie, maar met de facturaties die ik onder ogen krijg. Oxxio klooit maar wat aan: spookincasso's, te hoge incasso's, dubbele incasso's, noem maar op. En als een klant verhaal komt halen, geven ze niet thuis, en spelen ze de bal door naar derden, of ze doen valse beloftes, bedoeld om de klant te lijmen, die die derde partij vervolgens weer niet in kan lossen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:33 schreef dewaal het volgende:
ik begrijp dat er wat niet goed gaat met jou facturatie kan je aangeven wat er niet goed gaat.
Oxxio doet niet aan papieren facturen. Sowieso niet aan 'papieren rompslomp': ze bellen je op om te vragen of je hun klant wilt worden, als je ja zegt, hebben ze dat op tape, dat ze gebruiken als mondelinge toezegging. Daarna geef je je rekeningnummer en dan begint de heisa. Storneer je hun incasso's, dan schakelen ze een incassobureau in.quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:15 schreef dewaal het volgende:
krijg je maandelijks een papieren factuur of jaarlijks. Dus ben je grootzakelijk klant of kleinzakelijke klant bij hun.
Oxxio vermeld in de jaarafrekening het maandelijkse voorschotbedrag. Alleen ze veranderen dat bedrag te pas en te onpas, of ze boeken het een maand niet af. Je moet zelf heel erg opletten wat er afgeboekt wordt met een automatische incasso. Ik wilde die incasso niet meer om dat ze weigerde op een heel snelle manier mijn teveel betaalde voorschot van 2 jaar eerder te te storten. Ik heb toen gemeld dat ik niets meer betaalde eer ik dat bedrag terug had. En het ging over de helft van het betaalde voorschot van dat betreffende jaar. Toen het eindelijk terug geboekt was werden er steeds verschillende bedragen afgeboekt. Toen heb ik besloten dat ik het zelf beter kan en heb dus die incasso stopgezet. En vanaf dat moment wordt er iedere maand hetzelfde bedrag betaald. Het bedrag wat zij vinden dat ik als voorschot per maand moet betalen. Tot op heden hebben ze nog geen maatregelen genomen ofzo.quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:35 schreef dewaal het volgende:
maar hoezo dubbele incasso's of spook incasso's kan je dit uitleggen.
En welk incassobureau ziet er heil in zo'n zaak?quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:28 schreef Ringo het volgende:
Storneer je hun incasso's, dan schakelen ze een incassobureau in.
Dat maandelijkse voorschotbedrag is natuurlijk wel gebasseerd op de dan geldende prijzen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:17 schreef it_was_me het volgende:
Oxxio vermeld in de jaarafrekening het maandelijkse voorschotbedrag.[knip] Toen het eindelijk terug geboekt was werden er steeds verschillende bedragen afgeboekt. Toen heb ik besloten dat ik het zelf beter kan en heb dus die incasso stopgezet. En vanaf dat moment wordt er iedere maand hetzelfde bedrag betaald.
Met een klantenbestand van zo'n 500.000 wil je ook met deze krakkemikkige methode nog wel eens een visje aan de haak slaan. Een heleboel visjes bij elkaar, enzovoort.quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:21 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En welk incassobureau ziet er heil in zo'n zaak?.
Bovenstaande is geen dubbele incasso. Een voorschot kan maar 1x worden geincasseerd. Daarna staat het voorschot geblokkeerd voor verdere incasso.quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:17 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Oxxio vermeld in de jaarafrekening het maandelijkse voorschotbedrag. Alleen ze veranderen dat bedrag te pas en te onpas, of ze boeken het een maand niet af. Je moet zelf heel erg opletten wat er afgeboekt wordt met een automatische incasso. Ik wilde die incasso niet meer om dat ze weigerde op een heel snelle manier mijn teveel betaalde voorschot van 2 jaar eerder te te storten. Ik heb toen gemeld dat ik niets meer betaalde eer ik dat bedrag terug had. En het ging over de helft van het betaalde voorschot van dat betreffende jaar. Toen het eindelijk terug geboekt was werden er steeds verschillende bedragen afgeboekt. Toen heb ik besloten dat ik het zelf beter kan en heb dus die incasso stopgezet. En vanaf dat moment wordt er iedere maand hetzelfde bedrag betaald. Het bedrag wat zij vinden dat ik als voorschot per maand moet betalen. Tot op heden hebben ze nog geen maatregelen genomen ofzo.
Ik ben naar oxxio gegaan vanwege een collectieve inkoop.
Ik heb een vaste stroomprijs. Dus in feite ook een vast voorschotbedrag!quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:31 schreef frederik het volgende:
[..]
Dat maandelijkse voorschotbedrag is natuurlijk wel gebasseerd op de dan geldende prijzen.
En wanneer je geen vaste stroomprijs hebt, dan zou het kunnen dat ze elke maand het voorschot veranderen met de procentuele verandering is stroomprijs.
Iets waar jij nu geen rekening mee houdt.
Ben bij Oxxio weggegaan omdat ik maandelijks 2 rekeningen kreeg, die ze afschreven op het moment dat het hun uitkwam.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:03 schreef it_was_me het volgende:
Ik betrek mijn energie van Oxxio. Sinds het begin heeft Oxxio gewerkt met automatische incasso. Echter, de bedragen worden op verschillende tijdstippen afgeschreven of ze worden niet afgeschreven. Ook zijn de bedragen niet altijd hetzelfde. Iig ben ik niet blij met de automatische incasso (ook om nog andere redenen).
Nu heb ik de 'rode kaart 'in gestuurd en meld Oxxio nu terug dat dat niet kan. Ik heb die incasso maar te accepteren en anders heb ik kans om afgesloten te worden. Dat staat in de voorwaarden. Maar zo lees ik de voorwaarden niet! Ik denk dat het ook mag van hun met een factuur.
Maar eigenlijk is mijn vraag: Mag Oxxio eisen dat betaling alleen via incasso gaat, en mogen zij zomaar weigeren gehoor te geven aan een 'rode kaart'?
Nee, dan is het wellicht slechts één keer geboekt in de systemen van Oxxio, maar als zij de incassobestanden bijvoorbeeld tweemaal aanbieden aan hun bank, dan wordt er gewoon tweemaal afgeschreven. Een bank weet alleen dat een bepaalde partij een x-bedrag van van een bepaalde rekening mag halen, maar houdt niet bij hoe vaak dat gebeurt. Oxxio heeft in dit geval van haar klanten een zogenaamde doorlopende machtiging gekregen. Als ze het willen kunnen ze elke dag wel incasseren van die rekeningen. Schering en inslag bij sommige slecht georganiseerde bedrijven, doe maar eens navraag bij Interpay.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:58 schreef dewaal het volgende:
[..]
Bovenstaande is geen dubbele incasso. Een voorschot kan maar 1x worden geincasseerd. Daarna staat het voorschot geblokkeerd voor verdere incasso.
Goed op weg naar wat? De grootste energieleverancier van NL te worden, of heb je het over hun niveau van dienstverlening?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:32 schreef dewaal het volgende:
toch is oxxio goed op weg
Zelfs dat weet een bank niet.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:30 schreef Hihat het volgende:
[..]
Nee, dan is het wellicht slechts één keer geboekt in de systemen van Oxxio, maar als zij de incassobestanden bijvoorbeeld tweemaal aanbieden aan hun bank, dan wordt er gewoon tweemaal afgeschreven. Een bank weet alleen dat een bepaalde partij een x-bedrag van van een bepaalde rekening mag halen
Nadat Eneco eenmaal begreep dat het niet de bedoeling was dat er afgesloten was (Ongeveer 10 maanden nadien) geen problemen meer gehad met Eneco.quote:Op zondag 9 juli 2006 18:06 schreef Etcetera het volgende:
is er uberhaupt (verzin het trema er maar bij) een elektriciteitsbedrijf dat wél goed is en waarbij je géén gezeik hebt?
Ik heb al een tijdje het idee dat je voor/bij/met oxxio werkt!quote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:32 schreef dewaal het volgende:
toch is oxxio goed op weg
Die trappen er hopelijk niet in. Meerjarige contracten zijn negen van de tien keer onvoordelig.quote:Op zondag 9 juli 2006 18:51 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Ik heb al een tijdje het idee dat je voor/bij/met oxxio werkt!
Enne oxxio is niet goed op weg. Ze geven een (half) jaar stroom weg, gratis en voor niets! En de klanten dan die al langer bij oxxio zitten? Wat mogen die ontvangen van oxxio?
Leg dat dan maar eens uit ipv in tienlettergreepzinnen te spreken.quote:Op zondag 9 juli 2006 17:57 schreef dewaal het volgende:
ik heb het over de niveau van dienstverlening.
Hoezo denk je dat ik voor Oxxio werk?quote:Op zondag 9 juli 2006 18:51 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Ik heb al een tijdje het idee dat je voor/bij/met oxxio werkt!
Enne oxxio is niet goed op weg. Ze geven een (half) jaar stroom weg, gratis en voor niets! En de klanten dan die al langer bij oxxio zitten? Wat mogen die ontvangen van oxxio?
Wat een wollig managersjargon.quote:Op maandag 10 juli 2006 20:00 schreef dewaal het volgende:
omdat ik in die context praat. Nogmaals er bestaat een DTE scorecard die door alle energiebedrijven inzichtelijk wordt gemaakt wat de stand van hun dienstverlening is.
Omdat je aardig pro-oxxio reageert?quote:
De aangeleverde cijfers worden gecontroloeerd door de DTE. De dte neemt steekproeven bij energiebedrijven en lichten dus ook de administratie door van de betreffende energiebedrijven. Voldoen ze er niet aan dan hangt er een dwangsom boven hun hoofd. In het allerlaatste geval kan de vergunning worden ingetrokken.quote:Op maandag 10 juli 2006 20:32 schreef DennisMoore het volgende:
En die DTE scorecard zal wel gebaseerd zijn op cijfers die door de betreffende energiebedrijven worden aangeleverd? Hoe betrouwbaar is dat dan nog?
ik werk wel in de energie branch.quote:Op maandag 10 juli 2006 20:33 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Omdat je aardig pro-oxxio reageert?
Omdat ieder negatief woord over oxxio door jou geexcuseerd wordt?
Omdat je redelijk gerichte vragen stelt?
Nog meer?
En raad eens! Dit hebben ze noodgedwongen in het leven moeten roepen omdat de energiebedrijven er zo'n zooitje van hebben gemaakt.quote:Op maandag 10 juli 2006 21:05 schreef dewaal het volgende:
[..]
De aangeleverde cijfers worden gecontroloeerd door de DTE. De dte neemt steekproeven bij energiebedrijven en lichten dus ook de administratie door van de betreffende energiebedrijven. Voldoen ze er niet aan dan hangt er een dwangsom boven hun hoofd. In het allerlaatste geval kan de vergunning worden ingetrokken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |