Misschien win je zo een vaarkrantrace, een kampioenschap zal je op die manier niet binnen halen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 09:56 schreef Farr40 het volgende:
En daarbij een wedstrijd win je niet door iets extreems anders te doen. Volgen en wachten tot je concurrent een fout maken en zelf die fout niet maken zo win je wedstrijden.
Mijn gevoel op het moment is dat ABN1 tactisch beter vaart dan ABN2. ABN2 pusht juist harder. Door tactisch beter te varen, hoeft ABN1 minder op de limit te varen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 09:56 schreef Farr40 het volgende:
En daarbij een wedstrijd win je niet door iets extreems anders te doen. Volgen en wachten tot je concurrent een fout maken en zelf die fout niet maken zo win je wedstrijden.
bij mij werkt ie gewoon goed..quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:22 schreef hermandeperman het volgende:
Heeft iedereen er btw last van dat je aan de Isobaren in de VS niets hebt...? Als je ze aanzet en je verschuift het beeld, schuiven de isobaren gewoon mee
Wat is harder 'pushen'?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:28 schreef JoStro het volgende:
[..]
Mijn gevoel op het moment is dat ABN1 tactisch beter vaart dan ABN2. ABN2 pusht juist harder.
quote:
Dat wanneer je gevoel zegt dat je eigenlijk moet reven vanwege de wind je toch maar niet reeft om net die ene knoop extra te pakken...quote:
Hij deed het wel goed ja, en idd, m'n laptop heeft niet overdreven veel videogeheugen nee... Maar games spelen gaat primaquote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:10 schreef the_disheaver het volgende:
Hij deed het wel goed? Anders kan het zijn dat je videokaart niet genoeg vermogen heeft.
Maar als ie het wel heeft gedaan helpt misschien een herinstallatie (en anders eens proberen andere dingetjes uit te schakelen. Het zou kunnen dat naarmate de leg vorderd hij meer videogeheugen gebruikt.
Op vaartips.nl effe gekeken wat 'reven' is...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:05 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Dat wanneer je gevoel zegt dat je eigenlijk moet reven vanwege de wind je toch maar niet reeft om net die ene knoop extra te pakken...
Maar de grote vraag is: hoe ver kun je gaan. Enerzijds om het materiaal: je kunt moeilijk zonder reven met 20 knopen wind varen. Naast dat je er waarschijnlijk niet sneller door gaat (de boot gaat erg schuin, waardoor het windvangend oppervlakte kleiner wordt (de schuin stokje is minder hoog dan een stokje recht omhoog) heb je een grote kans dat het materiaal het niet aan kan, en kapot gaat.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:39 schreef Landrot het volgende:
[..]
Op vaartips.nl effe gekeken wat 'reven' is...
Iedere boot vaart toch op de limiet om nog net die ene knoop extra te pakken?
Nu denk ik dat de VO70's met 20 knopen wind nog lekker met een ongereefd grootzeil varen. Aan de wind zullen ze met een kleiner voorzeil varen maar zodra de wind wat van achter gaat komen gaat de grote spi er op. De ABN AMRO1 had vantevoren afgesproken met elkaar dat bij 25 knopen wind een kleinere spi gezet zou worden.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:46 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Maar de grote vraag is: hoe ver kun je gaan. Enerzijds om het materiaal: je kunt moeilijk zonder reven met 20 knopen wind varen. Naast dat je er waarschijnlijk niet sneller door gaat (de boot gaat erg schuin, waardoor het windvangend oppervlakte kleiner wordt (de schuin stokje is minder hoog dan een stokje recht omhoog) heb je een grote kans dat het materiaal het niet aan kan, en kapot gaat.
Bovendien is er ook nog de vraag aangezien ze onderbemand zeilen dat ze efficienter kunnen zeilen als ze wat makkelijker gaan zeilen. Zonder reef varen kost meer energie dan met 1 of 2 reven varen.
Maar het gaat vooral om hoever het materiaal kan gaan.
Wat is nu weer een 'spi'?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:45 schreef JandeHoop het volgende:
[..]
Aan de wind zullen ze met een kleiner voorzeil varen maar zodra de wind wat van achter gaat komen gaat de grote spi er op.
Een spinnacker.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:07 schreef Landrot het volgende:
[..]
Wat is nu weer een 'spi'?
Maar gelukkig biedt vaartips.nl uitsluitsel...
| 1 2 3 4 5 6 7 | ABN AMRO TWO 37 13.03S 123 56.01E 1034 31 -6 136 13.6 13.8 18:48 UTC 20-01-06 movistar 37 2.02S 122 0.02E 1127 124 -18 129 10.3 13.5 03:04 UTC 21-01-06 Pirates 35 1.01S 117 53.07E 1352 349 -74 0 0.0 12.9 00:26 UTC 22-01-06 ING Brunel 41 10.01S 108 56.02E 1903 900 -9 80 12.0 11.4 14:31 UTC 24-01-06 Brasil 1 40 23.04S 84 3.06E 2973 1970 35 97 18.2 8.5 11:04 UTC 29-01-06 Ericsson DNF DNF DNF DNF DNF DNF DNF DNF DNF |
ja die hebben 3 uur aan de kant doorgebrachtquote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:13 schreef the_disheaver het volgende:
Is de movistar al wel al aan wal gegaan?
Dus ze hadden geen last van de 2 uur penalty?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:15 schreef azaroth het volgende:
[..]
ja die hebben 3 uur aan de kant doorgebracht
Om precies te zijn ongeveer drie uur voor de kant. Met een support schip zijn er reserve onderdelen gebracht en is de boel weer gefixet. En ook konden er nog wat interviews worden gegeven.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:15 schreef azaroth het volgende:
[..]
ja die hebben 3 uur aan de kant doorgebracht
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |