Nou, als je serieus je leven wilt beteren is dat misschien wel een goed plan, en dan zij mensen vast nog wel bereid je te helpen bij de punten die je nu niet snapt omdat je niets uitgevoerd hebt ook. =)quote:Op donderdag 12 januari 2006 20:08 schreef Ewaldus het volgende:
Ik weet niet of ik het volhoud om elke dag een verslagje voor jullie kan shcrijven want de motivatie die ik op breng zal ik in mijn schoolwerk steken en volgens mij boeit niemand mijn verhalen![]()
Werkstuk gaat over China, het gele gevaar...quote:Op donderdag 12 januari 2006 19:44 schreef Maeghan het volgende:
Ik ga niet zeggen dat het niets voorstelt, want 15 pagina's vond ik ook veel toen ik op de middelbare school zat, maar gewoon even ter informatie: aan de universiteit krijg je voor een essay van die omvang ongeveer een week de tijd. =)
Wat bedoel je met vreselijk trouwens? Puur en alleen de moeite die je hebt jezelf te motiveren? En hoe komt dat precies? Ik deed vroeger dus ook nooit wat, omdat ik onder m'n niveau werkte. Pas vanaf derde jaar universitair zit er een uitdaging in, en mijn cijfers zijn nog nooit zo hoog geweest als afgelopen jaar (echt achten en negens zelfs, terwijl ik vroeger werkte tot ik een zes had en niet verder).
Even uit belangstelling: waar gaat je werkstuk precies over?
Ik ben ondertussen al een eind met m'n tweede vertaling, al zit ik wel met een aantal technische termen die ik moet gaan opzoeken. En ik zit met een zin die ik prima snap, maar die ik gewoon niet goed geformuleerd krijg. Even overslaan en zo weer verder. =) Ik denk dat ik 90% van de tekst al vertaald heb. Alle stukjes Engels heb ik even geel gemarkeerd, en ik ga nu beginnen aan het opzoekwerk.
Jij komt er welquote:Op donderdag 12 januari 2006 22:16 schreef maniack28 het volgende:
6en? Die haal ik niet eensIk noem: 3 voor quantummechanica, 1.9 voor fouriertheorie en 4.2 voor integraalstellingen
Maar goed... dan heb ik er dus niks aan gedaan... er is nog hoop
Goed voorbeeld voor dit topicquote:Op donderdag 12 januari 2006 22:16 schreef maniack28 het volgende:
6en? Die haal ik niet eensIk noem: 3 voor quantummechanica, 1.9 voor fouriertheorie en 4.2 voor integraalstellingen
Maar goed... dan heb ik er dus niks aan gedaan... er is nog hoop
Waarom denk je dat ik dit topic geopend hebquote:
Komt me bekend voor ...quote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:12 schreef Lotjeb het volgende:
Hier nog een zielige student... ben al vanaf 9 uur wakker maar heb nog steeds niks gedaan
Ga douchen en dan echt beginnen!
Even kijken hoor, eerste puntje gedaan, tweede half, 1 experiment gedaan, niet met mijn verslag bezig geweest, laatste twee punten wel gedaan..quote:Op vrijdag 13 januari 2006 09:20 schreef teigan het volgende:
Maar wat ga ik doen:
- Opzoeken of een bepaalde stof ook als reductor kan werken(als dat te vinden is)
- op zoek naar een ander ligand om erbij te mikken
- als ik dat gevonden heb 2 experimenten doen
- verder met het uitzoeken van referenties en het experimentendeel van mijn verslag gaan verbeteren
- klagen over het inlezen van de filmpjes, dat dat te traag gaat zo
- bij studieadviseur langs..
Ik laat in de middag wel weten hoever ik ben gekomen..
Alsnog geen flikker gedaan dusquote:Op donderdag 12 januari 2006 17:48 schreef maniack28 het volgende:
Voor morgen (ben vrij op vrijdag) :
- uitslapen tot 9 uur -> Gedaan![]()
- potje gamen/fokken enz. tot 11 uur Gedaan
- 11 tot 1 uur werken aan mijn infinitisemaalrekening (= oude tentamens printen/belangrijke punten noteren en samenvatting maken van de formules+ uitwerking van die belangrijke punten) niet gedaan![]()
- 1 tot 2 uur eten en even ontspannen (misschien ff wat zooi opruimen) gedaan
- van 2 tot 5 uur aan de slag met lineaire algabra, ook oude tentamens bekijken en belangrijke punten opschrijven, begin maken aan het snappen van lineaire transformaties gedaan
Maniack, Lineaire Algebra is toch gewoon hetzelfde als Matrix Algebra wat ik heb (naamsverandering gehad hier op de EUR). Maar ik neem aan dat jij ook het boek 'Linear Algebra, A modern Introduction" van David Poole hebt?quote:
WTFquote:Op vrijdag 13 januari 2006 21:37 schreef LedZep het volgende:
Ik heb er soms (lees: vaak) ook last van. Hoewel ik 'slechts' 4VWO doe loop ik op sommige momenten vreselijk achter bij natuurkunde, wiskunde etc. Maar dat komt juist omdat ik er best goed in ben, daardoor ben ik totaal niet gemotiveerd meer om eraan te werken (vooral niet aan kansrekening enzo) en komt het erop neer dat ik het weekend voor de toets een hele zooi in één keer moet maken. Ik word soms erg moe van mezelf..
![]()
Kansrekeningquote:Op vrijdag 13 januari 2006 21:59 schreef Mainport het volgende:
[..]
WTF
Het is dat jij in Sneek woont maar verder zijn wij exact hetzelfde. Volgende week toets wiskunde met o.a. kansrekening, waar ik niets aan heb gedaan, en voor natuurkunde doe ik doorgaans ook geen klote omdat ik totaal niet gemotiveerd ben.![]()
Exact.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 22:28 schreef LedZep het volgende:
[..]
Kansrekening![]()
![]()
![]()
Ben je met natuurkunde toevallig bezig met Krachten?
Mijn wiskundeleraar zegt dat mensen die echt wiskundig zijn helemaal niet goed zijn in kansrekening/ combinatoriek en die shit. Toch nog hoop voor je..quote:Op zaterdag 14 januari 2006 07:43 schreef Ewaldus het volgende:
ik had gister kansrekenen . heb het goed verkracht
mn gemiddelde is hoog genoeg om mnij hier niet zorgen over te maken, maar is toch zonde.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 13:51 schreef LedZep het volgende:
[..]
Mijn wiskundeleraar zegt dat mensen die echt wiskundig zijn helemaal niet goed zijn in kansrekening/ combinatoriek en die shit. Toch nog hoop voor je..![]()
Euhm... zou kunnenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 21:14 schreef hollander76 het volgende:
[..]
Maniack, Lineaire Algebra is toch gewoon hetzelfde als Matrix Algebra wat ik heb (naamsverandering gehad hier op de EUR). Maar ik neem aan dat jij ook het boek 'Linear Algebra, A modern Introduction" van David Poole hebt?
Zo heb ik ook Analyse maar heet dat hier weer Calculus![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |