nee, weet verder niks.quote:Op donderdag 12 januari 2006 09:07 schreef Herkauwer het volgende:
Dat zou mij echt helemaal niet interesseren hoor.
Maar omdat we toch in TRU zitten.... Weet je het verleden van de overleden persoon? Dan zou het wel kunnen natuurlijk
dat doet uiteindelijk iedereen..quote:Op donderdag 12 januari 2006 09:43 schreef BrauN het volgende:
Ik kende ook iemand die in zo'n huis ging wonen. Die is nu ook dood.
Ah... Een kenner!quote:Op donderdag 12 januari 2006 10:00 schreef Kiteless het volgende:
Gewoon overal kamperfoelie neergooien,
een haring verpakt in een krant in de kruipruimte (mits aanwezig) verstoppen,
de deurknoppen insmeren met tijgerbalsem en tegen die geesten schreeuwen dat ze op moeten tyfen.
En als de geest nou niet naar het "licht" is gegaan?quote:Op donderdag 12 januari 2006 09:06 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Ik zou me niet zo'n zorgen maken hoor, als de geest naar het licht is gegaan is er niets aan de hand
quote:Op donderdag 12 januari 2006 10:00 schreef Kiteless het volgende:
de deurknoppen insmeren met tijgerbalsem en tegen die geesten schreeuwen dat ze op moeten tyfen.
Dan vraag je alsnog of "men" de geest naar het licht verwijst.quote:Op donderdag 12 januari 2006 10:07 schreef Echo99 het volgende:
[..]
En als de geest nou niet naar het "licht" is gegaan?
Ik ken gevallen waarin dit averechts heeft uitgepakt.quote:Op donderdag 12 januari 2006 10:00 schreef Kiteless het volgende:
ja, dat was dus wel okquote:Op donderdag 12 januari 2006 10:15 schreef shmoopy het volgende:
De vraag is: wat was je eerste gevoel bij het huis, toen je dit nog niet wist?
Als dat verder in orde was, dan is het gevoel dat je nu hebt meer het idee dan dat er echt iets is.
Volgens mij was dat bij die vrouw uit Terneuzen,quote:Op donderdag 12 januari 2006 10:16 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Ik ken gevallen waarin dit averechts heeft uitgepakt.
quote:Op donderdag 12 januari 2006 10:27 schreef NoSigar het volgende:
Weet je wel zeker dat het liggen was? Misschien was het wel...HANGEN!
Ik zou het niet prettig vinden, zeker niet.
ook datquote:Op donderdag 12 januari 2006 10:29 schreef Oblivion het volgende:
Krijgt er alleen maar een triest gevoel van dat iemand weken dood kan liggen in zijn/haar huis.
De eenzaamheid...![]()
gewoon in de fik steken op een schoteltje?quote:Op donderdag 12 januari 2006 10:44 schreef Vivi het volgende:
Misschien kan je je huisje reinigen door wat salie te branden
vergeet de haring nietquote:Op donderdag 12 januari 2006 10:48 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
gewoon in de fik steken op een schoteltje?
dankquote:Op donderdag 12 januari 2006 10:55 schreef Vivi het volgende:
Energetisch Reinigen van je woonruimte
De laatste tijd word ik steeds vaker geconsulteerd door mensen die last hebben van ‘geesten’ of entiteiten in huis. Dit kan ook negatief geladen energie zijn, overblijfsels van ruzies en negatieve gedachten van de bewoners of van bezoek. Je kunt er opvliegend van worden of juist lusteloos. Is er veel ruzie in huis, slapen de bewoners slecht, heb je soms het idee dat je van de trap geduwd wordt, struikel je meer dan anders? Dat zijn allemaal tekenen dat er misschien energieën in je huis zijn die er niet zouden moeten zijn. Deze energieën kunnen eruit zien als grijze, mistige flarden maar ook als donkere monsters met klauwtjes. De energie kan bijna doorzichtig zijn waardoor ze bijna niet voelbaar is maar ook stroperig of kauwgomachtig aanvoelen. Of je die energie nu wel of niet ziet, maakt niet uit; energetisch reinigen is heel eenvoudig.
Werkwijze
Heb je een achterdeur dan zou ik die nemen als uitgang om de energieën naar buiten te vegen. Begin je reinigingswerk zo ver mogelijk bij de gekozen uitgang vandaan. Stel je voor dat je een bezem in de hand hebt en maak dan zwaaibewegingen om de ‘negatieve energie’ weg te bezemen naar de achterdeur toe. Wanneer je liever een echte bezem in de hand neemt, mag dat ook. Dat je die energie niet kunt zien, maakt niet uit. Doe maar alsof. Wanneer je een zolder hebt, begin je daar. Ik heb een niet-beloopbare vliering en sla die over. De badkamer is in mijn huis de plek die het verst van mijn achterdeur verwijderd is. Dat is dus de plek waar ik mijn energiewerk begin. Ik begin bovenaan bij het plafond in de hoek van de douche omdat die plek het verst van de badkamerdeur verwijderd is. Ik heb geen bezem, maar met mijn spons op stok (eigenlijk voor het ramenwassen) maak ik zwaaibewegingen om de negatieve energie weg te bezemen. Met kracht veeg ik alles de deur uit. Wanneer ik klaar ben, sluit ik de badkamer deur en ga ik naar de volgende kamer. In mijn geval is dat de slaapkamer. Ik bezem weer van boven naar beneden en naar de deur toe. Wanneer deze kamer ook klaar is, sluit ik de deur en ga ik naar de volgende kamer. Vergeet niet de kasten uit te bezemen en onder het bed en andere meubelen. Soms kun je het gevoel hebben dat je zoveel energie voor de bezem uit bezemt dat je direct naar je uitgang bezemt om de boel je huis uit te vegen, voordat je naar de volgende kamer gaat. Soms kun je het idee hebben dat zo’n energie weer achter je bezem glipt net zoals stof dat ook doet. Met een maaiende beweging van je bezem grijp je dat ontsnappende stukje energie weer, net zoals je zou doen bij ander vuil. Het hele gebeuren is een soort vegen of stoffen in de lucht in plaats van op de vloer. Vergeet de gangen, overloop en kelderkasten niet en wanneer een schuurtje of garage verbonden is aan je huis, neem die dan ook mee. Ik ben het met iedereen eens dat het geen gezicht is en nergens op slaat en dat je wel heel zot moet zijn om dit te doen…MAAR… het werkt. Nadat je zo zorgvuldig het hele huis schoongeveegd hebt - en dat kan een hele tijd duren, zeker voor de eerste keer - , is het verstandig om het huis na te behandelen met salie. Salie is te krijgen in de meeste new age winkels in gedroogde vorm en je brandt het als wierook. Loop met die rokende salie door het hele huis zodat die rook in alle hoeken en gaten kan gaan zitten. Ik doe meestal ook de kasten even open om ook die ‘door de rook te halen’. Salie heeft een bijzonder krachtig reinigende werking. Ik vind salie niet echt lekker ruiken dus ik doe dit energiewerk meestal vroeg op de avond, zodat de lucht tijd heeft om weg te trekken voordat ik ga slapen.
Het is mogelijk dat je de volgende dag het gevoel hebt dat het nog niet helemaal ‘goed’ is. Luister naar je gevoel en bezem nog een keer door je huis en behandel nogmaals na met salie. Vervolgens kun je dit reinigingsritueel zo vaak herhalen als je wilt. Zelf doe ik het ongeveer eens per maand.
Heh, die's ook leuk, ik wou dat ik 'm bedacht hadquote:Op donderdag 12 januari 2006 10:55 schreef Vivi het volgende:
[i]
Energetisch Reinigen van je woonruimte
..
Even een vraagje over de haring. Maakt dat nog uit welke? Dus Hollandse Nieuwe of mag het gewoon een blikje haring in tomatensaus zijn?quote:
Ok dan. Nou ik zou me er niet zo druk over maken hoor. Je moet het gewoon lekker je eigen huis maken en dan komt het vanzelf goed. Ik denk dat in elk huis wel nare dingen ziin gebeurd, maar het gaat erom wat je er zelf van maakt.quote:Op donderdag 12 januari 2006 11:01 schreef shmoopy het volgende:
Kunnen we nu weer gewoon ontopic en de grappen en grollen achterwege laten?
Geloof me... ook als er een lijklucht hangt valt erin te leven.quote:Op donderdag 12 januari 2006 12:27 schreef Mirage het volgende:
Ieder huis dat je niet zelf hebt laten bouwen heeft vorige bewoners.
Gezien de hoeveelheid mensen ons al voro zijn gegaan in de wereld kan je denk ik haast stellen dat op iedere straathoek/ stuk grond waar je huis op staat wel iemand gestorven is.
( ook al was de straat er misschien nog helemaal niet)
Moet je nou overal "spoken" gaan zien ?
Ik dnek hetniet.
Zolang er geen lijklucht hangt, want dàt zou wel een realistisch probleem imo zijn, zou ik het gevoel dat ik had toen ik het huisje betrok vasthouden.
Het enige waar ik echt even stil bij zou staan is de gedachte alleen te zijn en hoe het moet zijn te weten dat het zeer waarschijnljik is dat je na je (natuurlijke) dood nog ene paar dagen in je huis zal liggen...
het idee niet gemist te worden...
Zoals anderen ook al opperden.
je huis reinigen... even van jou maken is een aanrader.
Lijk of geen lijk, een nieuw huis vind ik zowieso altijd nog niet als "mij of eigen" aanvoelen.
Je kan enthousiast zijn, je kan blij zijn.. je kan trots zijn... maar het isx op de één of andere manier nog niet "mij".
Neem een ritueel over van een ander of maak je eigen ritueel.
veel succes in je nieuwe huis![]()
maak er wat van !
Tuurlijk valt daarmee te leven, maar ik had het niet zomaar geaccepteerd.quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:08 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Geloof me... ook als er een lijklucht hangt valt erin te leven.
Hangt hier helaas regelmatig.
schoonmaken helpt niet. Het zit niet in de oppervlakten. Het komt vanuit de grond onder het huis. Hebben ze bij vorige bewoners en de buren de vloer al voor los gehad. Niks te vinden.quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:47 schreef Mirage het volgende:
[..]
Tuurlijk valt daarmee te leven, maar ik had het niet zomaar geaccepteerd.
Zeker niet als het een huurwoning betreft.
dan had ik de verhuurder er toch wel even op aangesproken om zeker te weten dat de geur tot een minimum beperkt wordt door een extra speciale schoonmaakploeg, niet op mijn kosten, er op los te halen.
Wel binnen het redelijke natuurlijk![]()
Dat ik me wel voorstellen dat je het niet zo'n prettig idee vindt.quote:Op donderdag 12 januari 2006 10:17 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ja, dat was dus wel ok
dus inderdaad, er is dan ook niks aan de hand.
het idee staat me gewoon tegen
Positieve instelling goedquote:Op donderdag 12 januari 2006 10:20 schreef Lucille het volgende:
Misschien zijn de levenden die in het huis gewoond hebben veel enger en was de dooie gewoon een toffe gast. Ofwel, ga van het goede uit.
'Mijn' (huur)woning is ook meer dan 100 jaar oud, maar ik weet eigenlijk niets van de geschiedenis. Ongetwijfeld is er ook het een en ander in gebeurd. Maar niet weten is wel handig, anders ga je er maar over nadenken.quote:Op donderdag 12 januari 2006 11:20 schreef nokwanda het volgende:
Het huis waar ik nu in woon is iets meer dan 100 jaar oud. Er is natuurlijk veel in gebeurd. Ik weet dat er mensen gestorven zijn en dat het ook een tijdje een drugspand is geweest. Toen ik hier kwam wist ik dat allemaal niet. Alleen dat het lang leeg had gestaan omdat niemand het wilde.
Denk er zelf ook niet teveel over na. En toen ik er kwam kende ik ook de geschiedenis niet. Maar mijn buren begonnen ook zelf te vertellen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 06:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
'Mijn' (huur)woning is ook meer dan 100 jaar oud, maar ik weet eigenlijk niets van de geschiedenis. Ongetwijfeld is er ook het een en ander in gebeurd. Maar niet weten is wel handig, anders ga je er maar over nadenken.
Dat is nog tot daar aan toe, maar ik moet altijd denken dat er dus andere mensen in mijn huis in hun neus hebben gepeuterd...quote:Op donderdag 12 januari 2006 22:41 schreef DzjieDub het volgende:
Er is gelachen, gehuild, gevloekt, gevreeën. Er zijn mensen verwekt en er zijn mensen doodgegaan.
En de bolletjes achter de verwarmingen en onder de vensterbanken hebben geplakt. Of hebben weggeschoten en dat die dus nog ergens in de vloeren en muren verwerkt zijn.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:12 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dat is nog tot daar aan toe, maar ik moet altijd denken dat er dus andere mensen in mijn huis in hun neus hebben gepeuterd...![]()
gatver..quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:21 schreef nokwanda het volgende:
[..]
En de bolletjes achter de verwarmingen en onder de vensterbanken hebben geplakt. Of hebben weggeschoten en dat die dus nog ergens in de vloeren en muren verwerkt zijn.
Zeer tastbare bewijzen van vroegere bewoning![]()
Dat ja ..quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:21 schreef nokwanda het volgende:
[..]
En de bolletjes achter de verwarmingen en onder de vensterbanken hebben geplakt. Of hebben weggeschoten en dat die dus nog ergens in de vloeren en muren verwerkt zijn.
Zeer tastbare bewijzen van vroegere bewoning![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |