quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:44 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Nerd-modus
In plaats van enorme verhalen kan je beter gaan studeren!
/nerd-modus
bikkelquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:40 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Komende paar weken wat tentamens: Performance 2, daarna Analyse 1 (1ste jaarsvak), daarna space 2 en nog Materials 2. Gaat als het goed is allemaal wel goed komen.
Vond het eerste jaar best wennen allemaal, wat je er echt voor moest doen. Heb namelijk ook eerst HAVO gedaan en daarna VWO, nja op het VWO dus 2 jaar liggen slapen. Maar vind m'n studie helemaal te gek dus wil er ook graag veel voor doen om het te halen. Al is motivatie vinden soms nog best moeilijk.
Plannen:
morgen nog een dagje perf. 2 knallen, dan dagje of 2 wat analyse bijschroeven, en dan dinsdag een 10 halen voor perf 2. waarna ik mezelf op de analyse stort.
en in die week erna haal ik ook nog ff 2 goeie punten voor die andere vakken
MadMarine en Delft? Maritiem? dan is analyse juist simpelerquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:49 schreef MadMarine het volgende:
[..]
bikkel
analyse is echt té moeilijk...
bij ons iig, voor mij iig
Dat projecftwerk daar doe ik ook altijd mijn best voor, maar mezelf aanzetten om tentamens te leren en individuele taken te doen lukt vaak niet.quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:13 schreef HV het volgende:
Ik ben momenteel met een groepsproject bezig..en heb weer geluk gehad. Zit bij héél erg enthousiaste mensen in projectgroep, die meteen met het werk willen beginnen enz.. Dus dan doe ik automatisch ook wel m'n best. En het project verloopt ook goed, mooi op schema etc.
In projectgroepen doe ik sowieso meestal wel wat, want als ik niks doe dan heeft de rest van de groep er ook last van en dat vind ik gewoon lullig.
Alleen studeren voor tentamens mag/moet wel beter, dat stel ik meestal uit tot het laatste moment (idd geen tijd, iets leukers te doen, geen zin etc., oftewel geen motivatie). Tot nu toe wel alle tentamens gehaald, maar toch..
Daarom denk ik dat dit topic na het project wel van pas kan komen.
Wie weet..misschien heeft het zelfs effect.
doe jij biochemie? hoe is die opleiding? wat die lijkt mij op zich ook nog wel interessant.quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:06 schreef HostiMeister het volgende:
Hee cool dit topic, hoef ik er deze week niet weer een zelf te openen, ga waarschijnlijk toch weer te weinig doen aan mijn biochemie enzo... ach we zullen zien...
ik doe bio-informatica, grootste onderdeel is biochemie en biologie (maar dan de specifieke onderdelen over eiwitten, dna en evolutie/erfelijkheid)....quote:Op donderdag 12 januari 2006 11:31 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
doe jij biochemie? hoe is die opleiding? wat die lijkt mij op zich ook nog wel interessant.![]()
Ja die opleiding wil ik ook gaan volgen in Arnhem na de Havo. Ga 4 februari naar het open huis.quote:Op donderdag 12 januari 2006 11:39 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
ik doe bio-informatica, grootste onderdeel is biochemie en biologie (maar dan de specifieke onderdelen over eiwitten, dna en evolutie/erfelijkheid)....
(weinig informatica trouwens gezien zo in mijn eerste 1,5jaar)
Spectra genomen, uitgeprint en al naast elkaar gelegd..quote:Op donderdag 12 januari 2006 11:33 schreef teigan het volgende:
Ik wil vandaag:
2 IR spectra nemen
Die twee en nog een ander spectra uitprinten en dan eens goed gaan analyseren.
En met mijn verslag verder, dus referenties opzoeken(rotwerk)
En nog een stuk of 4 bandjes inlezen en omzetten
quote:Op donderdag 12 januari 2006 14:55 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
Ja die opleiding wil ik ook gaan volgen in Arnhem na de Havo. Ga 4 februari naar het open huis.
Is die opleiding wat je erval verwacht had? En wat had je er van verwacht? Tell me.
leraren opleidingquote:Op donderdag 12 januari 2006 17:14 schreef -J-D- het volgende:
HANNijmegen
Ga daar nooit een lerarenopleiding doen
Met twee vingers in mijn neusquote:Op donderdag 12 januari 2006 15:06 schreef Maeghan het volgende:
Ja, ophouden met jezelf voor de gek houden, en je heel goed realiseren dat je geen diploma kan halen als je niets uitvoert. Als je in de tweede fase al niet eens een werkstuk kan maken, reken er dan maar op dat een vervolgopleiding je zeker niet gaat lukken. Wat noem je een groot werkstuk trouwens?
En dat proefwerk? Nou, gewoon nu gaan beginnen. Er is maar een manier om iets te doen, en dat is door eraan te beginnen.
1 is gedaanquote:Om te beginnen ga ik dus morgenmiddag in die 2 uur die ik heb ergens rustig werken aan:
1) Matrix Algebra, ik ga de opgegeven opdrachten afmaken en begrijpen waar het nu eigenlijk over gaat.
2) Calculus de opgegeven opdrachten zo ver mogelijk af te maken.
3) De nodige online gegevens uitprinten die ik nodig heb voor Matrix Algebra.
4) De laatste college-aantekeningen uitwerken van Calculus, van vandaag.
Wel gehaald, en dat is mijn verdienstequote:Op donderdag 12 januari 2006 17:21 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
leraren opleiding![]()
niet gehaald zeker??![]()
vast schuldvan de HAN en niet van jou
Goed gedaan danquote:Op donderdag 12 januari 2006 17:28 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Wel gehaald, en dat is mijn verdienste
Er zit een verschil tussen niet zo veel uitvoeren maar genoeg om alles te halen en niets uitvoeren. =) Als je een opdracht niet maakt, krijg je geen cijfer. Als je een tentamen nooit leert, dan is de kans ook niet zo groot dat je het haalt. Ik deed ook altijd alles op het laatste moment en nooit met het doel om hoger dan een zes te halen, maar ik deed het dus welquote:Op donderdag 12 januari 2006 17:27 schreef hollander76 het volgende:
Met twee vingers in mijn neusElke keer een tentamen een dag van te voren door genomen en gewoon geslaagd, ik heb er werkelijk geen zak voor gedaan, de laatste twee jaren was hangen en doorkomen....
Aan de slag dan kreng!!! En ja het is geen 9-10 uur, maar ben net binnen en over 5 minuten eten wequote:Op donderdag 12 januari 2006 17:36 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Er zit een verschil tussen niet zo veel uitvoeren maar genoeg om alles te halen en niets uitvoeren. =) Als je een opdracht niet maakt, krijg je geen cijfer. Als je een tentamen nooit leert, dan is de kans ook niet zo groot dat je het haalt. Ik deed ook altijd alles op het laatste moment en nooit met het doel om hoger dan een zes te hale, maar ik deed het dus wel![]()
(Nu zijn we trouwens wel helemaal verkeerd bezig, we moeten eigenlijk hard roepen dat wij compleet mislukt zijn omdat we nooit wat uitgevoerd hebben, of dat we eigenlijk altijd heel erg hard werken, anders dan gelooft niemand meer in mijn advies)
Heej, ik werk tegenwoordig best hard hoor, ik mag best even lanterfanten nu =P Aan het eind van de maand heb ik als het goed is al 40 ECTS, goed he? =)quote:
Zeg dwaas, als je nou eerst ophoudt met élke post zeggen dat een dergelijke aanpak werkt voor 'mensen zoals jij'. Waarom praat je in godesnaam jezelf aan dat je lui bent. Mafkees, weet niet wat je doet qua middelbare school, maar het stelt niets voorquote:Op donderdag 12 januari 2006 16:42 schreef faberic het volgende:
Ik ga ook elke dag een logje posten voor mijn geschiedenis werkstuk! Een extra stimulans is het zeker, toen ik net die reactie las ben ik direct aan het werk gegaan! Gewoon bikkelhard doen tegen mensen zoals ik, dat werkt!
join the club.quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:40 schreef HostiMeister het volgende:
inmiddels is het bijna 7 uur, en vraag eens wat ik heb gedaan???
Juist ja...![]()
Op de basischool vond ik het ook vreselijk, ik weet nu dat het niks voorstelde. Nu vind ik de middelbare school kut, en weet waarschijnlijk over een aantal jaren dat het niets voorsteld.quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:24 schreef De_Warme_bakker het volgende:
[..]
Zeg dwaas, als je nou eerst ophoudt met élke post zeggen dat een dergelijke aanpak werkt voor 'mensen zoals jij'. Waarom praat je in godesnaam jezelf aan dat je lui bent. Mafkees, weet niet wat je doet qua middelbare school, maar het stelt niets voor![]()
Wat bedoel je trouwens met een 'groot werkstuk'?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |