Wat is dat nou weer voor rare logica.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:02 schreef dewaal het volgende:
Blijkbaar is er dus niets aan de hand en heb je geen problemen met het bedrijf oxxio
Sjongejonge, ik heb die hele klaagzang gelezen. De tranen springen je in de ogen als je leest hoe Oxxio omgaat met haar klanten.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:53 schreef Ringo het volgende:
Lees hier waarom Oxxio zo'n schijtreputatie heeft.![]()
.
is dit niet meer achterhaaldquote:Op vrijdag 21 juli 2006 09:30 schreef Hihat het volgende:
[..]
Sjongejonge, ik heb die hele klaagzang gelezen. De tranen springen je in de ogen als je leest hoe Oxxio omgaat met haar klanten.
Behoorlijk.quote:
mm zie ook nog zat klachten uit 2006 Oxxio heeft gewoon slechte naam net zoals UPC. Tuurlijk er zullen veel mensen tevreden zijn over ze, maar ze hebben veel dingen fout gedaan en het zal nu een poos duren voordat ze die slechte naam kwijt zijn. Geld ook voor UPC trouwensquote:Op zondag 23 juli 2006 21:16 schreef mazaru het volgende:
[..]
Behoorlijk.
Aan de data te zien zijn de meeste klachten uit 2005
De klachten die daar staan met een recente datum, die gaan over het algemeen over contracten die afgesloten zijn in de jaren 2003,04 en 05.quote:Op zondag 23 juli 2006 21:41 schreef Evertjan het volgende:
[..]
mm zie ook nog zat klachten uit 2006 Oxxio heeft gewoon slechte naam net zoals UPC. Tuurlijk er zullen veel mensen tevreden zijn over ze, maar ze hebben veel dingen fout gedaan en het zal nu een poos duren voordat ze die slechte naam kwijt zijn. Geld ook voor UPC trouwens
Ga toch weg, het enige waar dat bedrijf geld in steekt, is marketing. Zoveel mogelijk klantjes binnenhalen. Liefdeloos en laf bedrijf.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:21 schreef mazaru het volgende:
[..]
De klachten die daar staan met een recente datum, die gaan over het algemeen over contracten die afgesloten zijn in de jaren 2003,04 en 05.
Ik heb toch het idee dat het toen een groter zooitje was dan dat het nu is.
Er zullen nu best nog wel problemen zijn, maar volgens mij doen ze toch echt hun best om een solide bedrijf te worden.
Zij kiezen elk jaar de beste energieleverancier voor je. Als de huidige niet voldoet gaan ze over op een andere leverancier. Nu werken ze samen met greenchoice.quote:Wij hebben voor u onderzocht wat de beste leveranciers zijn op het gebied van energie, vaste telefonie, brandstof en de nieuwe zorgverzekering. Met deze leveranciers hebben we een collectief contract gesloten. Dit houdt in dat we gezamenlijk met alle leden van de Vastelastenbond een voordelige prijs bedingen. Samen staan we dus veel sterker. We bestaan nog niet zo lang maar we zijn nu al het voordeligste collectief voor consumenten in Nederland.
Door op de knop Aanmelden te klikken, kunt u gratis meedoen met de gezamenlijke inkoop van energie en/of vaste telefonie. Door op de knop Uw besparing te klikken kunt u berekenen wat u gaat besparen ten opzichte van uw huidige leverancier.
Vereniging de Vastelastenbond in het kort
• Een vereniging die mensen bij elkaar brengt om samen te besparen en problemen centraal op te lossen.
• Door goed onderzoek te doen bieden we voor elke vaste last een goede, betrouwbare aanbieder.
• Door het overaanbod aan producten en diensten wordt een goede keuze maken steeds moeilijker, wij doen feitelijk onderzoek en maken de juiste keuze.
• Indien er een probleem is staan wij voor u klaar.
quote:Op maandag 24 juli 2006 00:17 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ga toch weg, het enige waar dat bedrijf geld in steekt, is marketing. Zoveel mogelijk klantjes binnenhalen. Liefdeloos en laf bedrijf.
Opdoeken die hap, asap.
wat ook meetelt je hoort altijd alleen de klagers en dat is maar 2% van alle klanten van oxxio. De rest is tevreden over de dienst verlening.quote:Op maandag 24 juli 2006 08:50 schreef avotar het volgende:
[..]
Oxxio is onderdeel van een van de grootste energiebedrijven van europa..alleen zijn ze in nederland nog niet zo heel groot..
maarja.... het imago is slecht.... en dan krijg je dit soort onzin reacties.
Wanneer het aantal klachten zo groot is, en er een duidelijk patroon in het soort klachten is te herkennen: JA.quote:Op maandag 24 juli 2006 18:46 schreef dewaal het volgende:
[..]
wat ook meetelt je hoort altijd alleen de klagers en dat is maar 2% van alle klanten van oxxio. De rest is tevreden over de dienst verlening.
Tevreden mensen hoor je niet op internet klagers daarin tegen wel kijk maar naar elke forum de klagers heb je aan de overhand de mensen die tevreden zijn hoor je zelden. Moet je daar uit afleiden dat een producht of dienst altijd erg slecht is?
Wist je dat oxxio het eerste energiebedrijf is met een ITO certificaat. zie http://www.bereikbaarheid.nl/quote:Op maandag 24 juli 2006 18:55 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wanneer het aantal klachten zo groot is, en er een duidelijk patroon in het soort klachten is te herkennen: JA.
In dit geval: het product Oxxio is een SLECHT product.
Bovendien: bij een goed product of een goede dienstverlening, hoor je de mensen juist wél. Jouw opmerking is een zwaktebod van een partij die weet dat zijn service ver onder de maat is en dan maar roept: zwijgen is instemmen.
Nee hoor, dat zie je dan weer helemaal verkeerd.quote:Op maandag 24 juli 2006 18:55 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wanneer het aantal klachten zo groot is, en er een duidelijk patroon in het soort klachten is te herkennen: JA.
In dit geval: het product Oxxio is een SLECHT product.
Bovendien: bij een goed product of een goede dienstverlening, hoor je de mensen juist wél. Jouw opmerking is een zwaktebod van een partij die weet dat zijn service ver onder de maat is en dan maar roept: zwijgen is instemmen.
Lees mijn post anders eens.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 08:52 schreef avotar het volgende:
[..]
Nee hoor, dat zie je dan weer helemaal verkeerd.
Op het moment dat iemand een beeld heeft van een imago, zoals jij dat van Oxxio hebt, ga je zoeken naar dingen die dat bevestigen. En dat heb je gevonden.
Lees de posts om je heen anders eens.
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 17:53 schreef mazaru het volgende:
Toen de man lichtelijk in paniek het call-center belde, werd hem door een telefonist te verstaan gegeven dat hij eerst de nota van ruim 2 miljoen euro moest voldoen, en dat er daarna naar de klacht zou worden gekeken. De telefonist zei nog dat er zonodig een betalingsregeling getroffen kon worden.![]()
Nogmaals krijg je jaarlijks een afrekening of maandelijks. En dan bedoel ik de papieren factuur.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 17:47 schreef Ringo het volgende:
[..]
Lees mijn post anders eens.
Ik ben geen klant van fucking Oxxio en had eigenlijk nauwelijks van die paupers gehoord voordat ik professioneel met ze te maken kreeg. Het gaat niet om een imago via een reclamecampagne, het gaat om de zaken die ik telkens weer onder ogen krijg, en het beeld dat ik dáárdoor van Oxxio heb gekregen. Gewoon harde feiten.
Oxxio's dienstverlening zuigt, en hun administratie is een klerezooi. Dat is wat ik ZIE, wat ik MEEMAAK. En reken maar dat ik vergelijkingsmateriaal heb.
Dus kappen met die schijnheilige goedpraterij.
Wat heeft jouw reactie te maken met zijn post?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:24 schreef dewaal het volgende:
Nogmaals krijg je jaarlijks een afrekening of maandelijks. En dan bedoel ik de papieren factuur.
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:24 schreef dewaal het volgende:
[..]
Nogmaals krijg je jaarlijks een afrekening of maandelijks. En dan bedoel ik de papieren factuur.
Blijkbaar kan je alleen maar afzeiken tegen een organisatie ook als ze het willen verbeteren en geef je hun geen kans.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:50 schreef Ringo het volgende:
[..]
Jouw reacties passen precies in het Oxxio-profiel. Nietszeggende oneliners, ongewenste zoethoudertjes, marketingtechnisch geouwehoer.
En ondertussen fout op fout, vergissing op vergissing, de ene misstap na de andere misstap, Klanten benadelen, dubbele incasso's, dreigbrieven, deurwaarders op ze af sturen, een helpdesk als een firewall.
Ga zo door. [afbeelding]
Dat lijkt mij sterk, als hij direct begint met handmatige overboekingen zodat de betalingen maandelijks op tijd binnen zijn...quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:46 schreef Mike het volgende:
[..]
En wat moet de bank er dan aan doen? Die kunnen er een incasso blokkade opzetten, maar daar worden ze bij Oxxio dus boos van. En dan krijg je misschien gezeik met een deurwaarder.
Ik heb het wel gedaan.quote:Ik vind het maar een vreemde zaak dat het per se automatisch afgeschreven moet worden...veel mensen hebben een rekening waarbij dat niet eens kan.
Ach gossie... doen ze gemeen tegen dat arme Oxxio?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:52 schreef dewaal het volgende:
Blijkbaar kan je alleen maar afzeiken tegen een organisatie ook als ze het willen verbeteren en geef je hun geen kans.
Verbeteren? Een tweede kans? Dat bedrijf is alleen maar bezig om op slinkse wijze zoveel mogelijk klantjes binnen te halen, terwijl hun administratie en organisatie daar helemaal niet op berekend is. Ze klojen maar wat aan en elke keer als het goed mis gaat, zeggen ze: "ja maar we zijn echt bezig om de boel te verbeteren."quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:52 schreef dewaal het volgende:
[..]
Blijkbaar kan je alleen maar afzeiken tegen een organisatie ook als ze het willen verbeteren en geef je hun geen kans.
Die genade klap volgens jou kan je voorlopig vergeten. In het begin was de dienst verlening niet correct ben ik met je eens. Maar door druk vanuit de klanten en de DTE. gebeuren er veel verbeteringen. Ze moeten wel anders kost het hun klanten en dus omzet verlies.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:02 schreef Ringo het volgende:
[..]
Verbeteren? Een tweede kans? Dat bedrijf is alleen maar bezig om op slinkse wijze zoveel mogelijk klantjes binnen te halen, terwijl hun administratie en organisatie daar helemaal niet op berekend is. Ze klojen maar wat aan en elke keer als het goed mis gaat, zeggen ze: "ja maar we zijn echt bezig om de boel te verbeteren."
Leuk voor al die mensen die al sinds 2003, 2004 een hoop geshit en gedonder hebben omtrent hun energielevering, die ondanks alle cheape beloften met torenhoge rekeningen worden geconfronteerd; onbetrouwbare incasso's, dreigbrieven na storneringen en een bureaucratische mist waar je misselijk van wordt. En dat omdat Oxxio zijn zaken niet op orde heeft.
Een goede voorbereiding is het halve werk.
Dienstbaar zijn aan je klanten.
Hebben jullie daar wel eens van gehoord?
Zelfs al mag het zo zijn dat dat bedrijf over een jaar wél een redelijke service kan verlenen, dan nog hebben ze zich volkomen uit de markt geprezen met hun valse beloften & hun mafiose cowboypraktijken. Eerst denken, dan doen.
Geen mededogen dus. Ik wacht met smart op de genadeklap.![]()
Goh?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:07 schreef dewaal het volgende:
Die genade klap volgens jou kan je voorlopig vergeten. In het begin was de dienst verlening niet correct ben ik met je eens. Maar door druk vanuit de klanten en de DTE. gebeuren er veel verbeteringen. Ze moeten wel anders kost het hun klanten en dus omzet verlies.
Ik weet precies wat er namelijk bij oxxio zelf gebeurt. Vandaar dat ik er over kan praten.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:16 schreef Ringo het volgende:
[..]
Goh?
En nu nog weten hoeveel moeite het kost om van Oxxio af te komen. Het lijkt Hotel California wel: you can check out any time you like but you can never leave.
Ik wil je (helaas) best geloven dat Oxxio een grote speler zal worden/blijven, en ik help het je hopen dat ze hun werkwijze zullen oppoetsen, maar wat mij betreft is dat mosterd na de maaltijd. Sommige fouten zijn (in een rechtvaardige wereld) niet meer te herstellen.
Maar goed, gooi er maar genoeg hersenverwekende reclamespotjes tegenaan en de goegemeente zal er wel intrappen. De duistere kant van marktwerking.![]()
![]()
Je werkt er op de marketing-afdeling?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:19 schreef dewaal het volgende:
Ik weet precies wat er namelijk bij oxxio zelf gebeurt. Vandaar dat ik er over kan praten.
nee dat niet.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:27 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Je werkt er op de marketing-afdeling?
Nou eigenlijk praat je er niet over...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:19 schreef dewaal het volgende:
[..]
Ik weet precies wat er namelijk bij oxxio zelf gebeurt. Vandaar dat ik er over kan praten.
Vertel me dan eens waar je die wijsheid vandaan haalt Ringo, want daar ben ik wel heel nieuwsgierig naar.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 17:47 schreef Ringo het volgende:
[..]
Lees mijn post anders eens.
Ik ben geen klant van fucking Oxxio en had eigenlijk nauwelijks van die paupers gehoord voordat ik professioneel met ze te maken kreeg. Het gaat niet om een imago via een reclamecampagne, het gaat om de zaken die ik telkens weer onder ogen krijg, en het beeld dat ik dáárdoor van Oxxio heb gekregen. Gewoon harde feiten.
Oxxio's dienstverlening zuigt, en hun administratie is een klerezooi. Dat is wat ik ZIE, wat ik MEEMAAK. En reken maar dat ik vergelijkingsmateriaal heb.
Dus kappen met die schijnheilige goedpraterij.
Rotschop!quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:46 schreef Ringo het volgende:
De heer Dewaal schijnt hier vooral te willen beweren dat het allemaal meevalt, maar dat is natuurlijk gelogen. Ik mag me gelukkig elke dag bezighouden met het puinruimen van die Oxxio-bende. Wat een troep mafiosen. Totaal incapabel, die firma.
Spooknota's, valse beloften, huichelachtige klantenwerfacties, dubbele afspraken, wanordelijke administratie, beroerde communicatie: OXXIO HEEFT HET ALLEMAAL.
Niet intrappen dus. Dat bedrijf verdient een lading hagel in de donder.
Je moest je schamen, om hun gebrek aan beleid te verdedigen.
Disgrace. [afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |