En het gaat dus over de gemiddelde vmbo of vwo school.quote:Op donderdag 12 januari 2006 11:51 schreef RichardQuest het volgende:
Dat in sommige scholen VMBO'ers de laatste tien minuten van elke les plaatjes mogen tekenen.
Een vriend van mij loopt voor het eerst stage als leraar. Die school laat de VMBO-scholieren van klas 1 en 2 de laatste tien minuten van elke les tekenen....het lijkt me sterk dat dat uniek is.quote:Op donderdag 12 januari 2006 12:12 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
En het gaat dus over de gemiddelde vmbo of vwo school.
Ik heb zelf op het vmbo gezeten (jaja, scheld me maar uitquote:Op donderdag 12 januari 2006 12:18 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Een vriend van mij loopt voor het eerst stage als leraar. Die school laat de VMBO-scholieren van klas 1 en 2 de laatste tien minuten van elke les tekenen....het lijkt me sterk dat dat uniek is.
quote:Op donderdag 12 januari 2006 12:23 schreef WAT het volgende:
Ik denk dat een plattelands-VMBO en een VMBO in de stad ook een wereld van verschil is, TS.
Het verschil is natuurlijk gigantisch. Vmbo = arbeiders Vwo = elite.quote:Op donderdag 12 januari 2006 12:12 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
En het gaat dus over de gemiddelde vmbo of vwo school.
Stom genoeg kan ik er geen bedenken. Als ik zeg interesses van leerlingen telt dat ook weer niet, omdat dat weer geheel verschillend is bij ieder persoon.
Maar misschien dat het in het algemeen/gemiddelde dus wel tot zijn recht komt.
mja, die vwo klantjes die gaan 3 keer per jaar op vakantie naar Brazilie, Kanarische Eilanden en dan nog even een weekje wintersport in Val Thorens. Zo doe je al veel meer ervaring en indrukken op dan waneer je eens per jaar twee weken op een camping in frankrijk staat.quote:Op donderdag 12 januari 2006 15:07 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het verschil is natuurlijk gigantisch. Vmbo = arbeiders Vwo = elite.
Als je je best moet doen voor het VMBO ben je pas echt domquote:Op donderdag 12 januari 2006 12:28 schreef Coencordia het volgende:
De gemiddelde betrokkenheid van de scholier bij zijn/haar opleiding mischien?? Dat is altijd zo geweest.
Ik ben er ook van overtuigd dat de meesten op het VMBO/MAVO toch in veel gevallen lui/gemakzuchtig waren/zijn.
Er zijn natuurlijk altijd de gevallen dat iemand echt zijn best moet doen voor VMBO/MAVO maar dat zijn er niet bijster veel (uit mijn ervaring dan).
Valt wel mee met eilite. Hoewel ik soms wel die indruk krijg van sommige gymnasiums.quote:Op donderdag 12 januari 2006 15:07 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Los van mijn beeld op de gemiddelde VMBO'er (laat ik eerlijk zijn: dat komt vooral uit de media en is dus weinig objectief en niet echt gefundeerd.) heb ik wel duidelijk een mening over de gemiddelde VWO'er.quote:Op donderdag 12 januari 2006 15:07 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Sorry maar ik voel me toch echt niet tot de elite behoren... Maar misschien vind jij het heel goed van jezelf dat je beter je best hebt gedaan of slimmer bent dan de arbeider! Die jouw huis bouwt en vuil opruimt! Als ik 1 ding geleerd heb op havo is dat mensen van mavo en lager geen cent minder zijn dan een ander! Beetje respect mag wel...quote:Op donderdag 12 januari 2006 15:07 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar het begrip elite is dan ook vooral een begrip dat in relatieve zin moet worden opgevat. Vergelijkend met vmboers kun je wel stellen dat op het vwo de elite zit.quote:Op donderdag 12 januari 2006 15:20 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Los van mijn beeld op de gemiddelde VMBO'er (laat ik eerlijk zijn: dat komt vooral uit de media en is dus weinig objectief en niet echt gefundeerd.) heb ik wel duidelijk een mening over de gemiddelde VWO'er.
Als die groep 'de beste' groep is van mijn generatie en er net onder, dan vind ik dat toch echt een 'behoorlijke' inflatie van het woord 'elite'.
Maw: Op het vwo ( en de universiteit) loopt heel veel ongeïnteresseerd, lui, bekrompen en oppervlakkig volk rond.
Wie zegt dat ik geen respect heb? Ik sluit alleen mijn ogen niet voor de - objectieve - verschillen.quote:Op donderdag 12 januari 2006 15:22 schreef SubTOP het volgende:
[..]
Sorry maar ik voel me toch echt niet tot de elite behoren... Maar misschien vind jij het heel goed van jezelf dat je beter je best hebt gedaan of slimmer bent dan de arbeider! Die jouw huis bouwt en vuil opruimt! Als ik 1 ding geleerd heb op havo is dat mensen van mavo en lager geen cent minder zijn dan een ander! Beetje respect mag wel...
Ik vind het nogal stom om te stellen dat vwo volk tot de elite behoort... en daarmee respectloos naar lager opgeleide mensen... Maar misschien overdrijf ik het wel en is jou opvatting van het woord elite anders dan de mijne, laten we erop houden dat respect tegenover laatstgenoemde groep wel zo netjes is omdat ze net zo waardevol zijn als jij en ik?quote:Op donderdag 12 januari 2006 15:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik geen respect heb? Ik sluit alleen mijn ogen niet voor de - objectieve - verschillen.
Dat is toch echt de uitzondering.quote:Op donderdag 12 januari 2006 15:28 schreef SubTOP het volgende:
Of zichzelf elite vind? Ik ken zat mensen die het vanaf een lagere opleiding verder schoppen dan de gemiddelde vwo er. Uiteindelijk draait het als je eenmaal in het bedrijfsleven om doorzettingsvermogen en investeren in jezelf, gecombineerd met een stuk gezond verstand...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |