welke?quote:Op zondag 15 januari 2006 20:12 schreef the_disheaver het volgende:
Ze gebruiken ook een 4tal verschillende termen voor die scorin gate![]()
routepunt is de enige die ik nog onthouden heb. Maar scoring gate is nooit genoemd voor dat eilandquote:
ik heb geen tv nu vandaarquote:Op zondag 15 januari 2006 20:20 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
routepunt is de enige die ik nog onthouden heb. Maar scoring gate is nooit genoemd voor dat eiland![]()
Het waren wat meer nederlandse termen. Kunnen er ook meer of minder dan 4 zijn, maar volgens mij heeft meneer B. en mevrouw P (presentator) niet het woordje 'scoring gate' gebruikt.quote:Op zondag 15 januari 2006 20:35 schreef JoStro het volgende:
Zijn dit je vier termen???
Routepunt - Nederlandse term voor een punt waarlangs gevaren moet worden.
Waypoint - Engelse term voor een punt waarlangs gevaren moet worden.
Scoring Gate - Engelse term voor een 'poortje' waardoor gevaren moet worden om punten voor het klassement te verdienen
Icegate - Engelse term voor een ' poortje' dat gepasseerd moet worden om bij ijsbergen uit de buurt te blijven.
Eclipse Island is een scoring gate. Of liever gezegd het stuk zee tussen Eclipse Island en het vaste land van Australie is de scoring gate. Hier kunnen 3,5 punten verdiend worden voor de numero uno, 3 punten voor 2 enz. enz.
Kerguellen was in deze etappe ook een scoring gate. Hier gold eigenlijk de hele 70e lengtegraad als scoring gate. De schepen hadden ook voor de kust van Sri Lanka de punten mogen pakken. Was wel wat minder verstandig geweest...![]()
Nou ja, straftijd. Ze moeten minimaal 2 uur in de haven blijven, maar hebben sowieso reperatietijd nodig (al zou dat korter zijn dan de verplichte 2 uur.quote:Op zondag 15 januari 2006 21:16 schreef komrad het volgende:
Maar 11 uur wordt weer spannend nu zo vlak bij de scoring gate
Movistar gaat idd 2 uur straftijd pakken door de haven in te gaan bij Eclips Island
Zo begreep ik het niet tijdens de reportage. FF de regels maar ff lezenquote:Op zondag 15 januari 2006 21:34 schreef komrad het volgende:
volgens mij mogen ze ook niets doen in die 2 uur en gaan ze zeilend repareren
Omdat er extra artikelen aan boord komen.quote:Op zondag 15 januari 2006 21:43 schreef WEST het volgende:
waarom 2 uur straftijd ?
Dus je mag best de haven in gaan, en er vervolgens direct uitgaan (om bv in rustig vaarwater te komen), maar wanneer je materiaal in of uit de boot haalt, zul je er minimaal 2 uur moeten blijven.quote:With the exception of any equipment brought onboard by the persons
authorised to repair Organising Authority supplied equipment, described
in 6.3(b), only personal equipment may be taken off or brought on
board the boat. If any other items are taken off or brought on board, the
start time for the boat will be two hours after the Leg start.
Nu al? Naja, door het voordurend uitstellen van de uitzending hadden ze dus wel wat tijd overquote:Op zondag 15 januari 2006 22:10 schreef WEST het volgende:
mooi dat de uitzending nu al terug te zien is op internet![]()
ja omdat ik geen TV had en toen wel weer zag ik nog net dat ze met dirk de ridder aan het lullen waren, heb toen darts verder gekeken.quote:Op zondag 15 januari 2006 22:13 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nu al? Naja, door het voordurend uitstellen van de uitzending hadden ze dus wel wat tijd over
*gaat tellen*
SPquote:Op zondag 15 januari 2006 22:47 schreef hermandeperman het volgende:
Ik ben echt blij dat de NOS de voetbalrechten kwijt is!
Wat een heerlijke reportage weer bij SP! Die beelden van de ABN boten waren echt!
lees, denk ik dat het niet uitmaakt wat je doet.quote:With the exception of any equipment brought onboard by the persons
authorised to repair Organising Authority supplied equipment, described
in 6.3(b), only personal equipment may be taken off or brought on
board the boat. If any other items are taken off or brought on board, the
start time for the boat will be two hours after the Leg start.
Mijn intepretatie was eigenlijk dat ze 2 uur later zouden starten bij de volgende Leg, maar dat is sowieso niet waarquote:Op zondag 15 januari 2006 23:12 schreef JoStro het volgende:
Als ik dit:
[..]
lees, denk ik dat het niet uitmaakt wat je doet.
Als je spullen aan boord brengt of van boord haalt, verandert je de starttijd van de etappe. De starttijd in Kaapstad dus. Kortom je doet er 'virtueel' 2 uur langer over. Of je in de haven repareert of niet, maakt dan niet uit. Maar goed, dat is mijn interpretatie van het regeltje.
Absoluut is dat nog steeds 1300nm, 1/3 van de volledige leg afstand. Naast dat de korste route niet gevaard zal worden, zal het een stuk minder waaien.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:17 schreef JoStro het volgende:
Ben benieuwd wat het sprintje tussen Eclipse en Melbourne gaat opleveren. Kon tactisch nog wel eens heel interessant worden. ABN zoekt de harde wind op, desnoods aan de wind. Movistar en Pirates zullen met minder wind wat minder problemen hebben.
aangezien die andere boten zuidelijker hebben gevaren moeten ze nu omhoog terwijl ABN 1 meer noorderlijk vaart en dus niet veel meer omhoog moet.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:41 schreef WEST het volgende:
wat ik mij trouwens afvraag, (kan zijn dat het al gezegt is hier dat heb ik niet gezien) AAB1 heeft over de afgelopen 24 uur minder mijlen gemaakt dan AAB2 en toch loopt de AAB1 uit tenopzichte van de rest.
hoe moet ik dat zien?
ok op die fietsquote:Op zondag 15 januari 2006 23:49 schreef rubbereend het volgende:
[..]
aangezien die andere boten zuidelijker hebben gevaren moeten ze nu omhoog terwijl ABN 1 meer noorderlijk vaart en dus niet veel meer omhoog moet.
welk verhaal?quote:Op zondag 15 januari 2006 23:53 schreef Sandworm het volgende:
PotC komen trouwens nog wel aardig mee. Ben benieuwd of het verhaal met de ontwerper en het kopje koffie achter het bureau nog een staartje zal gaan krijgen...
volgens mij hebben ze de afgelopen 24 uur minder afgelegd. Ze hadden echter een voorsprong.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:41 schreef WEST het volgende:
wat ik mij trouwens afvraag, (kan zijn dat het al gezegt is hier dat heb ik niet gezien) AAB1 heeft over de afgelopen 24 uur minder mijlen gemaakt dan AAB2 en toch loopt de AAB1 uit tenopzichte van de rest.
hoe moet ik dat zien?
Inderdaad gave reportage!quote:Op zondag 15 januari 2006 22:47 schreef hermandeperman het volgende:
Ik ben echt blij dat de NOS de voetbalrechten kwijt is!
Wat een heerlijke reportage weer bij Studio Sport! Die beelden van de ABN boten waren echt!
quote:Op maandag 16 januari 2006 11:05 schreef DeeBee het volgende:
en dus ABN1 en ABN2 ook al eerste en tweede voorbij de tweede scoringgate![]()
dankje das duidelijker dan op de site van VOR en ik heb geen VS hier op schoolquote:
quote:Op maandag 16 januari 2006 11:09 schreef Sandworm het volgende:
En daarmee staat AAB2 in de overall standings nu ook op een tweede plaats, achter AAB1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |