Over een uurtje of 2 2,5 weer een updatequote:Op zondag 15 januari 2006 12:38 schreef Furia het volgende:
Mijn lijstje
* Schoonmaken Gedaan
* Common Sense lezen Stukje mee begonnen, maar ik werd afgeleid
* ff pauze ---> en natuurlijk kijken wat ik tot dan toe gedaan heb! Dat is nu dan zeker..
* Alvast wat tekst schrijven (minimaal 2 onderwerpjes af!) Gedaan!! Wel 3 zelfs!
* Artikelen opzoeken voor essay van vrijdag GedaanNog niet zoveel, maar de tijd was op
* Artikelen lezen en notities maken Alvast mee begonnen, maar moet nog wel wat aan gedaan worden!
* Eten maken en eten enzo..en de vaat! Valt af! Eten wordt vandaag bezorgd
Mmmm... laten we eerst maar eens kijken hoever ik daarmee kom... Ultieme doel is vast een woordje of 1700 af te hebben voor mijn essay!
Wish me luck..
Edit: ik heb ook nog zo'n mooi boekje gekregen over studie ondersteuning en loopbaan advies.. aangezien het beide wel van toepassing op mij is (:')) moet ik daar ff gaan uitzoeken wat ik ervan wil bijwonen enzo.. Ook gedaan! Nog een puntje op de planning dus! En nog eentje: het zou mooi zijn als ik al mijn stukjes af kon krijgen.. 3 6 9 gedaan net en nog 10 7 4 te gaan!
man dat is toch pas over 2 wekenquote:Op zondag 15 januari 2006 13:39 schreef stijgende_ster het volgende:
Ik heb hier ook last van.25e en 27e toets en nog zeer weinig gedaan! Maarja, hoef niet naar school, hoe kan ik mezelf ertoe zetten om wat te gaan doen?
Twee weken van te voren al gaan lerenquote:Op zondag 15 januari 2006 15:06 schreef Repeat het volgende:
[..]
man dat is toch pas over 2 weken
logisch toch dat je er nog helemaal niks aan hebt gedaan.
quote:Op zondag 15 januari 2006 14:15 schreef Maeghan het volgende:
Programma voor vandaag: De vertalingen die ik donderdag en vrijdag heb gemaakt nalezen gedaan, een interview uitwerken gedaan, een juridische tekst analyseren op vertaalproblemenbezig, beginnen aan een vertaling voor dinsdaggelezen, paar stukjes wel vast vertaald.
Nog niet eens een college gedaan! Ben er wel mee bezig nu, eindelijk...quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:48 schreef Lotjeb het volgende:
Ga nu slapen... morgen weer een (gedeeltelijke) studiedag. Mijn doel: collegeaantekeningen + teksten van 3 colleges bekijken en waar nodig samenvatten![]()
Dan heb je daarna nog 2 uur en 40 minutenquote:Op zondag 15 januari 2006 20:29 schreef brighton het volgende:
Ok. Ik MOET vandaag het Profielwerkstuk afmaken!
Maar eerst darten kijken
Paar deelvragen + logboek verzinnenquote:Op zondag 15 januari 2006 20:59 schreef Furia het volgende:
[..]
Dan heb je daarna nog 2 uur en 40 minutenHoeveel moet je nog?
Half 10quote:Op zondag 15 januari 2006 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
weer geen ene *** gedaan tot nu toe, zometeen verjaardag, vanavond darten![]()
4 stukjes tekst is geluktquote:Op zondag 15 januari 2006 15:01 schreef Furia het volgende:
---------------------------------------------
Wat moet er nu nog gebeuren:
* 4 stukjes tekst
* 1700 woorden essay
* Common sense lezen
Mmmm... ik geef mezelf tot 10 uur en hoop dan zoveel mogelijk af te hebben.. daarna is het welletjes!![]()
Geen zak gedaan, alleen die aantekeningen van Marketing kunnen me wat schelen, de rest is niet urgent. Maar goed, toch jammer..... morgen weer een dagquote:Op vrijdag 13 januari 2006 22:22 schreef hollander76 het volgende:
We zullen zien
Voor mij voor het komend weekend, vandaag rustdag
Morgen werken (en zuipen), zondag afmaken van Calculus (aantekeningen en opgaven) en uitwerken van aantekeningen van Marketing.
...en als je er aan begint en gewoon doorwerkt is het zo gedaanquote:Op zondag 15 januari 2006 19:36 schreef Lotjeb het volgende:
Nog niet eens een college gedaan! Ben er wel mee bezig nu, eindelijk...![]()
Verder vanmorgen wel 20 blz. over Nihilisme gelezen! (nog maar 180 te gaan...)
Ook dat is het geval.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:08 schreef fallrite het volgende:
[..]
Twee weken van te voren al gaan lerenTenzij je in de gehele periode echt niks er aan gedaan hebt is dat niet nodig
![]()
Niet dus, het schiet voor geen meter op. Morgen maar kijken of het nog een dagje uit te stellen is...quote:Op zondag 15 januari 2006 21:02 schreef brighton het volgende:
[..]
Paar deelvragen + logboek verzinnen
Moet lukken opzich.
zou ik eigenlijk ook moeten doen, maar kan het niet over mijn hart verkrijgen om mijzelf van de buitenwereld af te sluiten. mijn zelfdiscipline is echt 0,0.quote:Op maandag 16 januari 2006 08:45 schreef Pikkebaas het volgende:
Als ik moet studeren/werken dan trek ik de ADSL stekker in de meterkast eruit !
Herkenbaar, maar ik zal er toch iets aan moeten doen.quote:Op maandag 16 januari 2006 09:10 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
zou ik eigenlijk ook moeten doen, maar kan het niet over mijn hart verkrijgen om mijzelf van de buitenwereld af te sluiten. mijn zelfdiscipline is echt 0,0.
Aan de slag dan kreng!!!quote:Op maandag 16 januari 2006 10:51 schreef Piepje het volgende:
Ik doe ook helemaal niks.
Ik doe het jaar nu al over, en heb morgen een belangrijk tentamen maar ik heb er nauwelijks voor geleerd...
Dan heb ik over anderhalve week weer een tentamen, nog belangrijker, en daar heb ik ook nog niet voor geleerd.
Terwijl ik vorig jaar al in de leesweek voor de kerstvakantie was begonnen, en elke dag braaf leerde en het dus nog niet haalde, doe ik nu dus helemaal niks.
Ik kan mezelf echt nooit aansporen tot het beginnen met leren, vaak als ik eenmaal begonnen ben gaat het wel beter.
ja jaquote:
Ik wel.. ik heb al 2 pagina's met formulesquote:Op maandag 16 januari 2006 15:00 schreef Piepje het volgende:
[..]
ja ja
ik ben nog steeds niet begonnenerg he
![]()
En ik heb me eraan gehoudenquote:Op maandag 16 januari 2006 09:36 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Zoo, ik ga ook maar weer eens beginnen!
Om 10 uur begin ik met leren en dan minimaal doorgaan tot een uurtje of 2!
En dan moet ik alles doorgenomen hebben van bestuursrecht zodat ik morgen de vragen nog even bij langs kan gaan en dat het dan allemaal goed komt
Nu maar hopen dat het lukt.
en het is nog verder opgelopen, en je raadt het al; nog niks gedaanquote:Op zondag 15 januari 2006 23:13 schreef Repeat het volgende:
moet nog een bladzijde of 100 saaie psychologie lezen, had het eigenlijk dit weekend willen doen, maarja.....
heb me nu voorgekomen om het morgen maar te gaan doen.
Je moet er gewoon even aan beginnen, als je één maal begonnen bent wil je het ook af krijgen. Ik iig meestal welquote:Op maandag 16 januari 2006 15:11 schreef Repeat het volgende:
[..]
en het is nog verder opgelopen, en je raadt het al; nog niks gedaan
Maar je vind het wel een boeiend vak dat spaans?quote:Op maandag 16 januari 2006 15:43 schreef Black_Tulip het volgende:
Zeer herkenbaar topic.
Ik heb donderdag twee tentamens, eentje van American Studies waar ik morgen de vragen van krijg (essay vragen waarvan ik er twee mag kiezen en het zou zogenaamd niet in twee dagen voorbereid kunnen worden..we zullen zien) en een tentamen Spaans receptief.
Ik heb het afgelopen half jaar heel weinig aan Spaans gedaan en heb op het punt gestaan met het vak te kappen (kan makkelijk, het is een bijvak), maar toch heb ik me naar de tentamens gesleept. Ik heb al een heel grammaticaboek doorgewerkt, waar ik heel trots op ben, maar dat is al anderhalve week geledenEn ik had afgelopen woensdag een mondeling Spaans wat zo slecht is verlopen dat al mijn motivatie nu wel lijkt te zijn weggeëbt
En ik was zo goed bezig met leren
*zucht* Goed. Nog even wat eten en dan toch maar beginnen. Ik weet nog niet wat ik ga doen, maar ik kom zo misschien nog met een planning.
Ik vond het eerst helemaal niet boeiend, maar toen ik dus in een paar dagen dat boek door heb gewerkt, begon ik er toch lol in te krijgen. Het is ook echt niet zo dat ik het niet snap, want Spaans is gewoon best simpel; het is gewoon een kwestie van grammatica in je kop stampen en veel met de taal bezig zijn.quote:Op maandag 16 januari 2006 15:46 schreef Renesite het volgende:
[..]
Maar je vind het wel een boeiend vak dat spaans?
Je wilt het wel echt voor elkaar krijgen?
Kan je dan niet vragen aan een mede student van Spaans als die je misschien mee kan helpen oid? Weet niet echt hoe het bij jou er aan toe gaat enzo, maar vaak helpt dat je wel.
Dat heb ik gedaan. Ik vond ook dat dat best goed ging eigenlijk. Ik hoop nog steeds dat ik het daarmee heb kunnen redden.quote:Op maandag 16 januari 2006 15:58 schreef Renesite het volgende:
Misschien is het makkelijk om iets op te schrijven in het Spaans en het dan hard op te gaan oefenen? Zodat je naar je eigen uitspraak kan luisteren? Zoiets heeft mijn lerares Frans eens gezegt, ik geloofde er niet in, maar als het kan werken? Waarom niet?
Je deed t toch bij RTC op de RuG? Ik weet niet of Spaans precies t zelfde is als Italiaans, maar bij ons (It.) was de grammatica bij het receptief tentamen, echt alle kleine regeltjes enzo moest je voor dat tentamen kennen, en bij productief, schrijven dus, ging het daar minder om, omdat je natuurlijk gewoon zelf kunt bepalen hoe en wat je opschrijft, en als je iets niet meer weet qua grammatica bedenk je gewoon een andere manier om het te zeggen. En bij die productief kregen we dus ook de woordjes.quote:Op maandag 16 januari 2006 16:09 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan. Ik vond ook dat dat best goed ging eigenlijk. Ik hoop nog steeds dat ik het daarmee heb kunnen redden.
Het tentamen receptief bestaat uit een luistertoets en nog wat opgaven waarvan ik niet precies weet hoe ze in elkaar zitten, maar ik vermoed dat het juist nu (en met het volgende tentamen productief zeker) echt op de grammatica aankomt.. en op de woordenschat, want je mag geen woordenboek gebruiken. Dit is stampwerk. Het zou moeten kunnen, als ik er de motivatie voor heb.. en tijd, en die begint af te nemen.
Dat klinkt wel haalbaar.. Bedanktquote:Op maandag 16 januari 2006 16:37 schreef Piepje het volgende:
[..]
Je deed t toch bij RTC op de RuG? Ik weet niet of Spaans precies t zelfde is als Italiaans, maar bij ons (It.) was de grammatica bij het receptief tentamen, echt alle kleine regeltjes enzo moest je voor dat tentamen kennen, en bij productief, schrijven dus, ging het daar minder om, omdat je natuurlijk gewoon zelf kunt bepalen hoe en wat je opschrijft, en als je iets niet meer weet qua grammatica bedenk je gewoon een andere manier om het te zeggen. En bij die productief kregen we dus ook de woordjes.
Bij receptief hadden we opgaven als bv 3 opties, en dan de juiste schrijfwijze kiezen, a b of c, zulk soort dingen hadden we. En euh gewoon opdrachtjes zoals we tijdens college ook altijd maakten, omzetten in andere tijd of vorm enzo.
Wat ik geleerd heb in mij middelbare school tijd met frans en spaans is dat het spreken op zich prima helpt. Ga naar een land toe en ga een week langs frans of spaans praten, zeker weten dat je er op vooruit gaat. Ikzelf heb (vraag me niet waaromquote:Op maandag 16 januari 2006 15:58 schreef Renesite het volgende:
Ja, mijn probleem dus met Frans was was het feit dat het vak door geen ieder persoon echt gewaardeerd werd. Werk ik met het vak kon ik het wel, moet ik woordjes stampen komt wel goed, maar vooral het praten lukt dus echt niet. Je moet het meer spreken, maar hoe doe je dat in een land met veel talen behalve dus een taal als Spaans die veel mensen in je omgeving (als ik dat kán zeggen) niet beheersen kan je niet verbreden...
Misschien is het makkelijk om iets op te schrijven in het Spaans en het dan hard op te gaan oefenen? Zodat je naar je eigen uitspraak kan luisteren? Zoiets heeft mijn lerares Frans eens gezegt, ik geloofde er niet in, maar als het kan werken? Waarom niet?
Bij een mondeling kom je er ook met taalgevoel niet als je niet genoeg hebt geoefend.quote:Op maandag 16 januari 2006 18:10 schreef hollander76 het volgende:
Iig, voor de taalgevoelloze een paar tips![]()
Als je alles haalt waarom zou je dan meer moeite doen?quote:Op maandag 16 januari 2006 18:18 schreef appelsap het volgende:
Goed topic
Ik zit in 5 vwo.
Ik moet echt wat meer gaan doen.
Het probleem is dat ik het tot nu toe toch allemaal wel haal.
Maar voor mijn gevoel doe ik veel te weinig.
Moet voor vrijdag nog een engels boek lezen, daar ga ik zo maar eens aan beginnen
Vanaf deze week wordt het hard werken(ben benieuwd hoelang ik dit ga volhouden)
Omdat ik vind dat ik veel te weinig doe.quote:Op maandag 16 januari 2006 18:21 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Als je alles haalt waarom zou je dan meer moeite doen?
En dat had ik op mijn VMBO, en alle testen wezen uit, hij kan havo.quote:Op maandag 16 januari 2006 18:30 schreef appelsap het volgende:
[..]
Omdat ik vind dat ik veel te weinig doe.
En de dingen die ik dan wel doe stel ik vaak uit tot het laatste moment.
En ik het eigenlijk maar matig vind als ik een 7 oid haal terwijl ik weet dat dat stukken hoger zou kunnen zijn als ik gewoon eens wat deed.
En dat vind ik dan weer zonde.quote:Op maandag 16 januari 2006 18:33 schreef Renesite het volgende:
[..]
En dat had ik op mijn VMBO, en alle testen wezen uit, hij kan havo.
En ik kan het ook wel, maar dan had ik na mijn VMBO havo 4 en 5 moeten doen, en aangezien ik een luie VMBOer was wou ik de cultuurschok van Havo niet meemaken![]()
-> MBO![]()
achteraf dus ook een erg domme keus om een middenschool te nemen ja...quote:Op maandag 16 januari 2006 18:58 schreef appelsap het volgende:
[..]
En dat vind ik dan weer zonde.
Ik ben lui (meestal) maar streef wel naar het hoogst haalbare.(vandaar dat ik wat meer moet gaan doen)
Zo dan ga ik nu braaf een engels boek lezen.
Juist, ga ik dan denk ik wel doen, al denk ik dat het HBO rechten niet wordquote:Op maandag 16 januari 2006 20:16 schreef hollander76 het volgende:
Maar Rene, je kan hierna toch een HBO opleiding gaan doen als vervolg op je huidige opleiding (ligt volgens mij aan het niveau dat je doet) maar als en alleen als dat goed genoeg is, dan kan je toch verdergaan op het gewenste niveau, met wat extra vakinhoudelijke kennis. Heb je op bepaalde terreinen toch een voorsprong op een net frisse havo klant.
Concentratie en discipline komt niet in één dag. En ook niet in twee waarschijnlijk. Zelf moet ik me afzonderen wil ik me door onderwerpen heenbijten die me niet interesseren. Het is (voor mij) uitermate belangrijk om geen internet, televisie en wat dan ook bij de hand te hebben, en op z'n minst moeite te moeten doen om eraan te komen. Muziek kan helpen, maar ik merk meestal dat zodra ik geconcentreerd raak ik de muziek niet meer hoor. Het kan echter de ruis wat buiten houden. (Maar niet Engelse muziek + engels combineren, dat is beroerd, liever instrumentaal dan)quote:Op maandag 16 januari 2006 18:30 schreef appelsap het volgende:
[..]
Omdat ik vind dat ik veel te weinig doe.
En de dingen die ik dan wel doe stel ik vaak uit tot het laatste moment.
En ik het eigenlijk maar matig vind als ik een 7 oid haal terwijl ik weet dat dat stukken hoger zou kunnen zijn als ik gewoon eens wat deed.
Ja, voor mij ook. Helaas moet ik 90% van m'n huiswerk op de pc doen en daarbij gebruik maken van internet.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:29 schreef AtraBilis het volgende:
Het is (voor mij) uitermate belangrijk om geen internet, televisie en wat dan ook bij de hand te hebben,
Misschien een idee voor je om te reageren in dit topic? Toevallig iemand die op een grafisch lyceum zit en er is ook nog een topic overquote:Op maandag 16 januari 2006 20:57 schreef Dagguzz het volgende:
Leuk topic!!
Ik zit op het GLR (Grafisch Lyceum R'dam) Wat ik daar voor moet doen stelt eigenlijk geen ene reet voor! En dan doe ik nog de versnelde opleiding ook![]()
Maarja... helaas... ik loop ontzettend achter!
Na het lezen van dit topic heb ik me maar voorgenomen dat ik vanavond nog aan de slag ga met mijn illustratie voor een tekst uit de Viva (gaat over hopeloos verliefd zijn) Ben zelf ontzettend verliefd, maar niet hopeloos. Dus dat wordt nog lastig![]()
Iedereen veel succes!
wat doe je nu? SJM?quote:Op maandag 16 januari 2006 20:23 schreef Renesite het volgende:
[..]
Juist, ga ik dan denk ik wel doen, al denk ik dat het HBO rechten niet word![]()
Meteen maar ff mn verhaal gedaan! thnxquote:Op maandag 16 januari 2006 21:14 schreef fallrite het volgende:
[..]
Misschien een idee voor je om te reageren in dit topic? Toevallig iemand die op een grafisch lyceum zit en er is ook nog een topic over![]()
Niet zo'n productieve dag tot nu toe, maar ik ga nog ff door..In ieder geval tot 12 uur, maar heb morgenvroeg alweer afgesproken in de bibliotheek, dus ook dan wordt het een volle en hopelijk productieve dag! Ik sta versteld van mezelfquote:Op zondag 15 januari 2006 22:19 schreef Furia het volgende:
[..]
4 stukjes tekst is geluktDe rest niet
Maar mijn dag was evenal erg productief
Morgen weer een dag... doelstelling:
* Common Sense uit Ben nu op pagina 18 en moet tot 52 Uit!
* Thesis essay Nog niet gedaan
* 2000 woorden of goeie inleiding en bibliografie Ook nog niet, maar ik ga denk even voor de snelle bibliografie en inleiding..
Moet lukken...Moet alleen de hele dag ook werken
Wel gedaan..
Ik moet zeggen dat ik, op een paar kleine missers, lekker bezig ben. Ik ben iig velen malen meer met mijn studie bezig dan ooit tevoren. Als ik niet al meer heb gedaan tot nu toe, dan in het vorige trimesterquote:Op maandag 16 januari 2006 09:13 schreef maniack28 het volgende:
Ik zie mensen die het hier goed doen en ik zie mensen die het slecht doen (incl mezelf).
Vandaag:
Ik heb van 3 tot 5 werkcollege Infinitisemaalrekening. Ik ga van 11 tot 1 aan de toetsen van vorige jaren zitten voor infi en van 1 tot 3 ga ik een samenvatting van alle belangrijke punten/formules makenMoet lukken
Is nu een Juridisch medewerker gewordenquote:Op maandag 16 januari 2006 21:42 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Nee ik zie het al, keek ff in je profiel.
Sorry
Ik ook!quote:
Ik moet niet de krant gaan lezen om mijzelf het gevoel te geven dat ik iets nuttigs doe (ik heb namelijk een abonnement, maar lees hem niet vaak, maar heb vanochtend nog de krant uitgelezenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik moet niet ter compensatie mijn administratie gaan herorganiseren.
Ik krijg zoveel gedaan als ik iets voor mijn studie moet doen, alleen heeft het zelden met mijn studie te maken.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:56 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik moet niet de krant gaan lezen om mijzelf het gevoel te geven dat ik iets nuttigs doe (ik heb namelijk een abonnement, maar lees hem niet vaak, maar heb vanochtend nog de krant uitgelezen).
oe, dat compensatie gebeuren komt bekend voorquote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik krijg zoveel gedaan als ik iets voor mijn studie moet doen, alleen heeft het zelden met mijn studie te maken.
Heel herkenbaarquote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik krijg zoveel gedaan als ik iets voor mijn studie moet doen, alleen heeft het zelden met mijn studie te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |