abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40412620
ja idd .
pi_40412698
Ik nomineer Robert Doornbos. Gewoon erg strak elke keer weer en volgend jaar lekker punten pakken met zn wagen van RBR.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 2 augustus 2006 @ 11:21:20 #53
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_40412723
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 11:20 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik nomineer Robert Doornbos. Gewoon erg strak elke keer weer en volgend jaar lekker punten pakken met zn wagen van RBR.
een testrijder nomineren.

beter verstappen dan
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_40413145
1000x liever RD dan CA of JV.
  Trouwste user 2022 woensdag 2 augustus 2006 @ 18:46:14 #55
7889 tong80
Spleenheup
pi_40426077
Pieter is weer briljant

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_40426218
Als ploeg Rabo of anders als individual Boogerd. Dat gejammer over dat gekochte kampioenschap interesseert me niks, hij heeft weer prachtige dingen laten zien o.a. in de Tour.

Maar goed het jaar is nog lang. Misschien gaat Vroemen nog iets heel leuks doen ofzo
pi_40426392
Eigenlijk zou er een aparte categorie moeten zijn voor beste comeback. Dan verdient Pieter hem zeker.
  Redactie Sport woensdag 2 augustus 2006 @ 19:37:36 #58
109131 crew  sportfreak
pi_40427327
Voorlopig zou ik gaan voor:
mannen:
Bob de Jong
Theo Bos
Pieter van den Hoogenband

vrouwen:
Ireen Wust
Marianne Timmer
Marianne Vos

team:
Rabobank wielerploeg
ABN Amro 1
Jong Oranje voetbal

Maar er kan nog veel veranderen met het ek zwemmen, het ek atliek en de wk hockey voor mannen en vrouwen,
pi_40427384
Peter Schep hoort er eigenlijk ook bij, maar ja de prestatie van Theo Bos was ook al op de baan.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 21:39:50 #60
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40431471
Wie is Jelle Klaassen
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_40431506
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 21:39 schreef popolon het volgende:
Wie is Jelle Klaassen
Darter.

Won de Embassy.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 21:44:27 #62
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_40431655
Ik vind dat de ABN-Amro1 en de Rabo Wielerploeg toch ietwat buitenlands zijn, op de AA1 stond geen enkele NL-er, en in de Raboploeg zaten er ook niet veel...
De hockeyers hebben net de Champions Trophy gewonnen en kunnen op het WK weer laten zien hoe goed ze zijn. Jong Oranje (voetbal) is wel een goede kandidaat.
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_40431695
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 21:39 schreef popolon het volgende:
Wie is Jelle Klaassen
Geen sporter in ieder geval, ook al doen wat campingzenders dat wel zo voor komen.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 21:47:48 #64
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40431800
Oh staat me nu weer iets van bij .

Nu die past natuurlijk niet in een rijtje met echt sporters .
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Trouwste user 2022 woensdag 2 augustus 2006 @ 22:00:28 #65
7889 tong80
Spleenheup
pi_40432305
Ach in Engeland werd Red Rum in 1975 sportsperson of the year.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_40436296
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 22:00 schreef tong80 het volgende:
Ach in Engeland werd Red Rum in 1975 sportsperson of the year.

Dit jaar is het weer zover: acteur David Walliams die voor het goede doel het kanaal overzwom is op dit moment favoriet om sportpersoonlijkheid van het jaar te worden
pi_40448828
Pieter niet perse. Hij was het al 3 keer, met olympisch goud of 7 europese titels. Hoewel het verhaal erg mooi is, is europees goud dus nou ook weer niet zo heel bijzonder. (Of hij moet er nog 2 winnen..) Boogerd is dit jaar veel indrukwekkender (ook omdat je de Raboploeg nauwelijks als nederlandse ploeg kan nomineren), en ik zou Bergkamp een life-time achievement willen geven.

Theo Bos natuurlijk wel op het lijstje.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 13:48:54 #68
92733 SiemeN
De Postbode.
pi_40449089
Darten is geen sport. Dartens is café vermaak.
Op maandag 4 juni 2007 00:56 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik noemde mijn vriendin per ongeluk SiemeN tijdens de seks. Ze kon het begrijpen.
pi_40450783
Waarom zijn er hier die Boogerd sportman van het jaar willen hebben. Hij heeft in de voorjaarsklassiekers hetzelfde gepresteerd als elk jaar dus niets uitzonderlijks. Hij is Nederlands kampioen geworden maar dat was ook wel te verwachten en het is de vraag hoe fair dat was. En hij reed een tour die misschien iets beter was dan zijn eerdere tours maar ook niet opvallend.

Alleen als hij dit jaar nog iets groots wint bijvoorbeeld Lombardije ok het wereldkampioenschap dan verdient hij een nominatie.

Ik ben het zelf tot nu toe wel eens met het lijstje dat sportfreak heeft gepost.
Boodschap van algemeen nut.
  Trouwste user 2022 maandag 7 augustus 2006 @ 13:55:01 #70
7889 tong80
Spleenheup
pi_40571387
Misschien voegt Rutger Smith zich er vandaag bij

pi_40571950
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 14:40 schreef hetsjhokleek het volgende:
Waarom zijn er hier die Boogerd sportman van het jaar willen hebben. Hij heeft in de voorjaarsklassiekers hetzelfde gepresteerd als elk jaar dus niets uitzonderlijks. Hij is Nederlands kampioen geworden maar dat was ook wel te verwachten en het is de vraag hoe fair dat was. En hij reed een tour die misschien iets beter was dan zijn eerdere tours maar ook niet opvallend.

Alleen als hij dit jaar nog iets groots wint bijvoorbeeld Lombardije ok het wereldkampioenschap dan verdient hij een nominatie.

Ik ben het zelf tot nu toe wel eens met het lijstje dat sportfreak heeft gepost.
Ik wil hem niet als sportman vhj, maar een nominatie zou ik wel terecht vinden. De klasse die hij liet zien in de Tour is misschien al wel anderhalf decennium niet meer vertoond door een Nederlander. In het voorjaar is zijn niveau altijd erg hoog. Dat zou juist een reden zijn hem eindelijk eens die prijs te geven.

Laat ik het zo zeggen: Zelfs als Michael niks meer klaarmaakt dit jaar, vind ik zijn jaar beter dan dat van Pieter. Met alle respect overigens. En zeker ook beter dan Bob de Jong. Zijn 10k was voor een Nederlander nauwelijks uitzonderlijk te noemen.
pi_40572433
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:55 schreef tong80 het volgende:
Misschien voegt Rutger Smith zich er vandaag bij

Of morgen Ruckstuhl... bij de dames dan. Een goeie meerkamper is natuurlijk sowieso eigenlijk de beste sporter die we hebben.
pi_40572574
Voorlopig hou ik het op Theo Bos.

Het is echt ongelooflijk wat die presteert, als je je bedenkt dat Nederland in het baanwielrennen decennialang weinig voorstelde en met heel beperkte middelen de top heeft moeten bereiken.
pi_40572697
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:12 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Ik wil hem niet als sportman vhj, maar een nominatie zou ik wel terecht vinden. De klasse die hij liet zien in de Tour is misschien al wel anderhalf decennium niet meer vertoond door een Nederlander. In het voorjaar is zijn niveau altijd erg hoog. Dat zou juist een reden zijn hem eindelijk eens die prijs te geven.

Laat ik het zo zeggen: Zelfs als Michael niks meer klaarmaakt dit jaar, vind ik zijn jaar beter dan dat van Pieter. Met alle respect overigens. En zeker ook beter dan Bob de Jong. Zijn 10k was voor een Nederlander nauwelijks uitzonderlijk te noemen.
Ik ben gewoon van mening dat een nominatie voor sportman van het jaar daadwerkelijk een prestatie moet hebben neergezet en niet zoals jij aangeeft leuk heeft meegedaan.

Tot nu toe vind ik Boogerd ook niet beter gepresteerd als andere jaren. Hij heeft ook in de beginjaren van Armstrongs heerschappij goede uitslagen in de tour gereden met een toen beter deelnemersveld.

Ik ben het wel met je eens dat Michael over een jaar gezien meer gepresteerd heeft dan van den Hoogenband en de Jong maar het wielrennen is dan ook een sport waarin je zeker 8 maanden per jaar kan opvallen. Terwijl een schaatser dat maar over een maandje of 4 kan en van den Hoogenband eigelijk alleen op de grote toernooien.
Boodschap van algemeen nut.
pi_40574107
Voor mij is een belangrijk deel van de definitie dat je als sporter iets gedaan hebt wat heel bijzonder is voor een Nederlander. Rik Smits vind ik een van de beste Nederlandse sporters van de afgelopen 20 jaar ofzo, maar die heeft ook nooit de NBA gewonnen toch?

de Jong heeft ook wereldbeker wedstrijden, EK's en WK's verprutst. Ruim bemeten tijd daarvoor gehad. Net zo vaak op TV kunnen zien als Boogerd. VDH heeft inderdaad een krap seizoen, maar dat is ook keuze. Hij kan ook de mare nostrum tour, de wereldbekerwedstrijden en alles doen. Boogerds allroundheid en duurzaamheid is een kwaliteit; ook in het wielrennen zijn er zat die alles op 2 of 3 weken gooien.

Boogerd's klassering was (voor zijn doen) niet heel heel bijzonder, maar het unieke hier is dat hij ook binnen zijn team vreselijk goed was. Op Erik Dekker (die toen ook de prijs won) en misschien Boogerd zelf na ken ik al vast geen wegwielrenner die sinds de tijden van Rooks en Breukink zo'n prestatie heeft geleverd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')