Nu luister ik naar bijna alles, maar rock blijft nog wel mijn voorkeur.
Nu vele jare later mag ik overal wel graag nar luisteren.
Club, Lounge, Jazz, Klassiek, Speedmetal, Alternatief, hip hop, Pulp, en nog veel meer .
Pubertijd: PUNK; Blink 182, Greenday, Lagwagon, NOFX etc...
Maar ook al een beetje: Metallica, Europe, Guns n Roses,Suicidal tendencies, Nirvana, SOIA, Salt n Pepa, Wee papa girl rappers, Boys 2 men, MC Hammer, vanilla Ice etc etc etc
18-20: wave... Smashing Pumpkins, Moby, The Cure, Ash, No Doubt, K's choice, Coal Chamber, en al die andere vage bandjes die alleen op Studio Brussel hoorde...
Maar ook: mental Theo, de happy hardcore revolutie, 2 unlimited, 2047, maxx, Baby D enzo
nu: Kan de oude muziek zwaar appecieren: Fame, Streisand, Diana Ross (die 3-eenheid) en allerlei liedjes als Cuba en latijns-americaanse muziek.
Maar normaliter draai ik voornamelijk Destiny's Child, Madonna, Craig David, M.O.P., Badu, Metallica, Alicia Keys, Blink 182, Linkin Park, Bloodsport, Born from Pain, Arkangel, Length of Time ....
Maar ook fijne trance en dance....
En wil ik het extreem relaxed houden dan stop ik een meditatiecd in de cd-speler.
Ik luister dus nog steeds bijna alles
Daarna: Kinderen voor kinderen, begin jaren 90. Akelig veel gedraaid, de deeltjes 11 en 12. Niet gezond meer. Ik kan ze bijna achterstevoren meezingen.
Daarna: Heel commercieel, top 40, en vééééél house. Veel goede house, achteraf, de iets minder commerciële a la wat er op de eerste houseparty-cd's stond, maar nog veel meer de extreem foute, blije Eurodance. Ik heb 2 Unlimited zo vaak gedraaid dat het niet gezond meer was. Die extreem commerciële periode heeft geduurd tot (hou je vast) slechts 2,5 jaar geleden. Ik heb overigens nooit zo van jongens/meiden-groepjes gehouden. Simpelweg omdat ik de muziek te zoetsappig vond, want het muzikaal wat 'ruigere' East 17 verdroeg ik prima (dat waren ook de enige).
Van 2,5 jaar geleden tot nu:
Duidelijk minder maar toch nog wel redelijk commercieel, zo lang ik maar het gevoel heb dat er ook nog enig 'gevoel' bij zit. Niet alléén maar om het geld. Maar enige meezingbaarheid of zo, zo lang het niet tè simpel is, kan ik zeker waarderen. En de dance in zijn algemeenheid is altijd mijn favoriete muziek gebleven. Dat zit er stevig ingebakken. Alleen nu met kwaliteit. Geen foute euroshit meer. Al mijn foute cd-tjes van vroeger waar die zooi op staat liggen inmiddels flink te verstoffen.
quote:Goedzo!
Op woensdag 21 november 2001 15:55 schreef Mukie het volgende:
18-20: wave... Smashing Pumpkins,
pubertijd Stones, Deep Purple, Led Zeppelin, Black Sabbath, Ozzy, Metallica, Megadeth, Creed, Iron Maiden, Rory Galagher, Jimi Hendrix, Nirvana, Pearl Jam
17 jaar, the cure, Nick Cave, The Doors,New Order (alweer)dit omdat ik toen in een depressieve tijd zat, je leert
jezelf kennen enzo... weird
18 jaar, The Who, al het bovengenoemde, Whitesnake, David Coverdale, Machinehead, Aerosmith, The Scorpions, Krokus
19 jaar, mix van alles.... maar speciaal The Stone Temple Pilots, Arid, Muse!!!!! Staind, 2 doors down, Paul Simon,
20 jaar, ik luister nu alles met nadruk op 70's 80's en 90's rock en metal....
Ben altijd al een muziek liefhebber geweest, hierin ligt ook mijn grootste passie.
8 - 12: Top 40 + muziek van m'n ouders (Beatles, Stones, Neil Young etc...)
12- 15: Hiphop, Reggae
15 - 18: Metal, "alternatief"/indie-spul, classic rock
18 - 24: Alle bovenstaanden (behalve de top 40) + 70's funk, jazz, progrock, triphop / electronica-spul, van alles een beetje eigenlijk. Alleen met de meeste jaren 80-bands heb ik niet zoveel op.
onderbouw middelbare school: voornamelijk R&B, Rap en Hiphop. YO, wazzup, bi-atch, nigga, ahah, word up enzo.
Nu: Van alles. Mijn favo bands/artiesten: Spearhead, Beatles, Van Morrison, Doors, Orbital, Tröckener Kecks, The Nits, Acda en de Munnik, Bobby Womack, Bill Withers, Maxwell, Brainpower, Groove Armada, Miles Davis, Duke Ellington en eigenlijk nog veel meer.
quote:Nou ik het zo zie.. klinkt industrial meer als die suffe house-variant. Ik bedoel eigenlijk skinny puppy, ministry, front 242, nitzer ebb, ea.
Op woensdag 21 november 2001 15:29 schreef kamagurka het volgende:
de nadruk op industrial, trance (goa) en incidentele uitschieters (uit de stonerrock bijvoorbeeld).
Ik kan dat 'van alles' niet beter toelichten dan door gewoon een paar namen te noemen: Pavement, Kyuss, Led Zeppelin, maar ook Prince
quote:Jups wave... Althans zo heette dat toen. Kan ook zeggen dat het hippiemuziek is, maar dat klopt niet helemaal.
Op woensdag 21 november 2001 15:59 schreef Rens2001 het volgende:[..]
Goedzo!
maare... Wave?
Koop trouwens de greatest hits cd + dvd die nu in de winkel liggen!
quote:Wat een rare disco's bezoek jij!
Op woensdag 21 november 2001 16:17 schreef Mukie het volgende:[..]
Jups wave... Althans zo heette dat toen. Kan ook zeggen dat het hippiemuziek is, maar dat klopt niet helemaal.
Die muziek werd ook voornamelijk in de meer donkere disco's gedraaid. Op de dansvloer stonden dan rijen ipv alles door elkaar. Je stond dan (bij 2 rijen) met het gezicht naar elkaar toe enzo. Was er raar, maar ook weer relaxed. Je kreeg dan tenminste geen elleboog in je rug, wanneer er geen plaats is om te dansen. Aangezien je naast elkaar danst
Mijn muziek periode begon met Michael Jackson, Gloria Estefan en toen van die 'Turn Up The Bass' muziek en ook Vanilla Ice en toen Take That, Mariah Carey, Bon Jovi, Aerosmith en The Doors en toen Blur, Oasis, Pulp (nu nog steeds hoor) en nu varieerd het van Small Faces tot Ladytron tot Mull Historical Society tot I Am Kloot tot Belle And Sebastian tot Daft Punk tot .... te veel om op te noemen (zie website)
Ik ben begonnen met top40 pop, aangezien dat in de 80's was is dat helemaal niet erg Favorieten oa. Kim Wilde en Five star
Ondertussen iets later begon ik ook metal te luisteren via 'de harde 5' van de vara en wat lp's die ik leende (Metallica/Slayer
, Accept
) Later stapte ik daar weer van af maar ontdekte ('90) de alternatieve muziek, Sonic youth en Pixies enzo en punk, sexpistols en dead kennedys bijvoorbeeld... beetje laat, weet ik... natuurlijk via de top 100 allertijden en arbeidsvitaminen etc ook oudere muziek leren kennen, zoals Suzi Quatro en Doors om maar iets te noemen. Later ontdekte ik pas echt de new wave, kocht alle lp's van Simple minds van voor 1985 en zo
Vervolgens kwamen de oude liefdes weer deels terug wat resulteert in het houden van oa. 50's rock'n'roll 60's rock'n'roll 60's alternatief 70's disco 70's glamrock 80's pop 80's new wave 80's gothic 80's metal 90's alternatief 00's gothic-metal en nog veel
meer...
D.Rose
[Dit bericht is gewijzigd door D.Rose op 22-11-2001 00:37]
quote:achteraf...
Op donderdag 22 november 2001 13:44 schreef Jassie het volgende:
En ik ben niet op alles trots.
Ach, van alles wat je ooit leuk hebt gevonden is altijd wel iets van jezelf terug te vinden. Die ervaring heb ik nu ook als ik bijv. iets voor de grap weer eens uit de oude doos trek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |